Most visitors online was 2716 , on 5 Dec 2023
+1Δεν έχετε καταλάβει το θέμα του master clock σε ξεχωριστά/διαφορετικά DACS.
Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα.
Μας φέρνουν πιο κοντά στην αληθινή ηχογράφιση χωρίς να χάνουν πληροφορία κατα την μετάδοση του σήματοςΚαλημέρα σε όλους.
Όλα αυτά με τα ρολόγια κτλ τι προσφέρουν στην ακουστική μας; Μας φέρνουν πιο κοντά στην αληθινή ηχογράφηση ή είναι καθαρά θέματα πληροφορικής του ήχου; Πάντως χωρίς να θέλω να χαλάσω το θέμα με την ερώτηση μου στέλνω της ευχές μου για καλές ακροάσεις και όντως οι επιλογές είναι άψογες. Καλό στήσιμο.
Φιλικά Κωνσταντίνος
..να παντρέψει 2 κόσμους...(ενδιαφέρουσα άποψη).Πας να παντρέψεις 2 διαφορετικούς κόσμους. Χαράς στο κουράγιο σου!
Με κουμπάρο και παπά ή δήμαρχοΠας να παντρέψεις 2 διαφορετικούς κόσμους. Χαράς στο κουράγιο σου!
Καλές ακροάσεις και περιμένουμε εντυπώσεις.
Οχι. Το minidsp θα πάρει το αναλογικό σήμα απο την πρώτη μετατροπή που θα γίνει μεσα στον AV, και θα κανει ξανά μετατροπή σε ψηφιακό, επεξεργασία και πίσω σε αναλογικό.Έχει τόσο μεγάλη σημασία για τα sub το θέμα; Αν ναι, το ίδιο δεν ισχύει και βάζοντας ένα μικρό minidsp σε έξοδο AV για να χειριστείς περισσότερα από 1 subs?
Όχι, καμία σχέση.Διορθωστεμε αλλα νομιζω οτι ενα καλο dac ιδιως σημερα, υπακουει στο δικο του ρολοι ωστε να μην επηρεαζεται απο το ρολοι του σηματος εισοδου. Ωστε να αποφευγοντσι και οι διαφορες φασης.
Εξαιρετικη αναλυση προιον γνωσεων.Όχι, καμία σχέση.
Δεν μιλάμε για διαφορές φάσης, δεν σχετίζεται με τέτοια θέματα ο χρονισμός.
Ο χρονισμός του wordclock έχει μια αρχική διαδικασία handshake κατά την οποία συγχρονίζεται το ένα μηχάνημα με το άλλο, ώστε να ξεκινήσουν να συνεργάζονται.
Αυτή η διαδικασία δεν έχει ας πούμε στανταρισμενο χρόνο, κι ούτε γίνεται μια φορά. Δηλαδή, κατά τη διάρκεια της χρήσης, υπάρχουν (για διάφορους λόγους) αλλεπάλληλα handshakes και αλλεπάλληλοι συγχρονισμοί, που δε θα πραγματοποιηθούν στον ίδιο χρόνο.
Δεν χρειάζεται να φτάσουμε στα dropouts για να δούμε εκεί τα προβλήματα, ας υποθέσουμε πως δεν υπάρχουν καν.
Ακόμα κι αν όλα δουλεύουν εξαίσια, που δεν είναι καθόλου δεδομένο, πάλι υπάρχουν σοβαρά θέματα.
Αυτό που δεν υπολογίζετε, ανάμεσα σε πολλές άλλες παραμέτρους, είναι ακόμα και ο ασυγχρονισμος μεταξύ διαφορετικών ρολογιών. Δεν υπάρχουν 2 ρολόγια ίδιου χρονισμού, όχι ίδιας ακριβείας, άσε την ακρίβεια, αυτή είναι για το τζιτερ, μιλάμε για ίδιο χρονισμό, δηλαδή, το ένα ρολόι ας πούμε δίνει παλμό στα 3 δευτερόλεπτα, το άλλο στα 4, το άλλο στα 5 και άλλο στα 16. Δεν μπορούν να παν μαζί με κανέναν τρόπο.
Και δε σταματάει εκεί το ποίημα. Οι παλμοί του χρονισμού είναι παλμοί τάσης, και η τάση είναι μεταβλητή στα διάφορα πρωτόκολλα, παίζει από μισό βολτ μέχρι 2 τυπικά, αλλά σε μερικές περιπτώσεις φτάνει και τα 5 βολτ. Ο Ρυθμός ανόδου του παλμού είναι διαφορετικός από υλοποίηση σε υλοποίηση, όπως και η ουδός αναγνώρισης του παλμού, δηλαδή σε ένα παλμό 2,5 βολτ, αναλόγως σχεδιαγραμμάτων ανύψωσης τάσης, επιλέγει ας πούμε ο Χ κατασκευαστής να αναγνωρίζει τον παλμό στα 2 βολτ, άλλος στο 1,5 κι άλλος στο μισό βολτ.
Οι τάσεις αυτές όμως, μόνο σταθερές δεν είναι. Εξαρτώνται όχι μόνο από τα ολοκληρωμένα που τις παράγουν, αλλά και από το Ρυθμό δειγματοληψίας, και το αν ταξιδεύει στο ίδιο καλώδιο η τάση των δεδομένων με την τάση του χρονισμού, διότι 2 τάσεις σε ένα καλώδιο προφανώς αθροίζονται.
Μη την ψάχνετε, θέλετε μήνες διαβάσματος. Δείτε τι έγραψα. Χρειάζεται να θεσπιστεί με το χέρι ποιο είναι το μάστερ ρολόι σε όλο το digital chain και ας ξεφεύγει μετά κάθε συσκευή όσο θέλει με το εσωτερικό της ρολόι πάνω στο Ντακ, αυτό δεν είναι ακουστό, δε θα ενοχλήσει. Ωστόσο, το ποιος θα δώσει την ενορχήστρωση στο συνολικό χρονισμό, είναι σημαντική παράμετρος.
Βέβαια, για να είναι όλα σωστά, είναι αδύνατο να επιτευχθεί ένα σεταπ με διαφορετικά Ντακ, θα πρέπει είτε όλα να είναι μέσα σε ένα κουτί, δηλαδή πολλαπλά Ντακ στυλ μετρικ χαλο, είτε να είναι όμοια Ντακ, και φυσικά ενωμένα με μαστερ κλοκ. Ακόμα και όμοια, θα πάνε στο γάμο του Καραγκιόζη αν δεν τους δώσεις με το ζόρι την εντολή να συνεργάζονται υποχρεωτικά με το Ρυθμό του μάστερ.
Προφανώς όλα αυτά είναι μικρής σημασίας, τα μεγάλα θέματα εξακολουθούν να είναι άλλα, κυρίως το δυναμικό εύρος των ηχείων και ο χώρος.
ΥΓ.
Για να μεταφράσω σε απλοϊκή γλώσσα τα προβλήματα χρονισμού που λύνει μια συσκευή wordclock, μπορώ να πω το εξής με παράδειγμα στο αναλογικό πεδίο:
Πες ότι έχεις 3 πικάπ, που μάλιστα δεν είναι ίδια.
Όλα τα πικάπ είναι από μόνα τους αρκετά καλά, μα μεταξύ τους το ένα είναι καλύτερο από το άλλο, είτε όσον αφορά την σταθερότητα περιστροφής του δίσκου, είτε όσον αφορά την ακριβή ταχύτητα περιστροφής.
Μια μικρή διαφορά στην ταχύτητα περιστροφής, αν ακούς από ένα πικάπ, προφανώς δεν είναι ακουστή. Ακόμα και μια μικρή ανακρίβεια στην σταθερότητα των στροφών περιστροφής δεν είναι ακουστή.
Εσύ όμως, θες να παίξεις ταυτόχρονα στα 3 πικάπ τον ίδιο ακριβώς δίσκο, και το ένα πικάπ να δώσει σήμα στο Τουίτερ, το άλλο στο μιντ και το τελευταίο στο γουφερ.
Καταρχήν, handshake, πρέπει να ξεκινήσουν να παίζουν ακριβώς την ίδια στιγμή μαζί τα 3 πικάπ τον ίδιο δίσκο.
Μετά συγχρονισμός επί του έργου, δηλαδή θα πρέπει να δίνεις διόρθωση κάθε λίγο ώστε να μη προχωρήσει ένα πικάπ το δίσκο πιο μπροστά ή πιο πίσω από το δίπλα πικάπ.
Τέλος, το όμοιο ρολόι είναι σα να έχεις όμοια πικάπ, θα έχουν όμοιες χρονικές διακυμάνσεις στην ταχύτητα περιστροφής.
Επίσης: Όσο πιο καλό το ρολόι, τόσο μικρότερες οι διακυμάνσεις στην περιστροφή.
Τίποτα δεν είναι απολύτως σωστό, απολύτως τέλειο. Ωστόσο, υπάρχει τρόπος το ατελές να είναι πολύ καλύτερο από αυτό που μπορεί να γίνει αντιληπτό ως πρόβλημα, οπότε είναι τέλειο για την εφαρμογή που θέλουμε.
Αν πάτε να μπείτε σε πολύπλοκα συστήματα, ακολουθήστε την πεπατημένη από τον επαγγελματικό τομέα. Αυτοί, έχουν όλες τις λύσεις.Συμπέρασμα: Μην μπαίνετε σε περίεργες συνθέσεις συστημάτων. Κάτι θα πάει λάθος.
Keep it simple.