Σχέση χώρου, θέσης ακρόασης και επιλογής ηχείωνχώρου

ichaltou

Αλλαχτήρι
Μηνύματα
4.032
Reaction score
1.004
Πήρα την απόφαση σε ενα δωμάτιο που μέχρι τώρα χρησιμοποιούσα σαν αποθήκη να στήσω ενα, αποκλειστικά, δικάναλο σύστημα.
Το δωμάτιο είναι περίπου 10 τ.μ ( 3,5 μήκος και 3 πλάτος) και το μόνο που θα μείνει μέσα θα είναι μια μικρή βιβλιοθήκη και ένα καναπέ.
Καθότι η θέση ακρόασης θα είναι περίπου στα 2 μέτρα απο τα ηχεία, τι περιορισμοί μπορεί να προκύψουν στην επιλογή των ηχείων?
 


gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.669
Reaction score
4.297
Απάντηση: Σχέση χώρου, θέσης ακρόασης και επιλογής ηχείωνχώρου

Επίσης ένα ηχείο κλειστής καμπίνας ή με το bass reflex μπροστά θα σου επιτρέψει να πειραματιστείς πιο ευκολα με την θέση του στον χώρο.


υ.γ.Δεν πιστεύω να μην αγοράσεις ενεργό;:137:
 

ichaltou

Αλλαχτήρι
Μηνύματα
4.032
Reaction score
1.004
η θέση των ηχείων στο χώρο ειναι κατα μεγάλο ποσοστό δεδομένη και αυτός είναι ο λόγος που άνοιξα το θέμα, καθώς δεν θα υπάρχει η δυνατότητα να αλλάξω θέσεις εαν κάτι δεν ταιριάξει. Η μετακίνηση τους στο χώρο θα μπορεί να είναι ελάχιστη.
Άρα κρατάμε ως ένα δεδομένο πως πάμε σε ηχείο βάσης.

Δύο ακόμα πληροφορίες οι οποίες δεν ξέρω εαν πάιζουν ρόλο είναι πως πηγη θα έχω ενα netbook και ένα egreat και πως οι μουσικές μου προτιμήσεις έχουν πολύ μεγάλο εύρος απο κλασική εως r&b.
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.669
Reaction score
4.297
Απάντηση: Σχέση χώρου, θέσης ακρόασης και επιλογής ηχείωνχώρου

Και το 2ο δεδομένο ότι όσο καλό θα σου κάνει η φροντίδα του χώρου(είτε με ισοστάθμιση μεσω κάποιας συσκευής είτε υλικά) δεν πρόκειτε να σου κάνει κανένα μηχάνημα,καλώδιο ή ματζούνι..
Να στο πώ και αλλιώς:Καλύτερα να προσπαθείς να συμαζέψεις τις χαμηλές παρά να μην τις έχεις(γιατί εκεί είναι το κυριώς πρόβλημα αν θές να εστιάσεις σε επίπεδα ρεαλισμού,όσο το δυνατόν).

Κάτσε να σε πάρει χαμπάρι ο ντόκτορ να αρχίσει να σου αραδιάζει ενεργά μονιτοράκια:137:
 

Μηνύματα
1.299
Reaction score
313
Απάντηση: Σχέση χώρου, θέσης ακρόασης και επιλογής ηχείωνχώρου

...Και το 2ο δεδομένο ότι όσο καλό θα σου κάνει η φροντίδα του χώρου(είτε με ισοστάθμιση μεσω κάποιας συσκευής είτε υλικά) δεν πρόκειτε να σου κάνει κανένα μηχάνημα,καλώδιο ή ματζούνι..

Κάτσε να σε πάρει χαμπάρι ο ντόκτορ να αρχίσει να σου αραδιάζει ενεργά μονιτοράκια:137:
Π.χ.
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Σχέση χώρου, θέσης ακρόασης και επιλογής ηχείωνχώρου

Πήρα την απόφαση σε ενα δωμάτιο που μέχρι τώρα χρησιμοποιούσα σαν αποθήκη να στήσω ενα, αποκλειστικά, δικάναλο σύστημα.
Το δωμάτιο είναι περίπου 10 τ.μ ( 3,5 μήκος και 3 πλάτος) και το μόνο που θα μείνει μέσα θα είναι μια μικρή βιβλιοθήκη και ένα καναπέ.
Καθότι η θέση ακρόασης θα είναι περίπου στα 2 μέτρα απο τα ηχεία, τι περιορισμοί μπορεί να προκύψουν στην επιλογή των ηχείων?
Κατά κανόνα, μην πας σε πολύ "ψηλά" ηχεία.
Κάθε ηχείο έχει μια βέλτιστη απόσταση ακρόασης, στην οποία τα ηχητικά κύματα που εκπέμπουν οι μονάδες του αθροίζονται ιδανικά.
Έτσι, πέραν των όποιων προβλημάτων μπορεί να έχεις στην απόκριση πλάτους (αυτή που έχει λανθασμένα επικρατήσει να αποκαλείται απόκριση συχνότητας), όσο απομακρύνεσαι από την ιδανική θέση ακρόασης και πλησιάζεις π.χ. προς το ηχείο, ήχοι που περιέχουν ταυτόχρονα και χαμηλές και υψηλές συχνότητες θα ακούγονται "χρονικά διεσπαρμένοι" καθώς οι διαφορετικές συχνότητες που τους αποτελούν θα φτάνουν στο αυτί σου σε διαφορετικές χρονικές στιγμές υπερβαίνοντας σταδιακά ένα κατώφλι αντιληπτότητας που είναι διαφορετικό ανά περιοχή συχνοτήτων.

Ο μόνος τρόπος να άρεις αυτόν τον περιορισμό είναι είτε να αγοράσεις ηχεία που προορίζονται ευθύς εξαρχής για nearfield ακροάσεις, είτε να αγοράσεις ηχεία που ειδικά αν υλοποιούν τη χρονική ευθυγράμμιση των μονάδων τους με ηλεκτρικό τρόπο (δηλαδή μέσω crossover), αυτή δύναται να μεταβληθεί.

Παράδειγμα τέτοιων ηχείων μάλλον αποτελούν τα παρακάτω:
http://www.thomann.de/gr/genelec_8260_dsp.htm

Γνώμη μου είναι πως ηχεία με μικρό ύψος, τουλάχιστον στον κρίσιμο τομέα των μεσαίων υψηλών - συχνοτήτων, τα οποία υλοποιούν τη χρονική ευθυγράμμιση των μεγαφώνων τους ακουστικά, δηλαδή με κατάλληλη τοποθέτηση των μεγαφώνων τους - εδικά αν τη συνδυάζουν με διάταξη Midrange-Tweeter-Midrange ή Woofer-Midrange-Tweeter-Midrange-Woofer, έχουν συν τοις άλλοις και πολλά πλεονεκτήματα στην off-axis (εκτός ακουστικού άξονα) συμπεριφορά τους.

Παράδειγμα αυτού του είδους ηχείων αποτελούν τα παρακάτω:
http://www.athensproaudio.gr/index.php?target=products&product_id=30799

ή αυτά:
http://www.athensproaudio.gr/index.php?target=products&product_id=32394

Ο Βασίλης ο Τσαρουχάς ακούει;

Όσο μικρότερη "χρονική διασπορά", ειδικά στον κρίσιμο τομέα των μεσαίων - υψηλών συχνοτήτων, παρουσιάζει ένα ηχείο τόσο πιο εστιασμένη και ακριβής θα είναι και η στερεοφωνική του εικόνα.
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Σχέση χώρου, θέσης ακρόασης και επιλογής ηχείωνχώρου

Επίσης ένα ηχείο κλειστής καμπίνας ή με το bass reflex μπροστά θα σου επιτρέψει να πειραματιστείς πιο ευκολα με την θέση του στον χώρο.
Σημαντικός παράγων 1.

...
υ.γ.Δεν πιστεύω να μην αγοράσεις ενεργό;:137:
Σημαντικός παράγων 2.

... όσο καλό θα σου κάνει η φροντίδα του χώρου(είτε με ισοστάθμιση μεσω κάποιας συσκευής είτε υλικά) δεν πρόκειτε να σου κάνει κανένα μηχάνημα,καλώδιο ή ματζούνι..
Σημαντικός παράγων 3.

...
Καλύτερα να προσπαθείς να συμαζέψεις τις χαμηλές παρά να μην τις έχεις (γιατί εκεί είναι το κυριώς πρόβλημα αν θές να εστιάσεις σε επίπεδα ρεαλισμού, όσο το δυνατόν).
Σημαντικός παράγων 4.
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Σχέση χώρου, θέσης ακρόασης και επιλογής ηχείωνχώρου

Οπότε φίλε ichaltou, για δώσε ένα budget (άμεσο αλλά και μελλοντικό, ώστε να προτείνουμε ει δυνατόν και αναβαθμίσιμες λύσεις) και πες μας αν είναι δυνατές και ακουστικές παρεμβάσεις στο χώρο, ώστε να μπορέσουμε να ιεραρχήσουμε τους παραπάνω παράγοντες.

Όσο για το τι είναι δυνατό να γίνει με σωστή ακουστική παρέμβαση ακόμα και σε έναν τόσο μικρό χωρο, για ρώτα τον Κωσταυτιά να σου πει...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.650
Reaction score
138.665
Απάντηση: Σχέση χώρου, θέσης ακρόασης και επιλογής ηχείωνχώρου

τελικά αυτό το άτιμο:





είναι πολύ καλό....


(όσο για τα λιπίνσκι, τα σχόλια είναι ...περιττά.)



παρ'όλα αυτά, έχω την βάσιμη θα έλεγα υποψία, πως ο φίλος μας οικονομικά το πολύ να κινηθεί στα JBL-άκια, που λέει ο Σταύρος. Τα οποία αποτελούν επίσης μια εξαιρετική (για το κόστος τους) ιδέα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.650
Reaction score
138.665
Απάντηση: Σχέση χώρου, θέσης ακρόασης και επιλογής ηχείωνχώρου

Κάτσε να σε πάρει χαμπάρι ο ντόκτορ να αρχίσει να σου αραδιάζει ενεργά μονιτοράκια:137:
:138::137:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.650
Reaction score
138.665
Απάντηση: Σχέση χώρου, θέσης ακρόασης και επιλογής ηχείωνχώρου

Κάθε ηχείο έχει μια βέλτιστη απόσταση ακρόασης, στην οποία τα ηχητικά κύματα που εκπέμπουν οι μονάδες του αθροίζονται ιδανικά.
Έτσι, πέραν των όποιων προβλημάτων μπορεί να έχεις στην απόκριση πλάτους (αυτή που έχει λανθασμένα επικρατήσει να αποκαλείται απόκριση συχνότητας), όσο απομακρύνεσαι από την ιδανική θέση ακρόασης και πλησιάζεις π.χ. προς το ηχείο, ήχοι που περιέχουν ταυτόχρονα και χαμηλές και υψηλές συχνότητες θα ακούγονται "χρονικά διεσπαρμένοι" καθώς οι διαφορετικές συχνότητες που τους αποτελούν θα φτάνουν στο αυτί σου σε διαφορετικές χρονικές στιγμές υπερβαίνοντας σταδιακά ένα κατώφλι αντιληπτότητας που είναι διαφορετικό ανά περιοχή συχνοτήτων.

Ο μόνος τρόπος να άρεις αυτόν τον περιορισμό είναι είτε να αγοράσεις ηχεία που προορίζονται ευθύς εξαρχής για nearfield ακροάσεις, είτε να αγοράσεις ηχεία που ειδικά αν υλοποιούν τη χρονική ευθυγράμμιση των μονάδων τους με ηλεκτρικό τρόπο (δηλαδή μέσω crossover), αυτή δύναται να μεταβληθεί.

Γνώμη μου είναι πως ηχεία με μικρό ύψος, τουλάχιστον στον κρίσιμο τομέα των μεσαίων υψηλών - συχνοτήτων, τα οποία υλοποιούν τη χρονική ευθυγράμμιση των μεγαφώνων τους ακουστικά, δηλαδή με κατάλληλη τοποθέτηση των μεγαφώνων τους - εδικά αν τη συνδυάζουν με διάταξη Midrange-Tweeter-Midrange ή Woofer-Midrange-Tweeter-Midrange-Woofer, έχουν συν τοις άλλοις και πολλά πλεονεκτήματα στην off-axis (εκτός ακουστικού άξονα) συμπεριφορά τους.

Όσο μικρότερη "χρονική διασπορά", ειδικά στον κρίσιμο τομέα των μεσαίων - υψηλών συχνοτήτων, παρουσιάζει ένα ηχείο τόσο πιο εστιασμένη και ακριβής θα είναι και η στερεοφωνική του εικόνα.

Πολύ πολύ σωστά.:126:

Καιρός να ανοίξεις ένα θρεντ να αναλύσεις αυτή την "συμπυκνωμένη" γνώση, μπας και γίνει κατανοητή από πολλούς.:144::145:
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Σχέση χώρου, θέσης ακρόασης και επιλογής ηχείωνχώρου

τελικά αυτό το άτιμο:





είναι πολύ καλό....
Oh yes it is...

Για να ρίξουμε λίγο μια ματιά στα χαρακτηριστικά του:

Genelec MDC™ Minimum Diffraction Coaxial Mid/High driver technology takes a big step in perfecting audio quality in professional active studio monitors.

The 8260A combines, for the first time, a coaxial driver (MDC™) with a modern waveguide technology (DCW™), ensuring drivers to couple coherently over their full operating bandwidth, as well as creating coincident mid-frequency/high frequency point source.

As a new member of the TEC Award-winning 8200 Series, the 8260A features Genelec DSP signal processing responsible for all loudspeaker functions, such as the crossover filters, driver equalizers, driver position alignment, room response alignment, calibration, and equalization related filters as well as distance compensating delays.

The 8260A is housed in a die-cast aluminum Minimum Diffraction Enclosure™ (MDE™) with acoustically optimized rounded edges to prevent diffractions and yielding superb sound stage imaging. The robust enclosure is also completely immune to vibrations. Each 8260A also comes with an Iso-Pod™ (Isolation Positioner/Decoupler™) which eliminates coloration of the sound by decoupling the monitor from its mounting surface.

Technical Specifications:

Input format Analog and Digital
Input word length 16 -24 bits
Digital Input AES/EBU (single/dual wire)
Connector type XLR female input
Input sampling rate 32 -192 kHz
Control network Proprietary Genelec Loudspeaker Manager network (GLM™)
System calibration AutoCal™, GLM™ manual, Stand-alone

Ενώ από εδώ:
http://www.genelec.com/documents/datasheets/DS8260A.pdf

παρατηρούμε ότι το AutoCal υποστηρίζει εως και 30 ηχεία και εως 24/12 κανάλια σε AES/EBU (single/dual wire).


Για να δούμε λίγο και το αδερφάκι του, του οποίου το προηγούμενο πιθανόν μοντέλο ο Thomann τιμά στα 3222 Ευρώ:


The amplifier unit is integrated into the enclosure containing active DSP crossover filters, driver overload protection circuits and power amplifiers. The built-in bass management system supports eight input and output channels (four XLR connectors) for AES/EBU formatted digital audio. The main channels crossover frequency can be adjusted between 50 - 100 Hz. The LFE channel input (input 4) features an adjustable 50 – 120 Hz low-pass filter and a 0/+10 dB sensitivity switch.

The Genelec Loudspeaker Manager (GLM™) control network and software enhances further the performance of the 7271A: it features adjustment of levels, distance delays, phase and flexible room response improvement equalization with the reliable and robust AutoCal™ automated calibration system via the GLM™ control network.


Technical Specifications:

Maximum short term sine wave SPL output averaged from 30 to 85 Hz, measured in half space at 1 meter ≥118 dB SPL
Input 4 AES/EBU (single/dual wire) XLR female
Output 4 AES/EBU (single/dual wire) XLR male
Input word length 16 - 24 bits
Input sampling rate 32 - 192 kHz
Notch filters 4 Low frequency
Control network Proprietary Genelec Loudspeaker Manager network (GLM™)
System calibration AutoCal™, GLM™ manual, Stand-alone
Driver 2 x 12"
Free field frequency response 19 - 100 Hz +/-3 dB

Weight 82 kg (180 lb)



Για να ρίξουμε μια ματιά και στο AutoCal:

# Uses factory-calibrated Genelec acoustic measurement microphone (included)
# AutoCal automatically creates a compensation file for host soundcard
# AutoCal aligns Level and compensates Distance differences
# Acoustic Response Editor provides accurate graphical display of the measured response, filter compensation and the resulting system response for each loudspeaker, with full manual control of acoustic settings
# SinglePoint™ and MultiPoint™ microphone positions provide measurements for one, two or three person mixing environments (ex: mixer, musician and producer positions)

In GLM™ System

# 8200 Series loudspeakers can utilize four parametric DSP notch filters and four parametric DSP shelving filters for each loudspeaker
# 7200 subwoofers utilize four parametric DSP notch filters, plus bass roll off controls
# Adjusts correct crossover phase for all subwoofers in the network
# Vertical Axis Trim for situations where loudspeaker acoustic axis cannot be physically optimized


Και το κόστος όλων αυτών;
Δύο 8260 και δύο 7071 τιμώνται από τον Thomann στα 14.000 Ευρώ συνολικά, ενώ συγκριτικά με αυτά παίρνουμε (ανά κανάλι) 2 12άρια + 1 10άρι + 1 5άρι + 1 3/4" έναντι 1 12αριού + 1 3αριού + 1 1" (με ό,τι οφέλη μπορεί να έχει κάτι τέτοιο στην αποτροπή της δυναμικής συμπίεσης) συν τη δυνατότητα λειτουργίας στα 24/192 έναντι 24/48, πληρώνοντας παράλληλα 2.000 Ευρώ λιγότερα.

Όχι κι άσχημα έτσι;

Βεβαίως πλην ημών και υμών, για τα ηχεία της Genelec είχε κάνει μερικές νύξεις και ο "ακατανόητος" Bhutiaς...

Ενδεικτικά λινκ από άλλες όχθες:612::
[reliops=Genelec DSP Tutorial - Full Video][youtube]bVXdwGc6Dh0[/youtube][/reliops]

[reliops=Genelec Key Technologies: Full Video][youtube]eP71yCwYxe4[/youtube][/reliops]


http://www.m-audio.com/images/en/reviews/09.06.SOS.EX66.pdf
 


Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Σχέση χώρου, θέσης ακρόασης και επιλογής ηχείωνχώρου

...
παρ'όλα αυτά, έχω την βάσιμη θα έλεγα υποψία, πως ο φίλος μας οικονομικά το πολύ να κινηθεί στα JBL-άκια, που λέει ο Σταύρος. Τα οποία αποτελούν επίσης μια εξαιρετική (για το κόστος τους) ιδέα.
:444:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.713
Reaction score
58.445
Απάντηση: Σχέση χώρου, θέσης ακρόασης και επιλογής ηχείωνχώρου

...
Το δωμάτιο είναι περίπου 10 τ.μ ( 3,5 μήκος και 3 πλάτος) και το μόνο που θα μείνει μέσα θα είναι μια μικρή βιβλιοθήκη και ένα καναπέ.
Καθότι η θέση ακρόασης θα είναι περίπου στα 2 μέτρα απο τα ηχεία, τι περιορισμοί μπορεί να προκύψουν στην επιλογή των ηχείων?
Το εγχείρημα ξεκινά με πρόβλημα από...τ'αποδυτήρια.Ακόμα και χωρίς ν'αναφερθεί το ύψος,αν τοποθετήσεις τις αντίστοιχες τιμές μήκους-πλάτους στο παρακάτω υπολογιστικό σύστημα,προκύπτουν ρυθμοί συντονισμού(με έμφαση στους αξονικούς) που γειτονεύουν σε βαθμό επικίνδυνο γιά αλληλοενίσχυση.
http://www.mcsquared.com/metricmodes.htm

http://www.avsite.gr/vb/showthread.php?t=79626&page=6
Προσωπικά θα ΄΄θυσίαζα΄΄ οποιαδήποτε απόκριση ηχείων κάτω από τα 50 Hz στο συγκεκριμένο χώρο.Θα ξεκινούσα με παθητική φροντίδα γιά όσο το δυνατόν ομαλότερη απόκριση ηχείων-χώρου πάνω από αυτό το όριο,βασιζόμενος στο αισθητήριο της ακοής γιά την αντίληψη της εκάστοτε απούσας χαμηλής θεμελιώδους συχνότητας.

http://www.realtraps.com/art_room-setup.htm
 

Μηνύματα
5.000
Reaction score
4.242
Απάντηση: Σχέση χώρου, θέσης ακρόασης και επιλογής ηχείωνχώρου

Ο Βασίλης ο Τσαρουχάς ακούει;

Όσο μικρότερη "χρονική διασπορά", ειδικά στον κρίσιμο τομέα των μεσαίων - υψηλών συχνοτήτων, παρουσιάζει ένα ηχείο τόσο πιο εστιασμένη και ακριβής θα είναι και η στερεοφωνική του εικόνα.
Ο Βασιλης, φιλε μου Αλεξη στις 2.30 το πρωι εριχνε τετοιο ροχαλητο που οι γειτονες εκλεισαν ολα τα παραθυρα. Καλα ρε συ ξεκινησατε να γραφετε στις 2.30 και το πηγατε μεχρι το πρωι? Πως να μπουμε κι εμεις τα καλα παιδια στην συζητηση?
 

ichaltou

Αλλαχτήρι
Μηνύματα
4.032
Reaction score
1.004
ευχαριστώ όλους,

προς στιγμή θα δοκιμάσουμε κάτι ( δύσκολο) με τον Κακαλιό εαν μπορεί να δουλέψει και μετά βλέπουμε. Τα χρήματα θα είναι περίπου 1000-1500 ευρώ ,το μέγιστο , καθότι το σύστημα αυτό προορίζεται για την γυναίκα μου.
 

Μηνύματα
5.000
Reaction score
4.242
Απάντηση: Σχέση χώρου, θέσης ακρόασης και επιλογής ηχείωνχώρου

Και συνεχιζω επι της ουσιας.
Σε χωρο 40 τ.μ. το προβλημα παραμενει το ιδιο? Και τι γινεται οταν αντι να πλησιαζεις το ηχειο, απομακρυνεσαι απο την ιδανικη θεση ακροασης σε σχεση με την "χρονικη διασπορα"?

Αλλη μια απορια ειναι η εξης:
Γνωριζουμε γενικα οτι σε μικρους χωρους που δεν σηκωνουν πολυ μπασο προτεινουμε ηχεια βασης. Σε μεγαλους χωρους, ηχεια με μεγαλη καμπινα (δαπεδου) η ενναλακτικα βασης με την βοηθεια επιπροσθετου σαμπ. Στην δευτερη περιπτωση παντα υπαρχει ο προβληματισμος του δεσιματος της μιας μοναδος με την αλλη, κατι που σε μια ολοκληρωμενη μοναδα δαπεδου δεν εχεις. Αλλωστε αυτη ηταν παντα και η μαχη που εδιναν οι κατασκευαστες υβριδικων ηχειων πανελ.

Επι του πρακτεου, ενα παθητικο Λεπινσκι ειναι τοσο καλο οσο ενα ενεργο XTX 100.49? Φυσικα μιλαω στα χαρτια, με μετρησεις.

Τωρα βεβαια εσεις την εχετε πεσει για υπνο, και καλο απογευμα οι απαντησεις.

Νομιζω οτι ο συντονιστης της κατηγοριας θα πρεπει να επιβαλει ενα προγραμμα επ αυτου. Δεν μπορει ο καθεις να γραφει οτι ωρα του καπνισει.
 

Μηνύματα
2.521
Reaction score
1.815
Απάντηση: Σχέση χώρου, θέσης ακρόασης και επιλογής ηχείωνχώρου

Ρε παιδιά ποιος είναι ο Βασίλης ο Τσαρουχάς?

Τρίτος αδερφός που ακούει με SET και κόρνες? :143:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.095
Μηνύματα
2.961.878
Members
38.287
Νεότερο μέλος
tenten300
Top