Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)


Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Δεν γκρινιάζουμε για τα κουμπιά που (δεν) υπάρχουν πλέον στα κινητά γιατί τα θετικά της μεγάλης ενιαίας οθόνης είναι περισσότερα από τα αρνητικά (ένα από τα οποία παραμένει η μειωμένη ευχρηστία στην πληκτρολόγηση, σε σχέση με τα κουμπιά), ειδικά στις μέρες μας που δεν είναι κινητά τηλέφωνα, αλλά κινητά... computing devices that use the cellular network for connectivity, and also happen to operate as a phone, if needed. Αυτή η μετάβαση, βεβαίως, έγινε εφικτή (και) επειδή θυσιάσαμε τα κουμπιά...αλλά η θυσία είναι θυσία, και οφείλουμε να την αναγνωρίζουμε.

Κατί αντίστοιχο ισχύει και για τις οθόνες στα αυτοκίνητα.
Στο Volvo βρίσκω εξαιρετικά εκνευριστικό ότι η αλλαγή της θερμοκρασίας γίνεται μόνο από την οθόνη, ενώ υπάρχουν ήδη κάποια φυσικά κουμπιά και διακόπτες ακριβώς από κάτω... Είναι θέμα ασφάλειας, όπως αναφέρθηκε, αλλά και ευχρηστίας. Ακόμα κι αν το αμάξι πάει μόνο του στο μέλλον, ποτέ δε θα είναι καλύτερη μία μέθοδος που απαιτεί την προσοχή σου, 2-3 κινήσεις και 3 δευτερόλεπτα χρόνου από μία άλλη που μπορείς να την κάνεις με κλειστά μάτια, απαιτεί 1 κίνηση και 1 δευτερόλεπτο χρόνου για να ολοκληρωθεί.

5-volvo-xc40-recharge-t5-2020-lt-dashboard.jpg


Προσωπικά κατέληξα να αλλάζω με φωνητική εντολή (γιατί δεν κάθομαι να ψάχνω κουμπιά και ψηφιακά slider ενώ το αυτοκίνητο κινείται), αλλά όταν π.χ. έχεις κόσμο μέσα στο αυτοκίνητο που συζητάει, δεν είναι λύση ("σκάστε να αλλάξω θερμοκρασία";!). Πέρα που αισθάνεσαι χαζός/geeky - ειδικά παρουσία τρίτων - κάτι που έχει αποδειχθει ότι ισχύει και στους smart assistants σε οικιακό περιβάλλον, οι οποίοι δεν έχουν το uptake που περίμεναν οι εταιρείες (ειδικά για time sensitive εντολές).

Τουλάχιστον έχουν κρατήσει (προς το παρόν) φυσικά κουμπιά στο τιμόνι και δεν έχουν αυτά τα τραγικά touch sensitive που έχει ξεκινήσει π.χ. να βάζει το VAG group και τους κράζουν σε όλα τα reviews.
 
Last edited:

gid

Μηνύματα
8.349
Reaction score
9.618
Υγ: ακόμα και τέλειες να είναι οι φωνητικές εντολές, κάποια πράγματα θέλουν κουμπάκι.
Είμαι περίεργος, τι θα ήταν αυτά, θες να μας δώσεις ένα παράδειγμα;
 



alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.485
Reaction score
31.461
Είμαι περίεργος, τι θα ήταν αυτά, θες να μας δώσεις ένα παράδειγμα;
Αυτά που έχουν τι μεγαλύτερη χρήση κατά την διάρκεια της οδήγησης. Για έμενα είναι τα παράθυρα και η θερμοκρασία καμπίνας. Για άλλον κάτι άλλο. 5 μνημες για ραδιόφωνο πχ, γιατί όχι. Μια έρευνα μπορεί πολύ εύκολα να βρει τα 10 βασικά κουμπιά των οδηγών.
Αν υπάρχει η δυνατότητα να το ανεβάσω - κατεβάσω 1 εκατοστό ή 2 ή 3 φωνητικά ΟΚ, αλλά και πάλι έρχονται άλλα πρόβλημα όπως αυτό παραπάνω "σκάσε να κατεβάσω το τζαμί", "πάψε να το βάλω στους 22°" κλπ.
Αν σπαταλήσω χρόνο θα βρω και άλλα.
Δίνω πολύ μεγάλη σημασία στο user friendly, user experience όπως θες πες το. Να τα βράσω τα άλογα και την εμφάνιση αν είναι να μου σπάει τα νεύρα. Και το έχω πληρώσει μάλιστα και ένα σκασμό χρήματα.
 
Last edited:

gid

Μηνύματα
8.349
Reaction score
9.618
Εγώ πάλι αναρωτιέμαι πόσα κουμπιά θα χρειάζονταν για να υποστηριχθούν οι ολοένα και περισσότερες λειτουργίες που προσφέρουν τα σύγχρονα ΙΧ (προφανώς μερικές δεκάδες!) και αν θα ήμουν ποτέ σε θέση να βρω το κατάλληλο κατά περίιπτωση "τυφλά", χωρίς δηλαδή να πάρω το βλέμμα μου από το δρόμο..... Και συμπεραίνω πως δεν υπάρχει καν θέμα προς συζήτηση.... Αντί να απαντήσω στον συνομιλητή μου, θα μιλήσω στο σύστημα. Δεν είναι σύνθετο θέμα. Αυτός θα καταλάβει τι έκανα και θα συνεχίσουμε την κουβέντα σα να μη συνέβη τίποτε.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.485
Reaction score
31.461
Τα οχήματα, συνεχώς, θα μπορούν να κάνουν παραπάνω πράγματα.
Ας βάλουν στην κονσόλα μια με δύο γραμμές με προγραμματιζόμενα κουμπιά με μια μικρή οθόνη να μπορείς να βάζεις λειτουργία θες, όπου θες.
Λύσεις υπάρχουν, για όλα. 30.000 ζητάνε για το 500αράκι. Ας βάλουν και κάτι.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
24.103
Reaction score
43.554
Και λίγο αρχαία ιστορία.
Το πρώτο αμάξι που έβαλε (πολύ) μεγάλη οθόνη touch για infotainment και λειτουργίες ήταν το Volvo XC90. Μπορεί να κάνω και λάθος και να μου διαφεύγει τώρα κάποιο άλλο μοντέλο πριν από αυτό.
Όταν λοιπόν βγήκε τότε το XC90 με το νέο σχεδιασμό ήμουν στη φάση αναζήτησης ενός μεγάλου luxury SUV και το ζήτησα test drive και μου το έδωσαν για ένα ΠΣΚ και πήγα ένα ωραίο ταξιδάκι στη Μονεμβασιά με την κυρά.
Ένας από τους λόγους που δεν το επέλεξα τότε ήταν και η μεγάλη touch οθόνη. Μετά την πρώτη μέρα ήταν ήδη γεμάτη δαχτυλιές. Προσωπικά με εκνευρίζει πάρα πολύ να φαίνονται οι δαχτυλιές στην οθόνη, δεν μπορώ να βλέπω ούτε έναν κόκκο σκόνης στο ταμπλό και έχω ψιλοκινδυνέψει πολλές φορές προσπαθώντας να τεντωθώ εν κινήσει να διώξω μια σκονίτσα που μου έχει κάτσει στο μάτι στην άλλη άκρη του ταμπλό. Πολύ περισσότερο για ένα αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιούσα επαγγελματικά για μεταφορά προσώπων. Να μπαίνει ο πελάτης και να βλέπει δαχτυλιές παντού στην οθόνη! Ακόμη και αν την έχεις καθαρίσει πιο πριν όλο και κάτι θα χρειαστεί να κάνεις, μα τον κλιματισμό, μα το ηχοσύστημα και θα την ακουμπήσεις ξανά και ξανά. Να μην πω ότι αν το χειρίζεται κι άλλο πρόσωπο το αυτοκίνητο η κατάσταση γίνεται φρικαλέα. Εχω μεγάλο θέμα με το αυτοκίνητο της κυράς όπου με τις κρέμες που έχει συνήθως τα χέρια της το δέρμα στο τιμόνι την έχει ακούσει! Εννοείται ότι τα δικά μου δεν τα έχει οδηγήσει ποτέ.

Βέβαια από τότε αυτό έχει γίνει πλέον σύνηθες, όλα τα αμάξια έχουν touch οθόνη. Θα το πιούμε το φαρμάκι αν δεν υπάρχει εναλλακτική αλλά δεν είναι ωραίο πως να το κάνουμε, πέρα του ότι σαφώς δεν είναι user friendly όλο αυτό το interface και ο λόγος που το κάνουν είναι γιατί γλιτώνουν πολλά λεφτά αντικαθιστώντας κουμπιά με software.
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Ούτε πριν είχαν κουμπιά για όλες τις λειτουργίες τους τα αυτοκίνητα. Εδώ και πολλά (15+) χρόνια οι περισσότερες είναι θαμμένες σε μενού στις ψηφιακές οθόνες (infotainment ή/και στο ψηφιακό κομμάτι του πίνακα οργάνων). Μάλιστα, πολλές από αυτές δεν μπορείς καν να τις πειράξεις ενώ κινείται το αυτοκίνητο, ακριβώς για να μην κοιτάς την οθόνη αντί τον δρόμο. Απόλυτα φυσιολογικό.

Προφανώς δε ζήτησε κανείς να βάλουν κουμπιά για να αλλάζουμε το χρώμα στον φωτισμό στο εσωτερικό ή για να ορίζουμε το πόσα δευτερόλεπτα θα μένουν τα φώτα όταν κλειδώσουμε ή για το πόσο "επιθετικό" θα είναι το lane assist.... Η γκρίνια υπάρχει (όχι μόνο από εμάς, αλλά κι από τον ειδικό τύπο στο σύνολό του) για τις βασικές λειτουργίες που χρειαζόμαστε πολλές φορές ενώ οδηγούμε, και που ξαφνικά "μεταναστεύουν" σε οθόνες - όπως τη ρύθμιση της θερμοκρασίας που συζητάμε.
Ποιές είναι το γνωρίζουν ήδη οι κατασκευαστές καλύτερα από εμάς, γι'αυτό και τις άφησαν τελευταίες με κουμπιά, πριν τα καταργήσουν κι αυτά..

Μετά την πρώτη μέρα ήταν ήδη γεμάτη δαχτυλιές.
Το μεγάλο κουμπί σβήνει την οθόνη για να μπορείς να την καθαρίσεις - και σου δίνει και δώρο πανάκι για το σκοπό αυτό η Volvo. :p
Όντως οι δαχτυλιές είναι ένα θέμα..
 

Μηνύματα
63
Reaction score
108
Αν υπάρχει η δυνατότητα να το ανεβάσω - κατεβάσω 1 εκατοστό ή 2 ή 3 φωνητικά ΟΚ, αλλά και πάλι έρχονται άλλα πρόβλημα όπως αυτό παραπάνω "σκάσε να κατεβάσω το τζαμί", "πάψε να το βάλω στους 22°" κλπ.
Στην αλεξα όποτε κι αν της λέω βάλε τον θερμοστάτη στους 22 το πιάνει. Με φασαρία, με φωνές, με νιαουρίσματα, κανένα θέμα. Επειδή μάλιστα πιάνει απλά τις λέξεις κλειδιά, αν γουστάρεις, δεν σχηματίζεις καν προτάσεις. Alexa thermostat 22. Χωρίς παύση/αναμονή/τπτ.
Το ίδιο και φώτα, τιβί, ηχοσύστημα, κτλ κτλ.
Όταν είχε πρωτοβρεί (μόνο US/UK) δεν καταλάβαινε βέβαια καν τα ελληνοαγγλικά μου. :D
Η τεχνολογία είναι εδώ. Αν βέβαια βάζουν implementations όπως αυτό της peugeot, φέξε μου και γλίστρησα.
Το google assistant στο αυτοκίνητο (μεσω android auto) παίζει τέλεια πάντως για τα βασικά (navigation, calls,...).
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.485
Reaction score
31.461
Στην αλεξα όποτε κι αν της λέω βάλε τον θερμοστάτη στους 22 το πιάνει. Με φασαρία, με φωνές, με νιαουρίσματα, κανένα θέμα. Επειδή μάλιστα πιάνει απλά τις λέξεις κλειδιά, αν γουστάρεις, δεν σχηματίζεις καν προτάσεις. Alexa thermostat 22. Χωρίς παύση/αναμονή/τπτ.
Το ίδιο και φώτα, τιβί, ηχοσύστημα, κτλ κτλ.
Όταν είχε πρωτοβρεί (μόνο US/UK) δεν καταλάβαινε βέβαια καν τα ελληνοαγγλικά μου. :D
Η τεχνολογία είναι εδώ. Αν βέβαια βάζουν implementations όπως αυτό της peugeot, φέξε μου και γλίστρησα.
Το google assistant στο αυτοκίνητο (μεσω android auto) παίζει τέλεια πάντως για τα βασικά (navigation, calls,...).
Μιλάς για σπίτι; Και με το Google Assistant δεν έχω θέμα. Δίνω εντολές όταν βλέπω ταινία. Ούτε στο αυτοκίνητο έχω. Αλλά μιλάμε για Google και Amazon και Apple. Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει δρόμο ακόμα. Άσε που σε μερικά οχήματα Renault Megane που μπήκα, το touch είναι απαράδεκτο. Μου θυμίζει Android κινητά αρχές δεκαετίας 2010.
 

Μηνύματα
63
Reaction score
108
Ακριβώς όπως τα λες είναι. Δες κράξιμο που έκανα στους άλλους Γάλλους πιο πάνω εγώ.

Δεν φταίει η τεχνολογία όμως, φταίει που δεν έχουν επενδύσει στον τομέα.
Να μειώσουν τα αλόγατα και να επενδύσουν στο ΙΤ λίγο παραπάνω οι δεινόσαυροι.

Τα voice commands είναι μια χαρά λύση, όμως απο την άλλη, εγώ προτιμώ και τα sliders/buttons σε κάποιες φάσεις συν οτι είναι απαραίτητα σε ανθρώπους με δυσκολίες στην ομιλία.
Και τα 2 όμως μπορούν να υπάρχουν. Δεν είναι ανάγκη να διαλέξουμε.

Εκτός απο τους τεσλαδες που θα κάνουν ότι τους πει ο σωτήρας τους.
 

Zizik

Safety Last
Super Moderator
Μηνύματα
43.124
Reaction score
77.227
όλα τα αμάξια έχουν touch οθόνη
Κάποια συνεχίζουν να προσφέρουν εναλλακτική όπου δεν χρειάζεται να αγγίξεις την οθόνη. Μόνο τέτοια θέλω, τέτοιο έχω και τέτοια θα έχω για όσο υπάρχουν γιατί οθόνη αγγίζω σε μεγάλη ανάγκη μόνο. :tongue:

Στο άλλο που είναι μόνο touch, έχω πανί κοντά. >:(

(navigation, calls,...)
Σ' αυτά και μόνο λειτουργούσαν απο παλιά σχετικά σωστά οι φωνητικές των αυτοκινήτων.
Στα υπόλοιπα βρίσκεται συνήθως το πρόβλημα, αν και επιτέλους σε κάποιες εταιρείες βελτιώνεται η αλλαγή θερμοκρασίας και η ένταση για παράδειγμα. Φαίνεται πως έχουν επίπεδα κατανόησης εντολών. :roflmao:

Όταν κινούμαι με υψηλότερες ταχύτητες ή με ανοιχτή ηλιοροφή όλα πάνε περίπατο...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.497
Reaction score
140.236
Προσωπικά μαζί σας είμαι στα κουμπιά, και γω θα'θελα να' χει περισσότερα κουμπιά το id3, τόσο για τη θερμοκρασία (η οποία ρυθμίζεται είτε από την οθόνη, είτε από ξεχωριστή (δίκην κουμπιού) επιφάνεια αφής slider, είτε με φωνητικές εντολές), και για τα μπρος πίσω παράθυρα, που για να γλυτώσουν ένα διακόπτη τα έχουν με επιλογή τα ίδια 2 κουμπιά να δουλεύουν είτε για τα εμπρός είτε για τα πίσω παράθυρα. Ακόμα μπερδεύομαι με αυτά..🤣😂😜

Έχει φάει γενική κατακραυγή η VW από κάθε ριβγιού για τους διακόπτες στα παράθυρα. Μα για 1 επιπρόσθετο; είναι δυνατόν;

Κι όμως. Μας γράφει όλους κανονικά, και συ εχιζει σε όλα τα μοντέλα αυτή την τακτική.

Δε νομίζω να μας ακούσει κανένας κατασκευαστής. Δεν βλέπω να επανέρχονται πλήκτρα.

Καλώς ή κακώς, η πορεία των χειριστηρίων στα αυτοκίνητα, ακολουθεί (νομίζω είναι σαφές) την πορεία των κινητών τηλεφώνων, κι όπως τα κινητά τηλέφωνα που κάποτε ήταν απλώς τηλέφωνα τώρα έγιναν "συσκευές πολλαπλών δυνατοτήτων που μπορούν να κάνουν και κλησεις", έτσι και τα αυτοκίνητα που κάποτε ήταν απλώς αυτοκίνητα να σε παν από δω εκεί, τώρα είναι συσκευές που κάνουν παπάδες (παίζεις βιντεοπαιχνίδια, κάνεις κλήσεις, βλέπεις χάρτες, ακούς steaming υπηρεσίες, βλέπεις βίντεο ή/και streaming, δίνεις ρεύμα στο σπίτι, κλπ), και μπορούν να σε παν και όπου θες. 🤣😂😜
 

Μηνύματα
2.763
Reaction score
1.532
Μέχρι πριν πέρυσι το καλοκαίρι, σκεφτόμουν πολυ σοβαρά την αγορά ενός 100% ηλεκτρικού αυτοκινήτου . Ωστόσο ένα γεγονός με έκανε να το σκεφτώ ξανά και ξανά και τελικά μάλλον τείνω προς το plug-in hybrid.

Αφορμή για την ¨οπισθοδρόμηση" ήταν το εξής περιστατικό: Επιστρέφοντας απο Ελλάδα όπου είχα ταξιδέψει οδικώς απο Βέλγιο στο συνοριακό σταθμό του Horgos στα σύνορα Σερβίας-Ουγγαρίας για να διανύσουμε μια απόσταση 1400μ. είμαστε σε αναμονή...8.30 ώρες. Δεν είναι τυπογραφικό. 8.30 ώρες είμασταν μέσα στο αυτοκίνητο με 32-33 βαθμούς για μεγάλο χρονικό διάστημα περιμένοντας να περάσουμε τα σύνορα. Ποτέ δεν καταλάβαμε για ποιο ακριβώς λόγο συνέβει αυτό ωστόσο ήταν μια τραγική εμπειρία.

Η ερώτηση τώρα είναι τι θα συνέβαινε σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κάτω απο τέτοιες συνθήκες ? Ο κλιματισμός λειτουργούσε σχεδόν αδιάλλειπτα με σύντομα διαστήματα παύσης οπου βγαίναμε να ξεμουδιάσουμε. Παράθυρα δεν άνοιγαν γιατί απ'οξω παραμόνευαν οι ορδές των Τούρκων που επέστρεφαν Γερμανία με 32 παιδιά ανα οικογένεια αμολημένα να χ3ζουν και να κατουράνε παντού, αποφάγια στο πλαι του δρόμου, κουβέρτες ωραίες πικέ στρωμένες στην άσφαλτο κι άλλα ρομαντικά...
 

Μηνύματα
63
Reaction score
108
Η ερώτηση τώρα είναι τι θα συνέβαινε σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κάτω απο τέτοιες συνθήκες ?
1KWH ο κλιματισμός, κατί ψιλικοκό το ραδιόφωνο 0 κατανάλωση το "ρελαντί", οπότε θα έχανες, ας πούμε 10KWH μαξ;
Με λίγο λογική θερμοκρασία καμπίνας, 8;

Βέβαια αν κάνεις τέτοια ταξίδια γιατί να πάρεις ηλεκτρικό; Ούτε οι πωρωμένοι δεν θα στο προτείνουν νομίζω.
 

TGD

Μηνύματα
9.240
Reaction score
9.258
Εγώ από την άλλη νομίζω ότι τα plugin hybrid είναι πλέον η χειρότερη επιλογή. Δεδομένου ότι τα καθαρά ηλεκτρικά έχουν αρχίσει να έχουν σοβαρές αυτονομίες.
Έχεις αυτονομία ηλεκτρική ίσα-ίσα για να πας στη δουλειά και μετά κουβαλάς όλο το βάρος και καις βενζίνη στο ταξίδι. Φθηνότερο θα έρθει ένα μικρό ηλεκτρικό για την πόλη συν ένα ντήζελ για τα ταξίδια.
Γνωστός με Volvo XC40, το ίδιο λέει. Κι έχει παρκινγκ στο σπίτι για να το φορτίζει κάθε μέρα.
 

Μηνύματα
2.763
Reaction score
1.532
Εγώ από την άλλη νομίζω ότι τα plugin hybrid είναι πλέον η χειρότερη επιλογή. Δεδομένου ότι τα καθαρά ηλεκτρικά έχουν αρχίσει να έχουν σοβαρές αυτονομίες.
Έχεις αυτονομία ηλεκτρική ίσα-ίσα για να πας στη δουλειά και μετά κουβαλάς όλο το βάρος και καις βενζίνη στο ταξίδι. Φθηνότερο θα έρθει ένα μικρό ηλεκτρικό για την πόλη συν ένα ντήζελ για τα ταξίδια.
Γνωστός με Volvo XC40, το ίδιο λέει. Κι έχει παρκινγκ στο σπίτι για να το φορτίζει κάθε μέρα.
Θεωρώ οτι τα πάντα εξαρτώνται απο την χρήση που κάνει ο καθένας. Προσωπκά για τα 30χλμ που κάνω 1-2 φορές τη βδομάδα για τη δουλειά το plug in με καλύπτει. Απο την άλλη για τις μεγαλύτερες αποστάσεις, τουλάχιστον στο δυτικό πολιτισμένο κόσμο το δίκτυο είναι αρκετά ανεπτυγμένο και δεν αντιμετωπίζεις πρόβλημα...και προς αποφυγή παρεξηγήσεων στο συγκεκριμένο κομμάτι που είχαμε εγκλωβιστεί δεν υπήρχε πρίζα ουτε για δείγμα.
 
Last edited:

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
6.019
Reaction score
12.846
και για τα μπρος πίσω παράθυρα, που για να γλυτώσουν ένα διακόπτη τα έχουν με επιλογή τα ίδια 2 κουμπιά να δουλεύουν είτε για τα εμπρός είτε για τα πίσω παράθυρα. Ακόμα μπερδεύομαι με αυτά..🤣😂😜

Έχει φάει γενική κατακραυγή η VW από κάθε ριβγιού για τους διακόπτες στα παράθυρα. Μα για 1 επιπρόσθετο; είναι δυνατόν;
:oops:

Αυτό είναι χειρότερο κι από κάποια άλλα που είχαν τους (μόνο 2, προφανώς) διακόπτες για τα εμπρός παράθυρα στη μεσαία κονσόλα!
 


Staff online

  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"
  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.457
Μηνύματα
2.977.669
Members
38.323
Νεότερο μέλος
Sotimο
Top