ika
News
- Μηνύματα
- 16.423
- Reaction score
- 15.131
Βασίζεται στο φαινόμενου του κλωβού Φαραντέη αν δεν κάνω λάθος.
Πρόσφατα (εδώ και 5 μήνες) ασχολήθηκα με την εκμάθηση κλαρίνου και σαξόφωνου! Επειδή το πως ακούγεται ο ήχος είναι υποκειμενικό κι εδώ συμβαίνουν τα ίδια! Ο καλός ήχος παράγεται από το επιστόμιο, την αντίσταση του καλαμιού (χονδρό/λεπτό) και από τη μάσκα του προσώπου του παίχτη και μετά την τεχνική του! Όμως επιτήδειοι πάλι βγάλανε δεκάδες αξεσουάρ κυρίως τον σφιγκτήρα του καλαμιού με το επιστόμιο (λέγεται ligature) από πλαστικό (1 ευρώ) μέχρι αργυρό, χρυσό, δερμάτινο, νημάτινο........από δεκάδες μέχρι εκατοντάδες ευρώ και πως τάχα επηρεάζεται η ποιότητα του ήχου ενώ στην πραγματικότητα κάνει αυτό που λέει η λέξη ....''δένει'' . Εγώ δοκίμασα και το έδεσα με ένα απλό σπάγκο , ηχογράφησα τις νότες και δεν άκουσα καμιά διαφορά......... ομοίως και για άλλα αξεσουάρ!!!οι ιδιότητες του ρεύματος είναι γνωστές
όπως και του κάθε αγωγού
έχει εξαντληθεί από την επιστήμη
δεν τίθεται σύγκριση με την σκοτεινή ύλη... αν είναι δυνατόν!
κάτι τέτοια ποιητικά λέγονται ώρες ώρες και μας ταράζουν μετά οι καλωδιάδες τον προστάτη
Το επιστόμιο μπορεί να μην κάνει διαφορά, αλλά το σαξόφωνο (υλικό, κατασκευή) κάνει την μεγάλη διαφορά στον ήχο! Για αυτό κάποια vintage Selmer κ.λ.π σαξόφωνα είναι πανάκριβα και κάποια κινέζικα πάμφθηνα.Επειδή ,όπως ανέφερα και στην αρχή του άρθρου, η "ποιότητα" ήχου δεν είναι κάτι απτό για τους περισσότερους ανθρώπους! Είναι ένας τομέας όπου δεκάδες εταιρείες βουτούν και κάνουν εξωφρενικούς ισχυρισμούς και απ’ ότι φαίνεται πουλάνε σε εξωφρενικές τιμές, ειδικά τα αξεσουάρ, αφού πιστεύουν ότι έχουν μικρή πιθανότητα να διαψευσθούν και όσοι τολμήσουν να πουν τα πράγματα με το όνομα τους , υπάρχουν οι αβανταδόροι που φέρνουν ξανά και ξανά το ίδιο θέμα στην επιφάνεια λέγοντας το ίδιο παραμύθι….
Όπως λοιπόν συμβαίνει με κάθε παρελκόμενο συσκευών ήχου (εδώ αναφέρομαι στα καλώδια τροφοδοσίας!) έτσι και με τα παρελκόμενα μουσικών οργάνων, εδώ τα επιστόμια σαξόφωνου, που έχουν τιμές από 2 ευρώ μέχρι και 900 ευρώ!!)! Ενώ από ένα βετεράνο σαξοφωνίστα δεν θα ακούσετε αισθητή διαφορά!
Στην περίπτωση των επιστομίων, λόγω των πολλών χαρακτηριστικών και παραμέτρων κατασκευής τους και είναι σύμφωνα με τους νόμους της Φυσικής, που περιγράφονται στο βίντεο και αξίζει να τους διαβάσετε, γίνεται πάλι ο χαμός!
Βέβαια όχι ότι τα επώνυμα επιστόμια δεν είναι καλά αλλά και τα ιμιτασιόν ελάχιστα διαφέρουν , αν έχουν τηρηθεί οι προδιαγραφές!
Σίγουρα όμως δεν παίζει πρωτεύοντα, ή παίζει ελάχιστα, ρόλο το υλικό κατασκευής τους!
Αν λοιπόν δεν είσαι επαγγελματίας δεν νομίζω ότι χρειάζεται να επενδύσεις τόσα!!
Η διαφορά στη σύγκριση της μελωδίας που παίζω, ίσως δεν θα είναι ποτέ ακουστή σε οποιονδήποτε με φυσιολογική ακοή και ειδικά στο ευρύ ακροατήριο αν η ίδια μελωδία παιχθεί από βετεράνο σαξοφωνίστα! .
Αφιερώστε λίγα λεπτά να δείτε τα χαρακτηριστικά και να μη δώσετε τόσο σημασία στο παίξιμο μου καθώς είμαι αρχάριος 2 μηνών (πριν 2 μήνες αγόρασα το σαξόφωνο στην Black Friday του 2020 168$ …το 1/5 της τιμής του ΞΥΛΙΝΟΥ επιστομίου!!!!).
Απλά προμηθεύτηκα δυο ακόμα εβονίτη, ένα γυάλινο κι ένα μεταλλικό σε προσιτή τιμή (5 ευρώ του εβονίτη με τον σφιγκτήρα και το καλάμι κι ένα της Yamaha 38 ευρώ αντί μέχρι 333 άλλα επώνυμα. Γυάλινο 8 ευρώ αντί μέχρι 765 το επώνυμο! Και μεταλλικό 20 ευρώ αντί μέχρι 775 ευρώ το επώνυμο αντίστοιχα ). Φυσικά ούτε λόγος για το ξύλινο των 900 ευρώ! Πείτε τη γνώμη σας!
...κι όμως φίλε μου, σύμφωνα με την Φυσική Ακουστική, διαφορά δεν υπάρχει ή είναι απειροελάχιστη (απειροελάχιστη μόνο σε διαφορετικές συνθήκες περιβάλλοντος!)!!! Η τεράστια διαφορά κόστους είναι στα υλικά, στα διαφορετικά μίγματα που κάθε εταιρεία διαφημίζει ότι είναι τα καλύτερα και στο πραγματικό γεγονός ότι οι μηχανισμοί (ράβδοι , κλειδιά, ελατήρια, βίδες, σωστή ευθυγράμμιση τους , σωστό κλείσιμο ταπών για καθόλου διαρροή....) δεν θα πάθουν ''ποτέ'' βλάβη καθώς και το βάρος του σώματος των είναι ελαφρύτερο πχ σ' ένα ακριβό ALTO SAXO είναι μέχρι 2,19kgr (saxo όμως σαν το δικό μου, πάμφθηνο, Κινέζικο, Κgr 2,85 ..ασήκωτο που μπορεί σε μικρό χρονικό διάστημα να παρουσιάσει βλάβη στους μηχανισμούς αυτούς και να παρουσιάσει του κόσμου τις διαρροές.....!!!).Το επιστόμιο μπορεί να μην κάνει διαφορά, αλλά το σαξόφωνο (υλικό, κατασκευή) κάνει την μεγάλη διαφορά στον ήχο! Για αυτό κάποια vintage Selmer κ.λ.π σαξόφωνα είναι πανάκριβα και κάποια κινέζικα πάμφθηνα.
Πάντως κυκλοφορούν δίσκοι με ηχογραφήσεις διαφορετικών οργάνων για σύγκριση, εγώ έχω ένα με πιάνο και ένα με κιθάρα. Και η διαφορά ακούγεται. Εδώ ακούγονται διαφορές από τον πιτσιρικά που παίζει διαφορετικά πιάνα στο YouTube.
Το λέω στα έγχορδα υπάρχει διαφορά (Στα ηλεκτρικά έγχορδα φυσικά ΟΧΙ εκεί εξαρτάται από το ηχόχρωμα του μαγνήτη!!).
Στα γλωττιδόφωνα όμως ο ήχος καθορίζεται από το επιστόμιο ( Chamber + Baffle + Tip Opening) + καλαμάκι (Νο 1 - Ν0 5 Resistance) + θέση καλαμιού στο επιστόμιο + θέση σφιγκτήρα στο επιστόμιο και πολύ ελάχιστα από το υλικό ή το σώμα του οργάνου!
Δείτε το σκίτσο του βίντεο στο timeline: 3:00 - 3:44
Η τρίτη παράγραφος είναι μια υπεραπλούστευση.Οσο για την πρώτη,υπάρχουν διάσημοι και ασημοι επαγγελματίες συνάδελφοι σου που συμπεριλαμβανουν και τους δύο κόσμους.Διαβάζοντας κάποια σημεία σε αυτο το νήμα ,σαν ερασιτεχνης μουσικός έχω να πω ότι έναν μουσικό τον απασχολούν πολύ διαφορετικά πράγματα στην υπόθεση ήχος, από κάποιον που απλά ακούει και αναλύει.
Εχω και ακριβα και φτηνά όργανα, όπως και μηχανάκια ήχου.
Η μαγεία της μουσικής είναι η ίδια παντα, ειδικά όταν όταν είναι ζωντανή μουσική. Και αυτό μετράει τελικά, απλά η μαγεία της μουσικής.
Τον εχω διαβάσει , δεν τον ξέρω , αλλά θεωρώ πως κατέχει πολλά…..Όσο για τον νηματοθετη,αυτός κι αν είναι στον δικό του κόσμο!
τι εννοείς?Όσο για τον νηματοθετη,αυτός κι αν είναι στον δικό του κόσμο!
Δεν κατέχει όμως το σημαντικότερο,καλώδια.Ουτε και μπορεί να "χωνέψει" την πραγματικότητα.Δεν είναι τυχαίο ότι αυτοί που παθαίνουν το μεγαλύτερο καλωδιακό σοκ είναι τεχνοκράτες.Τον εχω διαβάσει , δεν τον ξέρω , αλλά θεωρώ πως κατέχει πολλά…..
Ο,τι κάτι τέτοιους Ηλεκτρονικούς,Φυσικούς και λοιπούς που ήταν στον κόσμο τους,τους έχω καθήσει στη θέση ακρόασης και τους έχω αλλάξει καλώδια.Η ίδια αντίδραση! Άλλαζαν δέκα χρώματα και μετά...πως συμβαινει αυτό αφου δεν είναι δυνατόν να συμβαίνει!τι εννοείς?
Εγώ πάλι ξερω άνθρωπους που έγραψαν Ιστορία στο Hi Fi στην Ελλάδα, ο αείμνηστος Σωκρατης της Roister , ο κορυφαίος Πετροπουλος της audio spectrum ο Παναγιώτης Γιάννης που κατασκεύαζε ηχεια και πολλά από τα crossover της A.S καθώς και κάποια άτομα από εδώ μέσα γελάνε κάθε φορά που ακούνε για καλωδια , ειδικά του ρεύματος .Δεν κατέχει όμως το σημαντικότερο,καλώδια.Ουτε και μπορεί να "χωνέψει" την πραγματικότητα.Δεν είναι τυχαίο ότι αυτοί που παθαίνουν το μεγαλύτερο καλωδιακό σοκ είναι τεχνοκράτες.
Ο,τι κάτι τέτοιους Ηλεκτρονικούς,Φυσικούς και λοιπούς που ήταν στον κόσμο τους,τους έχω καθήσει στη θέση ακρόασης και τους έχω αλλάξει καλώδια.Η ίδια αντίδραση! Άλλαζαν δέκα χρώματα και μετά...πως συμβαινει αυτό αφου δεν είναι δυνατόν να συμβαίνει!
Ο,τι κάτι τέτοιους Ηλεκτρονικούς,Φυσικούς και λοιπούς που ήταν στον κόσμο τους,τους έχω καθήσει στη θέση ακρόασης και τους έχω αλλάξει καλώδια.Η ίδια αντίδραση! Άλλαζαν δέκα χρώματα και μετά...πως συμβαινει αυτό αφου δεν είναι δυνατόν να συμβαίνει!
Κατ' αρχήν δεν μπορώ να γνωρίζω ποιος ζει και ποιος όχι.Ο Θεός ας τον αναπαύσει.Τα υπόλοιπα είναι από σένα και γνωρίζεις ήδη πόσο μεγάλη σημασία τους δίνω.Μικροτερη όμως απο αυτήν που εσύ δινεις στα δικά μου και επεμβαινεις διαρκώς,κάτι που δεν βλέπω να κάνεις σε άλλα μέλη που έχουν τις ίδιες απόψεις με μένα.Παλιοι;Πλέον αξιοσέβαστοι;για αρχή....από την στιγμή που δεν έχεις τα γνωστικά εφόδια να αντικρούσεις τίποτα από όσα λένε παρά μόνο προσπέκτ εταιριών στο μυαλό σου
θα σέβεσαι τα μέλη που το μόνο που έκαναν εδώ μέσα είναι να προσφέρουν γνώση και επιστήμη....
και όχι μλκίες για στηρικτικά σουβέρ , ρουλεμάνς, καλάμια, σαγρέ ντουβάρια, χημικές αντιδράσεις καλωδίων με ρεύμα και ότι άλλη παπ@ρίτσα νομίζουν ότι μπορεί να μετατρέψει τις βαλούτες που έχουν για ηχοσυστήματα σε υψηλής ντεμέκ ποιότητας ώστε να τα σπρώξουν μετά σε αγγελίες
2. ειδικά τον Στέφανο...που δεν είναι πλέον στη ζωή και που εκτός από μεράκι...ήταν αντικείμενο των σπουδών του όλο αυτό το κομμάτι που η γκλάβα σου αρνείται γιατί δεν το έχεις καθόλου με τα γράμματα κ τις επιστήμες...σαν του ψέκες που έγιναν γιατροί κ μοριακοί βιολόγοι σε ένα μηνα από βιντεάκια στο γιουτουμπ
και
3. πάνε στο νήμα σου να τα γράψεις αυτά και μη βρομίζεις άλλο τα νήματα του Στέφανου...
σου το δίνω αυτό....όταν βλέπω κομμούνι, βλαμμένο, ψέκα ή παπατζή κάτι με πιάνει είναι η αλήθειαΜικροτερη όμως απο αυτήν που εσύ δινεις στα δικά μου και επεμβαινεις διαρκώς,
ποιοι είναι αυτοί? ονόματακάτι που δεν βλέπω να κάνεις σε άλλα μέλη που έχουν τις ίδιες απόψεις με μένα.Παλιοι;Πλέον αξιοσέβαστοι;