Αρωμα hi-end απο Θεσσαλονικη.


Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
Μάλιστα, ας το πω αλλιώς. Τα καλώδια ακούγονται, όντως, χωρίς όμως να ξέρεις σε τί επεμβαίνουν, εφόσον δε μετρήσεις. Είναι ένα EQ που μπορεί να σου κάνει "δουλειά", μπορεί και όχι. Αλλά το οτι ακούγεται διαφορετικά, από μόνο του μπορεί να σε οδηγήσει να συμπεράνεις οτι είχες μια βελτίωση. Μπορεί να σου φούσκωσε λίγο τα μεσοχαμηλά και να νομίζεις οτι ακούς πιο "μεστά", παραδείγματος χάριν. Άρα μπαίνεις σε μια διαδικασία να την "ψάχνεις" με καλώδια, ικανοποιώντας τον εθισμό της αναβάθμισης και της ανασχόλησης με το σύστημά σου, διότι αυτό είναι το χόμπι. Την ψάχνεις όμως λίγο στην τύχη, χωρίς να έχεις τεκμηριωμένα στοιχεία περί της αλλαγής, παρά μόνο τα αυτιά σου.

Γιατί λοιπόν είναι διαβολική η ψηφιακή ισοστάθμιση, τη στιγμή που σου προσφέρει απίστευτη παραμετροποίηση (και όχι μόνο μεταβολή σε συχνότητες), στους τομείς που πάσχει ο χώρος και το σύστημά σου; Το λιγότερο που μπορείς να κάνεις, είναι μια μέτρηση με το REW για να δεις πού χωλαίνεις. Αν θες να την ψάξεις, ψάξ την με ισοστάθμιση με υλικά απορόφησης/διάχυσης στο χώρο σου, αν έτσι τη βρίσκεις κι έτσι θέλεις να προσεγγίσεις το θέμα, hands-on. Αλλά και πάλι με μέτρηση, πριν και μετά. Έκανα δουλειά; Ή το τζάμι που έχω πίσω από το ηχείο δεν κάνει τίποτα στο μπάσο;

Είναι ωραίος ο ρομαντικός τρόπος που προσεγγίζεται ο ήχος, αλλά στην τελική είναι φυσική και μαθηματικά, δυστυχώς ή ευτυχώς, εκμεταλλευτείτε το, και ακούστε μετά και με τα αυτιά σας ώστε να επαληθεύσετε το αποτέλεσμα. Και μετά όποιος θέλει το πειράζει λιγάκι να ισοσταθμίσει την κουφαμάρα του, διότι ακόμη κι εγώ στα 38, πάνω από 17kHz δε νομίζω πως πιάνω ήχο.
Οσα καλα και να κανει το dsp,δεν υπαρχει περιπτωση να σου βελτιωσει την εικονα ενος συστηματος και δεν αποφευγεις την αισθητη μειωση ηχητικης ποιοτητας με τα τρεχοντα μηχανηματα της αγορας!
Post automatically merged:

Όπως είπε και ο Mark Levinson σε νέα του mini συνέντευξη, αν και μιλώντας για τα ηλεκτρονικά, χρειαζόμαστε νέες τεχνολογίες.
Από το 1920 μέχρι 1960 είχαμε τη λάμπα (αρκετοί τη θέλουν ακόμα :gotcha:), από το 1960 μέχρι και σήμερα έχουμε το τρανζίστορ, έχουμε κολλήσει. Όλα τα σημερινά μηχανήματα πατάνε πάνω σε τεχνολογία του 1960.

Kαι μερικά ακόμα..

Δεν ηξερα οτι υπαρχει και αλλος Ελληνας που παρακολουθει αυτο το ψαγμενο καναλι!
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.846
Reaction score
84.933
Οσα καλα και να κανει το dsp,δεν υπαρχει περιπτωση να σου βελτιωσει την εικονα ενος συστηματος και δεν αποφευγεις την αισθητη μειωση ηχητικης ποιοτητας με τα τρεχοντα μηχανηματα της αγορας!
:lolsign:
Post automatically merged:

Τα γράφει και με βεβαιότητα

:lolsign:
 



Μηνύματα
7.471
Reaction score
12.240
Το καλώδιο αν έχει δικά του χαρακτηρίστηκα που αλλοιώνουν το τελικό αποτέλεσμα ,θα διορθωθούν και αυτά .
Όλα εις βάρος της αρχικής πληροφορίας που μπορεί να μη την ακούμε σε ένα τυπικό σύστημα, αλλά δεν νομίζω ότι την ακούνε και όσοι παρεμβαίνουν έστω και ψηφιακά στην ισοστάθμιση. Εμείς ακούμε τα χάλια μας ( που κουτσοπαλεύουν μερικοί με φροντίδα χώρου και καλώδια ), εσείς ακούτε κάτι πιο εναρμονισμένο με τον χώρο μεν, αλλά και πάλι, ακούτε τη προσπάθεια συμμαζέματος οποιασδήποτε παραφωνίας υπάρχει στην αλυσίδα. Με άλλα λόγια, αυτό που είπα νωρίτερα. Και οι δύο με τον ένα ή τον άλλο τρόπο παρεμβαίνουμε για να διορθώσουμε κάτι. Εσείς έρχεστε πιο κοντά στο "μετρήσιμα σωστό", εμείς αρκούμαστε σε λιγότερα. Βέβαια, δεν ξέρω τί θα έκανε το δικό σου σύστημα αν έβγαζες το BDA3 και έβαζες ένα minidsp... Ή αν στη θέση των Bryston τελικών έβαζες crownάκηδες.
Πιο πολύ (αμπελο)φιλοσοφώ.
 

Μηνύματα
3.930
Reaction score
6.204
δεν αποφευγεις την αισθητη μειωση ηχητικης ποιοτητας με τα τρεχοντα μηχανηματα της αγορας!
Εδώ που τα λέμε εδώ υπάρχει μια βάση (όχι για εσάς με τα τρινοβ) αλλά είναι σίγουρο ότι είναι προτιμότερο το αποτέλεσμα με το dsp.
 

Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
:lolsign:
Post automatically merged:

Τα γράφει και με βεβαιότητα

:lolsign:
Εννοειται!!Αναμενω διαψευσεις!

Ευπροσδεκτος οποιος πολεμιος του dsp να ακουσει τι μπορει να κανει ενα σωστα φτιαγμενο listening room.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: PMC

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.629
Reaction score
58.096
Κι όμως, αφτός ο κερατάς ο Πούτσης τόκανε πάλι το θάβμα του για ΄μας τους μικρομεσαίοι:


Έχει πολύ πσωμί (@@) αφτό το 6,5αράκι... :wink:

ΕΑΡ, άκου το πιντιέφ του και πες μας πως παίζ΄ .... :tongue: :taunt:
Όπως είχε αναφερθεί την προηγούμενη ημέρα σε άλλο ζήτημα που τέθηκε,η τεχνολογική εξέλιξη προχωρά ακατάπαυστα.
Βοηθώντας μεταξύ άλλων στο ν'αντιμετωπίζονταν καλύτερα οι προκλήσεις από τις αντικρουόμενες απαιτήσεις του καταναλωτικού κοινού.Βλέπε ισχυρή απόκριση στις χαμηλές οκτάβες χωρίς να υποβαθμιζόταν η γραμμικότητα στις μεσαίες από μεγάφωνα έχοντα μικρές διαστάσεις.

Δεν γίνεται όμως να καταστρατηγούνται οι κανόνες της Φυσικής:
Bhutia said:
...
Η αποδιδόμενη στάθμη από μονταρισμένα σε καμπίνες μεγάφωνα είναι προϊόν της ενεργής επιφάνειας του διαφράγματος και της ταχύτητας αυτού.Η ίδια στάθμη επί δεδομένης συχνότητας θα μπορούσε να επιτευχθεί είτε από μεγάλη επιφάνεια με μικρότερη ταχύτητα κίνησης,είτε από μικρότερη επιφάνεια με ανώτερη ταχύτητα κίνησης.Έχει για παράδειγμα υπολογιστεί ότι ένα 6ιντσο μεγάφωνο σε κλειστή καμπίνα 10 λίτρων θα χρειαζόταν να διανύσει εξαπλάσια διαδρομή μπρος-πίσω από τη θέση ηρεμίας του για να έδινε την ίδια στάθμη σε δεδομένη χαμηλή συχνότητα συγκρινόμενο με 15ιντσο μεγάφωνο προσαρμοσμένο σε καμπίνα 500 λίτρων.Κι εφόσον η διαδρομή είναι εξαπλάσια,οφείλει να είναι στον ίδιο χρόνο εξαπλάσια και η ταχύτητα κίνησης πάνω σε καθεμία από τις κατευθύνσεις.

Το κλάσμα εκτοπισμένου αέρα σε κάθε περίοδο διαδρομής θα ήταν 1/125 του ολικού όγκου της καμπίνας για το μικρότερο έναντι 1/6250 της καμπίνας για το μεγαλύτερο.Επομένως ο βαθμός συμπίεσης του αέρα για τη μικρή καμπίνα θα ήταν 50 φορές ανώτερος σε σχέση με τη μεγάλη.Αυτό δείχνει ότι θα έπρεπε να καταβληθεί πολύ μεγαλύτερο έργο από το μικρό μεγάφωνο.Η αντίσταση που θα προβάλει ο αέρας στην συμπίεση δεν είναι σταθερή αλλά αυξάνει κατακόρυφα με το ζητούμενο βαθμό μείωσης του όγκου του.Ομοίως η ώθηση που θα ασκήσει πίσω στο διάφραγμα η ελαστικότητα του έγκλειστου αέρα κατά την αποπίεσή του δεν είναι σταθερή καθώς θα αυξάνει ο όγκος του.Επιπλέον,αφού το πηνίο διεγείρεται από ηλεκτρική ενέργεια,το κύριο μέρος αυτής μετατρέπεται σε θερμότητα,η οποία θα μεταδίδεται στον όγκο του έγκλειστου αέρα αυξάνοντας τη θερμοκρασία του.Επομένως η περιοδική αυτή διαδικασία δεν έχει γραμμικό χαρακτήρα και αυτό σημαίνει ότι το μεγάλο μεγάφωνο στο μεγάλο κουτί θα επιτυγχάνει τη ζητούμενη στάθμη στη ζώνη λειτουργίας του με κατώτερη παραμόρφωση από το μικρότερο μεγάφωνο σε μικρό κουτί.
...
μάλιστα..μάλιστα...
Λέανδρε,περαιτέρω τεκμηρίωση επί της γενικής και ομοιόμορφης μεταχείρισης που επιφυλάσσω πάνω σε ανάλογα ζητήματα,είναι ότι ο ίδιος δεν κάθομαι ποτέ να εγκαλέσω όποιον θα υποστήριζε ότι είμαι...΄΄ακαταλαβίστικος΄΄. ;)

Εδώ που τα λέμε,μερικές φορές αναρωτιέμαι κιόλας μήπως ο τρόπος που δεν συγκινούμαι από τέτοιου είδους παρεξηγήσεις θα ήταν περισσότερο...ακαταλαβίστικος από τον ίδιο τον τρόπο έκφρασης. :lolsign:
 

P

PMC

Guest
Οσα καλα και να κανει το dsp,δεν υπαρχει περιπτωση να σου βελτιωσει την εικονα ενος συστηματος και δεν αποφευγεις την αισθητη μειωση ηχητικης ποιοτητας με τα τρεχοντα μηχανηματα της αγορας!
Σωστά !
Το αυτί σου ειναι καλύτερο ! :dance2:
Post automatically merged:

Εννοειται!!Αναμενω διαψευσεις!

Ευπροσδεκτος οποιος πολεμιος του dsp να ακουσει τι μπορει να κανει ενα σωστα φτιαγμενο listening room.

Προκαλείς και ειναι πολυ πιθανόν να βγεις κερδισμένος απο αυτο !!!!
 
Last edited by a moderator:


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.820
Reaction score
30.749
Παιδιά, ακόμα και εγώ που έχω διαβάσει από ελάχιστα έως καθόλου, σε σύγκριση με τους γιατρούς μας, καταλαβαίνω εύκολα ότι το PURE SOUND είναι η γελοιότητα της εκατονταετίας.

Συγκεντρωθείτε.

Μην αρχίζουμε τώρα και λέμε για γελοιότητες παλιών reviewers που με έλεγαν τρελό επειδή το super duper grande Focal Grand Utopia θελει ισοστάθμιση ;
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.629
Reaction score
58.096
Οσα καλα και να κανει το dsp,δεν υπαρχει περιπτωση να σου βελτιωσει την εικονα ενος συστηματος και δεν αποφευγεις την αισθητη μειωση ηχητικης ποιοτητας με τα τρεχοντα μηχανηματα της αγορας!
...
Εσφαλμένος...περιορισμός προβάλλεται.

Ο ουσιαστικός περιορισμός θα ήταν ότι τα τρέχοντα λογισμικά ισοστάθμισης διακρίνονται από ύψιστη αποτελεσματικότητα για πεπερασμένη ζώνη γύρω από το sweet spot ακρόασης ,ενώ παράλληλα η αποτελεσματικότητα μειώνεται ακόμα περισσότερο όσο αυξάνεται η απόσταση ακρόασης από τις ηχειακές πηγές και όσο λιγότερο ευνοϊκή θα γινόταν η εγγενής ακουστική συμπεριφορά δεδομένου χώρου.

Και με ποιον τρόπο θα υπερκεράζονταν οι ουσιαστικοί περιορισμοί τη σήμερον ημέρα;
Σε κάθε περίπτωση με ικανοποιητική ακουστική φροντίδα στο χώρο ακρόασης ως πρωταρχικό μέτρο.

Κι ευτυχώς ή δυστυχώς - όπως έχει σαφώς αναλυθεί - με την αρχιτεκτονική πολυκαναλικών setup,συνεπαγόμενη μεγαλύτερο πλήθος από πηγές άμεσου ήχου κι ευελιξία κατά τις διορθώσεις.
 
Last edited:

Μηνύματα
102
Reaction score
77
Κάποτε μας καλεί , καμιά 5-6 άτομα , ένας φίλος να δούμε-ακούσουμε το σύστημα που μόλις με προσοχή και μεράκι είχε στήσει σε 25τμ. Σε κάποια χρονική στιγμή , είχαμε μαζευτεί όλοι στο χώρο ακρόασης , και οι συνομιλίες (75-80 db ?) συν ο όγκος που καταλαμβάναν τα σωματά μας , πραγματικά αλλοιώναν το ηχητικό αποτέλεσμα και όλη η "φροντίδα " πήγαινε περίπατο. Οπότε λέει : "ρε 'σεις αυτό δεν ακουγόταν έτσι" και τότε άρχισε το "πάρτυ".........
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.279
Reaction score
137.935
Τι γίνεται; δεν πήρα χαμπάρι
Παρεξηγήθηκε κανείς; :gotcha:
Το κουνάει το πιστόνι

Το μεγαλώνει το xmax

Το εντοιχίζει το αρέι

Ε και μετά φυσικά τον τρομάζει να κάτσει κάτω

:rofl:

Παρεξηγήθηκε κανείς;
Εγώ. :o
Οσα καλα και να κανει το dsp,δεν υπαρχει περιπτωση να σου βελτιωσει την εικονα ενος συστηματος και δεν αποφευγεις την αισθητη μειωση ηχητικης ποιοτητας
Το ανωτέρω προφανώς είναι προσωπική σου εκτίμηση.
Η ίδια η αγορά όμως, σε διαψεύδει, καθώς οι μεγαλύτεροι μηχανικοί ήχου στο γνωστό σύμπαν, παρουσιάζουν υλοποιήσεις με ενσωματωμένο dsp, ξεκινώντας από το κρος, συνεχίζοντας με ισοστάθμιση πλάτους των μονάδων, συνεχίζοντας με ισοστάθμιση χρονισμού των μονάδων μεταξύ τους για άριστο ιμπαλς, και συνεχίζοντας με ισοστάθμιση της τελικής απόκρισης αναλόγως τοιχωματικων ορίων.

Αν έχεις τη διάθεση να καταρρίψεις μηχανικούς ήχου επιπέδου genelec, Neumann, pmc, me Geithain, adam, jbl, dynaudio, putsi - kii, Sony, Dutch, κλπ κλπ κλπ, η λίστα είναι τραγικά ατελείωτη, ε, τότε σου εύχομαι καλή δύναμη. ;)

Η δε εμπειρία πολλαπλών μελών από επιπρόσθετα συστήματα ισοστάθμισης, είτε από τον av processor, είτε από εξειδικευμένο για αυτή τη χρήση εξοπλισμό, είναι, ως προβλέπεται, ενθουσιώδης.

Δηλαδή, αν λόγου χάριν έλεγες στον ντιμιφουτ, που ακούει και κλασσική μουσική, να μη χρησιμοποιούσε ισοστάθμιση, είτε με τα μπιενταμπλεγιου, είτε με τα Γκόλντεν ίαρ, είτε με ντιρακ, από τον προηγούμενο επεξεργαστή, είτε από τον τωρινό, θα μπορούσε απλώς να γελάσει και να σου κάνει επί τόπου ένα αβ τεστ. Γκρεμίζονται όνειρα έτσι...

Ακόμα και με τον εμοτιβα, σε δικάναλη ακρόαση κλασικής μουσικής, η διαφορά υπέρ της ισοστάθμισης ήταν άνευ αντίλογου...

Η δε χρήση του dsp ενός ντιρακ, είναι ενσωματωμένη σε μεγάλες μηχανές, δικαναλες και πολυκαναλες, σε υψηλότατα κοστολογια (μέχρι γουίζντομ όντιο, με ηχεία του μισού εκατομμυρίου ευρώ και ενισχυτικά μεγαλύτερης αξίας) οπότε δε βλέπω λόγο να εμφανίσω προσωπικές απόψεις επί του θέματος, παρά μόνο να δείξω τι κυκλοφορεί.

Με τόσο εκτεταμένη λοιπόν χρήση dsp στην βιομηχανία του ήχου, που ξεκινάει από το μαστερινγκ, δεν έχει νόημα να συζητάμε αν είναι καλό ή κακό το dsp και να προσεγγίζουμε τεχνολογίες του '60, διότι πλέον φτάνουμε στο σωτήριον έτος ...2020.
 
Last edited:


Μηνύματα
414
Reaction score
891
Ευπροσδεκτος οποιος πολεμιος του dsp να ακουσει τι μπορει να κανει ενα σωστα φτιαγμενο listening room.
Εννοείται οτι το πρώτο βήμα είναι το σωστό listening room, ή έστω το σαλόνι σου, δεν κάνει μαγικά το dsp, θέλει με το μαλακό.
 


wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.767
Reaction score
21.607
ενα σωστα φτιαγμενο listening room.
Ένα σωστά φτιαγμένο listening room:
α) μελετάται εξ αρχής από μηχανικό ακουστικής,
β) κατασκευάζεται σύμφωνα με τη μελέτη και
γ) μετά το πέρας της κατασκευής, υποβάλλεται σε μετρήσεις προς επαλήθευση της μελέτης και για ανάληψη τυχόν βελτιωτικών ενεργειών.

Εάν δεν γίνουν τα (α) και (β) ή εάν γίνει το (α) (για να υπάρχει σωστή βάση) και "μερικώς" το (β) (λόγω διαφόρων περιορισμών), τότε το (γ) επιβάλλεται να γίνει για να διαπιστωθούν τα όποια προβλήματα και να διορθωθούν.

Εάν δεν γίνει κανένα από τα (α), (β) και (γ), τότε το δωμάτιο δεν δικαιούται να ονομάζεται "listerning room".
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.846
Reaction score
84.933
Εννοειται!!Αναμενω διαψευσεις!
Οι διαψεύσεις βρίσκονται στην βιβλιογραφία. Δεν βγάζω τίποτα και ποτέ απο το κεφάλι μου.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία στην ευεργετική επίδραση του dsp/room eq κάτω απο την συχνότητα Scroeder, πές 300Hz για οικιακούς χώρους.
Απο κει και πάνω θολώνει το τοπίο, και σχετίζεται με τα χαρακτηριστικά ακτινοβολίας του ηχείου και τον χώρο και είναι σημείο επιστημονικού (οχι χαϊεντάδικου :biggrin:) διαλόγου.

Και σαφώς παίζουν πάντα ρόλο και τα προγράμματα ισοστάθμισης, δεν είναι όλα ίδια.

Σου δίνω μερικά λινκς για ξεκίνημα, αλλά επειδή αυτά έχουν αναφερθεί πολλές φορές στο φόρουμ ήδη, μπορείς να τα βρεις με λίγο ψάξιμο σε σχετικά νήματα.

Ενα παράδειγμα:
Room Correction Preferences.png


[1] Sean E. Olive, John Jackson, Allan Devantier, David Hunt, and Sean Hess, “The Subjective and Objective Evaluation of Room Correction Products,” presented at the 127th AES Convention, New York, preprint 7960 (October 2009).

Σου συστήνω επίσης ανεπιφύλακτα το βιβλίο του Floyd Toole: Sound Reproduction: Psychoacoustics of Loudspeakers and Rooms, την πρόσφατη έκδοση μετά το 2017. Εκεί θα σου λυθούν πολλές απορίες, πχ το Room eq (o Toole είναι υπέρμαχος για τις συχνότητες κάτω απο την Scroeder, μετά την αποδέχεται μόνο ως Tone control ή σε συγκεκριμένα ηχεία), το interaural crosstalk dip και πως σχετίζεται με την απορρόφηση vs διάχυση, την ανάγκη χρήσης sub και μάλιστα πολλαπλών, την υπεροχή του πολυκάναλου ήχου, την ματαιότητα του καλωδιοκυνηγητού και πολλά άλλα. Και την αξία της "άποψης" :gotcha:.

Αν δεν ξέρεις ποιος είναι ο Toole, πάρε μια βαθειά ανάσα και ψάξε.

Γενικά μιλώντας, εδώ που μπήκες υπάρχει άφθονη γνώση, σου συστήνω να ψάξεις προσεκτικά, και να είσαι επιφυλακτικός με τις "απόψεις" σου.
τι μπορει να κανει ενα σωστα φτιαγμενο listening room.
Σαφώς και είναι το πιο σημαντικό. Αλλά να είναι σωστό. Διάβασμα θέλει και μικρόφωνο.
Εδώ που βρίσκεσαι πάντως υπάρχουν σωστά φτιαγμένα listening rooms και μάλιστα τεκμηριωμένα, όχι μόνο με ακουστικές εντυπώσεις αλλά και με τα απαραίτητα μετρητικά δεδομένα.

Μάλλον δεν ξέρεις που έμπλεξες. Σιγά σιγά...
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.839
Μηνύματα
2.953.829
Members
38.247
Νεότερο μέλος
NSR
Top