- Μηνύματα
- 35.988
- Reaction score
- 84.405
Εγώ το βλέπω μέσω Eurosport που έχω συνδρομή (μέσω Nova). Παίζει όμως και σε όλα τα sites που στριμάρουν αθλητικά.Που το παίζει Άλεξ?
Να κάτσω να το δω και εγώ μια φορά...
Εγώ το βλέπω μέσω Eurosport που έχω συνδρομή (μέσω Nova). Παίζει όμως και σε όλα τα sites που στριμάρουν αθλητικά.Που το παίζει Άλεξ?
Να κάτσω να το δω και εγώ μια φορά...
Τα 1300 μέτρα στο 11,8% κλίση θα γίνει όλο το πανηγύρι……δύσκολο κομμάτι, να δούμε ποιοι θα τολμήσουν να αλλάξουν ποδήλατο πριν την ανάβαση από ΤΤ σε κλασικό δρόμου….θα έχει ενδιαφέρον….εχουμε δει πολλές φορές ολόκληρο tour να κρίνεται από τόσο δύσκολα χρονόμετρα!!!Αύριο είναι η ατομική χρονομέτρηση στον Γύρο Ιταλίας. Πολύ πονηρή διαδρομή. 40,6 χλμ από τα οποία τα πρώτα 34 είναι πρακτικά ευθεία και τα τελευταία ~7 ανηφορικά με μέση κλίση 4,5 % αλλά με σημεία που φτάνει τα 16%!
Η κατανομή της ενέργειας στο μήκος της διαδρομής είναι καθοριστική. Αν ο x ποδηλάτης μπορεί να βγάλει 400W σε όλη τη διάρκεια, θα πρέπει να τα μοιράσει δυσανάλογα. Να κρατηθεί λίγο στην ευθεία και να κάνει την υπερπροσπάθεια στην ανηφόρα. Γιατί στην ευθεία που θα πηγαίνει με πάνω από 50 χλμ/ώρα η αεροδυναμική αντίσταση τρώει περισσότερη ενέργεια από αυτήν της βαρύτητας στον ανήφορο. Και παρόλο που οι κλίσεις είναι μεγάλες μόνο στο 1/5 της απόστασης, αρκούν για να δώσουν κάποια δευτερόλεπτα σε όποιον έχει κάνει τον καλύτερο σχεδιασμό.
Μεγάλο ρόλο παίζει και το είδος του αναβάτη. Οι ελαφριοί θα ποντάρουν περισσότερο στις κλίσεις και οι πιο εύσωμοι και δυνατοί θα κάνουν τη διαφορά στην ισιάδα.
View attachment 330537
Τώρα είδα ότι το έκανε ο Marco Pinotti. Ένας κορυφαίος χρονομετρίστας που σταμάτησε την επαγγελματική ποδηλασία πριν 10 χρόνια. Και στα 48 του βρίσκεται σε τέτοια φόρμα!Για να δούμε, πόσο θα πάει... σήμερα το έκανε ο άλλος το KOM εκεί...
αύριο θα αλλάξει πόδια το ΚΟΜ....Για να δούμε, πόσο θα πάει... σήμερα το έκανε ο άλλος το KOM εκεί...
11:45 έχουμε τον αγώνα?
Ευκαιρία σήμερα που βρέχει να κάτσω να τον δω.
Καλημέρα Χρήστο!θα έχει εκκίνηση στην Νίκαια κατεύθυνση προς Αγ.Αναργυρους για 12,5χλμ αναστροφή μετά το χωριό και επιστροφή,σύνολο ~25χλμ….Φάτους όλους Πάσχο!!
Που θα γίνει?
Εγώ εψές έπαθα βαρεμάρα και δεν τον είδα όλο το αγώνα, έβρεχε κιόλας εδώ σαπάν, πήγα για ύπνοΌπως τα πε ο Άλεξ έγινε, κρατήθηκε ο πογατσας στην ευθεία και τους πήγε πιπακωλο στην ανηφόρα
Από αυτό το απλό συγκριτικό καταλαβαίνουμε ότι στην τελευταία ανηφόρα νίκησε το ...βάρος ή καλύτερα η έλλειψή του.Καλημέρα και καλό ΣΚ!στο χθεσινο εταπ ατομικής χρονομέτρησης στο giro όλο το ενδιαφέρον ήταν στην τελευταία ώρα που έτρεξαν οι πρωτοπόροι της γενικής με εξαίρεση τον σπεσιαλίστα χρονομετρίστα Fillipo Ganna που αγωνίστηκε αρκετά νωρίς κάνοντας εκπληκτική επίδοση στα δύσκολα 40,6χλμ. όλα αυτά όμως μέχρι που μπήκε τελευταίος στην διαδρομή ο Pogacar για να κλείσει η αγωνιστική μέρα.Στα πρώτα ευθειακά 34χλμ και μέχρι το τελευταίο checkpoint ο Ganna ήταν μπροστά 47´´ σε σχέση με τον Σλοβένο,τα πράγμα όμως άρχισαν να αντιστρέφονται στα δύσκολα τελευταία ανηφορικά 6,6χλμ όπου και τελικά κέρδισε την ημέρα με 17´´ διαφορά από τον Ιταλό!!
Σειρά εμείς τα γερόντια σήμερα το απόγευμα εδώ στην Λάρσα για το τοπικό ΤΤ 25χλμ με δυστυχώς ελάχιστη συμμετοχή στους masters με μόλις 15 άτομα από όλη την την κεντρική Ελλάδα
View attachment 330642 View attachment 330643
Επίσης να σημειώσουμε πως ο Ganna στο ανηφορικό είχε μονόδισκο 60 μπροστά και 34 αν δεν απατώμαι πίσω ενώ ο Pogacar είχε τον 44 μπροστά και άγνωστο πίσω. Αυτό πιστεύω έπαιξε τον ρόλο του μιας και στην ζωντανή μετάδοση αν το είδατε, στο ίδιο σημείο της ανηφόρας (13%) που έδειχνε στιγμιαία την μέση ταχύττητα ο μεν είχε 15χιλ/ώρα και ο δε 19χιλ/ώρα. Βέβαια δεν ξέρω πόσοι θα μπορούσαν να γυρίσουν τον 60άρη στο 13% με στροφές καθιστοί, έστω και με τασάκι πίσω...Από αυτό το απλό συγκριτικό καταλαβαίνουμε ότι στην τελευταία ανηφόρα νίκησε το ...βάρος ή καλύτερα η έλλειψή του.
Ανέβηκαν με ακριβώς τα ίδια Watt.
Όμως ο Pogacar είναι 1.76 και 66 κιλά ενώ ο Ganna 1.93 kai 83 κιλά.
17 κιλά διαφορά είναι τεράστιο νούμερο ακόμα και γι' αυτήν τη μικρή ανηφόρα. Φανταστείτε τι διαφορά "προσφέρει" στα ΕΤΑΠ που έχουν πολλαπλάσια ανηφορικά κομμάτια με πιο μεγάλες κλίσεις.
Σίγουρα στην ευθεία ο Ganna έβγαλε μεγαλύτερα νούμερα ισχύος. Η αντίσταση του αέρα αυξάνεται στο τετράγωνο για κάθε διπλασιασμό της ταχύτητας. Στο παρακάτω σχεδιάγραμμα βλέπουμε ότι στην ευθεία που κινούνται κοντά στα 55 χλμ/ώρα (πάνω από 15 μ/δευτ) είμαστε πάνω από τα 400 Watt. Δείτε την κλίση της καμπύλης ισχύος στην περαιτέρω αύξηση της ταχύτητας συνυπολογίζοντας ότι η μετωπική επιφάνεια του Ganna είναι αισθητά μεγαλύτερη.
View attachment 330650
Με απλά λόγια, η συγκεκριμένη διαδρομή δεν ήταν ιδανική για τον Ganna που είναι χρονομετίστρας ευθείας.
Ο Pogacar είναι τόσο προικισμένος που ακόμα και τα αδύνατα σημεία του είναι τα κορυφαία για τους συναθλητές του.
Μόνο το VO2 max στα 90 φτάνει. Στα 20 του είχε ftp 430 Watt. Στα 66 κιλά!!!