Most visitors online was 2716 , on 5 Dec 2023
Σημειολογικής και μόνο (ίσως και ρητορικής) ερώτηση, (αφού ήδη έχω απαντήσει απριόρι σ' εαυτόν) ένεκα της επετειακής χθεσινής ημέρας, διότι ως γνωστό η συγκεκριμένη ακουγόταν κατά τον θάνατο του Χίτλερ (και της πτώσης τέλος του πολέμου) ,αλλά, ταυτόχρονα οι Σοβιετικοί κατά την διάρκεια τις κατάληψης του Βερολίνου, ανέκρουαν την 7η του Bruckner και πιο ιδικά το Adagio. Sehr feierlich und sehr langsam .Συγνώμη, αλλά δεν καταλαβαίνω ποια ακριβώς είναι η ερώτηση. Σε ποια "Νίκη" ή σε ποια "¨Ηττα" αναφέρεσαι?
Πολύ mainstream top ten (αν και αναφέρεσαι στις 9 Συμφωνίες μόνον...Η Simone Young είναι θαυμάσια και στη "μηδενική" και στην "εκπαιδευτική"), στο οποίο λίγοι θα διαφωνούσαν.Το δικό μου top ten ηχογραφήσεωνω του Bruckner (μια για κάθε ηχογράφηση):
Συμφωνία Νο. 1 - Claudio Abbado - Lucerne Festival Orchestra
Συμφωνία Νο. 2 - George Tinter - Royal Scottish National Orchestra ( Carlos Maria Giullini με Βιέννη)
Συμφωνία Νο. 3 - Jonathan Nott - Bamberg
Συμφωνία Νο. 4 - Istvan Kertesz - London Sympony Orchestra (Walter - Columbia)
Συμφωνία Νο. 5 - Karajan ή Solti - Chicago
Συμφωνία Νο. 6 - Otto Klemperer - New Philarmonia
Συμφωνία Νο. 7 - Karajan - VPO
Συμφωνία Νο. 8 - Wand - Berlin
Συμφωνία Νο. 9 - Carlos Maria Giullini με Βιέννη και Abbado - Lucerne Festival Orchestra.
Από τα καλύτερα πακέτα είναι του Karajan με την ορχήστρα της Βερολίνου.
‘Αλλο ένα καλό πακετάκι είναι του Marek Janowski το οποίο κυκλοφρορεί και αυτό σε αρχεία υψηλής ανάλυσης αλλά και σε SACD.
Από σύγχρονες ηχογραφήσεις μου άρεσε πολύ η 6η του Thomas Dausgaard με την Bergen Philharmonic Orchestra.
Επίσης καλή είναι η 3η του Adris Nelson με την Gewandhausorchester Leipzig
ενώ παρα πολύ καλή είναι η ηχογράφηση της 9ης από τον Manfred Ηoneck και ορχήστρα του Pittsburg.
Ο Tintner είναι ενδιαφέρουσα περίπτωση μαέστρου που ασχολήθηκε με αγάπη και πίστη στο έργο του εν λόγω συνθέτη. Είναι, επίσης, αξιομνημόνευτο ότι με μια εντελώς μη Γερμανική Ορχήστρα και όχι πρωτοκλασσάτη (Ireland National S.O.) κατάφερε, χάρις στον χαρισματικό αυτό μαέστρο, να δώσει έναν πειστικό Bruckner.Έχω πολύ καιρό να ακούσω Μπρούκνερ, αλλά και μουσική γενικότερα. Περνώ μια φάση άρνησης, ήδη έχουν πάει κομμάτια του ηχοσυστήματος για πούλημα. Αλλά ο Μπρούκνερ ήταν από τους πρώτους συνθέτες που προσέθεσα στη δισκοθήκη μου: την 7η Συμφωνία με τον Rosbaud σε φτηνό βινύλιο της Turnabout, μα και από τα πρώτα σιντί που αγόρασα: την 7η Συμφωνία με τον Blomstead σε πρώιμη ψηφιακή ηχογράφηση της Denon.
Να προσθέσω στους προλαλήσαντες ότι βρίσκω όμορφη τη σειρά του Tinter στη Naxos και ενδιαφέρουσες και τις ομιλίες του. Επίσης είναι χρήσιμο ότι έχει ηχογραφήσει διαφορετικές εκδοχές των έργων ώστε μπορεί κάποιος να έχει καλύτερη γνώση της διαχρονικής εξέλιξης της σύνθεσης. Με τη νέα έκδοση των έργων του Bruckner είμαι σίγουρος ότι θα ακολουθήσουν νέοι κύκλοι από τους νέους μαέστρους.
Κατά τα άλλα, να συμφωνήσω για την 6η του Klemperer που την λατρεύω, να υπερθεματίσω για την 9η του Scrowatzevski (που την έχω και στην έκδοση με την Oehms και στην κορυφαία ηχογράφηση της Reference Recordings) και φυσικά του Jochum.
Οι κακές γλώσσες βέβαια λένε ότι ο Bruckner έγραψε την ίδια συμφωνία ξανά και ξανά μέχρι να την πετύχει. Και οι ακόμα πιο κακές λένε ότι έγραψε ένα Scherzo ξανά και ξανά και το έκανε συμφωνία. Αλλά οι 6, 7, 9 είναι από τα αγαπημένα μου έργα.
Να θυμίσω ότι για ότι έχει σχέση με Αντώνη υπάρχει το:
Κι έχει κάθε μήνα και ένα download από το αρχείο! Εδώ η ηχογράφηση με την οποία ξεκίνησα τον Μπρούκνερ:
σε καλύτερη ποιότητα απ' ότι μπορείτε να βρείτε στα βινύλια.November, 2014: Symphony No. 7 / Hans Rosbaud / SW German Radio Symphony Orchestra - Anton Bruckner
Bruckner Discographywww.abruckner.com
Δυστυχώς, συγκλίνω προς τον Brahms. Τουλάχιστον, εκείνος το πάλεψε και κατέληξε σε 4 μόνον Συμφωνίες, με ελάχιστη αμετροέπεια, πολύ πιο λειτουργική και πολύμορφη δομή ως προς τη φόρμα και την ενορχήστρωση και αρκετά πιο αισθαντικές ως προς το μουσικό αποτέλεσμα. Και το πιο σπουδαίο: και οι τέσσερις Συμφωνίες του είναι εξίσου σπουδαίες και σημαντικές στο διαχρονικό Συμφωνικό ρεπερτόριο.Ο Bruckner ειχε χτυπηθεί πολύ από την κριτικη.
Είναι γεγονός.
Τώρα έμαθα ότι ο Brahms είχε χαρακτηρίσει τις τελευταίες συμφωνίες του
" Symphonic boa-constrictors"
Τι ευρημα!!
Ήταν αυστηρός ο Brahms.
14 χρόνια δούλευε την πρώτη συμφωνία του...
Η 7η Συμφωνία είναι, ίσως, η ωραιότερη και πλέον αισθαντική από όλο το έργο του συνθέτη. Η δε αργή κίνηση θεωρείται (και πιστεύω ότι και είναι) η πλέον όμορφη, πιο κοντά και στο θεικό/υπερβατικό αλλά και στον άνθρωπο (γράφτηκε, ως αναφέρεται, ένεκα του επικείμενου θανάτου του μεγάλου Wagner, που τόσο αγαπούσε και θαύμαζε ο συνθέτης). Έχει, κατά τεκμήριο, την πλέον αποτελεσματική και to the point λειτουργική και πλήρως αισθαντική ενορχήστρωση σε συνδυασμό με μερικές από τις πλέον αξιομνημόνευτες μελωδίες του συνθέτη.Σημειολογικής και μόνο (ίσως και ρητορικής) ερώτηση, (αφού ήδη έχω απαντήσει απριόρι σ' εαυτόν) ένεκα της επετειακής χθεσινής ημέρας, διότι ως γνωστό η συγκεκριμένη ακουγόταν κατά τον θάνατο του Χίτλερ (και της πτώσης τέλος του πολέμου) ,αλλά, ταυτόχρονα οι Σοβιετικοί κατά την διάρκεια τις κατάληψης του Βερολίνου, ανέκρουαν την 7η του Bruckner και πιο ιδικά το Adagio. Sehr feierlich und sehr langsam .
Παρεμπίπτοντος μου αρέσει η εκτέλεση υπό τον Bernard Haitink και ακολουθώ τον συγκεκριμένο σ' όλα του τα Έργα, είναι κάτι ξεχωριστώ για μένα, επίσης να αναφέρω ως ξεχωριστή την εκτέλεση, υπό τον Karl Böhm.
Η έλλειψη μέτρου ως προς την διάρκεια ή την ενορχήστρωση, τη φόρμα, την ανάπτυξη κλπ.Αν δεν σε ενοχλεί, θα ήθελα να μου εξηγήσεις λίγο περισσότερο τι εννοείς με την λέξη "αμετροεπής" .
Όπως έγραψα, η αμετροέπεια δεν αποτελεί από μόνη της ελάττωμα. Επίσης, ανέφερα ότι, ειδικά από μεγάλους εμπνευσμένους συνθέτες, μπορούμε να βρούμε λάμπρα και σπουδαία έργα παρά την όποια αμετροέπειά τους.Σύμφωνοι αλλά πρέπει να εξηγηθεί και το πώς ο Celibidache παίρνει αυτά τα αμετροεπη εργα και κατορθώνει, μαγνητιζοντας τον ακροατή, να τον οδηγήσει σε μια απόλυτη, σχεδόν μεταμορφωτική μουσική εμπειρια.
Όχι όλους ομολογουμένως.
Δεν μπορώ να μη το συσχετισω με τον μινιμαλισμό η με μουσικές που επαναλαμβάνουν τα ίδια, συνήθως ρυθμικά, μοτίβα.
Όπου αφαιρουνται η επιμηκυνονται πράγματα αντί να προστίθενται.
Μιλαω δηλαδή για μια αντιπαράθεση του αναλυτικού και του πιο ασυνειδου..
Ουδείς έχει το δικαίωμα να αφαιρέσει (ή να προσθέσει ή να τροποποιήσει) ο,τιδήποτε από την τελική παρτιτούρα του συνθέτη. Πάντως, όπως βλέπουμε, διαβάζουμε κλπ., οι ίδιοι οι συνθέτες αναθεωρούσαν ή και παιδευόντουσαν μέχρι να καταλήξουν ή και αφού είχαν καταλήξει στην "τελική" μορφή του έργου τους (πρωτίστως ο μεγάλος Bruckner) και, βέβαια, οι "ειδικοί" μουσικολόγοι έβαζαν το χεράκι τους...ανάλογα (βλ. πάλι Bruckner).Συμφωνώ, αλλά ποιός ειναι ικανός να αφαιρέσει απο το έργο του Mahler τα "περιττά" και να συνεχίσει να είναι Mahler? . Από την άλλη βέβαια όταν έχεις γράψει συμφωνίες 2η Μαηλερ, 8η Bruckner κλπ τότε απολαμβάνεις και ποιότητα και ποσότητα.
Ο "πλατειασμός" είναι χαρακτηριστικό της αμετροέπειας.η λεξη αμετροεποια δεν ειναι η καταλληλη για το θεμα πλατειασμος ισως λεω ισως
να αποδιδει καλυτερα και παλι ισως
Όταν κάποιος πλατειάζει, τούτο καταδεικνύει έλλειψη της αίσθησης του μέτρου.μαλλον οχι
Πιστεύω ότι όλα τα Κοντσέρτα του είναι σπουδαία και αντάξια των Συμφωνιών, σε ό,τι αφορά το είδος τους. Φυσικά, τα δύο Κοντσέρτα για Πιάνο είναι κορυφαία έργα του ρεπερτορίου, αν και αρκετά πολύπλοκα για τον ακροατή και τρομερά απαιτητικά για τον σολίστα-ερμηνευτή.Προκειται πραγματικά για τέσσερις συμφωνίες που ποτέ δεν κουράζεσαι ν'ακους.
Θα έβαζα μαζί, σε μικρότερο βαθμό βέβαια και τα δύο κονσέρτα του για πιάνο.
Αποτελούν ένα πολυπλοκο καμβά που επάνω του έχουν ζωγραφίσει πολλοί άξιοι μαέστροι.
Δεν μπορείς ευκολα να ξεχωρίσεις εκτέλεση.
Θα σταθώ μονο σε μια ζωντανή ηχογράφηση.
Της πρώτης του συμφωνιας
με τον Furtwangler και την Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας της Βόρειας Γερμανίας (NDR).
Είναι Οκτώβριος του 1951, λίγα χρόνια μετά την λήξη του Β Παγκόσμιου Πολέμου. Οι Γερμανοί έχουν χάσει τα πάντα. Το μόνο που τους απομένει είναι η μουσική τους παράδοση.
Η εκτέλεση αυτή αποκατεστημενη
από την TAHRA, μνημειωδης, γεμάτη ένταση και δράμα πέρασε στην ιστορια ως μια από τις καλυτερες.