- Μηνύματα
- 55.386
- Reaction score
- 138.209
Απάντηση: Απλά πράγματα
και οι δυο τρόποι υλοποίησης του LEDE που αναφέρεις, είναι αποδεκτοί και ο κάθε τρόπος χρησιμοποιείται από διαφορετικές φίρμες.
ΙΜΗΟ είναι προτιμότερο το DE να είναι πίσω από τη θέση ακρόασης και το LE πίσω από τα ηχεία, ώστε όλη η πλευρά του δωματίου που φιλοξενεί τα ηχεία να είναι "ζωντανή" (όπως και οι πλαϊνοί τοίχοι, εκεί που σκάει η πρώτη αντανάκλαση των ηχείων). Σ'αυτό, εκτός των άλλων, συμβάλλει και μια καθαρά προσωπική μου "προτίμηση" αν θες, κατά την οποία δεν θέλω να έχω την "εντύπωση" πως βγαίνει ήχος και από πίσω μου, προτιμώ να "σβήνει" εκεί πίσω το σύμπαν όλο και να έχω ξεκάθαρα την πηγή της μουσικής σκηνής μπροστά. Βέβαια, αυτά είναι προσωπικές προτιμήσεις και ελάχιστη σημασία έχουν.
Στα περισσότερα στούντιο γίνεται το αντίθετο, αλλά για άλλους λόγους, κυρίως για λόγους χρηστικότητας.
παρένθεση: για δίπολο ηχείο (βλέπε π.χ. μάγκνεπαν), η προτεινόμενη από μένα υλοποίηση του LEDE είναι μονόδρομος. Άρα, αν φτιάξεις έτσι το χώρο, δεν έχεις κανένα πρόβλημα οποτεδήποτε να τοποθετήσεις και δίπολο, χωρίς ουδεμία αλλαγή στο χώρο.
Ταυτόχρονα, το που θα τοποθετηθούν οι διαχυτές στο χώρο είναι (γενικά μιλώντας) παντελώς αδιάφορο. Σίγουρα το ζητούμενο ΔΕΝ είναι η "συμμετρία-ισοκατανομή-αναλογία-ομοιότητα" δεξιά-αριστερά. Μάλλον η "τυχαιότητα" είναι το ζητούμενο. Βέβαια, το "τυχαίο" δεν είναι και τόσο "τυχαίο" τελικά, καθώς ιδανικά πρέπει να κάνεις πολύπλοκους μαθηματικούς υπολογισμούς για να ανακαλύψεις τη μέγιστη τυχαιότητα! χαχαχχαχαχα
η επιφάνεια με τους διαχυτές σχηματίζει μια "ζωντανή πλευρά", που αποκαλείται "live end", ενώ η επιφάνεια με την απορρόφηση σχηματίζει μια "νεκρή πλευρά" που αποκαλείται "dead end". Όλο μαζί, LEDE, μια πολύ διαδεδομένη πλέον τακτική.Αρχίζουμε όλοι τελικά συνειδητοποιούμε ότι το σημαντικότερο όλων είναι ο χώρος ακρόασης.
Πείτε μου τη γνώμη σας : οι διαχύτες είναι καλύτερο να μπαίνουν απέναντι από τα ηχεία και τα απορροφητικά πάνελ πίσω απο αυτά (δεν εννοω μπασοπαγιδες αλλα πάνελ για τα μεσαία) ή το αντίστροφο, διαχύτες πίσω από τα ηχεία και απορροφητικά απέναντι??
και οι δυο τρόποι υλοποίησης του LEDE που αναφέρεις, είναι αποδεκτοί και ο κάθε τρόπος χρησιμοποιείται από διαφορετικές φίρμες.
ΙΜΗΟ είναι προτιμότερο το DE να είναι πίσω από τη θέση ακρόασης και το LE πίσω από τα ηχεία, ώστε όλη η πλευρά του δωματίου που φιλοξενεί τα ηχεία να είναι "ζωντανή" (όπως και οι πλαϊνοί τοίχοι, εκεί που σκάει η πρώτη αντανάκλαση των ηχείων). Σ'αυτό, εκτός των άλλων, συμβάλλει και μια καθαρά προσωπική μου "προτίμηση" αν θες, κατά την οποία δεν θέλω να έχω την "εντύπωση" πως βγαίνει ήχος και από πίσω μου, προτιμώ να "σβήνει" εκεί πίσω το σύμπαν όλο και να έχω ξεκάθαρα την πηγή της μουσικής σκηνής μπροστά. Βέβαια, αυτά είναι προσωπικές προτιμήσεις και ελάχιστη σημασία έχουν.
Στα περισσότερα στούντιο γίνεται το αντίθετο, αλλά για άλλους λόγους, κυρίως για λόγους χρηστικότητας.
παρένθεση: για δίπολο ηχείο (βλέπε π.χ. μάγκνεπαν), η προτεινόμενη από μένα υλοποίηση του LEDE είναι μονόδρομος. Άρα, αν φτιάξεις έτσι το χώρο, δεν έχεις κανένα πρόβλημα οποτεδήποτε να τοποθετήσεις και δίπολο, χωρίς ουδεμία αλλαγή στο χώρο.
Ταυτόχρονα, το που θα τοποθετηθούν οι διαχυτές στο χώρο είναι (γενικά μιλώντας) παντελώς αδιάφορο. Σίγουρα το ζητούμενο ΔΕΝ είναι η "συμμετρία-ισοκατανομή-αναλογία-ομοιότητα" δεξιά-αριστερά. Μάλλον η "τυχαιότητα" είναι το ζητούμενο. Βέβαια, το "τυχαίο" δεν είναι και τόσο "τυχαίο" τελικά, καθώς ιδανικά πρέπει να κάνεις πολύπλοκους μαθηματικούς υπολογισμούς για να ανακαλύψεις τη μέγιστη τυχαιότητα! χαχαχχαχαχα