- Μηνύματα
- 25.513
- Reaction score
- 21.910
Δοθέντος ότι ο ρόλος του mastering είναι θεμελιώδης για την υλοποίηση και δημοσίευση μιας μουσικής παραγωγής, αλλά και διότι πολύς λόγος έγινε τελευταίως εδώ μέσα για τα αναλογικά και τα ψηφιακά μέσα, απεπειράθην να συμπυκνώσω τη σχετική διαδικασία σε ένα θέμα, ώστε να λυθούν κάποιες παρεξηγήσεις –ή και απορίες- που ενδεχομένως πλανώνται. Ελπίζω να ανέπτυξα το θέμα που διαβάζετε με την προσήκουσα κριτική στάση, αλλά και να είμαι αρκετά σαφής, ώστε, όσοι το διαβάσετε, τέλος πάντων, να μην αισθανθείτε ότι χάσατε το χρόνο σας. Αν όσα γράφω είναι για κάποιους ενδεχομένως αυτονόητα και τετριμμένα, ζητώ την κατανόησή τους. Επίσης, συγχωρήστε με για το απλοϊκό -θα έλεγα- εικαστικό μέρος των εικόνων – το Corel ουδέποτε ήταν το φόρτε μου, αν και ίσως θα έπρεπε.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ο ρόλος όλων των ηχογραφικών μέσων – ας περιορισθούμε σ’ αυτά, προσπερνώντας την κινούμενη εικόνα- είναι η αποτύπωση ενός μουσικού γεγονότος και ο μετασχηματισμός του σε μορφή που να μπορεί να αγοράσει ο καταναλωτής. Αν και η σχετική απόσταση έχει στις μέρες μας ελαττωθεί, τα ηχογραφικά μέσα ήσαν πάντοτε ανώτερης ποιοτικής στάθμης από τα μέσα αναπαραγωγής που είχε και έχει ο καταναλωτής στη διάθεσή του, στο σπίτι του, στο αυτοκίνητό του, στην τσέπη του.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ο ρόλος όλων των ηχογραφικών μέσων – ας περιορισθούμε σ’ αυτά, προσπερνώντας την κινούμενη εικόνα- είναι η αποτύπωση ενός μουσικού γεγονότος και ο μετασχηματισμός του σε μορφή που να μπορεί να αγοράσει ο καταναλωτής. Αν και η σχετική απόσταση έχει στις μέρες μας ελαττωθεί, τα ηχογραφικά μέσα ήσαν πάντοτε ανώτερης ποιοτικής στάθμης από τα μέσα αναπαραγωγής που είχε και έχει ο καταναλωτής στη διάθεσή του, στο σπίτι του, στο αυτοκίνητό του, στην τσέπη του.