- Μηνύματα
- 962
- Reaction score
- 1.147
Που να ξέρουν αυτοί ...κουτοφραγκοι άστα .https://www.whathifi.com/news/harbeth-monitors-to-star-x-factor
μα πως θα κάνουν δουλειά με τα χρέπια που τρίζουν??
Που να ξέρουν αυτοί ...κουτοφραγκοι άστα .https://www.whathifi.com/news/harbeth-monitors-to-star-x-factor
μα πως θα κάνουν δουλειά με τα χρέπια που τρίζουν??
Ε, τόσο βρίσκεις και ένα ζεύγος ενεργά τζένελεκ με 15" γούφερ, τέρατα, καμπίνες να μπεις μέσα με την παρέα σου μαζί.Από πότε κιόλας τα SHL5+ κοστίζουν 2500 ευρά το ζεύγος πληρωτέα;
Η αντίρρηση σε αυτό είναι ήδη δημοσιευμένη εδώ και προέρχεται από την...Bhutiopedia.Η κατασκευή της λεπτής καμπίνας ηχείων που χαρακτηρίζει μέρος της αγγλικής σχολής έχει κι αυτή μια εξήγηση, όπως φαίνεται από το απόσπασμα κριτικής του περιοδικού What Hi -Fi για τα αντίστοιχης λογικής Spendor. Η εξήγηση είναι γενικολογη, κάπως ασαφής , δεν έχω γνώσεις μηχανικής και φυσικής ώστε να επαληθεύσω τα ισχυριζομενα,, αλλά το αφήνω εδώ ως food for thought
"
Σου στελνω ένα αποσπάσματα από την κριτική. " Most current speakers have rigid, heavily braced enclosures to reduce resonance and give their drive units a firm foundation to work from.
Sounds sensible, right? The problem is that it’s impossible to get rid of all the resonance and, by making the structure more rigid, those vibrations are moved into the midrange - precisely where people’s hearing is at its most sensitive.
Spendor’s Classic models get around that by having a thin-walled cabinet that’s designed to flex. The engineers then add plenty of damping to ensure that the resonances don’t get out of hand. This kind of design moves resonances into the bass region where our ears are less bothered by such distortions.
https://www.whathifi.com/features/was-then-spendor-sp23e "
Bhutia/το κατά Απόσβεσιν Ευαγγέλιον said:...
Κι επειδή η ηλεκτρομηχανική μετατροπή από τη λειτουργία των μεγαφώνων έχει και ανάδρομη φορά (μηχανοηλεκτρική όπως τα μικρόφωνα),τα διαφράγματά τους δύνανται να συλλαμβάνουν μηχανικές δονήσεις είτε από το πεδίο αντήχησης στο δωμάτιο,είτε από στάσιμα κύματα κι εκπεμπόμενες γενικώς ανακλάσεις στον αέρα εντός της καμπίνας αλλά και συντονισμούς από την ίδια την καμπίνα (We heart Harbeth).Τέτοιες παρασιτικές συνιστώσες θα μετατρέπονται σε πρόσθετη ανταγωνιστική ηλεκτρεγερτική δύναμη που θα υποβάλει σε διαμόρφωση το παραγόμενο ρεύμα και από αυτό την τάση από την οδήγηση του σήματος στην έξοδο του ενισχυτή.Κι εφόσον υπάγονται συνήθως σε συχνότητες ανώτερες χαμηλές-χαμηλομεσαίες - δηλαδή υψηλότερες από τη θεμελιώδη συχνότητα συντονισμού - δεν θα αποσβένυνται ηλεκτρικώς από χαμηλή αντίσταση εξόδου.Οποιαδήποτε όμως συνιστώσα εκπορευόμενη από αντίστροφη μηχανοηλεκτρική λειτουργία του κώνου δεν αποσβένυται,τείνει να εισαχθεί στον βρόχο ανάδρασης και ν'άνατροφοδοτηθεί πίσω στην είσοδο του ενισχυτικού σταδίου.Το ίδιο θα συνέβαινε και σε υψηλότερες οκτάβες με ηλεκτροδυναμικά tweeter που θα συνελάμβαναν ανακλάσεις προερχόμενες από τα τοιχώματα της ιδιαίτερης υποκαμπίνας τους.Κι έτσι δικαιολογούνται όσοι κατασκευαστές υιοθετούν μη συμβατικά υλικά και γεωμετρίες κατά τη δόμηση των καμπινών.
...
Ενδιαφέρον αυτό το στοιχείο...Ιδίως επειδή - όπως είμαι υποχρεωμένος πλέον εκ της απόκρισης να σημειώσω - ο εγχώριος αντιπρόσωπος ζητούσε περίπου προ τετραετίας 3600 ευρά πληρωτέα και...ακατέβατα για SHL5+ σκέτα χωρίς βάσεις.Βρε τον καημενο, τον ξεμπροστιασαν οι ...επιστημονες της Βικης, ντιπ αδιαβαστος θα παει
Τον κατασκευαστη των Χαρμπεθ εννοω...
Μπουτια τοσο περιπου εχει το shl5+ εδω, εκει στα ...εξωτερικα τους πιανουν κορόιδο
Μπούρδες ολκής.The problem is that it’s impossible to get rid of all the resonance and, by making the structure more rigid, those vibrations are moved into the midrange - precisely where people’s hearing is at its most sensitive.
Επιπλέον η ευαισθησία κατά την αντίληψη των συντονισμών από το ακουστικό μας σύστημα βρίσκεται σε συνάρτηση με την τιμή Q που θα διακρίνει τους πρώτους,ανεξαρτήτως συχνοτικής ζώνης.Μπούρδες ολκής.
Βαριέμαι να το αναλύσω, sorry guys, αλλά όλο το σκεπτικό είναι λάθος.
Μπούρδες ολκής.
Βαριέμαι να το αναλύσω, sorry guys, αλλά όλο το σκεπτικό είναι λάθος.
Αφήστε ρε την αντήχηση και πιάστε την κατήχηση..Επιπλέον η ευαισθησία κατά την αντίληψη των συντονισμών από το ακουστικό μας σύστημα βρίσκεται σε συνάρτηση με την τιμή Q που θα διακρίνει τους πρώτους,ανεξαρτήτως συχνοτικής ζώνης.
Αφήστε ρε την αντήχηση και πιάστε την κατήχηση..
Το σκεπτικό φαίνεται λογικό ως υπόθεση , εχουμε όμως κανένα στοιχείο ή μελέτη που να αποδεικνύει ότι αυτό δεν είναι ΑΜΕΛΗΤΈΑ παρενέργεια , μη συμμετέχουσα στο ακουστικό αποτέλεσμα . Είναι δυνατόν να έχουν τέτοια ένταση ώστε να παραμορφώνουν τον ήχο και τη λειτουργία του μεγαφώνου; Φυσικά η καμπίνα παίζει ρόλο στο αποτέλεσμα και αυτό φάνηκε πιο πολύ αν θυμάμαι καλά όταν η Celestion έβγαλε το Sl 600 , με το εξαιρετικά άκαμπτο και ελαφρύ αλουμίνιο κυψελοειδους διατομής (αεροπορικού τύπου) , που ήταν μια τομή στην σχεδίαση των κουτιών . Αλλά να θεωρήσουμε ότι οι κραδασμοί της ξύλινης καμπίνας ( γιατί οι άλλοι οι προερχόμενοι από τις ανακλάσεις του χώρου είναι ίδιοι) είναι ικανοί μέσω αντίστροφης λειτουργίας να επηρεάσουν το μεγάφωνο που φαίνεται , χωρίς να έχω ειδικές γνώσεις, όλως ανέφερα, εξαιρετικά απίθανο.Η αντίρρηση σε αυτό είναι ήδη δημοσιευμένη εδώ και προέρχεται από την...Bhutiopedia.
Ενδιαφέρον αυτό το στοιχείο...Ιδίως επειδή - όπως είμαι υποχρεωμένος πλέον εκ της απόκρισης να σημειώσω - ο εγχώριος αντιπρόσωπος ζητούσε περίπου προ τετραετίας 3600 ευρά πληρωτέα και...ακατέβατα για SHL5+ σκέτα χωρίς βάσεις.
Στο εξωτερικό αντιθέτως έχει βρεθεί κατά καιρούς μεταχειρισμένο το αυτό μοντέλο σε πιο προσιτές - όσο αδικαιολόγητες και να ήταν με απόλυτα κριτήρια - τιμές και από τη δική σου.
Εάν είχε πει το αντίτιμο που έδωσες εσύ,τότε δεν θα είχα διστάσει να προσέθετα στη συλλογή κι ένα ζεύγος με επένδυση τριανταφυλλόξυλου στην καμπίνα.Κάπως έτσι πέφτουν διάφοροι δικαναλικοί σε ΄΄σκληρά΄΄ ενεργά με ενσωματωμένα DSP και μαύρες στιβαρές καμπίνες.
Τέλος πάντων,σκοπός δεν είναι ν'αποθαρρύνονταν όσοι έχουν κατασταλάξει σ'εκείνα και τα ευχαριστιούνται,αλλά να έχουν υπόψιν οι αμφιταλαντευόμενοι ότι υπάρχει και άλλος δρόμος.
Και ως ΄΄πρόστιμο΄΄,ιδού μια εναλλακτική λύση που θα προέκρινα ο ίδιος στο δικό σου πάντα κοστολόγιο:
https://www.thomann.de/gb/ks_digital_c88_reference_l.htm
(τοποθετείται και...σούζα άμα λάχει)
Ζηλεύω αυτή την σιγουριά και απολυτοτητα, πρέπει να έχει σίγουρα γερές βάσειςΜπούρδες ολκής.
Βαριέμαι να το αναλύσω, sorry guys, αλλά όλο το σκεπτικό είναι λάθος.
Αστα αυτά. Επίτηδες πηγες να δεις αν είναι αλήθεια όσα γράφτηκαν........που όλως τυχαίως βρίσκονταν ένα ζέυγος SLH5+ που έπαιζαν μουσική,
Ακλόνητες.Ζηλεύω αυτή την σιγουριά και απολυτοτητα, πρέπει να έχει σίγουρα γερές βάσεις
Δεν υπήρχε τέτοια ανάγκη. Έχω ακούσει πλείστες φορές Χάρμπεθ, δε μου βγήκε τυχαία η ρετσινιά.Αστα αυτά. Επίτηδες πηγες να δεις αν είναι αλήθεια όσα γράφτηκαν.....
Αν μπορείς να γίνεις πιο σαφής ως προς τη φράση και το νόημα της τελευταίας πρότασης ποιός διακρίνει, εννοώ το υποκείμενο ποιο ειναι, και ποιοί είναι οι πρώτοι (συντονισμοι;, ΉχοιΕπιπλέον η ευαισθησία κατά την αντίληψη των συντονισμών από το ακουστικό μας σύστημα βρίσκεται σε συνάρτηση με την τιμή Q που θα διακρίνει τους πρώτους,ανεξαρτήτως συχνοτικής ζώνης.
Ναι, ισχύει.Ζηλεύω αυτή την σιγουριά και απολυτοτητα, πρέπει να έχει σίγουρα γερές βάσεις
Η συνήθης πρακτική στο οικιακό περιβάλλον, με την απουσία ακουστικής φροντίδας του χώρου, κανει περιττό οποιοδήποτε σχόλιο επ'αυτού.μελέτη που να αποδεικνύει ότι αυτό δεν είναι ΑΜΕΛΗΤΈΑ παρενέργεια , μη συμμετέχουσα στο ακουστικό αποτέλεσμα .
Σε σύγκριση με αυτό?Και ως ΄΄πρόστιμο΄΄,ιδού μια εναλλακτική λύση που θα προέκρινα ο ίδιος στο δικό σου πάντα κοστολόγιο:
https://www.thomann.de/gb/ks_digital_c88_reference_l.htm
Τώρα το θέμα επεκτάθηκε πολύ και έπιασε τεχνικές κατασκευής ηχείων, σχεδιασμό κλπ , οπότε αυτό που να αρχίσεις , εγώ ήθελα να το εντοπίσω στους συντονισμους την καμπίνας. Τέλος πάντων, ξέρω βασικά πράγματα για όλες τις σχολές , από τα γραμμής μεταφοράς , τα τύπου συμμετρικού φορτίου, ανοιχτής μπαφλας κλπ . Με την ευκαιρία της κουβέντας, και σχετικά με την κατασκευή καμπίνας ηχείων ,θα σου πω μια παράξενη σχεδόν απίστευτη ιστορία: μετά το λανσάρισμα και της αίσθηση που έκαναν τα Celestion s600 γύρω στο 1986-87 με το αχρωματιστο, ουδέτερο αλουμινένιο κουτί τους, είχαμε προβληματιστεί μαζί με τον αδελφό μου , μηχανολόγο φοιτητή στο πανεπιστήμιο της Πάτρας, πως θα μπορούσαμε να εξουδετερώσουμε τους χρωματισμούς της καμπίνας και σκεφτήκαμε μια ριζοσπαστική ιδέα για να μην μεταφέρονται οι χρωματισμοί από το εσωτερικό στο εξωτερικό , μέσω μιας ιδιαίτερης κατασκευής. Ξεκινήσαμε να κάνουμε ένα πρωτότυπο αλλά δυσκολευτηκαμε αρκετά και το αφήσαμε για αργότερα , έχοντας στο μυαλό μας ότι θα έπρεπε να το πατεντάρουμε γιατι φαινόταν πολύ καλό! Μετά από δύο χρόνια, το 1989 το καλοκαίρι, στη στήλη Technology του Hi- Fi News που έγραφε νομίζω ο Barry Fox, βλέπω περιγραφή μιας αίτησης πατέντας από την εταιρεία Cannon ( το αγγλικό της τμήμα έρευνας), για το ίδιο πράγμα ακριβώς με σχέδια κλπ. Σκεψου έκπληξη αλλά και θυμός γιατί δεν προχωρήσαμε να το κάνουμε εμείς κυρίως λόγω αναβλητικοτητας. Ευτυχώς δεν εφαρμόστηκε ποτέ γιατί μάλλον όπως ανέφερε και το ίδιο το περιοδικό ήταν σχεδόν αδύνατον να κατασκευαστεί χωρίς συμβιβασμούς καθώς είχε μια εγγενή κατασκευαστική αδυναμία ( contradiction) . λεπτομέρειες ίσως να αναφέρω κάποια στιγμή σε ανάρτηση. Πάντως πιστεύω ότι και σύνθετα θέματα όπως αυτό που αναφέρει ο Bhutia , για την πρόκληση αντίστροφης λειτουργίας του μεγαφώνου ( ως μικρόφωνο) και των παραμορφώσεων μπορεί κάποιος να τα προσεγγίσει με κοινή λογική χωρίς εξειδικευμένες μετρήσεις που όπως καταλαβαίνω από την απουσία απάντησης δεν είναι διαθέσιμεςΝαι, ισχύει.
Ο ζαπαντης την οπίσθια ενέργεια των μεγαφώνων μέσα στο κουτί, την λέει "σκ@τά", και θέτει το ερώτημα "τι κάνεις τα σκ@τά" σε επιστημονική βάση.
Οι απαντήσεις είναι 5. Τεκμηριωμένες.
Μέσα σε αυτές, δεν εμπεριέχεται η μετατροπή της ηχητικής αυτής ενέργειας σε μηχανική πάνω στα τοιχώματα της καμπίνας. Είναι ο πλέον αδόκιμος τρόπος.
Η προσωπική μου προτίμηση, σε αυτήν την ερώτηση, είναι το μπας ριφλέξ.
Ξέρω ότι δε το κατανοείς με την πρώτη, δε πειράζει.
Μια πιο σικ προτίμηση, είναι με παθητικό ακυινοβολητή.
Οι υπόλοιπες διαδικασίες εμπεριέχουν δεύτερο μεγάφωνο και καμπίνα πολύ πολύπλοκη. Υπάρχουν τρομερές υλοποιήσεις.
Στον κλάδο των μεσαίων, η ινφινιτ μπαφλ χρησιμοποιείται κατά κόρον από σοβαρούς κατασκευαστές.
Μέσα σε αυτούς και ο πιτερμενης, με το κόλπο που εφάρμοσε στην οπίσθια μπάφλα στο ηχείο που παρουσίασε τελευταία.
Αλλά αλήθεια, βαριέμαι να αναλύσω το θέμα. Μόνο για το μπας ριφλέξ πως δουλεύει προς αυτή την κατεύθυνση, είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο. Βεβαίως, αυτό προτιμούν οι περισσότεροι κατασκευαστές στουντιακων μόνιτορ. Κι εγώ μαζί τους.