Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Μηνύματα
63
Reaction score
108
Απο ότι είχα ψάξει η επιδότηση είναι στην βασική έκδοση και τα έξτρα είναι ξεχωριστή τιμολόγηση.
(αλλά μπορεί να κάνω λάθος)

Δηλαδή η βασική ιχ3 κάνει 49999 με το μαχαίρι πάρε πάρε πάρε , και σε αυτό το ποσό μπαίνει η επιδότηση.
Αν μετά βάλεις επιπλέον εξοπλισμό άλλα 20Κ, τα πληρώνεις ως έχει σε άλλο τιμολόγιο, δεν επιδοτείται, δεν υπολογίζεται.
 


Μηνύματα
63
Reaction score
108
Εγώ βλέπω σε λίγο αν πέσει το μέγιστο της επιδότησης στα (πχ) 30Κ, να σου πουλάνε με βασικό εξοπλισμό το Α3 ηλεκτρικό στα 30Κ που θα έχει ξύλινα καθίσματα, τεντόπανα αντί για ταμπλώ και αντί για ταχύμετρο ένα λαμπάκι (τρέχεις/δεν τρέχεις) και όλα τα άλλα στα έξτρα.

Και φυσικά (όπως κάνει η audi) η βασική έκδοση δεν θα εισάγεται. Θα υπάρχει στα χαρτιά μόνο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.725
Reaction score
138.790
Δεν νομίζω, 50000€ δεν είναι η ανώτατη επιδοτούμενη προ φόρων;
Έχει επιδοτηση.

Η λιανική τιμή προ φόρων δεν περιλαμβάνει το όποιο πακέτο πρόσθετου εξοπλισμού.

Πάνω σε αυτή την τιμή (ΛΤΠΦ αξίας του μοντέλου) υπολογίζεται η επιδότηση, κι επειδή η επιδότηση είναι ποσοστό της αξίας αυτής (15%) συμφέρει η καθαρή αξία του αυτοκινήτου να είναι υψηλή ώστε να πάρεις φουλ το ποσό επιδότησης (6.000€).

Μετα προστίθεται η αξία του πακέτου εξοπλισμού, της βαφής, της ζάντας (αν πάρεις άλλη ζάντα) και οποιουδήποτε άλλου έξτρα, χωρίς να υπολογίζονται αυτά στην ΛΤΠΦ της αξίας του οχήματος.
Πατάκια μέχρι κάλυμμα χώρου αποσκευών. Όλα έξτρα είναι.

Το κράτος επιδοτεί την καθαρή αξία του μοντέλου, στην οποία ποτέ δεν συμπεριλαμβαναν τα πρόσθετα πακέτα εξοπλισμού.
Δηλαδή δεν γίνεται τίποτα καινούριο, τα γνωστά όπως πάντα.

Το νόημα είναι λογικό, το κράτος δεν επιδοτεί πακέτα εξοπλισμού, δε σου πληρώνει αεροτομές και γυάλινες οροφές...
Αυτά τα πληρώνεις από την τσέπη σου 100%.
 
Last edited:

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.628
Reaction score
8.220
Μου μυρίζει αυτό που έκαναν τα παλιά τα χρόνια και μετά επανερχόταν η εφορία με τα έξτρα και τα προστίματα. :roflmao:
Όχι, είναι by the book αυτό, δεν είναι pousti@.

Το αναφέρει και στις Συχνές Ερωτήσεις του "Κινούμαι Ηλεκτρικά". Ξεκάθαρα λέει ο όποιος επιπλέον εξοπλισμός "να κοστολογείται διακριτά και με σαφήνεια".

Ο λόγος που το έκαναν έτσι είναι ανάποδος, ότι δεν θέλουν να πληρώνουν επιδότηση επί του εξτρά εξοπλισμού. Αν η έκδοση που αγοράζεις έχει τιμή προ φόρων 25.000, εκεί υπολογίζεται το ποσοστό της επιδότησης. Αν προσθέσεις εσύ άλλα 15 χιλιάρικα εξοπλισμού, δεν επιδοτείται.

Απλά με αυτό το σύστημα ευνοούνται και τα ακριβά μοντέλα, που μένουν εντός ορίου των 50Κ ενώ μαζί με τα επιπλέον πάνε παραπάνω. Και κυρίως οι Γερμανοί φυσικά, όπου όλα είναι εξτρά.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.725
Reaction score
138.790
Τα αυτοκίνητα πλέον έτσι είναι, δηλαδή υπάρχουν τόσα πολλά πρόσθετα που μπορείς να βάλεις, ώστε να υπερδιπλασιάσεις την τιμή αγοράς.

Στο i4 αν θυμάμαι καλά με βασική τιμή 42.000 μπορείς ανέτως να το πας 85-90 χιλιάρικα άμα φορτώσεις όλα τα έξτρα.

Θες φώτα λέιζερ; πλήρωσε έξτρα.

Και στην ταικαν το ίδιο. Ακόμα και η αεραναρτηση και η μεταβλητή αντιστρεπτικη δεν είναι στον στάνταρ εξοπλισμό , όλα πρόσθετα.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.725
Reaction score
138.790
Τες πα, με την παρούσα κατάσταση 40.000€ χρειάζεται να είναι η ΛΤΠΦ για να πάρεις φουλ επιδότηση (15% στις 40.000 είναι 6.000€).

Από 40 έως 50.000€ ΛΤΠΦ παίρνεις την ίδια επιδότηση (6.000€) και πάνω από 50.000€ δε δικαιούσαι επιδότησης.

Το ποσό της επιδότησης είναι έως 5.500€ για εταιρείες, οπότε η φουλ ΛΤΠΦ είναι 36 χιλιάρικα και 666 ευρώ, τυχαίο; 🤣


Συμφωνώ πάντως ότι θα πρέπει να περιοριστεί η ανώτερη ΛΤΠΦ που επιδοτείται σε χαμηλότερο ποσό, και ταυτόχρονα να δίδεται όλο το ποσό της επιδότησης σε φτηνότερα αυτοκίνητα.

Αυτός που έχει να πάρει το iX3 με 70 χιλιάρικα, είναι λάθος να επιδοτείται, έχει τα λεφτά.

Ομοίως για Τεσλα.

Η επιδότηση θα πρέπει να είναι 25% της ΛΤΠΦ, και μέχρι 8.000€ ως ανώτερο ποσό επιδότησης, ενώ κατά την γνώμη μου θα πρέπει να επιδοτούνται τα αυτοκίνητα που κοστίζουν έως 40.000€ ΛΤΠΦ (και όχι 50.000€).

Με 25% επιδότηση θα έπαιρνε φουλ επιδότηση (6.000€) οποιοσδήποτε για αυτοκίνητο αξίας ΛΤΠΦ 24.000€.

Και 24-40.000€ να παραμένει ίδιο το ποσό επιδότησης, και πάνω από 40 τίποτα.

Προώθηση της ηλεκτροκίνησης σημαίνει να δίνεται βοήθημα στις χαμηλότερες οικονομικές κατηγορίες για περισσότερο κόσμο.
Αυτός που αγόραζε πόρσε, και τώρα πόρσε θα πάρει, αλλά ηλεκτρική, και χεστηκε για την οποιαδήποτε επιδότηση...

Όμως ένα μικρης μπαταρίας id3 με ΛΤΠΦ 27.419€ παίρνει επιδότηση 4.112€..

Αν έπαιρνε 6 χιλιάρικα φουλ επιδότηση, θα είχε τελικό κόστος στα 26 χιλιάρικα..
 
Last edited:

Timaras

*****
Μηνύματα
2.953
Reaction score
2.144
Δε βάζεις και μια φωτογραφία με ανοιχτό το καπώ να πάρουμε λίγο μάτι?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.725
Reaction score
138.790
Δεν έχει τίποτα σπουδαίο, άσε που είναι μια σταλιά, ούτε μισό μέτρο δεν είναι το καπό. 😂😜🤣
Υπάρχει νερό για τα πιτσιλιστηρια, η μπαταρία 12V, φίλτρο καμπίνας, και υγρά τιμονιού και φρενων, και ασφάλειες.
Α, και το κλιματιστικό, 2 σωλήνες.
5 πράματα όλα κι όλα, αραιά βαλμένα.
Θα μπορούσε ανέτως να τα συμπιέσει κάπως και να έχει φρανκ. Φροντ πορτ παγκαζ ρε φίλε..

2020-volkswagen-id3-review_7.jpg
 




gonis

Luger
Μηνύματα
4.450
Reaction score
12.174
Για να «πηδάει» καλά ο Μανώλης το τσίμπησε το Πορσικο:)

 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.320
Reaction score
10.974
Ναι μεν, αλλά.
Το αυτόματο κιβώτιο λύνει κάποια από τα προβλήματα, δημιουργεί όμως άλλα.

Εγώ κάθε φορά που οδηγώ το αυτόματο σε δρόμο με στροφές και ειδικά με διακυμάνσεις στην κλίση (π.χ. ανάβαση, όχι flat) βλαστημάω για τον μειωμένο έλεγχο που μου παρέχει το αυτόματο κιβώτιο. Πάνω από τις μισές αλλαγές που κάνει δεν θα τις έκανα εγώ στο ίδιο χρονικό σημείο, ή θα έκανα άλλες που δεν κάνει. Και μιλάω για BMW που θεωρείται και από τα καλά, όχι κάνα Yaris.

Δυστυχώς το αυτόματο κιβώτιο δεν έχει φτάσει ακόμα να κοιτάει τον δρόμο μπροστά, να βλέπει τι ακολουθεί (επερχόμενη αλλαγή κλίσης, στροφή κλπ.) και να κάνει τις αντίστοιχες αλλαγές. Είναι reactive, όχι proactive.

Τα παραπάνω φυσικά αφορούν τα κιβώτια που φορούν τα "καθημερινά" αυτοκίνητα. Σε ένα WRC ή ένα supercar είμαι σίγουρος πως είναι διαφορετικά τα πράγματα, αν και φαντάζομαι πως και εκεί για απλή καθημερινή χρήση έχεις άλλα προβλήματα.

Γι'αυτό λέμε. Ηλεκτρικό.-
Εξαρτάται από το είδος του αυτόματου κιβωτίου. Τα CVT δεν έχουν αυτό το πρόβλημα, λόγω:

1) της διαρκώς μεταβαλόμενης σχέσης μετάδοσης, χωρίς κενά κλιμάκωσης
2) της ακαριαίας προσαρμογής στις προθέσεις του οδηγού, την ώρα που αυτός αντιδρά ενστικτωδώς πατώντας περισσότερο ή λιγότερο το γκάζι ανάλογα με τις συνθήκες.



Εκ πείρας, από ένα Honda Jazz που είχα παλιότερα, λέω ότι η οδήγηση σε δρόμο με αλλεπάλληλες φουρκέτες είναι πραγματικό παιχνίδι σε ένα αυτοκίνητο με κιβώτιο CVT και ΜΕΚ -ακόμα και μικρής ισχύος (στο Jazz ήταν μόλις 61 kW). Χάρη στην άμεση και συνεχή προσαρμογή δε μένεις πουθενά ξεκρέμαστος, χάρη στην πολύ κοντή μικρότερη σχέση μπορείς να κινείσαι με ταχύτητα πεζού πάνω στο ανηφορικό στροφιλίκι και χάρη στην απουσία γραναζιών δεν υπάρχουν ούτε σκορτσαρίσματα, δισταγμοί ή άστοχες επιλογές σχέσης. Απλά σημαδεύεις τη στροφή και πατάς τόσο γκάζι όσο γρήγορα θέλεις να πας, χωρίς να προβληματίζεσαι εσύ (αν έχεις χειροκίνητο) ή το κιβώτιο (αν είναι αυτόματο). Είναι πραγματικά ότι κοντινότερο σε ηλεκτρικό -και το λέω ως κάτι θετικό.
Βέβαια, οι περιορισμοί μιας μικρής ΜΕΚ παραμένουν: η έλλειψη ροπής γίνεται εμφανής όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα, και ο θόρυβος -που ηχεί σε αφύσικα σταθερές στροφές- μπορεί να είναι ενοχλητικός εάν πιέσεις για να πάρεις κάτι παραπάνω. Είναι πάντως προβλήματα που τα πρόσεχα περισσότερο ότι ήμουν μόνος και το "πάταγα", παρά όταν είχα παρέα και οδηγούσα πιο συγκρατημένα.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.320
Reaction score
10.974
Τη στιγμή που μιλάμε, μπορεί χαλαρά να ξεπερνάει τα 28 χιλιάρικα το γιαρις και ταυτόχρονα:

View attachment 228888

Λινκ.

Υπάρχουν λύσεις για οικογενειακό 5-θυρο ΙΧ σε κόστος κάτω των 30 χιλιάδων.
Αυτό βέβαια δεν αναιρεί το γεγονός ότι το Yaris μπορεί να κατέβει από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα χωρίς στάση, να φουλάρει σε 3' και να ξανανέβει. :)
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.628
Reaction score
8.220
Συμφωνώ πάντως ότι θα πρέπει να περιοριστεί η ανώτερη ΛΤΠΦ που επιδοτείται σε χαμηλότερο ποσό, και ταυτόχρονα να δίδεται όλο το ποσό της επιδότησης σε φτηνότερα αυτοκίνητα.
Εγώ (έως και την παρούσα χρονική στιγμή) διαφωνώ εντελώς με αυτή την προσέγγιση.

Στα μεγάλα ποσά, η λογική της επιδότησης δεν είναι να σε βοηθήσει να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο το οποίο θέλεις αλλά σου λείπουν τα χρήματα. Η λογική είναι να σε "σπρώξει" να πάρεις το ηλεκτρικό, ενώ θα μπορούσες αντ' αυτού να αγοράσεις ένα φθηνότερο/πρακτικότερο συμβατικό.

ΟΚ, ναι, λέμε ότι πλέον στα ακριβά κοστολόγια τα ηλεκτρικά δεν είναι ακριβότερα. Όμως:

1. Δεν είναι μόνο θέμα τιμής. Κάποιος μπορεί να προτιμήσει ένα συμβατικό στο ίδιο κόστος γιατί το θεωρεί πιο πρακτικό (range anxiety, δυσκολία φόρτισης κλπ.). Ενώ αν του δώσεις την επιδότηση έχει ένα επιπλέον κίνητρο να πάρει το ηλεκτρικό.

2. Μεταξύ μας, δεν ισχύει απόλυτα ότι υπάρχει parity στις τιμές. Ναι, λέμε "για ένα αντίστοιχο", αλλά αυτό είναι αρκετά ασαφές. Κάποιος μπορεί να μην θέλει απαραίτητα ένα αυτοκίνητο με τρελές ιπποδυνάμεις, επιταχύνσεις, εξοπλισμό κλπ., μπορεί να βολεύεται με ένα συμβατικό SUV των 35-40.000€. Αν το ηλεκτρικό των 50 δεν επιδοτείται, θα πάρει το συμβατικό. Αν όμως το 50άρι του το κάνεις 45, θα το σκεφτεί πολύ περισσότερο να ανέβει εκεί.

Επίσης (και πάλι έως την παρούσα χρονική στιγμή), τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν είναι ακριβά και άρα το impact αν η επιδότηση αφορούσε μόνο χαμηλού κοστολογίου αυτοκίνητα θα ήταν πολύ μικρό. Οι διαφορές τιμής εκεί είναι μεγάλες και, ακόμα και με την επιδότηση, οι περισσότεροι σε αυτή την κατηγορία δεν νομίζω πως θα ενδιαφέρονταν για ηλεκτρικό ούτως ή άλλως (όχι μόνο λόγω τιμής). Ενώ ξεκινώντας από πιο ψηλά, δημιουργείται σταδιακά ζήτηση, ο κόσμος ξεκινάει να το συζητάει (όπως εμείς εδώ), οι εταιρείες κάνουν πωλήσεις και αποσβαίνουν τις επενδύσεις ώστε μετά να επεκτείνουν την γκάμα τους προς τα κάτω κλπ.

Φυσικά τα δεδομένα αλλάζουν συνεχώς και τα παραπάνω πρέπει να αναθεωρούνται, δεν θα ισχύουν για πάντα. Όμως, ακόμα και σήμερα που μιλάμε, θεωρώ πως ισχύουν.

Υ.Γ.1 Σημείωση ότι εγώ δεν έλαβα επιδότηση για το δικό μου, καθώς ήταν μεταχειρισμένο και ούτως ή άλλως θα ήταν πάνω από το όριο αν ήταν καινούργιο. Δεν τα λέω δηλαδή από κάποια "συμφεροντολογική" σκοπιά.

Υ.Γ.2 Το ξέρω ότι προκαλεί το "κοινό αίσθημα" να επιδοτείται κάποιος για να αγοράσει iX3 των 65-70.000€. Όμως εδώ θεωρώ πως μιλάμε με βάση τη λογική, όχι τις ευαισθησίες του καθενός.

Υ.Γ.3 Φυσικά, υπάρχουν και αυτοί που δεν θεωρούν ότι θα έπρεπε να γίνει άμεσα η μετάβαση στα ηλεκτρικά και άρα θεωρούν πως ούτως ή άλλως τα ηλεκτρικά δεν θα έπρεπε να επιδοτούνται. Ε, προφανώς όλα αυτά που συζητάμε εδώ δεν αφορούν αυτούς.
 

Zizik

Safety Last
Super Moderator
Μηνύματα
43.001
Reaction score
76.812
Αν το ηλεκτρικό των 50 δεν επιδοτείται, θα πάρει το συμβατικό.
Δεν θα το πάρει γιατί λόγω φόρων και μόνο τα ακριβούτσικα ελέκτρικς είναι πολύ φθηνότερα απο τα αντίστοιχα θερμικά.
Δε νομίζω να υπάρχει τόσο άμεση σύγκριση σε μοντέλο οποιουσδήποτε κατασκευαστή:
Τρίλιτρη 440i xDrive Gran Coupe με ολόιδια i4 M50, τετρακίνητες με σχεδόν ίδιο εξοπλισμό, τα απαραίτητα. :tongue:

89.436€ η 440ι xDrive βενζίνης (με mild hybrid) και 75.736€ η ηλεκτρική i4 M50 (που δεν επιδοτείται), πολύ μεγάλη διαφορά που σε συνδυασμό με την έλλειψη ετήσιων εξόδων σε υποχρεώνει να το προτιμήσεις χωρίς δεύτερη σκέψη στην Ελλάδα.
Η Gran Coupe δεν έχει αντίστοιχη diesel έκδοση για τους οπαδούς αλλά στην Coupe η 440 xDrive diesel κοστίζει ακριβώς όσο η βενζινοκίνητη 440.

Οι διαφορές είναι μεγαλύτερες στα μικρότερα μοντέλα: Με τα ίδια έξτρα, στην i4 eDrive40 το κόστος είναι 66315€ πριν αφαιρεθεί η επιδότηση με την αντίστοιχη δίλιτρη πισωκίνητη 430i να κοστίζει 85.429€! :o
 


Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.892
Reaction score
10.828
Όταν στο νυχτερινό έφτασε η KW τα 0,20 λογικό είναι να ανέβει στους ταχυφορτιστές.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.150
Μηνύματα
2.963.323
Members
38.289
Νεότερο μέλος
Wintersun
Top