Ελαστικά αυτοκινήτων, για EV

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.445
Reaction score
125.864
Καλώς ή κακώς, τα EV έχουν σημαντικά διαφορετικές απαιτήσεις στην τεχνολογία ελαστικών, από ότι τα ice, γι'αυτό εξελίσσονται εξειδικευμένες επιλογές για αυτά, με ένδειξη για ηλεκτρικά αυτοκίνητα:

1000004929.png


Οι διαφορές στις απαιτήσεις, αφορούν τις εξής παραμέτρους:

1. Αυξημένο βάρος, ιδίως σε συνδυασμό με σχετικά στενά ελαστικά (για λόγους αυξημένης αυτονομίας) και επίσης σε συνδυασμό με την άμεσα διαθέσιμη μεγάλη ροπή των EV, που καταπονεί απίστευτα τις κοινές γόμες.

Εξελίσσονται λοιπόν ειδικές γόμες για EV, με ειδικά κράματα υλικών, σε συνδυασμό με ενισχυμένο σκελετό, ώστε να αντέχουν τόσο το βάρος, όσο και την άμεση ροπή και την υψηλή ισχύ των EV.

Το βάρος των EV είναι σημαντικά αυξημένο εξ'αιτιας των μπαταριών, και χρειάζεται τόσο το ελαστικό, όσο και η ζάντα, να αντέχει αυτό το αυξημένο βάρος.

Ναι, και η ζάντα. Κι αυτές έχουν προδιαγραφές μέγιστου βάρους, και για παράδειγμα θα αναφέρω πως οι 18" ζάντες του model 3 δεν πληρούν τις προδιαγραφές βάρους για το model Y.

2. Χαμηλή αντίσταση κύλισης, για προφανείς λόγους (αυτονομία). Εδώ, οι ταμπέλες των ελαστικών θα πρέπει ιδανικά να είναι Α.

Λόγου χάριν, το συγκεκριμένο ελαστικό:

1000004932.jpg


αν και ειδικά εξελιγμένο για EV, έχει σήμανση Β στην κατανάλωση, δηλαδή δεν είναι ιδανική επιλογή για μάξιμουμ αυτονομία.

3. Σημειωμένο στην παραπάνω εικόνα έχω και το Α στο επίπεδο θορύβου, όπου αναγράφεται και η τιμή σε ντεσιμπέλ, το συγκεκριμένο έχει 69 dB.

Σκέτο αυτό το νούμερο, δεν μας λέει πόσο αθόρυβο ή θορυβώδες είναι το ελαστικό για εμάς που βρισκόμαστε στην καμπίνα του αυτοκινήτου, διότι αυτή η τιμή αντιπροσωπεύει τη φασαρία που κάνει το ελαστικό προς τα έξω, για το περιβάλλον, γενικά.

Στα EV, λόγω έλλειψης θορύβων από κινητήρα και εξάτμιση, πραγματικά γιγαντώνεται η φασαρία του ελαστικού από την κύλιση στο οδόστρωμα, ιδίως όταν αυτό δεν είναι εντελώς ομαλό.

Ο κλειστός εσωτερικός όγκος του ελαστικού, γεμάτος με αέρα, δρα ως αντηχείο και ενισχύει την φασαρία του οδοστρώματος, μεταφέροντάς τη μέσα στην ήσυχη καμπίνα του EV.

Οι λύσεις που εφαρμόζονται από τους κατασκευαστές, είναι τόσο μια ασύμμετρη εξωτερική χαρακωση του πέλματος, ώστε να μη συντονίζει σε μια συχνότητα, όσο και η εφαρμογή ηχοαπορροφησης εσωτερικά στο ελαστικό.

Για παράδειγμα η πιρελι το ονομάζει αυτό PNCS:

1000004930.png


Και αντίστοιχες λύσεις εφαρμόζονται από τις περισσότερες premium μάρκες ελαστικών.

Γι'αυτό το λόγο, ένα ειδικό ελαστικό για EV που διαθέτει τεχνολογία μείωσης θορύβου, μπορεί να μας χαρίσει πιο ήσυχες διαδρομές από ένα άλλο, που απλώς έχει χαμηλότερη τιμή στα αναγραφόμενα dB.

Δηλαδή δώστε περισσότερη σημασία στην ύπαρξη ηχομόνωσης εσωτερικά, παρά σε αυτή καθεαυτή την τιμή των αναγραφόμενων ντεσιμπέλ.

Τέλος, ο αέρας που μπαίνει στο ελαστικό των EV, καλό είναι να είναι άζωτο, κι όχι κοινός αέρας.

Ο λόγος για αυτό, έγκειται στην υψηλή πίεση που ζητούν τα EV, η οποία σε συνδυασμό με το αυξημένο βάρος, οδηγούν σε πολύ υψηλές πιέσεις μετά από μερικά χιλιόμετρα (ιδίως στην καυτή ελληνική άσφαλτο το καλοκαίρι), αλλάζοντας την συμπεριφορά του ελαστικού (γίνεται πέτρα). Λόγου χάριν στα Τέσλα, όπου προδιαγράφεται ενδεδειγμένη πίεση ελαστικών 41-42, μετά από μερικά χιλιόμετρα σε καυτή άσφαλτο, η πίεση αυτή φτάνει τα 48-49... Κυριολεκτικά πέτρα.

Το "άζωτο" που βάζουν τα περισσότερα βουλκανιζατέρ, δεν είναι τίποτε άλλο από φιλτραρισμένο ατμοσφαιρικό αέρα, από τον οποίο (το σημαντικότερο) αφαιρείται όλη η υγρασία.

Κυρίως στην μεγάλη ποσότητα υγρασίας οφείλεται η αύξηση των πιέσεων στα ζεστά ελαστικά. Όταν μπει "άζωτο", με μηδενική περιεκτικότητα σε υγρασία, οι μεταβολές πίεσης από κρύο ελαστικό σε ζεστό, είναι της τάξεως της μόλις 1 μονάδας. Από 41 άντε να πάει 42. Πρακτικά, ασήμαντη διαφοροποίηση. Η εμπειρία οδήγησης είναι πιο χαλαρή, το ελαστικό διατηρεί την ελαστικότητά του, και πιθανώς μειώνεται η φασαρία του (το νερό κάνει κι εκεί διαφορά, ως καλύτερος αγωγός του θορύβου).

Αυτά...
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.445
Reaction score
125.864
Επεξήγηση των ειδικών αναγκών των EV, από continental:



Από Michelin:


1688740233975.png




Goodyear:



Κλπ κλπ κλπ


Και μερικά τυχαία άρθρα







 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.445
Reaction score
125.864
Αντιγράφω ενδιαφέρον υλικό περί αζώτου:



Ο αέρας περιέχει πάντα υδρατμούς. Έτσι, σε θερμοκρασία 0 °C, 1 m³ αέρα μπορεί να χωρέσει το πολύ 5 γραμμάρια νερού και σε θερμοκρασία +10 °C - ήδη 10 γραμμάρια.

Πωλητές αέρα

Σύμφωνα με το περιοδικό "Ευγένι Μπεζέκα":

Πρόσφατα κοίταξα στο κατάστημα ελαστικών για να αλλάξω το λάστιχο:
- Τι, άντληση αζώτου;
- Για ποιο λόγο?
Ο εργάτης με κοίταξε με ένα μακροσκελές, αξιολογικό βλέμμα, αναστέναξε και είπε:

- Είναι ελαφρύτερο, οι τροχοί δεν κάνουν θόρυβο και δεν εκρήγνυνται από υπερθέρμανση, δεν περνάει από τη βαλβίδα, δεν χρειάζεται άντληση.

Hooked: Τι πιστεύουν οι πραγματικοί ειδικοί για το άζωτο;

Τώρα δεν θα εκραγεί. Δεν θα αφήσει να πάει. Και δεν θα κάνει θόρυβο. Ο χειρισμός θα βελτιωθεί, η κατανάλωση καυσίμου, αντίθετα, θα μειωθεί.

Δεν πιστεύεις; Ρίξτε μια ματιά, για παράδειγμα, στο site της εταιρείας Tehsnab (http://tehsnab21.ur.ru/nitro.html).

Παραθέτω: «Το οξυγόνο έχει επιβλαβή επίδραση στο καουτσούκ. Πρώτον, επιταχύνει τη γήρανση του. Δεύτερον, διεισδύει από τις πιο λεπτές τρύπες, «διαρρέει» από τις πιο σφραγισμένες δεξαμενές, άρα και από το ελαστικό. Το άζωτο δεν φεύγει από το ελαστικό τόσο εύκολα όσο ο αέρας, δηλ. η απώλεια πίεσης είναι πολύ μικρότερη από ό,τι όταν το ελαστικό είναι γεμάτο με αέρα.

Να ένα άλλο: "Ένα ελαστικό φουσκωμένο με άζωτο είναι ελαφρύτερο από ένα ελαστικό φουσκωμένο με κανονικό αέρα."

Η Domino λέει ότι η μείωση του μη αναρτώμενου βάρους «θα είναι αισθητή στη δυναμική του οχήματος και στην κατανάλωση καυσίμου».

Σκουριά? Ναι, το οξυγόνο, ως οξειδωτικός παράγοντας, προκαλεί διάβρωση της ζάντας και επιταχύνει τη φθορά του ελαστικού. Τα μεταλλικά μέρη του ελαστικού μπορεί επίσης να σκουριάσουν εάν το ελαστικό έχει υποστεί ζημιά.

Και ο κορυφαίος ειδικός του Ινστιτούτου Βιομηχανίας Αζώτου Maxim Lvovich Firt άκουσε για τις νέες, «μαγικές» ιδιότητες αυτού του αερίου για πρώτη φορά από εμένα: «Τι ανοησία - δροσίζει το ελαστικό! Πού πάει η ζέστη; Τι γίνεται με τον νόμο της διατήρησης της ενέργειας; Τι γίνεται με τους Mendeleev-Clapeyron; Ακυρώθηκε ήδη; (Παύση.)
Ωστόσο, υπήρχε ένα καλό επιχείρημα υπέρ του αζώτου. Μια λέξη προς τον Sergey Biryukov, επικεφαλής τεχνικό του γραφείου της Bridgestone στη Μόσχα: «Ξαφνικά μια φωτιά! Ο τροχός θα σκάσει, ο αέρας θα μετατραπεί σε φλόγες. Θα καεί σωστά. Και αν υπάρχει άζωτο στο ελαστικό, τότε η καταστροφή μπορεί να αποφευχθεί. Η υπόθεση μιλάει! Κρίμα που οι πυροσβέστες δεν μπορούν να ακούσουν.


Άζωτο στα ελαστικά.

Σύμφωνα με το www.taganka.biz

Γιατί πρέπει να αντλείτε ελαστικά με άζωτο: ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στα οφέλη του αζώτου που αντλείται στα ελαστικά.

Το άζωτο είναι συνώνυμο της ασφάλειας για τα ελαστικά και τους ανθρώπους που το χρησιμοποιούν. Τα κύρια συστατικά του αέρα είναι άζωτο 78% και οξυγόνο 21%. Τα μόρια αζώτου N2 είναι μεγαλύτερα από τα μόρια οξυγόνου O2. Γενικά, ο αέρας μέσα σε ένα ελαστικό αποτελείται από οξυγόνο, άζωτο και ατμό, αλλά το O2 και ο ατμός σχηματίζουν διαρροές πίεσης επειδή αυτά τα μόρια περνούν από τα τοιχώματα του ελαστικού πολύ πιο γρήγορα. . Μια άλλη από τις αρνητικές πτυχές της χρήσης πεπιεσμένου αέρα είναι οι οξειδωτικές ιδιότητες του οξυγόνου και των υδρατμών. Περνώντας μέσα από τον θάλαμο, το οξυγόνο οξειδώνει το κορδόνι, το δακτύλιο σφαιριδίων, το δίσκο. Αυτό επηρεάζει τη δύναμη του ελαστικού και συνεπώς την ασφάλεια της οδήγησης.
Σε ένα ελαστικό γεμάτο με πεπιεσμένο αέρα, η διαρροή θα είναι 0,08 atm./μήνα. Το οξυγόνο περνά μέσα από τα τοιχώματα του ελαστικού 30-40% πιο γρήγορα από το άζωτο και η διαρροή θα συνεχιστεί μέχρι να εξισορροπηθεί η μερική πίεση των αερίων. Έτσι, εάν το οξυγόνο στο ελαστικό δεν ξεπερνά το 5% για τα επιβατικά αυτοκίνητα και το 2,5% για τα φορτηγά, τότε ο λόγος της μερικής πίεσης των αερίων εντός και εκτός του ελαστικού θα εξισορροπηθεί και δεν θα υπάρξει διαρροή. Αυτό το αποτέλεσμα επιτυγχάνεται με την άντληση αζώτου στο ελαστικό.

Έτσι, τα πλεονεκτήματα της χρήσης αζώτου για το φούσκωμα των ελαστικών είναι τα εξής:

Πρώτον, η πρόληψη της γήρανσης των ελαστικών και της διάβρωσης των δίσκων, όπως δεν υπάρχει υγρασία, λάδι, σκόνη - σωματίδια που μειώνουν την αντοχή του τροχού.
Δεύτερον, μείωση της πιθανότητας έκρηξης ελαστικού. Έλλειψη θέρμανσης ελαστικών σε υψηλές ταχύτητες και όταν το σύστημα πέδησης είναι «σφηνωμένο». δεν υπάρχει οξυγόνο, το οποίο είναι στοιχείο διαστολής.
Τρίτον, βελτιώστε τη σταθερότητα της πίεσης των ελαστικών. Είναι γνωστό ότι η πίεση των ελαστικών συνιστάται να ελέγχεται μία φορά κάθε δύο εβδομάδες. Η χρήση αζώτου αυξάνει αυτή τη συχνότητα κατά τρεις φορές.
Τέταρτον, βελτιωμένη πρόσφυση. Σε σύγκριση με τον αέρα (ο οποίος συνήθως επηρεάζεται έντονα από τις αλλαγές θερμοκρασίας και πίεσης), το άζωτο στην καθαρή του μορφή έχει αυξημένες ιδιότητες απόσβεσης, δηλαδή ο τροχός λειτουργεί ως πρόσθετο αμορτισέρ.

Οφέλη από το γέμισμα ελαστικών με άζωτο σε σύγκριση με το γέμισμα με αέρα:

Αύξηση της ομαλότητας και της απαλότητας της διόδου του ανισόπεδου οδοστρώματος
Βελτίωση της απόσβεσης των τροχών και μείωση του φορτίου στην ανάρτηση του οχήματος
Βελτιωμένος χειρισμός του οχήματος
Βελτιωμένη ευστάθεια κατά τις στροφές, την αλλαγή λωρίδας και το τράβηγμα από την πλευρά του δρόμου
Βελτιώστε την πρόσφυση στο δρόμο και μειώστε την απόσταση πέδησης
Μείωση της ολίσθησης των τροχών κατά την εκκίνηση έκτακτης ανάγκης
Μειώστε τον θόρυβο και τους κραδασμούς από την επαφή ελαστικού με δρόμο Μειώστε σημαντικά τις διακυμάνσεις της πίεσης των ελαστικών ανεξάρτητα από την ταχύτητα του οχήματος, το φορτίο και τη θερμοκρασία περιβάλλοντος
Βελτίωση της απόδοσης των τροχών υπό αυξημένα φορτία και θερμοκρασίες
Μείωση της φθοράς των ελαστικών και διασφάλιση της ομοιομορφίας τους
Μείωση της πιθανότητας ζημιάς του δίσκου κατά το χτύπημα σε λάκκο, πρόσκρουση σε κράσπεδο κ.λπ.
Εξαίρεση των διεργασιών οξείδωσης του χαλύβδινου κορδονιού του ελαστικού και του υλικού του δίσκου.


Το οξυγόνο έχει επιβλαβή επίδραση στο καουτσούκ.

Πρώτον, επιταχύνει τη γήρανση του. Δεύτερον, το οξυγόνο διεισδύει από τις πιο λεπτές τρύπες, «διαρρέει» από τις πιο σφραγισμένες δεξαμενές, άρα και από το ελαστικό. Το άζωτο δεν διαφεύγει από το ελαστικό τόσο εύκολα όσο ο αέρας, δηλαδή η απώλεια πίεσης είναι πολύ μικρότερη από ό,τι όταν γεμίζετε το ελαστικό με αέρα.

Είναι επίσης γνωστό ότι το οξυγόνο υπό πίεση σε ένα ελαστικό επιταχύνει τη διάβρωση της ζάντας. Το οξυγόνο συμβάλλει στη ζημιά στα πλευρικά τοιχώματα και στο σκελετό των ελαστικών.

Γέμισμα ελαστικών με άζωτο, δηλ. χωρίς οξυγόνο, μειώνει την υγρασία στο ελαστικό, γεγονός που αυξάνει την αντοχή του.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.445
Reaction score
125.864
Sorry για το σεντόνι, βαρέθηκα να το ξεψαχνίσω..😜😁🤪😂

Το καθάρισα λίγο τώρα.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.424
Reaction score
79.756
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.445
Reaction score
125.864
Το αποπάνω "άρθρο" είναι για γέλια. Επιεικώς.
Άντε πες.

Με το τσιγκέλι ρε παιδάκι μου.. 😁🤪😂


ΥΓ. Προσωπικά έβαλα "άζωτο" στα λάστιχα, μπας και καταφέρω να μειώσω την πολύ μεγάλη αύξηση πίεσης από κρύο σε ζεστό, παραγίνονται κούτσουρα στα 47-48, μεγάλη η διαφορά από 41-42.

Οι εντυπώσεις μου, μετά από αυτή την κίνηση, είναι θετικές, νιώθω πιο "μαλακό" το λάστιχο, και ίσως λίγο πιο ήσυχο.

Επειδή το Τέσλα μετράει πιέσεις, βλέπω πως πλέον έχει μικρές μεταβολές όταν ζεσταίνεται. Ως εκ τούτου, βλέπω θετικά την όλη ιστορία, αλλά οκ, είναι ψύλλος στ'αχυρα σε σχέση με την επιλογή σωστού (για EV) ελαστικού.

Κάποια παιδιά με Τέσλα, κλαίνε τα λεφτά τους, που έβαλαν καινούρια πανάκριβα ελαστικά Michelin, που είναι μεν εξαιρετικά για ice, αλλά στο EV τους έβγαλαν ανυπόφορους θορύβους, δεν την παλεύουν...
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.445
Reaction score
125.864
Από την continental:


<<Το ξηρό άζωτο μετριάζει τις διακυμάνσεις της πίεσης των ελαστικών>>

<<Επιπλέον, το PSI παραμένει σταθερό μακροπρόθεσμα. (Τα ελαστικά γεμάτα με κανονικό αέρα χάνουν την πίεση μέσω της διείσδυσης λίγο πιο γρήγορα.)>>

Εμένα, αυτά μου αρκούν.

Τώρα σε διάφορα sites, γράφουν κι άλλα, πχ:

<<Η πλήρωση με άζωτο λύνει όλα αυτά τα προβλήματα, καθώς διατηρεί μια σταθερή θερμοκρασία, η διαρροή του από το ελαστικό γίνεται πολύ πιο αργά (λόγω μεγαλύτερων σωματιδίων που κινούνται πιο αργά από εκείνα του πεπιεσμένου αέρα), δεν σχηματίζει υδρατμούς και αποτρέπει την οξείδωση των μεταλλικών πλεγμάτων στο εσωτερικό του ελαστικού. Όλα αυτά στην πράξη σημαίνουν καλύτερη οδική συμπεριφορά χάρη στη βελτιωμένη πρόσφυση, βελτίωση της άνεσης από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής των ελαστικών, έως και μικρή μείωση της κατανάλωσης (λόγω σταθερής πίεσης)>>


Και το driver center της pirelli, πάνω κάτω τα ίδια λέει:



Το ευρύ φάσμα των υπηρεσιών που προσφέρονται από το δίκτυο Driver Center περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τη λεγόμενη πλήρωση ελαστικών «με άζωτο». Πρόκειται για μια εναλλακτική σε σχέση με την παραδοσιακή διαδικασία, με τον πεπιεσμένο αέρα, η οποία εφαρμόζεται εδώ και κάποια χρόνια και είναι ιδιαίτερα κατάλληλη για τις περιπτώσεις όπου απαιτούνται υψηλές επιδόσεις των ελαστικών.

Στη λεγόμενη «πλήρωση με άζωτο» στα ελαστικά εγχύεται μόνο καθαρό άζωτο. Το αποτέλεσμα είναι μια πολύ μειωμένη παρουσία οξυγόνου, διοξειδίου του άνθρακα και ρύπων, σχεδόν μηδενική, όπως επίσης και μείωση της εσωτερικής υγρασίας των ελαστικών.

Ποια είναι τα οφέλη της «πλήρωσης με άζωτο» σε σύγκριση με την παραδοσιακή διαδικασία πλήρωσης;

Αυξημένη ασφάλεια: τα ελαστικά έχουν μεγαλύτερη αντοχή σε περίπτωση σύγκρουσης και η πιθανότητα έκρηξης είναι σχεδόν ανύπαρκτη, χάρη στο γεγονός ότι η εσωτερική υπερθέρμανση γίνεται πολύ πιο αργή. Το άζωτο, επιπλέον, είναι πυρίμαχο: σε αντίθεση με το οξυγόνο, είναι ένα αδρανές αέριο το οποίο δεν επιτρέπει στις φλόγες να αναπτυχθούν.

Διατήρηση της πίεσης: ακόμη και σε μεταβαλλόμενες συνθήκες εξωτερικής θερμοκρασίας, η τιμή που έχει ρυθμιστεί κατά τη στιγμή της πλήρωσης παραμένει σταθερότερη. Αυτό συμβαίνει επειδή το άζωτο τείνει να διαρρεύσει από το ελαστικό τρεις φορές πιο αργά σε σχέση με το οξυγόνο, καθώς σχηματίζεται από μεγαλύτερα σωματίδια.

Αυξημένη οδηγική απόλαυση και άνεση: η θέση είναι πιο σταθερή, η πρόσφυση καλύτερη και οι μικρές ανωμαλίες του οδοστρώματος απορροφώνται άψογα.

Καλύτερες εσωτερικές συνθήκες των ελαστικών: η χαμηλή υγρασία (στο άζωτο δεν σχηματίζονται υδρατμοί) επιτρέπει την αποτροπή καταστροφής των μεταλλικών ταινιών που είναι ενσωματωμένες στο ελαστικό, αποφεύγοντας έτσι τις διαδικασίες οξείδωσης και τον κίνδυνο σχηματισμού σκουριάς.

Μεγαλύτερη διάρκεια ζωής των ελαστικών: χάρη στις μικρές μεταβολές στον όγκο του αερίου αυτού, μειώνονται επίσης οι κραδασμοί και οι καταπονήσεις που προκαλούν φθορά και ελαφριές ζημιές.

Η πλήρωση με άζωτο συνιστάται ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, διότι βελτιώνει την ικανότητα του ελαστικού να κρυώνει και να διατηρεί μια σταθερή θερμοκρασία, η οποία είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση καλής απόδοσης και υψηλής ασφάλειας. Σε υψηλότερες θερμοκρασίες, στην πραγματικότητα, τα ελαστικά συνήθως υποβάλλονται σε πολύ έντονη θερμική καταπόνηση λόγω της τριβής με την επιφάνεια της ασφάλτου, η οποία φτάνει πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Με το άζωτο, οι εσωτερικές επιφάνειες δεν υπερβαίνουν ένα θερμικό επίπεδο προστασίας και ο κίνδυνος ρήξης ή θραύσης, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, μειώνεται δραστικά.

"Driver Center της Pirelli"
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.445
Reaction score
125.864
Αρκετά με το άζωτο, είναι η λεπτομέρεια της λεπτομέρειας..

Επιστροφή στα χαρακτηριστικά των ελαστικών που είναι ειδικά για EV.

Πολύ αναλυτική παρουσίαση του συστήματος ηχομόνωσης και απορρόφησης κραδασμών της pirelli, το PNCS (Pirelli Noise Cancelling System):


Και με "φανφάρες" η παρουσίαση του ELECT:


Και ένα ενδιαφέρον ελαστικό από την pirelli, μάλιστα 4- εποχών, είναι το εξής:


Το οποίο έχει:

1. Σήμανση ELECT (για EV)
2. Σήμανση M+S
3. Σήμανση snow flake

Δεν έχει όμως PNCS..

Δυστυχώς, ακόμα οι επιλογές είναι περιορισμένες.

Από Goodyear ένα καινούριο ελαστικό:


Με:
  • Electric Drive Technology
  • Noise Reduction Technology
  • Electric Vehicle Tuned
Αλλά μόνον Αμερική διαθέσιμο προς ώρας..


Το επίσης νέο Bridgestone turanza EV is designed for premium electric vehicles, combining ENLITEN™ and PeakLife™ technologies for optimal all-season performance and extended tread life. Alongside a quieter ride due to QuietTrack technology, it offers excellent wet handling capabilities, a 50,000-mile limited warranty:


Ούτε που ξέρω που είναι διαθέσιμο..

Νέο ελαστικό και από vredestein, το πρώτο ευρωπαϊκό 4-εποχων λένε:


Αλλά με πολύ λίγες διαθέσιμες διαστάσεις, αλλά λένε μέσα στο καλοκαίρι θα βγουν κι άλλες:

1000005732.png



Μια λίστα ελαστικών 4-εποχων που μάλλον δε βρίσκεται στην ελληνική αγορά


Μια λίστα των καλύτερων ελαστικών για EV για το 2023:


Μια λίστα για Τέσλα mY best tyres 2023


Και να η λίστα των EV compatible από Michelin:

 

Μηνύματα
566
Reaction score
1.009
Άντε πες.

Με το τσιγκέλι ρε παιδάκι μου..
Απλά για τη κουβέντα να γίνεται.
Μοριακή ακτίνα οξυγόνου 152pm, μοριακη ακτίνα αζώτου 155pm. 3 ολοκληρα picometre. Αν οι σχισμές των ελαστικών μετριούνται με ακρίβεια picometre τότε παραδινομαι...
Ηλεκτραρνητικοτητα αζώτου 3,04, ενώ του οξυγόνου 3,44. Κοινώς, να, όσο οξειδωτικό είναι το ένα, τόσο είναι και το άλλο. Άζωτο, οξυγόνο, φθόριο είναι τα τρία πιο ηλεκτραρνητικα στοιχεία της φύσης (και υπεύθυνα για την ύπαρξη δεσμών υδρογόνου, ίσως από τους σημαντικότερους παράγοντες για την ύπαρξη ζωής) επομένως όταν επικρατούν συνθήκες που ευνοούν οξειδωτικές αντιδράσεις με κοινά μέταλλα, μια χαρά δουλίτσα κάνουν και τα δύο. Επίσης οι ζάντες νομίζω όταν βάφονται περνιούνται και με μια μαλακια που δεν επιτρέπει την οξείδωση τους. Γι αυτο και παλαιότερα μπορεί να συναντούσες σκουριασμένα κάγκελα πολύ συχνά, ενώ σκουριασμένες σιδερένιες ζάντες αυτοκινήτου σημαντικά πιο σπάνια.

Τώρα ναι, η υγρασία μπορεί να σου κάνει διάφορα μπερδέματα και σημαντικές αποκλίσεις από την καταστατική εξίσωση σε αντίθεση με το καθαρό άζωτο η οξυγονο, δεδομένου ότι τα μόρια του νερού εμφανίζουν διπολική ροπή και ισχυρές διαμοριακες δυνάμεις οι οποίες μεταβάλλονται πιο σημαντικά όταν μεταβάλλονται πιέσεις, θερμοκρασίες. Αλλα, εφόσον τις μετρήσεις τις παίρνεις από Τέσλα επέτρεψε μου να μην τις εμπιστεύομαι και τόσο.🤪 Δε μπορεί, θα είχα παρατηρήσει κι εγώ τόσο μεγάλες διαφορές έστω σε ένα από τα διάφορα αυτοκίνητα που είχα, όπως και οποιοσδήποτε άλλος. Τώρα αν υπάρχει κανας χημικός μηχανικός ίσως μας διαφωτίσει περισσότερο, αλλά εγώ νομίζω ότι η χρήση αζώτου αντί αέρα συναγωνίζεται σε ματαιοτητα τη διαφορά των 6ιντσων από τα 5.25ιντσων ηχείων στα 5 μέτρα ακρόασης.
 


Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.426
Reaction score
74.810

Στα δικά μου αυτοκίνητα, με χρήση που δεν έχει καμία σχέση με ομαλές, αργές EV συνθήκες, η διαφορά πίεσης κρύου με ζεστό είναι 0,1-0,2 bar, 1-2 psi (πολύ σπάνια 3-4 psi). Ζυγίζουν 1600+ kg το ένα και 1950 kg το άλλο κατά ECE.

H xαμηλή υγρασία σε συνδυασμό με συχνό άδειασμα του κομπρεσέρ απο τα νερά του συμπιεσμένου αέρα (κάτι που δεν γίνεται ποτέ στα βενζινάδικα) αρκούν.
Ελέγχω πολύ συχνά μέσω των αυτοκινήτων που μετρούν πίεση και θερμοκρασία αλλά και με 2 όργανα (μηχανικό και ηλεκτρονικό), ποτέ με τα αγιοβασιλιάτικα μετρητήρια των κομπρεσέρ.
 

Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
30.252
Reaction score
27.908
Στην οδό Περαιβού στην Α. Τούμπα μπήκαν σε κάποια πυλωτή κάτι γύφτοι και αφαίρεσαν τα ζαντολάστιχα από ένα μερσεντές.
Παρά το ότι τους είδαν, οι άτιμοι ήταν γρήγοροι και τα βούτηξαν και έγιναν καπνός.
Όταν κατέβηκε ο ιδιοκτήτης και είδε το αμάξι του σε ξύλινους τάκους, έκανε έναν έλεγχο.
Ευτυχώς δεν είχε άλλη ζημιά.
Στο ταμπλώ του έγραφε στις ενδείξεις ότι η πίεση των ελαστικών ήταν κανονική! :idk: :thumbsdown:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.445
Reaction score
125.864
Στα δικά μου αυτοκίνητα, με χρήση που δεν έχει καμία σχέση με ομαλές, αργές EV συνθήκες, η διαφορά πίεσης κρύου με ζεστό είναι 0,1-0,2 bar, 1-2 psi (πολύ σπάνια 3 psi).
H xαμηλή υγρασία σε συνδυασμό με συχνό άδειασμα του κομπρεσέρ απο τα νερά του συμπιεσμένου αέρα (κάτι που δεν γίνεται ποτέ στα βενζινάδικα) αρκούν.
Συμφωνώ. 👍

Καμιά διαφορά δεν πιστεύω ότι κάνει η ύπαρξη καθαρού αζώτου ή μίγματος (80-20) με οξυγόνο.

Όλη η διαφορά, οφείλεται στην έλλειψη υγρασίας. Εσύ με το περιποιημένο κομπρεσέρ δεν έχεις θέμα, μια χαρά είσαι.

Και γω μετράω τώρα παρόμοιες διαφορές πίεσης με αυτές που αναφέρεις, αλλά πριν ήταν αλλιώς.

Εμείς εδώ Θεσσαλονίκη, έχουμε πραγματικά πολύ υψηλή υγρασία στην ατμόσφαιρα, κολλάει πάνω σου, εσείς κάτω Αθήνα έχετε πιο ξηρό κλίμα, ακόμα κι αυτό μπορεί να παίζει διαφορά.

Δυστυχώς δεν έχω τη δυνατότητα να βάζω μόνος μου φιλτραρισμένο ατμοσφαιρικό αέρα από την υγρασία, έχω ένα απλό μικρό κομπρεσεράκι 12-βολτο της Μπος, το οποίο όμως έχει σημαντική ακρίβεια στην πίεση που βάζει (ψηφιακή ένδειξη, του λες πόσο θες να βάλει και σταματάει μόλις φτάσει κει).

Έχω 3 μηχανάκια ελέγχου πίεσης, 2 ψηφιακά κι ένα αναλογικό, όλως περιέργως το αναλογικό είναι υψηλότερης ακριβείας, ένα τέτοιο:

1000005735.jpg


νομίζω ότι η χρήση αζώτου αντί αέρα συναγωνίζεται σε ματαιοτητα τη διαφορά των 6ιντσων από τα 5.25ιντσων ηχείων στα 5 μέτρα ακρόασης
Τώρα ναι, η υγρασία μπορεί να σου κάνει διάφορα μπερδέματα και σημαντικές αποκλίσεις από την καταστατική εξίσωση σε αντίθεση με το καθαρό άζωτο η οξυγονο, δεδομένου ότι τα μόρια του νερού εμφανίζουν διπολική ροπή και ισχυρές διαμοριακες δυνάμεις οι οποίες μεταβάλλονται πιο σημαντικά όταν μεταβάλλονται πιέσεις, θερμοκρασίες.
Αν και συμφωνώ με το κυρίως κείμενό σου, οφείλω να σημειώσω πως οι 2 παραπάνω παράγραφοι έχουν μια ..διαφωνία. 😁

Το πρόβλημα είναι το νερό, το οποίο ως υγρό, έχει υψηλό συντελεστή θερμικής διαστολής (και υψηλή θερμοχωρητικότητα), ενώ αντιθέτως, οξυγόνο και άζωτο, είναι αέρια, και στην αύξηση της θερμοκρασίας βασικά αυξάνεται η ταχύτητα κίνησης και δεν "διαστέλλεται" κανένα μόριο. 🤪😜😁

Κάπου διάβασα κάποτε πόσο αυξάνεται η πίεση καθαρού αζώτου με αύξηση θερμοκρασίας κατά 10°C, και αντίστοιχα πόσο αυξάνεται η πίεση του ατμοσφαιρικού αέρα με 80% υγρασία (εμείς εδώ παίζουμε 200% 🤪😂) με την ίδια διαφορά θερμοκρασίας, αλλά δε το θυμάμαι και δε το βρίσκω τώρα. 😂

Εξ'αρχης πάντως, τουλάχιστον προσωπικά, στο πρώτο ποστ, έθεσα το θέμα στην σωστή του βάση:

Το "άζωτο" που βάζουν τα περισσότερα βουλκανιζατέρ, δεν είναι τίποτε άλλο από φιλτραρισμένο ατμοσφαιρικό αέρα, από τον οποίο (το σημαντικότερο) αφαιρείται όλη η υγρασία.
Η αφαίρεση της υγρασίας του αέρα είναι η σημαντικότερη παράμετρος για να πας να βάλεις "άζωτο" σε βουλκανιζατέρ.

Υπ'οψιν, πως δεν δέχομαι να "πληρώσω" το "άζωτο" σε βουλκανιζατέρ, έχω ακούσει πως χρεώνουν κάνα 20-ευρο κάποιοι. 🔥🔥🔥

Ευτυχώς ο δικός μου λαστιχάς, δεν μου έκανε ποτέ νύξη για να πληρώσω "άζωτο", πιθανώς να ένιωσε πως αν το έκανε, θα του έσερνα ένα σωρό ..κοσμητικά επίθετα. 😂🤪😜😁

Το θεωρώ μέγιστη κοροϊδία να πληρώνεις κοπανιστό αέρα. Υποχρέωσή τους είναι να σε περιποιούνται. 😎


Το δικό μου συμπέρασμα από όλα αυτά (ομολογώ πως ποτέ δεν είχα ασχοληθεί τόσο με το μάλλον ανούσιο αυτό θέμα), είναι πως υπάρχει κέρδος από την χρήση "αζώτου" σε σχέση με τον ατμοσφαιρικό αέρα, όχι γιατί είναι μεγαλύτερα τα μόρια του αζώτου, ή γιατί είναι ελαφρύτερο από το οξυγόνο (οι διαφορές είναι πρακτικά αμελητέες), αλλά γιατί με "άζωτο" εξασφαλίζεις πως δεν θα έχει νερό μέσα στο ελαστικό.

Η έλλειψη νερού, έχει σίγουρα κάποια οφέλη, το κυριότερο είναι πως παραμένουν πολύ πιο σταθερές οι πιέσεις του ελαστικού όταν αυτό ζεσταίνεται, ενώ παράπλευρα οφέλη μπορεί να είναι το ελαττωμένο βάρος, η μικρότερη κατανάλωση και ο λιγότερος θόρυβος (λόγω σταθερής πίεσης), και η μικρότερη απώλεια πίεσης από τα ελαστικά στο πέρασμα ενός διμήνου (λόγω υδρατμών πάντα).

Ίσως να ψάξω να βρω ένα μικρό κομπρεσεράκι που να αφαιρεί υγρασία από τον αέρα. Αυτό θα μου ήταν χρήσιμο. Έχετε κάνα λινκ; 😜
 
Last edited:

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
46.335
Reaction score
94.006
Κώστα, τι μάρκα και διαστάσεις ελαστικών φοράει το Tesla;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.445
Reaction score
125.864
Κώστα, τι μάρκα και διαστάσεις ελαστικών φοράει το Tesla;
Αυτό:


Δεν έχει καλές επιδόσεις θορύβου, παρά την τεχνολογία "sound absorber" της φίρμας (έχει εσωτερικά σφουγγάρι ηχοαπορροφησης). 🔥

Επίσης άθλιο σε επιδόσεις θορύβου το μαμά ελαστικό στο iD.3, το Bridgestone enlighten.
 

Μηνύματα
566
Reaction score
1.009
Αν και συμφωνώ με το κυρίως κείμενό σου, οφείλω να σημειώσω πως οι 2 παραπάνω παράγραφοι έχουν μια ..διαφωνία.
Και εχεις απολυτο δικιο διοτι ξεχασα να διευκρινισω οτι μιλουσα για ατμοσφαιρικο αερα απο τον οποιο εχει αφαιρεθει η υγρασια. Λαθος μου, σορρυ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.445
Reaction score
125.864
Ok, πείτε μου πως θα αφαιρέσω την υγρασία από τον ατμοσφαιρικό αέρα για να γεμίσω τα λάστιχα.

Δηλαδή υπάρχει άλλος τρόπος από το να βάλω "άζωτο"?
 



ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.641
Μηνύματα
2.870.481
Members
37.925
Νεότερο μέλος
Demetriiosk71
Top