Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Μηνύματα
6.870
Reaction score
5.410
Εκτός κι αν κάποιος καυλ@νει επειδή κάνει οικονομία. :biggrin:
Πιο ήπιο συναίσθημα είναι. Μια ζεστή γλυκιά αίσθηση νιώθεις που παρόλο που ήσουν γρήγορος δεν έδωσες μια περιουσία στον βενζινά.

Μόνιμο χαμογελάκι σκάω στα φανάρια όταν πετάγομαι πρώτος με το e-C4.
Το ίδιο να προσπαθήσω να πεταχτώ με τη Fazer δεν μου βγαίνει χαμογελάκι.
«μεγάλη δουλειά έκανες μ@αλάκα», λέω στον εαυτό μου. «Ταλαιπωρείς τον συμπλέκτη, καις φουλ βενζίνη, βγάζεις ντουμάνι καυσαέρια και θόρυβο για να φύγεις γρήγορα μπροστά».

Άσε που δεν πετάγεται η Fazer όπως το e-C4.
Η ροπή από τα 0 χλμ όντας ταυτόχρονα τελείως αθόρυβος είναι σκέτη ευχαρίστηση.
 
Last edited:

Gio

Μηνύματα
293
Reaction score
185
Σίγουρα, ναι. Στο Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 το λέει με σαφήνεια ότι δικαιούσαι την επιδότηση ακόμη κι αν δεν το αγοράσεις στο τέλος του leasing.


2. Είναι υποχρεωτική η αγορά του οχήματος το οποίο μισθώνεται με την διαδικασία του leasing στο τέλος της σύμβασης μίσθωσης;

Όχι
, η αγορά είναι δεν είναι υποχρεωτική, αλλά η περίοδος μίσθωσης πρέπει να ισούται με τρία έτη (3) τουλάχιστον με ιδία χρήση του οχήματος.
Έχω την εντύπωση ότι οι εταιρείες leasing, βάζουν υποχρεωτική εξαγορά για τα ηλεκτρικά.
 

Μηνύματα
6.870
Reaction score
5.410
Όχι, απλά το μίσθωμα είναι πιο υψηλό όταν δηλώσεις ότι δεν πρόκειται να το αγοράσεις στο τέλος της περιόδου του leasing.
 

Μηνύματα
63
Reaction score
108
Έχω την εντύπωση ότι οι εταιρείες leasing, βάζουν υποχρεωτική εξαγορά για τα ηλεκτρικά.
Όχι και είναι μια χαρά το μίσθωμα αν έχεις καλή σχέση μαζί τους. Εγώ δεν σκέφτηκα καν την εξαγορά, ειδικά σε ηλεκτρικό*.
Πάντα μιλάω βέβαια για εταιρεία.


*Ποιός μπορεί να μου εγγυηθεί πως σε 4 χρόνια τα σημερινά ηλεκτρικά δεν θα είναι εντελώς obsolete ; Πόσο εύκολα θα φύγει όταν σε 4 χρόνια θα έχουν έρθει ηλεκτρικά σε νορμάλ τιμές (αν).
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.962
Reaction score
137.252
Ποιός μπορεί να μου εγγυηθεί πως σε 4 χρόνια τα σημερινά ηλεκτρικά δεν θα είναι εντελώς obsolete ;
Κανένας.
Ωστόσο η εμπειρία έως τώρα, δείχνει πως τώρα ένα Τεσλα 4-ετιας δεν είναι καθόλου obsolete, ομοίως ένα νισαν λιφ.

Τώρα, κάτοχοι ev 4-ετιας, τα πουλάνε για πλάκα άμα θέλουν, και κατά βάση δε θέλουν να τα δώσουν.

Άρα αυτό είναι μια πολύ καλή γνώση για τα σημερινά ev, τα οποία είναι σαφώς καλύτερα από τα ev προ 4-ετιας, πράγμα που ισχύει και για τα ice, και για τα κινητά τηλέφωνα, και για τις τηλεοράσεις.

Πόσο εύκολα θα φύγει όταν σε 4 χρόνια θα έχουν έρθει ηλεκτρικά σε νορμάλ τιμές (αν).
Κανείς δεν μπορεί να ξέρει με απόλυτη βεβαιότητα, όλα αλλάζουν αναλόγως συνθηκών, ζήτησης, κλπ.

Ωστόσο, η εμπειρία σήμερα δείχνει πως ev 4-ετιας φεύγει σε ντετέ.

Και οι ενδείξεις είναι ότι θα γίνουν πιο ακριβά τα ev στα επόμενα 2 χρόνια. Μετά, δε ξέρω.

Σε "νορμάλ" τιμές, εκτιμώ πως θα κυκλοφορησουν μόνο κινέζικα, ή πολύ υποδεέστερων προδιαγραφών και πολύ υποδεέστερου εξοπλισμού ev, όπως το μικρό σιτροεν, που δεν έχει ούτε κλιματιστικό.

Προσωπικά εκτιμώ πως ev εν ετει 2025 με αυτονομία άνω των 420χλμ, με ηλεκτρικά παράθυρα, κλιματισμό, θερμαινόμενα καθίσματα, φώτα ματριξ λεντ που στρίβουν με το τιμόνι, ημιαυτόνομη οδήγηση, head up display, ηλιοροφη, κάμερα οπισθοπορειας, αυτόματο παρκάρισμα, dolby atmos ηχοσύστημα, αεραναρτησεις, σοβαρό ινφοτέινμεντ με Android auto και Apple φυσικά, με keyless entry, με vtg δυνατότητα, με με με με με, ε, με 50 χιλιάρικα δε θα το παίρνεις.

Δηλαδή, τα πλούσιου εξοπλισμού αυτοκίνητα, θα είναι πάντα πολύ ακριβά. Εδώ ένα γιαρις και φτάνει τα 40 χιλιάρικα χωρίς να έχει όλα αυτά, τι συζητάμε;

Τα σημερινά ev των 40 χιλιαρικων, με όλα τα φορολογικά κίνητρα που ισχύουν και με την επιδότηση, έχουν τρομερου επιπέδου εξοπλισμό. Δηλαδή, δικαιολογούν με το παραπάνω το κόστος τους. Κι ήδη, βγάζοντας και επιδότηση και όλα, είναι πιο φτηνά τα ev πλούσιου εξοπλισμού και υψηλής ιπποδύναμης σε σχέση με τα αντίστοιχα ice. Πχ bmw, Mercedes, κλπ.
 
Last edited:

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
37.945
Reaction score
91.152
250 χιλιάρικα ηλιακός θερμοσίφωνας. :biggrin:

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.962
Reaction score
137.252
250 χιλιάρικα ηλιακός θερμοσίφωνας. :biggrin:

Το πιο σημαντικό στοιχείο στο άρθρο που ανέβασες, είναι η τελευταία παράγραφος:

<<η εταιρεία σχεδιάζει να φέρει στην αγορά ένα ακόμα ηλιακό αυτοκίνητο με το όνομα Two. Θα κοστίζει περίπου 30.000 ευρώ και η Lightyear έχει δεχθεί ήδη 5.000 προπαραγγελίες από την LeasePlan.>>
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.644
Reaction score
30.542


Ndis

Titika
Μηνύματα
1.923
Reaction score
4.751
Είχαμε ανοίξει ξεχωριστό θέμα για το leasing, μπορούμε αν θέλετε να συνεχίσουμε εκεί να ανατρέπουμε τους μύθους που μας πουλάνε (στον εαυτό τους δηλαδή κυρίως) αυτοί που υποστηρίζουν το leasing.

Σαν τον μύθο που επαναλαμβάνει ο Κώστας 3-4 φορές παραπάνω: "Το περνάω στα έξοδα".
Ενώ το ID.3 που το αγόρασες ντούκου, δεν το περνάς στα έξοδα ρε μάστορα; Για να καταλάβω δηλαδή... Τι να πάει να πει "το περνάω στα έξοδα" ως πλεονέκτημα του leasing;

Τα έχουμε ξαναπεί και δεν έχει νόημα να τα ξαναλέμε:
Οικονομικά μιλώντας, το leasing ΔΕΝ συμφέρει.

Συμφέρει ΜΟΝΟ όταν:
- Κοστολογείς το "peace of mind" αρκετά ώστε να το κάνεις στο μυαλό σου να συμφέρει. Φυσικά δεν είναι αντικειμενικό κριτήριο.
- Τα χρήματα που θα κρατήσεις στην άκρη θα τα επενδύσεις κάπου όπου η απόδοση θα υπερκαλύψει τα παραπάνω λεφτά που δίνεις στο leasing.
- Το ίδιο το αυτοκίνητο είναι επένδυση (εταιρεία/επαγγελματίας) και δεν έχεις τα χρήματα να το αγοράσεις ντούκου (ή θα τα επενδύσεις αλλού, όπως αναφέρθηκε παραπάνω).

Οτιδήποτε άλλο, δεν στέκει. Τέλος.
Σίμο ο δευτερος λόγος απο μόνος του ειναι τρομερά σημαντικός, σημειώνω επίσης οτι ακόμα και να τα έχεις τα χρήματα αυτά ντούκου, απο αποψη cash flow ειναι (κατα τη γνώμη μου) κακή ιδέα να τα εκταμιεύσεις.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.962
Reaction score
137.252
ακόμα και να τα έχεις τα χρήματα αυτά ντούκου, απο αποψη cash flow ειναι (κατα τη γνώμη μου) κακή ιδέα να τα εκταμιεύσεις.
Υπάρχει μια αγεφυρωτη διαφορά αντιληψεων περί χρήματος.

Ο symos προσθέτει ένα ένα τα μηνιαία διακοσάευρα που θα δώσω σε βάθος 4-ετιας, για να υπολογίσει πόσα λεφτά "χάνω" στο ΙΧ που δεν μένει στην κτήση μου.

Μα δε τα δίνω όλα μαζεμένα, δεν έχει νόημα για μένα η άθροιση σε βάθος 4-ετιας. Ναι μεν σαν αριθμητική ισχύει, αλλά δεν έχει καμία ισχύ. 😎

Αντιθέτως εγώ υπολογίζω πως παίρνω ΙΧ για 4 χρόνια με τα λίγα λεφτά της προκαταβολής.
Τα μηνιαία διακοσάευρα δε τα υπολογίζω πουθενά, είναι ασημαντα.
Απλώς δεν υπάρχουν.
Δεν μεταβάλλουν την αγοραστική μου ισχύ, δεν μεταβάλλουν το διαθέσιμο για επενδύσεις κεφάλαιο, δεν υπάρχουν.

Από την άλλη πλευρά, ο κάθε symos (τες πα ο κάθε άνθρωπος που δε σκέφτεται σαν εμένα) υπολογίζει πως δίνει 30.000 ευρώ και παίρνει δικό του αυτοκίνητο, κατάδικό του, ιδιοκτησία του, πωστολεν, που μπορεί να το κρατήσει 30 χρόνια ή να ψάξει να το πουλήσει. Και σιγά τη συντήρηση, δεν είναι δα τίποτα φοβερό.
Θα το παλέψει, έχει κι ένα φίλο μηχανικό, θα αλλάζει λάδια μόνος του, κλπ, ο καθένας όπως μπορεί κι όπως σκέφτεται, όλα σεβαστά.

Εγώ όμως, θεωρώ πέταμα κεφαλαίου τα 30.000, και σε βάθος 5-ετιας, εκτιμώ ότι το κόστος είναι πολλαπλάσιο του αρχικού, δηλαδή χάνεις κάθε έτος τους "τόκους" του κεφαλαίου που έχασες αρχικά.

Αντί να επενδύσεις το κεφάλαιό σου, το δεσμεύσεις σε ΙΧ με εγγυημένη πτώση αξίας, όπως είπα σα να παίρνεις μετοχές που ξέρεις πως θα πέφτουν κάθε έτος σερί μέχρι να μηδενιστεί η αξία τους.

Μειώνεις άμεσα το διαθέσιμο για επενδύσεις κεφάλαιο, μειώνεις την αγοραστική σου ισχύ, και προσθέτεις ανασφάλεια στο επενδεδυμένο κεφάλαιο σε περίπτωση απλής ασφάλισης κι όχι μικτής, που κοστίζει αρκετά παραπάνω.

Επίσης θεωρώ ότι δεν υπάρχει πραγματική κτήση, είναι έτσι κι αλλιώς παροδική κτήση, έστω για 5-10-15 χρόνια, κάποτε θα φύγει ή θα ψοφήσει να πάρεις άλλο, δηλαδή δεν έχει νόημα για μένα η ιδιοκτησία κατοχής, είναι ίδια κατάσταση με τη μίσθωση (εκτός κι αν σε θάψουν μέσα στο ΙΧ σου).

Μόνον η ποιότητα της χρήσης έχει νόημα.

Η ποιότητα της χρήσης, εξαρτάται από τις παροχές και συνολικά από το βαθμό που σε ταλαιπωρεί με πιθανά προβλήματα. Η έλλειψη ταλαιπωρίας και η πληρότητα παροχών που εγγυάται η μίσθωση, είναι η υψηλότερη ποιότητα χρήσης, period.

Ακόμα και η πώληση του ΙΧ σου, για μένα είναι υπολογίσιμο κόστος, μου κοστίζει χρόνο, σκέψη, ταλαιπωρία. Προτιμώ να δώσω λεφτά σε κάποιον να το πουλήσει για μένα, παρά να ασχοληθώ προσωπικά, να βάζω αγγελίες, να δέχομαι πιθανούς αγοραστές, να υποφέρω από τα παζάρια τους, να τρέχω για την αλλαγή της ιδιοκτησίας. Πόσο το κοστολογείς εσύ, πόσο εγώ, έχει μεγάλη διαφορά, εγώ θέλω να πληρώνεται καλά ο χρόνος που κάνω δουλειά. 🤪

Στα θέματα κα@λας όταν ανάγεται αυτή η κουβέντα, όλα τα ανωτέρω δεν έχουν νόημα. Μπορεί να στέκουν σαν αριθμοί όλα, αλλά αξία δεν έχουν καμία.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.516
Reaction score
7.919
Νομίζω συμφωνούμε πάνω κάτω σε αυτά που λέμε. Και νομίζω πως έγινε κατανοητό, με βάση τη φιλοσοφία του καθενός, αν, πότε και με ποιόν τρόπο συμφέρει το leasing.

Εγώ αυτό που θέλω να μου πείτε, εσείς του leasing που κρατάτε το κεφάλαιο και το επενδύετε, είναι τι επενδύσεις κάνετε. Γιατί εγώ ό,τι κεφάλαιο μου περίσσεψε μετά την αγορά του αυτοκινήτου και των Φ/Β το έχω στην τράπεζα και κάθεται άπρακτο. Αν έχετε καμία καλή επενδυτική συμβουλή με ενδιαφέρει, αλήθεια.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.962
Reaction score
137.252
τι επενδύσεις κάνετε.
Μια επένδυση είναι όντως αυτό που ήδη έκανες, τα φωτοβολταϊκά. Βγάζουν χρήμα.
Άμα μπορείς, κάνεις και μεγαλύτερες επενδύσεις σε ΑΠΕ.

Επίσης μπορείς να επενδύσεις στη δουλειά σου, ώστε να σου βγάζει περισσότερο χρήμα.

Μπορείς να μπεις μέτοχος σε μεγαλύτερες μπίζνες, είτε στο αντικείμενό σου, είτε σε άλλο.

Μπορείς να επενδύσεις στην υγεία. Υπάρχουν ευκαιρίες.

Μπορείς να επενδύσεις σε ακίνητα, αν σε ενδιαφέρει να ασχοληθείς και με μισθώσεις ακινήτων, από airbnb ή μικρές φοιτητικές εστίες, μέχρι τουριστικά παραθαλάσσια ενοιξιαζομενα δωμάτια, άλλωστε ο τουρισμός είναι μεγάλη βιομηχανία στη χώρα.

Μπορείς να επενδύσεις σε μετοχές στο ντόπιο ή στο διεθνές χρηματιστήριο. Σε εταιρείες που πιστεύεις ότι θα πάνε μπροστά μακροπρόθεσμα, ή με βραχυπροθεσμες ευκαιρίες.

Και η λίστα φτάνει μέχρι όπλα και ναρκωτικά, εξαρτάται από το κεφαλαιο. 🤣😂😜


ΥΓ. Σε κάθε περίπτωση χρειάζεται να έχεις διαθέσιμο κεφάλαιο να κάθεται. Για παν ενδεχόμενο.
Ώστε να μη χρειαστεί να ρευστοποιήσεις ιδιοκτησία σε περίπτωση ανάγκης.
Βεβαίως είναι προτιμότερο να έχεις άμεσης ρευστοποίησης μετοχές, που αποδίδουν έστω λίγο άνω του πληθωρισμού, αλλά και το κεφάλαιο έχει την αξία του, κι ας χάνει αξία με την παραμονή του σε μια τράπεζα ή κάτω από το στρώμα.
 
Last edited:


Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.843
Reaction score
76.372
Αν κρίνω απο το 7,5 χρόνων Juke το οποίο αγόρασα 25, πούλησα 14 και κόστισε εκτός βενζίνης (αφού θα ήταν ίδια) κάτω απο 6000€ για services, ασφάλεια και τέλη, το lease είναι μπούρδα. :p

Άκου λάστιχα κάθε 40. :roflmao:
 

Ndis

Titika
Μηνύματα
1.923
Reaction score
4.751
Βρε πουλησες αυτοκίνητο με 68000 χλμ σε κατάσταση καινούργιου σχεδόν στο 50% της αξίας του. Τα αυτοκίνητα 7.5 ετών έχουν στη πλάτη τους κοντά στα 200k χλμ
 

Μηνύματα
1.637
Reaction score
2.287
Γιατί εγώ ό,τι κεφάλαιο μου περίσσεψε μετά την αγορά του αυτοκινήτου και των Φ/Β το έχω στην τράπεζα κ
Πόσες βεβ κλικό παρήγγειλες σήμερα που ανακοινώθηκε 11,5 πληθωρισμός;
 

Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.843
Reaction score
76.372
Βρε πουλησες αυτοκίνητο με 68000 χλμ σε κατάσταση καινούργιου σχεδόν στο 50% της αξίας του. Τα αυτοκίνητα 7.5 ετών έχουν στη πλάτη τους κοντά στα 200k χλμ
Εμείς κάνουμε 10000 ο καθένας το χρόνο όλα σε ανοιχτούς δρόμους, και 2 το μηχανάκι. Sorry κιόλας που τα προσέχουμε. :tongue:
 

Ndis

Titika
Μηνύματα
1.923
Reaction score
4.751
Εμείς κάνουμε 10000 ο καθένας το χρόνο όλα σε ανοιχτούς δρόμους, και 2 το μηχανάκι. Sorry κιόλας που τα προσέχουμε. :tongue:
Δε στο είπα για κακό πασά μου, συμπαθαμε!

Βάση κατάστασης το αυτοκίνητο ήταν για ακόμη περισσότερα χρήματα
 



Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.649
Μηνύματα
2.947.667
Members
38.217
Νεότερο μέλος
zero_IQ
Top