Grimm Audio LS1

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.650
Reaction score
22.242
Θα προξενούσε αλλοίωση εφόσον τοποθετούνταν αυτά με τρόπο αντίστοιχο προς τυπικά ηχεία στενότερης μπάφλας,δηλαδή με τους καθέτους άξονες που διέρχονται από το κέντρο εκάστοτε μπάφλας να είχαν σημείο τομής τη θέση ακρόασης.
"...Looking at the design, the box is much wider than it is deep, the small (14 litres) sealed box is designed to provide an effective baffle down to around 250Hz."
Η διασπορά μειώνεται,οι ιδιότητες σχεδίασης όμως εξακολουθούν να την κρατούν υπό...στενό και σταθερό έλεγχο από τη ζώνη περί τα 250-300 Hz και φυσικά μέχρι το άνω όριο του ακουστού φάσματος.Η δε διαμόρφωση των πλαγίων επιφανειών αποτρέπει την εμφάνιση κάποιας κυρίαρχης ενεργειακά συνιστώσας από περίθλαση.
Η ενδεδειγμένη-με υψηλή κλίση προς τα έσω- τοποθέτηση οδηγεί σε αξιοσημείωτη μείωση της αναπόφευκτα παρεμβαλλόμενης ενέργειας από τις πρώτες ανακλάσεις που θα προκύπτουν από τον πλησιέστερο πλαϊνό τοίχο προς εκάστοτε ηχείο.

Και το όνομα αυτής...Vlito-8:D (Kαμία σχέση με Βλάσση ή τον εμπνευστή της φωτοεπικόλλησης)
Πλατυμέτωπα για να κρατηθεί χαμηλά η baffle step frequency, με κυκλικές πλευρές (με ικανή ακτίνα!) για να αντιμετωπίσουν το diffraction που θα ήταν μεγαλύτερο σε τόσο πλατιά μπάφλα (αυτό είναι που θα έκανε κακό στην στερεοφωνική εικόνα), και με μικρό βάθος γιατί δεν τους έφτανε το ξύλο...:D

Α, με πρόλαβες...
Και το tweeter κατω απο το γουφερ ωστε κατω απο αυτο να υπαρχει και εκει κουρμπα στο ξυλο
Και το tweeter που επιλέχτηκε έχει τους λόγους του άσχετα αν είναι του 50αρικου

http://www.seas.no/images/stories/prestige/pdfdatasheet/dxt_seas.pdf
Δηλαδή, τα ATC, τέλος πάντων, όλα τα άλλα ηχεία που είναι στενά κι έτσι, και δεν είναι έτσι, ούτε αλλιώς, είναι λάθος;
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Ε δεν τα λες και λάθος, αλλά δεν τα λες και σωστά...όπως λένε... "δεν υπάρχει σωστός σχεδιασμός ηχείου, υπάρχει ο περισσότερο λάθος και ο λιγότερο λάθος"...
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.842
Αν έχω καταλάβει καλά δεν υπάρχει μόνο ένας δρόμος που οδηγεί στην Πόλη .
Το τι θα επιλέξει ο κάθε σχεδιαστής και σε ποιό βαθμό θα επιτύχει το κάλλιστο αποτέλεσμα είναι θέμα τεχνικών συμβιβασμών και γνώσης του αντικειμένου , πράγμα οχι πάντοτε αυτονόητο .
Επίσης το design παίζει σημαντικότατο ρόλο στην εμπορική επιτυχία ενός ηχείου ασχέτως ηχητικών επιδόσεων .πχ σύγκρινε ενα Strandivari με ένα ATC 100
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.650
Reaction score
22.242
...
"... the small (14 litres) sealed box is designed to provide an effective baffle down to around 250Hz."
...
Γιατί πρέπει να υπάρχει αυτή η effective baffle έως τα 250? Θέλω να πω δηλαδή, ποια προβλήματα θα αντιμετώπιζε το ηχείο, αν ήταν στενό και επομένως με έντονη διασπορά, έχοντας για παράδειγμα το μιντ και το τουήτερ αναρτημένα σε ατρακτοειδή "κουτιά";
 


Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Oπως λέει και ο Linkwitz "If a loudspeaker is directional, then it should be directional in the same way for all frequencies and at least in the horizontal plane". Έτσι, φαντάζομαι, προσπάθησαν να κατεβάσουν όσο πιο χαμηλά μπορούσαν τη μετάβαση από 2π σε 4π πολικό πρότυπο, αφού κάτω από τα 300hz λόγω ψυχοακουστικής δεν μπορούμε να διακρίνουμε αρκετά πραγματάκια και η μετάβαση θα φαινόταν ομαλή, ενώ και το εύρος της όμοιας κατευθυντικότητας θα ήταν μεγαλύτερο.

Αλλιώς δημιουργούνται μεγαλύτερα ή μικρότερα frequency dependant προβληματάκια...κυρίως πολική απόκριση εκτός άξονα, εξαρτώμενη από τη συχνότητα...που "αφαιρούν" από το ηχογραφημένο γεγονός...ή και προσθέτουν...
 
Last edited:

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.650
Reaction score
22.242
Oπως λέει και ο Linkwitz "If a loudspeaker is directional, then it should be directional in the same way for all frequencies and at least in the horizontal plane". ...
Ωραία. Αφού είναι σχετικά εύκολο να κατασκευασθεί ένα ηχείο υψηλής απόδοσης με αυτήν τη συμπεριφορά (μπασοκούτι τετραγωνικής πρόσοψης και από πάνω του άτρακτοι να παίζουν ας πούμε πάνω από τα 400Hz), οπότε δεν θα υπάρχει καν μετάβαση από 2π επάνω σε 4π κάτω, γιατί το Grimm είναι έτσι όπως είναι;
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Aυτό που περιγράφεις δεν γίνεται...όπως γνωρίζεις σε ένα τρίδρομο ηχείο το γούφερ είναι παντοκατευθυντικό, το μιντ αρχίζει παντοκατευθυντικό και γίνεται όλο και πιο κατευθυντικό και το τουήτερ είναι εντελώς κατευθυντικό...όλα αυτα δημιουργούν διαφορετικές πολικές αποκρίσεις ανα συχνότητα και αυτά καλείται ο σχεδιαστής, αν τον εδνιαφέρει και ξέρει, να φτιάξει είτε με δίπολη προσέγγιση, είτε με πλατιές μπάφλες κλπ...ανάλογα τους στόχους του και τους περιορισμούς του...εδώ οι άνθρωποι λένε ρητά πως σκοπός τους ήταν και η φορητότητα, αλλιώς αμφιβάλλω αν θα το κάναν ακριβώς έτσι...
 
Last edited:

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.650
Reaction score
22.242
Aυτό που περιγράφεις δεν γίνεται...όπως γνωρίζεις σε ένα τρίδρομο ηχείο το γούφερ είναι παντοκατευθυντικό, το μιντ αρχίζει παντοκατευθυντικό και γίνεται όλο και πιο κατευθυντικό και το τουήτερ είναι εντελώς κατευθηντικό.....
Αυτό, ισχύει στο 2π χώρο, από το επίπεδο που ορίζει η μπάφλα και προς τον ακροατή;
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
στα μονόπολα στο 2π εκτός των χαμηλών και ανεβαίνοντας και ανάλογα με την διασπορά των μονάδων...εδώ είναι που παίζει ρόλο η μπάφλα και οι περιθλασεις, γιατί οι τελευταίες στέλνουν κύματα και προς άλλες κατευθύνσεις εκτός του 2π σε συχνότητες που δεν έχει γίνει ακόμα στενά κατευθυντικό και αυτές προσπάθησαν να διαχειριστούν εδώ με το σχήμα των βάσεων στα πλαινά της μπάφλας.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.650
Reaction score
22.242
Δηλαδή αύξησαν την έκταση της μπάφλας και αυξήθηκε η διασπορά (στις όλο και υψηλότερες συχνότητες);
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
5.001
Reaction score
11.468
Αύξησαν την μπάφλα για να μειώσουν τη διασπορά του tweeter στις χαμηλή του περιοχή και διάλεξαν αυτό το tweeter για να έχει μεγάλη διασπορά στην υψηλή του περιοχή (πολύ υψηλές συχνότητες). Με απότερο στόχο να έχουν ομοιόμορφη διασπορά σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη περιοχή συχνοτήτων (και baffle step σε χαμηλή - μη κρίσιμη συχνότητα).

 
Last edited:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
5.001
Reaction score
11.468
Last edited:

Μηνύματα
958
Reaction score
498
Δηλαδή, τα ATC, τέλος πάντων, όλα τα άλλα ηχεία που είναι στενά κι έτσι, και δεν είναι έτσι, ούτε αλλιώς, είναι λάθος;
Η "ναυαρχίδα" της ATC είναι αυτή:




"Cabinet designed to eliminate edge diffraction and internal resonance" από εδώ:

http://www.atcloudspeakers.co.uk/hi-fi/loudspeakers/special-editions/el150/


Κι εγώ απόρησα όταν τα είδα πρώτη φορά γνωρίζοντας αυτά:

 




Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.795
Reaction score
58.838
Δηλαδή αύξησαν την έκταση της μπάφλας και αυξήθηκε η διασπορά (στις όλο και υψηλότερες συχνότητες);
Η έκταση της μπάφλας συμβάλλει στην εξισορρόπηση της διασποράς,η οποία κιόλας θα καθορίζει την ενεργειακή κατανομή του πεδίου αντήχησης.Η εξισορρόπηση με τη σειρά της θα διευκολύνει κατόπιν τους αλγορίθμους DSP να επενεργούν εντός των παραμέτρων ωφέλιμης λειτουργίας τους.
... οπότε δεν θα υπάρχει καν μετάβαση από 2π επάνω σε 4π κάτω, γιατί το Grimm είναι έτσι όπως είναι;
Η ιδανική συνθήκη που περιγράφεται,θα ικανοποιούνταν περισσότερο από εντοιχισμένο ζεύγος ηχείων (όπως και οι...΄΄ουσιαστικές ναυαρχίδες΄΄ της ATC;)) κι εντός χώρου του οποίου οι επιφάνειες-πλην πατώματος και της φέρουσας τα μεγάφωνα-θα χαρακτηρίζονταν από ισχυρή απορροφητική συμπεριφορά σε ευρεία ζώνη συχνοτήτων.

Τα εν λόγω ηχεία όμως απευθύνονται και σε πιό ζωντανούς ακουστικά χώρους.Εικάζω ότι η απουσία περιορισμού στη διασπορά κάτωθεν των 300 Ηz θα υποστηρίζει ευρύτητα στα είδωλα και το πεδίο που συναρτώνται με τη στερεοφωνική απεικόνιση.Όπως έχει εκτεθεί στο θέμα της περιέλιξης ακροατή από το μουσικό γεγονός,έντονες διακυμάνσεις στις Διωτικές Διαφορές Χρόνου προερχόμενες από πλευρικές ανακλάσεις στη ζώνη κάτω των 250-300 Hz συντελούν στην αίσθηση περιέλιξης και την ευρύτητα των ακουστικών ειδώλων στη συσταθείσα ακουστική σκηνή.
 
Last edited:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
5.001
Reaction score
11.468
Πολύ σωστή η παρατήρηση αγαπητέ bhutia για τις χαμηλές και την πιθανή συνεισφορά στην αίσθηση περιελιξης. Παραμένει όμως το πρόβλημα ακυρώσεων από SBIR, ειδικά από τον μπροστά τοίχο κάτι που δεν υφίσταται στα εντοιχισμενα (Soffit) ηχεία.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.795
Reaction score
58.838
Πολύ σωστή η παρατήρηση αγαπητέ bhutia για τις χαμηλές και την πιθανή συνεισφορά στην αίσθηση περιελιξης. Παραμένει όμως το πρόβλημα ακυρώσεων από SBIR, ειδικά από τον μπροστά τοίχο κάτι που δεν υφίσταται στα εντοιχισμενα (Soffit) ηχεία.
Γι αυτό και η τεχνική του soffit mounting προσεγγίζει περισσότερο την ιδανική συνθήκη.
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.655
Μηνύματα
2.986.507
Members
38.356
Νεότερο μέλος
Konpap
Top