Διάφορα (αυτοκίνητο-μοτοσυκλέτα)

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.458
Reaction score
74.950
Αγοράζουν PHEV γιατί είναι φθηνότερα σε αγορά ή φορολογικά και δεν τα λειτουργούν ποτέ σαν ηλεκτρικά (στο ΗΒ που έχει μετρηθεί, είναι τραγικά τα ποσοστά).

Ειδικά για τα Toyota, όσοι γνωρίζω και πήραν υβριδικά έχουν εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση όταν χρησιμοποιούνται σε αστική χρήση.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.064
Reaction score
6.899
Και αυτή η διαφορετική χρήση μπορεί να τετραπλασιάσει τους ρύπους και την κατανάλωση; Πόσο μεγάλη δηλαδή είναι αυτή η απόκλιση που οδηγεί στο x4; Τόσο λάθος χρήση κάνει ο ιδιοκτήτης;
Ειδικά στα PHEV, αν από τη μία υπολογίζεις πως θα κάνεις π.χ. το 75% των χιλιομέτρων σου με τη μπαταρία (μηδενικοί ρύποι) και εν τέλει ο ιδιοκτήτης την έχει πάντα ξεφόρτιστη και τα κάνει όλα θερμικά, να το x4.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.841
Reaction score
28.255
Αγοράζουν PHEV γιατί είναι φθηνότερα σε αγορά ή φορολογικά και δεν τα λειτουργούν ποτέ σαν ηλεκτρικά.

Ειδικά για τα Toyota, όσοι γνωρίζω και πήραν υβριδικά έχουν εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση όταν χρησιμοποιούνται σε αστική χρήση.
Ειδικά στα PHEV, αν από τη μία υπολογίζεις πως θα κάνεις π.χ. το 75% των χιλιομέτρων σου με τη μπαταρία (μηδενικοί ρύποι) και εν τέλει ο ιδιοκτήτης την έχει πάντα ξεφόρτιστη και τα κάνει όλα θερμικά, να το x4.
Ναι αυτό το γνωρίζω και το έχω γράψει επίσης. Λέτε να είναι μόνο αυτό; OK.
 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.458
Reaction score
74.950
Λέτε να είναι μόνο αυτό; OK.
Είναι απλό το πράγμα.
Όταν είμαστε εδώ με τις καθημερινές μας μετακινήσεις των 40-50 χιλιομέτρων, το PHEV μας καταναλώνει 3,5-4- άντε 5 l/100km συν φθηνό ρεύμα.
Στα ταξίδια όπως οδηγώ εγώ, μέχρι να τελειώσει η υποβοήθηση μπαταρίας καταναλώνουμε 9 λίτρες (για περίπου 300km) ενώ αφού τελειώσει, 11-12 ή και παραπάνω.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.565
Reaction score
126.319
όσοι γνωρίζω και πήραν υβριδικά έχουν εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση όταν χρησιμοποιούνται σε αστική χρήση.
Αυτά.

Ενός κίνησης μέσα στις πόλεις, έχουν εξαιρετικές καταναλώσεις.

Όμως σε δρόμους υψηλής ταχύτητας κίνησης, άνω των 100/110χλμ, οι καταναλώσεις είναι χειρότερες από απλά ice, εξαιτίας του επιπρόσθετου βάρους.

Εάν ο μέσος όρος των αστικών μετακινήσεων είναι 10-20 km τη μέρα, και το σβκ κάνει 300 και 500 χλμ σε αυτοκινητόδρομους για εκδρομές κλπ, το ρεζουμέ είναι κακό.

Εάν είναι στη Γερμανία και κάνει καθημερινά διαδρομές σε αυτοκινητόδρομους χωρίς όρια ταχύτητας, εκεί είναι άθλιο.

Σε κίνηση σε υψηλές ταχύτητες, η ηλεκτρική υποβοήθηση τελειώνει μόλις τελειώσει η μπαταρία, η οποία είναι συνήθως αρκετά μικρή και τελειώνει γρήγορα. Μετά, καίει πολύ.

Στα Τογιότα, το μέγεθος της μπαταρίας ήταν εντελώς ανέκδοτο μέχρι πέρσι, από φέτος είναι απλώς ανέκδοτο.

Εγώ από το Πλαγιάρι για να μπω στο κέντρο της πόλης, μισή διαδρομή σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας και μισή εντός πόλης, είχα υψηλότερη κατανάλωση με το υβριδικό Τογιότα βενζίνης απ'οτι με το ίδιο όχημα σε ντίζελ. Διαφορά σεβαστή, όχι αστεία.

Εάν η κίνηση ήταν μόνον εντός πόλης, τότε και μόνον τότε υπερτερούσε το υβριδικό. Και πάλι όμως, έπρεπε να είσαι "χαλαρός" στο γκάζι, ειδάλλως ήταν πρακτικά το ίδιο.
 
Last edited:

Μηνύματα
76
Reaction score
98
Βάλτε και τα κιβώτια CVT/eCVT που εκ φύσεως αυξάνουν την κατανάλωση στην εξίσωση και το x4 είναι ρεαλιστικό.
 

Μηνύματα
15.157
Reaction score
21.071
το χ4 έχει να κάνει με την αστεία κατανάλωση πόλης που δηλώνουν οι κατασκευαστές στο πρότυπο με χρήση μπαταρίας και είναι της τάξης 1 με 2 λίτρα στα 100 στα plug in.
προφανώς μετά την αποφόρτιση ή με την μη φόρτιση καίνε σαν ένα καλής απόδοσης ΜΕΚ όχημα με υποβοήθηση ηλεκτρική τύπου HEV, καλή κατανάλωση γενικά αλλά φυσικά όχι 1 με 2 λίτρα στα 100 που δηλώνουν.

άρα ο τίτλος από μόνος του είναι παραπλανητικός. ένα phev ακόμα και αφόρτιστο στην πόλη είναι μακράν αποδοτικότερο από ένα ΜΕΚ.
όμως αν δεν το φορτίζεις σπίτι είναι χαζό να το πάρεις έναντι ενός κλασσικού HEV.
εκεί που κάνουν πωλήσεις τα phev έναντι hev είναι γιατί προσφέρουν καλύτερες ονομαστικές επιδόσεις λόγω των ισχυρότερων ηλεκτροκινητήρων.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.841
Reaction score
28.255
το χ4 έχει να κάνει με την αστεία κατανάλωση πόλης που δηλώνουν οι κατασκευαστές στο πρότυπο με χρήση μπαταρίας και είναι της τάξης 1 με 2 λίτρα στα 100 στα plug in.
Αυτό, με πρόλαβες. Κοιτούσα πάλι τους πίνακες. Έχουν λάβει ως μέση κατανάλωση PHEV τα 1,69lt ενώ το average real-world είναι 5,94lt, πανευρωπαϊκά. Δεδομένα από 124,000 χρήστες PHEVs. Όλοι λάθος κάνουν ή απλά οι εταιρείες πουλάνε τα νούμερα που βολεύουν;
 

Μηνύματα
15.157
Reaction score
21.071
το πρότυπο επιτρέπει να δηλωθεί αυτή η κατανάλωση , γιατί επιτρέπει εκτενή χρήση ηλεκτροκινητήρα κατά την δοκιμασία, δεν υπάρχει λάθος πουθενά. Αν οδηγούσε κάποιος στις συνθήκες του προτύπου κάτω απο 2 θα έκαιγε.
στο δικό μου δρομολόγιο αν ποτέ (ποτέ ξανά) το έκανα με αυτοκίνητο και είχα phev θα έκαιγα 0, τίποτα, μόνο εξάτμιση από το ρεζερβουάρρρρ γιατί οι συνθήκες κίνησης στο δρομολόγιο αυτό είναι με πολύ χαμηλή μέση ταχύτητα και σχεδόνα κανένα κομμάτι εκτός δυνατοτήτων του ηλεκτρικού συνόλου (εκτός αν στην Συγγρού πχ το πάταγα 140+, που δεν αποφέρει κανένα κέρδος , περίπου 20δευτερόλεπτα και αυτά σκάρτα σε σχέση με σταθερά 80-100)

οπότε έχεις έναν τίτλο οτι τα phev καίνε 4 φορές παραπάνω και κάνεις κλικ κλικ κλικ διαφημίσεις , ότνα το παραπάνω είναι είναι κάτω από αυτά που καίνε τα diesel ταξι στην πόλη.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.841
Reaction score
28.255
Δεν θα έλεγα πως είναι ακριβώς έτσι. Η (ίσως και συντριπτική) πλειοψηφία του κόσμου δεν ασχολείται. Ούτε πρόκειται να ψάξει, πόσο μάλλον να κάνει, τι προστάζει το όχημα και η τεχνολογία του ώστε να καταφέρει τα γραφόμενα στο διαφημιστικό φυλλάδιο. Ένα αμάξι θέλει να κάνει τη δουλειά του. Έχει χρήματα, υβριδικό σου λέει, οικονομία.

Θες η άγνοια του χρήστη, θες η απουσία εκπαίδευσης από τον dealer, οδηγούν σε ένα αποτέλεσμα το οποίο δεν είναι αυτό που λένε τα specs αλλά αυτό που λέει η έρευνα. Το αποτέλεσμα μετράει, όχι τα specs.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.841
Reaction score
28.255
Ωραίο site για σύγκριση διαστάσεων οχημάτων, χώρων αποσκευών κ.α.

Παράδειγμα
 




symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.064
Reaction score
6.899
Ερώτηση περί detailing (ας πούμε) προς τους πιο γνώστες του φόρουμ (@pankrok @Zizik και ΣΙΑ).

Εμένα η σχέση μου με το detailing ήταν να πηγαίνω το αμάξι για πλύσιμο κάθε 6 μήνες. :biggrin:

Αλλά τώρα με το τελευταίο αυτοκίνητο, λίγο επειδή δεν νιώθω ότι του αξίζει τέτοια μοίρα, λίγο η γυναίκα μου που με κοροϊδεύει ότι αν υπήρχε "επιτροπή" θα ερχόταν να μου το πάρει, είπα να το προσέχω κάπως.

Οπότε πήρα κάτι τσιμπράγκαλα, είδα 100 ώρες YouTube, ξεκίνησα να το πλένω στο σπίτι και κάτι κουτσογίνεται.

Το πρόβλημα/ερώτηση:
Ακόμα κι αν κάτσω 2 ώρες να πλένω και να γυαλίζω (δεν εννοώ κανονικό γυάλισμα με αλειφαδόρο, μεταφορικά) πάλι δεν είμαι ευχαριστημένος. Ο λόγος είναι πως το αμαξάκι μου έχει κυτταρίτιδα! Η οποία προφανώς δεν μπορεί να κρυφτεί με το πλύσιμο, μόνο να... αναδειχτεί!

Υπάρχει όμως λύση για αυτό; Το chatgpt λέει ίσως, αν το πρόβλημα είναι στο βερνίκι και όχι στο χρώμα. Αλλά που να το ξέρεις; Μόνο ο επαγγελματίας μπορεί να το καταλάβει λέει. Κι αν είναι μεν στο βερνίκι αλλά βαθιά; Γύρευε.

Ένας βαφιάς/φανοποιός που πήγα σήμερα για ένα άλλο χτύπημα μου λέει "άστο όπως είναι, αυτό είναι το χρώμα σου δυστυχώς, μην κάνεις τίποτα είναι καινούργιο το αμάξι". Δεν είναι detailer προφανώς ο άνθρωπος, αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό όσον αφορά τις συμβουλές του, ξέρω γω.

Άρα, συμπερασματικά, αξίζει να μπεις σε διαδικασία γυαλίσματος κλπ;
Υπάρχει τρόπος να ξέρεις αν θα πετύχεις κάτι (πριν το κάνεις);
Αν είναι να το κάνεις (όχι μόνος μου εννοείται) και να κατεβάσεις το βερνίκι τόσο ώστε να κάνει διαφορά, μήπως μακροπρόθεσμα κάνεις μεγαλύτερη ζημιά;

Ευχαριστώ προκαταβολικά,
"Ο μπερδεμένος" 😄
 

Μηνύματα
15.157
Reaction score
21.071
Ο λόγος είναι πως το αμαξάκι μου έχει κυτταρίτιδα!
δεν διαβάζω παρακάτω, αυτό σώζεται με detailing και ας πούμε είναι ελάττωμα του βερνικιού αλλά είναι αναμενόμενο σε όλα τα εργοστασιακά χρώματα που δεν γυαλίζονται μετά την βαφή.
με άλλες 200 ώρες youtube και καμιά 500αρια ευρώ αλοιφές, αναλώσιμα και εξοπλισμό, μετά από πολλές δικές σου εργατοώρες (πάνω από 30 γιατί είναι και άσχετος/άπειρος) θα φτάσιες σε ένα επίπεδο που θα φύγει η κυτταρίτιδα και αν είσαι τυχερός δε θα έχεις γεμίσει αράχνες.
η διαδικασία είναι γυάλισμα χοντρό/μεσαίο/ψιλό/πολύ ψιλό και στο τέλος περιποίηση με κερί.
το γυάλισμα (όσα στάδια χρειαστούν) είναι η λείανση των ατελειών με αποτέλεσμα να γυαλίζει (πως αλλιώς να το πεις)
το κερί έχει μια παροδική γυαλάδα γιατί κλείνει πόρους, γραμμές και ανωμαλίες μέχρι να φύγει αλλά δεν καταπολεμά την ουσία του προβλήματος.

επίσης ανάλογα το πάχος του βερνικιού υπάρχει περιορισμός στην τελική γυαλάδα που θα πετύχεις.
προφανώς ο έμπειρος detailer δε θα φτάσει σε σημείο που θα σου δημιουργήσει πρόβλημα.
μετά υπάρχουν και οι σκληρές προστατευτικές επιστρώσεις (=κεραμικά κλαιν μαιν) που θα σου επιτρέψουν να αποφύγεις μελλοντική επιδείνωση με χαρακιές κλπ ώστε να έχεις βερνίκι να γυαλίζεις για χρόνια.
πρακτικά δεν νομίζω οτι θα έχεις θέμα, το χοντρά θα φύγουν με την πρώτη και δεύτερη εφαρμογή, από κει και μετά το πάχος που θα αφιαρεί το γυάλισμα θα είναι πολύ λιγότερο. αν έχεις χαρακιές κλπ ε κάποιες κάποια στιγμή θα φτάσουν στο χρώμα - τότε εκείνο το κομμάτι θα βαφτεί και η ζωή συνεχίζεται.
 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.458
Reaction score
74.950
άστο όπως είναι, αυτό είναι το χρώμα σου δυστυχώς, μην κάνεις τίποτα είναι καινούργιο το αμάξι
:hi:


Τι χρώμα είναι;
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.064
Reaction score
6.899
:hi:

Τι χρώμα είναι;
Ξεκινάω από τον δύσπιστο 😛

Το χρώμα είναι γκρι μεταλλικό. Κάτι ανάμεσα σε ασημί και ανθρακί.
Το "πρόβλημα" είναι πως είναι αρκετά γυαλιστερό, οπότε όταν πλυθεί, κερωθεί κλπ. γυαλίζει. Οπότε φαίνεται πως η γυαλάδα δεν είναι ομοιόμορφη και με ενοχλεί. Αν ήταν κάνα άσπρο π.χ. μάλλον δεν θα φαινόταν τόσο πολύ (όχι ότι και το άσπρο δεν μπορείς να το κάνεις καθρέφτη, αλλά συνήθως από μόνο του δεν καθρεφτίζει το ίδιο).

Το ερώτημα είναι, συμφωνείς (απ'ότι κατάλαβα) με την άποψη να μην κάνω τίποτα από τη σκοπιά ότι δεν αξίζει να καταναλώνεις χρόνο, χρήμα και φαιά ουσία σε κάτι ασήμαντο όπως αυτό; Ή με την έννοια ότι δεν θα έχω αποτέλεσμα, ότι μπορεί να χαλάσει το βερνίκι, ότι μακροπρόθεσμα θα κάνω τα πράγματα χειρότερα κλπ.;

δεν διαβάζω παρακάτω, αυτό σώζεται με detailing και ας πούμε είναι ελάττωμα του βερνικιού αλλά είναι αναμενόμενο σε όλα τα εργοστασιακά χρώματα που δεν γυαλίζονται μετά την βαφή.
Άρα, αν καταλαβαίνω σωστά, το θεωρείς σχεδόν δεδομένο ότι το πρόβλημα ξεκινάει από το βερνίκι και όχι από το χρώμα. Και άρα με γυάλισμα μπορεί να διορθωθεί. Κι αν τελικά δεν είναι στο βερνίκι; Δεν παίζει αυτό το σενάριο;

με άλλες 200 ώρες youtube και καμιά 500αρια ευρώ αλοιφές, αναλώσιμα και εξοπλισμό, μετά από πολλές δικές σου εργατοώρες (πάνω από 30 γιατί είναι και άσχετος/άπειρος) θα φτάσιες σε ένα επίπεδο που θα φύγει η κυτταρίτιδα και αν είσαι τυχερός δε θα έχεις γεμίσει αράχνες.
Μόνος μου δεν ξέρω αν θα το τολμούσα. Θα μου άρεσε, αλλά το φοβάμαι. Λίγο παραπάνω να φας σε ένα σημείο μπορεί στο μέλλον να δημιουργήσεις πρόβλημα.

Επίσης έβλεπα προχθές έναν τύπο στο Youtube (που έχει λίγο περίεργο στυλάκι αλλά φαίνεται να ξέρει καλά τι λέει) που έλεγε πως σχεδόν το 100% της UV προστασίας του βερνικιού είναι στο ανώτερο 25% του πάχους του. Άρα αν, για να φύγει η κυτταρίτιδα, φας το 20-25% από το (ήδη λεπτό) βερνίκι, καληνύχτα.

μετά υπάρχουν και οι σκληρές προστατευτικές επιστρώσεις (=κεραμικά κλαιν μαιν) που θα σου επιτρέψουν να αποφύγεις μελλοντική επιδείνωση με χαρακιές κλπ ώστε να έχεις βερνίκι να γυαλίζεις για χρόνια.
Πρώτον είναι πραγματικά πανάκριβα (εκτός αν πεις πάλι ότι θα το βάλεις μόνος σου, πάλι με αμφίβολης ποιότητας αποτέλεσμα, για πολλούς λόγους), δεύτερον δεν ξέρω αν κάνουν και την ίδια δουλειά με το βερνίκι, ειδικά στη UV. Λένε ότι κάνουν προφανώς, αλλά δεν ξέρω αν ισχύει. Συν ότι δεν έχει την ίδια αντοχή, θέλει συνεχή συντήρηση, μετά από κάποια χρόνια πάλι πέρασμα, γενικά μπαίνεις σε έναν φαύλο κύκλο. Θα μου πεις κάτσε στ'αυγά σου αν δεν σ'αρέσει.
 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.458
Reaction score
74.950
Το ερώτημα είναι, συμφωνείς (απ'ότι κατάλαβα) με την άποψη να μην κάνω τίποτα από τη σκοπιά ότι δεν αξίζει να καταναλώνεις χρόνο, χρήμα και φαιά ουσία σε κάτι ασήμαντο όπως αυτό;
Αυτό.

Έχω από παλιά ένα sealant Meguiar's που κάνει καλή ήπια δουλειά χωρίς μηχάνημα. Ίσως κάτι τέτοιο βελτιώσει αυτό που σε ενοχλεί.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.761
Μηνύματα
2.874.992
Members
37.946
Νεότερο μέλος
evans1831
Top