wizzy
Music is our (Supernatural) friend!
- Μηνύματα
- 14.662
- Reaction score
- 21.474
Εύγε!
Αρχηγός!
Θέλουμε μετρήσεις, και το πριν και το μετά.
Τσιγκουνης εισαι ρε αδερφε!My lips are sealed...
Όχι βέβαια.
Δια του παραδείγματος:
Εγώ με 90 κυβικά έχω 5 σαμπ...
Ο,τι κατάλαβες κατάλαβες..
Είναι όμως μια καλή αρχή.
Σε τέτοιο, τόσο μεγάλο χώρο, η επιλογή για 2 τεμάχια μόνο, είναι κατ'εξοχήν η επιλογή αρέι.
Εσύ ξεκινάς με 2, και συνεχίζεις σιγά σιγά κατά το δοκούν.
Αν θες να σε καλύψουν 2 τεμάχια, μόνο τα μεγάλα Άνταμ, των 21 ιντσών (από τη λίστα του τομαν)
O Νάκας σημειωτέον έχει φωτογραφία το μικρότερο 9s στην ιστοσελίδα του 18s....Μόνο μην πάρεις από τον Thomann, πάρε από Ελλάδα.
Προφανώς μπορείς να τα πάρεις κι από εμένα - είμαι dealer της επαγγελματικής σειράς της Dynaudio.
Αλλά και από εμένα να μην τα πάρεις, πάρε τα από τον Έλληνα αντιπρόσωπο:
https://www.nakas.gr/prd/dynaudio-18s-aitoenisxiomeno-ixeio-subwoofer-studio-monitor-temaxio
...
Ο ίδιος έχω προτείνει στο παρελθόν ως ποιοτικές υλοποιήσεις με καλό λόγο τιμής προς απόδοση ένα εκ των ADAM Sub 15 & Dynaudio 18s.Το πρώτο είνοι πιο ογκώδες και με αρχιτεκτονική ανάκλασης χαμηλών.Το δεύτερο είναι με σφραγισμένη καμπίνα και οφείλεις να ξέρεις ότι επεξεργάζεται το σήμα εισόδου στο ψηφιακό πεδίο,κάτι που συνεπάγεται τις σχετικές μετατροπές αναλογικού -> ψηφιακό -> αναλογικό,εφόσον θα σκόπευες να τροφοδοτηθούν τα κύρια ηχεία κατευθείαν από την έξοδο του sub.Αντιληπτον! Ας ξεκινησω με δυο, να γλυκαθω, μετα βλεπουμε.
Παντως η ανταμ, για τα κυβικα μου προτεινει το 15 ιντσο της, ενα αν καταλαβα καλα.
Αν πανε καλα οι δουλειες, μπαινει και geithain στο παιχνιδι...
Το δεύτερο είναι με σφραγισμένη καμπίνα και οφείλεις να ξέρεις ότι επεξεργάζεται το σήμα εισόδου στο ψηφιακό πεδίο,κάτι που συνεπάγεται τις σχετικές μετατροπές αναλογικού -> ψηφιακό -> αναλογικό,εφόσον θα σκόπευες να τροφοδοτηθούν τα κύρια ηχεία κατευθείαν από την έξοδο του sub.
Ο χώρος σου έχει συχνότητα αποκοπής σε ύψος 20 Ηz περίπου.Και σημαίνει αυτό ότι για επαρκή αξιοποίησή του στη διαχείριση των χαμηλών χρειάζεσαι υποβαθύφωνες μονάδες με ωφέλιμη απόκριση στην πρώτη οκτάβα,είτε σφραγισμένη καμπίνα με θεμελιώδη συντονισμό σε συχνότητα ίση ή κατώτερη,είτε καμπίνα ανάκλασης χαμηλών με συντονισμό σωλήνα σε συχνότητα κατώτερη των 20Hz.
Όχι, κανένα πρόβλημα.Καθοτι εχω ξυλινο πατωμα το Adam Sub 15 βγαινει εκτος, σωστα;
Δηλαδή, έχει ψηφιακή είσοδο, άρα θέλει ψηφιακό σήμα να του δώσεις, όχι αναλογικό.το Dynaudio κανει τις μετατροπες αναλογικο - ψηφιακο - αναλογικο;
Όχι, κανένα πρόβλημα.
Δηλαδή, έχει ψηφιακή είσοδο, άρα θέλει ψηφιακό σήμα να του δώσεις, όχι αναλογικό.
Καλό είναι αυτό, μη το φοβάσαι. Τζάμπα συνήχηση.Δηλαδη το να φυσαει το bass reflex κατω, δεν θα κανει το πατωμα να χοροπηδαει;
Δηλαδή δεν έχει ψηφιακή είσοδο;Επισης το Dynaudio, απο οσο βλεπω στις φωτο του τομαν, εχει xlr αναλογικες
Καλό είναι αυτό, μη το φοβάσαι. Τζάμπα συνήχηση.
Δηλαδή δεν έχει ψηφιακή είσοδο;
Οκ, τότε άκυρο, νόμιζα ότι είχε ψηφιακή.Δεν βλεπω κατι τετοιο, αναλογικες rca και xlr εχει, συν ενα 12V trigger συν μια usb service.
Μη το παίζεις ιδιαίτερα χαμηλά, άσε που χαμηλά δε θα το ακούς καν..
Προκύπτει από τη μέγιστη διάσταση του χώρου και τον τύπο f(αποκοπής) = 344 / 2* 8,30Τα κυρια ηχεια θα τροφοδοτηθουν απο την εξοδο sub out, δεν μπορω να τα τροφοδοτησω αλλιως.
Η συχνοτητα αυτη προκυπτει απο τις διαστασεις του χωρου μου;
Καθοτι εχω ξυλινο πατωμα το Adam Sub 15 βγαινει εκτος, σωστα;
Επισης, ειναι προτιμητεα η υπαρξη παραμετρικης ισοσταθμισης παρολο που το Dynaudio κανει τις μετατροπες αναλογικο - ψηφιακο - αναλογικο;
Θεωρώ πως όχι,δηλώνεται ως active DSP subwoofer και το συμπεραίνω περαιτέρω από χωρία στις σελ. 17-18 και τα συμφραζόμενα στις επόμενες σελίδες του οδηγού χρήσης.Οκ, τότε άκυρο, νόμιζα ότι είχε ψηφιακή.
Μια χαρά, υποθέτω ότι θα έχει αναλογικό ενεργό κρος για να βγάζει εξόδους και στους δορυφόρους, και μετά ψηφιοποίηση για το DSP των χαμηλών συχνοτήτων.
Α, καταλαβαίνω τι λες, αλλά από την άλλη δεν είναι βέβαιο, καθώς αρκεί μια αυτοματοποιημένη μηχανική -ή ηλεκτρική- μεταβολή ενός ποτενσιόμετρου - έστω και υπό μορφή τσιπ - (της φάσης των δορυφόρων), κι ας είναι και σε αναλογικό επίπεδο.το συμπεραίνω περαιτέρω από ένα χωρίο στη σελ. 18 και τα συμφραζόμενα στις επόμενες σελίδες του οδηγού χρήσης.
Συμφωνώ απολύτως.Σε εντελώς αντίθετο κλίμα θα ήθελα να εισφέρω μία ακόμα άποψη σχετικά με την χρήση subwoofers σε πολυκάναλα συστήματα ήχου. Προέρχεται από τον Geoff Martin, ένα από τους δύο-τρεις επικεφαλής έρευνας ήχου της B&O και αναρτήθηκε σε χθεσινό νήμα στο Beoworld (το γνωστό site των φίλων thw Β&Ο). Οι παρεμβάσεις του είναι σπάνιες αλλά πάντα με αξιόλογο περιεχόμενο. Δεν σημαίνει απαραίτητα ότι συμφωνώ με το περιεχόμενο αλλά νομίζω ότι είναι χρήσιμο να το έχουν υπόψη τους οι υποψήφιοι αγοραστές παρόμοιων συστημάτων. Το γεγονός ότι προέρχεται απ;o μία μικρομεσαία επιχείρηση της Δανίας με σημαντική ερευνητική δραστηριότητα σε συνεργασία με το Παν/μιο της Κοπεγχάγης, η οποία δεν παράγει ακριβώς φθηνιάρικα μηχανήματα, καθιστά την άποψή του ενδιαφέρουσα. Ίσως μάλιστα εξηγεί γιατί η Β&Ο απομακρύνεται σταδιακά από την κατασκευή subwoofers.
Maybe a little (slightly inaccurate, and annotated) historical background will help here.
Properly-configured 2-channel stereo, where you have a symmetrical positioning of the two loudspeakers with respect to the listening position was invented by Blumlein in 1933 for film sound. The idea was that, using only two channels, you could position the perceived location of a sound source anywhere on a line between the two loudspeakers.
"It's pretty easy to find out, however, that this effect (the perception of a phantom image somewhere between the loudspeakers) is extremely dependent on the time of arrival of the two signals. If the audio signal from one of the two loudspeakers arrives earlier than the other, then you will hear the phantom image location as being closer to the loudspeaker with the earlier signal. This effect is extremely sensitive. For example, in a "perfect" stereo configuration (with the stereo loudspeakers at ±30º wrt front centre, and equidistant to the listening position) in a room with low-level sidewall reflections, delaying one of the loudspeakers by 220 µsec will shift a phantom centre image by 10º towards the other loudspeaker. (note 1: 220 µsec is equivalent to the delay incurred by placing one of your loudspeakers 7.6 cm further away) (note 2: a 10º shift in that system is 33% of the distance between centre and the loudspeaker. That's a lot...)
So, although a phantom centre works very well, it only works very well if the difference in the times of arrival of the two stereo channels (the Inter-Channel Delay Time) is 0. This either means that you're sitting in the middle of a symmetrical configuration, or that the signals have been correctly time-aligned for your listening position.
In cases where you are not sitting in the correct location, the phantom centre image will appear to be closer to, or completely in, the nearer loudspeaker. This is true for almost everyone in a movie theatre. Consequently, a movie theatre with only 2-channel stereo will only work for the centre "column" of seats, up the middle. Everyone else will hear the dialogue coming from the closer side of the screen.
So, a centre speaker was put in, so that dialogue could be heard coming from the face on the screen... This was original done (in Dolby Stereo - remember that "stereo" means "not mono" - therefore it is not confined to 2 channels) using a "matrix" which is basically like an upmixer. You take what is common between the left and right, and send that to the centre. (In the encoding process, you put whatever you want to be in the centre into both left and right - that makes it common...) Since it was easy to do, you can take another signal and (while you're encoding) send it to the left channel and an opposite polarity (commonly, but incorrectly called "out of phase") copy to the right channel. Then, in the decode process, you subtract the right signal from the left signal and you get back that original signal (the "surround" channel).
Now you have a system that has a centre channel (the dialogue), and everyone in the theatre hears the voices from the centre of the screen - where their faces are. YAY!
The moral of the story (so far) is that you need a centre channel if you're not sitting in the right place (or if your 2-channel stereo is not time-aligned to the listening position).
Fast-forward to the International Telecommunications Union recommendation number ITU-BS.775 and you will find a standardisation of the "correct" way to set up a multichannel audio system. In order to help ensure that a signal can be positioned between any two loudspeakers, it is highly recommended that all loudspeakers in the system be identical. It also recommends that, in order to ensure that you can have differences in the low frequency content in different channels, that all loudspeakers be full-range and that no subwoofers be used. However, since it is impractical for normal people to put 5 large loudspeakers in a perfect configuration, it is common to install a subwoofer. This is fine if the signal (the movie mix) is designed for such a system - the re-recording engineer (the movie equivalent of a "mixing engineer" in a music recording studio) puts the low frequency EFFECTS on its own channel (the ".1" in a 5.1 system) but it might not work if there are differences in the low frequency content of the "main" channels and they are mixed into the subwoofer (which is why multichannel music recordings recommend that you do not use a bass management or a subwoofer).
However, IF the signal (the audio mix in the movie) does not use panning between adjacent loudspeakers (which is typically true in most movies - the dialogue is in the centre channel, and not panned to left or right from there...) then it is less crucial that the centre and the left / right loudspeakers are matched.
So, if you don't sit in the middle - or you watch a movie with friends - you should use a centre channel. If you have one chair and no friends, you probably don't need it.
If you only listen to multichannel music, you shouldn't use a subwoofer and a bass management system. You should buy 5 full-range loudspeakers - which is not a problem because you don't have a TV that would be behind that centre loudspeaker...
Hope this helps!
cheers
-geoff"
Ούτε να μετράς δε ξέρεις πανάθεμά σε!
7.5.4 μας κάνει σύνολο 16 ηχεία που κουμπώνουν σε 16 εξόδους, τέλος εξόδων.
Κλείσαμε. Game over.
32-άρι γιοκ, του ματς μάνεϊ.
Τα 5 σαμπ είναι εξαιρετικό νούμερο και με πολλές δυνατότητες κατευθυντικότητας και διαχείρισης ενέργειας. Το ένα σαμπ τέρμα πίσω κέντρο, είναι μεγάλη υπόθεση..
Η πλήρως παραμετροποιήσιμη λειτουργία bass management σου επιτρέπει να κατευθύνεις σε όποιο σαμπ θες τις χαμηλές συχνότητες συγκεκριμένων δορυφόρων, εσύ επιλέγεις ποια σαμπ και πόσα θα παίζουν τις χαμηλές από ποιους και πόσους δορυφόρους και μάλιστα από ποια συχνότητα μέχρι ποιά. Μεγάλη υπόθεση...
Βέβαια ο δεύτερος πιο sexy άντρας του avsite διαφωνεί...Άκου βρε άσχετε ένα πιθανό σεναριο:
1. Το δεξί 870 θα κάνει bass management στα εμπρός (πάνω κάτω) δεξιά ηχεία και στο κεντρικό.
2. Το αριστερό 870 στα αριστερά όμοια.
3. Το δεξιάς γωνίας επικ θα κάνει bass management στα ίδια δεξιά με χαμηλότερο σημείο κρος, συν το δεξί πλαϊνό φουλ.
4. Το αριστερής γωνίας επικ, στα όμοια αριστερά.
5. Το πίσω JBL στα 4 πίσω ηχεία (πάνω κάτω)
6. Το .1 κανάλι θα μοιράζεται σε όλα τα 5 σαμπ, αλλά με διαφορετικά σημεία κρος (βαθυπερατό και υψιπερατο) αναλόγως δυνατοτήτων και απόκρισης των σαμπ, και αναλόγως μετρήσεων του χώρου.
7. Delay και ισοσταθμιση ξεχωριστά το κάθε σαμπ
8. Συνολική ισοσταθμιση όλου του συστήματος στο τάργκετ κερβ.
Τι δε καταλαβαίνεις;
5 σαμπ με 5 διαφορετικά εντελώς bass management σενάρια το κάθε σαμπ, με διαφορετικά κρος και μίξη του .1 και τελοσπάντων απαιτείται μια φουλ ενεργή έξοδος για το καθένα. Ταυτόχρονα, η τοποθέτηση του κάθε σαμπ θα είναι περίπου στο κέντρο των διπλανών του ηχείων που αναλαμβάνει για bass management, ώστε να έχει άριστη κρουστική απόκριση στο φάσμα, σα να ήταν ηχεία φουλ φάσματος. Όπως έχω γράψει, η ανύψωση της θέσης τοποθέτησης κάποιων σαμπ στο ύψος ακρόασης (θέση Τουίτερ) που βρίσκεται σκοπίμως σχεδόν στη μέση του ύψους του χώρου, είναι προς δοκιμή.
Το boundaries gain αρχίζει να μη με απασχολεί με τέτοια ποσότητα υποβαθύφωνων που λέει κι ο μπούτχιας, ώστε να εστιάσω στην μέγιστη δυνατή άμεση και στην κρουστική.
Καλή και άγια η επισήμανση,αλλά να μην παραβλέπουμε ότι πηγή του κειμένου τυγχάνει να είναι ο σχεδιαστής του Beolab 90, ενός από ελάχιστα ηχεία πλήρους φάσματος που δεν θα χρειαζόταν υποβαθύφωνο,όχι μόνο χάρη στην εξαιρετική διαχείριση ισχύος από τις πρώτες οκτάβες,αλλά κυρίως χάρη στην ψηφιακή διαχείριση του σήματος εισόδου και πολικής απόκρισης στην έξοδο από την πλευρά του.Σε εντελώς αντίθετο κλίμα θα ήθελα να εισφέρω μία ακόμα άποψη σχετικά με την χρήση subwoofers σε πολυκάναλα συστήματα ήχου. Προέρχεται από τον Geoff Martin, ένα από τους δύο-τρεις επικεφαλής έρευνας ήχου της B&O και αναρτήθηκε σε χθεσινό νήμα στο Beoworld (το γνωστό site των φίλων thw Β&Ο). Οι παρεμβάσεις του είναι σπάνιες αλλά πάντα με αξιόλογο περιεχόμενο. Δεν σημαίνει απαραίτητα ότι συμφωνώ με το περιεχόμενο αλλά νομίζω ότι είναι χρήσιμο να το έχουν υπόψη τους οι υποψήφιοι αγοραστές παρόμοιων συστημάτων. Το γεγονός ότι προέρχεται απ;o μία μικρομεσαία επιχείρηση της Δανίας με σημαντική ερευνητική δραστηριότητα σε συνεργασία με το Παν/μιο της Κοπεγχάγης, η οποία δεν παράγει ακριβώς φθηνιάρικα μηχανήματα, καθιστά την άποψή του ενδιαφέρουσα. Ίσως μάλιστα εξηγεί γιατί η Β&Ο απομακρύνεται σταδιακά από την κατασκευή subwoofers.
Maybe a little (slightly inaccurate, and annotated) historical background will help here.
Properly-configured 2-channel stereo, where you have a symmetrical positioning of the two loudspeakers with respect to the listening position was invented by Blumlein in 1933 for film sound. The idea was that, using only two channels, you could position the perceived location of a sound source anywhere on a line between the two loudspeakers.
"It's pretty easy to find out, however, that this effect (the perception of a phantom image somewhere between the loudspeakers) is extremely dependent on the time of arrival of the two signals. If the audio signal from one of the two loudspeakers arrives earlier than the other, then you will hear the phantom image location as being closer to the loudspeaker with the earlier signal. This effect is extremely sensitive. For example, in a "perfect" stereo configuration (with the stereo loudspeakers at ±30º wrt front centre, and equidistant to the listening position) in a room with low-level sidewall reflections, delaying one of the loudspeakers by 220 µsec will shift a phantom centre image by 10º towards the other loudspeaker. (note 1: 220 µsec is equivalent to the delay incurred by placing one of your loudspeakers 7.6 cm further away) (note 2: a 10º shift in that system is 33% of the distance between centre and the loudspeaker. That's a lot...)
So, although a phantom centre works very well, it only works very well if the difference in the times of arrival of the two stereo channels (the Inter-Channel Delay Time) is 0. This either means that you're sitting in the middle of a symmetrical configuration, or that the signals have been correctly time-aligned for your listening position.
In cases where you are not sitting in the correct location, the phantom centre image will appear to be closer to, or completely in, the nearer loudspeaker. This is true for almost everyone in a movie theatre. Consequently, a movie theatre with only 2-channel stereo will only work for the centre "column" of seats, up the middle. Everyone else will hear the dialogue coming from the closer side of the screen.
So, a centre speaker was put in, so that dialogue could be heard coming from the face on the screen... This was original done (in Dolby Stereo - remember that "stereo" means "not mono" - therefore it is not confined to 2 channels) using a "matrix" which is basically like an upmixer. You take what is common between the left and right, and send that to the centre. (In the encoding process, you put whatever you want to be in the centre into both left and right - that makes it common...) Since it was easy to do, you can take another signal and (while you're encoding) send it to the left channel and an opposite polarity (commonly, but incorrectly called "out of phase") copy to the right channel. Then, in the decode process, you subtract the right signal from the left signal and you get back that original signal (the "surround" channel).
Now you have a system that has a centre channel (the dialogue), and everyone in the theatre hears the voices from the centre of the screen - where their faces are. YAY!
The moral of the story (so far) is that you need a centre channel if you're not sitting in the right place (or if your 2-channel stereo is not time-aligned to the listening position).
Fast-forward to the International Telecommunications Union recommendation number ITU-BS.775 and you will find a standardisation of the "correct" way to set up a multichannel audio system. In order to help ensure that a signal can be positioned between any two loudspeakers, it is highly recommended that all loudspeakers in the system be identical. It also recommends that, in order to ensure that you can have differences in the low frequency content in different channels, that all loudspeakers be full-range and that no subwoofers be used. However, since it is impractical for normal people to put 5 large loudspeakers in a perfect configuration, it is common to install a subwoofer. This is fine if the signal (the movie mix) is designed for such a system - the re-recording engineer (the movie equivalent of a "mixing engineer" in a music recording studio) puts the low frequency EFFECTS on its own channel (the ".1" in a 5.1 system) but it might not work if there are differences in the low frequency content of the "main" channels and they are mixed into the subwoofer (which is why multichannel music recordings recommend that you do not use a bass management or a subwoofer).
However, IF the signal (the audio mix in the movie) does not use panning between adjacent loudspeakers (which is typically true in most movies - the dialogue is in the centre channel, and not panned to left or right from there...) then it is less crucial that the centre and the left / right loudspeakers are matched.
So, if you don't sit in the middle - or you watch a movie with friends - you should use a centre channel. If you have one chair and no friends, you probably don't need it.
If you only listen to multichannel music, you shouldn't use a subwoofer and a bass management system. You should buy 5 full-range loudspeakers - which is not a problem because you don't have a TV that would be behind that centre loudspeaker...
Hope this helps!
cheers
-geoff"
Ακριβώς.Πέμπτον,δεν υπάρχει ΄΄άλλη πλευρά΄΄,η πλευρά είναι...μία και μοναδική.
Συμφωνώ σε όλα.the International Telecommunications Union recommendation number ITU-BS.775 and you will find a standardisation of the "correct" way to set up a multichannel audio system. In order to help ensure that a signal can be positioned between any two loudspeakers, it is highly recommended that all loudspeakers in the system be identical
Να τα λέμε κι αυτά για κάποιους.If you have one chair and no friends, you probably don't need it.
Αστείο ήταν, μη το παίρνεις στα σοβαρά.Να τα λέμε κι αυτά για κάποιους