Maria Pentagiotissa
Επίτιμο μέλος
- Μηνύματα
- 15.781
- Reaction score
- 343
Νάμαι κι εγώ
Δεν μπόρεσα να μείνω στις 20 ταινίες: με πόνο ψυχής και αφήνοντας απέξω ταινίες που μου χάρισαν ανεπανάληπτες φιλμικές εμπειρίες, ιδού το προσωπικό μου top 40, με σειρά καθαρά χρονολογική. Δεν περιλαμβάνει πρόσφατες, γιατί πιστεύω ότι ένα βασικό κριτήριο για την κατάταξη μιας ταινίας στις καλύτερες (αντικειμενικά ή υποκειμενικά) είναι το πόσο θα ξεχαστεί και θα ξεπεραστεί με το χρόνο και με τη θέαση άλλων πιο σύγχρονων. Α, και όσον αφορά το ερώτημα για το πότε τις είδαμε, τις είδα ή τις ξαναείδα με νέο μάτι όλες από το 2000 και μετά όταν άρχισα να ασχολούμαι με τον κινηματογράφο.
La Règle du jeu (Jean Renoir, 1939)
The Ox-Bow Incident (William Wellmann, 1943)
Rashomon (Akira Kurosawa, 1950)
Tokyo Story (Yasujiro Ozu, 1953)
La Strada (Federico Fellini, 1954)
The Seventh Seal (Ingmar Bergman, 1957)
Last year in Marienbad (Alain Resnais, 1961)
Viridiana (Luis Bunuel, 1961)
The exterminating Angel (Luis Bunuel, 1962)
8 ½ (Federico Fellini, 1963)
Au hazard Balthazar (Robert Bresson, 1966)
The Party (Blake Edwards, 1968)
A clockwork orange (Stanley Kubrick. 1971)
Sweet movie (Dusan Makavejev, 1974)
One Flew Over the Cuckoo's Nest (Milos Forman, 1975)
Quadrophenia (Franc Roddam, 1979)
The cook, the thief, his wife and her lover (Peter Greenaway, 1979)
A Zed and two noughts (Peter Greenaway, 1985)
Wings of desire (Wim Wenders, 1987)
Arizona Dream (Emir Kusturica, 1992)
Pulp Fiction (Quentin Tarantino, 1994)
Sling blade (Billy Bob Thornton, 1996)
Lost Highway (David Lynch, 1997)
Hana-bi (Takeshi Kitano, 1997)
Equus (Sidney Lumet, 1997)
Μια αιωνιότητα και μια μέρα (Θ. Αγγελόπουλος, 1998)
Fight Club (David Fincher, 1999)
Songs from the second floor (Roy Andersson, 2000)
Werckmeister Harmonies (Bela Tarr, 2000)
In the mood for love (Wong Kar Wai, 2000)
And your mama too (Alfonso Cuaron, 2001)
Japon (Carlos Reygadas, 2002)
Talk to her (Pedro Almodovar, 2002)
Spring, summer, autumn, winter and spring (Kim Ki-Duk, 2003)
Oldboy (Park Chan Wook, 2003)
The Return (Возвращение) (Andrey Zvyagintsev, 2004)
Saw (James Wan, 2004)
The three burials of Melquiades Estrada (Tommy Lee Jones, 2005)
Sleuth (Kenneth Branagh, 2007)
You, the living (Roy Andersson, 2007)
Δεν μπόρεσα να μείνω στις 20 ταινίες: με πόνο ψυχής και αφήνοντας απέξω ταινίες που μου χάρισαν ανεπανάληπτες φιλμικές εμπειρίες, ιδού το προσωπικό μου top 40, με σειρά καθαρά χρονολογική. Δεν περιλαμβάνει πρόσφατες, γιατί πιστεύω ότι ένα βασικό κριτήριο για την κατάταξη μιας ταινίας στις καλύτερες (αντικειμενικά ή υποκειμενικά) είναι το πόσο θα ξεχαστεί και θα ξεπεραστεί με το χρόνο και με τη θέαση άλλων πιο σύγχρονων. Α, και όσον αφορά το ερώτημα για το πότε τις είδαμε, τις είδα ή τις ξαναείδα με νέο μάτι όλες από το 2000 και μετά όταν άρχισα να ασχολούμαι με τον κινηματογράφο.
La Règle du jeu (Jean Renoir, 1939)
The Ox-Bow Incident (William Wellmann, 1943)
Rashomon (Akira Kurosawa, 1950)
Tokyo Story (Yasujiro Ozu, 1953)
La Strada (Federico Fellini, 1954)
The Seventh Seal (Ingmar Bergman, 1957)
Last year in Marienbad (Alain Resnais, 1961)
Viridiana (Luis Bunuel, 1961)
The exterminating Angel (Luis Bunuel, 1962)
8 ½ (Federico Fellini, 1963)
Au hazard Balthazar (Robert Bresson, 1966)
The Party (Blake Edwards, 1968)
A clockwork orange (Stanley Kubrick. 1971)
Sweet movie (Dusan Makavejev, 1974)
One Flew Over the Cuckoo's Nest (Milos Forman, 1975)
Quadrophenia (Franc Roddam, 1979)
The cook, the thief, his wife and her lover (Peter Greenaway, 1979)
A Zed and two noughts (Peter Greenaway, 1985)
Wings of desire (Wim Wenders, 1987)
Arizona Dream (Emir Kusturica, 1992)
Pulp Fiction (Quentin Tarantino, 1994)
Sling blade (Billy Bob Thornton, 1996)
Lost Highway (David Lynch, 1997)
Hana-bi (Takeshi Kitano, 1997)
Equus (Sidney Lumet, 1997)
Μια αιωνιότητα και μια μέρα (Θ. Αγγελόπουλος, 1998)
Fight Club (David Fincher, 1999)
Songs from the second floor (Roy Andersson, 2000)
Werckmeister Harmonies (Bela Tarr, 2000)
In the mood for love (Wong Kar Wai, 2000)
And your mama too (Alfonso Cuaron, 2001)
Japon (Carlos Reygadas, 2002)
Talk to her (Pedro Almodovar, 2002)
Spring, summer, autumn, winter and spring (Kim Ki-Duk, 2003)
Oldboy (Park Chan Wook, 2003)
The Return (Возвращение) (Andrey Zvyagintsev, 2004)
Saw (James Wan, 2004)
The three burials of Melquiades Estrada (Tommy Lee Jones, 2005)
Sleuth (Kenneth Branagh, 2007)
You, the living (Roy Andersson, 2007)