‘’Απόθεμα’’ ενισχυτή

stefanos604

Αρθρογράφος
Editor
Μηνύματα
870
Reaction score
1.204
Ένα άρθρο που αφορά περισσότερο τους ενισχυτές για τους Μουσικούς Ηλεκτρικής Κιθάρας:


  • Όσο πιο δυνατά θέλεις να παίζεις – ειδικά σε ανοικτό χώρο - clean tones τόσο πιο πολύ ισχύ και πιο μεγάλο headroom απαιτείται από τον ενισχυτή σου.
  • Αν η μουσική σου βασίζεται σε pedals για overdrive και distortion και απαιτείς loud clean για όλο το χρονικό διάστημα που παίζεις τότε πάλι απαιτείται ενισχυτής με μεγάλο headroom.
  • Αν η μουσική σου βασίζεται σε pedals για overdrive και distortion και τα loud cleans δεν σου είναι σπουδαία για όλο το χρονικό διάστημα που παίζεις,τότε ο ενισχυτής σου δεν απαιτείται να έχει μεγάλο headroom – αφού τότε ο ενισχυτής σου θα κάνει overdrive σε χαμηλότερα volumes.

Περισσότερα στο άρθρο μου: Headroom : ΕΔΩ :


Θα ήθελα και δικές σας εμπειρίες από είδη ενισχυτών που διαθέτετε.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.198
Reaction score
139.717
Απάντηση: ‘’Απόθεμα’’ ενισχυτή

Ωραίο θέμα! :thumbsup:

Η "συνήθης" μετάφραση του "dynamic headroom" είναι "δυναμικό περιθώριο".

Εκφράζεται σε db και κατά την άποψή μου η "χρυσή τομή" είναι τα +6 db, αν και προσωπικά θα προτιμούσα +10 db dynamic headroom για οποιαδήποτε αναπαραγωγή ηχητικού σήματος με απαιτήσεις, εκτός κι αν μιλάμε για αναπαραγωγή ενός απλού τόνου, χωρίς καθόλου δυναμικά.


Ως γνωστό, για αύξηση 3db απαιτείται διπλασιασμός ισχύος.

Δηλαδή, για να το πάμε στους αριθμούς, αν οι πραγματικές απαιτήσεις του ηχείου είναι για 200 βατ, με 400 βατ ενισχυτή έχεις +3 db δυναμικό περιθώριο, και με 800 βατ έχεις +6 db δυναμικό περιθώριο.
 

Μηνύματα
4.690
Reaction score
1.815
Απάντηση: ‘’Απόθεμα’’ ενισχυτή

Δηλαδη ενας ενισχυτης ισχυος 2x100 θα εχει 2db διαφορα απο εναν 2x170?:eek:
Γιατι τοτε ψαχνουμε την ισχυ?
 

stefanos604

Αρθρογράφος
Editor
Μηνύματα
870
Reaction score
1.204
Απάντηση: ‘’Απόθεμα’’ ενισχυτή

Στην πράξη ποτέ δεν ‘’παίζεις’’ τον ενισχυτή σου στην πλήρη ισχύ rms διότι θα έμενες από ‘’καβάντζα – headroom’’. Αυτό το headroom μπορεί να κυμαίνεται από 6 db και άνω πχ 18db. Δηλαδή ο ενισχυτής σου να δουλεύει στην πλήρη (max rms) ισχύ δουλεύει 6 – 18 db κάτω από το clipping ώστε να επιτρέπει undistorted peaks.
Παραδείγμματα:
Έστω ότι έχεις 800 W rms. Παίζεις στα 50W rms και έχεις δυνατότητα να παίξεις 800W undistorted peaks (καβάντζα 12 db)
Αν έπαιζες 200 W rms θα είχες καβάντζα 6db
Αν έπαιζες 100 W rms θα είχες καβάντζα 9db
Για να έχεις λοιπόν καβάντζα μεγάλη σε live events (ο ήχος εξασθενεί 6db με τον διπλασιασμό της απόστασης) πρέπει να έχεις μεγάλο ενισχυτή.

6dB με κάθε 2πλασιασμό της απόστασης: Πχ
dB SPL/Απόσταση σε μέτρα
100 dB SPL /2 μέτρα
94/4
88/8
82/16
76/32
70/64
64/128
58/256
Έτσι η διαφορά των 100 dB SPL /2 μέτρα μέχρι τα 58/256 είναι 128 φορές η απόσταση των 2 μέτρων αλλά - 42 db από τα 100 db
 

Nick Arvanitakis

Audio Pro
Μηνύματα
46.961
Reaction score
23.745
Απάντηση: ‘’Απόθεμα’’ ενισχυτή

Δηλαδη ενας ενισχυτης ισχυος 2x100 θα εχει 2db διαφορα απο εναν 2x170?:eek:
Γιατι τοτε ψαχνουμε την ισχυ?
Τι δεν καταλαβαίνεις?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.198
Reaction score
139.717
Απάντηση: ‘’Απόθεμα’’ ενισχυτή

όπως έλεγα εδώ και χρόνια: την ισχύ πολλοί εμίσησαν, την πολλλύ ισχύ, ουδείς!
 


Μηνύματα
13.807
Reaction score
11.440
Τώρα που το είπε ο Στέφανος το καταλάβατε; Τώσα χρόνια που το έλεγαν άλλοι, δεν το είχατε καταλάβει; :lolsign:
 

stefanos604

Αρθρογράφος
Editor
Μηνύματα
870
Reaction score
1.204
Απάντηση: ‘’Απόθεμα’’ ενισχυτή

Ένα άλλο ωραίο μήνυμα που έλαβα είναι:
ʽʼ Η ένταση, το headroom και οι συχνότητες είναι κατασκευαστικά χαρακτηριστικά του ενισχυτή που παραμένουν αναλλοίωτα από χώρο σε χώρο, χωρίς να εξαρτώνται από αυτόν και η διασπορά των κυμάτων και η απόκριση των συχνοτήτων στον εκάστοτε χώρο, είναι άσχετη (και μεγάλη) υπόθεση και δεν έχουν σχέση με αυτά τα κατασκευαστικά χαρακτηριστικά του ενισχυτήʼʼ.
Πολύ σωστή επισήμανση και υπερθεματίζω επειδή όμως είναισυμπερασματική και αν δεν υπάρχει κάποια εξήγηση για το γιατί συνήθως μετά από πάροδο ημερών ξεχνιέται γι αυτό και είμαι λάτρης των παραδειγμάτων ακόμα καιτων πλέον χονδροειδών και αστείων αρκεί στον αναγνώστη να γίνει κατανοητή αλλά και να παραμείνει στο μυαλό του αν όχι για πάντα τουλάχιστον για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Απάντηση δική μου:

Φυσικά και δεν χάνεται σε καμία περίπτωση ούτε η ένταση, ούτε τοheadroom, oύτε οι συχνότητες.
Να το πούμε πιο πρακτικά: Η Sound power είναι το αίτιον και Soundpressure Level (SPL) είναι το αποτέλεσμα.
Η Sound power παραμένει η ίδια (πχ 100 W )ενώ το SPL αλλάζει με την απόσταση.(βλέπε χθεσινή μου απάντηση)
Ας το δούμε λοιπόν με ένα ανάλογο:
Πχ ένα ηλεκτρικό καλοριφέρ ακτινοβολεί θερμότητα σʼ ένα δωμάτιο. Η θερμοκρασία του δωματίου είναι το αποτέλεσμα αυτής της ακτινοβολίας. Όμως για την ίδια ηλεκτρική ισχύ (πχ 2 Kw) το καλοριφέρ θα ακτινοβολεί το ίδιο σʼ οποιοδήποτε χώρο , όμως το αποτέλεσμα της ακτινοβολίας εξαρτάται από το χώρο , την μόνωση του ,αν έχει ανοιχτό παράθυρο, αν έχει άλλη θέρμανση,αν έχει χαλιά......…

Κατʼ αναλογία με το παραπάνω παράδειγμα αυτό λοιπόν που ακούμε είναιτο SPL, που εξαρτάται από την απόσταση στην οποία βρισκόμαστε από τα ηχείο αλλά και από το περιβάλλον στο οποίο είναι τοποθετημένα (κλειστός/ανοικτός χώρος)και που είναι το αποτέλεσμα της Sound power.

Ένα σχόλιο ΠΑΝΤΑ οδηγεί σε ανάταση γνώσεων και πολλές φορές ένα καλό σχόλιο επισκιάζει το άρθρο
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.308
Μηνύματα
2.971.121
Members
38.296
Νεότερο μέλος
Monarchix
Top