east electronics
Επαγγελματίας
- Μηνύματα
- 1.241
- Reaction score
- 1.108
Pioneer SA 8500 II
Καλησπερα
Εχω αφιερωσει πολυ χρονο να μοιραζομαι μαζι σας ολα αυτα τα υπεροχα που συναντω στα μηχανηματα σας …. Θεωρω οτι το κανω με αγαπη νομιζω οτι βαζω και μια δοση χιουμορ μεσα που το κανει λιγακι πιο ελαφρυ σαν διαβασμα ….Δεν ειχω συνηθησει να ομιλω δια το ατομον μου ειχε πει ο εθναρχης και εγινε πιο διασημο μεσα απο τα σοφα λογια του Χαρρυ Κλυν ( να ειναι καλα εκει που ειναι . )
Πριν πολλα χρονια πελατης μου εκανε δωρο εναν Pioneer SA 8500. Το μηχανημα εδειχνε μια πολυ κακη εικονα κυριως γιατι ηταν κιτρινισμενο και παρα πολυ βρωμικο απεξω …Καποια στιγμη τον εβαλα επανω με σκοπο να τον φιαξω και να τον κρατησω ως ενισχυτη δοκιμων στο μαγαζι …. Ο βασικοτερος λογος που ηθελα να τον κανω ετσι γιατι η κατασκευη προβλεπει να ξηλωσεις την πισω οψη και να την φερεις μπροστα ετσι οι συνδεσεις που θελεις να κανεις γινονται απιστευτα ευκολα αφου η πισω οψη εχει ερθει μπροστα .
Λεπτομεριες και στις φωτο που ακολουθουν ….Ξεκινησα λοιπον να κανω ενα εντος εισαγωγικων πληρες πακετο συντηρησης …Συνηθως οτι κανουμε σε ολα τα μηχανηματα πελατων που θελουν ενα σερβις αξιωσεων …
—Αλλαγη χωρις ερωτησεις σε ολους τους μικρους ηλεκτρολυτικους
—Αλλαγη με καλυτερη μαρκα πυκνωτων
—Αλλαγη με πυκνωτες 105 βαθμων που δεν προσφερει τιποτα στο audio αλλα σαφως θα ζησουνε περισσοτερο
—Αλλαγη σε μεγαλυτερες χωρητικοτητες με πολυ προσοχη και μονο στα σημεια που μπορει να γινει προσφερει καθαροτερες τροφοδοσιες
—Αλλαγη σε μεγαλυτερες τασεις που γενικοτερα προσφερει μια καλυτερη γραμμικοτητα στο συνολο
—Αντικατασταση σε πολυ σημαντικα σημεια των ηλεκτρολυτικων με ΜΚΤ και εκει με προσοχη που προσφερει σαφως καλυτερο ευρος και ταχυτητες στο μηχανημα στο συνολο με μια σχεση τιμης 1 προς 10 σε οτι αφορα την αξια του πυκνωτη
—προσθηκη πυκνωτων bypass σε μερικα σημαντικα σημεια που βελτιωνουν την ταχυτητα αποκρισης των τροφοδοτικων κυριως και επιμερους τασης
—Αλλαγη των κυριων ηλεκτρολυτικων αν αυτο χρειαζεται με ιδιους η και μεγαλυτερους παντα ομως σε λογικα ορια.
—Αντικατασταση του ρελε εξοδου
—Ελεγχο και αντικατασταση σε οποιοδηποτε αλλo εξαρτημα εδεινε εικονα φθορας εστω και υποψιας
—Επιβεβαβαιωση η αντικατασταση ρυθμιστικων ρευματων ηρεμιας αλλα και των ρυθμισεων τους
—Επιθεωρηση και πιθανα επανασυγκοληση του τυπωμενου μετα απο τοσα χρονια
—Φουλ πακετο με χημικα και υπερηχους για τον καθαρισμο σε ποτενσιομετρα και τους διακοπτες
—Μηχανολογικο ελεγχο οπου υπαρχουν εξαρτηματα που εχουν μηχανικη επαφη και στα τρανσιστορ εξοδου για λασκαρισμενες βιδες
Αυτα και ισως μερικες αλλες μικρες λεπτομεριες απο εδω και εκει ….
Τελειωσα την δουλεια μου με σιγουρια οτι εχω κανει οτι καλυτερο μπορουσα για αυτο το μηχανημα ισως ενα δυο κλικ παραπανω απο οτι θα εκανα σε πελατη απο την στιγμη που το μηχανημα θα εμενε σε μενα για παντα ….
Τελειωνοντας αφου τον αφησα να στρωσει καμμια βδομαδα και φυσικα να ζεσταθει καλα, τον ακουσα, και η αληθεια ειναι οτι δεν μου επεσαν και τα αυτια …συγκριτικα με τα δικα μου μηχανηματα τα οποια ειναι απιστευτα ησυχα και απιστευτα καθαρα περιμενα μετα απο τοση δουλεια τουλαχιστον να πλησιαζα εστω και λιγο πορος τα εκει ….Ο ηχος εδειχνε να μην ειχε τον ογκο που επρεπε πραγμα το οποιο δεν συμβαδιζε καθολου με τα υλικα που ειχαν πεσει μεσα που κυριως ειχαν σκοπο να “ανοιξουν” το μηχανημα και προς τα πανω και προς τα κατω …Στις υψηλες αντιστοιχα ενω θα ελεγα οτι υπηρχαν αρκετα πριμα και μαλλον καθαρα αλλα εντυπωση μου ειναι οτι υπηρχε ενας αρετα μεγαλος βαθμος συγχισης σε ψηλες περιοχες …
Απογοητευτηκα …ειχα κανει παρα πολυ κοπο …επιβεβαιωσα τις ρυθμισεις μου και τις μετρησεις μου εριξα μια δυο ματιες στο σχηματικο να εντοπισω κατι το οποιο με ξενιζε και αρχισα σιγα σιγα να εγκαταλειπω με το σκεπτικο οτι ποιος ειμαι εγω που θα παιξω παιχνιδια στην πλατη του Ιαπωνα …. Γενικα παντως δεν βρηκα κατι το οποιο θεωρησα λαθος …Ο χρονος με πιεζε να το κλεισω επρεπε να στηθει στην θεση του αλλα η σκεψη δεν βγηκε απο το μυαλο μου … Την συγκεκριμενη εποχη επεσε και η μετακομιση του μαγαζιου απο την Νεα Μακρη στην Αθηνα και η προσπαθεια κλειστηκε με συνοπτικες διαδικασιες …Η σκεψη ομως δεν εφυγε απο το μυαλο μου ποτε .
ΛΙγη αναλυση για αυτον τον ενισχυτη δειχνει οτι αυτος φοραει μεσα τρανσιστορ τυπου ΜΟΤ 100 της NEC οπου ειναι προφανες οτι Pioneer και NEC ειναι αδελφες εταιριες και οι δυο τους μαζι και ξεχωριστα ηταν ο θεμιτος ανταγωνισμος των απεναντι που στα ηλεκτρομηχανικα ηταν η Sansui ενω στα χημικα ( δλδ κατασκευη ημιαγωγων ) ηταν η Toshiba …
Αληθεια εναι οτι η Toshiba Εκεινη την εποχη απλα μεσουρανουσε και πραγματι αυτο που εβγαζε ηταν κορυφαιο και περιπου 10 φορες πιο γρηγορο απο το Αμερικανικο και 20 φορες πιο γρηγορο απο το Ευρωπαικο. Οι Αμερικανοι μπορουσαν εκεινη την εποχη να παραξουν πιο ισχυρο εξαρτημα αλλα σε καμμια των περιπτωσεων πιο γρηγορο …
Η NEC ομως τους εσκασε απο την γωνια με εξαρτημα ακομα πιο γρηγορο απο της Toshiba και μαλιστα σχεδον στο μισο μεγεθος . Οπως και η HItachi που ηρθε πισω τους επισης απο την γωνια με τα μοσφετ της …. Το προβλημα με την NEC ηταν οτι σε στατικες μετρησεις το εξαρτημα τους ηταν καλυτερο αλλα στην πραξη ποτε δεn μπορεσε να παραξει την ισχυ που ελεγε .
H Pioneer Την συγκεκριμενη εποχη ειχε ηδη συμβαση με την NEC για να παραξει ενισχυτες σχεδιασμενους γυρω απο τα τρανσιστορ της NEC αλλα ηδη τα πρωτα κανονια ειχαν αρχισει να σκανε …H kenwood που ειχε αγορασει πρωτη ηταν γεματη προβληματα απο πλευρας ισχυος τα μηχανηματα καιγοταν πολυ ευκολα αν τα πιεζε καποιος κατα τα αλλα επαιζαν παρα πολυ γλυκα …
Η Pioneer λοιπον αποφασιζει να βαλει 4 τρανσιστορ εξοδου στον SA 8500 στο καθε καναλι με σκοπο να μπορει να αυξησει το ρευμα του ενισχυτη και να μοιρασει το ζορι σε περισσοτερα εξαρτηματα ….
Στο σχεδιο αυτο δειχνει ιδανικο σαφως ειναι καλο αν αμπορεις να εχεις 4 γρηγορα τρανσιστορ εξοδου σε ενα μηχανημα απο το να εχεις δυο μεγαλα και αργα …. Η σκεψη ειχε απολυτη λογικη ετσι κερδιζεις και ταχυτητα αλλα κερδιζεις παραλληλα ισχυ και ρευματα …
Στην πραξη ομως δεν εγινε ετσι …η συνταγη χαλασε απο το σχεδιο στην υλοποιηση .
Αποφασισαν να τοποθετησουν τα τρανσιστορ μοιρασμενα σε μια ψυκτρα και καλωδιωμενα με ενα καλωδιο πλακε σειριδα οπως το λεμε με τρεις αγωγους …το ενα ειναι η εισοδος και εναι καθισμενο στην τροφοδοσια και ειναι αυτο που περνανε τα πολλα ρευματα το αλλο ειναι η εξοδος οπου εκει η ταση τροφοδοσιας εχει γινει audio επισης μερος που υπαρχουν πολλα ρευματα και το αλλο ειναι το τριτο ποδαρακι που ειναι η οδηγηση απο τα πιο πισω σταδια η οποια εχει και ελαχιστα ρευματα….Το καλωδιο αυτο ειχε μηκος περιπου 8-10 εκατοστα απο την πλακετα μεχρι το τρανσιστορ εξοδου ( πρακτικη της εποχης κακη μεν αλλα πλην ομως ετσι γινοταν τοτε απο την στιγμη που δεν υπηρχε σχεδιαστικο λειτουργικο οπως σημερα ….ηταν ολα ζωγραφισμενα στο χερι ).
Το τσαγανο μου εντοπιζε το προβλημα εκει …Πιο συγκεκριμενα ειναι γνωστο οτι τα καλωδια που χειριζονται τα χοντρα ρευματα σε καποια φαση θα διαμορφωσουν η αν θελεις θα επιρεασουν το καλωδιο της οδηγησης το οποιο ειναι μολις 1,5 χιλιοστο διπλα παραληλα σε αυτο που εχει να διαχειριστει τα “χοντρα ρευματα ” Αυτος θα μπορουσε να ειναι ο λογος που τα πριμα του ακουγοταν τοσο μπερδεμενα .
Επισης οταν εχεις 10 εκατοστα μηκος καλωδιων ειναι σχεδον απολυτα δεδομενο οτι τα τρανσιστορ ειναι τοσο μακρυα απο την οδηγηση και συνεπως ποτε δεν θα μπορεσουν να “χτυπησουν” στον ιδιο χρονο… ΕΙναι σα να προσπαθεις να χτυπησεις ταυτοχρονα 4 διαπασων με το ενα χερι Θεωρω οτι ειναι απιθανο να γινει στον ιδιο χρονο …Αυτο απο μια μερια εξηγουσε γιατι δεν μπορουσε να στακαρει το μπασσο και να αποκτησει impact και kick
Ενω ο ενισχυτης ειχε κλειστει και δουλευε ηδη στο καινουργιο μαγαζι καθε φορα που τον εβαζα να παιζει η σκεψη μου τρυπαγε το μυαλο και ο ηχος ηταν απλα ευχαριστος χωρις να ειναι ποτε αυτο που θα σε κατεβασει απο την καρεκλα …. Δεν με πειραζε …δουλευε ο Μιχαλης μαζι του κυριως για δοκιμες και εγω ακουγα απο τον δικο μου ενισχυτη με τα δικα μου near field ηχεια ….Παρολα αυτα η σκεψη δεν βγηκε ποτε απο το μυαλο μου .
Καλησπερα
Εχω αφιερωσει πολυ χρονο να μοιραζομαι μαζι σας ολα αυτα τα υπεροχα που συναντω στα μηχανηματα σας …. Θεωρω οτι το κανω με αγαπη νομιζω οτι βαζω και μια δοση χιουμορ μεσα που το κανει λιγακι πιο ελαφρυ σαν διαβασμα ….Δεν ειχω συνηθησει να ομιλω δια το ατομον μου ειχε πει ο εθναρχης και εγινε πιο διασημο μεσα απο τα σοφα λογια του Χαρρυ Κλυν ( να ειναι καλα εκει που ειναι . )
Πριν πολλα χρονια πελατης μου εκανε δωρο εναν Pioneer SA 8500. Το μηχανημα εδειχνε μια πολυ κακη εικονα κυριως γιατι ηταν κιτρινισμενο και παρα πολυ βρωμικο απεξω …Καποια στιγμη τον εβαλα επανω με σκοπο να τον φιαξω και να τον κρατησω ως ενισχυτη δοκιμων στο μαγαζι …. Ο βασικοτερος λογος που ηθελα να τον κανω ετσι γιατι η κατασκευη προβλεπει να ξηλωσεις την πισω οψη και να την φερεις μπροστα ετσι οι συνδεσεις που θελεις να κανεις γινονται απιστευτα ευκολα αφου η πισω οψη εχει ερθει μπροστα .
Λεπτομεριες και στις φωτο που ακολουθουν ….Ξεκινησα λοιπον να κανω ενα εντος εισαγωγικων πληρες πακετο συντηρησης …Συνηθως οτι κανουμε σε ολα τα μηχανηματα πελατων που θελουν ενα σερβις αξιωσεων …
—Αλλαγη χωρις ερωτησεις σε ολους τους μικρους ηλεκτρολυτικους
—Αλλαγη με καλυτερη μαρκα πυκνωτων
—Αλλαγη με πυκνωτες 105 βαθμων που δεν προσφερει τιποτα στο audio αλλα σαφως θα ζησουνε περισσοτερο
—Αλλαγη σε μεγαλυτερες χωρητικοτητες με πολυ προσοχη και μονο στα σημεια που μπορει να γινει προσφερει καθαροτερες τροφοδοσιες
—Αλλαγη σε μεγαλυτερες τασεις που γενικοτερα προσφερει μια καλυτερη γραμμικοτητα στο συνολο
—Αντικατασταση σε πολυ σημαντικα σημεια των ηλεκτρολυτικων με ΜΚΤ και εκει με προσοχη που προσφερει σαφως καλυτερο ευρος και ταχυτητες στο μηχανημα στο συνολο με μια σχεση τιμης 1 προς 10 σε οτι αφορα την αξια του πυκνωτη
—προσθηκη πυκνωτων bypass σε μερικα σημαντικα σημεια που βελτιωνουν την ταχυτητα αποκρισης των τροφοδοτικων κυριως και επιμερους τασης
—Αλλαγη των κυριων ηλεκτρολυτικων αν αυτο χρειαζεται με ιδιους η και μεγαλυτερους παντα ομως σε λογικα ορια.
—Αντικατασταση του ρελε εξοδου
—Ελεγχο και αντικατασταση σε οποιοδηποτε αλλo εξαρτημα εδεινε εικονα φθορας εστω και υποψιας
—Επιβεβαβαιωση η αντικατασταση ρυθμιστικων ρευματων ηρεμιας αλλα και των ρυθμισεων τους
—Επιθεωρηση και πιθανα επανασυγκοληση του τυπωμενου μετα απο τοσα χρονια
—Φουλ πακετο με χημικα και υπερηχους για τον καθαρισμο σε ποτενσιομετρα και τους διακοπτες
—Μηχανολογικο ελεγχο οπου υπαρχουν εξαρτηματα που εχουν μηχανικη επαφη και στα τρανσιστορ εξοδου για λασκαρισμενες βιδες
Αυτα και ισως μερικες αλλες μικρες λεπτομεριες απο εδω και εκει ….
Τελειωσα την δουλεια μου με σιγουρια οτι εχω κανει οτι καλυτερο μπορουσα για αυτο το μηχανημα ισως ενα δυο κλικ παραπανω απο οτι θα εκανα σε πελατη απο την στιγμη που το μηχανημα θα εμενε σε μενα για παντα ….
Τελειωνοντας αφου τον αφησα να στρωσει καμμια βδομαδα και φυσικα να ζεσταθει καλα, τον ακουσα, και η αληθεια ειναι οτι δεν μου επεσαν και τα αυτια …συγκριτικα με τα δικα μου μηχανηματα τα οποια ειναι απιστευτα ησυχα και απιστευτα καθαρα περιμενα μετα απο τοση δουλεια τουλαχιστον να πλησιαζα εστω και λιγο πορος τα εκει ….Ο ηχος εδειχνε να μην ειχε τον ογκο που επρεπε πραγμα το οποιο δεν συμβαδιζε καθολου με τα υλικα που ειχαν πεσει μεσα που κυριως ειχαν σκοπο να “ανοιξουν” το μηχανημα και προς τα πανω και προς τα κατω …Στις υψηλες αντιστοιχα ενω θα ελεγα οτι υπηρχαν αρκετα πριμα και μαλλον καθαρα αλλα εντυπωση μου ειναι οτι υπηρχε ενας αρετα μεγαλος βαθμος συγχισης σε ψηλες περιοχες …
Απογοητευτηκα …ειχα κανει παρα πολυ κοπο …επιβεβαιωσα τις ρυθμισεις μου και τις μετρησεις μου εριξα μια δυο ματιες στο σχηματικο να εντοπισω κατι το οποιο με ξενιζε και αρχισα σιγα σιγα να εγκαταλειπω με το σκεπτικο οτι ποιος ειμαι εγω που θα παιξω παιχνιδια στην πλατη του Ιαπωνα …. Γενικα παντως δεν βρηκα κατι το οποιο θεωρησα λαθος …Ο χρονος με πιεζε να το κλεισω επρεπε να στηθει στην θεση του αλλα η σκεψη δεν βγηκε απο το μυαλο μου … Την συγκεκριμενη εποχη επεσε και η μετακομιση του μαγαζιου απο την Νεα Μακρη στην Αθηνα και η προσπαθεια κλειστηκε με συνοπτικες διαδικασιες …Η σκεψη ομως δεν εφυγε απο το μυαλο μου ποτε .
ΛΙγη αναλυση για αυτον τον ενισχυτη δειχνει οτι αυτος φοραει μεσα τρανσιστορ τυπου ΜΟΤ 100 της NEC οπου ειναι προφανες οτι Pioneer και NEC ειναι αδελφες εταιριες και οι δυο τους μαζι και ξεχωριστα ηταν ο θεμιτος ανταγωνισμος των απεναντι που στα ηλεκτρομηχανικα ηταν η Sansui ενω στα χημικα ( δλδ κατασκευη ημιαγωγων ) ηταν η Toshiba …
Αληθεια εναι οτι η Toshiba Εκεινη την εποχη απλα μεσουρανουσε και πραγματι αυτο που εβγαζε ηταν κορυφαιο και περιπου 10 φορες πιο γρηγορο απο το Αμερικανικο και 20 φορες πιο γρηγορο απο το Ευρωπαικο. Οι Αμερικανοι μπορουσαν εκεινη την εποχη να παραξουν πιο ισχυρο εξαρτημα αλλα σε καμμια των περιπτωσεων πιο γρηγορο …
Η NEC ομως τους εσκασε απο την γωνια με εξαρτημα ακομα πιο γρηγορο απο της Toshiba και μαλιστα σχεδον στο μισο μεγεθος . Οπως και η HItachi που ηρθε πισω τους επισης απο την γωνια με τα μοσφετ της …. Το προβλημα με την NEC ηταν οτι σε στατικες μετρησεις το εξαρτημα τους ηταν καλυτερο αλλα στην πραξη ποτε δεn μπορεσε να παραξει την ισχυ που ελεγε .
H Pioneer Την συγκεκριμενη εποχη ειχε ηδη συμβαση με την NEC για να παραξει ενισχυτες σχεδιασμενους γυρω απο τα τρανσιστορ της NEC αλλα ηδη τα πρωτα κανονια ειχαν αρχισει να σκανε …H kenwood που ειχε αγορασει πρωτη ηταν γεματη προβληματα απο πλευρας ισχυος τα μηχανηματα καιγοταν πολυ ευκολα αν τα πιεζε καποιος κατα τα αλλα επαιζαν παρα πολυ γλυκα …
Η Pioneer λοιπον αποφασιζει να βαλει 4 τρανσιστορ εξοδου στον SA 8500 στο καθε καναλι με σκοπο να μπορει να αυξησει το ρευμα του ενισχυτη και να μοιρασει το ζορι σε περισσοτερα εξαρτηματα ….
Στο σχεδιο αυτο δειχνει ιδανικο σαφως ειναι καλο αν αμπορεις να εχεις 4 γρηγορα τρανσιστορ εξοδου σε ενα μηχανημα απο το να εχεις δυο μεγαλα και αργα …. Η σκεψη ειχε απολυτη λογικη ετσι κερδιζεις και ταχυτητα αλλα κερδιζεις παραλληλα ισχυ και ρευματα …
Στην πραξη ομως δεν εγινε ετσι …η συνταγη χαλασε απο το σχεδιο στην υλοποιηση .
Αποφασισαν να τοποθετησουν τα τρανσιστορ μοιρασμενα σε μια ψυκτρα και καλωδιωμενα με ενα καλωδιο πλακε σειριδα οπως το λεμε με τρεις αγωγους …το ενα ειναι η εισοδος και εναι καθισμενο στην τροφοδοσια και ειναι αυτο που περνανε τα πολλα ρευματα το αλλο ειναι η εξοδος οπου εκει η ταση τροφοδοσιας εχει γινει audio επισης μερος που υπαρχουν πολλα ρευματα και το αλλο ειναι το τριτο ποδαρακι που ειναι η οδηγηση απο τα πιο πισω σταδια η οποια εχει και ελαχιστα ρευματα….Το καλωδιο αυτο ειχε μηκος περιπου 8-10 εκατοστα απο την πλακετα μεχρι το τρανσιστορ εξοδου ( πρακτικη της εποχης κακη μεν αλλα πλην ομως ετσι γινοταν τοτε απο την στιγμη που δεν υπηρχε σχεδιαστικο λειτουργικο οπως σημερα ….ηταν ολα ζωγραφισμενα στο χερι ).
Το τσαγανο μου εντοπιζε το προβλημα εκει …Πιο συγκεκριμενα ειναι γνωστο οτι τα καλωδια που χειριζονται τα χοντρα ρευματα σε καποια φαση θα διαμορφωσουν η αν θελεις θα επιρεασουν το καλωδιο της οδηγησης το οποιο ειναι μολις 1,5 χιλιοστο διπλα παραληλα σε αυτο που εχει να διαχειριστει τα “χοντρα ρευματα ” Αυτος θα μπορουσε να ειναι ο λογος που τα πριμα του ακουγοταν τοσο μπερδεμενα .
Επισης οταν εχεις 10 εκατοστα μηκος καλωδιων ειναι σχεδον απολυτα δεδομενο οτι τα τρανσιστορ ειναι τοσο μακρυα απο την οδηγηση και συνεπως ποτε δεν θα μπορεσουν να “χτυπησουν” στον ιδιο χρονο… ΕΙναι σα να προσπαθεις να χτυπησεις ταυτοχρονα 4 διαπασων με το ενα χερι Θεωρω οτι ειναι απιθανο να γινει στον ιδιο χρονο …Αυτο απο μια μερια εξηγουσε γιατι δεν μπορουσε να στακαρει το μπασσο και να αποκτησει impact και kick
Ενω ο ενισχυτης ειχε κλειστει και δουλευε ηδη στο καινουργιο μαγαζι καθε φορα που τον εβαζα να παιζει η σκεψη μου τρυπαγε το μυαλο και ο ηχος ηταν απλα ευχαριστος χωρις να ειναι ποτε αυτο που θα σε κατεβασει απο την καρεκλα …. Δεν με πειραζε …δουλευε ο Μιχαλης μαζι του κυριως για δοκιμες και εγω ακουγα απο τον δικο μου ενισχυτη με τα δικα μου near field ηχεια ….Παρολα αυτα η σκεψη δεν βγηκε ποτε απο το μυαλο μου .