Διάφορα (αυτοκίνητο-μοτοσυκλέτα)





Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.879
Reaction score
76.465
Ιιιιι, και σχεδίαζα να πάρω κατά το '22-23 το τελευταίο μου γρήγορο εσωτερικής καύσης. :o
Αν και τώρα που ψάχνω λίγο, δεν δείχνει να είναι ακριβές το άρθρο. Αφορά ανακοινώσεις του '19.


The European Commission has approved the legislation, which was proposed last year and provisionally approved last month, in a bid to improve road safety. The legislation is due to come into effect from May 2022 for new models that haven’t been designed yet and May 2024 for new versions of models currently on the market. The measures are subject to the formal approval of the European Parliament and EU member states in September.
Πρόσφατο βρήκα αυτό:

 


Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.879
Reaction score
76.465
Τρομοκρατήθηκα!* :roflmao:

Μετά λέω, να μην το πήρα χαμπάρι; Κι έψαξα λίγο.
Η άποψη μου είναι πως το μέτρο είναι απόλυτα σωστό και εξαιρετικά χρήσιμο μέσα στις πόλεις. Έξω είναι μια μπούρδα. :tongue:
Απαιτούνται κάμερες που θα διαβάζουν τις πινακίδες (αρκετά οχήματα μιάς ευρωπαϊκής χώρας κυρίως ήδη έχουν) και μόνο σε συνδυασμό με GPS αλλά σε χώρες που οι πινακίδες δεν συντηρούνται θα υπάρξουν προβλήματα.

*Πού να ψάχνω για M2 Competition καλοκαιριάτικα με ψηλά τις τιμές. Βγαίνει και το παιδάκι της σε λίγους μήνες.
 


abcd

Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
Super Moderator
Μηνύματα
79.925
Reaction score
101.486
Μπαταρία 10 Ah περισσότερο απ' τη μαμά, πειράζει κάπου;

Μήπως δεν επαρκεί το δυναμό;

Για πείτε και καμμιά μάρκα που προτιμάτε.

Ευχαριστώ!
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.273
Reaction score
10.872
Όχι, κανένα πρόβλημα. Ο εναλλάκτης και πάλι 12 (14 στην πραγματικότητα) Volts πρέπει να τροφοδοτήσει. Τα περισσότερα αμπερώρια σημαίνουν πιο πολύ χρόνο φόρτισης, αλλά αυτό δεν αποτελεί ουσιαστικό θέμα.
Βάλε Varta.
 

abcd

Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
Super Moderator
Μηνύματα
79.925
Reaction score
101.486
περισσότερα αμπερώρια σημαίνουν πιο πολύ χρόνο φόρτισης
Μήπως όμως αν δεν κάνουμε μεγάλες διαδρομές δεν προλαβαίνει να την φορτίσει

και έχουμε προβλήματα στην εκκίνηση;
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.273
Reaction score
10.872
Εκεί ακριβώς, στις πολλές μικρές διαδρομές, έχει περισσότερο νόημα η μεγαλύτερη από την εργοστασιακή μπαταρία. Η λογική λέει πως, ανάμεσα στις πολύ μικρές θα κάνεις και μια μεγάλη διαδρομή, οπότε θα φορτίζει πλήρως η μπαταρία.
Το γεγονός δε ότι δε θα ξεφορτίζεται πολύ, ευνοεί όχι μόνο την επάρκεια ενέργειας πχ ένα κρύο πρωινό, αλλά και τη μακροζωία της μπαταρίας.
Δεν είναι τυχαίο ότι τα μοντέλα με start-stop έρχονται με περισσότερα αμπερώρια από τα αντίστοιχα άνευ.
 

Μηνύματα
16.668
Reaction score
23.652
κανόνας (οι παραβάσεις του πληρώνονται σε μπαταρίες): ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΥΠΟ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ σε σύγχρονο αυτοκίνητο (τελευταίας 20ετίας) (για να μην το χοντρύνω και πω να αγοράζουμε τις μπαταρίες σαν ανταλλακτικό από τον επίσημο διανομέα για κάποια οχήματα)
δε θα φορτιστεί ποτέ σωστά και σε 2-3 χρόνια θα την ξαναλλάξεις και δεν μιλάμε μόνο για περιπτώσεις τύπου mercedes/bmw κλπ που η αλλαγή μπαταρίας πρέπει να περαστεί στον εγκέφαλο .
εδώ και πολλά χρόνια οι μπαταρίες φορτίζουν σε τάση η οποία ελέγχεται από τον εγκέφαλο και όχι αυτόνομα στο δυναμό.
ο εγκέφαλος κανονίζει λοιπόν το πρόγραμμα φόρτισης ανάλογα με την θερμοκρασία της μπαταρίας (μεγάλη θερμοκρασία μικρότερη τάση) και κανονίζει επίσης μια πιο εντατική φόρτιση στην αρχή για να μαζέψει αυτά που χάθηκαν κατά την εκκίνηση .
αν η μπαταρία έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά από την εργοστασιακή (πχ εσωτερική αντίσταση , χωρητικότητα κλπ) δε θα φορτιστεί ποτέ πλήρως και σιγά σιγά θα φθίνει η κατάσταση της μέχρις εξαντλήσεως.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.273
Reaction score
10.872
Έτσι είναι πράγματι όσον αφορά τον προγραμματισμό της φόρτισης σε συνέργεια με τον εναλλάκτη, αλλά αυτό λειτουργεί προστατευτικά για τη μπαταρία. Φυσικά μπορεί να προκαλέσει προβλήματα μια ακραία αλλαγή χαρακτηριστικών, ειδικά σε οχήματα που απαιτούν συγκεκριμένες παραμέτρους για τη λειτουργία τους, αλλά νομίζω ότι τα +10Ahr δεν είναι δραματική αλλαγή (μεγαλύτερο πρόβλημα ίσως θα δημιουργούσαν τα -10).
Δεν είναι απολύτως της ειδικότητάς μου (Μηχανολόγος), απλά μεταφέρω στοιχεία από συζήτηση που είχα με τον ιδιοκτήτη του συνεργείου όπου συντηρώ τα αυτοκίνητά μου, κι ο οποίος είναι πολύ διαβασμένος.
Κατά σύμπτωση, άλλαξα προ ημερών μπαταρία στο ένα από αυτά (Mercedes) οπότε η κουβέντα είναι πρόσφατη. Μια από τις ερωτήσεις μου ήταν αυτή ακριβώς: αν γενικά δημιουργεί πρόβλημα μια μικρή αύξηση των αμπερωρίων.

Πάντως είμαι γενικά θιασώτης της άποψης του Παναγιώτη, δηλαδή by the book. Στο δικό μου έβαλαν αυτό ακριβώς που προτείνεται για το μοντέλο. Δεν είναι όλες πχ οι Varta Silver ίδιες: πέρα από τα αμπερώρια, υπάρχουν επίσης τα ψυχρά ρεύματα εκκίνησης κι άλλα κατασκευαστικά χαρακτηριστικά που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη.
 

Μηνύματα
16.668
Reaction score
23.652
ειδικά σε mercedes επειδή όντως ζητάνε συγκεκριμένες προδιαγραφές από τους κατασκευαστές για αυτά που βάζουν , "συμφέρει" να αγοράσεις μπαταριά με το σηματάκι της mercedes και ας την πληρώσεις θεωρητικά +30% παραπάνω (πρακτικά +20%) γιατί μακροπρόθεσμα θα σου βγάλει ξανά 10 χρόνια ενώ η "καλύτερη και φθηνότερη" που θα βάλεις έξω θα σε αφήσει στην 3ετία.
δεν μπορώ να εξηγήσω όπως ακριβώς συμβαίνει αλλά αυτό δείχνει η εμπειρία.
πχ στο 211 του πατρός , η μπαταρία μας άφησε στα 11+ χρόνια.
"αντίστοιχων" χαρακτηριστικών (σε Ah διαστάσεις κλπ) μπαταρίες είχε από τα 140 ευρώ (bosch της κακιάς ώρας)
"αντίστοιχη" varta την "καλή" έπερνες με 190.
"εργοστασιακή" varta με 240.
παθών πολλαπλώς από μπαταρίες και βλέποντας σφάλματα άλλων , έβαλα αυτήν με τα 240.
γενικά είναι κοινώς αποδεκτό οτι οι εργοστασιακά τοποθετημένες μπαταρίες βγάζουν άνετα πάνω από 8 χρόνια - αν δεν συμβεί μια ακούσια πλήρης αποφόρτιση τους από λάθος.
επίσης είναι γενική αίσθηση οτι η μεγάλη μπαταρία βοηθά στις καταναλώσεις (έχω ενισχυτές κλπ) κάτι που είναι αισχρή ανακρίβεια καθώς οι εν κινήσει καταναλώσεις είναι αυστηρά θέμα δυναμό να τις διαχειριστεί και σε καμία περίπτωση μπαταρίας που έχει ως σκοπό να εκκινήσει τον κινητήρα και να λειτουργήσει ως πυκνωτής σταθεροποιόντας την τάση τροφοδοσίας στις διάφορες καταναλώσεις (αιχμές εκκίνησης ηλεκτροκινητήρων κλπ) και τίποτα άλλο.

φυσικά ηχοσυστήματα που παίζουν δυνατά (και όχι απλά συστήματα με μεγάλη ονομαστική εγκατεστημένη ισχύ) θέλουν συστοιχίες μπαταριών για δύο λόγους , ρεύματα κορυφής (που δεν κλάνουν μία τα 400-600Α μιας εργοστασιακής μπαταρίας) αλλά και αποθήκευσης ενέργειας (γιατί είναι αδύνατον να εγκαταστήσεις 20KW δυναμό σε αυτοκίνητο) ώστε να βγουν τα γκάζια στο χρόνο που διαρκεί ο διαγωνισμός.
σε αυτές τις περιπτώσεις βέβαια έχει κατακρεουργηθεί το ηλεκτρικό ισοζύγιο ισχύος από την εγκατάσταση και οι πολλαπλές μπαταρίες φορτίζουν αφενώς εξωτερικά (πριν τους διαγωνισμούς) αφετέρουν απο συμβατικής τεχνολογίας δυναμό με σταθερή τάση (15-16V πλέον και πολλές φορές ανεξάρτητο από το υπόλοιπο ηλεκτρικό σύστημα του αυτοκινήτου) οπότε κανείς δεν ασχολείται με το πόσο θα κρατήσει η μπαταρία.
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.641
Reaction score
98.880
ειδικά σε mercedes επειδή όντως ζητάνε συγκεκριμένες προδιαγραφές από τους κατασκευαστές για αυτά που βάζουν , "συμφέρει" να αγοράσεις μπαταριά με το σηματάκι της mercedes και ας την πληρώσεις θεωρητικά +30% παραπάνω (πρακτικά +20%) γιατί μακροπρόθεσμα θα σου βγάλει ξανά 10 χρόνια
10 χρόνια ούτε με σφαίρες. Ούτε καν 5.

Από προσωπική εμπειρία σε W212, τόσο σε 2 εργοστασιακές, όσο σε μια Bosch (μακρυά...), όσο και σε Varta που έχει κρατήσει περισσότερο από τις αντίστοιχες εργοστασιακές.
 


Μηνύματα
30.900
Reaction score
25.558
ΠΑΙΔΕΣ ΟΙ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΠΡΩΤΗΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ

ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ.

ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΗΡΧΑΝ ΘΑ ΣΤΟΙΧΙΖΑΝ 5-6 ΦΟΡΕΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ.

ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΒΑΖΟΥΝ ΟΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΕΣ ΜΕ ΣΥΜΒΑΣΗ ΟΠΩΣ

ΠΧ Η ΣΕΡΜΕΝΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΒΑΡΤΑ.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.273
Reaction score
10.872
Πέρα από την αντικειμενική ποιότητα, η διάρκεια ζωής μιας μπαταρίας νομίζω ότι έχει να κάνει με την τύχη και με τη χρήση. Όχι μόνο τους κανονικούς κύκλους εκφόρτισης, όσο -κυρίως- την κακή χρήση, όπως αποφορτίσεις πλήρεις ή έστω μεγάλου βαθμού.
 

TGD

Μηνύματα
8.723
Reaction score
8.757
Και σε εμένα στο παλιό BMW πούλησα το αμάξι χωρίς να έχω αλλάξει μπαταρία. 9 χρόνια.
Και πριν πολύ καιρό έμεινα από μπαταρία 15αύγουστο στη Θάσο. Βρήκα σε ένα χωριό έναν ηλεκτρολόγο που μου έβαλε μια Bosch που είχε στο μαγαζί. Έ, είτε το πιστεύτε είτε όχι, κράτησε 11 χρόνια στο Clio!
Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις η 5ετία ήταν το όριο.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.772
Μηνύματα
2.951.512
Members
38.236
Νεότερο μέλος
ο_kanenas
Top