The tube lie?

Μηνύματα
531
Reaction score
0
Παραθέτω κείμενο από το Audio Critic Webzine (συγγραφέας Peter Aczel).
Είναι σοβαρός ή όχι?
Peter Aczel said:
The Vacuum-Tube Lie
This lie is also, in a sense, about a peripheral matter, since vacuum tubes are hardly mainstream in the age of silicon. It’s an all-pervasive lie, however, in the high-end audio market; just count the tube-equipment ads as a percentage of total ad pages in the typical high-end magazine. Unbelievable! And so is, of course, the claim that vacuum tubes are inherently superior to transistors in audio applications—don’t you believe it. Tubes are great for high-powered RF transmitters and microwave ovens but not, at the turn of the century, for amplifiers, preamps, or (good grief!) digital components like CD and DVD players. What’s wrong with tubes? Nothing, really. There’s nothing wrong with gold teeth, either, even for upper incisors (that Mideastern grin); it’s just that modern dentistry offers more attractive options. Whatever vacuum tubes can do in a piece of audio equipment, solid-state devices can do better, at lower cost, with greater reliability. Even the world’s best-designed tube amplifier will have higher distortion than an equally well-designed transistor amplifier and will almost certainly need more servicing (tube replacements, rebiasing, etc.) during its lifetime. (Idiotic designs such as 8-watt single-ended triode amplifiers are of course exempt, by default, from such comparisons since they have no solid-state counterpart.) As for the “tube sound,” there are two possibilities: (1) It’s a figment of the deluded audiophile’s imagination, or (2) it’s a deliberate coloration introduced by the manufacturer to appeal to corrupted tastes, in which case a solid-state design could easily mimic the sound if the designer were perverse enough to want it that way. Yes, there exist very special situations where a sophisticated designer of hi-fi electronics might consider using a tube (e.g., the RF stage of an FM tuner), but those rare and narrowly qualified exceptions cannot redeem the common, garden-variety lies of the tube marketers, who want you to buy into an obsolete technology.
 

Μηνύματα
483
Reaction score
0
Ανεξαρτήτως προσωπικών γούστων και τελικών επιλογών η άποψη αυτή επαναλαμβάνεται από πολλά έντυπα του χώρου μας και πολλές φορές από αξιόπιστους αρθρογράφους ή για να το θέσω καλύτερα...αναγνωρισμένους.

Κατα την ταπεινή μου άποψη εμπεριέχει μεγάλο ποσοστό αλήθειας. Αυτό που ακούω όταν υπάρχει λάμπα στο σύστημα, αυτή η ευφωνία, η μελωδικότητα, ο αέρας και ο όγκος είναι κάτι που με εντυπωσιάζει...

Επιστρέφοντας όμως σπίτι και ακούγοντας την...ειλικρίνια του δικού μου setup (όχι πιά λάμπες, μόνο φίλοι) δεν μετανοιώνω για τις επιλογές μου.
Όπως πολύ σωστά έθεσε μουσικός (κατ επάγγελμα) σε παρεΐστικη ακρόαση, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕΤΑΞΥ ΛΑΜΠΑΣ ΚΑΙ ΤΡΑΝΖΙΣΤΟΡ ΙΣΟΔΥΝΑΜΕΙ ΜΕ ΕΝΑ ΜΠΟΥΚΑΛΙ ΟΥΙΣΚΙ!!!

Τι πιο αληθινό...
 


Μηνύματα
7.025
Reaction score
996
Η προτίμησή μου για για τις λυχνίες είναι δεδομένη.

Τα τρανσίστορς και τα ολοκληρωμένα κυκλώματα γενικώτερα είναι πιο σωστά ή πιο πιστό αν θέλετε στην αναπαραγωγή του μουσικού σήματος.

Για να μπορέσει όμως κάποιος να απολαύσει την πλήρη πιστότητα στο μεγαλείο της, οφείλει να έχει και τα απαραίτητα studio monitor ηχεία και τα αντίστοιχα συνοδά.

Τα monitor ηχεία που φλερτάρω αυτή την εποχή κοστίζουν πάνω από 10.500 Ευρώ και είναι ενεργά, με 3 ενισχυτές mosfet ανά ηχείο.

Στον προενισχυτή όμως θα βάλω λάμπα και μάλιστα δικής μου κατασκευής όπως πάντα.

Μετά θα δούμε τι θεωρούσαμε τόσα χρόνια πιστό ή άπιστο.

Οποιος είναι λάτρης της υψηλής πιστότητας θα πρέπει να διαθέτει και τα ανάλογα monitor ηχεία, διαφορετικά προσπαθεί να ακούσει αυτό που ο ενισχυτής του θέλει να δώσει αλλά δεν μπορεί.
 

Μηνύματα
7.025
Reaction score
996
Η τιμή για το monitor ηχείο είναι ενδεικτική. Το συνολικό κόστος της επένδυσης θα είναι μεγαλύτερο.

Φίλοι της υψηλής πιστότητας και του σωστού σε εισαγωγικά ήχου, κάντε το επόμενο βήμα. Διαφορετικά, θα έλεγα να αλλάξετε τους ενισχυτές σας με λαμπάτους μπας και γλυκάνει λίγο το πράγμα.
 

Μηνύματα
183
Reaction score
0
Πάντως φίλτατε g.Kar έχω βρει στην Αγγλία το ATC100 παθητικό κάτω από 7.000 θες;
 




Μηνύματα
1.423
Reaction score
1.165
Πιο συγκεκριμενα; Τα ακουσες; Αν ναι θα ηθελα να ακουσω τις εντυπωσεις σου γιατι εχω ενεργα ηχεια και με ενδιαφερει το θεμα. Η γνωμη μου ειναι οτι τα ενεργα λυνουν αρκετα προβληματα, ασχετως αν δεν τα προτιμουν οι "audiophiles".
 

Μηνύματα
385
Reaction score
7
Ασχετο ?

Εγώ ανακάλυψα πως δεν βλέπω το rainbow στους DLP Projectors.
Ενώ βλέπω το dithering που άλλοι δεν το βλέπουν.

Λέτε να υπάρχει κάτι παρόμοιο και στον τρόπο με τον οποίο ακούμε και αντιλαμβανόμαστε τη μουσική ?
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Η γνωμη μου ειναι οτι τα ενεργα λυνουν αρκετα προβληματα, ασχετως αν δεν τα προτιμουν οι "audiophiles".
Φυσικά θα συμφωνήσω.

Σε ότι έχει να κάνει με τις λάμπες, όπως και σε όλα τα υπόλοιπα τα του ήχου, ισχύει το περί ορέξεως. Ο μίστερ Peter Aczel εκφράζει την προσωπική του άποψη.

Σε προσωπικό επίπεδο, το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι κάποτε νόμιζα ότι κάποιοι λαμπάτοι μπορούσαν να οδηγήσουν πολύ απαιτητικά ηχεία σωστά. Όταν άκουσα αυτά τα ηχεία με άλλα ενισχυτικά, απλά άλλαξα γνώμη. Και αυτό μου αρκεί.


g.kar said:
Για να μπορέσει όμως κάποιος να απολαύσει την πλήρη πιστότητα στο μεγαλείο της, οφείλει να έχει και τα απαραίτητα studio monitor ηχεία και τα αντίστοιχα συνοδά.
Ενδιαφέρουσα άποψη. Δηλαδή τι εννοείς?
1. Το παραπάνω είναι ο ορισμός του hi end ήχου?
2. Οι λάμπες είναι μέρος των ανωτέρω setup?
 

Μηνύματα
7.025
Reaction score
996
Νίκο μου, σου αρέσει να σε λένε audiophile ή χαϊεντά ?
To Χαϊεντάς δεν σημαίνει τίποτα για τον επαγγελματία μηχανικό ήχο. Να δούμε πότε θα το καταλάβουμε όλοι. Αλλά μας αρέσει να ξεχωρίζουμε, βέβαια με το ανάλογο κόστος.

Αν πας σε ένα επαγγελματικό studio ηχαγραφήσεων στο εξωτερικό ή στην Ελλάδα δεν θα δείς κανένα από τα μηχανήματα που είδες στην έκθεση .
To Hi-Fi, High-End, όπως θέλεις πες το, είναι consumer electronics και πίσω από αυτό τρέφεται μια ολόκληρη αγορά με ένα πολύ καλό και οργανωμένο marketing.

Και μην πας μακριά.

Τα επαγγελματικά δεν είναι όμορφα ούτε έχουν το μοντέρνο space look.

Δεν ξέρω τι έχω πάθει τελευταία. Μισώ τα μηχανήματα που έχουν αυτό το βαρύ σασί με το space look και με τα μπλέ electric φωτάκια.

Αυτά είναι για τις αδελφές και τις πόρνες.
Πληρώστε 3-5 χιλιάρικα Ευρώ για να αποκτήσετε ένα CD Player space-look με transport το CDM12 της Philips των 80 Ευρώ και με τελεστικούς πολύ καλούς των 10 Ευρώ έκαστος.
Α! ναι !!! και ρολόι super clock που θα ζήλευε και η Rolex.

Αλλά είπαμε, βρίσκουν και τα κάνουν.
 

Μηνύματα
7.025
Reaction score
996
Μπείτε στο Site της Genelec και της ATC να δείτε ηχεία. Μοιάζει κάποιο από τα ηχεία της Genelec με κάποιο από τα ηχεία της έκθεσης High-End που έγινε στο Ledra Marriot ?

Oi περισσότερες όμως εμπορικές ηχογραφήσεις έχουν παραχθεί με επαγγελματικά monitors.

Λέτε στο studio να γίνονται οι ρυθμίσεις τονικότητας για να ακούγεται η ηχογράφηση καλά στο Audio Spectrum σας ?
Μπορεί κάποιοι να το πιστεύουν αυτό. Διόλου απίθανο.
 

Μηνύματα
7.025
Reaction score
996
Για τα λαμπάτα συστήματα, καλό είναι να ακούσετε πρώτα τα LAMM πριν γράψετε οτιδήποτε για τον ήχο της λάμπας δημόσια.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
To Χαϊεντάς δεν σημαίνει τίποτα για τον επαγγελματία μηχανικό ήχο. Να δούμε πότε θα το καταλάβουμε όλοι. Αλλά μας αρέσει να ξεχωρίζουμε, βέβαια με το ανάλογο κόστος.
Αυτό ακριβώς εννοώ κι εγώ Γιώργο. Και η επόμενη ερώτηση είναι αν βρήκες σε κανα studio LAMM. :lol: :lol:

Πάραυτα εδώ μέσα ασχολούμαστε με το hi end. Αυτό σημαίνει ότι παρά την γκρίνια μας για τα κακώς κείμενα του χώρου μας, των κατασκευαστών ή των εμπόρων, πιστεύουμε σε κάποιες σταθερές οι οποίες μας κάνουν να ξεχωρίζουμε από τους επαγγελματίες. Τα τελευταία χρόνια βεβαίως το πράγμα μπερδεύεται λίγο...
 

Μηνύματα
1.423
Reaction score
1.165
Ερωτηση για Lamm

Για τα λαμπάτα συστήματα, καλό είναι να ακούσετε πρώτα τα LAMM πριν γράψετε οτιδήποτε για τον ήχο της λάμπας δημόσια.
Δεν αντιλεγω οτι ο συνδιασμος LAMM & Verity ακουγεται πολυ καλα στις εκθεσεις, παραπανω εμπειρια δεν εχω. Επειδη ομως αναφερθηκες στο κοστος CDP's τι γνωμη εχεις για το κοστος των LAMM; Τα υλικα δικαιολογουν την τιμη τους; Προσωπικα η ελιτιστικη εικονα που βγαζει προς τα εξω η εταιρια ουτε μου ταιριαζει, ουτε μου αρεσει αλλα και σε πιθανη νικη μου στο Joker θα την αγνοουσα...Αν διαβασετε στο site της εταιρειας, το κατσαβιδι για το bias, το πουλανε! Ναι καλα ακουσατε...Δεν το δινουν με τους ενισχυτες των 20.000 ευρο!!!!
 

Μηνύματα
1.423
Reaction score
1.165
Θα παρακαλουσα να μεινουμε στο θεμα της λαμπας και να καταθεσουμε τις αποψεις μας για τα ενεργα ηχεια στο αντιστοιχο θεμα που αρχισα στην κατηγορια Audio.
 

Μηνύματα
7.025
Reaction score
996
H απάντηση και η θέση μου σε ότι αφορά τα LAMM ακολουθεί.

Πολλοί προσπάθησαν να αντιγράψουν τα ενισχυτικά της LAMM, από DIYers έως και επαγγελματίες αντιγραφείς (frauders). Κανείς από αυτούς δεν τα κατάφερε γιατί απλά ο ήχος δεν είναι μόνο το κύκλωμα που φαίνεται. Η μαγική συνταγή έχει να κάνει κυρίως με την επιλογή των υλικών ένα προς ένα και η ακρόαση κάθε μηχανήματος ξεχωριστά πριν βγεί από την πόρτα του εργοστασίου.
Αν πέσει στα χέρια σας ποτέ κάποιο κύκλωμα της LAMM, θα δείτε ότι η σχεδίαση είναι άκρως αναρχική και μοναδική.
Θα έλεγα ότι ο ήχος της LAMM δεν μοιάζει με τον ήχο άλλων ενισχυτών.

Νίκο, τα studios δεν έχουν LAMM γιατί αν είχαν δεν θα έγραφαν μουσική αλλά θα άκουγαν μόνο.

@ Kostas ,
To θέμα της λάμπας είναι ένα καλό θέμα για συζήτηση χωρίς όμως τελειωμό.
Εδώ το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι ο καθένας μας να γράψει τι προτιμά να ακούει.
 

Μηνύματα
183
Reaction score
0
ΑΛΗΘΟΦΑΝΕΣΤΕΡΟ

:D @ Όσο αφορά τις λάμπες κλπ, πείτε μου γιατί οι ακριβότερες παραγωγές σε studio γίνονται με λαμπάτα μηχανήματα. Γιατί σας αρέσουν τόσο πολύ τα βινύλια και ειδικά του από 1958-1968; επειδή χρησιμοποιούσαν λαμπάτα μηχανήματα.
Γιατί σήμερα τα καλύτερα studio χρησιμοποιούν λαμπάτα μικρόφωνα (Manley, Neuman κλπ)........
Ο ποιοτικός ήχος είναι συνυφασμένος με τη λάμπα γιατί στην εξομοίωση ή προσομείωση που θέλουμε να καταφέρουμε με το στερεοφωνκό μας, πλησιάζει περισσότερο την αναπαραγωγή στις ανθρώπινες φωνές.

@Lamm, αλήθεια έχετε ακούσει κάτι καλύτερο (με μικρές εξαιρέσεις από άλλα single-ended θηρία, π.χ. Cary 1610, Komuro211, A-N Kondo) σε ενισχυτικά;
H Kharma επί σειρά ετών τα χρησιμοπoιεί σε όλα τα show (εκτός από φέτος που έφτιαξε τους δικούς της ενισχυτές).
Επίσης Wilson MaXX2 + Lamm βρίσκονται στα προσωπικά συστήματα πολλών reviewers στην Αμερική και θεωρείται ο πιο καυτός συνδυασμός αυτήν την εποχή (φυσικα πάντα για τους hi-end oriented).
Nαι κοστίζει σαφώς, αλλά τίποτα σε αυτή τη ζωή δεν είναι δωρεάν.
Ναι σαφώς θα ακούσουμε πανέμορφη μουσική από φθηνότερα μηχανήματα, αλλά γιατί να μην θαυμάζουμε τα καλύτερα.
Αποκλειστικότητα στο σωστό ήχο δεν έχει κανείς, καμιά τεχνολογία δεν υπερτερεί της άλλης, απλά τα λαμπάτα είναι μια προσέγγιση και συνήθως παρουσιάζει αληθοφανέστερες φωνές.
Αυτό που ψάχνουμε είναι το αληθοφανέστερο και μόνο. Το αληθινό στον ήχο μόνο ζωντανά και unplugged. :mrgreen:
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.896
Μηνύματα
2.921.948
Members
38.108
Νεότερο μέλος
Evri
Top