Μα δεν διεφώνησα στο τί είναι ορθό. Όμως όπως σχολίασαν και άλλοι περί ορέξεως ουδείς λόγος.Όχι, δεν είναι έτσι.
Αν ήταν έτσι, τότε τα μισά λάιβ όργανα που άκουσες έξω από το παμπλικ, δε θα σου άρεζαν.
Το ορθό είναι προφανώς πχ για τα φυσικά όργανα όπως αυτά τα τρως στα μούτρα στο λάιβ, και δε σου πέφτει λόγος αν σου αρέσει το όργανο, αυτό είναι.
Λόγος σου πέφτει στο αν σου άρεσε η μουσική, κι εκεί είναι τα γούστα του καθενός, άλλος ακούει ρεμπέτικο τραγούδι και τη βρίσκει, άλλος τρανς κι άλλος χέβι μέταλ. Κι ο ντιμιφουτ κλασσική.
Στο θέμα των μηχανημάτων αναπαραγωγής, ομοίως δε σου πέφτει λόγος, όπως και στα όργανα. Το μόνο ορθό είναι τα μηχανήματα να μην προσθέτουν παραμορφώσεις και τονικές αλλοιώσεις και το δικό τους "χαρακτήρα" στα όργανα, ώστε να ακούσεις τα όργανα αυτά, όπως τα άκουσες στο λάιβ στο μαλ έξω από το παμπλικ και σου σηκώθηκε η τρίχα.
Και αυτός είναι και ο στόχος των ηχογραφήσεων, να περάσουν στο ηχογραφημένο υλικό την ουσία αυτή των οργάνων, χωρίς πρόσθετες παραμορφώσεις και τονικές αλλοιώσεις, εκτός κι αν αυτό επιθυμεί ο δημιουργός του μουσικού έργου, πράγμα στο οποίο επίσης δε σου πέφτει λόγος, δε φτιάχνεις εσύ τη μουσική, άλλος τη φτιάχνει, εσύ την ακούς.
Επαναλαμβάνω, σου πέφτει λόγος μόνο στο αν σου αρέσει η μουσικούλα. Στα υπόλοιπα, η επιστήμη της ακουστικής και οι νόμοι της φυσικής έχουν λόγο, κι όχι τα προσωπικά σου γούστα.
Να χαρώ εγώ να μου πεις ότι δε σου αρέσει το τάδε πχ ηχείο, διότι είναι άσχημο και δε το θες στο χώρο σου, να σου χαλάει το ντεκόρ. Δεκτό και σεβαστό.
Αλλά να έχεις άποψη για το πόσες περιττές ή άρτιες παραμορφώσεις ή πόσα μπάσα και πόσα πρίμα θες να εισάγει το μηχάνημα στον ήχο του οποιουδήποτε φυσικού οργάνου για να το ακούς και να σου αρέσει, είναι μπουρδολογία. Το φυσικό αυτό όργανο, έτσι ακούγεται μεγάλε, κι έτσι είναι. Αν δε σ'αρεσει, μην ακούς μουσική που το εμπεριέχει, κάτσε φτιάξε δικά σου φυσικά όργανα, φτιάξε δική σου μουσική, κι άκου τη μόνος σου.
Εμείς οι υπόλοιποι, όπως κι όλη η τεχνολογία του οντιο, έχουν βασικές αρχές και προδιαγραφές με στόχο την πιστή αναπαραγωγή στο χώρο μας του ηχογραφημένου υλικού, και κάτ'επέκταση του φυσικού οργάνου, και των συναισθημάτων που αυτά τα όργανα γεννούν στο λάιβ άκουσμα.
Και το πετυχαίνουν σε πραγματικά πολύ μεγάλο βαθμό. Με τη σύγχρονη τεχνολογία και τηρώντας τις αρχές της υψηλής πιστότητας αναπαραγωγής, είναι εφικτή η αναπαραγωγή τόσο πιστά στο χώρο μας, με τόση μεγάλη αληθοφάνεια, και στην εικόνα και στον ήχο, που η απόλαυση είναι πραγματικά μεγάλη και οι αισθήσεις μας παραπλανούνται επαρκώς ώστε να νιώθουμε ότι βρισκόμαστε μπροστά στα δρώμενα.
Αν δε μας αρέσουν τα δρώμενα, δε μας αρέσει και το λάιβ έξω από το παμπλικ στο μαλ. Και φεύγουμε.
Συμφωνώ απόλυτα πως δεν μπορείς να επιβάλλεις την λάθος γνώμη σου ειδικά αν το ξέρεις πως "ακούς λάθος".
Όμως αυτό λέω και επιμένω, ομοίως ΔΕΝ μπορείς να επιβάλλεις την γνώμη σου, όσο σωστή και να είναι. Μπορείς απλώς να την εκφράσεις, εντόνως και καλώς κάμνεις, να την υποστηρίξεις, αλλά έως εκεί. Το τί θα επιλέξει ο καθένας από τις πληροφορίες/γνώμες/απόψεις που διαβάζει και ακούει είναι καθαρά δικό του θέμα. Έτσι δεν είναι;
Και να σου πω κάτι, περισσότερο με ενοχλούν οι επαγγελματίες του χώρου που προσπαθούν να πουλήσουν φύκια για μεταξωτές κορδέλες εκμεταλλευόμενοι την αγορά είτε επειδή δεν μπορούν είτε επειδή δεν θέλουν, αντί να κοιτάζουν την ουσία του πράγματος, παρά ο μέσος καταναλωτής που έχει παραμυθιαστεί. Διότι τον επαγγελματία τον πιστεύει πιο εύκολα. Μιλάω και για εταιρίες κατασκευής audio και πωλητές. (εννοείται δεν τους βάζω όλους σε ένα τσουβάλι, πάντα υπάρχουν σωστοί επαγγελματίες, απλά σε μία ελεύθερη αγορά είναι καμιά φορά δύσκολο να τους ξετρυπώσεις).
Σε τελική όπως λες και εσύ υπάρχουν λύσεις για να μπορέσουμε να έχουμε μία αρκετά καλή αναπαραγωγή στον χώρο που επιλέγουμε να ακούσουμε μουσική.
Για μένα αυτή την στιγμή όμως εξίσου σημαντικό είναι το αν οι αρχικές παραγωγές είναι καλές, ώστε να μην σκεφτόμαστε αν με σωστή αναπαραγωγική αλυσίδα θα τις ακούσουμε όπως πρέπει ή αν τελικά οι κακές θα ενοχλούν τα αυτιά μας. (αναφέρθη και πιο πάνω)
Νομίζω πως ΚΑΙ εκεί πρέπει να εστιάζουμε....στο να ασκήσουμε πίεση σε δισκογραφικές να βελτιώσουν τις παραγωγές τους ή έστω να μας δίνουν την επιλογή να κατεβάζουμε πχ την έκδοση χωρίς συμπίεση.... Διότι εκτός από κλασσική και jazz (που συνήθως οι παραγωγές είναι καλύτερες), ακούω και rock, και pop και ότι άλλο μπορείς να φανταστείς. Ακούω αλλά δεν φχαριστιέμαι, διότι η παραγωγή είναι χάλια.....
Να τω πω απλά. Προτιμώ να ακούσω Volbeat από ηχεία desktop στο γραφείο μου, παρά στο σπίτι με το καλό σύστημα. Γιατί, μα διότι με την μία φαίνεται πόσο κομπρεσσαρισμένες είναι οι παραγωγές τους!!!!
Και αυτό λοιπόν με ενοχλεί στα αυτιά εξίσου με το πιάνο ή το χάλκινο που δεν ακούγεται όπως πρέπει.