Ένα απόγευμα στου Κώστα Ear

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.888
Reaction score
137.015
Στα περί στάθμης των δορυφόρων που "χρήζουν" περαιτέρω βοήθειας, στο εν λόγω σετάπ, και για τα 3 εμπρός κανάλια, να εξηγήσω σε αυτό το σημείο πως ανάμεσα στο δεξί ηχείο και το κεντρικό, έχει ένα 870, ομοίως ανάμεσα στο κεντρικό και το αριστερό ηχείο. Δηλαδή, 4 τεμάχια 10" για 3 τεμάχια 310.

Το εν λόγω σαμπ, με τα 2 τεμάχια των 10", δύναται να αναπαραγάγει έως τους 300 κύκλους με άριστη γραμμικότητα, ενώ η τοποθέτηση που του ετοιμάζω (υψωμένο και με κλίση όπως το κεντρικό), το καθιστά ιδανικό για κροσάρισμα με το διπλανό του δορυφόρο κατά το δοκούν, πράγμα που εν ολίγοις σημαίνει πως το 310 θα μπορούσε με κατάλληλο κρος με το 870 να παίξει σε υψηλότερες (απαραμόρφωτα) στάθμες από το 420 της ίδιας φίρμας, διαθέτοντας στον 3ο δρόμο ένα 8" και 1,33 τεμαχια 10" έκαστο, ενώ ταυτόχρονα για τις 2 πρώτες οκτάβες υπεραρκούν 2 τεμάχια 870 για 3 τεμάχια 310, και ταυτόχρονα θα παίζουν και τα επικ την πρώτη οκτάβα των εμπρός 310, καθότι 2 μόνο σαμπ απαγορεύεται να παίζουν μόνα τους, αφού είπαμε ότι ο χώρος δαμαζεται με περισσότερα των 2 επιτυχώς.

Αντιληπτό;
 

Μηνύματα
3.924
Reaction score
6.191
Άρα θα κόψεις τα 870 κάπου στα 60-80; Αν φτάσεις το κρος στο 300 πάντως είναι σίγουρο αυτό που λες ότι θα παίζουν πάρα πολύ δυνατοτερα.
[DOUBLEPOST=1554244512][/DOUBLEPOST]Αλλά για να φτάσεις στα 300 με τα 870 μήπως θες ένα ακόμα; Η θα κάνει το bass management ο ενισχυτής σε δύο μόνο την πληροφορία από τρία ηχεία με κάποιο αλγοριθμο;
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.575
Reaction score
84.158
Όντως, πιο hi end, πεθαίνεις! :D

Βεβαίως, για το ευρύ κοινό, κατατάσσεται αυτομάτως στην κατηγορία Hi-End, απλά και μόνο λόγω ...τιμής! Το πιο βασικό χαρακτηριστικό! :p

Η ουσία του πραγματικού Hi-End όμως, όπως ακριβώς την αντιλαμβάνεσαι κι εσύ, βρίσκεται σε 2 στοιχεία του τρίνοβ, που θα στα πω περιληπτικά:

1) στο πραγματικά εξελιγμένο και πλήρες δυνατοτήτων bass management με σοβαρή διαχείριση πολλαπλών σαμπ.

2) στο πιο εξελιγμένο σύστημα ισοσταθμισης που υφίσταται, με διόρθωση ακόμα και ύψους, σε συνδυασμό με το ιδιαίτερο μικρόφωνο μετρήσεων και την πλήρως παραμετροποιήσιμη διαχείριση βαρύτητας των πολλαπλών μετρήσεων πέριξ της θέσης ακρόασης.

Το δε θέμα διαχείρισης των πολλαπλών σαμπ, ασχέτως του μίγματος πηγών σήματος (δορυφόρων) που το καθένα σαμπ δέχεται, προχωρά ακόμα παραπέρα, καθώς το κάθε σαμπ δύναται να νοηθεί (και προτείνεται να) ως ένας δρόμος ενός ηχείου πολλαπλών δρόμων, με ξεχωριστά σημεία κρος για κάθε δρόμο (άσχετα μεταξύ τους και προφανώς αλληλοεπικαλυπτόμενα κατά το δοκούν), ώστε:

1. κάθε σαμπ να χρησιμοποιηθεί στο βέλτιστο φάσμα λειτουργίας του με κρος ένθεν κι ένθεν

2. Κάθε δορυφόρος να μοιράσει τις όποιες χαμηλές του συχνότητες σε όποια σαμπ θες

3. Το σύνολο όλων των σαμπ να νοείται ως ένα ηχείο που θα αναπαραγάγει το .1 κανάλι, γεγονός που συνδέεται με τη δυνατότητα του τρίνοβ να λειτουργήσει ως ισοσταθμισμένο και πλήρως διορθωμένο (σε πλάτος και φάση) ενεργό κρος για πολυενισχυση

4. Τα προβληματικά σημεία του φάσματος οποιουδήποτε σαμπ να δωθούν για αναπαραγωγή σε άλλα σαμπ χωρίς θέμα, ή στο σύνολο των σαμπ με τα υπάρχοντα κρος και φίλτρα

5. Να ισοσταθμιστεί σωστά κάθε σαμπ ξεχωριστά στο φάσμα που θα του ανατεθεί και στο τάργκετ κερβ που οφείλει να αναπαραγάγει το κάθε κανάλι

6. Να ισοσταθμιστεί σωστά το σύνολο των σαμπ ως ένα ηχείο συγκεκριμένου φάσματος και σε συνέχεια με τους δορυφόρους συνολικά στο επιθυμητό τάργκετ κερβ του συνόλου του πολυκάναλου σετάπ.

Φαντάσου δηλαδή ένα ηχείο 5 δρόμων, που ο ένας δρόμος παίζει 30-160 κύκλους, ο άλλος 20-70, ο άλλος 20-300, ο άλλος 15-50, και ο τελευταίος 12 με 90, σε κάθε δρόμο έχεις όσα Νοτς φίλτρα θες, κάθε δρόμος παίζει τμήμα χαμηλών από όποιους δορυφόρους θες, και όλα μαζί παίζουν φλατ για να ιδσσταθμιστουν στο τάργκετ κερβ με τους δορυφόρους στο σύνολο, και ξεχωριστά ο κάθε δορυφόρος σε όλο το φάσμα με τα σαμπ που του έδωσες στο ποσοστό που όρισες κάθε σαμπ να παίζει για αυτόν και για να γίνει ακόμα πιο τρελό, δίνεις και σε άλλο δορυφόρο τμήμα όποιου δορυφόρου θες, είτε αλληλοεπικαλυπτόμενα είτε με κρος. It's a kind of magic... με timbre match για κερασάκι μεταξύ των δορυφόρων...:p

Δηλαδή, δυνατότητες dsp ανεξάντλητες μέχρι να σβήσει ο ήλιος, από cpu, σε υψηλή δειγματοληψία και με επιλογή του είδους των φίλτρων για κάθε σημείο (φιρ κ ίιρ).


Νομίζω τα είπα απλά και αναλυτικά. :p
Ζαλίστηκα
 




Μηνύματα
1.383
Reaction score
706
Μια 11αδα απο αυτά και 4 υπογούφερ presonus μπορεί να αποτελέσει εισαγωγή στην πολυκάναλη μουσική? είτε atmos είτε auro 3d?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.888
Reaction score
137.015
Μια 11αδα απο αυτά
Ποια λες;


Θα πρότεινα ως μίνιμουμ για αξιοπρεπές σενάριο τα Sceptre s8 (x11 δορυφόροι) & τα temblor t10 (x4 sub).

Σε αξιοπρεπή χώρο, θα είσαι σούπερ. Οικονομοτεχνικά είναι η πιο προσιτή επιλογή, λόγω του συνδυασμένου κόστους των ιδιαίτερα προσιτών σαμπ.

Εντυπωσιακά φτηνά βγαίνουν αυτά τα 8", καθώς και το νέο μικρό ανταμάκι.

Φυσικά κι αυτό είναι μια λογική επιλογή, ενώ αυτό είναι πολύ αξιόλογη, μα βγαίνουν πιο ακριβά τα δικά τους τα σαμπ..
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.888
Reaction score
137.015
Από τα ανωτέρω, τη μέγιστη spl στάθμη δείχνει να την έχει το τελευταίο Άνταμ με τα 2 μεγάφωνα των 7", και ακολουθεί το ίδιου κοστολογίου πρισόνους (αλλά με χαμηλότερου κοστολογίου σαμπ), και μετά το παμφθηνο τανόι.

Μετά από τα ανωτέρω, η επόμενη λογική επιλογή είναι προφανής, με max spl αξιοπρεπέστατο και γούφερ 8,25 ιντσών, και οικονομοτεχνικά η αμέσως επόμενη προφανής επιλογή είναι αυτή, με λίγο μεγαλύτερο max spl και με δυνατότητα για μεγαλύτερη απόσταση ακρόασης λόγω του πιο μεγάλου γούφερ (κατά 3/4 της ιντσας, δηλαδή 9").

Μετά από αυτά, το χάος, μέχρι τα γκεϊθαιν, όπου μάλλον τελειώνει το ποίημα ..:D
 
Last edited:

Μηνύματα
4.293
Reaction score
4.146
Ποιος είναι ο ελάχιστος χώρος σε τετραγωνικά που είναι υλοποιήσιμο τέτοιο σενάριο ? Φυσικά προσεγμένος χώρος .
Σε μικρότερο χώρο αξιοπρεπές σενάριο υπάρχει ? Πχ 15τμ ?
Οι πηγές αρκούν αν είναι ένα λάπτοπ και ένα dsp με καλούδια ?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.888
Reaction score
137.015
Ο χώρος επιβάλλει την απόσταση ακρόασης, δεν απαγορεύει υψηλής πιστότητας αναπαραγωγή.

Για το ιδανικό σενάριο των ομοίων αποστάσεων ακρόασης για όλα τα ηχεία, είναι προφανές πως ένας χώρος 4*4μ ή 4*5μ επιτρέπουν απόσταση ακρόασης έως (2μ) - (το βάθος του ηχείου).

Δηλαδή, η μικρότερη διάσταση του χώρου, δια 2, μείον το βάθος του ηχείου. Αν βάλεις και λίγη διάχυση - σκάτερινγκ πίσω από το ηχείο, αφαίρεσε άλλα ~10cm.

Οι πηγές δεν είναι πρόβλημα...

Το μέγιστο μέγεθος της οθόνης, πρακτικά ισούται με την απόσταση ακρόασης (ισόπλευρο τρίγωνο ακρόασης, οπότε η απόσταση μεταξύ των κυρίως ηχείων τόση θα είναι και εκεί θα μπει η οθόνη), εκτός κι αν μιλάμε για ηχοπερατή, η οποία όμως θα πρέπει να μπει λίγο πιο κοντά από την απόσταση ακρόασης.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.383
Reaction score
706
Εννοούσα μια 11άδα Adam t7v με υπογουφερ 4 temblor t10. Για προενισχυτή- αποκωδικοποιτή τον nad T758 v3.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.888
Reaction score
137.015
Εννοούσα μια 11άδα Adam t7v με υπογουφερ και 4 temblor t10. Για προενισχυτή- αποκωδικοποιτή τον nad.
Αυτό το σενάριο "πάσχει" μόνο σε 2 θέματα:

1) max spl. Εκτιμώ πως βρίσκεται περίπου στα 104 το max spl στο 1μ, οπότε αν τα στήσεις σε 1μ απόσταση ακρόασης, θα έχεις ως στάθμη αναφοράς τα 84 ντεσιμπέλ, που δεν είναι διόλου άσχημα. Στα 1,8-2μ (Μαξ, παραπάνω δεν) θα έχεις στάθμη αναφοράς 78 ντεσιμπέλ, που επίσης είναι εντός προδιαγραφών. 20 ντεσιμπέλ εύρος χρειάζεται..
Απλώς δεν είναι δυνατές στάθμες.

2) Άνταμ με σαμπ πρισόνους... Θα πρότεινα με σαμπ της ίδιας φίρμας... Όχι ότι δε θα δουλέψει, αλλά ο κατασκευαστής τους, ξέρει περισσότερα. ;)
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.888
Reaction score
137.015
Ένα μέτρο απόσταση ακρόασης θα πάθεις κλειστοφοβια με ηχεία γύρω γύρω.
Ναι, δεν είναι διόλου ευχάριστο...

Νομίζω πως το μίνιμουμ "αποδεκτό" αισθητικά είναι το 1,8μ απόσταση ακρόασης, και με ηχείο 40cm βάθους σημαίνει ελάχιστη διάσταση δωματίου ακρόασης στα 4,5μ.

Προσωπικά, σε 5,5μ ελάχιστη διάσταση, οριακά κατάφερα 2,3μ απόσταση ακρόασης, που είναι αρκετά "άνετη" σαν αίσθηση και επιτρέπει 106" οθόνης. ;)

Για 3μ απόσταση ακρόασης, χρειάζεται μίνιμουμ διάσταση χώρου στα 7μ, και ιδιαίτερα ψηλοταβανο (3,5 είναι άψογα). Προφανώς, σαμπ μέχρι να σβήσει ο ήλιος...
 
Last edited:

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.019
Reaction score
30.211
2) Άνταμ με σαμπ πρισόνους... Θα πρότεινα με σαμπ της ίδιας φίρμας... Όχι ότι δε θα δουλέψει, αλλά ο κατασκευαστής τους, ξέρει περισσότερα. ;)
Δηλαδή πάμε σε ... οικοσύστημα. Και οι εταιρείες που φτιάχνουν μόνο σαμπς? ή σαμπς και (μόνο) παθητικά?
Τι παίζει μ' αυτές, είναι απορριπτέες?
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.888
Reaction score
137.015
Nα και το ζευγαράκι του Adam T7V, available for preorder
https://www.thomann.de/gr/adam_t10s.htm
Α να γειά σου!

"optimized for Adam T5V and T7V", ότι κι αν σημαίνει αυτό, έχει γίνει από τους μηχανικούς που σχεδίασαν τον δορυφόρο, κι είναι σημαντική βοήθεια για τον τυπικό χρήστη που θέλει να στήσει ένα σύστημα ηχείων με σαμπ στο σπίτι του.

Τώρα αν έχεις εμπιστοσύνη στις γνώσεις σου και στις δυνατότητες του hardware που διαθέτεις, πιθανώς να επιτύχεις τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα με αυτούς τους δορυφόρους, αλλά σκέψου πως κι οι μηχανικοί της Άνταμ επιθυμούσαν το ίδιο όταν σχεδίασαν το σαμπ τους.. ;)
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.575
Reaction score
84.158
Εκτιμώ πως βρίσκεται περίπου στα 104 το max spl στο 1μ, οπότε αν τα στήσεις σε 1μ απόσταση ακρόασης, θα έχεις ως στάθμη αναφοράς τα 84 ντεσιμπέλ, που δεν είναι διόλου άσχημα.
Είναι. Γιατί δεν θα έχουμε Headroom. Θέλουμε ακόμα 3db, και ιδανικά ακόμα 6.
Μην ξεχνάτε, για το Headroom ζούμε
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.615
Μηνύματα
2.946.367
Members
38.210
Νεότερο μέλος
Aris29
Top