Ιστορίες hi end για κλάματα: Director's Cut (Τα κομμένα)

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.611
Reaction score
27.483
Πυκντωτές, αντιστάσεις και opamps, είναι τα υλικά που αποτελούν ένα Αναλογικό ενεργό κρος, αντίστοιχα και στα ψηφιακά με την διαφορά ότι τα opamps μπορεί να είναι μέσα στο τσιπ ή εκτός.

Σε κάθε περίπτωση η ένταξη των ενεργών crossover εντός του ηχείου είναι ένας συμβιβασμός, όπως συμβιβασμός είναι να βάζεις τους ενισχυτές εντός της καμπύνας, πόσο μάλλον πίσω από το woofer.

Οι λόγοι είναι οι εξής, Κραδασμοί, EMI, Θερμοκρασία.

Τα πλεονεκτήματα των ενεργών cross, φθίνουν όταν αυτά εντάσσονται εντός του ηχείου.

Ειδικά τα Αναλογικά ενεργά κρος, ανήκουν σε παλαιότερη εποχή και θα έπρεπε να είχαν καταργηθεί για τους ίδιους λόγους που καταργήθηκαν τα Αναλογικά EQ που ήταν standard σε κάθε σύστημα τις δεκαετίες '70 & '80.


Γιατί?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.794
Reaction score
136.689
Κροςς , ενεργό και παθητικό κροςς Κώστα . Εκεί γίνεται ο διαχωρισμός συχνοτήτων. Αν και επειδή με τσιγκλάς ..
Δε μου λές μέσα στον κάθε τελικό δεν υπάρχουν πυκνωτές και αντιστάσεις και πηνία στην πορεία του σήματος?
Δλδ αυτά δεν πιάνονται? Αδιάφορο της τάξης του ενισχυτή.
Πυκντωτές, αντιστάσεις και opamps, είναι τα υλικά που αποτελούν ένα Αναλογικό ενεργό κρος
Παίδες, έχετε σημαντικά κενά θεωρίας.

Μπερδεύετε ανόμοια πράγματα.

Άλλο πράγμα η πορεία του σήματος σε line level επίπεδο, όπου έχουμε μεταφορά τάσης, κι άλλο πράγμα η πορεία του σήματος μετά τα τελικά στάδια ισχύος, όπου έχουμε μεταφορά ... ισχύος (ενέργειας).

Λόγου χάριν, ένα μόνο θα πω, βαργιέμαι τώρα να κάνω πλήρη ανάλυση του θέματος:

Στο νταμπινκ φακτορ ενός τελικού ενισχυτή, μετράει η εσωτερική αντίσταση εξόδου του, ή οποία ως γνωστόν είναι πολύ χαμηλή (πχ 0,01ωμ) σε σχέση με την αντίσταση του ηχείου (5 ωμ) ή μεγαφώνου που οδηγεί, και ο λόγος των δύο μας βγάζει το df. Μία αντίσταση στο κρος (για να φτιάξει τη στάθμη) σε σειρά με το μιντ ή το τουιτερ (πχ 3-5 ωμ), ρίχνει το df στα τάρταρα (εγώ πχ στο ριμπον των 2,5 ωμ είχα αντίσταση 3,3 ωμ). Οι αντιστάσεις στο ενεργό κρος, έστω αναλογικό, είναι πριν τον τελικό ενισχυτή και δεν επεμβαίνουν διόλου στο df. Οπότε, συνδέοντας απευθείας τον τελικό ενισχυτή πχ με το τουιτερ, έχεις όλο το df χρήσιμο, και η στάθμη του τουιτερ έρχεται από ποτ στο ενεργό κρος (αντίσταση στο line level σήμα) χωρίς καμία αλλοίωση στην οδήγηση του μεγαφώνου.

Μάθημα τέλος, διαβάστε λίγο παραπάνω τα βασικά. ;)
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.611
Reaction score
27.483
Εγω μπορεί να έχω κενά θεωρίας , εσύ όμως έχεις άλλου είδους κενά.
Ολοι οι ενισχυτές , έχουν ή δεν έχουν αντιστάσεις μέσα? Στο κύκλωμα οδήγησης , στο τελικό στάδιο , παντού. Στους εκπομπούς των τρανζίστορς μόνο είναι 0,47 , 0,33, 0,22, 0,11 του ωμ. Στο κύκλωμα οδήγης του τελικού σταδίου , φοράνε από 390 ωμ και πάνω . Αυτές δεν μετράνε κατά την άποψή σου?
Να μην μιλήσω για τα πηνία στην έξοδο που κόβουν RF .Τα οποία είναι απευθείας επάνω στους εκπομπούς των ισχύος. Και σε μερικούς ενισχυτές είναι στην είσοδο του τελικού σταδίου πριν τα ισχύος. Ετσι για να ξέρουμε τι λέμε.
 

Μηνύματα
5.358
Reaction score
6.483
Αυτα ειναι εξαρτηματα λειτουργειας μιας ενισχυτικης μοναδας, τι σχεση εχουν με το df ?
Το παραδειγμα πανω ειναι σαφες, αν και εχουν κατα καιρους αναφερθει παραδειγματα παρομοια, και ποσο το df ενος ενισχυτη επηρεαζεται με οτι βρισκει στο δρομο προς τα μεγαφωνα... γιαυτο τον βλεπεις τον κωστα και δεν τρελαινεται για ταξη δ στα ενεργα...;)
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.794
Reaction score
136.689
Εγω μπορεί να έχω κενά θεωρίας , εσύ όμως έχεις άλλου είδους κενά.
Ολοι οι ενισχυτές , έχουν ή δεν έχουν αντιστάσεις μέσα? Στο κύκλωμα οδήγησης , στο τελικό στάδιο , παντού. Στους εκπομπούς των τρανζίστορς μόνο είναι 0,47 , 0,33, 0,22, 0,11 του ωμ. Στο κύκλωμα οδήγης του τελικού σταδίου , φοράνε από 390 ωμ και πάνω . Αυτές δεν μετράνε κατά την άποψή σου?
Να μην μιλήσω για τα πηνία στην έξοδο που κόβουν RF .Τα οποία είναι απευθείας επάνω στους εκπομπούς των ισχύος. Και σε μερικούς ενισχυτές είναι στην είσοδο του τελικού σταδίου πριν τα ισχύος. Ετσι για να ξέρουμε τι λέμε.
Μην επιμένεις ρε! ;)
 

Μηνύματα
1.687
Reaction score
1.530
. Θα πρέπει οπωσδήποτε να πορευτει με ένα ηχείο τονικά ισορροπημένο που θα του φαίνεται λιγότερο ευφωνικο για να ικανοποιήσει το αντικειμενικά σωστό και όχι τις πραγματικές ανάγκες του?
Ναι για να το φέρει αφού περιποιηθεί το χώρο του με ενισχυτικά και καλωδια σαν άνθρωπος :D
 




cosmarpan

Underground
Μηνύματα
4.085
Reaction score
7.487
Ασχετο αν το cd πλέον είναι παρωχημένο ως μέσο αναπαραγωγής.
Αυτο το ακουω και το ξανακούω, αλλα αδυνατώ να το καταλάβω. Τι εννοείς παρωχημένο? Η μουσικη πλεον βγαίνει σε 3 βασικά φορμα, βινύλιο, cd και άυλο (είτε download είτε streaming). Κασέτες σχεδον δεν βγαίνουν καθόλου πλεον και sacd, DVD-audio ελάχιστα έως καθόλου τα εχουν παρατήσει πλεον οι εταιρείες. Άρα γιατί θεωρείται το cd παρωχημένο, μιας και ειναι το ενα απο τα 2 διαθέσιμα φορμα σε φυσικό μεσο, που σαφώς προτιμούν οι συλλέκτες (εννοώ να αγοράζουν την μουσικη σε φυσικό μέσο, βινύλιο η cd). Ειλικρινα δεν καταλαβαινω. Λεω κατι λάθος?:idk::thumbsdown:
 

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Γιατί?
Η μεταβολή του σήματος σε Line level εισάγει θόρυβο ο οποίος ενισχύεται από τε επόμενα στάδια, αν προθέσεις και τοιχόν ρυθμιστικά ποτενσιόμετρα, καταλαβαίνεις γιατί καταργήθηκαν τα αναλογικά ρυθμιστικά τονικότητας, είτε αυτά περιλαμβάνονται σε έναν προενισχυτή, είτε σε dedicated EQ.

Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που και το mastering γίνεται μόνο σε digital level, (ακόμα και εκεί υπάρχουν περιορισμοί).
 

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Παίδες, έχετε σημαντικά κενά θεωρίας.

Μπερδεύετε ανόμοια πράγματα.

Άλλο πράγμα η πορεία του σήματος σε line level επίπεδο, όπου έχουμε μεταφορά τάσης, κι άλλο πράγμα η πορεία του σήματος μετά τα τελικά στάδια ισχύος, όπου έχουμε μεταφορά ... ισχύος (ενέργειας).

Λόγου χάριν, ένα μόνο θα πω, βαργιέμαι τώρα να κάνω πλήρη ανάλυση του θέματος:

Στο νταμπινκ φακτορ ενός τελικού ενισχυτή, μετράει η εσωτερική αντίσταση εξόδου του, ή οποία ως γνωστόν είναι πολύ χαμηλή (πχ 0,01ωμ) σε σχέση με την αντίσταση του ηχείου (5 ωμ) ή μεγαφώνου που οδηγεί, και ο λόγος των δύο μας βγάζει το df. Μία αντίσταση στο κρος (για να φτιάξει τη στάθμη) σε σειρά με το μιντ ή το τουιτερ (πχ 3-5 ωμ), ρίχνει το df στα τάρταρα (εγώ πχ στο ριμπον των 2,5 ωμ είχα αντίσταση 3,3 ωμ). Οι αντιστάσεις στο ενεργό κρος, έστω αναλογικό, είναι πριν τον τελικό ενισχυτή και δεν επεμβαίνουν διόλου στο df. Οπότε, συνδέοντας απευθείας τον τελικό ενισχυτή πχ με το τουιτερ, έχεις όλο το df χρήσιμο, και η στάθμη του τουιτερ έρχεται από ποτ στο ενεργό κρος (αντίσταση στο line level σήμα) χωρίς καμία αλλοίωση στην οδήγηση του μεγαφώνου.

Μάθημα τέλος, διαβάστε λίγο παραπάνω τα βασικά. ;)
Το Damping Factor είναι ένα εργαλείο του μάρκετιγκ.

Οι πυκνωτές "εισάγουν" χαρακτήρα στο σήμα είτε αυτό είναι σε Line, είτε σε power level.
Προτιμώ να έχω 1 πυκνωτή σε σειρά με το tweeter μου, παρά >1 μαζί με opamps μέσα σε ένα αναλογικό cross που θα δέχονται τους κραδασμούς του woofer.



Είτε το θέλουμε είτε όχι τα Αναλογικά ενεργά cross ανήκουν στο παρελθόν, το παρών είναι digital.
 


dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.969
Reaction score
11.407
Το παρόν είναι τα (καλά υλοποιημένα) ψηφιακά cross όχι γιατί τα (καλά υλοποιημένα) αναλογικά εισάγουν χαρακτήρα ή θόρυβο αλλά γιατί τα αναλογικά δεν μπορούν να βελτιστοποιήσουν ταυτόχρονα συχνοτικά και χρονικά το ηχείο. Τουλάχιστον όχι σε τυπικές εμπορικές κατασκευές. Ελάχιστα ηχεία με αναλογικό cross (ενεργό ή παθητικό) έχουν επιτύχει το παρακάτω: (Dynlavy, Spica, Thiel, Vandersteen μου έρχονται στο μυαλό.)


(Dynaudio Focus 200 XD)

Τα παθητικά cross ανήκουν όχι απλά στο παρελθόν, μάλλον σε προιστορικές περιόδους...
 
Last edited:

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.545
Reaction score
98.515
Πλεον η κουβεντα ειναι για λιγους
Ισως τεχνικούς και οχι ακροατες
Σαν να μην έχεις άδικο. Από το όλγουεϊζ του θέρτι στους πυκνωτές και το ντάμπιγκ φάκ(τορ).
 

Μηνύματα
544
Reaction score
379
Έχετε να προτείνετε κάποιο οικονομικό ενεργό με class d ενισχυτή και ψηφιακό crossover;
Το θέλω για δεύτερο χώρο όποτε δεν θέλω κάτι ακριβό, το ποιο οικονομικό.
Sorry για το off topic.
 

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Το παρόν είναι τα (καλά υλοποιημένα) ψηφιακά cross όχι γιατί τα (καλά υλοποιημένα) αναλογικά εισάγουν χαρακτήρα ή θόρυβο αλλά γιατί τα αναλογικά δεν μπορούν να βελτιστοποιήσουν ταυτόχρονα συχνοτικά και χρονικά το ηχείο. Τουλάχιστον όχι σε τυπικές εμπορικές κατασκευές. Ελάχιστα ηχεία με αναλογικό cross (ενεργό ή παθητικό) έχουν επιτύχει το παρακάτω: (Dynlavy, Spica, Thiel, Vandersteen μου έρχονται στο μυαλό.)


(Dynaudio Focus 200 XD)

Τα παθητικά cross ανήκουν όχι απλά στο παρελθόν, μάλλον σε προιστορικές περιόδους...


Αλήθεια τα ενεργά ΑΤC είναι χρονικά ευθυγραμμισμένα?

Υ.Γ Κορυφαία τα Vandersteen.
[DOUBLEPOST=1475431013][/DOUBLEPOST]
γιατί τα αναλογικά δεν μπορούν να βελτιστοποιήσουν ταυτόχρονα συχνοτικά και χρονικά το ηχείο.
Δεν νομίζω ότι υπάρχει τέτοιο θέμα, ακόμα και τα φθηνά Behringer έχουν ρύθμιση delay.
 


Μηνύματα
2.068
Reaction score
1.469
Έχετε να προτείνετε κάποιο οικονομικό ενεργό με class d ενισχυτή και ψηφιακό crossover;
Το θέλω για δεύτερο χώρο όποτε δεν θέλω κάτι ακριβό, το ποιο οικονομικό.
Sorry για το off topic.
Ξεκινα να πηγαινεις σε καταστηματα και να χεις να μας γραψεις αργοτερα μια ιστορια για γελια και για κλάματα.....:p:D
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.541
Μηνύματα
2.943.408
Members
38.194
Νεότερο μέλος
led106
Top