- Μηνύματα
- 1.742
- Reaction score
- 870
- Οριζοντίωση (Leveling).. Θα πρέπει τόσο το το πλατώ όσο και το ρακ και κάθε βάση του πικάπ να είναι απόλυτα οριζοντιωμένες με μεγάλο αλφάδι και όχι με τα τύπου παιχνιδιού αλφάδια που δίνουν οι ‘audiophile’ μάρκες
- Απομόνωση (Isolation).. υψίστης σημασίας είναι η επιλογή του ρακ και των βάσεων-πλίνθων που θα ‘κάτσει’ το πικάπ, θα πρέπει να είναι όσον το δυνατόν ‘νεκρά’ στοιχεία
- Ρύθμιση απόστασης του άξονα του βραχίονα από το κέντρο (capstan) του πικάπ.. αυτή η ρύθμιση αφορά στα πικάπ που έχουν μεταβλητές βάσεις βραχίονα και έχει να κάνει με το μήκος του βραχίονα και την απόσταση που προτείνει ο κατασκευαστής του.. πολλοί σοβαροί κατασκευαστές πικάπ και βραχιόνων δίνουν ειδικό προτράκτορα γι αυτή τη ρύθμιση.. ακόμα και το σφίξιμο του βραχίονα στη βάση του μπορεί να φέρει αλλαγές στον ήχο..
- Ρύθμιση απόστασης του μοτέρ, έλεγχος πηγαδιού και κύλισης πλατώ.. σημαντική είναι η ρύθμιση του ιμάντα (αφορά στα πικάπ με ιμάντα) ενώ επίσης πολύ βασικό είναι να ελέγξουμε την ποσότητα λαδιού στο πηγάδι και την άνεση κίνησης του πλατώ βγάζοντας τον ιμάντα και γυρίζοντας με το χέρι.. σ' ένα καλό πικάπ θα πρέπει όταν το πλατώ ελευθερωθεί από τον ιμάντα και σπρωχθεί με το χέρι να γυρίζει για αρκετά λεπτά..
- Ρύθμιση στροφών.. πολύ σημαντική ρύθμιση που δυστυχώς δεν είναι εφικτή σε όλα τα πικάπ.. ελέγχουμε με στροβοσκόπιο, με συχνόμετρο και ειδικό δίσκο ή με στροφόμετρο laser..
- Ρύθμιση κάθετης γωνίας βραχίονα (VTA).. ο βραχίονας (κανονικά) θα πρέπει να είναι παράλληλος με την επιφάνεια του δίσκου όταν παίζει.. σε πολλούς βραχίονες υπάρχει αυτή η δυνατότητα, σε όποια πικάπ δεν υπάρχει ρυθμίζουμε αλλάζοντας το πάχος του ματ στο πλατώ..
- Ρύθμιση υπερκρέμασης κεφαλής (overhang/alignment).. αφορά στην απόσταση μπρος-πίσω της κεφαλής στο headshell.. το κάνουμε με προτράκτορα για ελαχιστοποίηση του σφάλματος ανάγνωσης
- Ρύθμιση Αζιμούθιου κεφαλής (Azimuth).. αφορά στην κλίση δεξιά-αριστερά της κεφαλής ως προς τον άξονα του βραχίονα.. συνήθως γίνεται με το ‘αυτί’ και με μονοφωνικό δίσκο, η καλύτερη ρύθμιση επιτυγχάνεται με το όργανο ‘fosgometer’ ή καλύτερα παλμογράφο..
- Ρύθμιση βάρους κεφαλής (tracking force).. μέσα στο εύρος που μας δίνει ο κατασκευαστής με ειδική ζυγαριά..
- Ρύθμιση αντι-ολίσθησης βραχίονα (anti-skating).. εδώ υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις που αφορούν στο αν θα πρέπει οι uni-pivot βραχίονες να έχουν anti-skating ή αν η ρύθμιση γίνεται με κενό δίσκο.. η επιλογή δική μας..