Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)




Μηνύματα
1.337
Reaction score
2.021
για την υπεραπόσβεση είχα διαβάσει το παρακάτω, και το οποίο ξαναείδα τώρα γραμμένο στο παραπάνω λινκ του @EAR στο # 5079
δεν ξέρω σίγουρα τι σημαίνει,
αλλά επειδή με έβαλε σε σκέψεις, έτρεξα τέλος Νοεμβρίου να προλάβω,
ξαναλέω, δεν ξέρω τι σημαίνει ούτε τισ ισχύει τώρα, ούτε βγάζω άκρη από παραπομπή σε παραπομπή,
όποιος όμως ενδιαφέρεται,
ας πάρει συγκεκριμένη απάντηση από λογιστή
και αν θέλει ας ενημερώσει και εδώ

Με βάση τις διατάξεις της παρ. 46 του άρθρου 72 του ΚΦΕ που προστέθηκε με το άρθρο 11 του ν. 4710/2020, οι πιο πάνω διατάξεις έχουν περιορισμένη ισχύ και εφαρμόζονται μόνο για τα πάγια που αποκτώνται στα φορολογικά έτη 2020 και 2021. Για τα έτη από το 2022 και μετά ως προς τη διενέργεια αποσβέσεων εταιρικών οχημάτων μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50 γρ. CO2/χλμ θα έχουν ισχύ και για αυτές τις επιχειρήσεις τα όσα αναφέρονται στα κεφάλαια Β και Γ της νέας εγκυκλίου 2206/2020.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.720
Reaction score
8.394
Συνολικα δηλαδή, ένα αυτοκίνητο 70 χιλιάρικα κοστίζει 12.

Και σε 3-4 χρόνια, το πουλάς 40 και σου μένουν τα ρέστα ως καθαρό κέρδος. Αν το θες, το πουλάς σε σένα. 😜

Η εταιρεία θα βγάλει κέρδος 30 χιλιάρικα, λόγω της αγοραπωλησίας αυτής. Εσύ θα έχεις πάρει με 40 χιλιάρικα ένα αυτοκίνητο που έχει 70.
Κι ο σκύλος χορτάτος.
Πρώτον, δεν υπάρχει εταιρεία με φόρο 50%. Ο εταιρικός φόρος είναι 24%, που όπως αντιλαμβάνεσαι είναι μια τεράστια διαφορά. Μόνο ένας ελεύθερος επαγγελματίας ίσως πληρώνει 50% αν είναι στο υψηλότερο κλιμάκιο (έχω καιρό να δω τις κλίμακες) αλλά όχι εταιρεία.

Δεύτερον, όταν (στο σενάριο σου) η εταιρεία στο πουλήσει 40 χιλιάρικα (αφού το έχει αποσβέσει) θα μπει στα ταμεία της ένα έσοδο 40 χιλιάρικα που θα φορολογηθεί κανονικά. Οπότε, όσο πιο κοντά στην τιμή αγοράς παραμείνει η αξία του, τόσο μικρότερο το όφελος από την αγορά του. Είναι φυσικά και η υπεραπόσβεση, που βοηθάει.

Οπότε, όπως έχουμε ξαναπεί, εκτός αν θες να παρανομήσεις χοντρά (και να πουλήσεις π.χ. για 1 χιλιάρικο ένα περιουσιακό στοιχείο που αξίζει 40) τότε δεν είναι τόσο μεγάλο το όφελος όσο λες. Όχι ότι δεν είναι σημαντικό, αλλά όχι τόσο υπερβολικό.
 


Μηνύματα
954
Reaction score
518
να ρωτήσω κάτι γτ σε εμένα τα μαθηματικά δεν βγαίνουν. εάν και δεν ξέρω εάν μιλάμε για ηλεκτρικά και μόνο ή και hybrid

ποιος ο λόγος να πάρει κάποιος hydrid οταν πχ το corolla κοστιζει 22.000 και το ι30 κοστιζει 17.000; υπολογιζοντας οτι σε 10χρονια να χρειαστεις μπαταρια 5000 με 7000...δεν ειναι ψεμα ολο αυτο;
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.634
Reaction score
87.037
για την υπεραπόσβεση είχα διαβάσει το παρακάτω, και το οποίο ξαναείδα τώρα γραμμένο στο παραπάνω λινκ του @EAR στο # 5079
δεν ξέρω σίγουρα τι σημαίνει,
αλλά επειδή με έβαλε σε σκέψεις, έτρεξα τέλος Νοεμβρίου να προλάβω,
ξαναλέω, δεν ξέρω τι σημαίνει ούτε τισ ισχύει τώρα, ούτε βγάζω άκρη από παραπομπή σε παραπομπή,
όποιος όμως ενδιαφέρεται,
ας πάρει συγκεκριμένη απάντηση από λογιστή
και αν θέλει ας ενημερώσει και εδώ
Τα διάβασα τα Β και Γ, πάλι υπεραπόσβεση έχουν
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
24.106
Reaction score
43.564
Από αυτό που διάβασα παραπάνω προκύπτει ότι η απόσβεση του ηλεκτρικού μπορεί να γίνει μέσα σε 2 χρόνια, γράφοντας δηλαδή αποσβέσεις στο 50% της αξίας του για κάθε ένα χρόνο, αντί για 6κόμακάτι χρόνια με απόσβεση στο 16% που είναι συνήθως σήμερα. Βέβαια ΑΝ θέλεις παίρνεις το 50% απόσβεση, μπορείς να επιλέξεις και μικρότερο συντελεστή! Στο τέλος δεν έχει κάποια ουσιαστική διαφορά, το φορολογικό σου όφελος θα είναι ίδιο στη λήξη της απόσβεσης.
Ο λόγος που μπορεί να θέλει κάποιος να πάρει μικρότερο συντελεστή αφορά αν θέλει να κάνει πώληση μετά από κάποιο διάστημα, είτε σε τρίτο πρόσωπο είτε στον εαυτό του (αυτοπαράδοση εφόσον είναι επαγγελματίας).
Η πώληση ή η αυτοπαράδοση γίνεται με παραστατικό όπου αναγράφεται η αξία που έγινε η πράξη και πάνω σε αυτή προκύπτει και ΦΠΑ. Επίσης αν η αξία είναι μεγαλύτερη από την αναπόσβεστη αξία του παγίου τη στιγμή της πώλησης τότε προκύπτει κέρδος για την επιχείρηση και αντίστοιχα φόρος (που θα πρέπει να συνυπολογιστεί σε αυτό που νομίζετε ότι κερδίζετε στην αγορά). Αν πάλι είναι μικρότερη τότε προκύπτει ζημία που αντίστοιχα μειώνει τα κέρδη και επιφέρει κατ' αναλογία μικρότερο φόρο.

Άρα, αν σκοπεύεις να το κρατήσεις προσωπικά να ξέρεις ότι σε αυτή την περίπτωση βολεύει να το κάνεις αφού έχει ολοκληρωθεί η απόσβεση ώστε να μην χρεωθείς ΦΠΑ στην αυτοπαράδοση. Αν θέλεις να γίνει γρήγορα πας στον αυξημένο συντελεστή απόσβεσης ώστε σε 2 χρόνια να το βγάλεις από την εταιρεία. Βέβαια αν το βγάλεις θα χάσεις και τα άλλα έξοδα που γράφεις στην επιχείρηση (ρεύμα, συντήρηση, επισκευές).
Αν τώρα θέλεις να το πουλήσεις τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα. Μπορείς πάντα να κάνεις αυτοπαράδοση και να κάνεις πώληση ιδιώτη προς ιδιώτη. Οπότε σε αυτήν την περίπτωση θέλεις πάλι να μην έχεις αναπόσβεστη αξία την ώρα της αυτοπαράδοσης.
Αν όμως το πουλάς σε άλλον με τιμολόγιο γιατί και αυτός θέλει να το εγγράψει στην επιχείρηση του και να γράφει τα έξοδα κίνησης του και την όποια απόσβεση της αγοράς του τότε θέλει προσοχή μεγάλη. Αν το έχεις αποσβέσει στα 2 χρόνια τότε θα πρέπει να το πουλήσεις με αξία ενός ευρώ....ή αλλιώς ότι ποσό βάλεις θα πρέπει να υπολογίσεις ότι θα πάει όλο κέρδος. Το πρόβλημα είναι ότι αν πουλήσεις ένα αυτοκίνητο που κάνει 70Κ σήμερα μετά από 2 χρόνια 1 ευρώ τότε υπάρχει μια περίπτωση να σου χτυπήσει την πόρτα ο εφοριακός και να σου πει ευγενικά 'μήπως μας δουλεύετε κύριε;'. Αν όμως έχεις αποσβέσει μόνο το 40% της αξίας του, επιλέγοντας 20% συντελεστή απόσβεσης ώστε να μηδενίσει στα 5 χρόνια, τότε μπορεί να το δώσεις σε μια αξία που μάλλον θα είναι πιο κοντά σε αυτή της αγοράς και αν είσαι και κάτω από την αναπόσβεστη θα εγγράψεις και αντίστοιχη ζημία άρα θα έχεις και φορολογικό όφελος.

Τέλος, υπάρχει και η υπεραπόσβεση που μπορείς να κάνεις και η οποία είναι 50% επί της απόσβεσης που έχεις επιλέξει και για αξία μέχρι τα 40Κ ΛΤΠΦ και +25% επί της απόσβεσης για το υπερβάλλον ποσό. Η οποία επιπλέον έκπτωση σε ποσοστό 50% και 25% επί των υπόψη δαπανών διενεργείται εξωλογιστικά με την υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος στα έτη απόσβεσης των υπόψη εταιρικών οχημάτων.
Όπως το καταλαβαίνω, αυτό πρόκειται για επιπλέον καθαρό όφελος που απολαμβάνεις (μπόνους, αυτό είναι ουσιαστικά το κίνητρο) και δεν επηρεάζει υπολειπόμενη αξία και αυτά που έγραψα παραπάνω.
Επίσης καταλαβαίνω ότι αυτό το έξτρα το καταγράφεις κάθε φορά, κάθε έτος δηλαδή, που γίνεται εγγραφή απόσβεσης. Όποτε για να το απολαύσεις στο σύνολο του θα πρέπει να κρατήσεις το αυτοκίνητο στην κατοχή της εταιρείας μέχρι τελικής απόσβεσης με ότι αυτό συνεπάγεται στα παραπάνω σενάρια. Από την άλλη είναι ένα μπόνους που μπορείς να το χρησιμοποιήσεις για να ισοφαρίσεις το λογιστικό κέρδος που ίσως προκύψει από πώληση αν τρέξεις και κάνεις τις αποσβέσεις γρήγορα πχ σε 2 χρόνια.

Συνοπτικά φαίνεται ότι το ουσιαστικό όφελος προκύπτει αν αγοράσεις αυτοκίνητο ηλεκτρικό στην εταιρεία σου ως πάγιο (εφόσον έχεις τέτοιο δικαίωμα) και το κρατήσεις μέχρι τελικής απόσβεσης που να συμπίπτει και με το τέλος της πραγματικής οικονομικής του ζωής.

Όλα αυτά ισχύουν στην περίπτωση αγοράς και όχι φυσικά για leasing.

Γενικά πάντως έχετε στο νου σας ότι δεν υπάρχει free lunch :biggrin:
 


dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.986
Reaction score
11.448
Αν ξέρει κάποιος αν όλα αυτά τα ωραία με τις υπεραποσβεσεις κλπ. ισχύουν για έναν απλό αυτοαπασχολουμενο που κόβει δελτία παροχής υπηρεσιών σε 1-2 πελάτες/εργοδότες ας στείλει πμ. Ισχύει για όλους τους ΚΑΔ;
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.634
Reaction score
87.037
Αν ξέρει κάποιος αν όλα αυτά τα ωραία με τις υπεραποσβεσεις κλπ. ισχύουν για έναν απλό αυτοαπασχολουμενο που κόβει δελτία παροχής υπηρεσιών σε 1-2 πελάτες/εργοδότες ας στείλει πμ. Ισχύει για όλους τους ΚΑΔ;
Που είναι ο @VLASSIS-S όταν τον χρειάζονται;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.506
Reaction score
140.261
Εδώ είστε.


Πάντως χρειάζεται λογιστής ενημερωμένος. Οι μισοί, από δική μου έρευνα, δε ξέρουν τίποτα απολύτως για τα ηλεκτρικά. 😂😜🤣

Γενικά πάντως έχετε στο νου σας ότι δεν υπάρχει free lunch :biggrin:
Λάθος, στο ηλεκτρικό, υπάρχει. 😎

Τα φορολογικά κίνητρα είναι αληθινά και σημαντικά.

Κατά τη γνώμη μου, μια πραγματική αγορά ev για πραγματικές ανάγκες, σε τιμή αγοράς που πραγματικά αντέχεις ανέτως οικονομικά, και για αυτοκίνητο που σκοπεύεις να το κρατήσεις, τα κίνητρα είναι μπόνους λεφτά στην τσέπη σου, εκεί που δε τα χρειαζόσουν καν.
 

Μηνύματα
1.521
Reaction score
1.258
Απόλυτα σωστά τα παραπάνω.

ΣΥΝ αποταμίευση ενέργειας για τις στοχαστικής φύσεως ΑΠΕ.

Αντλησιοταμιευση και μπαταριες.
Τες πα.



Λοιπόν.

Σας έχω νέα:


Ποιός μπαίνει με το κεφάλι στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης;

Ποια μεγάλη εταιρεία που αρχίζει από Ο έβαλε τα εξής στο καταστατικό της:

<<Στους νέους σκοπούς του καταστατικού περιλαμβάνεται ακόμη η ψηφιοποίηση και η παραγωγή ψηφιακού υλικού, η ηλεκτρική αυτοκίνηση και οι σταθμοί φόρτισης, συμβουλευτικές υπηρεσίες, κ.ά.>>

Βοήθεια για το κοινό: είναι στο ελληνικό χρηματιστήριο.

Δε το βρήκατε; ο ΟΤΕ φυσικά! 😎


ΥΓ. Δεν είναι "φήμες". 😜😂🤣😜😂🤣


Συντόμως, σταθμοί φόρτισης του ΟΤΕ στη γειτονιά σας. 😎
Αν πας πίσω το είχα γράψει πριν πολλές σελίδες.οχι για τον ΟΤΕ συγκεκριμένα.θα δείτε κι άλλους παρόχους τηλεπικοινωνιών να μπαίνουν στο παιχνίδι ;)
Δε μου κάνει εντύπωση.
Η πώληση ηλεκτρικής ενέργειας θα είναι πολύ πιο κερδοφόρα από τη πώληση καυσίμων
 


TGD

Μηνύματα
9.241
Reaction score
9.258
Η πώληση ηλεκτρικής ενέργειας θα είναι πολύ πιο κερδοφόρα από τη πώληση καυσίμων
Τότε γιατί φαλιρησαν μια ντουζίνα εταιρείες ρεύματος στο uk με την άνοδο των τιμών;
Αν δεν έχουν κάποια παραγωγή πως θα εξασφαλίσουν τις δικές τους τιμές αγοράς;
 

Μηνύματα
1.521
Reaction score
1.258
Τότε γιατί φαλιρησαν μια ντουζίνα εταιρείες ρεύματος στο uk με την άνοδο των τιμών;
Αν δεν έχουν κάποια παραγωγή πως θα εξασφαλίσουν τις δικές τους τιμές αγοράς;
Η πώληση ηλεκτρικής ενέργειας με σταθμούς φόρτισης.
Μιλάω για πρατήρια ηλεκτρικού ρεύματος για αυτοκίνητα.Τα αντίστοιχα βενζινάδικα.Είναι το μέλλον σε επενδύσεις αν και εφόσος δεν μπει άμεσα στο παιχνίδι το υδρογόνο.Εδώ λοιπόν παίζονται τα συμφέροντα
Ίσως γι αυτό να μη δούμε το υδρογόνο, ίσως γι αυτό να αργήσει.
Πιθανόν όμως να είναι και άμεση λύση για βασικά προβλήματα... ;)
 
Last edited:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.986
Reaction score
11.448
Δεν εχω ασχοληθει ακομη οποτε δεν εχω αποψη.
Θα επανελθω ενημερωμενος γιατι θα μου κοψει την καλημερα ο @EAR.
250 σελίδες νήμα, τί να τις κάνεις αν δεν ασχοληθεί ο Βλάσσης να μας πει αν πρέπει να σπάσουμε τον κουμπαρά ή όχι.
Money talks.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.488
Reaction score
31.463
Σχετικά με τα φυσικά κουμπιά που βεβαίως και βολεύουν και προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια στο δρόμο, που είναι και το ζητούμενο σε ένα όχημα, είναι εντελώς χαζό να περιμένεις από ιδιοκτήτη Tesla να παραπονεθεί για την οθόνη και την απουσία φυσικών διακοπτών.
Το ξέρει από πριν, έδωσε τουλάχιστον 40.000, το έχει οδηγήσει ίσως και πάνω από μία φορές πριν το πάρει, οπότε είναι δεδομένο ότι δεν τον ενοχλεί.
Δηλαδή, το να ρωτάς έναν καμμένο iphonάκια αν είναι καλά τα Android είναι εντελώς χαζό. 😅

Υγ: ακόμα και τέλειες να είναι οι φωνητικές εντολές, κάποια πράγματα θέλουν κουμπάκι.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.506
Reaction score
140.261
Όλα τα μοντέλα, όλες οι τιμές.


Χονδρικά, χαρίζουν το ΦΠΑ.

Στη Νορβηγία, χάριζαν το ΦΠΑ, έδιναν κι επιδότηση επιπλέον, εκεί το τερμάτισαν.


ΥΓ. Εξαιρετική η τιμή του νέου ΚΙΑ EV6 με τη μεγάλη μπαταρία. Πρόκειται για καταπληκτικό αυτοκίνητο, σε όλα τα τεστ το εκθειαζουν..
Πισοκίνητο, 230 άλογα, 530 χλμ αυτονομία, στα 36 χιλιάρικα.
Σούπερ.
 
Last edited:


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Safety Last
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.460
Μηνύματα
2.977.818
Members
38.325
Νεότερο μέλος
τασοςD
Top