Y
Yiannis_B
Guest
Χμ...ήρθε η ώρα να ασχοληθώ με τον χώρο μου, να μετρήσω, να πειραματιστώ,...και τελειωμό μάλλον δεν έχει....
Το σύστημα αποτελείται από Laptop (WinXP), Weiss DAC202, W4S STP SE, Bryston 4B SST2, και ATC SCM50 PSL. Kαλώδια interconnect Kimber Select 1116 και 4TC στα ηχεία για να κόψω προς το παρόν το χαμηλό... Χώρος 3,8 Χ 4,2 Χ 2,9m. = 16 m2.
Παρένθεση: (…για να μην ακούσω τίποτα για αλλαγές στο υπάρχον σύστημα, το ξεκαθαρίζω από την αρχή: Τριενίσχυση, ενεργά cross και ...Prism Orpheus ή Lio-8 δεν παίζουν στην παρούσα οικονομική φάση...θέλω και άλλα δύο Brystonια και πάει μακριά η βαλίτσα.... )
Σαν γενική παρατήρηση για τον τρόπο που νομίζω ότι είναι σωστός να κινηθώ, έχουμε τα σίγουρα (εννοώ που έχω πειστεί ότι αυτός είναι ο δρόμος ο σωστός...και τα μη σίγουρα, όπου θα δείξει (ή δεν θα δείξει στην πορεία).
Σίγουρα (χωρίς σειρά προτεραιότητας):
1. Μία (1) D to A μετατροπή είναι αρκετή και αυτή θα εξακολουθήσει να την κάνει ο Weiss. Κατά συνέπεια ότι φίλτρα θα χρησιμοποιηθούν θα υλοποιηθούν με software στο laptop.
(hardware ψηφιακά DSP οικονομικά δεν ξέρω και πολλά, ίσως ένα BEHRINGER ULTRACURVE PRO να έκανε δουλειά, αλλά περιορίζεσαι στο παραμετρικό equalizer που έχει ενσωματωμένο.....και στον ροζ θόρυβο που βγάζει για την μέτρηση)....και θέλω και ένα HiFace Evo ή ένα TC Impact Twin για να παίζω τα αρχεία του Laptop….
2. H DSP διόρθωση δεν είναι πανάκεια, αλλά το κερασάκι στην τούρτα, μετά την παθητική επέμβαση στον χώρο...και πάντα με μέτρο και ίσως μόνο στις χαμηλές συχνότητες...έτσι και αλλιώς εκτός από ένα σχετικό ίσιωμα σε χαράδρες και βουνά, τον χρόνο αντήχησης για όλες τις συχνότητες θα πρέπει να τον φέρω με διαχύτες / απορροφητές...σωστά?.
3. Μέτρηση κάθε ηχείου χωριστά στην θέση ακρόασης, διορθώσεις (της θέση των ηχείων και με φίλτρα), και συνολική διόρθωση στην θέση ακρόασης ως τελευταίο βήμα. ...εδώ βέβαια έχω μια απορία, αν φέρεις κάθε ηχείο ξεχωριστά, γιατί και τα δύο μαζί να μετρούν λάθος? ...το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι να υπάρχει διαφορά φάσης μετά την διόρθωση σε κάποιες συχνότητες ανάμεσα στα ηχεία, λόγω του φίλτρου που χρησιμοποιήθηκε...μπορούν τα 2 ξεχωριστά φίλτρα για τα 2 ηχεία να είναι συμφασικά?
Τα μη σίγουρα:
1. Πρώτα από όλα τα φίλτρα, FIR ή IIR filters, συνδιασμός?, εξαρτάται και από την υλοποίηση του φίλτρου...τα παραμετρικά equalizers στηρίζονται σε IIR filters? Τα FIR είναι πιο σταθερά, δεν μεταβάλουν την φάση και κάνουν καλύτερη διόρθωση αλλά χρειάζονται μεγαλύτερη επεγεργαστική ισχύ? Το τέλειο μπέρδεμα για μένα.....το μόνο σίγουρο είναι ότι αν όλα γίνονται στο pc, μπορούν να γίνουν πολλές και ανέξοδες δοκιμές....
2. Σάρωση με ροζ θόρυβο ή sweep tone? Tο δεύτερο είναι καλύτερο και βγάζει και RT χρόνους? Waterfall graphs?
3. Ποιο πακέτο software? Freeware (REW,DRC) ή να πληρώσουμε κάτι? Π.χ DIRAC? Νομίζω ότι το REW βασίζεται σε IIR και επικοινωνεί με κάποια BEHRINGER parametric equalizers και mini DSP, από την άλλη βγάζει μόνο στοιχεία για να τα βάλεις σε δικό σου equalizer, το DRC βγάζει κατευθείαν το φίλτρο FIR για να το εφαρμόσεις στο foobar π.χ...αν και το DRC φαίνεται πιο πολύπλοκο και έχει άπειρες παραμέτρους.
Αυτά!
Για τις μετρήσεις έχω ακούσει καλά λόγια για το BEHRINGER ECM8000 μαζί με κάποια οικονομική κάρτα ήχου με phantom power.
Όποιος έχει ασχοληθεί ή ξέρει κάτι παραπάνω (ή λιγότερο - δεν έχει σημασία-) ας μας πει την γνώμη του...το σίγουρο είναι ότι θα πειραματιστώ σύντομα! :107:
Το σύστημα αποτελείται από Laptop (WinXP), Weiss DAC202, W4S STP SE, Bryston 4B SST2, και ATC SCM50 PSL. Kαλώδια interconnect Kimber Select 1116 και 4TC στα ηχεία για να κόψω προς το παρόν το χαμηλό... Χώρος 3,8 Χ 4,2 Χ 2,9m. = 16 m2.
Παρένθεση: (…για να μην ακούσω τίποτα για αλλαγές στο υπάρχον σύστημα, το ξεκαθαρίζω από την αρχή: Τριενίσχυση, ενεργά cross και ...Prism Orpheus ή Lio-8 δεν παίζουν στην παρούσα οικονομική φάση...θέλω και άλλα δύο Brystonια και πάει μακριά η βαλίτσα.... )
Σαν γενική παρατήρηση για τον τρόπο που νομίζω ότι είναι σωστός να κινηθώ, έχουμε τα σίγουρα (εννοώ που έχω πειστεί ότι αυτός είναι ο δρόμος ο σωστός...και τα μη σίγουρα, όπου θα δείξει (ή δεν θα δείξει στην πορεία).
Σίγουρα (χωρίς σειρά προτεραιότητας):
1. Μία (1) D to A μετατροπή είναι αρκετή και αυτή θα εξακολουθήσει να την κάνει ο Weiss. Κατά συνέπεια ότι φίλτρα θα χρησιμοποιηθούν θα υλοποιηθούν με software στο laptop.
(hardware ψηφιακά DSP οικονομικά δεν ξέρω και πολλά, ίσως ένα BEHRINGER ULTRACURVE PRO να έκανε δουλειά, αλλά περιορίζεσαι στο παραμετρικό equalizer που έχει ενσωματωμένο.....και στον ροζ θόρυβο που βγάζει για την μέτρηση)....και θέλω και ένα HiFace Evo ή ένα TC Impact Twin για να παίζω τα αρχεία του Laptop….
2. H DSP διόρθωση δεν είναι πανάκεια, αλλά το κερασάκι στην τούρτα, μετά την παθητική επέμβαση στον χώρο...και πάντα με μέτρο και ίσως μόνο στις χαμηλές συχνότητες...έτσι και αλλιώς εκτός από ένα σχετικό ίσιωμα σε χαράδρες και βουνά, τον χρόνο αντήχησης για όλες τις συχνότητες θα πρέπει να τον φέρω με διαχύτες / απορροφητές...σωστά?.
3. Μέτρηση κάθε ηχείου χωριστά στην θέση ακρόασης, διορθώσεις (της θέση των ηχείων και με φίλτρα), και συνολική διόρθωση στην θέση ακρόασης ως τελευταίο βήμα. ...εδώ βέβαια έχω μια απορία, αν φέρεις κάθε ηχείο ξεχωριστά, γιατί και τα δύο μαζί να μετρούν λάθος? ...το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι να υπάρχει διαφορά φάσης μετά την διόρθωση σε κάποιες συχνότητες ανάμεσα στα ηχεία, λόγω του φίλτρου που χρησιμοποιήθηκε...μπορούν τα 2 ξεχωριστά φίλτρα για τα 2 ηχεία να είναι συμφασικά?
Τα μη σίγουρα:
1. Πρώτα από όλα τα φίλτρα, FIR ή IIR filters, συνδιασμός?, εξαρτάται και από την υλοποίηση του φίλτρου...τα παραμετρικά equalizers στηρίζονται σε IIR filters? Τα FIR είναι πιο σταθερά, δεν μεταβάλουν την φάση και κάνουν καλύτερη διόρθωση αλλά χρειάζονται μεγαλύτερη επεγεργαστική ισχύ? Το τέλειο μπέρδεμα για μένα.....το μόνο σίγουρο είναι ότι αν όλα γίνονται στο pc, μπορούν να γίνουν πολλές και ανέξοδες δοκιμές....
2. Σάρωση με ροζ θόρυβο ή sweep tone? Tο δεύτερο είναι καλύτερο και βγάζει και RT χρόνους? Waterfall graphs?
3. Ποιο πακέτο software? Freeware (REW,DRC) ή να πληρώσουμε κάτι? Π.χ DIRAC? Νομίζω ότι το REW βασίζεται σε IIR και επικοινωνεί με κάποια BEHRINGER parametric equalizers και mini DSP, από την άλλη βγάζει μόνο στοιχεία για να τα βάλεις σε δικό σου equalizer, το DRC βγάζει κατευθείαν το φίλτρο FIR για να το εφαρμόσεις στο foobar π.χ...αν και το DRC φαίνεται πιο πολύπλοκο και έχει άπειρες παραμέτρους.
Αυτά!
Για τις μετρήσεις έχω ακούσει καλά λόγια για το BEHRINGER ECM8000 μαζί με κάποια οικονομική κάρτα ήχου με phantom power.
Όποιος έχει ασχοληθεί ή ξέρει κάτι παραπάνω (ή λιγότερο - δεν έχει σημασία-) ας μας πει την γνώμη του...το σίγουρο είναι ότι θα πειραματιστώ σύντομα! :107: