Analog News

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.001
Reaction score
30.139
η συντριπτική πλειονότητα των photo stages δεν έχουν XLR εισόδους.
Υπάρχουν οικονομικά (ή περίπου) με XLR εισόδους? Γνωρίζει κανείς εδώ να μάς πληροφορήσει?
[DOUBLEPOST=1535672090][/DOUBLEPOST]Συμπληρώνω την ερώτηση. Υπάρχουν πικάπ σχετικά οικονομικά με XLR εξόδους?
 

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.753
Reaction score
52.296
Ortofon Xpression pickup head . . .



Description: Moving-coil pickup head. Cartridge body material, SLM Stainless Steel and Special proprietary TPE-compound. Stylus type, Special polished Nude Ortofon Replicant 100 on boron cantilever. Stylus tip radius r/R, 5/100µm. Internal impedance, DC resistance, 4 ohms. Recommended load impedance, >10 ohms. Output voltage at 1kHz, 5cm/s, 0.3mV. Channel balance at 1kHz, <0.2dB. Channel separation at 1kHz, >28dB. Channel separation at 15kHz, >22dB. Frequency response, 20Hz–20kHz +0.5/–1.5dB. Tracking ability at 315Hz at recommended tracking force, 90µm. Compliance, dynamic, lateral, 11µm/mN. Tracking force range, 2.3–2.8gm (23–28 mN). Tracking force, recommended, 2.6gm (26mN). Tracking angle, 23°.
Cartridge weight: 28gm



. . . The most important improvement was in the highs. The fundamental tones of higher-pitched instruments and voices, and the even higher-frequency tones that convey color and a sense of space, were almost perfectly articulate and clear. I heard none of the attenuation of high frequencies that I do from classic SPUs, but no extra tizz, either—nothing to accentuate surface noise or otherwise get in the music's way. Ambience was reproduced but not exaggerated, though some might hear it as a bit toned down. If that's what was happening, it worked. The music came across with more drive, more emotional force . . .



. . . I regret how long it's taken me to review the Ortofon Xpression, but I needed the time to catch up with so fine an audio component. It wasn't about—or not only about—training my ear. It was also about setting aside technical notions of sound and opening myself up more fully to what the sound is telling me about the music—which, it's turned out, is precisely what the Xpression is best at. As for the price—and that early offense against my sense of value—I guess that, too, has changed with time: At $5669, the Xpression is expensive, but age and experience have shown me that it's hard to set a budget for experience, including—or especially—the experience of music.

https://www.stereophile.com/content/ortofon-xpression-pickup-head




Ortofon Replicant 100 - the finest diamond in the world
The Xpression features an ultra-fine and extra polished version of the unique Ortofon Replicant 100 stylus on Boron Cantilever. Replicant 100 is also used in theMC A90, MC Windfeld, MC Anna and MC Cadenza Bronze cartridges, providing more responsive and transparent sound reproduction.

One of the preconditions for linear reproduction with a wide frequency range and optimal tracking performance is a diamond - the shape of which is as close as possible to the original cutting needle.

This diamond is incredibly small and light, but has an extraordinarily large vertical contact surface despite its minimal radius of rounding. Correctly fitted at a vertical angle of 23 degrees, an Ortofon Replicant Stylus 100 will read the musical information in the grooves of a record with a greater degree of accuracy than any other kind of needle.

https://www.ortofon.com/xpression-p-487

http://wiredstate.com/forum/viewtopic.php?f=86&t=24709









. . . αν και δεν είναι αυτό το ζητούμενο . . . είναι κούκλα
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.829
Reaction score
136.812
Πανέμορφη!

Με διαφορά η πιο κούκλα κεφαλή που έχω δει!



Βεβαίως, τα λεφτά που ζητάει είναι εξωφρενικά...
 

Μηνύματα
1.221
Reaction score
1.752
Tracking ability at 315Hz at recommended tracking force, 90µm.
Tracking force, recommended, 2.6gm
Compliance, dynamic, lateral, 11µm/mN
90µm Trackability με 11cu Compliance εἰναι λἰγο απἰστευτο .... βοηθἀει βἐβαια το 2.6gm VTF
αλλἀ και πἀλι ... δεν το πολυπιστεὐω.
Μὀνο ... Μιἀ δοκιμἠ θα μας πεἰσει ! ;)
 
Last edited:


Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.753
Reaction score
52.296
Audio Τechnica VM95: νέα σειρά ΜΜ κεφαλών




Η ιαπωνική εταιρία ενέδωσε στον μοδάτο «χρωματικό κώδικα» με τη νέα της, εξαμελή σειρά ΜΜ κεφαλών, αλλά τα μοντέλα ονομάζονται με κλασικούς κωδικούς όπου προσδιορίζεται ο τύπος της ακίδας (διαμαντιού).

Όλα διαθέτουν το ίδιο σώμα, στέλεχος αλουμινίου, μεταλλικές φωλιές για βίδες ώστε να μοντάρονται εύκολα, το πατενταρισμένο σύστημα με τους δύο μαγνήτες που προσομοιάζουν το σχήμα V της κεφαλής του μηχανήματος κοπής και παράγονται σκέτα ή μαζί με κέλυφος. Το εισαγωγικό μοντέλο είναι η AT-VM95C, με κωνικού σχήματος διαμάντι 0,6 χλστ, χρώματος μπλε, με έξοδο 4mV.


Η ιαπωνική εταιρία ενέδωσε στον μοδάτο «χρωματικό κώδικα» με τη νέα της, εξαμελή σειρά ΜΜ κεφαλών, αλλά τα μοντέλα ονομάζονται με κλασικούς κωδικούς όπου προσδιορίζεται ο τύπος της ακίδας (διαμαντιού).

Όλα διαθέτουν το ίδιο σώμα, στέλεχος αλουμινίου, μεταλλικές φωλιές για βίδες ώστε να μοντάρονται εύκολα, το πατενταρισμένο σύστημα με τους δύο μαγνήτες που προσομοιάζουν το σχήμα V της κεφαλής του μηχανήματος κοπής και παράγονται σκέτα ή μαζί με κέλυφος. Το εισαγωγικό μοντέλο είναι η AT-VM95C, με κωνικού σχήματος διαμάντι 0,6 χλστ, χρώματος μπλε, με έξοδο 4mV.

Το επόμενο είναι το ΑΤ-VM95E (διαδέχεται την περίφημη ΑΤ-95Ε ), με ελλειπτικό διαμάντι 0,3x0,7 χλστ., έξοδο 4mV χρώματος πράσινου και ακολουθεί η AT-VM95EN με γυμνό ελλειπτικό διαμάντι, έξοδο 3,5mV, απόκριση στα 23KHz και πορτοκαλί χρώμα.

Η γκάμα συνεχίζει με την AT-VM95ML με line contact Microlinear ακίδα σε κόκκινο χρώμα,έξοδο 3,5mV και έκταση στα 25KHz και φθάνει στην κορυφαία AT-VM95SH με διαμάντι τύπου Shibata και μαύρο χρώμα.

Υπάρχει, τέλος, και το «λευκό» μοντέλο SP με 2,7mV έξοδο, κατάλληλο για δίσκους 78 στροφών. Οι τιμές ξεκινάνε από τις 29£ και φθάνουν τις 179£ και η αναβάθμιση σε μεγαλύτερο μοντέλο είναι πανεύκολη, αλλάζοντας το χρώμα με το κατάλληλο ανταλλακτικό σετ «βελόνας».

http://www.hxoseikona.gr/nea/6576-audio-technica-vm95.html
 

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.753
Reaction score
52.296
TechDas . . .



Από την Ιαπωνία στην Ελλάδα. Τα ultra high end πικάπ της TechDas, που κοστίζουν μια περιουσία το καθένα. Οι υπερηχητικές αυτές αναλογικές μηχανές ονομάζονται και Air Force One. Κατασκευασμένα με Ιαπωνική ακρίβεια και τέλεια εφαρμοσμένη μηχανική.

http://www.hxoseikona.gr/nea/6604-techdas.html

https://techdas.jp/



TechDAS Air Force One Turntable



 

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.753
Reaction score
52.296
Simply Analog: Μια ελληνική εταιρία στον χώρο των αναλογικών αξεσουάρ!



- Με εξαγωγική δραστηριότητα σε 21 χώρες και σημαντική κατασκευαστική δραστηριότητα στην Ελλάδα, η Simply Analog εξειδικεύεται στα αξεσουάρ που είναι απαραίτητα σε όσους διαθέτουν συλλογή δίσκων βινυλίου και αναλογικές πηγές. Αν δεν την ξέρετε ήδη, είναι καιρός να την μάθετε γιατί είναι βέβαιο ότι έχει κάτι που το χρειάζεστε . . .

http://avmentor.gr/news/2018/simply_analog_in_greece.htm


 

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.753
Reaction score
52.296
Ortofon's Leif Johannsen Interviewed About 100th Anniversary Cartridges




Ortofon Celebrates 100 Years

Danish engineers, Axel Petersen (1887-1971) and Arnold Poulsen (1889-1952) founded the the Electrical Phono Film Company on October 9th, 1918 to develop synchronized sound systems for motion pictures. In 1948 Ortofon developed the first moving coil cartridge, though the late Joe Grado also claims credit for its invention.

https://www.analogplanet.com/content/ortofon-celebrates-100-years
 

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.753
Reaction score
52.296
Audio Technica Exellence: Bινύλιο κορυφής



Η ιαπωνική εταιρία κάνει την έκπληξη με τη νέα σειρά high end προδιαγραφών, που λέγεται Excellence και περιλαμβάνει μια επαναστικής σχεδίασης κεφαλή κινητού πηνίου, έναν μετασχηματιστή προσαρμογής γι’αυτήν και τέσσερις τύπους καλωδίων βραχίονα.

Η κεφαλή λέγεται ΑΤ-ART1000, αποδίδει 0,2mV με εσωτερική αντίσταση 3Ω, έχει σώμα από τιτάνιο, στέλεχος boron και τοποθετεί τα δύο μικροσκοπικά πηνία στην άλλη άκρη της βελόνας, επάνω ακριβώς από το διαμάντι τύπου line contact! Τα πηνία δεν έχουν πυρήνα, βρίσκονται όμως μέσα σε ένα πολύ μικρό μαγνητικό διάκενο 0,6χλστ. που διαθέτει την απαραίτητη ένταση για να δώσουν μια χρήσιμη τάση.

Αυτή η τάση, εξαιρετικά ευάλωτη στους θορύβους, ενισχύεται ιδεωδώς από το AT-SUT1000 που διαθέτει πυρήνα L58, δίνει κέρδος 22dB και απόκριση στα 200KHz για αντίσταση κεφαλής 3Ω (πέφτει στα 40KHz για φορτίο 17Ω, που είναι και το μέγιστο που σηκώνει), ενώ παρέχει διασυνδέσεις τόσο με RCA όσο και με XLR.

Από το sut μέχρι τον βραχίονα, η εταιρία προτείνει ως ιδανικό παρτενέρ τα καλώδια ΑΤ-TC1000, που έρχονται σε τέσσερις εκδόσεις (DIN 5 pin σε RCA, XLR, και RCA-RCA, XLR-XLR) και χρησιμοποιούν αγωγούς από χαλκό DUCC (Dia Ultra Crystallized Copper-πατέντα της Mitsubishi) καθαρότητας 7Ν, που παρουσιάζουν βελτιστοποιημένες δομές κρυστάλλων, με φροντίδα ακόμη και για τον προσανατολισμό τους.


http://www.hxoseikona.gr/nea/6632-audio-technica-exellence.html







- αριστερά η τεχνοτροπία της ΑΤ , και δίπλα της η συμβατική

upload_2018-10-9_10-5-7.png






http://excellence.audio-technica.com/
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.085
Reaction score
42.027
Audio Technica Exellence: Bινύλιο κορυφής



Η ιαπωνική εταιρία κάνει την έκπληξη με τη νέα σειρά high end προδιαγραφών, που λέγεται Excellence και περιλαμβάνει μια επαναστικής σχεδίασης κεφαλή κινητού πηνίου, έναν μετασχηματιστή προσαρμογής γι’αυτήν και τέσσερις τύπους καλωδίων βραχίονα.

Η κεφαλή λέγεται ΑΤ-ART1000, αποδίδει 0,2mV με εσωτερική αντίσταση 3Ω, έχει σώμα από τιτάνιο, στέλεχος boron και τοποθετεί τα δύο μικροσκοπικά πηνία στην άλλη άκρη της βελόνας, επάνω ακριβώς από το διαμάντι τύπου line contact! Τα πηνία δεν έχουν πυρήνα, βρίσκονται όμως μέσα σε ένα πολύ μικρό μαγνητικό διάκενο 0,6χλστ. που διαθέτει την απαραίτητη ένταση για να δώσουν μια χρήσιμη τάση.

Αυτή η τάση, εξαιρετικά ευάλωτη στους θορύβους, ενισχύεται ιδεωδώς από το AT-SUT1000 που διαθέτει πυρήνα L58, δίνει κέρδος 22dB και απόκριση στα 200KHz για αντίσταση κεφαλής 3Ω (πέφτει στα 40KHz για φορτίο 17Ω, που είναι και το μέγιστο που σηκώνει), ενώ παρέχει διασυνδέσεις τόσο με RCA όσο και με XLR.

Από το sut μέχρι τον βραχίονα, η εταιρία προτείνει ως ιδανικό παρτενέρ τα καλώδια ΑΤ-TC1000, που έρχονται σε τέσσερις εκδόσεις (DIN 5 pin σε RCA, XLR, και RCA-RCA, XLR-XLR) και χρησιμοποιούν αγωγούς από χαλκό DUCC (Dia Ultra Crystallized Copper-πατέντα της Mitsubishi) καθαρότητας 7Ν, που παρουσιάζουν βελτιστοποιημένες δομές κρυστάλλων, με φροντίδα ακόμη και για τον προσανατολισμό τους.


http://www.hxoseikona.gr/nea/6632-audio-technica-exellence.html







- αριστερά η τεχνοτροπία της ΑΤ , και δίπλα της η συμβατική

View attachment 107077





http://excellence.audio-technica.com/
!!
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.001
Reaction score
30.139
Audio Technica Exellence: Bινύλιο κορυφής



Η ιαπωνική εταιρία κάνει την έκπληξη με τη νέα σειρά high end προδιαγραφών, που λέγεται Excellence και περιλαμβάνει μια επαναστικής σχεδίασης κεφαλή κινητού πηνίου, έναν μετασχηματιστή προσαρμογής γι’αυτήν και τέσσερις τύπους καλωδίων βραχίονα.

Η κεφαλή λέγεται ΑΤ-ART1000, αποδίδει 0,2mV με εσωτερική αντίσταση 3Ω, έχει σώμα από τιτάνιο, στέλεχος boron και τοποθετεί τα δύο μικροσκοπικά πηνία στην άλλη άκρη της βελόνας, επάνω ακριβώς από το διαμάντι τύπου line contact! Τα πηνία δεν έχουν πυρήνα, βρίσκονται όμως μέσα σε ένα πολύ μικρό μαγνητικό διάκενο 0,6χλστ. που διαθέτει την απαραίτητη ένταση για να δώσουν μια χρήσιμη τάση.

Αυτή η τάση, εξαιρετικά ευάλωτη στους θορύβους, ενισχύεται ιδεωδώς από το AT-SUT1000 που διαθέτει πυρήνα L58, δίνει κέρδος 22dB και απόκριση στα 200KHz για αντίσταση κεφαλής 3Ω (πέφτει στα 40KHz για φορτίο 17Ω, που είναι και το μέγιστο που σηκώνει), ενώ παρέχει διασυνδέσεις τόσο με RCA όσο και με XLR.

Από το sut μέχρι τον βραχίονα, η εταιρία προτείνει ως ιδανικό παρτενέρ τα καλώδια ΑΤ-TC1000, που έρχονται σε τέσσερις εκδόσεις (DIN 5 pin σε RCA, XLR, και RCA-RCA, XLR-XLR) και χρησιμοποιούν αγωγούς από χαλκό DUCC (Dia Ultra Crystallized Copper-πατέντα της Mitsubishi) καθαρότητας 7Ν, που παρουσιάζουν βελτιστοποιημένες δομές κρυστάλλων, με φροντίδα ακόμη και για τον προσανατολισμό τους.


http://www.hxoseikona.gr/nea/6632-audio-technica-exellence.html







- αριστερά η τεχνοτροπία της ΑΤ , και δίπλα της η συμβατική

View attachment 107077





http://excellence.audio-technica.com/
PRICE: £4,450
http://www.the-ear.net/review-hardware/audio-technica-art1000-moving-coil-cartridge
 

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.753
Reaction score
52.296
Ortofon SPU Century: 100 χρόνια ομορφιάς . . .



Στα πλαίσια του εορτασμού των εκατό χρόνων της, η Ortofon δεν παρέλειψε να τιμήσει το θρυλικό μοντέλο SPU, που ξεκίνησε να παράγεται το 1958 στις απαρχές της στερεοφωνικής αναπαραγωγής. Η SPU είναι κεφαλή κινητού πηνίου ενωμένη με το κέλυφος, που απευθύνεται σε βραχίονες με στάνταρντ αποσπώμενο κέλυφος.

Στη γκάμα της εταιρίας υπάρχουν δέκα εκδόσεις της εν λόγω κεφαλής και το μοντέλο Century τίθεται επικεφαλής, ως η καλύτερη SPU που έχει ποτέ κατασκευαστεί! Η κεφαλή διατηρεί τη βασική δομή του μαγνητικού μοτέρ όπως η original, όμως διαθέτει εξελιγμένες τεχνικές κατασκευής και σύγχρονα υλικά στα σημεία.

Το σώμα χρησιμοποιεί αλουμίνιο κατασκευασμένο με λέιζερ (SLM), που παρέχει απόλυτο έλεγχο της πυκνότητας του υλικού και, άρα, της εσωτερικής του απόσβεσης, ενώ η μαύρη εξωτερική επικάλυψη στο επάνω μέρος είναι με ειδικά κατεργασμένο άνθρακα (Diamond like Carbon). Το κάτω μέρος περιλαμβάνει σταθεροποιημένο, μασίφ ξύλο, περιποιημένο με πολυμερή υλικά, με τη καμπύλη γραμμή ανάμεσα σε αυτό και το επάνω μέρος να παραπέμπει σε μουσικά όργανα.

Η SPU Century διαθέτει διαμάντι τύπου Nude Shibata και αλουμινένιο στέλεχος, με πηνία φωνής από επάργυρο χαλκό 5Ν. Ζυγίζει 32 γρ., θέλει βάρος ανάγνωσης 4 γρ., έχει χαμηλή ενδοτικότητα 8cu και αποδίδει 0,2mV με εσωτερική αντίσταση 2Ω.

http://www.hxoseikona.gr/nea/6640-ortofon-spu-century-100-chronia-omorfias.html



The SPU Century technical data
Output voltage at 1000 Hz, 5cm/sec. - 0.2 mV
Channel balance at 1 kHz - 1.0 dB
Channel separation at 1 kHz - 22 dB
Channel separation at 15 kHz - 15 dB
Frequency range at -3 dB - 20-25.000 Hz
Frequency response - 20-20.000 Hz - + 3 dB/-2 dB
Tracking ability at 315Hz at recommended tracking force *) 70 µm
Compliance, dynamic, lateral - 8 µm/mN
Stylus type - Nude Shibata
Stylus tip radius - r/R 6/50 μm
Tracking force range - 3.0-5.0 g (30-50 mN)
Tracking force, recommended - 4.0 g (40 mN)
Tracking angle - 20°
*) Typical value

Internal impedance, DC resistance - 2 ohm
Recommended load impedance > 10 ohm
Cartridge body material - SLM Aluminium/Wood
Coilwire material - Silver Plated High Purity Copper (OFC)
Cartridge colour - Black/Beech
Cartridge weight - 32 g

https://www.ortofon.com/spu-century-p-882
 


Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.753
Reaction score
52.296
Goldring Ethos: Κινητού πηνίου



Η Golding, μια ιστορική εταιρία κατασκευής κεφαλών, ανήκει στο ίδιο γκρουπ στην Ευρώπη με την Q Acoustics, Grado και QED (καλώδια). H Goldring ανακοίνωσε πρόσφατα μια νέα κεφαλή κινητού πηνίου, την Ethos.

H καρδιά της κεφαλής βασίζεται στο χειροποίητο σύστημα «γεννήτριας» GOL-1 που εστιάζει στην χαμηλή αντίσταση των πηνίων και στην πολύ χαμηλή του μάζα. Συναρμολογημένη στην Αγγλία, η κεφαλή έχει στέλεχος σε μορφή σωλήνα από κράμα, ακίδα τύπου line-contact από διαμάντι, πυρήνες για τα πηνία από Σουηδικό σίδερο, εσωτερική ανάρτηση από ελαστικό, μαγνήτες νεοδυμίου, σώμα (κέλυφος) από τεχνητό αλουμίνιο και έχει 32 στροφές τυλίγματος ανά κανάλι.



Σε περίπτωση που η «κοπεί» η κεφαλή αλλάζει στο εργοαστάσιο.
Κατά τα άλλα έχουμε αντίσταση 100Ω, συνολικό βάρος 8,5 γρ. και βάρος ανάγνωσης 1,5-2,0 γρ.


http://www.hxoseikona.gr/nea/6658-goldring-ethos.html





Line-Contact Stylus

The line-contact diamond profile provides a large contact area with the groove wall, improving the retrieval of high frequency detail and reducing groove wear. Its vital-shaped shank has a low tip mass giving the design exceptionally good trackability.


Alloy Cantilever
The stiff and lightweight alloy cantilever tube has been tuned to the ideal length for cartridge stability and ride height. Its length has been optimised to reduce inertia in the suspension system and improve trackability.


Cross-Shaped Armature
The coils are wound around a cross-shaped armature of pure, high-permeability, Swedish iron. The reduced unsprung mass improves the ability for the stylus to track the groove wall and minimises cross-talk, improving the stereo image.


Optimised Suspension
The new damper pad uses a bespoke butyl rubber compound to keep the system critically damped. Combined with an expertly tensioned tie-wire, the cartridge remains ultra-stable even during the loudest and most complex passages.


Neodymium Magnet
A very light and powerful neodymium magnet is clamped between two pole shoes creating a perfectly uniform magnetic field gap, within which the cross armature is suspended. This gives Ethos its typically flat and extended frequency response.


Aluminium Body Shell
The body is precision-milled from a low density, rigid, aircraft grade aluminium which helps to maintain a low effective mass and enables it to dissipate unwanted resonances into the tonearm where they are effectively ‘grounded’.


TECHNICAL SPECIFICATION
Construction
  • Stylus profile: Vital line-contact
  • Stylus radius: 8 x 35 μm (0.3 x 1.4 mil)
  • Cantilever: Aluminium alloy
  • Coil wire: Oxygen free copper
  • Coil windings: 32 per channel
  • Armature type: Low mass cross shape
  • Magnet: Neodymium
  • Generator model: GOL-1
  • Body material: Aircraft aluminium
  • Replacement stylus: Factory replaceable

Transducer Characteristics
  • Frequency range: 10 Hz - 32 kHz
  • Frequency response: ± 2 dB (35 Hz - 20 kHz)
  • Channel balance: <1 dB at 1 kHz
  • Channel separation: >30 dB at 1 kHz
  • Sensitivity: 0.5 mV ± 1 dB @ 1 kHz, 5 cm/s (rms)
  • Static compliance: 25 mm/N
  • Dynamic compliance: 15 mm/N
  • Vertical tracking angle: 20°

Model Details
  • Name: Ethos
  • Product code: GL0003M
  • Colour: Silver
  • Cartridge type: Moving coil

Electrical Characteristics
  • Load resistance: 100 Ω
  • Load capacitance: 100 - 1000 pF
  • Internal inductance: 7.5 μH typical
  • Internal resistance: 4 Ω typical

Mechanical Characteristics
  • Cartridge mass: 7.7 g
  • Total mass (incl. fixings): 8.5 g
  • Fixing centres: 12.7 mm (0.5 in)
  • Playing weight: 1.5 - 2.0 g (1.75 g)

http://www.goldring.co.uk/goldring_ethos.html
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.001
Reaction score
30.139
Ημουν έφηβος όταν ήρθαν στην Ελλάδα οι πρώτες κινητού πηνίου. Από τότε προσπαθώ να καταλάβω, από τεχνικής καθαρά απόψεως, γιατί αυτή η αρχή λειτουργίας αποδίδει καλύτερο (όπως λένε) ήχο. Όσο για χαρακτηριστικά, η μόνη διαφορά που βλέπω είναι πως οι κινητού μαγνήτη έχουν λιγάκι καλύτερο λόγο σήματος προς θόρυβο (το ίδιο βλέπω και στα φώνο προ)
 

Μηνύματα
3.074
Reaction score
650
Τα κινούμενα πηνία είναι κατα πολύ ελαφρύτερα από οποιονδήποτε κινητό μαγνήτη. Αυτό καθιστά τη βελονα ικανή να ιχνηλατεί πιστότερα και ταχυτερα τα αυλάκια του δίσκου με αποτέλεσμα να έχουμε περισσότερη λεπτομέρεια, λιγότερη παραμόρφωση και βελτιωμένη ακρίβεια.
Το μειονέκτημα είναι η πολύ χαμηλή τάση που παράγουν κάιτ που καθιστά αναγκαία την χρήση ενός μετασχηματιστή S.U.T. ή ενός δεύτερου σταδίου προενίσχυσης.
 

A

AKARL

Guest
Ημουν έφηβος όταν ήρθαν στην Ελλάδα οι πρώτες κινητού πηνίου. Από τότε προσπαθώ να καταλάβω, από τεχνικής καθαρά απόψεως, γιατί αυτή η αρχή λειτουργίας αποδίδει καλύτερο (όπως λένε) ήχο. Όσο για χαρακτηριστικά, η μόνη διαφορά που βλέπω είναι πως οι κινητού μαγνήτη έχουν λιγάκι καλύτερο λόγο σήματος προς θόρυβο (το ίδιο βλέπω και στα φώνο προ)
Στο σάϊτ της Perreaux αναφέρονται τα ακόλουθα:

Moving Magnet vs. Moving Coil phono cartridges

Two types

There are 2 dominant phono cartridge (Cart) topologies. These are Moving Magnet (MM) and Moving Coil (MC) (there are also induced, variable reluctance, strain gauge and moving iron systems). At a basic level, internally to the cartridge, an MM design features a stylus cantilever connected fixed magnet, which moves back and forth inside a fixed coil in sympathy with groove indentations. The MM design is of comparatively high mass and generates its output by exciting a large coil fixed inside the cartridge body. An MC design differs from MM in that it is comparatively a low mass design with 2 miniscule coils affixed to the stylus cantilever, generating a far lower output in conjunction with fixed magnets inside the cartridge.

MM vs. MC

Advantages of Moving Magnet designs

Simpler design and therefore cheaper to manufacture and costs less than its MC equivalent. This is primarily on account of the reason that you don't have the complexity of attaching a coil of wire from the cantilever to the cartridge body as an MC design.

It is easy to replace the stylus (needle). Since the magnet is not attached to anything in the body of the cartridge, it's simple to replace. You simply can't do this with an MC stylus, as the internal coil is attached to the cantilever, which is then attached to the cartridge body. If you pulled it out, it would break the wire and destroy the entire cartridge.

Nearly all tone arms are designed to accommodate MM cartridges.

MM cartridges are more robust

MM designs have far greater voltage outputs, often negating the requirements for high quality phono preamps in favour of lower cost equivalents.

On account of the higher output voltages generated, and lower gain levels of pre amplification required, there is usually less system hiss/hum to contend with.

Disadvantages

The increased weight of MM cartridges tend to inhibit the ability of the stylus/cantilever to move with record groove vibrations, some of which are in the order of millionth of a millimetre. This greater mass value generally means that the stylus can't move as quickly over the record, which inhibits its ability to track the subtle changes within the groove's surface. This can add up to less detail, accuracy, and distortion of the original recording.

The long and large coil design inside the MM body tends to act as a filter, cutting off high frequencies.

A small magnet needs a large coil and it is possible to have coil inductance issues. This can result on a harsh or distorted sound.

Advantages of Moving Coil designs

The whole concept of the MC design is around the huge advantage its reduced mass can be brought into play. Rather than put a relatively heavy magnet on the stylus cantilever, the MC system uses a light coil of wire, which is far more nimble and more responsive to subtle groove vibrations. The MC concept uses a small coil of wire on the cantilever, which makes it light and importantly, nimble, and then put a relatively larger magnet in the cartridge body in order to generate sufficient electrical signal. It's better to have the relatively heavy magnet in the cartridge than on the cantilever, although you still don't want it too big and heavy in the cartridge either.

The small coil in an MC cartridge implies greatly reduced high frequency filtering will take place.

And you have the other advantage of adding less weight to the tone arm cantilever.

MC designs tend to track better due to lower mass and therefore tend to be more revealing, with improved accuracy, and less distortion of sound.

Disadvantages

Serious money often needs to be invested to get a low output MC setup (stylus/cartridge/tone arm and depending on pre amplifier a transformer, phono pre amplifier) working to its optimal levels.

Moving coil designs are more delicate and susceptible to handling misuse.

Your tone arm needs to be able to accommodate MC designs on account of the reason that the moving part of an MC cartridge is heavier than its MM equivalent. This high tracking requirement of most MC cartridges is around 2 grams, on average, where most MM's top out in the 1.5 gram range.

The stylus on the moving coil design is not user replaceable. This implies that in the event that the stylus is worn or broken, it will need to be sent away to a specialist to repair or replace it. In a refurbishment situation, the stylus can be re-tipped, but MC repairs and replacements are always expensive.

On account of the miniscule length of coil attached to the stylus cantilever, the corresponding output voltage is also very low. A low output voltage implies that a high quality phono pre amplifier or well matched step up transformer will need to be employed in your system. See Perreaux Audiant VP3

On account of the low output of an MC design, it needs far more gain, which means it is also far more susceptible to system hiss/hum issues. Because the MC cartridge has such a small signal, due to the coil being so small, the more likely it is to be overwhelmed by hiss, or by the noise floor of your other components. Although the MC is more sensitive to record vibrations, it follows that it is also more sensitive to other noise as well.

Although MC cartridges can offer a significant upgrade in performance, the rest of your system must also be up to the task, or you've wasted your money.

High and Low output MC cartridges

As can be seen, each topology comes with its advantages and disadvantages which amounts to a series of tradeoffs having to be made. More powerful magnets and finer control over the winding process have resulted in higher output MC cartridges. This is an attempt to combine the best of both topologies into one. The high output MC design uses a larger coil, however a downside is increased weight equating to reduced dynamics and increased high frequency filtering. In life everything is a trade off and the high output MC design perfectly embodies this concept. One big advantage is that you can often input a high gain MC cartridge directly into the MM phono input. See Perreaux VP3 Phono Pre amplifier.

That said, there is a feeling in the audio community that high output MC designs are a step in the wrong direction and come with all the same inherent limitations of MM designs that low output MC designs neatly avoid.

Characteristic sounds (words of MC and MM users)

MM cartridges more easily give a solid performance when compared to lower priced MC equivalents.

The extra high frequencies obtainable from MC cartridges provide an enhanced sense of airiness and openness.

An MC combined with a good preamp or step-up transformer provides a lot more audible bandwidth and for want of a better term, transient 'snap' - on everything you play.

For classical music I prefer MC

Harpsichords and pianos work best with MC

MM midrange excellence is perfect for jazz. And female vocals – absolutely beautiful.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.829
Reaction score
136.812
Ημουν έφηβος όταν ήρθαν στην Ελλάδα οι πρώτες κινητού πηνίου. Από τότε προσπαθώ να καταλάβω, από τεχνικής καθαρά απόψεως, γιατί αυτή η αρχή λειτουργίας αποδίδει καλύτερο (όπως λένε) ήχο.
Δεν υπάρχει λογική... :p

Όλα είναι προβληματικά.
Σε ένα προβληματικό μέσο.
Σκατούλες.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.829
Reaction score
136.812
MM cartridges more easily give a solid performance when compared to lower priced MC equivalents.
Σωστά. Μια χαρά παίζουν.

The extra high frequencies obtainable from MC cartridges provide an enhanced sense of airiness and openness.
Βλακείες. Σιγά τις υψηλές συχνότητες που έχει ο δίσκος, και σιγά το πρόβλημα απόκρισης των κεφαλών κινητού μαγνήτη.

An MC combined with a good preamp or step-up transformer provides a lot more audible bandwidth and for want of a better term, transient 'snap' - on everything you play.
Βλακείες. Σιγά το μπάντγουιθ και το δυναμικό εύρος του βινυλίου, ανατρίχιασα μιλάμε, μου σηκώθηκε. Και σιγά το πρόβλημα απόκρισης των κεφαλών κινητού μαγνήτη..

For classical music I prefer MC
Εγώ στη φασολάδα προτιμώ μπούκοβο.

Harpsichords and pianos work best with MC
Στις μακαρονάδες η κρέμα γάλακτος μου ταιριάζει παχύρρευστη.

MM midrange excellence is perfect for jazz. And female vocals – absolutely beautiful.
Στα μπιφτέκια πάλι, δε θέλω ψωμί μέσα, ούτε φρυγανιά, σκέτο κρέας, με λίγες πρασινάδες ίσως.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.571
Μηνύματα
2.944.808
Members
38.199
Νεότερο μέλος
Alex Nik
Top