Κανείς δεν άκουσε το σήμα κινδύνου που εξέπεμψε το αεροσκάφος της Helios

Μηνύματα
1.240
Reaction score
19


Κανείς δεν άκουσε το σήμα κινδύνου «Μέι-ντέι, Μέι-ντέι» που εξέπεμψε ένας αεροσυνοδός λίγο πριν την πτώση του το αεροσκάφος της Helios στο Γραμματικό στις 14 Αυγούστου 2005, όπως αναφέρθηκε ενώπιον του Κακουργιοδικείου.

Η απέλπιδα προσπάθεια του αεροσυνοδού, Ανδρέα Προδρόμου, που φαίνεται να ήταν ο άντρας ο οποίος μπήκε στο πιλοτήριο και εξέπεμψε το σήμα κινδύνου, ακούστηκε κατά τη διάρκεια της δίκης στο Μόνιμο Κακουργιοδικείο, που συνεδριάζει στη Λευκωσία, κατά την κατάθεση του μάρτυρα της κατηγορούσας Αρχής Ηλία Νικολαϊδη, ο οποίος ανέλυσε τις καταγραφές που υπήρχαν στον Καταγραφέα Φωνών Πιλοτηρίου.

Όπως εξήγησε ο κ. Νικολαϊδης, η επικοινωνία των χειριστών του αεροσκάφους, είτε με τον Πύργο Ελέγχου είτε με τους πιλότους άλλων αεροσκαφών, γίνεται από το ίδιο κουμπί, και ο χειριστής καθορίζει τη θέση του κουμπιού αυτού ανάλογα με το πού θέλει να απευθυνθεί, δηλαδή άλλη είναι η θέση για επικοινωνία με τον Πύργο Ελέγχου και άλλη για ενδοεπικοινωνία με τους άλλους πιλότους.

Από τα στοιχεία που υπάρχουν, σημείωσε, ο κ.Προδρόμου είχε πατήσει το κουμπί αυτό για ενδοεπικοινωνία. Ωστόσο σε καμία από τις άλλες πτήσεις δεν είχε ακουστεί το σήμα κινδύνου, «Μέι-ντέι, Μέι-ντέι», που ακούγεται σε δυο διαφορετικές περιπτώσεις από τον Καταγραφέα Φωνών Πιλοτηρίου (CVR).

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στο Δικαστήριο ο μάρτυρας, ο οποίος συμμετείχε στο έργο της καταγραφής των όσων ακούγονται στο CVR, κατά την απογείωση του αεροσκάφους οι χειριστές του είχαν επικοινωνία με τη Λάρνακα και στη συνέχεια άλλαξαν συχνότητα για επικοινωνία με τη Λευκωσία. Από εκεί και πέρα και καθ' όλη τη διάρκεια της πτήσης η συχνότητα αυτή δεν άλλαξε.

Αναφερόμενος εξάλλου στους χειρισμούς των δυο πιλότων μετά την έναρξη του προειδοποιητικού σήματος για το θέμα της πίεσης, ο κ. Νικολαϊδης ανέφερε πως «οι χειριστές δεν κατάλαβαν τι είχε γίνει» και έκανε λόγο για «καθαρή παρερμηνεία της 'ηχητικής προειδοποίησης για την πίεση στην καμπίνα του αεροσκάφους' (cabin altitude warning)».

Όπως είπε, μετά την ήχηση του σήματος αυτού οι χειριστές έβγαλαν τον αυτόματο πιλότο και μείωσαν την ισχύ των κινητήρων, αφού το σήμα εκλήφθηκε ως ο προειδοποιητικός ήχος απογείωσης (take off warning), που ενεργοποιείται, όταν το αεροσκάφος απογειώνεται με αυξημένη ισχύ στους κινητήρες του.

«Το αεροπλάνο αυτό δεν είχε κάποια βλάβη», ανέφερε ο μάρτυρας, σημειώνοντας πως «ο επιλογέας του συστήματος συμπίεσης ήταν στη θέση χειροκίνητη λειτουργία (manual) και όχι στο αυτόματο».

Πηγή in.gr


Θλιβερό από ένα τόσο "απλό" ανθρώπινο λάθος να βρίσκουν τραγικό θάνατο τόσοι άνθρωποι.
 

Μηνύματα
900
Reaction score
1
Απάντηση: Κανείς δεν άκουσε το σήμα κινδύνου που εξέπεμψε το αεροσκάφος της Helios

Bασικά έγιναν πολλά πέρα του απλού ανθρώπινου λάθους. Ενδείξεις που δεν λήφθηκαν υπόψη, αδυναμία των αξιωματικών πτήσης να ελέγξουν τα προβλήματα, λόγω παθολογικών αιτιών από την έλλειψη οξυγόνου. Κλειδωμένη πόρτα του cockpit η οποία ξεκλείδωσε αυτόματα αφού έσβησε ο κινητήρας Νο.1 και έτσι δεν μπορούσαν να βοηθήσουν αεροσυνοδοί που φορούσαν φορητές συσκευές οξυγόνου.
Το λάθος ξεκίνησε από το προσωπικό συντήρησης και το πλήρωμα το συνέχισε και στον έλεγχο πριν αλλά και κατά την διάρκεια πτήσης.

More Info
 

Μηνύματα
1.240
Reaction score
19
Απάντηση: Κανείς δεν άκουσε το σήμα κινδύνου που εξέπεμψε το αεροσκάφος της Helios

Στάθηκα στο οτι ο διακόπτης συμπίεσης ήταν στη θέση "χειροκίνητο" και οτι οι πιλότοι δεν το αντιλήφθηκαν. Όλα τα άλλα έγιναν μετέπειτα
 

Μηνύματα
76
Reaction score
0
Απάντηση: Κανείς δεν άκουσε το σήμα κινδύνου που εξέπεμψε το αεροσκάφος της Helios

http://www.aaiasb.gr/

στο section "ΕΚΔΟΣΕΙΣ" θα βρείτε και το πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων & Ασφάλειας Πτήσεων.

Πάλι μια ακολουθία λαθών, παραλείψεων, τεχνικών προβλημάτων, κ.ο.κ...
 

Μηνύματα
1.240
Reaction score
19
Απάντηση: Κανείς δεν άκουσε το σήμα κινδύνου που εξέπεμψε το αεροσκάφος της Helios

Not Found

The requested URL /Reports\AAIASB-R_2006-11.pdf was not found on this server.
Apache/2.2.9 (Debian) PHP/5.2.6-1+lenny3 with Suhosin-Patch mod_ssl/2.2.9 OpenSSL/0.9.8g Server at www.aaiasb.gr Port 80
Δε μου ανοίγει κανένα..
 

Μηνύματα
900
Reaction score
1
Απάντηση: Κανείς δεν άκουσε το σήμα κινδύνου που εξέπεμψε το αεροσκάφος της Helios

Στάθηκα στο οτι ο διακόπτης συμπίεσης ήταν στη θέση "χειροκίνητο" και οτι οι πιλότοι δεν το αντιλήφθηκαν. Όλα τα άλλα έγιναν μετέπειτα
Το λάθος ξεκίνησε από το προσωπικό συντήρησης και το πλήρωμα το συνέχισε και στον έλεγχο πριν αλλά και κατά την διάρκεια πτήσης.
Eπιπλέον το συγκεκριμένο αεροσκάφος αντιμετώπισε από το 2004, 5 φορές πρόβλημα με το σύστημα ελέγχου κλιματισμού.
Το αν θα έπρεπε να πετάει ή όχι δεν το γνωρίζω αλλά σίγουρα αποτελεί ένα πρωτεύων σύστημα του αεροσκάφους αφού μπορεί να επηρεάσει άμεσα και τους ανθρώπους που επιβαίνουν σε αυτό.
 

Μηνύματα
76
Reaction score
0
Απάντηση: Κανείς δεν άκουσε το σήμα κινδύνου που εξέπεμψε το αεροσκάφος της Helios

Δε μου ανοίγει κανένα..
Δοκίμασε με Ιnternet Εxplorer. Ο Firefox δεν το ανοιγει ούτε σε εμένα.
 

Μηνύματα
1.240
Reaction score
19
Απάντηση: Κανείς δεν άκουσε το σήμα κινδύνου που εξέπεμψε το αεροσκάφος της Helios

Δοκίμασε με Ιnternet Εxplorer. Ο Firefox δεν το ανοιγει ούτε σε εμένα.
:615:

Eπιπλέον το συγκεκριμένο αεροσκάφος αντιμετώπισε από το 2004, 5 φορές πρόβλημα με το σύστημα ελέγχου κλιματισμού.
Το αν θα έπρεπε να πετάει ή όχι δεν το γνωρίζω αλλά σίγουρα αποτελεί ένα πρωτεύων σύστημα του αεροσκάφους αφού μπορεί να επηρεάσει άμεσα και τους ανθρώπους που επιβαίνουν σε αυτό.
Ότι και να είχε παρουσιαστεί στο παρελθόν το αεροσκάφος δεν έπεσε από αυτό.

Αυτό που λέω απλά είναι πως έπεσε εξαιτίας ενός διακόπτη! (Όπου θα έπρεπε να έχει επιβεβαιωθεί η θέση του σε τρεις ελέγχους!)



3.2 Αίτια

3.2.1 Ενεργά Αίτια
1. Μη αναγνώριση ότι ο επιλογέας τρόπου λειτουργίας του συστήματος
συμπίεσης ήταν στην θέση ΜΑΝ (χειροκίνητο) κατά την εκτέλεση :
α) Της Προ Πτήσης Διαδικασίας,
β) Του Προ Εκκίνησης καταλόγου ελέγχου,
γ) Του Μετά την Απογείωση καταλόγου ελέγχου.

2. Αδυναμία αναγνώρισης των προειδοποιήσεων και της ερμηνείας των
αιτιών ενεργοποίησης αυτών (Προειδοποιητική Σειρήνα Ύψους Θαλάμου,
φωτεινή ένδειξη πτώσης μασκών οξυγόνου επιβατών, Κύριος
Προειδοποιητικός Σηματοδότης) και συνέχιση της ανόδου.

3. Αδυναμία χειρισμού του α/φ από το ΠΘΔ λόγω υποξίας, με αποτέλεσμα
την συνέχιση της πτήσης δια του υπολογιστή και του αυτόματου πιλότου,
την εξάντληση του καυσίμου, την κράτηση των κινητήρων και την
πρόσκρουση του α/φ στο έδαφος.

Σελ. 177
 

Μηνύματα
900
Reaction score
1
Απάντηση: Κανείς δεν άκουσε το σήμα κινδύνου που εξέπεμψε το αεροσκάφος της Helios

Δούλεψε τελικά ε? :)

Μα τελικά κανείς δεν έριξε μια ματιά στον διακόπτη για την ρύθμιση πίεσης ακόμα και μετά από 3 ελέγχους?

Άσε τους προειδοποιητικούς ήχους και το Master Alarm.
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.545
Reaction score
27.344
Απάντηση: Κανείς δεν άκουσε το σήμα κινδύνου που εξέπεμψε το αεροσκάφος της Helios

Η boeing φέρει μέρος της ευθύνης , διότι, το cabin altitude warning horn εχει τον ίδιο ήχο με το take off warning horn.Το άλλαξαν πλέον σε ολα τα 737 , με νεοεκδοθέν service bulletin. Ετσι την πάτησαν και δεν πήραν χαμπάρι και οι δυο χειριστές οτι ανέβαινε η καμπίνα.Παρόλαυτά είναι απαράδεκτο οτι κανείς τους δεν έλεγξε τη θέση του διακόπτη του pressurization , σε θέση auto η stby και οχι σε manual. Προφανώς είχε προηγηθεί έλεγχος στο εδαφος απο κάποιον μηχανικό ο οποίος επίσης ξέχασε τον διακόπτη σε θέση manual.Απαράδεκτο όμως και για τον συνκυβερνήτη που δεν το είδε στο cocpit preparation , στο before start checklist , και στο before taxi checklist.
Γενικά εκτέλεσαν πλημελέστατα τα καθήκοντά τους αμφότεροι.
Κρίμα.
 

Μηνύματα
1.240
Reaction score
19
Απάντηση: Κανείς δεν άκουσε το σήμα κινδύνου που εξέπεμψε το αεροσκάφος της Helios

Στη φωτογραφία βλέπουμε την κονσόλα DCPCS (Digital Cabin Pressure Control System), όπου είναι και εμφανής ο διακόπτης. Βέβαια στη φωτογραφία είναι στη σωστή θέση.

 

Μηνύματα
1.240
Reaction score
19
Απάντηση: Κανείς δεν άκουσε το σήμα κινδύνου που εξέπεμψε το αεροσκάφος της Helios

Στη φωτογραφία βλέπουμε το Overhead Panel. Κάτω δεξιά φαίνεται και το DCPCS. Και οι δύο φωτογραφίες είναι από 737-300 όπως ακριβώς το αεροσκάφος της τραγωδίας

 

Μηνύματα
2.046
Reaction score
0
Απάντηση: Κανείς δεν άκουσε το σήμα κινδύνου που εξέπεμψε το αεροσκάφος της Helios

..ένα τόσο "μικρό" λάθος, μπορεί να αποδειχτεί τραγικά μεγάλο και να αποβεί μοιραίο...κρίμα!!!
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.545
Reaction score
27.344
Απάντηση: Κανείς δεν άκουσε το σήμα κινδύνου που εξέπεμψε το αεροσκάφος της Helios

Δυστυχώς στα αεροπορικά ατυχήματα , αυτό που χρειάζεται για να συμβούν είναι μια αλυσίδα λαθών και ενεργειών και οχι μόνο ενα μικρό η μεγάλο λάθος.
Στο συγκεκριμένο ατύχημα επίσης έγινε αλυσίδα λαθών.
 

Μηνύματα
2.046
Reaction score
0
Απάντηση: Κανείς δεν άκουσε το σήμα κινδύνου που εξέπεμψε το αεροσκάφος της Helios

Δυστυχώς στα αεροπορικά ατυχήματα , αυτό που χρειάζεται για να συμβούν είναι μια αλυσίδα λαθών και ενεργειών και οχι μόνο ενα μικρό η μεγάλο λάθος.
Στο συγκεκριμένο ατύχημα επίσης έγινε αλυσίδα λαθών.
..νομίζω ότι όλα ξεκίνησαν με ένα "τυπικό" έλεγχο που έπρεπε να γίνει σε ένα διακόπτη ώστε να βρίσκεται στη σωστή θέση..σαφώς και ακολούθησαν πολλά άλλα λάθη...
 

Μηνύματα
9.946
Reaction score
33
Re: Απάντηση: Κανείς δεν άκουσε το σήμα κινδύνου που εξέπεμψε το αεροσκάφος της Helio

Δυστυχώς στα αεροπορικά ατυχήματα , αυτό που χρειάζεται για να συμβούν είναι μια αλυσίδα λαθών και ενεργειών και οχι μόνο ενα μικρό η μεγάλο λάθος.
Στο συγκεκριμένο ατύχημα επίσης έγινε αλυσίδα λαθών.
Σε όλων των ειδών τα ατυχήματα!
Ανεξαιρέτως!
 

Μηνύματα
1.240
Reaction score
19
Απάντηση: Κανείς δεν άκουσε το σήμα κινδύνου που εξέπεμψε το αεροσκάφος της Helios

Συμφωνώ, τρεις ελέγχους πέρασε αυτό το παλιόκουμπο! :126:

Το ίδιο λάθος επί τρία = σειρά λαθών!

τέταρτο λάθος (που δε το λες απαραίτητα) είναι πως δε μπόρεσαν να καταλάβουν από που προερχόταν η ηχητική προειδοποίηση μιας και ο ήχος δεν αφορά αποκλειστικά πρόβλημα στη συμπίεση της καμπίνας.

Αυτό αναιρεί πως εξαιτίας ενός διακόπτη έπεσε το αεροσκάφος?
 

Μηνύματα
11.423
Reaction score
38
Απάντηση: Κανείς δεν άκουσε το σήμα κινδύνου που εξέπεμψε το αεροσκάφος της Helios

Στα μεγάλα ατυχήματα δεν υπάρχουν μικρά λάθη αλλά μεγάλα...δυστυχώς.
 

Μηνύματα
1.240
Reaction score
19
Απάντηση: Κανείς δεν άκουσε το σήμα κινδύνου που εξέπεμψε το αεροσκάφος της Helios

εκ του αποτελέσματος, ναι
 



Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.302
Μηνύματα
2.936.299
Members
38.169
Νεότερο μέλος
Prants
Top