Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Μηνύματα
374
Reaction score
388
Δεν είναι δυσνόητο αυτό που είπα. Λέω, ξεκίνα το πρωί για Καρπενήσι και αύριο για Σπάρτη, γύρνα και ανέβασε χρόνους, καταναλώσεις και εντυπώσεις.

Αλλά επειδή σε κόβω να πηγαινοέρχεσαι καθημερινά Καλοχώρι-Θεσσαλονίκη, ο Ear θα σου ρίχνει στ' αυτιά σε μέση ταχύτητα, κατανάλωση και άνεση με το EV του. :wink:

Και για να μην παρεξηγηθώ, λατρεύω τις ταχύτητες και τους χρόνους που πηγαίνω με το δικό μου ICE στα 3-4 μεγάλα ταξίδια τον χρόνο, αλλά πολύ θα ήθελα το ηλεκτρικό του ear στα καθημερινά 25-30 χιλιόμετρα που κάνω μέσα στην Αθήνα τις υπόλοιπες 320-340 μέρες τον χρόνο.

Κάπου χάνεις κάτι, κάπου κερδίζεις κάτι. Σε αποστάσεις μέχρι 250 χιλιόμετρα χάνεις σε σχέση με τα ηλεκτρικά από χέρι. Για περισσότερα, ακόμα όχι. Μόνο που τα 250 χιλιόμετρα φαίνεται ότι πολύ γρήγορα θα φτάσουν τα 400-450, και οι χρόνοι φόρτισης θα μειωθούν δραματικά. Μέχρι τότε έχεις χρόνο να κορδώνεσαι ότι για 20-40 μέρες έχεις αμαξάρα. Κι εγώ επίσης. :biggrin:
Ε πάρε ένα ηλεκτρικό ποιος σε κρατάει
Ε πάρε ένα ηλεκτρικό ποιος σε κρατάει
Μια που εσύ τα κόβεις όλα
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.412
Reaction score
30.266
Για εντός νομού μετακινήσεις το ηλεκτρικό είναι μονόδρομος αν μπορείς να το πληρώσεις.
Για εκτός νόμου, ανάλογα το πόδι και την απόσταση θέλει κουβέντα και περισσότερο έρευνα θα έλεγα.
Όσο βαρύ πόδι και να έχεις, όσα χιλιόμετρα και να κάνεις, υπάρχουν και κάτι ηλεκτρικά με +500χλμ αυτονομία.
Οπότε είναι περισσότερο θέμα αν αντέχει η τσέπη παρά αν αξίζει το ηλεκτρικό.

Προσωπικά δεν βλέπω την ώρα να πάνε τα μικρά ηλεκτρικά σε νορμάλ τιμές.

Σε εταιρία που εργάζεται φίλος πήραν 2 Nissan Leaf και του έδωσαν το ένα.
Το οδήγησα Aνάβυσσο Αεροδρόμιο και πίσω. Όπως είπε και κάποιος, η κουβέντα σταματά όταν κατέβεις.
Σχετικά με αμάξι, είναι μεγαλύτερο από ότι το περίμενα. Είναι Μεγάλο, και για μια οικογένεια με 2 παιδιά θα τα πάει μια χαρά.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.513
Reaction score
135.824
Εγώ στο Σέλι από το Καλοχώρι όχι από Πλαγιάρι πάω σε 40 λεπτά
Εγώ από πλαγιαρι για Καλοχώρι θέλω 45' μες στο νερό..

Τες πα.
για την ταλαιπωρία που τραβάει ένας ιδιοκτήτης που θέλει να κάνει μεγάλες αποστάσεις
Δε φταίνε τα αυτοκίνητα, η έλλειψη υψηλής ταχύτητας φόρτισης στην εθνική οδό φταίει.

Θα στρώσει.
Ήδη οι αλλαγές που υπάρχουν μέσα σε 1 χρόνο, είναι τρομερές.
Προσωπικά δεν είναι για μένα
ΟΚ, αλλά μη κάνεις γενικεύσεις.

Φιλικά μόνο να μου επιτρέψεις να σου πω ότι μάλλον κανεις λάθος σε αυτά που λες και στον τρόπο που σκέφτεσαι, και λάθος ήταν και το λινκ που ανέβασες, είναι έλλειψη γνώσης.

Αυτό το κείμενο που ανέβασες, δείχνει έναν ανίδεο που κάνει σωρεία σφαλμάτων.
Πιο λάθος, ψοφάς.
 
Last edited:

Μηνύματα
398
Reaction score
256
Δεν είναι θέμα οικονομίας, όσο υπάρχει άγχος με την αυτονομία, σε σχέση με μέση ωριαία ταχύτητα, απόσταση φορτιστών, διάρκεια φόρτισης, κλπ τα ηλεκτρικά δεν θα είναι πρώτη προτεραιότητα για πολύ κόσμο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.513
Reaction score
135.824
Ανακοινώθηκε και μετρήθηκε μείωση του χρόνου φόρτισης στο id3 κατά 10 λεπτά περίπου, με τη νέα αναβάθμιση λογισμικού (3) που θα είναι διαθέσιμη σε 3 μήνες (λένε).
Πλέον από τα 100kw πάει στα 130kW.
Μετρημένα, πήγε 131 είδα το βίντεο..

Αυτή η μείωση του χρόνου φόρτισης, προφανώς θα επεκταθεί σε όλες τις μάρκες του γκρουπ βαγκ.

Ομοίως ανακοινώθηκε μείωση του χρόνου φόρτισης στις πόρσε, που θα αφορά όλα τα προηγούμενα ταικαν που έχουν πουληθεί.


Στην πράξη, εκεί που θα ήθελα σε ένα πολύ μεγάλο ταξίδι (Θεσσαλονίκη με Ισπανία ας πούμε) φόρτιση από 5% της μπαταρίας μέχρι 73% (είπαμε, εκεί συμφέρει να σταματάς την φόρτιση, μετά απλώς χάνεις χρόνο τζάμπα κι άδικα) σε ~30 λεπτά, τώρα θα χρειάζεται στάση ~20 λεπτά.

Νομίζω πως μια 20-λεπτη στάση κάθε ~250χλμ είναι ανεκτή εύκολα.

Πιο γρήγορη φόρτιση από το id3, βεβαίως διαθέτουν αρκετά άλλα αυτοκίνητα (πόρσε, άουντι, BMW, Mercedes, tEsla, κλπ) αλλά γενικά δεν υπάρχουν άφθονοι ταχυφορτιστες πάνω από 150 kW στους δρόμους της Ευρώπης, αλλά κι αυτό θα αλλάξει σύντομα.
 

Μηνύματα
398
Reaction score
256
δεν ειναι μόνο ο δικός σου χρόνος φόρτισης (που 20-30' δεν είναι και λίγα), ειναι το άθροισμα όλων όσων θα βρεις μπροστά σου, αν πέσεις σε ουρά..
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.594
Reaction score
21.404
δεν ειναι μόνο ο δικός σου χρόνος φόρτισης (που 20-30' δεν είναι και λίγα), ειναι το άθροισμα όλων όσων θα βρεις μπροστά σου, αν πέσεις σε ουρά..
Σωστό. Θέλω να πιστεύω ότι όσο αυξάνονται τα EV, τόσο θα αυξάνεται και το πλήθος των φορτιστών. Προφανώς, είναι αδύνατο να φτάσουμε την αναλογία 1:1 (ένας φορτιστής για κάθε ένα EV), όμως το πρόβλημα που αναφέρεις θα αμβληνθεί.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.513
Reaction score
135.824
Πάμε με στοιχεία, για να καταλαβαίνουν οι νέοι που ασχολούνται με το σπορ και ανεβάζουν "άρθρα" από ανθρώπους ανίδεους, λανθασμένα από κάθε πλευρά.

Αυτό είναι το σχεδιάγραμμα φόρτισης του id3

1593423793745~3.jpeg


Πάνω από 73% πέφτει η ταχύτητα φόρτισης κάτω από 50kW, δεν έχει νόημα, το σταματάς.

Από <5% έως 73% θέλει 30'
Για την ακρίβεια 29,44 λεπτά.
Αναγράφεται στο σχεδιάγραμμα, όπως αναγράφονται και οι επιμέρους χρόνοι φόρτισης.
(με Μαξ 100kw)

Τα 100kw τα κρατάει μέχρι 31,5% της μπαταρίας.

Τες πα, με την υπάρχουσα κατάσταση φόρτισης, στάση πάνω από 29' δεν υπάρχει καμία περίπτωση να κάνω σε ταξίδι μεγάλο (ας πούμε στην Ευρώπη, όπου 150-ρηδες υπάρχουν παντού).

Με αυτή τη στάση των 29' θα πάρω 39kwh που με μέση κατανάλωση 17 βγάζουν 230χλμ.

Μετά την αναμενόμενη αναβάθμιση, θα φτάνει το 73% η μπαταρία σε 20 λεπτά.

Είναι μια πολύ σημαντική αναβάθμιση.

Από 30 θα πάει 20...

Στην επόμενη αναβάθμιση, που υπόσχονται να φτάσει τα 150kW, η στάση φόρτισης θα είναι περί τα 15 λεπτά, ίσως ελάχιστα λιγότερο. Ε, φινίτο.

Αυτά είναι τα δεδομένα.


Οι κύριοι που αναρτούν άρθρα θα πρέπει να γνωρίζουν τουλάχιστον τα βασικά.

Επίσης να έχουν τις εφαρμογές που χρειάζεται, ώστε να βρίσκουν τους ταχυφορτιστες που είναι διαθέσιμοι, και να προγραμματιζουν με σωστό και αποδοτικό τρόπο τις ενδιάμεσες στάσεις φόρτισης, αν χρειάζονται.

Πχ ABRP

Screenshot_20211220_111455_com.iternio.abrpapp.jpg



Καλώς ή κακώς, η οδήγηση με ev έχει νέα δεδομένα που θα πρέπει να τηρούνται.

Την μπαταρία δε τη φορτίζεις στο 100% ποτέ, και στο ταξίδι δε χρειάζεται καν να τη φορτίσεις μέχρι πχ 73% που λέω γω, αλλά ας πούμε μέχρι 45%, αν αυτό αρκεί για να φτάσεις. Θέλει προγραμματισμό χρόνου και στάσεων.

Αργά ή γρήγορα, θα χρειαστεί να προσαρμόσουν όλοι τις συνήθειές τους σε αυτά τα νέα δεδομένα.

Είτε τώρα είτε το 2030 είτε το 2050.

Φακτς οφ λαιφ.
 
Last edited:

Μηνύματα
398
Reaction score
256
όσο το πλήθος φορτιστών προκαλεί ενδοιασμό στους μελλοντικούς αγοραστές ηλεκτρικών, τόσο ο ρυθμός αύξησης τους θα επιβραδύνει, εφόσον όλοι θέλουν return on investment. Με δεδομένο βέβαια ότι οι κυβερνήσεις οδηγούν την αγορά εκει, με υποχρεωτικά χρονοδιαγράμματα, εν τέλει όλοι θα ..ταλαιπωρηθούμε στις μετακινήσεις μας περιμένοντας ώρες σε ουρές αναμονής φόρτισης..
 

Μηνύματα
16.428
Reaction score
23.187
return on investment
αυτό επιτυγχάνεται με τη χρήση στην πόλη και φόρτιση χαμηλής ισχύος στο σπίτι.
δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις.
επιπλέον investment δεν είναι ποτέ ένα ΙΧ που καλύπτει καθημερινές μετακινήσεις μικρών αποστάσεων.
κάπως έτσι αγοράζανε vw πριν 20 χρόνια επειδή "σαν επένδυση συμφέρει , πουλιέται εύκολα και κρατάει αξία" και οι μισοί από αυτούς είχαν χριστουγεννιάτικο στολισμό στο αυτοκίνητο όλο το χρόνο.
 

Μηνύματα
374
Reaction score
388
Πάμε με στοιχεία, για να καταλαβαίνουν οι νέοι που ασχολούνται με το σπορ και ανεβάζουν "άρθρα" από ανθρώπους ανίδεους, λανθασμένα από κάθε πλευρά.

Αυτό είναι το σχεδιάγραμμα φόρτισης του id3

View attachment 233563

Πάνω από 73% πέφτει η ταχύτητα φόρτισης κάτω από 50kW, δεν έχει νόημα, το σταματάς.

Από <5% έως 73% θέλει 30'
Για την ακρίβεια 29,44 λεπτά.
Αναγράφεται στο σχεδιάγραμμα, όπως αναγράφονται και οι επιμέρους χρόνοι φόρτισης.
(με Μαξ 100kw)

Τα 100kw τα κρατάει μέχρι 31,5% της μπαταρίας.

Τες πα, με την υπάρχουσα κατάσταση φόρτισης, στάση πάνω από 29' δεν υπάρχει καμία περίπτωση να κάνω σε ταξίδι μεγάλο (ας πούμε στην Ευρώπη, όπου 150-ρηδες υπάρχουν παντού).

Με αυτή τη στάση των 29' θα πάρω 39kwh που με μέση κατανάλωση 17 βγάζουν 230χλμ.

Μετά την αναμενόμενη αναβάθμιση, θα φτάνει το 73% η μπαταρία σε 20 λεπτά.

Είναι μια πολύ σημαντική αναβάθμιση.

Από 30 θα πάει 20...

Στην επόμενη αναβάθμιση, που υπόσχονται να φτάσει τα 150kW, η στάση φόρτισης θα είναι περί τα 15 λεπτά, ίσως ελάχιστα λιγότερο. Ε, φινίτο.

Αυτά είναι τα δεδομένα.


Οι κύριοι που αναρτούν άρθρα θα πρέπει να γνωρίζουν τουλάχιστον τα βασικά.

Επίσης να έχουν τις εφαρμογές που χρειάζεται, ώστε να βρίσκουν τους ταχυφορτιστες που είναι διαθέσιμοι, και να προγραμματιζουν με σωστό και αποδοτικό τρόπο τις ενδιάμεσες στάσεις φόρτισης, αν χρειάζονται.

Πχ ABRP

View attachment 233565


Καλώς ή κακώς, η οδήγηση με ev έχει νέα δεδομένα που θα πρέπει να τηρούνται.

Αργά ή γρήγορα, θα χρειαστεί να προσαρμόσουν όλοι τις συνήθειές τους σε αυτά τα νέα δεδομένα.

Είτε τώρα είτε το 2030 είτε το 2050.

Φακτς οφ λαιφ.
Ανακοινώθηκε και μετρήθηκε μείωση του χρόνου φόρτισης στο id3 κατά 10 λεπτά περίπου, με τη νέα αναβάθμιση λογισμικού (3) που θα είναι διαθέσιμη σε 3 μήνες (λένε).
Πλέον από τα 100kw πάει στα 130kW.
Μετρημένα, πήγε 131 είδα το βίντεο..

Αυτή η μείωση του χρόνου φόρτισης, προφανώς θα επεκταθεί σε όλες τις μάρκες του γκρουπ βαγκ.

Ομοίως ανακοινώθηκε μείωση του χρόνου φόρτισης στις πόρσε, που θα αφορά όλα τα προηγούμενα ταικαν που έχουν πουληθεί.


Στην πράξη, εκεί που θα ήθελα σε ένα πολύ μεγάλο ταξίδι (Θεσσαλονίκη με Ισπανία ας πούμε) φόρτιση από 5% της μπαταρίας μέχρι 73% (είπαμε, εκεί συμφέρει να σταματάς την φόρτιση, μετά απλώς χάνεις χρόνο τζάμπα κι άδικα) σε ~30 λεπτά, τώρα θα χρειάζεται στάση ~20 λεπτά.

Νομίζω πως μια 20-λεπτη στάση κάθε ~250χλμ είναι ανεκτή εύκολα.

Πιο γρήγορη φόρτιση από το id3, βεβαίως διαθέτουν αρκετά άλλα αυτοκίνητα (πόρσε, άουντι, BMW, Mercedes, tEsla, κλπ) αλλά γενικά δεν υπάρχουν άφθονοι ταχυφορτιστες πάνω από 150 kW στους δρόμους της Ευρώπης, αλλά κι αυτό θα αλλάξει σύντομα.
Γραφείς γράφεις γράφεις για γράψε μας σε 3-4 χρόνια οι μπαταρίες που θα πέσουν απόδοση πόσα χιλιόμετρα θα κάνεις και το κόστος για να της αντικαταστήσεις μπορώ να σου φέρω πολλά παραδείγματα και να σου πω τι είναι σωστό και τι είναι λάθος Αλλά φίλε μου από μόνος σου στην πράξη λες ότι δεν υπάρχουν τάχιφορτιστές και ότι άμα διορθωθεί το ένα άμα διορθωθεί το άλλο ε άμα γίνουν όλα έχει ο θεός.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.594
Reaction score
21.404
@tio4711 Διαφωνώ. Ίσως, ένα ταξίδι εκτός πόλης με EV, να χρειάζεται καλύτερο προγραμματισμό (π.χ. εντοπισμός εκ των προτέρων των φορτιστών κατά μήκος της διαδρομής που θα ακολουθηθεί) από ότι ένα αντίστοιχο ταξίδι με ICE (που λες τώρα "ΟΚ, κάπου θα βρω ένα βενζινάδικο), θεωρώ, όμως, ότι σιγά σιγά θα γίνει ίδιον της μετακίνησης με EV.
 


symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.447
Reaction score
7.763
αυτό επιτυγχάνεται με τη χρήση στην πόλη και φόρτιση χαμηλής ισχύος στο σπίτι.
Εννοεί πως οι εταιρείες που εγκαθιστούν τους φορτιστές θέλουν ROI από αυτούς και άρα θα επιβραδύνει η εξάπλωσή τους καθώς δεν θα το πετυχαίνουν.
 

Μηνύματα
398
Reaction score
256
Ολα ειναι θέμα mind-set. Αφού αναγκαστικά θα σκέφτεσαι την μετακίνηση όπως το κινητό σου, που δεν θες να μεινει από μπαταρία, τότε δημιουργείς παραπάνω στρες και χάνεις σε διασκέδαση. User experience wise, τα ηλεκτρικά δεν είναι στην κατάλληλη (ώριμη) εποχή τους
@tio4711 Διαφωνώ. Ίσως, ένα ταξίδι εκτός πόλης με EV, να χρειάζεται καλύτερο προγραμματισμό (π.χ. εντοπισμός εκ των προτέρων των φορτιστών κατά μήκος της διαδρομής που θα ακολουθηθεί) από ότι ένα αντίστοιχο ταξίδι με ICE (που λες τώρα "ΟΚ, κάπου θα βρω ένα βενζινάδικο), θεωρώ, όμως, ότι σιγά σιγά θα γίνει ίδιον της μετακίνησης με EV.
Αυτο το σιγά-σιγά έχεις σκεφτεί πόση ταλαιπωρία θα φέρει, σε όσους το βιώνουν?
 

gid

Μηνύματα
8.142
Reaction score
9.379
Νομίζω πως μια 20-λεπτη στάση κάθε ~250χλμ είναι ανεκτή εύκολα.
Ο σωστός ηλεκτρικάκιας, ο γνήσιος, στα ~250χλμ θα ανακαλύψει:
  • ότι πεινάει
  • ότι διψάει
  • ότι πρέπει να πάει προς νερού του
  • ότι έχει πιαστεί τόση ώρα στο κάθισμα
  • ότι το τοπίο είναι πανέμορφο και αξίζει μια στάση για να φωτογραφηθεί
Συνεπώς μια στάση 20 λεπτών δεν είναι ανεκτή, είναι απαραίτητη.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.513
Reaction score
135.824
Ο σωστός ηλεκτρικάκιας, ο γνήσιος, στα ~250χλμ θα ανακαλύψει:
  • ότι πεινάει
  • ότι διψάει
  • ότι πρέπει να πάει προς νερού του
  • ότι έχει πιαστεί τόση ώρα στο κάθισμα
  • ότι το τοπίο είναι πανέμορφο και αξίζει μια στάση για να φωτογραφηθεί
Συνεπώς μια στάση 20 λεπτών δεν είναι ανεκτή, είναι απαραίτητη.
Ακριβώς.

Είναι απαραίτητη, προσαρμοστείτε. 😎

Καλώς ή κακώς, με "οικονομικά" ev, μια στάση κάθε 250χλμ είναι και θα είναι απαραίτητη, και καλό είναι να είναι σύντομη.

Αυτό θα ισχύει για όλα τα σχετικώς οικονομικά ev, τουλάχιστον για την 15-ετια που έρχεται, ανεξαρτήτως τεχνολογίας, ανεξαρτήτως όλων των άλλων παραμέτρων, εκτός τις τιμής, οικονομικά ev λέμε.

Ναι, θα βγουν φτηνά, με 20 χιλιάρικα, αλλά θα έχουν φτωχό εξοπλισμό και μικρή μπαταρία, μη περιμένετε 500χλμ αυτονομίας σε αυτοκινητόδρομο με 130 από ev των 20 χιλιαρικων, δε θα υπάρξει ποτέ.

Και στα 20 χιλιάρικα, μη περιμένετε φώτα ματριξ λεντ, αυτόνομη οδήγηση, ηλιοροφη, κάμερα οπισθοπορειας, τίποτα. Ένα κλιματιστικό και πολύ είναι.
Και τελική ταχύτητα Μαξ 130.
Και πολύ είναι.
Μπορεί 110 να είναι η τελική.
Και 0-100 σε 15''.
Σγα Σγα.

Το φτηνό ντατσια σπρινγκ, που μοσχοπούλησε άπειρα τεμάχια, τώρα έχει λίστα αναμονής 1 έτος στις αντιπροσωπείες της Ευρώπης. Και έχει μάξιμουμ θεωρητική αυτονομία εντός πόλης 300χλμ. Εκτός πόλης; 150.

Θέλει στάσεις. Καλό είναι να είναι μικρές.
Αυτά.

Αν είσαι λαρτζ όμως, παίρνεις μερτσεντες EQS και lucid και δεξερωγωτι και βγάζεις 800χλμ+ χωρίς στάση και κάνεις ολιγόλεπτη στάση φόρτισης σε 350-αρη φορτιστή σε χαϊ λουνζ καφέ που κλείνεις θέση με ραντεβού αν είσαι κάτοχος σούπερ εξτρα γκολντ μάστερκαρντ και τέτοιου πανακριβου ev.
 
Last edited:


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.340
Μηνύματα
2.937.402
Members
38.171
Νεότερο μέλος
GBOUGAS
Top