east electronics
Επαγγελματίας
- Μηνύματα
- 1.241
- Reaction score
- 1.108
Service Carver C1
Καλη ημερα σε ολους και καλο τριημερο .
Μια και στο blog εχω ηδη αναρτημενα δεκαδες μηχανηματα σκεφτηκα αυτες τις μερες να αφιερωσω λιγο χρονο σε μηχανηματα τα οποια ειναι λιγο πιο σπανια και εχουν αν θελεις και την δικια τους ιστορια και ιδιομορφιες .
Ενα απο αυτα ειναι ο προενισχυτης Carver C1 . O Bob ηταν εξ ορισμου πρωτοπορος αλλα και ιδιοτροπος στις σχεδιασεις του . Αν μη τι αλλο οταν του ειχε μπει μια ιδεα στο μυαλο θα την εκανε πραξη αλλα και κατα την διαρκεια της κατασκευης επιβεβαιωθηκε δεκαδες φορες κανωντας απολυτα ορθη χρηση σε υλικα που κατα κανονα ηταν μαλλον φτηνα .
Να θυμησω οτι οι προενισχυτες οσο και να φανει παραξενο ειναι αρκετα πιο δυσκολοι να σχεδιαστουν ενω στους ενισχυτες η συνταγη ειναι σχετικα ευκολη που σημαινει οτι η ισχυς βγαινει με καλη τροφοδοσια και ο ηχος με καλα και πολλα τρανσιστορ εξοδου .Στον προενισχυτη εχεις να παλεψεις δεκαδες αλλα πραγματα οπως ειναι η παραμοφωση και ο θορυβος η σωστη επιλογη του gain η σωστη διαχειριση των πηγων οι μαλλον αυξημενες δυνατοτητες οπως εξοδοι εγγραφης και καμμια φορα dubbing η υπαρξη και διαχειριση loudness ( πολλες φορες οι επιλογες εκει εκαναν τους προενισχυτες χαοτικους (βλεπε YAMAHA ας πουμε ) αλλα και η συνακροαση μεταξυ πηγων και μεταξυ καναλιων . Ολα αυτα πολυ πριν φτασουμε και στα phono stages κομματι το οποιο εχει αλλη τοση θεωρια και αλλα τοσα προβληματα πισω τους …
Ελαχιστοι θεωρω οτι ειναι οι σχεδιαστες και κατασκευαστες που υλοποιησαν προενισχυτες φορτωμενους με πολλα καλουδια οπως ηθελε η εποχη τοτε οι οποιοι μπορουσαν παρολη την πολυπλοκοτητα να παραμενουν καθαροι …Η Accuphase ισως ..πραγματικα κοιτωντας τα δεν μπορεις να καταλαβεις πως το εχουν καταφερει αλλα ναι το εχουν, καποια YAMAHA ελαχιστα ισως ενα δυο μοντελα ..και αυτο ειναι ολο .
Σε οτι αφορα τις επιλογες των υλικων παιζονται διαφορα παιχνιδια πολλες φορες μαρκετιστικα αλλα και γενικα μεγαλοι σχεδιαστες οπως ο BOB η ο Pass ειχαν / εχουν ενα φετιχ να βαζουν μεσα υλικα τα οποια δεν ειναι διαθεσιμα στο ευρυ κοινο ….Εδω υπαρχει εξαιρετικα μεγαλη ιντριγκα και κατα καιρους εχουν βγει πολλα απο τα βρωμικα μυστικα τους στην αγορα .
Παραδειγμα ηταν ενας ενισχυτης Εγγλεζικος ο οποιος δουλευε με ενα τρανσιστορ του οποιου οι προδιαγραφες ηταν 80 volt και αρα ενας σοβαρος σχεδιαστης θα το ετρεχε 65 ισως 70 αντε 75 στο απολυτο πανω οριο ωστε να λειτουργει με ασφαλεια …Ομως οι Εγγλεζοι το ετρεχαν με 10 volt παραπανω με σχεδον 90volt και παρολο οτι ηταν 10V πιο πανω και εκτος προδιαγραφων ο ενισχυτης δουλευε ρολοι για πολλα πολλα χρονια ….Πως το καταφερναν αυτο ειναι μαλλον απλο ….Αγοραζαν χιλιαδες τρανσιστορ τα δοκιμαζαν ενα ενα και οσα απο αυτα ειχαν “πετυχει” παρα πολυ καλα και αντεχαν ευκολα αυτα τα 10 παραπανω volt τα κραταγαν για να τα βαλουν στα μηχανηματα τους ….Παρατυπο αλλα λειτουργουσε ….
Σε ολοκληρωμενα και ημιαγωγους πολλες φορες βλεπεις μεσα αγνωστες μαρκες η υλικα τα οποια ειναι restamp δλδ ολοκληρωμενα τα οποια εχει σβυστει απο πανω το νουμερο του κατασκευαστη και ειχε τυπωθει εκνεου μια μαρκa αγνωστη αλλα και καποιο νουμερο αγνωστο …εκει θα πρεπει να υποθεσω οτι εγινε ακριβως το ιδιο πραγμα αγοραστηκαν οι ημιαγωγοι απο ενα συνηθισμενο εργοστασιο εγινε προσεκτικος ελεγχος προδιαγραφων και επιλεχτηκαν τα καλυτερα ωστε να μπουν στο μηχανημα …Πολλες φορες φυσικα οταν σηκωνει το τηλεφωνο να μιλησει ο Pass με την Toshiba και ζητησει κατι θα του το φιαξουν ακριβως οπως το θελει για να το βαλει σε καποιο απο τα δικα του μηχανηματα Φυσικα μετα απο αυτο τα τυπωσαν με κατι αλλο ωστε να δημιουργησουν και ενα μυστηριο γυρω απο τα μηχανηματα τους .
Η Adcom για παραδειγμα ειχε ενα ολοκληρο τμημα ματσαρισματος οπου ανθρωποι με τα χερακια τους ματσαριζαν τα τρανσιστορ ενα ενα με το χερι τα μαρκαριζαν και τα εκαναν ετοιμες ομαδες για να πανε στα μηχανηματα …Ισχυε στην Adcom μεχρι το 96 και την εποχη που βγηκε στην αγορα ο 5800 ο οποιος τα πρωτα του κομματια ηταν πραγματικα made in USA ( ασπρες πλακετες ) …Η εταιρια τοτε μεταφερε την παραγωγη της στην Taiwan ( μπλε πλακετες ) και συνεπως ακριβες και χρονοβορες διαδικασιες οπως το “ματσαρισμα ” πηγαν περιπατο και εφεραν δεκαδες προβληματα στο μεταβατικο σταδιο και αληθεια ειναι πως τους πηρε τουλαχιστον κανα χρονο ωστε να “ξεσφιξουν” οι προδιαγραφες και να μπορεσουν να λειτουργουν χωρις προβληματα μεν τα μηχανηματα αλλα με ενα αρκετα σοβαρο αντικτυπο στην ποιοτητα του ηχου τους …
Εδω καπου αξιζει να σημειωθει οτι για ενα αρκετα μεγαλο διαστημα νομιζω περιπου 2 ετων plus η Adcom συνεχιζε να γραφει στα μηχανηματα της Made in USA αν και οι πλακετες ηταν κατασκευασμενες και μονταρισμενες στην TAiwan και μονο το τελικο assembly γινοταν στην Αμερικη .
Με αυτη την λογικη η καταληλη εκφραση ειαι οτι οι κατασκευαστες αληθεια ειναι οτι κατα καιρους μας “γλεντησαν” κυριολεκτικα με τα τερτιπια και τις μηχανοραφιες τους παντα με γνομωνα την μειωση του κοστους ….Θυμαμαι μηχανημα της Technics εποχης 90 το οποιο ειχε τηλεχειρισμο και αρα ολοκληρωμενα στην εισοδο για να κανουν την επιλογη εισοδων …Σαφως οι Ιαπωνες ηξεραν πλεον οτι τα ολοκληρωμενα τους με τα ανεβασμενα στανταρ της εποχης δεν επαιζαν οποτε φροντισαν η πηγη που ηταν της μοδας τοτε δλδ το CD να κουμπωνει στην εισοδο με ρελε και οχι με ολοκληρωμενο για να ειναι οσο γινεται πιο καθαρη />…. Απο πλευρας κοστους αυτη θα ηταν και η σωστη διαχειριση αλλα απο πλευρας ποιοτητας ηχου ιδανικα ολο το μηχανημα θα επρεπε να εχει ρελεδες στην εισοδο απο την στιγμη που ηταν και σε ψηλη θεση στην σειρα των μηχανηματων.
Ο Carver C1 ειναι ενα τετοιο μηχανημα ,με φτηνα υλικα , περιεργα ολοκληρωμενα και ολα απο πλευρας κοστους ειναι στο οριο ….Τιποτα παραπανω απο οσο χρειαζεται για να δουλεψει ο προ και να δουλεψει και καλα απο την στιγμη που ειναι σχεδιασμενος απο τον Bob και το ιδιαιτερο μερακι που εριχνε στα μηχανηματα του …Το phono stage που εχει σχεδιασει ειναι απλό εξυπνο λειτουργικο και με πολυ καλα δυναμικα ενω ολο το προτζεκτ υστερουσε λιγο απο πλευρας συνακροασης και ενδοδιαμορφωσης αλλα οχι παραπανω απο οτι ελεγαν στις προδιαγραφες τους τα ολοκληρωμενα που χρησιμοποιησε τα οποια ηταν τα απλουστατα τετραπλα 741 …
Το 741 ειναι σαν ιδεα ο πρωτος τελεστικος που κατασκευαστηκε ποτε τα TL0XX ειναι ο επομενος και προφανως σημερα το να τους χρησιμοποιει μια εταιρια σαν την Alen Heath θα το χαρακτηριζε μαλλον αναχρονιστικο σε μια εποχη που ο κοσμος εχει μια φρενιτιδα με οτι φοραει μεσα OPA … Κι ομως …αν ξερεις να τα δουλεψεις αυτα τα πραγματα παιζουν παντα μια χαρα .Αυτο κανει η Α&Η τα δουλευει με τον απολυτα σωστο τροπο και αρα το αποτελεσμα της ειναι κορυφαιο .
Σημερα δεν θα εβαζα ενα τετοιο μηχανημα στο ρακ μου …πολυ βρωμικο για ταδικα μου γουστα και με παρα πολλες δυνατοτητες που δεν θα χρησιμοποιησω ποτε … Ειναι HIFI μηχανημα …???? Ξεκαθαρα οχι οι επιδοσεις του ειναι σιγουρα 2 κατηγοριες πιο πανω αλλα εχει λιγο δρομο για να φτασει στην κατηγορια του HI end .
Οι βλαβες του απλες …καθαρισματα διακοπτες και ποτενσιομετρα , Σκουπα ολοι οι ηλεκτρολυτικοι και ενα σοβαρο θεμα που προκευψε στο κυκλωμα mute αλλα οχι κατι το οποιο δεν ηταν αντιμετωπισιμο .
Καλο Σκ σε ολους !
Σακης Πετροπουλος
Καλη ημερα σε ολους και καλο τριημερο .
Μια και στο blog εχω ηδη αναρτημενα δεκαδες μηχανηματα σκεφτηκα αυτες τις μερες να αφιερωσω λιγο χρονο σε μηχανηματα τα οποια ειναι λιγο πιο σπανια και εχουν αν θελεις και την δικια τους ιστορια και ιδιομορφιες .
Ενα απο αυτα ειναι ο προενισχυτης Carver C1 . O Bob ηταν εξ ορισμου πρωτοπορος αλλα και ιδιοτροπος στις σχεδιασεις του . Αν μη τι αλλο οταν του ειχε μπει μια ιδεα στο μυαλο θα την εκανε πραξη αλλα και κατα την διαρκεια της κατασκευης επιβεβαιωθηκε δεκαδες φορες κανωντας απολυτα ορθη χρηση σε υλικα που κατα κανονα ηταν μαλλον φτηνα .
Να θυμησω οτι οι προενισχυτες οσο και να φανει παραξενο ειναι αρκετα πιο δυσκολοι να σχεδιαστουν ενω στους ενισχυτες η συνταγη ειναι σχετικα ευκολη που σημαινει οτι η ισχυς βγαινει με καλη τροφοδοσια και ο ηχος με καλα και πολλα τρανσιστορ εξοδου .Στον προενισχυτη εχεις να παλεψεις δεκαδες αλλα πραγματα οπως ειναι η παραμοφωση και ο θορυβος η σωστη επιλογη του gain η σωστη διαχειριση των πηγων οι μαλλον αυξημενες δυνατοτητες οπως εξοδοι εγγραφης και καμμια φορα dubbing η υπαρξη και διαχειριση loudness ( πολλες φορες οι επιλογες εκει εκαναν τους προενισχυτες χαοτικους (βλεπε YAMAHA ας πουμε ) αλλα και η συνακροαση μεταξυ πηγων και μεταξυ καναλιων . Ολα αυτα πολυ πριν φτασουμε και στα phono stages κομματι το οποιο εχει αλλη τοση θεωρια και αλλα τοσα προβληματα πισω τους …
Ελαχιστοι θεωρω οτι ειναι οι σχεδιαστες και κατασκευαστες που υλοποιησαν προενισχυτες φορτωμενους με πολλα καλουδια οπως ηθελε η εποχη τοτε οι οποιοι μπορουσαν παρολη την πολυπλοκοτητα να παραμενουν καθαροι …Η Accuphase ισως ..πραγματικα κοιτωντας τα δεν μπορεις να καταλαβεις πως το εχουν καταφερει αλλα ναι το εχουν, καποια YAMAHA ελαχιστα ισως ενα δυο μοντελα ..και αυτο ειναι ολο .
Σε οτι αφορα τις επιλογες των υλικων παιζονται διαφορα παιχνιδια πολλες φορες μαρκετιστικα αλλα και γενικα μεγαλοι σχεδιαστες οπως ο BOB η ο Pass ειχαν / εχουν ενα φετιχ να βαζουν μεσα υλικα τα οποια δεν ειναι διαθεσιμα στο ευρυ κοινο ….Εδω υπαρχει εξαιρετικα μεγαλη ιντριγκα και κατα καιρους εχουν βγει πολλα απο τα βρωμικα μυστικα τους στην αγορα .
Παραδειγμα ηταν ενας ενισχυτης Εγγλεζικος ο οποιος δουλευε με ενα τρανσιστορ του οποιου οι προδιαγραφες ηταν 80 volt και αρα ενας σοβαρος σχεδιαστης θα το ετρεχε 65 ισως 70 αντε 75 στο απολυτο πανω οριο ωστε να λειτουργει με ασφαλεια …Ομως οι Εγγλεζοι το ετρεχαν με 10 volt παραπανω με σχεδον 90volt και παρολο οτι ηταν 10V πιο πανω και εκτος προδιαγραφων ο ενισχυτης δουλευε ρολοι για πολλα πολλα χρονια ….Πως το καταφερναν αυτο ειναι μαλλον απλο ….Αγοραζαν χιλιαδες τρανσιστορ τα δοκιμαζαν ενα ενα και οσα απο αυτα ειχαν “πετυχει” παρα πολυ καλα και αντεχαν ευκολα αυτα τα 10 παραπανω volt τα κραταγαν για να τα βαλουν στα μηχανηματα τους ….Παρατυπο αλλα λειτουργουσε ….
Σε ολοκληρωμενα και ημιαγωγους πολλες φορες βλεπεις μεσα αγνωστες μαρκες η υλικα τα οποια ειναι restamp δλδ ολοκληρωμενα τα οποια εχει σβυστει απο πανω το νουμερο του κατασκευαστη και ειχε τυπωθει εκνεου μια μαρκa αγνωστη αλλα και καποιο νουμερο αγνωστο …εκει θα πρεπει να υποθεσω οτι εγινε ακριβως το ιδιο πραγμα αγοραστηκαν οι ημιαγωγοι απο ενα συνηθισμενο εργοστασιο εγινε προσεκτικος ελεγχος προδιαγραφων και επιλεχτηκαν τα καλυτερα ωστε να μπουν στο μηχανημα …Πολλες φορες φυσικα οταν σηκωνει το τηλεφωνο να μιλησει ο Pass με την Toshiba και ζητησει κατι θα του το φιαξουν ακριβως οπως το θελει για να το βαλει σε καποιο απο τα δικα του μηχανηματα Φυσικα μετα απο αυτο τα τυπωσαν με κατι αλλο ωστε να δημιουργησουν και ενα μυστηριο γυρω απο τα μηχανηματα τους .
Η Adcom για παραδειγμα ειχε ενα ολοκληρο τμημα ματσαρισματος οπου ανθρωποι με τα χερακια τους ματσαριζαν τα τρανσιστορ ενα ενα με το χερι τα μαρκαριζαν και τα εκαναν ετοιμες ομαδες για να πανε στα μηχανηματα …Ισχυε στην Adcom μεχρι το 96 και την εποχη που βγηκε στην αγορα ο 5800 ο οποιος τα πρωτα του κομματια ηταν πραγματικα made in USA ( ασπρες πλακετες ) …Η εταιρια τοτε μεταφερε την παραγωγη της στην Taiwan ( μπλε πλακετες ) και συνεπως ακριβες και χρονοβορες διαδικασιες οπως το “ματσαρισμα ” πηγαν περιπατο και εφεραν δεκαδες προβληματα στο μεταβατικο σταδιο και αληθεια ειναι πως τους πηρε τουλαχιστον κανα χρονο ωστε να “ξεσφιξουν” οι προδιαγραφες και να μπορεσουν να λειτουργουν χωρις προβληματα μεν τα μηχανηματα αλλα με ενα αρκετα σοβαρο αντικτυπο στην ποιοτητα του ηχου τους …
Εδω καπου αξιζει να σημειωθει οτι για ενα αρκετα μεγαλο διαστημα νομιζω περιπου 2 ετων plus η Adcom συνεχιζε να γραφει στα μηχανηματα της Made in USA αν και οι πλακετες ηταν κατασκευασμενες και μονταρισμενες στην TAiwan και μονο το τελικο assembly γινοταν στην Αμερικη .
Με αυτη την λογικη η καταληλη εκφραση ειαι οτι οι κατασκευαστες αληθεια ειναι οτι κατα καιρους μας “γλεντησαν” κυριολεκτικα με τα τερτιπια και τις μηχανοραφιες τους παντα με γνομωνα την μειωση του κοστους ….Θυμαμαι μηχανημα της Technics εποχης 90 το οποιο ειχε τηλεχειρισμο και αρα ολοκληρωμενα στην εισοδο για να κανουν την επιλογη εισοδων …Σαφως οι Ιαπωνες ηξεραν πλεον οτι τα ολοκληρωμενα τους με τα ανεβασμενα στανταρ της εποχης δεν επαιζαν οποτε φροντισαν η πηγη που ηταν της μοδας τοτε δλδ το CD να κουμπωνει στην εισοδο με ρελε και οχι με ολοκληρωμενο για να ειναι οσο γινεται πιο καθαρη />…. Απο πλευρας κοστους αυτη θα ηταν και η σωστη διαχειριση αλλα απο πλευρας ποιοτητας ηχου ιδανικα ολο το μηχανημα θα επρεπε να εχει ρελεδες στην εισοδο απο την στιγμη που ηταν και σε ψηλη θεση στην σειρα των μηχανηματων.
Ο Carver C1 ειναι ενα τετοιο μηχανημα ,με φτηνα υλικα , περιεργα ολοκληρωμενα και ολα απο πλευρας κοστους ειναι στο οριο ….Τιποτα παραπανω απο οσο χρειαζεται για να δουλεψει ο προ και να δουλεψει και καλα απο την στιγμη που ειναι σχεδιασμενος απο τον Bob και το ιδιαιτερο μερακι που εριχνε στα μηχανηματα του …Το phono stage που εχει σχεδιασει ειναι απλό εξυπνο λειτουργικο και με πολυ καλα δυναμικα ενω ολο το προτζεκτ υστερουσε λιγο απο πλευρας συνακροασης και ενδοδιαμορφωσης αλλα οχι παραπανω απο οτι ελεγαν στις προδιαγραφες τους τα ολοκληρωμενα που χρησιμοποιησε τα οποια ηταν τα απλουστατα τετραπλα 741 …
Το 741 ειναι σαν ιδεα ο πρωτος τελεστικος που κατασκευαστηκε ποτε τα TL0XX ειναι ο επομενος και προφανως σημερα το να τους χρησιμοποιει μια εταιρια σαν την Alen Heath θα το χαρακτηριζε μαλλον αναχρονιστικο σε μια εποχη που ο κοσμος εχει μια φρενιτιδα με οτι φοραει μεσα OPA … Κι ομως …αν ξερεις να τα δουλεψεις αυτα τα πραγματα παιζουν παντα μια χαρα .Αυτο κανει η Α&Η τα δουλευει με τον απολυτα σωστο τροπο και αρα το αποτελεσμα της ειναι κορυφαιο .
Σημερα δεν θα εβαζα ενα τετοιο μηχανημα στο ρακ μου …πολυ βρωμικο για ταδικα μου γουστα και με παρα πολλες δυνατοτητες που δεν θα χρησιμοποιησω ποτε … Ειναι HIFI μηχανημα …???? Ξεκαθαρα οχι οι επιδοσεις του ειναι σιγουρα 2 κατηγοριες πιο πανω αλλα εχει λιγο δρομο για να φτασει στην κατηγορια του HI end .
Οι βλαβες του απλες …καθαρισματα διακοπτες και ποτενσιομετρα , Σκουπα ολοι οι ηλεκτρολυτικοι και ενα σοβαρο θεμα που προκευψε στο κυκλωμα mute αλλα οχι κατι το οποιο δεν ηταν αντιμετωπισιμο .
Καλο Σκ σε ολους !
Σακης Πετροπουλος