ΔΙΠΛΟΕΝΙΣΧΥΣΗ= ΚΙΝΔΥΝΟΣ;

Μηνύματα
10.380
Reaction score
6
Παίδες, το πιονέρι του θείου χρησιμοποιεί τα δύο πίσω κανάλια ενίσχυσης κατ' επιλογή για δεύτερη ζώνη ή διενίσχυση των μπροστινών και αυτό γίνεται με επιλογή μέσα από το μενού. Αυτά.

Θείο, σελίδα 53 επίσης δείχνει και τη συνδεσμολογία.
 

Nick Arvanitakis

Audio Pro
Μηνύματα
46.961
Reaction score
23.746
Απάντηση: Re: ΔΙΠΛΟΕΝΙΣΧΥΣΗ= ΚΙΝΔΥΝΟΣ;

Παίδες, το πιονέρι του θείου χρησιμοποιεί τα δύο πίσω κανάλια ενίσχυσης κατ' επιλογή για δεύτερη ζώνη ή διενίσχυση των μπροστινών και αυτό γίνεται με επιλογή μέσα από το μενού. Αυτά.

Θείο, σελίδα 53 επίσης δείχνει και τη συνδεσμολογία.
Ναί βρέ Pleo , καταλάβαμε οτι τα κανάλια 6-7 , τα κάνεις οτι θέλεις, εγώ όμως δεν περιμένω πολλά γιατί ...
''lakiss51
και σε στερεοφωνικη λειτουργια δινει 128w/ch (μετρησεις Hitech Φεβρ. 2006), και σε πολυκαναλο 112,5 (στα 8Ω) και το τροφοδοτικο του ειναι 460W ''
 

Μηνύματα
10.380
Reaction score
6
Χωρίς αναφορά στην παραμόρφωση αλλά και στη συχνότητα (20Hz-20KHz και όχι η συνήθης στο 1 KHz) κι εγώ άμα μπω στην μπρίζα τόσα βατ θα βγάζω..... :137:

Όπως και να έχει, καλύτερα θα παίζει με bi-amp. Έστω λίγο καλύτερα.
 

lakiss51

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
11.826
Reaction score
2.427
Απάντηση: Re: ΔΙΠΛΟΕΝΙΣΧΥΣΗ= ΚΙΝΔΥΝΟΣ;

Χωρίς αναφορά στην παραμόρφωση αλλά και στη συχνότητα (20Hz-20KHz και όχι η συνήθης στο 1 KHz) κι εγώ άμα μπω στην μπρίζα τόσα βατ θα βγάζω..... :137:

Όπως και να έχει, καλύτερα θα παίζει με bi-amp. Έστω λίγο καλύτερα.
Παραμορφωση στο 0,09% απο 20-20 στερεοφωνικα, και στο πολυκαναλο 1% στο 1ΚΗΖ (8Ω).
Σκεφτηκα την διενισχυση για να "ξαλαφρωσω" το αλλο καναλι απο το φορτιο του τουηερ - γιατι οχι;. Το μανιουαλ φυσικα το ξεκοκκαλισα, αλλα ηθελα και γνωμες...επαϊόντων!
Πρωτες εντυπωσεις απο τα ηχεια εδω: http://www.avsite.gr/vb/showthread.php?p=1179831#post1179831
Σας ευχαριστω ολους, και μολις απο εβδομαδα τα διπλοενισχυσουμε θα ...κοτσαρω εντυπωσεις.
 

Μηνύματα
29.860
Reaction score
29.535
Απάντηση: ΔΙΠΛΟΕΝΙΣΧΥΣΗ= ΚΙΝΔΥΝΟΣ;

Κοίτα, το φορτίο του tweeter συγκριτικά με του woofer είναι αστείο.
Δεν ξεφορτώνεται ετσι ενας ενισχυτής , αλλά τεςπά.
 

lakiss51

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
11.826
Reaction score
2.427
Απάντηση: ΔΙΠΛΟΕΝΙΣΧΥΣΗ= ΚΙΝΔΥΝΟΣ;

Κοίτα, το φορτίο του tweeter συγκριτικά με του woofer είναι αστείο.
Δεν ξεφορτώνεται ετσι ενας ενισχυτής , αλλά τεςπά.
Και τα 50w των ενεργων sto toyhterεναντι 150 στο γουφερ;
"ADAM A8X, 2-way active bass reflex speaker, 9" Carbon/Rohacell/Glass woofer with 150 W, X-A.R.T. Tweeter with 50 W, Shelving Filter Tweeter: > 5kHz ~ +/-6dB, Shelvingfilter Woofer: < 300Hz ~ +/-6dB, Frequency kHz: 38Hz - 50kHz, Crossover Frequency: 2,3kHz, max Peak SPL / Pair 1m: 120, Gain: +14dB / - infinite dB, Gain Tweeter: +/-4dB, THD 90dB/1m > 100Hz: <0,5%, Analog Inputs: XLR / RCA, Inputimpedance: 30 kOhm, Dimensions: 255 x 400 x 320 mm, Weight: 12,8 kg"
 

Μηνύματα
29.860
Reaction score
29.535
Απάντηση: ΔΙΠΛΟΕΝΙΣΧΥΣΗ= ΚΙΝΔΥΝΟΣ;

Είναι εντελώς άλλη ιστορία στα ενεργά .
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.247
Reaction score
143.878
Απάντηση: ΔΙΠΛΟΕΝΙΣΧΥΣΗ= ΚΙΝΔΥΝΟΣ;

όλα είναι εύκολα, αρκεί να ασχοληθείς.

τελικά, έχω καταλήξει στο συμπέρασμα πως αν μάθεις να δουλεύεις ένα ενεργό κρος κι ένα μετρητικό μικρόφωνο, δε χρειάζεται να ξέρεις τίποτα από τα παθητικά κρος του ηχείου σου. Η ελευθερία κινήσεων που έχεις είναι ασύλληπτα μεγαλύτερη απ'ότι είχαν οι κατασκευαστές του παθητικού κρος, και ακόμα και με λιγότερες γνώσεις από αυτούς μπορείς να καταλήξεις σε χαοτικά καλύτερο αποτέλεσμα από το αρχικό.

προσωπικά, τα κρος που εφαρμόζω στα μαγκ δεν έχουν καμιά απολύτως σχέση με τα παθητικά κρος, ούτε ως προς τις κλίσεις αποκοπής, ούτε ως προς τις συχνότητες αποκοπής, και τέλος ούτε ως προς τον αρχικά χρησιμοποιούμενο τύπο κρος (μπέσελ? καλέ τι μας λες...)
 

Μηνύματα
29.860
Reaction score
29.535
Απάντηση: ΔΙΠΛΟΕΝΙΣΧΥΣΗ= ΚΙΝΔΥΝΟΣ;

Ε καλά τώρα , μην σκίζεις και το κασκόλ σου εσυ.Οπου κασκόλ βάλε και καλσόν αμα σε βολεύει.
Για το τι κάνει κάθε κατασκευαστής ηχείου με παθητικό κρος μιλάω.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.247
Reaction score
143.878
Απάντηση: ΔΙΠΛΟΕΝΙΣΧΥΣΗ= ΚΙΝΔΥΝΟΣ;

Ε καλά τώρα , μην σκίζεις και το κασκόλ σου εσυ.Οπου κασκόλ βάλε και καλσόν αμα σε βολεύει.
Για το τι κάνει κάθε κατασκευαστής ηχείου με παθητικό κρος μιλάω.
κοίτα, εξαιρέσεις σε αυτό που λέω, δεν υπάρχουν. ακόμα κι αν νομίζεις πως το κρος έγινε άριστα, σίγουρα μπορώ να σου υποδείξω καλύτερα υλικά σε πολύ υψηλότερο κοστολόγιο. ούτε το φαντάζεσαι πόσο μακριά πάει η βαλίτσα...

μπορεί και να ήθελε πχ ένας κατασκευαστής να βάλει πηνίο πολύ μεγαλύτερης διατομής και να αποφύγει τα οπλισμένα πηνία (με πυρήνα), ή να κάνει κρος μεγαλύτερης τάξης με ακόμα περισσότερα πηνία και πυκνωτές, αλλά ή δε του βγαίνει το μέγεθος (αν θέλει να κάνει σωστά τη δουλειά και να διατηρήσει χαμηλή την αντίσταση των πηνίων τότε τα πηνία είναι τέρατα μεγέθους, αλλά υπάρχουν και πυκνωτές που αν τους δεις μπροστά σου και συνειδητοποιήσεις το μέγεθός τους σε πιάνει δέος) ή δε του βγαίνουν τα κοστολόγια (δυστυχώς, το ποιοτικό κρος μπορεί να κοστίσει περισσότερο από όλο το υπόλοιπο ηχείο, συμπεριλαμβανομένης της καμπίνας, των μεγαφώνων, των μπορνών και των ακίδων ακόμα) οπότε ορθώς κρίνεται άσκοπη μια τέτοια κίνηση, καθώς είναι βλακεία να μη χρησιμοποιήσεις καλύτερα μεγάφωνα και να αναλώσεις το μπάτζετ σου σε κορυφαία αλλά πανάκριβα υλικά κρος!

πχ, το κρος των B&W του φίλου μας του βλάση, θα μπορούσε να έχει τέτοιο όγκο που να γεμίζει σχεδόν όλη την καμπίνα του ηχείου! Αλλά περιορίζεται στη βάση του ηχείου, που είναι πολύ πιο λογική επιλογή.... όσο από κοστολόγιο, μπορείς να αγοράσεις πυκνωτές και πηνία για το ηχείο του βλάση, που το κόστος τους να ξεπερνά το κόστος των ηχείων όπως πουλιούνται, έτοιμα, με κρος μέσα..
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Δεν διαφωνώ σε αυτό που λες. Αυτό ανήκει άλλωστε και στα υπέρ της ψηφιακής τεχνολογίας. Το θέμα είναι αν εμπιστεύεσαι αρκετά τη σωρεία των "ψηφιακών" (ή ακριβέστερα "μη-αναλογικών") ενισχυτών που κατακλύζουν την αγορά (class D, I, T, .....), με τα χιλιάδες φθηνά kw!
Βέβαια, ήδη όλοι μας έχουμε αποδεχθεί τα ενεργά subwoofer στα συστήματά μας, με τους ενσωματωμένους ψηφιακούς ενισχυτές, χωρίς να γνωρίζουμε τίποτα απολύτως για το πως και τι έχει επιλέξει να βάλει ο κατασκευαστής εκεί μέσα (κλασσική περίπτωση "αναγκαστικής" ενεργής διπλοενίσχυσης για το χαμηλό φάσμα).
Για παράδειγμα, έχω ένα subwoofer BASH, το οποίο λέει ότι συνδυάζει το βαθμό απόδοσης class D με τη γραμμικότητα class AB (... τρέχα γύρευε).
 


Μηνύματα
29.860
Reaction score
29.535
Απάντηση: ΔΙΠΛΟΕΝΙΣΧΥΣΗ= ΚΙΝΔΥΝΟΣ;

Κώστα μπορούμε να μιλάμε για ώρες , βάσει των επιλογών του κρος , του κάθε κατασκευαστή.Ομως πίστεψέμε , εχοντας ασχοληθεί κοντά δυο χρόνια με το κρος του αυλού , και το τελικό σετ απ του , που τελικά δεν ήταν τελικό , αλλά ενδιάμεσο , μπορείς να κάνεις σχεδόν οτι γουστάρεις με το κρος , με απλά αναλογικά φίλτρα , αρκεί να ξέρεις τι κάνεις.Δε λεω η ευκολία του ενεργού δεν συγκρίνεται αλλά στην συγκεκριμένη πέρίπτωση , τα πράγματα ήταν διαφορετικά.Ο λόγος που δεν το γυρίσαμε σε ενεργό κρος , ήταν οτι μας έλειπε ζωντάνια, με το ενεργό , (αναλογικό ) .
Με το παθητικό , έχουμε πρείσεια ζωντάνια ταχύτητα , οσο και αν σου φαίνεται περίεργο αυτό.
Αυτός είναι βασικά ο λόγος που ο ΑΥΛΟΣ εχει παθητικό κρος το αποίο κάθε άλλο παρά απλό είναι. Δεν εχει κανά μυστήριο κόψιμο 24db/oct, αλλά το πολύ απλό δικό μας 9db/oct , μην μου πείς οτι δεν γίνεται , γιατί το εχουμε κάνει.
Ομως αλλού θέλω να εστιάσω τα γραφόμενά μου.Εμείς ως μικρή οικοτεχνία , γιατί αυτό ήμασταν , φιάχναμε ηχεία με γνώμωνα τον καλύτερο δυνατό ηχο απο τα συγκεκριμένα μεγάφωνα , και με την ειδική σχεδίαση του αυλού , δεν είναι και πολύ απλός ο σχεδιασμός του.
Δεν είχαμε βάλει μεγάλο περιορισμό στο κόστος γιατί ούτως η άλλως λίγα θα πουλάγαμε , περίπου 20-30 ζεύγη τελικά εχουν πουληθεί.Οι δοκιμές στο κρος έχουν φάει τον πιο πολύ καιρό , όταν λέω καιρό , εννοώ μήνες , γιατί έπρεπε να βγεί ενα ηχείο ισορροπημένο σε όλο το φάσμα , και για όσο το δυνατόν πιο πολλούς χώρους ώστε να αποφύγουμε τις εκ των υστέρων διορθώσεις στο κρος , λόγω του χώρου του πελάτη , που μας προτίμησε.Τις οποίες τελικά δεν αποφύγαμε σε μερικές περιπτώσεις.
Ο αυλός είναι ενα εύκολο ηχείο , για την πλειονότητα των ενισχυτών και των χώρων.Με ενα απίστευτο χαμηλό , για τις μονάδες του 2 5,1/2 woofers σε push pull , και καμιά 15 αριά λίτρα χωρητικότητα, με ρεφλέξ απο κάτω ρυθμιζόμενο στο άνοιγμα.
Παρόλα αυτά υπήρξαν χώροι που μπουμπούναγαν και έπρεπε το ηχείο να ταπωθεί για να βγάλει το καθαρό κρουστό μπάσσο που εχει σχεδιαστεί να βγάζει .
Κάναμε άπειρες αλλαγές , γιατί δυστυχώς το σηκώνει η σχεδίαση , και άπειρους συνδυασμούς , για να καταλήξουμε πάλι στα ίδια , τα οποία τα είχαμε ξαναψάξει επι σειρά μηνών.
Τελικά καταλήξαμε σε μια έκδοση , όπου πηγαίναμε και οι δυο και βλέπαμε τον χώρο πριν παραδώσουμε και στήσουμε τα ηχεία.Αργότερα προς το τέλος είχαμε δανεικό ενα pc με room analyzer για να πάρουμε μια ιδέα του τι κάνει ο χώρος πριν πάνε τα ηχεία.
Αυτοί δυστυχώς ηταν οι περιορισμοί της οικοτεχνίας.
Αυτό όμως που θέλω να τονίσω , ισως κιόλας με λάθος τρόπο , είναι οτι με το κρος ειδικά πάντα τρώγαμε τα λυσακά μας , ιδίως ο αντώνης , γιατί ως γνωστόν ενα ηχείο παίζει οσο του επιτρέπει το κρος του , αν υποθέσουμε οτι παν τα μεγάφωνα.
Φάγαμε ώρες ατελείωτες για να φέρουμε μικροδιαφορές και να το κάνουμε να ακούγεται οσο το δυνατόν πιο φυσικό , πιο κοντά στην πραγματικότητα.
Το μπάσσο να ξεχωρίζει και να ακούς κάθε νότα απο κάθε όργανο και όχι απλά ενα συνοθύλευμα απο μπάσσα, όπως συμβαίνει σε κάμποσα άλλα ηχεία.Οι μεσαίες να είναι καθαρές και υγρές όπως είναι η ανθρώπινη φωνή , οταν την ακούς live kαι οχι όπως θέλουν κάποιοι άλλοι να την ακούς.τα πιατίνια και τα διάφορα άλλα κρουστά όπως ακούγονται live και οχι μέσα απο μικροφωνικές της πλάκας.
Αγοράσαμε μικρόφωνα bruel &kaer , και πήρα το dat και πήρα σβάρνα κάμποσα ωδεία , για να καταγράψω τον ηχο απο live οργανα.Πήγα στο ωδείο του φακανά στο φάληρο , όπου δούλευε ενας φίλος και έγραφα οτι μπορούσα. Ταυτόχρονα έγραφα και στο μυαλό μου , αλλά και στου αντώνη.Μετά απο πολύ καιρό βγάλαμε νεο βελτιωμένο hardware για τους αυλούς. Κυρίως κρος.
ΟΛΗ Η ΔΟΥΛΕΙΆ ΠΑΊΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΚΡΟΣ.
Ο κύριος λόγος που σου ζαλίζω τα ούμπαλα τόση ώρα είναι οτι μερικοί άνθρωποι ξέρουν τι κάνουν με το κρός , οσο και αν εσένα σου φαίνεται περίεργο η , οτι απλά πέταξαν κάτι μέσα και το άφησαν.
Οποιος εχει ασχοληθεί σοβαρά με το να στήσει ενα ηχείο μπορεί να το επιβεβαιώσει.
Δεν είναι πάντα λάθος οι επιλογές , στο κρος ενος κατασκευαστή .
Οπως και δεν βελτιώνονται πάντα τα ηχεία με την αλλάγή στο κρος .
Το να τα φέρουμε στον χώρο μας γίνεται , μόνο αν ξέρουμε τι κάνουμε.
Αυτά προς το παρόν.
 

Μηνύματα
29.860
Reaction score
29.535
Απάντηση: ΔΙΠΛΟΕΝΙΣΧΥΣΗ= ΚΙΝΔΥΝΟΣ;

Και μιας και ξέφυγα , αρκετά , να σου πω οτι όλα τα πηνία είναι τυλιγμένα στο χέρι απο άνθρωπο που ξέρει τι κάνει , τον αντώνη , και απο οσο γίνεται πιο χοντρό πηνιόσυρμα.
Μερικά τα κάνει οπλισμένα με φερίτη γιατί αλλοιώς θα είχαν μέγεθος μικρού ηχείου .Χωρίς καμία ηχητική διαφορά.
Η τρελλή οικονομική διαφορά δεν κάνει πάντα την ηχητική διαφορά. Πίστεψέ με.
Ο αυλος δεν πρόκειται να παίξει καλύτερα με κανέναν mudorf.
Ακούς βλάσση?
Διαφορετικά μπορεί . Καλύτερα ΟΧΙ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.247
Reaction score
143.878
Απάντηση: ΔΙΠΛΟΕΝΙΣΧΥΣΗ= ΚΙΝΔΥΝΟΣ;

δεν διαφωνώ με όσα λες περί γνώσης και αξίας του κρος στο τελικό αποτέλεσμα. και γω της ίδιας "σχολής" είμαι, καθώς το τελευταιο ηχείο που έφτιαξα μου πήρε 15 μέρες για να τελειώσω την καμπίνα με όλα τα υλικά και τα μεγάφωνα στη θέση τους, ενώ το κρος με παίδευε (ή το παίδευα) 6 μήνες...

αλλά αυτό δεν είναι δουλειά. αντίθετα, με ένα ενεργό κρος (όχι απαραίτητα ψηφιακό), τα πράγματα είναι (για μένα τουλάχιστον) πολύ πιο απλά και πιο εύκολα, ενώ τα οφέλη είναι δεδομένα.

τώρα γιατί εσάς σας έλειπε η "ζωντάνια" με το ενεργό κρος, δε μπορώ να το ξέρω. προφανώς δεν αμφισβητώ τις ακουστικές σας εκτιμήσεις, αλλά από την άλλη δεν δέχομαι οτι υφισταται τέτοιο μειονέκτημα σε ενεργό κρος, κάτι άλλο θα έφταιγε, εκτός κι αν ήταν λάθος υλοποιημένο το ενεργό κρος. είναι προφανές πως ένα αναλογικό ενεργό κρος 3 δρόμων ισούται με 3 στερεο προενισχυτές με πολλαπλά ενεργά στάδια σε κάθε δρόμο, άρα ούτε απλό είναι ούτε φτηνό είναι για να δουλεύει άψογα.

αυτά τα ολίγα...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.247
Reaction score
143.878
Απάντηση: Re: ΔΙΠΛΟΕΝΙΣΧΥΣΗ= ΚΙΝΔΥΝΟΣ;

Δεν διαφωνώ σε αυτό που λες. Αυτό ανήκει άλλωστε και στα υπέρ της ψηφιακής τεχνολογίας. Το θέμα είναι αν εμπιστεύεσαι αρκετά τη σωρεία των "ψηφιακών" (ή ακριβέστερα "μη-αναλογικών") ενισχυτών που κατακλύζουν την αγορά (class D, I, T, .....), με τα χιλιάδες φθηνά kw!
δεν αναφέρθηκα σε "ψηφιακούς" ενισχυτές. ούτε καν σε ψηφιακά κρος.

η αναφορά μου αφορούσε τα οφέλη της ενεργούς πολυενίσχυσης, με τη χρήση ενεργού κρος.

"τα χιλιάδες φτηνά κιλοβατ" είναι ευφημισμός, είναι κάτι που δεν υφίσταται. εύκολα είναι τα 100, τα 200 ή και άντε τα 500 βαττ. μέχρι εκεί η ευκολία. από κει και πάνω, μόνο απλά δεν είναι τα πράγματα, με μόνη ίσως εξαίρεση το 1000-άρι που ούτε τόσο φτηνό είναι ούτε ρέουν τα κιλοβατ από τα μπατζάκια του...

από κει και πάνω, οι φτηνές επαγγελματικές λύσεις είναι ιδανικές θα έλεγα μόνο για σαμπ. ίσως να είναι ιδανικός συμβιβασμός για πραγματικά δύσκολα ηχεία. αλλά για να στήσεις ένα ενισχυτή με αξιώσεις σε τάξη πχ Τ, μόνο απλό δεν είναι, και σε καμιά περίπτωση φτηνό.
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Re: Απάντηση: ΔΙΠΛΟΕΝΙΣΧΥΣΗ= ΚΙΝΔΥΝΟΣ;

... το τελευταιο ηχείο που έφτιαξα μου πήρε 15 μέρες για να τελειώσω την καμπίνα με όλα τα υλικά και τα μεγάφωνα στη θέση τους, ενώ το κρος με παίδευε (ή το παίδευα) 6 μήνες...

αλλά αυτό δεν είναι δουλειά. αντίθετα, με ένα ενεργό κρος (όχι απαραίτητα ψηφιακό), τα πράγματα είναι (για μένα τουλάχιστον) πολύ πιο απλά και πιο εύκολα, ενώ τα οφέλη είναι δεδομένα.
...
Κανονικά, καμπίνα και cross σχεδιάζονται μαζί. Θέλω να πω δεν σχεδιάζεις πρώτα μία καμπίνα, την κατασκευάζεις κιόλας, ανοίγεις τρύπες, κτλ και μετά ψάχνεσαι να δεις τι κρος θα βάλεις. Τα χαρακτηριστικά του κρος με τα ακριβή σημεία τοποθέτησης των μεγαφώνων είναι αλληλένδετα μεταξύ τους.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.931
Reaction score
22.987
Απάντηση: Re: Απάντηση: ΔΙΠΛΟΕΝΙΣΧΥΣΗ= ΚΙΝΔΥΝΟΣ;

Κανονικά, καμπίνα και cross σχεδιάζονται μαζί. Θέλω να πω δεν σχεδιάζεις πρώτα μία καμπίνα, την κατασκευάζεις κιόλας, ανοίγεις τρύπες, κτλ και μετά ψάχνεσαι να δεις τι κρος θα βάλεις. Τα χαρακτηριστικά του κρος με τα ακριβή σημεία τοποθέτησης των μεγαφώνων είναι αλληλένδετα μεταξύ τους.
Ορθόν.
 



Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter
  • rose.athens
    Not in the mood Mod

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.860
Μηνύματα
3.031.116
Members
38.508
Νεότερο μέλος
koskef
Top