Χρονική ευθυγράμμιση sub

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.559
Reaction score
126.314
Συνεχίζω δηλαδή να προτείνω απλή ρύθμιση φάσης στο σημείο κρος με τόνο στη συχνότητα κρος (καθόλου δεν υποτιμώ τη διαδικασία), και τοποθέτησή τους σε τυχαίες θέσεις στις άκρες του χώρου ακρόασης για πχ 4 σαμπ, στο μέσο χρήστη (χωρίς να υποτιμώ τις γνώσεις του ή τις δυνατότητες αντίληψης στον ήχο), ο οποίος τυπικά δεν πρόκειται να προμηθευτεί εξαιρετικά μεγάλης ισχύος σαμπ, ούτε κατασκευασμένα για βέλτιστο ιμπαλς, με πολύ χαμηλές παραμορφώσεις, για πολλούς και γνωστούς ευνόητους λόγους.

Οπότε η καλύτερη απόκριση στο γράφημα που έβγαλες, είναι τελικώς και η επιθυμητή, κι όχι άλλο ψάξιμο, που θα καταλήξει στην ανάγκη για πολλαπλάσια σαμπ μεγαλύτερων δυνατοτήτων για τον ίδιο χώρο....
 

Μηνύματα
813
Reaction score
1.788
Μάλιστα, μια μυρωδιά την πήρα. Θα το δω πιο αναλυτικά το θέμα μόλις βρω χρόνο γιατί όπως είπα έκανα απλώς μια γρήγορη μέτρηση για να δω πως παίζει εκεί το δεύτερο. Θα το ξαναβάλω μια μέρα, θα κάνω μετρήσεις πιο σοβαρά, θα παίξω με την ευθυγράμμιση και το Cross, θα δω και το tool που πρότεινε ο dimi και θα ακούσω κιόλας γιατί τώρα δεν πρόλαβα.

Ευχαριστώ όλους τις πληροφορίες.
 

Μηνύματα
175
Reaction score
53
O Rew simulator δείχνει ότι αν πολλά σαμπ ευθυγραμμιστούν μεταξύ τους, χαλάει η απόκριση. Αυτό μου φαίνεται λογικό μια και η ομαλή απόκριση που επιτυγχάνεται με πολλά σαμπ οφείλεται σε τυχαίες αλληλοακυρώσεις, όπως λέει ο φιλόσοφος. Αν τα ευθυγραμμίσεις και αναλόγως θέσεων τοποθέτησης πάντα, οι αλληλοακυρώσεις μπορεί, και συνήθως είναι μικρότερες.

Επίσης, μοντέλα όπως το single kai double bass array χαλάνε αν τα σαμπς ευθυγραμμιστούν.

Βέβαια στην εποχή του dirac bass management για τους πτωχούς και του τρίνοφ για τους φραγκάτους :spiteful:, η κουβέντα είναι κάπως φιλολογική. Καλύτερα μάλλον θα κάνουν την ευθυγράμμιση αυτά από ότι εμείς.
Αγόρινα καλησπέρα το οντισι μου βγάζει διαφορετικές αποστάσεις απότι το πρόγραμμα αυτό του simulator δεν ξέρω τον λόγο όμως επίσης στο πρόγραμμα μπορείς να βάλεις delay πως μπορώ να το μετρήσω και να το περάσω ακριβώς από Δευτέρα Τρίτη θα έχω το μικρόφωνο λογικά αλλά εδώ τι μπορώ να κάνω??
 

Μηνύματα
827
Reaction score
1.009
Παραθέτω ένα σημαντικό άρθρο του Bob McCarthy...


«Ευθυγράμμιση χρόνου και φάσης: Αναλύοντας τις δύο κύριες έννοιες που βασίζεται η βελτιστοποίηση ενός συστήματος»

Η ευθυγράμμιση χρόνου και φάσης σε ένα σύστημα είναι έννοιες σχετικές και ταυτόχρονα διαφορετικές. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ποια μορφή πρέπει να χρησιμοποιήσετε για να λάβετε τις απαντήσεις σας για μια δεδομένη εφαρμογή.
Η ρύθμιση των χρόνων καθυστέρησης στους επεξεργαστές σήματος είναι μία από τις κύριες τεχνικές βελτιστοποίησης ενός συστήματος. Στις περισσότερες περιπτώσεις η ρύθμιση στο πεδίο του χρόνου χρησιμοποιείται ώστε να «ευθυγραμμίζει» δύο (ή περισσότερες) πηγές σήματος έτσι ώστε να δημιουργείται η πιο «διαφανής» μετάβαση μεταξύ τους. Η διαδικασία επιλογής αυτής της τιμής χρόνου μπορεί να βασίζεται στο χρόνο ή τη φάση, επομένως οι σχετικοί όροι είναι «χρονική ευθυγράμμιση» και «φασική ευθυγράμμιση».
Η χρονική ευθυγράμμιση υποδηλώνει συγχρονισμό των πηγών, π.χ. και οι δύο φτάνουν στα 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου (ms). Η ευθυγράμμιση φάσης υποδηλώνει μια συμφωνία για τη θέση στον κύκλο φάσης, π.χ. το καθένα φθάνει με τιμή διανύσματος φάσης 90 μοιρών.
Η χρονική ευθυγράμμιση εφαρμόζεται περισσότερο όταν οι πηγές ταιριάζουν και έχουν το ίδιο συχνοτικό εύρος λειτουργίας, π.χ. ένα κύριο ηχείο πλήρους φάσματος και το ίδιο μοντέλο που χρησιμοποιείται για να «γεμίσει» το κύριο ηχείο. Η φασική ευθυγράμμιση εφαρμόζεται όταν οι πηγές καλύπτουν διαφορετικό εύρος συχνοτήτων, π.χ. δορυφόροι και υποβαθύφωνα (υπογούφερ).
Ενδέχεται να απαιτείται χρονική ευθυγράμμιση και φασική ευθυγράμμιση μαζί όταν οι πηγές είναι ανόμοιες και καλύπτουν μεγάλο εύρος συχνοτήτων, π.χ. κεντρικά Α εταιρίας, δορυφόροι Β εταιρίας και sub Γ εταιρίας.


Πάμε να τα αναλύσουμε σε βάθος…

Πώς μπορούμε να εξερευνήσουμε ένα τέτοιο σύνθετο θέμα, όπως η φάση και ο χρόνος χωρίς να καταφύγουμε στα μαθηματικά; Θα χρησιμοποιήσουμε τόσο ανάλογα παραδείγματα όσο και εικόνες από software ανάλυσης ηχητικής απόκρισης.
Το 1ο παράδειγμα είναι μια σκυταλοδρομία. Οι πρώτοι δρομείς ευθυγραμμίζονται σε ένα μόνο σημείο εκκίνησης. Ο αγώνας ξεκινά όταν ακουστεί η εκκίνηση. Είναι η στιγμή της χρονικής ευθυγράμμισης μεταξύ όλων των πηγών. Εάν οι δρομείς τρέχουν με την ίδια ταχύτητα, είναι σε φασική ευθυγράμμιση (ακτινική θέση τους στην πίστα) και ευθυγραμμισμένοι με το χρόνο (ο χρόνος που έχει παρέλθει τους τοποθετεί την ίδια απόσταση από την εκκίνηση). Αν ένας δρομέας πάει πιο γρήγορα από τον άλλο, τότε τόσο η φάση όσο και ο χρόνος είναι εκτός ευθυγράμμισης. Εάν η διαφορά μεταξύ 2 δρομέων φτάσει να είναι ένας πλήρης γύρος, τότε η φάση ευθυγραμμίζεται(ξανά) αλλά ο χρόνος όχι.
Είναι ένας αγώνας σκυταλοδρομίας, που σημαίνει ότι ο πρώτος δρομέας για κάθε ομάδα πρέπει να παραδώσει τη σκυτάλη στο δεύτερο. Το κρίσιμο στοιχείο εδώ είναι ότι και οι δύο δρομείς της ομάδας μας πρέπει να ευθυγραμμιστούν στη φάση για να κάνουν την παράδοση της σκυτάλης. Ο δεύτερος δρομέας συναντά τον πρώτο στο καθορισμένο σημείο συνάντησης (φάση) ανεξάρτητα από την ώρα (μία ομάδα μπορεί να προηγείται από μια άλλη αλλά η μεταβίβαση γίνεται στο ίδιο σημείο). Κάθε παράδοση είναι ένα «crossover» της σκυτάλης σε άλλο μέλος της ομάδας.
Ένα σύστημα 3 δρόμων μοιάζει σε «σκυταλοδρομία», με tweeter, midrange και subwoofer να τρέχουν. Πρέπει να είναι σε φασική ευθυγράμμιση κάθε crossover για να μην «χαθεί» ο ήχος και να καταστραφεί ο «αγώνας»-ηχητική απόκριση.


Ορολογία

Ας δούμε λίγο την ορολογία που αφορά την φάση (ελπίζω να τα έχω μεταφράσει σωστά): μετατόπιση φάσης (phase shift), καθυστέρηση φάσης (phase delay), διαφορά φάσης(phase offset)και φασική ευθυγράμμιση (phase alignment). Η μετατόπιση φάσης εξαρτάται από τη συχνότητα καθυστέρησης ποσοτικοποιημένη σε μοίρες, η καθυστέρηση φάσης είναι το ίδιο πράγμα που ποσοτικοποιείται σε ms και η φασική ευθυγράμμιση είναι η διαδικασία αντιστοίχισης φάσης σε μια συγκεκριμένη συχνότητα και σημείο.
Ο όρος «group delay» χρησιμοποιείται από ορισμένους ως καθυστέρηση φάσης, αλλά η διάκριση αυτή δεν θα αναλυθεί εδώ. Ας αναφέρουμε ένα παράδειγμα: Ένα φίλτρο εξασθενεί το πλάτος και η απόκριση φάσης είναι 90 μοίρες στους 1 kHz: έχουμε μετατόπιση φάσης 90 μοιρών ή καθυστέρηση φάσης 0,25 ms. Το ίδιο θα συνέβαινε και για ένα μεγάφωνο που αναπαραγάγει χαμηλές συχνότητες που όμως καθυστερούν σε σχέση με τις υψηλές συχνότητες (όπως συμβαίνει στο 99,9%). Το ένα μεγάφωνο έχει 90 μοίρες μετατόπισης φάσης στους 1 kHz και το άλλο όχι. Η μετατόπιση φάσης 90 μοιρών αντιστοιχεί σε 1/4 μήκους κύματος. Όσο χαμηλότερες είναι οι συχνότητες τόσο μεγαλύτερη είναι η καθυστέρηση φάσης π.χ. στο 1kHz έχουμε 0.25ms, στους 250hz αντιστοιχεί στα 1ms και στους 100hz αντιστοιχεί στα 2.5ms.
Η ορολογία «διαφορά στο πεδίο του χρόνου» είναι ευκολότερα κατανοητή επειδή είναι ανεξάρτητη από τη συχνότητα. Η διαφορά στο πεδίο του χρόνου προκαλεί διαφορά φάσης, η οποία ωστόσο εξαρτάται από τη συχνότητα. Μια χρονική διαφορά 1 ms προκαλεί διαφορά φάσης 3.600 μοιρών στα 10 kHz, 360 μοίρες στα 1 kHz και 36 μοίρες στα 100 Hz.


Καλή η θεωρία αλλά τι γίνεται στην πράξη;

Ο ευκολότερος τρόπος για να απεικονίσετε την ανάγκη για χρονική ευθυγράμμιση είναι η αναντιστοιχία καθυστέρησης μεταξύ 2 συστημάτων σε μια κοινή διαδρομή. Η καθυστέρηση είναι ανεξάρτητη από τη συχνότητα, επομένως η διαφορά είναι μια σταθερή μετατόπιση στο πεδίο του χρόνου. Η χρονική ευθυγράμμιση επιτυγχάνεται καθυστερώντας το προπορευόμενο σήμα. Ο χρόνος διάδοσης μιας ηχητικής πηγής μέσω του αέρα είναι ουσιαστικά η «ακουστική καθυστέρηση». Δύο ίδια ηχεία που ο ήχος τους φτάνει από διαφορετικό μήκος ακουστικής διαδρομής, έχουν μια καθυστέρηση το ένα σε σχέση με το άλλο που μπορεί να αντισταθμιστεί από τη χρονική ευθυγράμμιση.
Η ευθυγράμμιση φάσης μπαίνει στο παιχνίδι όταν οι συσκευές έχουν διαφορετική απόκριση φάσης στη συχνότητα. Αυτό θα πρέπει να είναι ένα δευτερεύον ζήτημα στα αναλογικά ηλεκτρικά σήματα, εκτός εάν είναι ασύγκριτα ως προς τα ανώτερα και κατώτερα όριά τους. Οι διαφορές στα φίλτρα σύζευξης AC στο κάτω άκρο και στα φίλτρα TIM στο επάνω άκρο μπορεί να προκαλέσουν μετατοπίσεις φάσης γύρω από τα άκρα. Μια λύση θα μπορούσε να είναι κάποια «εξωτικά» φίλτρα ευθυγράμμισης φάσης, αν και η απλούστερη λύση θα ήταν να ταιριάξουν πρώτα τις αποκρίσεις πλάτους, κάτι που μπορεί να μειώσει ή να εξαλείψει τις διαφορές φάσης.
Η ευθυγράμμιση στο πεδίο του χρόνου είναι απλή. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την κρουστική απόκριση ενός σύγχρονου αναλυτή και να διαβάσουμε απευθείας τη χρονική μετατόπιση. Αυτό ισχύει κάθε φορά που τo εύρος απόκρισης των συσκευών που ευθυγραμμίζονται είναι παρόμοιο στη μεγάλη πλειονότητα του εύρους τους. Δεν χρειάζεται να είναι ακριβός το ίδια η απόκριση.
Για παράδειγμα, ένα τυπικό μεγάφωνο οροφής έχει περισσότερη απόκριση στις πολύ υψηλής συχνότητας και μικρότερο εύρος απόκρισης στις χαμηλής συχνότητας σε σχέση με κάποια κύρια ηχεία (δαπέδου). Η ευθυγράμμιση όμως στο πεδίο του χρόνου, θα πρέπει να είναι σωστή επειδή έχουν 6 και πλέον οκτάβες επικάλυψης. Τα υπογούφερ που κυμαίνονται από 30 Hz έως 100 Hz μπορούν να ενσωματωθούν σωστά με τα κύρια ηχεία (δορυφόρους) που «κατεβαίνουν» έως και τους 60 Hz. Υπάρχει λιγότερη από μια οκτάβα επικάλυψης, πράγμα που σημαίνει ότι η χρονική ευθυγράμμιση είναι κακή επιλογή (χρησιμοποιείται η φασική ευθυγράμμιση).
Κινούμενοι "στόχοι"

Τώρα ας μιλήσουμε για τη σκληρή πραγματικότητα σχετικά με τα ηχεία μας. Τα ηχεία έχουν πολλές αλλαγές φάσης και καθυστερήσεις φάσης. Ένα ενεργό ηχείο, καλής ποιότητας, μπορεί να διατηρεί το εύρος φάσεις από τα 500 Hz και πάνω εντός ±60 μοιρών (λιγότερο από 1 ms καθυστέρησης φάσης). Στα 100 Hz μπορούμε να περιμένουμε 5 ms καθυστέρησης φάσης, που αυξάνεται ακόμη περισσότερο όσο η συχνότητα πέφτει.Αυτό είναι σημαντικό γιατί στην περιοχή των χαμηλών συχνοτήτων, ένα μεγάφωνο δεν μπορεί να έχει ένα συγκεκριμένο χρόνο άφιξης. Έχει χρόνους άφιξης που εκτείνονται σε πολύ μεγάλο εύρος. Για παράδειγμα, ένα δίδρομο ηχείο που φτάνει μέχρι τα 70 Hz μπορεί να έχει 10 έως 15 ms καθυστέρησης φάσης στις κατώτερες συχνότητες(Εικ 1).

Εικ 1.png

Εικ.1

Ένα υπογούφερ που καλύπτει συχνότητες από 30 Hz έως 100 Hz εμφανίζει συνήθως περισσότερο από 30 ms καθυστέρησης φάσης μεταξύ του ανώτερου και του κατώτερου εύρους του, με ένα διαφορετικό εύρος τιμών ενδιάμεσα (Εικ 2). Κοροϊδεύουμε τον εαυτό μας όταν λέμε ότι η ενέργεια από το υπογούφερ έφτασε στα αυτιά μας στα 100 ms, επειδή στην πραγματικότητα φτάνει σε ένα εύρος 30 ms γύρω από αυτό.

Εικ 2.png

Εικ.2

Τα κύρια ηχεία και οι δορυφόροι, αντιθέτως, έχουν σημαντικά μικρότερο εύρος σχετικά με την ώρα άφιξης της ενέργειας, με τις άνω έξι οκτάβες τους όλες εντός 0,5 ms (τουλάχιστον οι καλές μονάδες). Αυτός είναι ο λόγος που βλέπετε αυτή την όμορφη κορύφωση (impulse spike) στην μέτρηση (Εικ 2).

Πώς μπορούμε να ευθυγραμμίσουμε ένα πράγμα που έχει 30 ms εύρος άφιξης ενέργειας σε ένα εύρος δύο οκτάβων; Αν αναρωτιέστε ποτέ γιατί ο επεξεργαστής σας, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, δυσκολεύεται να καταγράψει σταθερό και σωστό impulse στα υπογούφερ. Σκεφτείτε το γεγονός ότι η ενέργεια κατανέμεται στο πεδίο του χρόνου… πολύ χρόνου. Η διφορούμενη μέτρηση κρουστικής απόκρισης είναι το αποτέλεσμα της χρονικής ασάφειας του συστήματος που μετράτε και όχι της μεθόδου ανάλυσης (ακόμα κι αν μεγαλώσετε το παράθυρο μέτρησης και περιορίσετε το μετρούμενο εύρος ζώνης).

Οι αιτίες της συσσώρευσης καθυστέρησης φάσης LF είναι ένας πολύπλοκος συνδυασμός ηλεκτροακουστικών συμπεριφορών και φίλτρων (ίσως σε ένα άλλο άρθρο, μια άλλη μέρα), αλλά αυτή η τάση παρατηρείται σε σχεδόν οποιοδήποτε ηχείο. Επομένως το «σύστημά» μας έχει μετατόπιση φάσης (καθυστέρηση φάσης) που αυξάνεται στις κατώτερες οκτάβες.

συνεχίζεται ...
 

Μηνύματα
827
Reaction score
1.009
Ίδια μοντέλα ηχείων έχουν αντίστοιχη καθυστέρηση φάσης, πράγμα που σημαίνει ότι δεν έχουν μετατόπιση φάσης (και επομένως δεν έχουν μετατόπιση στο πεδίο του χρόνου). Μία τέτοια επιλογή εξασφαλίζει ελάχιστη διαφορά φάσης μεταξύ των ηχείων. Οποιαδήποτε μετατόπιση φάσης μεταξύ τους θα είναι αποτέλεσμα χρονικής μετατόπισης (όπως μια μεγαλύτερη ηχητική διαδρομή) και θα διορθωθεί (αν είναι επιθυμητό) με χρονική ευθυγράμμιση (Εικόνα 3).
Εικ 3.png

Εικ.3


Η ενσωμάτωση σε ένα σύστημα ηχείων 2 δρόμων και 3 δρόμων είναι μια κλασική πρόκληση συμβατότητας φάσεων. Τα πολυπερατά φίλτρα είναι τα τυπικά εργαλεία για την ευθυγράμμιση φάσης ασύμβατων μοντέλων. Ένα διαφορετικό μοντέλο ηχείου μπορεί να συσσωρεύει μετατόπιση φάσης με διαφορετικό ρυθμό ανάλογα τη συχνότητα και έτσι διαπιστώνουμε ότι μετατόπιση φάσης αρχίζει να συσσωρεύεται μεταξύ του ανομοιογενούς ζεύγους.
Αυτό είναι σαν τον αγώνα σκυταλοδρομίας όπου η μία ομάδα είναι ταχύτερη από την άλλη. Εάν το ποσό της μετατόπισης φάσης είναι μικρό, θα χαρακτηρίζαμε ότι ζεύγος έχει "συμβατή φάση", πράγμα που σημαίνει ότι η χρονική ευθυγράμμιση εξακολουθεί να είναι ένα εφαρμόσιμο εργαλείο. Εάν οι μετατοπίσεις είναι μεγάλες, τότε θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τόσο τη χρονική ευθυγράμμιση (για να συγχρονίσουμε τις συμβατές περιοχές) όσο και τη φασική ευθυγράμμιση (για να μειώσουμε τη μετατόπιση φάσης στις ασύμβατες περιοχές).

...
 
Last edited:

Μηνύματα
827
Reaction score
1.009
Κάνοντας την… σύνδεση

Τώρα πάμε στο 2ο παραδείγματα… τα εμπορικά τρένα. Πότε το τρένο διέσχισε μία διασταύρωση (cross); Το πρώτο βαγόνι πέρασε στις 12:00, αλλά το τελευταίο πέρασε μόλις στις 12:05. Τα ηχεία μας διασχίζουν το κοινό σημείο μέτρησης (ακρόασης) με τον ίδιο τρόπο. Πρώτα έρχονται οι υψηλές και αργότερα οι χαμηλές συχνότητες. Ας δώσουμε σε κάθε οκτάβα το δικό της βαγόνι και ας δούμε πώς λειτουργεί (Εικ. 4). Αν είχαμε ένα μεγάφωνο με καθυστέρηση φάσης 4 ms ανά οκτάβα, θα βλέπαμε αντίστοιχα ομοιόμορφα βαγόνια που έχουν συνολικό μήκος 36 ms.

Εικ 4.png

Εικ.4

Τώρα ας το πάμε πιο κοντά στην πραγματικότητα που αφορά τα ηχεία μας. Τα πρώτα έξι βαγόνια (16 kHz έως 500 Hz) είναι τόσο μικρά που καταλαμβάνουν μόνο 0,5 ms του κομματιού, αλλά μετά τα βαγόνια γίνονται όλο και μεγαλύτερα μέχρι να φτάσουν μέχρι τα 36 ms (όπως το προηγούμενο τρένο). Αυτό θα ήταν ένα απαίσιο μεγάφωνο, αλλά ας δούμε παρακάτω. Θα μπορούσαμε να έχουμε ένα άλλο τρένο να τρέχει δίπλα του σε μια παράλληλη γραμμή. Κάθε βαγόνι θα ευθυγραμμιζόταν με το αντίστοιχό του, δηλαδή τα τρένα θα είχαν μεγάλη καθυστέρηση φάσης αλλά μηδενική διαφορά φάσης. Είναι χρονικά ευθυγραμμισμένα τα τρένα. Αν βάλουμε αυτό το τρένο δίπλα στο πρώτο, θα ταιριάξουν το πρώτο και το τελευταίο βαγόνι, αλλά τα μεσαία βαγόνια δεν ταιριάζουν. Τα μπροστινά και τα πίσω βαγόνια είναι ευθυγραμμισμένα χρονικά, αλλά το μεσαίο τμήμα είναι σε διαφορά φάσης. Τα συστήματα δεν είναι "συμβατά ως προς τη φάση". Πώς συγχρονίζουμε ένα δορυφόρο «τρένο» με ένα υπογούφερ «τρένο»; Πρόκειται για μια σύνδεση σε σειρά (σε αντίθεση με τη χρονική ευθυγράμμιση στην παράλληλη γραμμή). Συνδέστε το «πίσω μέρος» του δορυφόρου με το «μπροστινό» μέρος του υπογούφερ. Τα βαγόνια έρχονται σε φασική ευθυγράμμιση στο σύνδεσμο (crossover) μεταξύ των δύο τμημάτων.


Η διαδικασία

Μπορούμε να ευθυγραμμίσουμε χρονικά ένα μεγάφωνο πλήρους ηχητικού φάσματος με ένα μεγάφωνο πλήρους ηχητικού φάσματος ή ένα υπογούφερ με ένα υπογούφερ, καθώς κάθε ζεύγος καλύπτει το ίδιο εύρος ηχητικού φάσματος. Όταν όμως θέλουμε να «παντρέψουμε» τα κύρια ηχεία ή δορυφόρους με τα υπογούφερ τότε η ευθυγράμμιση χρόνου «καταργείται» και η ζυγαριά κλίνει υπέρ της χρήσης ευθυγράμμισης της φάσης. Η ίδια αρχή ισχύει για ένα crossover μεταξύ ενός οδηγού HF και ενός οδηγού LF σε ένα σύστημα 2 δρόμων. Στον σύγχρονο κόσμο, αυτό το χειρίζονται συνήθως οι κατασκευαστές, σωστά;Οπότε εμείς πώς το κάνουμε; Αυτό είναι το εύκολο μέρος. Η χρονική ευθυγράμμιση είναι μια διαδικασία 3 βημάτων. Χρησιμοποιήστε την κρουστική απόκριση επειδή θα δώσει μετρήσεις απευθείας στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης, τον χρόνο. Παρατηρήστε την κρουστική απόκριση της Α μονάδας μόνη της, και στη συνέχεια της Β μονάδας μόνη της, και καθυστερήστε όποια φτάνει πρώτη. Στη συνέχεια, παρατηρείστε τις αποκρίσεις συχνότητας και βεβαιωθείτε ότι έχετε τη μέγιστη δυνατή άθροιση. Ένα μικρό τέχνασμα εδώ είναι να παρατηρήσετε τι συμβαίνει ανεβάζοντας ή κατεβάζοντας την καθυστέρηση κατά το μικρότερο επιτρεπτό βήμα (π.χ. 0,01 ms). Πρέπει να δούμε τι θα δώσει τη μέγιστη δυνατή άθροιση.
Η ευθυγράμμιση φάσης ακολουθεί τα ίδια βήματα, αλλά θα χρησιμοποιήσουμε την απόκριση φάσης αντί της κρουστικής απόκρισης. Παρατηρείστε την Α μονάδας μόνη της, και στη συνέχεια την Β μονάδας μόνη της και προσθέστε καθυστέρηση σε αυτό που φτάνει πρώτο μέχρι να ταυτιστούν οι αποκρίσεις φάσης (Σχήμα 5). Η αντιστροφή της πολικότητας μπορεί να εξεταστεί σε περιπτώσεις όπου αυτό επιτρέπει τη χρήση μικρότερης χρονικής καθυστέρησης.

Εικ 5.png

Εικ.5

Υπάρχουν πολλοί τρόποι προσέγγισης της ευθυγράμμισης των ηχητικών πηγών που εκπέμπουν μαζί. Όλοι επηρεάζουν τη φάση και το χρόνο. Είναι πολύ χρήσιμο να γνωρίζετε ποιο «δρόμο» θα ακολουθήσετε για την σωστή βελτιστοποίηση του συστήματός σας. Για παράδειγμα, ένα crossover στα 100 Hz μπορεί να ευθυγραμμιστεί ως προς τη φάση με 7 ms καθυστέρηση στα subwoofer ή με 2 ms και αντιστροφή της πολικότητας. Η 2η προσέγγιση ελαχιστοποιεί τη συνολική χρονική διασπορά στο φάσμα του χρόνου. Μια άλλη προσέγγιση για την ελαχιστοποίηση της συνολικής χρονικής έκτασης θα μπορούσε να είναι τα all-pass φίλτρα στην περιοχή ενδιαφέροντος.
 


Τελευταια Μηνυματα

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.756
Μηνύματα
2.874.874
Members
37.945
Νεότερο μέλος
LLLEFTERIS
Top