Νέος δίσκος-τεστ από την Ortofon.

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.783
Reaction score
52.499



Ίσως ο πλέον γνωστός δίσκος για την δοκιμή ενός συστήματος πλατό-βραχίονα-κεφαλής, ο “Test Record” της Ortofon, κυκλοφόρησε σε νέα έκδοση με σημαντικές διαφορές σε σχέση με την πρώτη χάραξη. Όσοι θέλουν να μάθουν κάτι παραπάνω για το αναλογικό τους σύστημα, τώρα έχουν ένα καινούριο εργαλείο.
Η σημαντικότερη διαφορά του νέου δίσκου είναι η απουσία, από το b-side, των μουσικών τρακ. Αν και αυτή η επιλογή της Ortofon σίγουρα θα δυσαρεστήσει κάποιους, έχει μία λογική καθώς οι καλές χαράξεις, σήμερα, είναι αρκετές και σχετικώς εύκολο να βρεθούν (σε αντίθεση με τα 80s'). Ο δίσκος, όπως και ο προηγούμενος, έχει σχεδιαστεί για να χρησιμοποιείται σε οποιοδήποτε σύστημα διαθέτει είσοδο με αποέμφαση RIAA και περιλαμβάνει 15 συνολικά τρακ, τα οποία επαναλαμβάνονται στις δύο πλευρές. Η προσέγγιση αυτή είναι δανεισμένη από την αντίστοιχη τακτική που χρησιμοποιούσαν οι “pro” δίσκοι-τεστ, επειδή η διαδικασία της δοκιμής και της ευθυγράμμισης της κεφαλής και του βραχίονα είναι επαναλαμβανόμενη και συχνά προκαλεί φθορές στην επιφάνεια του δίσκου.
Τα τέσσερα πρώτα τρακ μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αξιολόγηση της απόκρισης συχνότητας του συστήματος. Έχουν γραμμική χάραξη και είναι λογαριθμικές σαρώσεις συχνότητας με εύρος 800Hz-50kHz και ακρίβεια που φθάνει τα ±1.5dB. Ακολουθούν τέσσερα τρακ με συχνότητα 1kHz, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για δοκιμές όπως ο έλεγχος της σωστής σύνδεσης των καναλιών, της ισορροπίας και της ακρίβειας στην ταχύτητα περιστροφής. Ο δίσκος περιλαμβάνει ακόμη έξι τρακ με σήμα συχνότητας 315Hz, τα οποία είναι κατάλληλα για την αξιολόγηση της αναγνωστικότητας του συστήματος (στο οριζόντιο επίπεδο), σε διαφορετικές στάθμες. Τα ίδια σήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για τον έλεγχο και την ρύθμιση της δύναμης αντιολίσθησης. Ο δίσκος, τέλος, περιλαμβάνει ένα ακόμη τρακ διαμορφωμένο με τετραγωνικό σήμα περιόδου 2.7mS και λόγο on/off 3:7, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με έναν παλμογράφο για τον έλεγχο των συνδέσεων της κεφαλής.
Ο δίσκος είναι ήδη διαθέσιμος, τόσο στο e-shop της εταιρίας όσο και μέσω των κατά τόπους εξουσιοδοτημένων dealers

http://avmentor.gr/news/2017/ortofon_test_record_2017.htm
 

Μηνύματα
1.743
Reaction score
871
δεν έχει phase-check(πολύ σημαντικό), μάλλον δεν έχει speakage και είναι και πολύ ακριβός..
(το speakage διευκολύνει πολύ την διαδικασία τεστ..)
έχω χρησιμοποιήσει αρκετούς, τώρα χρησιμοποιώ αυτόν εδώ τον DENON τον βρίσκετε με 20-25 ευρώ σε ΝΜ.. πολύ καλό τεστ δισκάκι!!

Invitation-To-Denon-PCM-Recording-B-K-Microphone
 

Μηνύματα
618
Reaction score
587
δεν έχει phase-check(πολύ σημαντικό), μάλλον δεν έχει speakage και είναι και πολύ ακριβός..
(το speakage διευκολύνει πολύ την διαδικασία τεστ..)
έχω χρησιμοποιήσει αρκετούς, τώρα χρησιμοποιώ αυτόν εδώ τον DENON τον βρίσκετε με 20-25 ευρώ σε ΝΜ.. πολύ καλό τεστ δισκάκι!!

Invitation-To-Denon-PCM-Recording-B-K-Microphone
Υπάρχει κάπου αλλού εκτός από το discogs?

Έχει ρύθμιση για το antiskating?
 

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.783
Reaction score
52.499
Έχει ρύθμιση για το antiskating?
- δες στην αρχή τα τονισμένα γράμματα , εγώ προσωπικά αυτήν την μέθοδο χρησιμοποιώ καθ΄ ότι πλησιάζει περισσότερο την χάραξη των δίσκων

- δηλ. όσο ποιό έντονα διαμορφωμένο το αυλάκι του τεστ αναγνωστικότητας , τόσο αρχίζει να παραμορφώνει κατά κανόνα πρώτα σε ένα από τα δύο κανάλια , οπότε αναλόγως κάνεις και την ρύθμιση της δύναμης αντιολίσθησης έτσι ώστε εί δυνατόν αυτή η παραμόρφωση να έρθει συγχρόνως και από τα 2 κανάλια

. . . γιά να τον βρείς μπορείς να ρωτήσεις τον εδώ αντιπρόσωπο
 




Μηνύματα
1.743
Reaction score
871
Υπάρχει κάπου αλλού εκτός από το discogs?

Έχει ρύθμιση για το antiskating?
- ίσως τον βρεις στο ebay.. από κει τον είχα αγοράσει εγώ γύρω στο 20άρικο
- έχει πολλά tracks για Pickup Tracking Check & Dynamic Range Check που μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις.. εγώ διαφωνώ ριζικά, το antiskating πρέπει να ρυθμίζεται με κενό δίσκο.. έχω γράψει πολλές φορές το γιατί , μην τα ξαναγράφω..
 

Μηνύματα
618
Reaction score
587
- ίσως τον βρεις στο ebay.. από κει τον είχα αγοράσει εγώ γύρω στο 20άρικο
- έχει πολλά tracks για Pickup Tracking Check & Dynamic Range Check που μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις.. εγώ διαφωνώ ριζικά, το antiskating πρέπει να ρυθμίζεται με κενό δίσκο.. έχω γράψει πολλές φορές το γιατί , μην τα ξαναγράφω..
Ναι αλλά τότε αφήνουμε σκοτεινές δυνάμεις να λειτουργήσουν, όπως....... Η κεντρομολος δυναμη
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
1. Friction between stylus tip and the groove wall produces a force tangential to the groove. This frictional force depends on tracking force and friction coefficient.

2. With 45° stereo groove walls the load on each wall is 0.7 (= sin 45º) of the vertical or tracking force so that the actual friction force is 1.4

3. The friction coefficient depends on record material, condition of the record (clean or dirty, groove damage, groove wear), amount of groove modulation, surface roughness, shape and condition of the playback diamond. Values were found to be between 0.22 and 0.64 for Shibata at 1.5 g tracking force

4. Higher modulation velocities result in increased skating force

5. Τhe dependence of the friction force of modulation velocity was different for different cartridges

6. Skating force compensation enhances trackability by about 20-25 %. For obtaining equivalent trackability by increasing tracking force alone (without any compensation) an increase of 50 % would be required. This, however, would result in increased contact pressure

Με αγάπη
Alexandrovitch, “A stereo groove problem”
Kogen, “The skating force phenomenon”
 

Μηνύματα
842
Reaction score
715
Καλημέρα!
Γιατί συνήθως προτείνεται ο hi fi news; Αυτόν ξερουν οι περισσότεροι και αυτόν εμπιστεύονται ή υπάρχει και άλλο μυστικό;
 

Μηνύματα
1.743
Reaction score
871
1. Friction between stylus tip and the groove wall produces a force tangential to the groove. This frictional force depends on tracking force and friction coefficient.

2. With 45° stereo groove walls the load on each wall is 0.7 (= sin 45º) of the vertical or tracking force so that the actual friction force is 1.4

3. The friction coefficient depends on record material, condition of the record (clean or dirty, groove damage, groove wear), amount of groove modulation, surface roughness, shape and condition of the playback diamond. Values were found to be between 0.22 and 0.64 for Shibata at 1.5 g tracking force

4. Higher modulation velocities result in increased skating force

5. Τhe dependence of the friction force of modulation velocity was different for different cartridges

6. Skating force compensation enhances trackability by about 20-25 %. For obtaining equivalent trackability by increasing tracking force alone (without any compensation) an increase of 50 % would be required. This, however, would result in increased contact pressure

Με αγάπη
Alexandrovitch, “A stereo groove problem”
Kogen, “The skating force phenomenon”
από το ίδιο κείμενο, σελίδα 9 & 10..

....The first time skating force was mentioned in print was probably in a letter to the editor of The Gramophone. That letter by G. Raymond, in the December 1924 issue, was in response to Percy Wilson’s paper entitled “Needle track alignment”, published in September 1924. Raymond clearly links this force, or side thrust, as he calls it, to the offset angle, or divergence, as called by Wilson. According to Raymond, the record, while revolving, moves the needle in the direction of the tangent. “This force can be resolved into two, one of which is in line with the [axis of the tone arm] and one at right angles to the tangent; the former is neutralised by the tone-arm, but the latter is the one to which I want to draw attention. It can only be met by the resistance of the groove, so we have a force pushing against one side of the groove and away from the other....

.....In his reply to that letter and in his later publication “Two notes on gramophone adjustment” in The Gramophone, March 1925, Wilson suggested that side pressure was most easily created, and therefore cured, by altering the balance of the tone arm, an equivalent of which would be an unlevel gramophone, a solution which became known as “dynamic levelling”. That method consisted of lowering the needle on to a blank surface (outer rim or back of single-sided record) of a rotating record and to look whether the sound-box swung inwards or outwards. A little packing was then put under the feet such that the stylus had to move “uphill”. This particular anti-skating mechanism has been subject of US Patent 3,674,278 to William S. Bowerman (1972)....

-=-=-=-=-=-=-=-=-


εδώ, όχι μόνο ο συγγραφέας ΔΕΝ αναφέρει ότι ΔΕΝ ισχύουν τα ίδια όσον αφορά στη δύναμη skating στον κενό δίσκο, τουναντίον για να αποδείξει τη δύναμη και αργότερα για να κατοχυρωθεί σαν πατέντα ο μηχανισμός anti-skating χρησιμοποίησαν το κενό σημείο ενός δίσκου!!

και κάτι άλλο, είναι πολύ επικίνδυνο να υιοθετούμε με τόσο μεγάλη ευκολία κείμενα που μας προτείνουν τα ψαχτήρια, (τα οποία οκ αρκετές φορές μας βοηθούν), χωρίς όμως να συνυπολογίζουμε τη δική μας παρατήρηση και πείρα αν είμαστε πραγματικά γνώστες, κινδυνεύουμε να "χαύτουμε" πράγματα που δεν ευσταθούν 100% ή και καθόλου..

επανερχόμενος λοιπόν στο θέμα ξαναλέω ότι ΔΕΝ υπάρχουν ουσιώδεις διαφορές στο skating από την κύλιση ενός συστήματος βραχίονα-κεφαλής σε "χαραγμένο" ή σε "κενό" δίσκο.. τα χαρακτηριστικά του αυλακιού είναι όμοια και συμμετρικά, αυτά δε του βάθους και της χάραξης είναι στον κάθετο άξονα οπότε ΔΕΝ επηρεάζουν το skating που είναι μονόπλευρο μέγεθος στον οριζόντιο άξονα.. υπάρχουν μόνο η τριβή και η κεντρομόλος!! τα οποία υπάρχουν είτε "χαραγμένο" είτε σε "κενό" δίσκο..

ξαναλέω λοιπόν, αυτό που θέλουμε, συνυπολογίζοντας το ελάχιστο και ομαλό βήμα κύλισης της βελόνας σε κάθε επόμενο αυλάκι, είναι ν' κρατήσουμε την βελόνα σταθερή στην επιφάνεια του δίσκου που γυρίζει άσχετα αν αυτή είναι αυλάκι η γυαλιστερή επιφάνεια, χωρίς να ασκείται μονόπλευρα κάποια δύναμη, δίνοντάς της μια απειροελάχιστη ώθηση προς το κέντρο για να ακολουθήσει το ελαχιστότατο ‘βήμα’ του επόμενου αυλακιού.. αν το πετύχουμε αυτό τότε η βελόνα θα 'βλέπει' με όμοια μεγέθη τριβής τις πλευρές του αυλακιού.. αυτό θέλουμε..
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Το ποια μέθοδο χρησιμοποιείς (εσύ ή οι κατασκευαστές) για να μειώσουν το φαινόμενο της ολίσθησης, με το τι την προκαλεί και ποιοι είναι οι παράγοντες που την επηρεάζουν είναι δύο διαφορετικά πράγματα.

Ο καθένας, ανάλογα το πως το αντιλαμβάνεται και ανάλογα με τα tools που έχει στην διάθεση του προχωρά και με την μέθοδο που θα ακολουθήσει.
 

Μηνύματα
13.634
Reaction score
11.198
Διυλίζετε τον κώνωπα και αγνοείτε ότι η δύναμη anti-skating πρέπει να αλλάζει από την περιφέρεια προς το κέντρο του δίσκου. Αλήθεια, πόσα πικάπ την ρυθμίζουν τόσο σωστά και για τις 2 περιπτώσεις;
Ή μήπως εφαρμόζουν απλά μια δύναμη στο μέσο όρο, όπου μόνο σε ένα σημείο είναι σωστή;
 


Μηνύματα
13.634
Reaction score
11.198
Ναι, όπως και η γωνία μηδενισμού του σφάλματος ανάγνωσης. Αυτή τουλάχιστον είναι σε 2 σημεία και ευτυχώς, δεν προκαλεί παραμόρφωση μεγαλύτερη από 0,5-0,6% ΤΙ-ΠΟ-ΤΑ.
 

Μηνύματα
1.221
Reaction score
1.752
το φαινόμενο της ολίσθησης, με το τι την προκαλεί και ποιοι είναι οι παράγοντες που την επηρεάζουν είναι δύο διαφορετικά πράγματα.
Τωρα αν θυμαμαι καλα (γιατι τα τελευταια 5-6 χρονια εχω παραλληλο βραχιονα)
Το εσωτερικο αυλακι ειναι το Left , ενω το προς τα εξω ειναι το Right.
Αν παραμορφωνει πρωτο το Left, αφαιρουμε antiskating, ενω αν παραμορφωνει το Right πριν προλαβει να παραμορφωσει το Left, τοτε προσθετουμε antiskating.
Δεν ειναι λαθος αν δοκιμαζουμε με αδιαμορφωτο κενο δισκο, οπως ισως θα μπορουσαμε ακομα και με εναν οποιοδηποτε δισκο την ωρα που διαβαζει η ακιδα, να τσεκαρουμε αν σηκωνοντας τον βραχιονα με το μοχλο και κατεβαζοντας τον παλι, πεφτει στο ιδιο σημειο και η κεφαλη συνεχιζει να διαβαζει απο εκει που διακοπηκε.
Ισως ομως να ειναι πιο σχολαστικη η ρυθμιση σε 315Ηz +8db
Mπορουμε αλλωστε να αντιπαραβαλλουμε και τους 3 τροπους αν αμφιβαλλουμε.

ΔΕΝ υπάρχουν ουσιώδεις διαφορές στο skating από την κύλιση ενός συστήματος βραχίονα-κεφαλής σε "χαραγμένο" ή σε "κενό" δίσκο..
Οπωσδηποτε παντως γνωριζουμε πως ποτε δεν ειναι απολυτη αυτη η ρυθμιση, αφου δεν ειναι ποτε σταθερη η ολισθιση, ουτε ομως και συνεχως προοδευτικη !
Οποτε, απο την αρχη γνωριζουμε τους περιορισμους του μεσου και απλα προσπαθουμε για την καλυτερη δυνατη προσεγγιση (best compromise) οπως αλλωστε ισχυει με ολες τις επιμερους ρυθμισεις ενος πικαπ.
Εδω υπαρχουν σοβαροι κατασκευαστες (VPI) που δεν παρεχουν ρυθμιση στον βραχιονα.
Δε θα χαλασουμε κιολας τις καρδιες μας για τα σαρδελλοκουτια.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.289
Reaction score
137.953
Με αυτόν τον δίσκο (κλασσικά εικονογραφημένα):

IMG_20170304_143805.jpg


Μη προσπαθήσετε το τελευταίο κομμάτι, είναι αισχρότητα σκέτη. ;)

Έχει ένα μεγάλο κενό όπως βλέπετε στη μέση του δίσκου, που είναι ιδανικό για ρύθμιση. Υποτίθεται το έχω ρυθμίσει, ε, την έριξα την κεφαλή στο κενό και τράβηξα ένα βίντεο να δείτε τη χαζομάρα::p:D:gotcha::lol::lol:


Τελικά παίζει! Πάλι καλά που πάει λιιιιιιιγο προς το κέντρο, θετικό υποτίθεται. Τρίχες κατσαρές..
 

Μηνύματα
1.221
Reaction score
1.752
το τελευταίο κομμάτι, είναι αισχρότητα σκέτη
Πραγματικα ποτε δεν καταλαβα γιατι ξεκινα απο +12db
Οι περισσοτερες κινητου πηνιου, στα +8db δεν τα καταφερνουν!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.289
Reaction score
137.953
Εντάξει, έχει νόημα το +12, άντε και το +14.
Το +16 είναι εξωπραγματικό, και το +18 αισχρότητα σκέτη.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.844
Μηνύματα
2.954.010
Members
38.250
Νεότερο μέλος
paris29
Top