Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.649
Reaction score
58.175
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

χαχα... έχω πάθει πλάκα με την επιστημονικότητα που αποδεικνύεις την αντίθετη από μένα άποψη... είπαμε βρε συ... όχι και τόση ισοπέδωση...

ο Μπούτιας οκ... καλά τα λέει με γενικότητες και καλυπτόμενος κάτω από δυσνόητες σε πολλούς φράσεις και έννοιες, αραδιάζοντας απλούς και θεμελιώδεις φυσικούς νόμους, όμως για συγκεκριμένα με το θέμα μας πράγματα, όπως είναι η θέση του ακροατή στο χώρο, η κατευθυντικότητα των πηγών κλπ.... εποίησε την νήσσαν... λουλου και κοτκοτ...
Mέτρο της εμπιστοσύνης του καθενός μας στις γνώσεις του και την εφαρμογή τους,είναι το να μην ενοχλείται όταν δεν του λένε αυτά που θα του άρεσε ν'ακούει...:126:

Υπεισέρχονται βέβαια και τα χαρακτηριστικά κατευθυντικότητας-διασποράς(αχ αυτές οι καρδιοειδείς πολικές αποκρίσεις) των ηχείων και των επιμέρους μονάδων αυτών.Eπίσης μπαίνουν στο παιχνίδι και οι ιδιαίτερες προτιμήσεις του ακροατή όσον αφορά την οξύτητα εστίασης και το αντιλαμβανόμενο μέγεθος των ηχητικών ειδώλων.
...

Στις μελέτες των Lochner & Burger(1958) και Toole & Olive(1989) ζητήθηκε από τους ακροατές της ομάδας ελέγχου ν'αναγνωρίσουν επακριβώς το πότε και κατά ποιόν τρόπο γινόταν ξεκάθαρο ένα σήμα παρεχόμενο με χρονική υστέρηση στο εγκάρσιο επίπεδο καθώς η στάθμη και η χρονική υστέρηση μεταβάλλονταν σε δεύτερο ηχείο ευρισκόμενο πλαγίως του κύριου.Γιά τιμές εντός της πράσινης ζώνης δεν εμφανιζόταν καμιά ακουστή επίπτωση στο περιβάλλον ακρόασης.Γιά τιμές εντός της κίτρινης περιοχής,η επίπτωση κυμαινόταν από μιά ανεπαίσθητη αύξηση στην αποδιδόμενη χωρική αντίληψη σε μιά σαφή επέκταση των ορίων του ηχητικού ειδώλου.Η καμπύλη ΄΄3΄΄ που συμβολίζει το Απόλυτο Κατώφλι Ακουστότητας της Ηχούς είναι πολύ σημαντική γιά τις εφαργογές Πύργων Ηχητικής Ενίσχυσης σε ζωντανές μουσικές εκδηλώσεις,σε συνδυασμό με την καμπύλη ΄΄4΄΄ που συμβολίζει το φαινόμενο Προτεραιότητας κατά το οποίο το ακουστικό μας σύστημα αντιλαμβάνεται την τοποθεσία του ηχητικού κύματος που φτάνει πρώτο ως τοποθεσία της πηγής,αγνοώντας τις πρώιμες ανακλάσεις εντός χρονικού διαστήματος περί τα 35 χιλιοστά δευτερολέπτου.Γιά την ακρίβεια,οποιοδήποτε ερέθισμα φτάνει εντός αυτού του χρονικού ορίου,συνδυάζεται στην επεξεργασία του εγκεφάλου με το αρχικό ώστε να προκύψει αντίληψη ενός ενιαίου ήχου.Κατά συνέπεια,διατηρώντας ο μηχανικός το συνδυασμό τιμών υστέρησης κι έντασης εντός της κίτρινης ζώνης,εξασφαλίζει την καταληπτότητα και τον ορθό προσδιορισμό της πηγής στο χώρο στην πλειοψηφία των περιπτώσεων.Όσο πλησιέστερα βρίσκεται στην πράσινη ζώνη,τόσο καλύτερη η εστίαση και περισσότερο συμπαγές το ηχητικό πεδίο,ενώ το αντίστροφο συμβαίνει όσο πλησιάζουμε την κόκκινη ζώνη.
...
H ιδιότητα πρόσθετης υποβάθμισης της ενέργειας στην κατοπτρική διεύθυνση ανάκλασης αυξάνει την καταλληλότητα των διατάξεων πρωτεύουσας ρίζας γιά μικρούς χώρους ακρόασης όπως και γιά εφαρμογή στα ζωντανά άκρα στουντιακών δωματίων ελέγχου μικρού μεγέθους.Πέραν της πυκνότητας των ρυθμών συντονισμού(που καθορίζει τη συμπεριφορά κάτω από το νοητό όριο των 300Hz),η ακουστική αίσθηση ενός μικρού χώρου σχηματίζεται στα αντίστοιχα νευρωνικά κέντρα του εγκεφάλου χάρη στην επεξεργασία των διαφορών χρονικής άφιξης μεταξύ άμεσων και ανακλώμενων κυμάτων.Το φαινόμενο προτεραιότητας διασφαλίζει τον εντοπισμό της πηγής στο χώρο,συντελώντας παράλληλα στη διαμόρφωση της εκλαμβανόμενης ποιότητας του εκπεμπομένου από αυτή ήχου ανάλογα με τις χρονικές διαφορές ανάμεσα στις αφίξεις του άμεσου και των προερχόμενων από πρώτη ανάκλαση κυμάτων.Αυτή η διαφοροποίηση στην εκλαμβανόμενη τονική ισορροπία πληροφορεί τον ακροατή γιά την ύπαρξη των πραγματικών επιφανειών(ορίων) που περικλείουν τον τυπικό χώρο ακρόασης.Στις περιπτώσεις όπου δεν έχει ληφθεί ιδιαίτερη ακουστική φροντίδα,οποιαδήποτε χωρική πληροφορία(είτε περιέχεται στην ηχογράφηση είτε έχει ενσωματωθεί στο στάδιο της μίξης) περιέχεται στο εκπεμπόμενο σήμα νοθεύεται από τις πρώιμες κατοπτρικές ανακλάσεις που θα φτάσουν στο ακουστικό μας σύστημα με χρονική υστέρηση μεταξύ 15 μέχρι περίπου 50 χιλιοστών δευτερολέπτου από τη στιγμή της πρωτογενούς εκπομπής,δηλαδή πριν την ένταξή τους στο σχηματισμό του πεδίου αντήχησης.Όταν οι πρώιμες ανακλάσεις φτάνουν σε μεταγενέστερες χρονικές στιγμές τείνουν ν'αποδώσουν αίσθηση μεγαλυτέρου χώρου που ανταποκρίνεται πιστότερα στα δεδομένα των αιθουσών ζωντανής ακρόασης και τις πληροφορίες που περιέχονται δυνητικά στο αναπαραγόμενο σήμα.

Εάν αντί της διάχυσης εφαρμοζόταν αποκλειστικά εκτεταμένη απορροφητική φροντίδα ως φίλτρο ΄΄ουδετεροποίησης΄΄ του χώρου,πέρα από το γεγονός ότι θ'απαιτούσε ογκωδέστερες διατάξεις επενεργώντας σε συχνοτικές ζώνες μικρότερου εύρους,η πλήρης επιτυχία αυτης θα προσομοίωνε το χώρο με ανηχοϊκό θάλαμο.Σε κείνη την περίπτωση θα απαιτείτο ακόμα μεγαλύτερη ισχύς γιά την επίτευξη δεδομένης ηχητικής πίεσης,η συνάφεια της ακουστικής αντίληψης με το ίδιο το μουσικό γεγονός θα μειωνόταν,ενώ η παραγόμενη αίσθηση ακουστικής ΄΄αποξήρανσης΄΄ θα προξενούσε υποσυνείδητα δυσφορία κατά την ακρόαση σε βάθος χρόνου.
...
Συχνά οι απαιτήσεις του ακουστικού σχεδιασμού υπαγορεύουν λ.χ. τοποθέτηση ανακλαστήρων με σκοπό τη διοχέτευση της πρώιμης ανακλαστικής ενέργειας προς συγκεκριμένες σειρές καθισμάτων στην πλευρά της αίθουσας είτε προς όμορα πλευρικά τοιχώματα προτού καταλήξει στους ακροατές.Η εγκατάσταση στην οροφή συστοιχίας διαχυτών φράγματος ανάκλασης στραμμένων προς το κέντρο της αίθουσας παρέχει δυνατότητα διάχυσης του άμεσου ήχου από τη σκηνή με πλευρικό προσανατολισμό ως προς τους θεατές.Ο προσανατολισμός καθίσταται σημαντικός προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η συμπεριφορά οπίσθιας διασποράς (Strube et al,1988)-δηλαδή ακτινοβόλησης πίσω προς την κατεύθυνση της πηγής- των υψηλών συχνοτήτων από την επιφάνεια των διαχωριστικών πλακών που οριοθετούν τα φρεάτια στις διατάξεις φράγματος φάσης ανάκλασης.
...
Η απόδοση ευρύτητας εικονικών πηγών ή αίσθησης περιέλιξης του ακροατή από το μουσικό γεγονός πραγματοποιείται κανονικά χάρη σε σειρά πλαϊνών ανακλάσεων με διευθύνσεις εκτός των μόνιτορ ηχείων και χρονικές υστερήσεις στην άφιξή τους οι οποίες θ'αρμόζουν σε συγκεκριμένους τύπους χώρου ηχογράφησης-είτε πρόκειται γιά τον πραγματικό είτε γιά εικονικό.Ένας άρτιος επαγγελματίας μηχανικός ήχου έχει την ικανότητα να δώσει έμφαση στην αντίληψη των λεπτομερειών της ηχογράφησης εντός του δωματίου ελέγχου ερμηνεύοντας ταυτόχρονα την ακουστική επισκόπηση ώστε να προβλέψει το πώς αναμένεται ν'ακουστεί αυτή εντός πιό ΄΄ζωντανού΄΄ χώρου.Αυτή η διαδικασία καθίσταται δυσχερέστερη εντός non environment δωματίων ελέγχου,αφού οι επερχόμενες επικαλύψεις πληροφοριών της ηχογράφησης από ανακλάσεις που θα παρέχουν την αίσθηση χωρικής ευρύτητας εντός οικιακών χώρων ακρόασης,δεν μπορούν να είναι προβλέψιμες στο σύνολό τους.Η τελευταία μάλιστα παρατήρηση αξίζει ιδιαίτερης προσοχής απ'όσους διατηρούν στον οικιακό τους χώρο audiophile συστήματα τα οποία χαρακτηρίζονται ως ΄΄αναλυτικά΄΄...
-Ανάγκη είτε παροχής μεγάλης ισχύος(περίπου δεκαπλάσια) είτε μόνιτορ ηχείων μεγάλης ευαισθησίας γιά την επισκόπηση σε υψηλές στάθμες ακρόασης,μιά και η αποδιδόμενη ηχητική πίεση δεν υποστηρίζεται από πεδίο αντήχησης η στάθμη του οποίου είναι υψηλότερη του άμεσου ήχου κατά 10 dB περίπου.(Newell,2008)
...
Ως γνωστόν,η διάδοση των υψηλών συχνοτήτων γίνεται σε ευθύγραμμες διευθύνσεις(που αναπαριστώνται χάρη σε μεθόδους ακτινικής ιχνηλάτησης-Ray Tracing) ενώ των χαμηλών γίνεται σφαιρικά κι εξίσου σε όλες τις διευθύνσεις.Επομένως στις περιπτώσεις των μονόπολων μόνιτορ που βρίσκονται ελεύθερα εντός του χώρου οι υψηλές εκπέμπονται κατά κανόνα εμπρός από την πρόσοψη του ηχείου με κατευθυντικότητα καρδιοειδούς σχήματος,ενώ οι χαμηλές εκπέμπονται παντοκατευθυντικά.
...
Εάν κι εφόσον τα μόνιτορ ηχεία δεν είναι εντοιχισμένα,τα χαρακτηριστικά εκπομπής τους θα μπορούσαν να βελτιωθούν με την επέκταση της επιφάνειας της μπάφλας,ώστε να κατευθύνεται μεγαλύτερο μέρος της ενέργειας του κύματος χαμηλών με εμπρόσθια φορά προς τον ακροατή και μικρότερο σε διαφορετικές διευθύνσεις προς τα όρια του δωματίου.
...
Όταν δοθεί κλίση στο ηχείο,η πορεία του άμεσου σήματος παύει να είναι παράλληλη με τα πλαϊνά τοιχώματα και το σημείο ανάκλασης δεν κείτεται πιά στο μέσον της απόστασης.Εφόσον η γωνία του ηχείου προς τον άξονα του δωματίου είναι γνωστή,μπορούν να εντοπιστούν και τα σημεία πρώτης ανάκλασης γιά οποιαδήποτε απόσταση των θεωρούμενων πλαϊνού,μπροστινού και πίσω τοιχώματος.Το παρακάτω σχήμα αποτελεί δείγμα του συνόλου υποτιθέμενων θέσεων γιά διάφορες αποστάσεις των τοιχωμάτων.Όσο μεγαλώνει η απόσταση του λαμβανομένου τοιχώματος,το σημείο πρώτης ανάκλασης τείνει προς το μέσο του διαστήματος μεταξύ ηχείου ακροατή.
Και το απαραίτητο μαθηματικό συμπλήρωμα:

...
Γιά την υλοποίηση της μεθόδου χρησιμοποιούνται καταρχάς μόνιτορ ηχεία των οποίων η σχεδίαση και κατασκευή προβλέπει τον εντοιχισμό.Αυτό εξυπηρετεί την ημισφαιρική διασπορά καθόλο το εύρος της συχνοτικής τους απόκρισης.Ολόκληρη η υπόλοιπη ελεύθερη επιφάνεια του μπροστινού κεκλιμένου τοιχώματος εντός του οποίου εγκαθίστανται,θα καταληφθεί από διαχυτικές διατάξεις δραστικές σε μεγάλο εύρος ζώνης.Η πρόσοψη των ηχείων παραμένει ελεύθερη.Εάν υπάρχουν ελεύθερα μόνιτορ πάνω σε κονσόλα,ο περίγυρος αυτών καταλαμβάνεται επίσης από διαχυτικές διατάξεις.Οι υπόλοιπες επιφάνειες του δωματίου πλην του πατώματος θα διατηρούν τις απορροφητικές ιδιότητες με το κύριο έργο απόσβεσης χαμηλών συχνοτήτων ν'αναλαμβάνεται από πάνελ παλλόμενης μεμβράνης,τα οποία παρουσιάζουν τη μέγιστη ικανότητα απορρόφησης ενέργειας μέσω συντονισμού εφαρμοζόμενα σε θέσεις κορύφωσης της ακουστικής πίεσης όπως είναι τα όρια του δωματίου...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.649
Reaction score
58.175
Απάντηση: Re: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Χωρίς ακρόαση;Μήπως γίνεσαι οισωπαιδοτοικώς;;;;;Βρε μπας και είσαι ο Κόγιας;;;;;;;;;;
:116:
Όχι,είμαι πάντοτε ένα σκαλοπάτι...παρακάτω!(Κάτι σα...μπόγιας,δηλαδή:612:)
Λοιπόν, ας αποσαφηνίσουμε κάποια πράγματα (ας τα "ξεκαθαρίσουμε", όπως λένε οι λεξιπένητες βουλευτάδες μας)…

Πρώτον και βασικόν, η μέτρηση ενός ντεσιμπελόμετρου (το οποίον πιθανότατα είναι καλιμπραρισμένο να μετρά μέση στάθμη) μετράει κάτι διαφορετικό από την ένδειξη κορύφωσης που μπορεί να έχει ένας ενισχυτής, ή την αντίστοιχη ένδειξη των οργάνων ενός εγγραφέα, βεβαίως. Θέλω να πω δηλαδή, πως για άλλο λόγο ανάβει το λαμπάκι ενός ενισχυτή, και για άλλο λόγο μετρά κανείς με ένα ντεσιμπελόμετρο.

Το λαμπάκι του ενισχυτή ανάβει προς ένδειξη στιγμιαίας κορύφωσης του σήματος, ώστε ο ιδιοκτήτης να γνωρίζει πότε και αν ο ενισχυτής έρχεται σε κατάσταση στιγμιαίας κορύφωσης, υπό την προϋπόθεση, βεβαίως, πως έχει διαβάσει τις οδηγίες του ενισχυτή, για να ξέρει πού χρησιμεύει αυτό το λαμπάκι.

Η στιγμιαία κορύφωση του σήματος μπορεί να είναι σημαντική ένδειξη για τη διατήρηση της υγείας του ενισχυτή και των ηχείων, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν αποτελεί ούτε καν ένδειξη – πόσο μάλλον απόδειξη – του πόσο δυνατά παίζει η μουσική. Το πόσο δυνατά παίζει η μουσική, δηλαδή, το πόσο δυνατά την αντιλαμβάνεται ο ακροατής, εξαρτάται βεβαίως από την απόσταση των κορυφώσεων από τη μέση στάθμη του σήματος, δηλαδή πόσο χαμηλότερα από τις κορυφώσεις εντοπίζεται η μέση στάθμη του σήματος, η τιμή RMS, καθώς επίσης και από την ενορχήστρωση και το γενικότερο ύφος μιας σύνθεσης, δηλαδή, το πόσο συχνοτικά πυκνό είναι το μέσο σήμα.

Δηλαδή, το πόσο δυνατά φτιάχτηκε κάτι για να το ακούτε το καθορίζει ο μηχανικός, το πόσο δυνατά επιτρέπεται να ακούτε το καθορίζει η γυναίκα σας, και το πόσο δυνατά και για πόσο χρονικό διάστημα πρέπει να ακούτε το καθορίζει ο γιατρός. Εσείς εκτελείτε εντολές, πάει και τελείωσε! :114:

Εντάξει, σοβαρά τώρα... Αναλόγως των επιλογών που έχουν γίνει στην ενορχήστρωση, την ερμηνεία των μουσικών, καθώς επίσης και στον καθορισμό της εσωτερικής δυναμικής περιοχής που έχει καθορίσει ο μηχανικός που έκανε το mastering, αυτές οι έρμες οι κορυφώσεις –που αναγκάζουν το λαμπάκι του ενισχυτή να ανάβει- μπορεί να απέχουν λίγο έως πολύ από τη μέση στάθμη του σήματος, και ως γνωστόν, όταν μια ηχογράφηση έχει τις κορυφώσεις της επίτηδες κοντά στο μέσο σήμα, την ονομάζουμε συμπιεσμένη. (Με συμπιεσμένη τη δυναμική της περιοχή, και όχι συμπιεσμένο τον όγκο του αντιστοίχου ψηφιακού αρχείου που κάνει κάποιος αλγόριθμος συμπίεσης όπως ο mp3 ή ο FLAC, άλλο πράγμα το ένα, άλλο το άλλο). Αντιθέτως, αν μια ηχογράφηση είναι πιο "ελεύθερη", και βεβαίως αφορά μουσικό υλικό ανάλογης ενορχήστρωσης και ερμηνείας, τις οποίες ο μηχανικός του mastering έχει αφήσει αρκετά ελεύθερες, τότε οι κορυφώσεις μπορεί να είναι πολύ πιο δυνατά από το μέσο σήμα.
Δηλαδή; Δηλαδή, μια ηχογράφηση ενδέχεται κάλλιστα να μην «ακούγεται» υπερβολικά δυνατά, αλλά συγχρόνως οι κορυφώσεις της να είναι τόσο δυνατές, ώστε στιγμιαία να τερματίζουν τον ενισχυτή, πράγμα που δεν πρέπει να συμβαίνει, τόσο για την υγεία του ιδίου, όσο και των μεγαφώνων.

Αυτή η απόσταση των κορυφώσεων από το μέσο σήμα έχει αποκτήσει όνομα, καθώς το μέτρο της ονομάζεται συντελεστής λοφίου, crest factor, ορίζεται δε ως ο λόγος της στάθμης κορύφωσης προς τη μέση τοιαύτη, και συνήθως μετράται σε dB.

Έτσι, κάποιες -πολλές- ηχογραφήσεις ποπ μουσικής, όπως ας πούμε το Give it to me της φίλης μου της Μαντόνας, είναι επί τούτου συμπιεσμένες ως προς την εσωτερική τους δυναμική περιοχή (αυτό που παλιότερα είχα αναφέρει ως λόγο σήματος προς σήμα, signal to signal ratio), όχι για να παίζουν, αλλά να ακούγονται δυνατά, να δίνουν την υποκειμενική αντίληψη της αυξημένης στάθμης, του γεμάτου ήχου, έχοντας μικρή εσωτ. δυναμική περιοχή, κάπου 5-6dB, και αναγκαστικά θα παρουσιάζουν χαμηλό crest factor, κάπου 2-3dB. Άλλες ηχογραφήσεις, που απευθύνονται σε διασκέδαση διαφορετικού στυλ, έχουν σαφώς αυξημένη δυναμική περιοχή, που μπορεί να εγγίζει ή και να υπερβαίνει τα 15dB, και συνήθως έχουν σαφώς υψηλότερο crest factor, μπορεί και πάνω από 6-7dB. Θα μου πείτε, σιγά τη στάθμη! Τι είναι 7dB, σιγά το πράμα. Ας το δούμε ευθύς αμέσως, είναι λίγο ή πολύ;

Ας πούμε, λοιπόν, πως ο ακροατής παίζει στη συστηματάρα του ένα σούπερ ωντιοφίλ κομμάτι, από εκείνα που είναι έτσι παιγμένα και ηχογραφημένα, ώστε να σου λένε αμέσως, «ορίστε κύριε δυναμικά!» - κι ας πούμε πως αυτό το κομμάτι έχει crest factor 7dB, δεν σας λέω περισσότερα. Βλέπει λοιπόν τα λαμπάκια του ενισχυτή του να ανάβουν στιγμιαία, οπότε του λέει ο από δίπλα, «πω πω! Χίλια βατ, το εργαλείο μπήγει κοκκινιάρες με 3η δικέ μου»! Ναι, ανάβουν τα λαμπάκια, αλλά το ντεσιμπελόμετρο δείχνει 102dB! Τι διάολο, μόνο τόσα; Τι το πλήρωσε το ρημάδι;

Όταν, λοιπόν, κάποιος είναι λίγο σοβαρός άνθρωπος, κάθεται να σκεφτεί, «βρε μήπως και τα δύο όργανα δείχνουν σωστά, μήπως δεν υπάρχει καμιά συνομωσία»; Διότι, βεβαίως, δείχνουν και τα δύο σωστά! Απλώς, καθένα απ’ αυτά δείχνει μια διαφορετική ιδιότητα του ιδίου αντικειμένου – ποιού; Αυτού που ακούει ο ακροατής (παρέα με τον από δίπλα).
Ανακεφαλαιώνοντας, άλλο πράγμα η μέση στάθμη του σήματος (αυτό δηλαδή που αντιστοιχεί σε αυτό που κοινώς ονομάζουμε ισχύς αρ-εμ-ες), άλλο πράγμα οι κορυφώσεις, και άλλο πράγμα το πόσο δυνατά.

Πώς μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε αυτά τα πράγματα, όταν έχουμε στη διάθεσή μας ένα calculator σαν αυτό της Crown. Για να τα βάλουμε με τη σειρά.



Τί έχουμε ως δεδομένα; Έχουμε το crest factor, που είναι ας πούμε - πόσο είπαμε; α μάλιστα! - 7dB. Αυτό μπαίνει στο πεδίο του headroom, αλλά με αρνητικό πρόσημο, διότι έχουμε ως δεδομένη την πλήρη ισχή, και πάμε να βρούμε την μέση τοιαύτη, δηλαδή κάνουμε αναζήτηση στόχου, όπως στο Excel. Τί άλλο έχουμε; Απόσταση 7 μέτρα, που πάει στο αντίστοιχο πεδίο, καθώς επίσης και τη στάθμη, η οποία δεν είναι η επιθυμητή, αλλά δεδομένη, και πάει στο πεδίο Desired Level at Listener distance, ΑΛΛΑ, μειωμένη κατά 3dB, αφού πάμε να βρούμε την ισχύ που καταναλώνει καθένα από τα δύο ηχεία του συστήματος, όχι των δύο ηχείων ως συνόλου που μετρά το ντεσιμπελόμετρο, 102-3 = 99 ντεσιμπέεεεεεεεελλλλ. Βάζουμε και την ευαισθησία του ηχείου, 92 ντιμπιά, και πατάμε το κουμπάκι του υπολογισμού. Πόση είναι η μέση ισχύς; 49W μέσης, συνεχούς ισχύος. Μόλις σαρανταεννιά βατ ανά κανάλι, τη στιγμή που ο ενισχυτής χιλιαρίζει στις κορυφές, αλλά με όχι οποιοδήποτε πρόγραμμα, αλλά με ηχογράφηση με μεγάλο crest factor, με ηχείο ευαίσθητο, 92άρι, και σε απόσταση 7 μέτρων.

Να γιατί έχει μαλλιάσει η γλώσσα του EAR για πολλή ισχύ, αφού αυτή είναι αναγκαία, όχι συνεχώς, αλλά μόνον εκείνες τις στιγμές που χρειάζεται, και πρέπει να είναι κατά το δυνατόν απαραμόρφωτη. Προεκτείνοντας λοιπόν, αν θέλουμε, ακόμα κι εκείνες τις στιγμές των κορυφώσεων ο ενισχυτής να δουλεύει χαλαρά, χωρίς πολλή παραμόρφωση και θερμική καταπόνηση, θα μπορούσαμε να απαιτήσουμε να έχει ένα headroom 3dB, δηλαδή ο ενισχυτής να είναι όχι ένα, αλλά δύο κιλοβάτ ανά κανάλι.

Αυτά, ...
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Να ρωτήσω και γω δυο πράγματα, που μου φαίνονται λογικά σε σχέση με τον τίτλο του νήματος:

Μήπως μας αρέσει να ακούμε δυνατά μόνο από συστήματα που μπορούν τουλάχιστον να αποδόσουν σωστά το κάτω μέρος του ακουστικού φάσματος ? ..και μήπως το δυνατά (σε db που μετρούμε) ωφείλεται κυρίως στα woofer?

Αν είναι έτσι, μήπως είναι ή παρουσία των χαμηλών συχνοτήτων που δεν μας κουράζει σε υψηλές εντάσεις?
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Έχει κάνει κανείς αυτό το πείραμα?

Να δώσει ροζ θόρυβο σε ένα 3-δρομο ηχείο, και αφού κάνει μία μέτρηση με όλους τους δρόμους συνδεδεμένους, στην συνέχεια να κάνει 3 μετρήσεις με το pot του ενισχυτή στην ίδια θέση, αλλά μετρώντας ξεχωριστά τα db του woofer, του mid και του tweeter.
Σε τι ποσοστό συμβάλει κάθε δρόμος στα συνολικά db?
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Επειδή όμως υποψιάζομαι ότι το συχνοτικό περιεχόμενο της μουσικής δεν είναι ομοιόμορφα (ενεργειακά) κατανεμημένο στο συχνοτικό φάσμα της ακοής, είναι πιθανό μία συχνοτική περιοχή - και κατά συνέπεια κάποιος δρόμος του ηχείου να έχει μεγαλύτερη συμμετοχή στα συνολικά db (από αυτή που θα βρίσκαμε με το παραπάνω πείραμα).
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.833
Reaction score
27.899
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Εχεις υπόψην σου , τι εστί ροζ-λευκός θόρυβος?
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.879
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

ε επειδη βαριεμαι us usl να γραφω ξεχωριστα
σας εχυαριστω πολυ ολους
κανετε δωρεαν εγκεφαλικη κομποστοποιηση
αν κατσω να τα διαβασω ολαπαω για καμενα κυταρα
οποτε σας αφιερωνω 2 τραγουδακια ολο πχιοτητα

 
Last edited by a moderator:

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

John έχεις δίκιο, εννοώ ένα σήμα που να περιέχει όλες τις συχνότητες από 20-20kHz με το ίδιο πλάτος, ..πως το λέμε το παληκάρι?
 

Μηνύματα
4.022
Reaction score
3.899
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Ρε σεις, το θέμα έχει μεγάλο ενδιαφέρον και γουστάρουμε να μαθαίνουμε, μπατ..

ας κάνουμε μπόλικο κράτει στους χαρακτηρισμούς και αναφέρομαι στους Κωστάδες οι οποίοι ξέρουν πολλά-πολλά θινκσ αλλά...οκ, θα αισθανόμουνα καλύτερα ή έστω πολύ λιγώτερο άβολα- και πιστεύω το ίδιο αρκετοί απο δω μέσα που γνωρίζουμε και εκτιμούμε όλους σας και ως γνώσεις -προσφορά και ως φυσική παρουσία και ως χιούμορ και και και...

Τέλος πάντων εγώ μια παράκληση κάνω στους πλέον κατέχοντες να δώσουν ένα άλλο στίγμα αλληλεπίδρασης.

Θα έχουμε πολλαπλά οφέλη όλοι μας, σίγουρα.:145:
 

Μηνύματα
1.743
Reaction score
871
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Mέτρο της εμπιστοσύνης του καθενός μας στις γνώσεις του και την εφαρμογή τους,είναι το να μην ενοχλείται όταν δεν του λένε αυτά που θα του άρεσε ν'ακούει...:126:
επίσης μέτρο της μάθησης και της ορθής αντίληψης των πραγμάτων είναι το ερέθισμα προς εκμαίευση γνώσης, που δίνεται στοχευμένα, ενίοτε ίσως υπόγεια και άκομψα, έχοντας όμως σαν αποτέλεσμα σχεδόν πάντα την επιτυχία, αν και όχι πλήρως αντιληπτή απ' όλους τους εμπλεκόμενους... :126:
 

vasilisnt

Golden Boy!
Μηνύματα
2.111
Reaction score
2.750
ρε παιδια ψαχνω την Κωλιτσα, την εχει δει κανεις προσφατα???????????:139:

ωωωωωωωπααα λαθος θεμα :114:
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.833
Reaction score
27.899
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Βασιλάκη , άντε μάναμ , να πιείς κανά ποτάκι, παρασκευή βράδυ είναι. :114:
 

vasilisnt

Golden Boy!
Μηνύματα
2.111
Reaction score
2.750
για αυτο ψαχνω την Λωλιτσα... να με συνοδευσει...:128:
 

Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.893
Reaction score
76.491
για αυτο ψαχνω την Λωλιτσα... να με συνοδευσει...:128:
Σου στέλνει γλειψιματάκια, αλλά νυστάζει σήμερα.

Μπορεί όμως να σε επισκεφθεί γιά φωτογράφιση. :126:
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.879
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

γλωσογραφιση ειναι το σωστο
 


Μηνύματα
4.988
Reaction score
4.216
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Να επανελθουμε στα θεωρητικα.

Καπου στην εισαγωγη του ο Κωστας (ποιος αραγε απο τους 3-4 που κυκλογορουν?) εγραψε για το θορυβο που υπαρχει σ ενα δωματιο και φυσικα εξηγησε απο που προερχεται.

Ακουγοντας αυτη την ωρα μουσικη αυναισθητα κατεβασε την ενταση και μου ηρθε αυτοματα το γραπτο του. Μηπως τελικα το βραδυ μειωνεται αισθητα ο θορυβος που υπαρχει στο δωματιο και μας δινεται η αισθηση οτι πλεον η μουσικη μας ακουγεται πιο δυνατα? Το πιο πιθανο.

Σαν επακολουθο αυτου ειναι οτι στην ουσια χαμηλονοντας την ενταση δεν χανεις κατι απ αυτο που ακουγες νωριτερα σε μαγαλυτερες εντασεις αλλα με αυξημενο θορυβο.

Καλα δεν τα παμε μεχρι τωρα?

Σαν συνεπακαλουθο και του τελευταιου, σε εναν χωρο οπου καταφερνεις να ελεγξεις με το μεγαλυτερο δυνατο τροπο τον θορυβο θα κανεις και οικονομια στην καταναλωση του ρευματος! Αυτο βεβαια το λαιω για οσους εχουμε ενισχυτες με πλουσιες βελουδινες χροιες και ταξη ΑΑ οφκος (δηλαδη λαμπατους Κοτσιδη!).

Αντε Καληνυχτα! Το προγραμμα συνεχιζει ο Ramsey Lewis με εκτελεσεις του 1958, υπο το αχνο φως των λυχνιων. Απο καπου στο βαθος ακουγεται κι ενα ελαφρυ ροχαλητο και με ψιλοχαλαει αλλα δε βαριεσαι.
 

Μηνύματα
4.988
Reaction score
4.216
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Το κακο ειναι οτι με τις λυχνιες δεν φαινεται και το πληκτρολογιο καλα, οποτε τα ορθογραφικα λαθη ειναι στο φορτε τους!.
 

Μηνύματα
30.533
Reaction score
41
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

το πιο πιθανόν.

είναι εμφανές πως είσαι εντελώς άχρηστος, ακόμα και στην επιστήμη που έχεις ένα πτυχίο!

Ότι λες, είναι εις βάρος σου. Ακόμα και τα δήθεν "σχόλιά σου" είναι δια το ..... (αυτολογοκρισία)


όχι. έχεις ένα όργανο στα χέρια σου, και το παίζεις. δε μετράς. είναι μη μετρήσιμο μέγεθος, διότι είναι πραγματικά άπειρες οι φορές που το παίζεις. χορτάσαμε.

δι φακτς οφ λάιφ.

Κώστα, ειλικρινά, δε νομίζω πως τέτοια σχόλια βοηθούν τη συζήτηση.
Ανεξάρτητα του αν διαφωνείς με κάποια άποψη (δεν ελέγχω καν αν είναι σωστή η σκέψη του συνομιλητή σου), το να μπαίνεις στη διαδικασία χαρακτηρισμών και κρίσης αξιών και πτυχίων, είναι λάθος.
Όσοι έγιναν μέλη στο forum μας, δεν κατέθεσαν ούτε πτυχία, ούτε απολυτήρια.
Αν η άποψή σου είναι σωστή, τεκμηρίωσέ την με ένα ωραίο κείμενο και άσε τους υπόλοιπους που διαβάζουν να καταλάβουν και να κρίνουν.

Έχεις γράψει άπειρα ωραία κείμενα εδώ μέσα.
Πιστεύεις πως με τέτοιες απαντήσεις προσφέρεις κάτι στην κουβέντα?
Μετά από τόσο καιρό που διαβάζω κείμενά σου, θεωρώ πως εδώ εμφανίζεται κακή στόχευση και απομακρύνεται δραματικά από το να χαρακτηριστεί πετυχημένο και ουσιαστικό το σχόλιό σου.

Ό,τι γράφω είναι απολύτως καλοπροαίρετο και πιστεύω το καταλαβαίνεις.
Θα σε παρακαλέσω όμως να αναθεωρήσεις τη στάση σου.
Κάτι απολύτως εφικτό για σένα αλλά και για όλους όσους συμμετέχουν στην κουβέντα!

Σ' ευχαριστώ προκαταβολικά (και όχι μόνο εσένα) για την προσπάθεια.
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Η κλίμακα της υπομονής: :105:

Zizik
--> Εγώ
--> ...
--> Πολύ ανυπόμονος άνθρωπος
--> Ανυπόμονος άνθρωπος
--> ...
--> Υπομονετικός άνθρωπος
--> Πολύ υπομονετικός άνθρωπος
--> ...
--> Γκάντι
--> ...
--> Ιώβ
--> ...
--> Costas EAR

Αλλά και ο Costas EAR είναι κι αυτός άνθρωπος...


Ας το δούμε και αλλιώς:

Πες ότι μαζεύεστε με μια παρέα φίλων για μια βόλτα "στας εξοχάς" και κάποια στιγμή έρχεται η ώρα του φαγητού.
Κάθε μέλος της παρέας κερνάει και το "κατιτίς" του.
Άλλος κάτι λιγότερο άλλος κάτι περισσότερο, άλλος κάτι πιο νόστιμο άλλος κάτι πιο πρόχειρο...
Στο κάτω - κάτω, η προσφορά είναι αυτή που μετράει...

Η παρέα που λέτε, έχει την τύχη να έχει στις τάξεις της και καναδυο "χρυσοχέρηδες" (σαν το Μελίδη ένα πράγμα...) οι οποίοι από το μεράκι τους και την καλή τους την καρδιά "φιλεύουν" κατ' επανάληψη όλη τη συντροφιά, με μόνη ανταμοιβή μερικά εγκάρδια χαμόγελα και ένα φιλικό "χτύπημα" στον ώμο...

Προσοχή!
Μην επικεντρωθείτε στη "μαεστρία της μαγειρικής" τους (άλλωστε οι ίδιοι είναι συνήθως οι σκληρότεροι επικριτές των μαγειρικών τους ικανοτήτων) αλλά στο "περίσσευμα καρδιάς" που σηματοδοτεί η ανιδιοτελής προσφορά τους.

Το πρόβλημα ανακύπτει όταν εκεί που όλοι έχουν αρχίσει να τρώνε, παρουσιάζεται καμια φορά το φαινόμενο να σηκωθεί κάποιος και στα καλά του καθουμένου να κατεβάσει τα παντελόνια του και να αρχίσει να χ3ζ3ι...:111:

Την πρώτη φορά μπορεί και να γελάσεις...
Τη δεύτερη φορά μπορεί και να τσαντιστείς...
Ε, την τρίτη φορά μπορεί να του πετάξεις και κανένα κάρβουνο - το οποίο ενδέχεται να είναι και αναμμένο...



Κατά τα άλλα, η υπομονή και η αυτοσυγκράτηση είναι αρετές, και είναι χρήσιμο να υπάρχουν στην παρέα μας άνθρωποι που να μας το υπενθυμίζουν.

Ειδικά όταν η αλληλοεκτίμηση είναι δεδομένη...
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.856
Μηνύματα
2.954.548
Members
38.250
Νεότερο μέλος
paris29
Top