Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.830
Reaction score
136.847
Για την χρήση που περιγράφει ο @dapost, δεν του κάνει το Nissan Leaf; (δεν γνωρίζω εάν και πόση διαφορά τιμής έχει από το iD3, πρόταση κάνω)
Το νισαν είναι στα ίδια λεφτά με το id3, και συγκριτικά έχει τα εξής μειονεκτηματα:

1. Πλατφόρμα από ICE, με τούνελ στα πόδια του μεσαίου πίσω επιβάτη
2. Μεγάλο καπό μπροστά, από τη χρήση για κινητήρα προφανώς, τζάμπα μήκος
3. Μπροστά κίνηση
4. Άθλιο infotainment, χειρότερο κι από των Γερμανών. Είναι παλιό..
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.969
Reaction score
11.407
Τόσο που αργούν οι παραδόσεις, μέχρι να παραλάβεις έχει βγει το νέο μοντέλο κι εσύ παραλαμβάνεις το παλιό.
Μεγάλο θέμα οι καθυστερήσεις.

Αλλά επειδή οι ευσεβείς πόθοι δεν κοστίζουν τίποτα, να ένα ακόμη που θα μου άρεσε, αν φυσικά βγει στην παραγωγή:



 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.830
Reaction score
136.847
Θα βγει σίγουρα, αλλά δε ξέρω αν θα ζούμε όταν θα βγει. 😁😂😜🤣😅

Το 2060 ίσως. 😄😆😂😝🤣😀

Σοβαρά, άσε την τογιοτα, κοιμάται.

Ενδιαφέρον είναι σίγουρα το νέο σμαρτ που θα σουβ-ίζει, και πιθανώς να σκάσει μύτη εντός του έτους, ή στις αρχές του 23.

Smart #1 EV SUV


Αν βγει 800 βολτ, όπως λένε, θα μπορεί να φορτίζει σε 10-15'..
 
Last edited:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.969
Reaction score
11.407
Θα βγει σίγουρα, αλλά δε ξέρω αν θα ζούμε όταν θα βγει. 😁😂😜🤣😅

Το 2060 ίσως. 😄😆😂😝🤣😀

Σοβαρά, άσε την τογιοτα, κοιμάται.

Ενδιαφέρον είναι σίγουρα το νέο σμαρτ που θα σουβ-ίζει, και πιθανώς να σκάσει μύτη εντός του έτους, ή στις αρχές του 23.
Α, κι αυτό, ναι.

Λοιπόν, καταλάβατε τι θέλω.

Όταν βγει μικρό σουβ με πέντε χρόνια εγγύηση και τιμή μικρότερη από το id.3, στείλτε μου pm ;)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.830
Reaction score
136.847
Εκτός από το σμαρτ, που σίγουρα σου ταιριάζει καπάκι σε όσα είπες, δες τον παραπάνω σύνδεσμο, δεν νομίζω να σκάσει μύτη κάτι άλλο εντός του έτους. (μικρή επιφύλαξη για Τεσλα).

Μέχρι τότε, δεν θα σου πρότεινα κάτι άλλο, εκτός από το μικρό 45-αρι, το id3.

Ο χαβαλες είναι ότι id3 μπορείς να παραγγείλεις χθες, και να το χαίρεσαι σε κάνα 6-μηνο που θα το πάρεις, ενώ πχ σμαρτ πιθανώς να μπορείς να παραγγείλεις του χρόνου τέτοια εποχή, και να θέλει περισσότερο από 6-μηνο για να έρθει...
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.969
Reaction score
11.407
Όπως έχω ξαναπεί, καινούργιο αυτοκίνητο χωρίς μεγάλη εγγύηση δεν παίρνω, εκτός αν είναι leasing ;-) Με εγγύηση, παίρνω και ladα.

Πριν 1.5 χρόνο διστακτικά ενέδωσα στην οικογενειακή αγορά ενός renegade (με 4 χρόνια εγγύηση). Το έχω πάει συνεργείο για:
1. AC, δεν είχε ψυκτικό.
2. Μπαταρία, χωρίς προειδοποίηση ή ένδειξη, πήγε με γερανό συνεργείο.
3. Ένδειξη χαλασμένης τετρακίνησης που δεν ήταν χαλασμένη.
4. Engine misfire, το ψάνχουν καμία βδομάδα τώρα...

Στον 5ο χρόνο, αν ζούμε, σουτ.
Εκτός από το σμαρτ, που σίγουρα σου ταιριάζει καπάκι σε όσα είπες, δες τον παραπάνω σύνδεσμο, δεν νομίζω να σκάσει μύτη κάτι άλλο εντός του έτους. (μικρή επιφύλαξη για Τεσλα).

Μέχρι τότε, δεν θα σου πρότεινα κάτι άλλο, εκτός από το μικρό 45-αρι, το id3.

Ο χαβαλες είναι ότι id3 μπορείς να παραγγείλεις χθες, και να το χαίρεσαι σε κάνα 6-μηνο που θα το πάρεις, ενώ πχ σμαρτ πιθανώς να μπορείς να παραγγείλεις του χρόνου τέτοια εποχή, και να θέλει περισσότερο από 6-μηνο για να έρθει...
Τα id3 δε φτάνουν για όλα τα μέλη του φόρουμ ;-) Επιπλέον, έχω επιτελέσει το καθήκον μου ως πελάτης του VAG. Τώρα ολοκληρώνω και με τη Stellantis.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.830
Reaction score
136.847
Υπάρχει πάντα η επιλογή του λίζινγκ για 2 χρόνια, και μετά πας για άλλο.

Άμεσα, id3. Λίζινγκ. Έχει.. Νορμάλ τιμές.

Με λίζινγκ θα κοιτούσα και πεζό. Δεν ξέρω τιμές αν έχουν καλές, ούτε αν τα δίνουν λίζινγκ..

Θα έχει φτωχό εξοπλισμό, κλπ, αλλά δε σε νοιάζει, δε το αγοράζεις, το νοικιάζεις για 2 χρόνια. Κι αντε γειά μετά.


ΥΓ. Ασχέτως του τι λένε, το Φορντ μαστανγκ μαχ ί και το KIA EV6, είναι αμφότερα εξαιρετικές επιλογές για αγορά. Όπως και το BMW i4, εννοείται.

Όχι για σένα, όχι για αυτά που θες. Γενικά λέω.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.549
Reaction score
84.049
Χίλιες φορές καλύτερο απο ΦάουΒε. :biggrin:
Και εμένα μου άρεσε πολύ, αλλά αποκλείστηκε λόγω τιμής: σχεδον στα χρήματα του εισαγωγικού id3 ενώ ειναι πολύ μικρότερο και με αστείο πορτ μπαγκάζ.

Αν ηταν 5000 φτηνότερο θα το σκεφτόμουν, είχε και ετοιμοπαράδοτο.

Πάρα πολύ καλό για μικρό πόλης.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.830
Reaction score
136.847
Το παλιό Smart for four πώς κάθεται σε σύγκριση με το e-up;
To up έχει πολύ καλύτερη αυτονομία (ιδίως με την καινούρια μπαταρία) και είναι πολύ πιο "αυτοκίνητο" από το σμαρτ.

Ξανακυκλοφορει τώρα.
Νέα παρτίδα.

Το είχαν σταματήσει, είπαν τέλος, θα βγάλουμε το id2, αλλά επειδή πάει πολυ μακριά η βαλίτσα με το id2, και είχε αυξημένη ζήτηση, το ξεκινάνε ξανά. Νομίζω με μερικές βελτιώσεις σε σημεία.
 

TGD

Μηνύματα
8.600
Reaction score
8.621
Το Smart ForFour στην ICE εκδοχή είναι ένα Renault Twingo. Ο μόνος λόγος που προτίμησα το Mii από το Twingo ήταν το κόστος. Γι' αυτό αναρωτήθηκα τι γίνεται (πέρα από την αυτονομία που στη νέα έκδοση του e-up είναι σαφώς μεεγαλύτερη).
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.830
Reaction score
136.847

BMW iX στα 74km/h.

Θυμιζω, Cupra Born στα 75.

Και μερικά ακόμη, από το ανωτέρω λινκ

Previous results of the km77.com's moose test for reference (initial speed):

2019 Tesla Model 3 LR AWD - 83 km/h (52 mph)
2021 Tesla Model Y LR AWD - 83 km/h (52 mph)
2021 Hyundai Ioniq 5 (RWD, 72.6 kWh) - 82 km/h (51 mph)
2018 BMW i3s [video] - 79 km/h (49 mph)
2021 Kia EV6 (RWD, 77.4 kWh) - 78 km/h (48 mph)
2020 Porsche Taycan Turbo S - 78 km/h (48 mph)
2021 Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo - 78 km/h (48 mph)
2019 Audi e-tron [video] - 77 km/h (48 mph)
2021 Dacia Spring - 77 km/h (48 mph)
2020 MINI Cooper SE - 77 km/h (48 mph)
2020 Renault Twingo Z.E. [video] - 77 km/h (48 mph)
2020 Peugeot e-208 - 76 km/h (47 mph)
2021 Audi e-tron GT - 75 km/h (47 mph)
2020 Audi e-tron Sportback [video] - 75 km/h (47 mph)
2021 Fiat 500 electric - 75 km/h (47 mph)
2020 Honda e - 75 km/h (47 mph)
2020 Opel Corsa-e [video] - 75 km/h (47 mph)
2022 BMW iX xDrive40 - 74 km/h (46 mph)
2021 Citroën ë-C4 [video] - 74 km/h (46 mph)
2018 Hyundai Kona Electric [video] - 74 km/h (46 mph)
2020 Mazda MX-30 - 74 km/h (46 mph)
2018 Jaguar I-PACE - 73 km/h (45 mph)
2021 Volkswagen ID.4 - 73 km/h (45 mph)
2022 Mercedes-Benz EQS - 72 km/h (45 mph)
2020 Jeep Renegade 4xe [video] - 70 km/h (44 mph)
2019 SEAT Mii Electric - 70 km/h (44 mph)
2016 Tesla Model X [video] - 70 km/h (44 mph)
2019 Ford Kuga PHEV (Ford Escape PHEV in the U.S.) [video] - 68 km/h (42 mph)
2019 Kia Soul EV (e-Soul) [video] - 68 km/h (42 mph)
2021 Skoda Enyaq iV - 67 km/h (42 mph)
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.830
Reaction score
136.847
Για του λόγου το αληθές
To KIA EV6 συνεχίζει την συλλογή βραβείων και διακρίσεων σε διακεκριμένους θεσμούς σε όλη την Ευρώπη. Οι διακρίσεις μέχρι σήμερα περιλαμβάνουν: Νικητής του 2022 What Car?, βραβείο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» «Crossover of the Year» στα βραβεία TopGear.com 2021, Νικητής «Premium» στα βραβεία Γερμανικού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2022 και κοινός νικητής των εναρκτήριων βραβείων «Best Cars of the Year» 2021/2022. Το EV6 έχει επίσης προκριθεί στα βραβεία European Car of the Year 2022, με τον νικητή να ανακοινώνεται στις 28 Φεβρουαρίου
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.830
Reaction score
136.847
Αντιγράφω από φίλο:

«καλύτερα» ηλεκτρικά θα αργήσουν υπερβολικά πολύ να έρθουν. Επειδή τα θέματα χωρητικότητας, ταχύτητας φόρτισης και μακροζωίας είναι super hot, οποιαδήποτε πρόοδος στις μπαταρίες παρουσιάζεται από τα μέσα με πομπώδεις κλικοθηρικούς τίτλους τύπου «breakthrough».

Σε αυτά προσθέτουμε και την ανάγκη των startup μπαταριών να πάρουν επενδύσεις και άρα να διογκώσουν τα χαρακτηριστικά των τεχνολογίων που θέλουν να πουλήσουν.

Η πραγματικότητα βέβαια είναι τελείως διαφορετική. Ναι μεν η χημεία παίζει ρόλο στη χωρητικότητα, την ταχύτητα φόρτισης και την μακροζωία αλλά τον ίδιο και ίσως μεγαλύτερο ρόλο παίζει η τιμή. Η τιμή εξαρτάται από (α) την απαιτούμενη επένδυση για το εργοστάσιο, (β) το κόστος των πρώτων υλών, (γ) το κόστος του pack και του συστήματος ψύξης/θέρμανσης και προστασίας από φωτιά.

Πχ στης LFP, η χημεία έχει χαμηλή χωρητικότητα και είναι φθηνή και δε παίρνει φωτιά. Άκρα μπορούμε να τις βάλουμε σε πιο λεπτο pack που θα χωράει περισσότερες μπαταρίες για περισσότερο range. Ελπίζω να καταλαβαίνετε τι εννοώ.

Τρία συμπεράσματα:
1. Το ότι μια χημεία ανακοινώνει καλά αποτελέσματα δεν σημαίνει σχεδόν τίποτα για το άμεσο μέλλον της ηλεκτροκίνησης
2. Θα πρέπει να μας ενδιαφέρουν οι ανακοινώσεις για την παραγωγή, και όχι για τη χημεία
3. Πάρτε ηλεκτρικό τώρα, αυτές οι ανακοινώσεις κάνουν 10 χρόνια να βγουν απ το εργαστήριο, να γίνουν γραμμή παραγωγής με καλή απόδοση και κόστος και τελικά να γίνουν προϊόν. Αν περιμένεις για «καλύτερο» ηλεκτρικό θα γεράσεις.



Αντιγράφω μερικές μόνο παραγράφους:


A typical example: Researchers invent a tweak to a type of battery that has long shown promise but has never come close to commercialization. That gets spun into claims that an electric car with a 2,000-mile range is within reach.



“There are too many battery ‘breakthroughs’ in my opinion in the past 5 years, and not many can be implemented in a commercial product.”.



“When we started Tesla in 2003, the batteries were just good enough, but what we had noticed was that they got better at about 7% to 8% a year, and had for a long time,” says Marc Tarpenning, a co-founder of the company. “It’s been 19 years, and we still haven’t had a step change in battery capacity—it just ticks along at 7% to 8% per year.”



Many approaches that in theory could double or triple the capacity of existing batteries haven’t been made to work beyond a few charge cycles. A prime example are lithium-sulfur batteries, which on paper could have nearly 10 times the capacity of current cells. The only problem: If you make one the same way you make current batteries, it breaks down almost completely after just one or two charge cycles.



Such reports tend to play down the fact that a real-world battery must perform well by at least a half-dozen different measures that matter for electric vehicles. Those include delivering power for acceleration, storing a lot of energy per gram of weight to enable long range, lasting for thousands of charge and discharge cycles, operating in a wide range of temperatures, and not catching fire too easily when damaged.



Even when a promising new battery technology can be made to work by all the measures that matter, another challenge looms just as large: production.

So much money and research and development has already been invested in existing lithium-ion battery technology that for any rival approach to catch up is almost impossible, unless it can be manufactured in nearly the same way within existing facilities, says Mr. Tarpenning.



But Dr. Li cautions that commercializing his team’s technology will take years, and there are many challenges remaining, not to mention the unknown obstacles which typically arise on the long path between research findings and scaled-up production.



Mr. Tarpenning: “By the time they finally get those things into production, it could be, ‘Oh, it’s just another 8% improvement; look at that.’ ”
 
Last edited:

Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.826
Reaction score
76.311
Σώθηκες Dimi. :roflmao: Ο απο μηχανής!

 




ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.579
Μηνύματα
2.944.894
Members
38.201
Νεότερο μέλος
danstefan
Top