- Μηνύματα
- 56.841
- Reaction score
- 141.003
Εξαιρετικά απλό είναι αυτό που σκέφτηκες, νόμιζα πως είχαν λυθεί αυτές οι απορίες τόσα χρόνια που τα λέμε..σκέφτηκα να το δούμε λίγο πιο συγκεκριμένα ως προς το κοστολόγιο ήχου & εικόνας
Τες πα, πάμε άλλη μία:
Το κοστολογιο των μηχανημάτων εξαρτάται μόνο από 1 παράμετρο:
Απόσταση ακρόασης - θέασης.
Και ας εξηγηθώ, δια του παραδείγματος:
Όποιος έχει τύχει να έχει ακούσει σε κάποια έκθεση σε κάποιο χώρο επίδειξης, όλη τη σειρά "the ones" της τζενελεκ:

Θα επιβεβαιώσει τον ισχυρισμό του κατασκευαστή με τα αυτάκια του, δηλαδή πως όλα αυτά τα ηχεία παίζουν.. το ίδιο, απλώς όσο μεγαλώνει το μέγεθος του ηχείου, είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθούν σε μεγαλύτερη απόσταση ακρόασης, ώστε σε κάθε περίπτωση να επιτύχουν ίδια στάθμη, αυτήν της στάθμης αναφοράς.
Ξέρει η τζενελεκ, δεν τίθεται θέμα. Ο τυπικός ακροατής δε ξέρει τι του γίνεται και που παν τα 4, αλλά η τζενελεκ τα ξέρει όλα, και δείχνει το πόσο απλά είναι τα πράγματα.
Όλα αυτά τα ηχεία παίζουν με τον ίδιο τρόπο μουσική, με τον προβλεπόμενο, με τον σωστό τρόπο, και με τις κατάλληλες αποστάσεις ακρόασης για το κάθε ηχείο, δεν ξεχωρίζει ο ηχος κανενός.
Το μικρό ηχείο της σειράς είναι αρκετά οικονομικό, ενώ όσο ανεβαίνεις μοντέλο, το κόστος είναι πολλαπλάσιο.
Το όμοιο φυσικά, συμβαίνει και στα σαμπ, τα οποία επίσης βγαίνουν σε διαφορετικά μεγέθη, και τα μικρά είναι πιο φτηνά, τα μεγάλα είναι πολύ πιο ακριβά.
Ομοίως στην εικόνα.
Μία τηλεόραση 4k σε λίγες ίντσες είναι ιδιαίτερα οικονομική, ενώ μια όμοια στις 300" και 315" (ναι, υπάρχει) έχει κάτι μύρια.
Σε κάθε περίπτωση δηλαδή, η απόσταση θέασης καθορίζει το μέγεθος της εικόνας, ώστε να διατηρείται η ίδια γωνία θέασης, η προβλεπόμενη.
Τα υπόλοιπα είναι κουβέντες του καφενέ, γνώμες, απόψεις, θεωρίες συνωμοσίας.

Τώρα, για κάθε απόσταση ακρόασης, προφανώς υπάρχουν περισσότερες της μίας επιλογής. Αν ξεφύγουμε από τα στενά πλαίσια της μιας κορυφαίας μάρκας όπως η τζενελεκ και δούμε τι προσφέρουν διάφορες φίρμες, προφανώς υπάρχει ποικιλία στα κοστολογια. Για 2.5μ ας πούμε απόσταση ακρόασης, μπορείς να χρησιμοποιησεις το πλέον φτηνό κάλι, το αρκετά ακριβότερο τζενελεκ, έως το πολύ ακριβό me Geithain 901 (αν δώσεις περισσότερα λεφτά από αυτό, είσαι απλώς μλκας).
Μετρήσεις υψηλής ακριβείας και κατασκευαστικές αρχές, δεν έρχονται δωρεάν, όλα κοστίζουν και όσο καλύτερο (αντικειμενικά) εξοπλισμό θες, θα χρειαστεί να τον πληρώσεις.
Δεν είναι καθόλου κακό να το πληρώσεις, ίσα ίσα μπράβο σου, μακάρι να είχαμε λεφτά να παίρναμε 24 τεμάχια me Geithain 901 και 16 όμορα σαμπ, καθόλου υπερβολή δε το βρίσκω, αρκεί να τηρούνται οι σωστές αποστάσεις ακρόασης, να είναι σωστή η τοποθέτηση.
Υπάρχουν μάρκες πιο "προσιτές" (Neumann) και μάρκες πιο "τσιμπημένης" τιμής (genelec), με εμφανείς τις διαφορές και φυσικά δικαιολογημενα, οπότε, αναλόγως του τι περιεχόμενο έχει το πορτοφόλι σου, θα κινηθείς.
Ωστόσο, η βασική αρχή είναι μια και μοναδική: τα λεφτά του εξοπλισμού αυξάνονται λογαριθμικά όσο αυξάνεται η απόσταση ακρόασης και θέασης.
Από τεχνικής πλευράς το ζητούμενο είναι στάθμες αναφοράς στον ήχο (με τα γνωστά τεχνικά χαρακτηριστικά της υψηλής πιστότητας αναπαραγωγής) και γωνία θέασης στην εικόνα (επίσης με τα γνωστά τεχνικά χαρακτηριστικά υψηλής πιστότητας αναπαραγωγής). Κάτι παραπάνω, αντικειμενικά, δεν υπάρχει. Εκεί τελειώνει το παραμύθι.
ΥΓ. 1. Για το χώρο, και την ηχητική περιποίησή του, τα πράγματα ομοίως έτσι είναι, με το τετραγωνικό. Δεν υπάρχει άλλη λογική.
ΥΓ. 2. Για διακόσμηση και αισθητική, παρακαλώ μη με ζαλίζετε σε τεχνικό θέμα και φόρουμ τεχνολογίας, άλλοι θέλουν χρυσά ή μπρούτζινα αγάλματα, άλλοι ροζ τοίχους, περσικά χαλιά και μαρμάρινα σκαλιστά τραπέζια και ότι καρακιτσαριό υπάρχει το γουστάρουν. Χρυσά μαχαιροπίρουνα αγοράζουν κάποιοι και κάνουν ζωγραφιές στα ταβάνια σα το παλάτι του βασιλιά. Αφήστε με ήσυχο, να χαρείτε, μπείτε σε κάνα φόρουμ με διακοσμητές κι αρχιτέκτονες.

Last edited: