Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.641
Reaction score
58.149
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση:΄΄Καμμένοι΄΄ στο...διάστημα

παρασιτική;
(μη γελάς είναι δύσκολη ώρα :) )
Aκριβώς,παρασιτικές.Καθότι τρέφονται από τις αρμονικές παραμορφώσεις και την αναπόφευκτη αλληλεπίδραση αυτών με τις ιδιότητες του εκάστοτε χώρου και τις αποκλίσεις γραμμικότητας του δικού μας ακουστικού συστήματος.
Ιδανικός χώρος Ακρόασης = ΑΝΗΧΟΙΚΟΣ ΘΑΛΑΜΟΣ...
Ιδανικό θα ήταν ν' ακούμε τη μουσική μας σε απόλυτα ελεγχόμενες συνθήκες με τα ηχεία μας να λειτουργούν σαν σημειακές πηγές, ακριβώς δηλαδή έτσι όπως γράφτηκε και παράχθηκε...
http://www.avsite.gr/vb/showthread....A%DE%F2-%D7%FE%F1%F9%ED&p=1291401#post1291401

http://www.avsite.gr/vb/showthread....F%F5%F3%F4%E9%EA%DE%F2-%D7%FE%F1%F9%ED/page19

H ακρόαση εντός δωματίου έχοντος τις προδιαγραφές ανηχοϊκού θαλάμου θα ήταν μιά ιδιαίτερα κοπιώδης (γιά την ακουστική μας αντίληψη) και ψυχοφθόρος με την πάροδο του χρόνου εμπειρία.

Ας αναλογιστούμε γιά παράδειγμα ότι εξαιτίας του αμελητέου σε τούτη την περίπτωση θορύβου περιβάλλοντος,στη στάθμη του θορύβου υποβάθρου θα συνεισέφερε ουσιαστικά ο ήχος των σωματικών λειτουργιών του ιδίου του ακροατή...:137:
 

Μηνύματα
3.345
Reaction score
460
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση:΄΄Καμμένοι΄΄ στο...διάστημα

:116:
Aκριβώς,παρασιτικές.Καθότι τρέφονται από τις αρμονικές παραμορφώσεις και την αναπόφευκτη αλληλεπίδραση αυτών με τις ιδιότητες του εκάστοτε χώρου και τις αποκλίσεις γραμμικότητας του δικού μας ακουστικού συστήματος.

http://www.avsite.gr/vb/showthread....A%DE%F2-%D7%FE%F1%F9%ED&p=1291401#post1291401

http://www.avsite.gr/vb/showthread....F%F5%F3%F4%E9%EA%DE%F2-%D7%FE%F1%F9%ED/page19

H ακρόαση εντός δωματίου έχοντος τις προδιαγραφές ανηχοϊκού θαλάμου θα ήταν μιά ιδιαίτερα κοπιώδης (γιά την ακουστική μας αντίληψη) και ψυχοφθόρος με την πάροδο του χρόνου εμπειρία.

Ας αναλογιστούμε γιά παράδειγμα ότι εξαιτίας του αμελητέου σε τούτη την περίπτωση θορύβου περιβάλλοντος,στη στάθμη του θορύβου υποβάθρου θα συνεισέφερε ουσιαστικά ο ήχος των σωματικών λειτουργιών του ιδίου του ακροατή...:137:
Μηπως εννοεις τα ενδεχωμενα αερια που θα παραχθουν επειτα απο την καταποση της φασολαδας?
 

Μηνύματα
1.743
Reaction score
871
Δεν ισχύει αυτό Μάνο.......

Εισαι σιγουρος Μανο οτι ο ιδανικος χωρος ακροασης ειναι ο ανηχοικος θαλαμος?...Προσωπικα εχω αμφιβολιες γι αυτο.
Αν μου ελεγες ελεγχομενος χωρος των Studio μαλλον θα συμφωνουσα.
Μανο δεν ισχύει αυτο! .....

.........bla bla bla bla bla.... H ακρόαση εντός δωματίου έχοντος τις προδιαγραφές ανηχοϊκού θαλάμου θα ήταν μιά ιδιαίτερα κοπιώδης (γιά την ακουστική μας αντίληψη) και ψυχοφθόρος με την πάροδο του χρόνου εμπειρία......
στο τέλος του 'άρθρου' το κάνω πιο απλό και πιο συγκεκριμένο...

...Ιδανικό θα ήταν ν' ακούμε τη μουσική μας σε απόλυτα ελεγχόμενες συνθήκες με τα ηχεία μας να λειτουργούν σαν σημειακές πηγές, ακριβώς δηλαδή έτσι όπως γράφτηκε και παράχθηκε...

νομίζω λοιπόν πως τελικά συμφωνούμε... πως δηλαδή η ηχογραφημένη μουσική εμπεριέχει την χωρική πληροφορία και το ambient(φυσικό η τεχνητό) του χώρου που γράφηκε, οπότε ΔΕΝ πρέπει να προσθέτουμε εμείς κι άλλο...
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.911
Reaction score
2.527
Μάνο τα 'χεις μπερδέψει λιγάκι.
Πάω για δουλειά, τα λέμε αργότερα.

...
 

Μηνύματα
4.022
Reaction score
3.899
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Η 1η συμφωνία έκλεισε, συνεχίζουμε!
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.830
Reaction score
27.886
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

We certainly agree that we disagree :114:
 

Μηνύματα
4.022
Reaction score
3.899
Απάντηση: Re: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Στα 3 (παρά κάτι πώντυ) μέτρα που κάνω ακρόαση, με τα ηχεία (και αυτά στα 3 παρά κάτι πώντυ) σε αρκετή κλίση ώστε να σημαδεύουν τα ώτα(τσσ) μου, έχω το καλύτερο αποτέλεσμα σε κάθε περίπτωση.

Ο χώρος είναι 70+ τμ. και "χρησιμοποιώ" τον καναπέο ακρόασης σαν στοιχείο οριοθέτησης της ακρόασης (ας πούμε), έχοντας στην πλάτη μου περισσότερο απο το μισό του συνολικού χώρου.

Όταν η στάθμη ξεπερνά κάποιο όριο, είναι σαφής η μεγαλύτερη συμμετοχή του χώρου, η οποία επί του καναπέως "συγχέει " το αποτέλεσμα. Σε διπλασιασμό της απόστασής ακρόασης απο τα ηχεία (6μ περίπου), στις μεγάλες εντάσεις, το αποτέλεσμα καθίσταται ποιό "ξεκούραστο" και "αμπιεντ".
 

Μηνύματα
3.345
Reaction score
460
Απάντηση: Re: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Στα 3 (παρά κάτι πώντυ) μέτρα που κάνω ακρόαση, με τα ηχεία (και αυτά στα 3 παρά κάτι πώντυ) σε αρκετή κλίση ώστε να σημαδεύουν τα ώτα(τσσ) μου, έχω το καλύτερο αποτέλεσμα σε κάθε περίπτωση.

Ο χώρος είναι 70+ τμ. και "χρησιμοποιώ" τον καναπέο ακρόασης σαν στοιχείο οριοθέτησης της ακρόασης (ας πούμε), έχοντας στην πλάτη μου περισσότερο απο το μισό του συνολικού χώρου.

Όταν η στάθμη ξεπερνά κάποιο όριο, είναι σαφής η μεγαλύτερη συμμετοχή του χώρου, η οποία επί του καναπέως "συγχέει " το αποτέλεσμα. Σε διπλασιασμό της απόστασής ακρόασης απο τα ηχεία (6μ περίπου), στις μεγάλες εντάσεις, το αποτέλεσμα καθίσταται ποιό "ξεκούραστο" και "αμπιεντ".
Σωστος ο Σσσώτος
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.298
Reaction score
137.983
Απάντηση: Re: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Η άρτια απόδοση ενός συστήματος αναπαραγωγής ήχου εντός συγκεκριμένου χώρου δεν συναρτάται από τις μεμονωμένες εκτιμήσεις των ακροατών που θα ήταν παρόντες σ'αυτόν.Απεναντίας,θα μπορούσε κάποιος να βγάλει αρτιότερο πόρισμα ως προς την απόδοση δεδομένου συστήματος μηχανημάτων-χώρου εν τη...απουσία του από αυτόν.
Σοβαρά;
Δηλαδή, χωρίς ....ακρόαση;:107:
Μήπως γίνεσαι οισωπαιδοτοικώς;;;;;
Βρε μπας και είσαι ο Κόγιας;;;;;;;;;;
:116:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.298
Reaction score
137.983
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση:΄΄Καμμένοι΄΄ στο...διάστημα

Για να σοβαρευτούμε και να επανέλθουμε στο θέμα, θα υπενθυμίσω κάτι που είχα πει παλαιότερα και υποστηρίζω πάντα...(μάλιστα κάπου είχα ανεβάσει και σχετικό θέμα)...

Ιδανικός χώρος Ακρόασης = ΑΝΗΧΟΙΚΟΣ ΘΑΛΑΜΟΣ

γιατί όμως ισχύει αυτό ???
Όχι, δε σε ενδιαφέρει το "γιατί ισχύει αυτό", ίσα-ίσα, σε ενδιαφέρει τρομερά να μάθεις το γιατί ισχύει το εντελώς αντίθετο από αυτό που είπες! :116:

Δηλαδή ισχύει το εξής:

Απόλυτα ΜΗ Ιδανικός χώρος Ακρόασης = ΑΝΗΧΟΙΚΟΣ ΘΑΛΑΜΟΣ



ΥΓ όλο το ποστ σου αυτό είναι 100% λάθος. Λέξη προς λέξη.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.298
Reaction score
137.983
Απάντηση: Re: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Στα 3 (παρά κάτι πώντυ) μέτρα
Πώντυ?

είσαι ΘΕΟΣ!!!!!!!!
Έγραψες!!!!!!!!!

Όταν η στάθμη ξεπερνά κάποιο όριο, είναι σαφής η μεγαλύτερη συμμετοχή του χώρου, η οποία επί του καναπέως "συγχέει " το αποτέλεσμα.
Πολύ σωστά. Όσο πιο δυνατά παίζει, τόσο πιο πολύ ακούς το χώρο. (και ας ακούστηκε η αντίθετη άποψη).

Σε διπλασιασμό της απόστασής ακρόασης απο τα ηχεία (6μ περίπου), στις μεγάλες εντάσεις, το αποτέλεσμα καθίσταται ποιό "ξεκούραστο" και "αμπιεντ".
Φυσικά. Όχι όμως γιατί μειώνεται η συμμετοχή του χώρου, αλλά γιατί πέφτει η στάθμη ακρόασης κατά 6 db. Είναι δηλαδή, το ίδιο "υποφερτή" η κατάσταση, αν κάθεσαι στη θέση ακρόασης και υποτετραπλασιάσεις την ισχύ που δέχονται τα ηχεία.

Ταυτόχρονα όμως, παραμένει πιο "ορθή" η ακρόαση στα 3μ, λόγω μεγαλύτερης συγγένειας με νίαρ φιλντ ακρόαση, δηλαδή λόγω περισσότερης συμμετοχής της άμεσης ακτινοβολίας του ηχείου στο συνολικό άκουσμα. Αυτό ΔΕΝ θα ίσχυε, αν είχες ένα χώρο ακρόασης τίγκα στους διαχυτές, με πλήρως ελεγχόμενους ρυθμούς απόσβεσης.
 


JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.830
Reaction score
27.886
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

RΤΟ 69 εχει?:114:
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.298
Reaction score
137.983
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Εγω μπακαλης ειμαι και κανω τις πραξεις με το μολυβι. :116:

Για δοκιμασε αυτο που τα λεει καλυτερα και πες μας τι θα σου βγαλει.

όντως, μπακάλης είσαι, αλλά ψέμματα λες, δε πχιάνεις μολύβι στα χέρια σου για να κάνεις τις πράξεις! :116:

Ο Κόγιας πολύ σοφά σου απάντησε, και δε σου κρύβω πως ξεράθηκα στο γέλιο!

Τέλος πάντων, για να μάθεις επιτέλους, και για να καταλάβεις το λάθος σου:

Στο παραπάνω πολύ σωστό πρόγραμμα της crown που μας δείχνεις για να μας ανοίξεις τα μάτχια (και σ'ευχαριστούμε πολύ, αλλά δε χρειαζότανε), εμπεριέχεται (πολύ ορθώς κατ'εμέ) το απαραίτητο "Amplifier Headroom", το οποίο είναι κατά την crown μόλις 3db. Προσωπικά προτιμώ 9db Amplifier Headroom, και αν στην εν λόγω εφαρμογή βάλεις αυτό το νούμερο που λέω, λογικά και αναμενόμενα η τιμή των 978 βατ "σκαρφαλώνει" στα 3892 βατ! Αυτό όμως, δεν μας δείχνει το "πόση ισχύς χρειάζεται για αυτή τη στάθμη". Για να βρεις πόση "ΑΚΡΙΒΩΣ" ισχύς χρειάζεται για αυτή τη στάθμη, πρέπει να βάλεις 0 db στο Amplifier Headroom, οπότε το νούμερο που παίρνεις είναι 490 βατ.

Και αυτό το νούμερο, ισχύει για 1 ηχείο. Αν έχεις 2 ηχεία να παίζουν, κερδίζεις 3db, δηλαδή χρειάζεσαι τη μισή ισχύ, δηλαδή 245 βατ.

Και αν θέλεις να μάθεις να πιάνεις μολύβι στο χέρι και να υπολογίζεις, χρειάζεται να θυμάσαι τα εξής:

1) για κάθε αύξηση της ηχητικής στάθμης κατά 3 db, απαιτείται διπλασιασμός της ισχύος ή διπλασιασμός των ηχητικών πηγών (δηλαδή τα 2 ηχεία μαζί παίζουν κατά 3 db πιο δυνατά από το 1 ηχείο.
2) για κάθε διπλασιασμό της απόστασης ακρόασης, η ηχητική στάθμη μειώνεται κατά 6db.

Οπότε, στο εν λόγω παράδειγμα, έχεις ένα ηχείο που έχει ευαισθησία 92 db/w/m.
Δηλαδή, με 1 βατ, σε 1 μέτρο απόσταση, θα βγάλει ηχητική στάθμη 92 db.
Τα 2 ηχεία μαζί, με την ίδια ισχύ και στην ίδια απόσταση, θα βγάζουν 92+3=95 db.
Στην διπλάσια απόσταση, στα 2 μέτρα, θα βγάζουν 95-6=89 db.
Στην διπλάσια απόσταση, στα 4 μέτρα, θα βγάζουν 89-6=83 db.
Στην διπλάσια απόσταση, στα 8 μέτρα, θα βγάζουν 83-6=77 db.

Αυτά με 1 βατ ισχύος.

Από τα 77 db μέχρι τα απαιτούμενα 102 db, η απόσταση είναι 102-77=25 db
Επειδή για κάθε αύξηση κατά 3 db θες διπλάσια ισχύ, διαιρείς το 25/3=8 και περισσεύει 1 db, σιγά τα ωά.

άρα, κάνε 8 διπλασιασμούς ισχύος: 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256.

και καταλήγεις (μπακαλίστικα κι εύκολα, για να μη μπερδεύεσαι με δύσκολες πράξεις) πως αφού 256 βατ χρειάζεσαι για τα 8 μέτρα και στάθμη 101 db (3*8=24 και όχι 25), ε, για 1 μέτρο λιγότερο και για 1 db περισσότερο, δηλαδή για 7 μέτρα και 102 db, πάλι κάπου στα 250 βατ είσαι... (είπα, μπακαλίστικα στο λέω, τουλάχιστον, σα μπακάλης, να μάθεις να πιάνεις μολύβι στα χέρια σου!)

Πάτα τώρα το "κουμπάκι" που λέει "ευχαριστώ". Άντε!
 

Μηνύματα
4.987
Reaction score
4.210
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Κωστα αν και τα ξαναγραψες, ωστοσο η επαναληψη κανει καλο, και να επαναλαβουμε το ευχαριστω για το μαθημα! Πολυ απλο και κατανοητο ακομη κι απο μενα!!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.298
Reaction score
137.983
Απάντηση: Re: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

RT060

τον πουστη πως τα πεταω ετσι...
ναι, ναι! πως τα πετάς έτσι ρε παιδί μου!!!!! χαχαχχαχα

το πρόβλημα όμως που έχω θέσει κατ'επανάληψη, είναι ποιο είναι το επιθυμητό αρ-τι-σίξτι, και ποιος ανάμεσά μας ξέρει πόσο διαφορετικά είναι τα επιθυμητά αρ-τι-σίξτι για διαφορετικά είδη μουσικής!

αλλά ας μείνουμε στα "απολύτως βασικά" για άλλα 10-15 χρόνια, και μετά να δούμε τις "ανθυπολεπτομέρειες". Εδώ ο άλλος μιλάει για ανηχοϊκό θάλαμο, τι λέμε τώρα...
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.983
Reaction score
11.438
Re: Απάντηση: Re: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Πολύ σωστά. Όσο πιο δυνατά παίζει, τόσο πιο πολύ ακούς το χώρο. (και ας ακούστηκε η αντίθετη άποψη).
Αυτό γιατί ισχύει;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.298
Reaction score
137.983
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

για να στο πω πολύ απλά:
μετά από κάποια στάθμη αρχίζουν να τρίζουν τα ποτήρια στο σύνθετο.
σε πιο μεγάλη στάθμη, τρίζει το ίδιο το σύνθετο.
σε ακόμα πιο μεγάλη στάθμη τρίζουν οι πόρτες και τα παράθυρα.

Συμπέρασμα: όσο πιο μεγάλη στάθμη, γ@μ@ τα....
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.848
Μηνύματα
2.954.192
Members
38.250
Νεότερο μέλος
paris29
Top