Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί


Μηνύματα
4.022
Reaction score
3.899
Δεν είναι θέμα δορυφόρων, το μόνο καινούργιο είναι ένα ίδιο με "κομμένα" πόδια που το προωθούν για κεντρικό. Το 5.1 είναι νέο λογισμικό στο MU-1, το οποίο είναι προφανώς απαραίτητο για τη συγκεκριμένη εφαρμογή (από την άλλη, μπορεί λογικά να χρησιμοποιηθεί και με άλλα έξυπνα ηχεία, κατά προτίμηση, ως λέγεται για πλήρη εκμετάλλευσή του, με είσοδο AES-EBU).
Θα κάνω μια ερώτηση, ελπίζω να μη θεωρηθεί αδιάκριτη. Εσύ τα έχεις με το σαμπ τους ή σκέτο το άνω μέρος?
Τα κομμένα ποδάρια δεν γνωρίζω αν έχουν τα ίδια προσόντα με τα άκοπα διότι άλλος ο τρόπος που συνδέονται τα main, εκτός εάν μέσω του ΜU-1 γίνεται αλλοιώς το κόλπο.
Έχω και τα σαμπ, εννοείται.
Μου αρέσουν πολύ οι υλοποιήσεις της Grimm, αλλά είναι αλμυρές οι πτανες. Το MU-1 από 5 πήγε στα 10K και δεν μπορω να μυρίσω την τρέχουσα τιμή με τις έξτρα ρυθμίσεις.
 

Μηνύματα
16.316
Reaction score
19.134
@Bhutia

++ ..... αλλά με πεπερασμένο το πλήθος σε ανεξάρτητες μεταξύ τους ηχειακές πηγές,δηλαδή λιγότερα αυτόνομα ηχεία-δορυφόρους αντί για διαρκώς αυξανόμενο αριθμό...... ++

Μήπως, ίσως μόνο δύο ? (ή άντε ακουστικά) :D :D

Υ.Γ :

"Ο θάνατος τους δικάν(β)αλου και γιατί ?"

Τουλάχιστον το δικάναλο όταν και εαν πεθάνει, θα έχει ζήσει πρώτα και πολλές δεκαετίες μάλιστα (και ακόμη ζεί.).

Το πολυκάναλο, που είναι δεκαετιών ιστορία και ακόμα εδω ελπίζετε ακόμα, δεν έχει καν ξεκινήσει να ζει. Και όπως ζεί είναι για ταινίες και αυτός ήταν και ο ρόλος και οι ιστορικές ρίζες της ίδρυσης του, όπως η ίδια η βιομηχανία το έχει ¨ορίσει", το "προόριζε" και έχει καθορίσει την πορεία του. Και τώρα που 'ξεκινάει" στα ακουστικά και στις ηχομπάρες βασίζεται (ή θα καταλήξει να βασίζεται), μπας και πάρει μπροστά.

Κάτι "δήθεν" ανώτερα φορμάτ , όπως λές, τα έχει καταπιεί το δικάναλο αμάσητα χα χα. Κοίτα μην αρχίσει να πεθαίνει η δήθεν ανωτερότητα τους που έχει σπρωχθεί απο την βιομηχανία, τόσα χρόνια και ξαναγυρίσει ο κόσμος , όπως διαφαίνεται στα παλιά χα χα. Απο τις ψυχολογικές αντιδράσεις και του έτερου στρατοπέδου βλέπω ότι έχει χάσει πολυ την ψυχραιμία του. Η ανωτερότητα, δεν χάνει την ψυχαραιμία της , έχει αμπιστοσύνη ότι θα εδριαωθεί. Εαν έχει χάσει την ψυχραιμία της δείχνει ότι κάποια πράγμτα (δικαίως ή αδίκως να αφήσουν την κλάψα, επιστημονική δήθεν ή άλλη) , έχουν κάνει πολλά λάθη στις προβλέψεις τους. ;) ή δεν κατάλαβαν ποτέ πραγματικά τι "παίζεται"¨ , ποιές είναι οι ανάγκες, δεν παν να είναι ο Αινστάιν. Το ίδιο βεβαια ισχύει και για το δικάνλο , εκεί που κατάντησε αλλά δεν είναι η ίδια η ιστορική πορεία του δικάναλου που κάποτε έπαιξε ρόλο σωστό, για κάποια τουλάχιστον περίοδο στην συνείδηση και ανάγκες του κόσμου και της εκάστε παρελθοντικής κοινωνίας.

Και πολλοί που βλέπω ότι το υποστηρίζουν εδω μέσα (έστω θεωρητικά στα λόγια και στο όνομα κάποιας ανωτερότητας, δικαιώς ή αδίκως να μην το εξετάσω) ..... δεν βλέπω να έχουν στημένο πολυκάναλο (όχι αστείο πολυκάναλο) ούτε να put their money where their mouth is. Θεωρίες, σου λέω εγω όσες θέλεις. Κάπου κολλάει το πράγμα εδω και δεκαετίες και δεν είναι η ανωτερότητα ή όχι (εαν υπάρχει και πόση - στην μουσική- ώστε να δικαιολογήσει όλη τη φασαρία). Ο κόσμος δεν είναι χαζός ή εξαπατημένος ή "αμμόρφωτος" τεχνικά, όπως τον θεωρούνε πολλοί εδω μέσα και όπως είπα παραπάνω, άλλα ήταν και ακόμη είναι, τα λάθη της βιομηχανίας. Δεν ξέρουν οι άνθρωποι σας λέω. Είναι joke αγορά συγκριτικά με άλλες. Δεν έχει τα κατάλληλα άτομε ουτε στο επιστημονικό της προσωπικό, ούτε στο διοικητικό της τα οποία θα φέρουν το "μπαμ". Και οι ταινίες θα λήξει και εκει τοπαραμύθι λόγω άλλων λόγων (καλλιτεχνικών αλλά και κερδοφορίας. Πόσα Spiderman και Alien θα βγούν ακόμη μέχρι να βαρεθείτε και να καταλάβετε. Σας το λένε κατάμουτρα οι ίδιοι, Γελάνε με τους ίδιους τους πελάτες τους (εσάς) οι μάνατζερ, λέω εγω τώρα ο χαζός.). Και οι νέοι που συζητάω το έχουν καταλάβει ακόμη και αυτοί.

Εγω προβλέπω, όπως το βίντεο που είχα ποστάρει παλιά (είμαι σίγουρος ότι θα το θυμάσαι), ότι ποτέ δεν θα πιάσει και θα περάσουμε κατευθείαν στα metamaterials στα μεγάφωνα (και πάλι μπορεί να μην είναι στο "Χάι Φαι" κοινό). Γενικώς με το δικάναλο ππεθαίνει (ή πέθανε ήδη) και το Χαι Φαι, ότι ήταν αυτό τελος πάντων. (και δεν ήταν, ούτε είναι .... η απόδοση).

Εγω πολύ λίγους ξέρω που έχουν όχι μόνο δικάναλο, αλλά ούτε τρανσιστοράκι. Πολυκάναλο θα κάνεις σε Ελληνικό σαλόνι. ? Δεν γίνονται, ούτε θα γίνουν ποτέ αυτά τα πράγματα (έτσι όπως είναι τώρα ογκώδη και πολλά σε αριθμό όπως λές, και όπως απαιτούνται απο τις απαιτήσεις που εσείς οι ίδιοι βλέπω να εκφράζετε όλοι εδω στο σαίτ ώστε να καταστεί όντως "Χαι Φαι¨ κλπ).

Εδω τώρα εμείς ζούμε στον κόσμο μας. Συνεχίστε να είστε "αισιόδοξοι". Χωρίς "αισιόδοξους" και θύματα δεν λειτουργεί ο κόσμος. :D Μόνο λίγο κρατεί , όταν οι άλλοι (όλος ο νορμάλ κόσμος δηλαδή) δεν σας ακολουθεί στον δρόμο σας. Ξέρει τι κάνει ο κόσμος και πότε θα αποδεχτεί ενα φορμάτ ή οτιδήποτε άλλο.
 
Last edited:




Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.031
Reaction score
30.254
Άμα τον συναντήσω σε καμία έκθεση, θα τον χαϊδέψω την κεφάλα με κατανόηση, και θα του ψιθυρισω καθαρά στα αγγλικά:


View attachment 255254


Κι ότι καταλάβει. Δε θα κάτσω να σκάσω κιόλας.
Αλ6 εσύ?
 

Μηνύματα
16.316
Reaction score
19.134
Ξέρω τι έφταιγε. Ψάρευα mono, ένα καλάμι, μία πετονιά. Έπρεπε να ρίχνω immersive εεεε πολυάγκιστρο εννοώ. :superman:
Ο πραγματικός σπόρτ αντρίκιος ψαράς (κυνηγός) είναι δίκαιος με την λεία του. Ψαρεύει σε mono. Τι είσαι αλιευτικό? χα χα. Ρίξε και δυναμίτη τότε. :D Και ας γυρνάει νηστικός με άδεια χέρια. χα χα
 


Μηνύματα
16.316
Reaction score
19.134
Ένας προς έναν που λένε..
Ε, ναι αλλιώς τι ? ... το τρώμε στην ταβέρνα. :D

Με λίγα λόγια, σωστά τα έκανες όλα. Απλώς δεν το έχεις συνειδητοποιήσει. Αυτό να σε απασχολεί χα χα., όχι η "αποτυχία".
 
Last edited:

Μηνύματα
347
Reaction score
273
Δεν πρόκειται περί διπλωματίας...Το ακροαματικό πρότυπο του κλασσικού δικαναλικού setup είναι πλέον ξεπερασμένο ως προς τις παραμέτρους του.Το αν θα εξαφανιστεί τελικώς ή όχι εξαρτάται οπωσδήποτε και από άλλους παράγοντες που αφορούν περισσότερο στην καθημερινή πρακτική κι ευελιξία από πλευράς χρηστών ενώ είναι λιγότερο εξαρτώμενοι από την υπεροχή διάφορων προδιαγραφών.
Μερικές φορές ξεπερασμένο γίνεται κάτι σκόπιμα. :wink:
 

Μηνύματα
4.972
Reaction score
8.821
@Bhutia

++ ..... αλλά με πεπερασμένο το πλήθος σε ανεξάρτητες μεταξύ τους ηχειακές πηγές,δηλαδή λιγότερα αυτόνομα ηχεία-δορυφόρους αντί για διαρκώς αυξανόμενο αριθμό...... ++

Μήπως, ίσως μόνο δύο ? (ή άντε ακουστικά) :D :D

Υ.Γ :

"Ο θάνατος τους δικάν(β)αλου και γιατί ?"

Τουλάχιστον το δικάναλο όταν και εαν πεθάνει, θα έχει ζήσει πρώτα και πολλές δεκαετίες μάλιστα (και ακόμη ζεί.).

Το πολυκάναλο, που είναι δεκαετιών ιστορία και ακόμα εδω ελπίζετε ακόμα, δεν έχει καν ξεκινήσει να ζει. Και όπως ζεί είναι για ταινίες και αυτός ήταν και ο ρόλος και οι ιστορικές ρίζες της ίδρυσης του, όπως η ίδια η βιομηχανία το έχει ¨ορίσει", το "προόριζε" και έχει καθορίσει την πορεία του. Και τώρα που 'ξεκινάει" στα ακουστικά και στις ηχομπάρες βασίζεται (ή θα καταλήξει να βασίζεται), μπας και πάρει μπροστά.

Κάτι "δήθεν" ανώτερα φορμάτ , όπως λές, τα έχει καταπιεί το δικάναλο αμάσητα χα χα. Κοίτα μην αρχίσει να πεθαίνει η δήθεν ανωτερότητα τους που έχει σπρωχθεί απο την βιομηχανία, τόσα χρόνια και ξαναγυρίσει ο κόσμος , όπως διαφαίνεται στα παλιά χα χα. Απο τις ψυχολογικές αντιδράσεις και του έτερου στρατοπέδου βλέπω ότι έχει χάσει πολυ την ψυχραιμία του. Η ανωτερότητα, δεν χάνει την ψυχαραιμία της , έχει αμπιστοσύνη ότι θα εδριαωθεί. Εαν έχει χάσει την ψυχραιμία της δείχνει ότι κάποια πράγμτα (δικαίως ή αδίκως να αφήσουν την κλάψα, επιστημονική δήθεν ή άλλη) , έχουν κάνει πολλά λάθη στις προβλέψεις τους. ;) ή δεν κατάλαβαν ποτέ πραγματικά τι "παίζεται"¨ , ποιές είναι οι ανάγκες, δεν παν να είναι ο Αινστάιν. Το ίδιο βεβαια ισχύει και για το δικάνλο , εκεί που κατάντησε αλλά δεν είναι η ίδια η ιστορική πορεία του δικάναλου που κάποτε έπαιξε ρόλο σωστό, για κάποια τουλάχιστον περίοδο στην συνείδηση και ανάγκες του κόσμου και της εκάστε παρελθοντικής κοινωνίας.

Και πολλοί που βλέπω ότι το υποστηρίζουν εδω μέσα (έστω θεωρητικά στα λόγια και στο όνομα κάποιας ανωτερότητας, δικαιώς ή αδίκως να μην το εξετάσω) ..... δεν βλέπω να έχουν στημένο πολυκάναλο (όχι αστείο πολυκάναλο) ούτε να put their money where their mouth is. Θεωρίες, σου λέω εγω όσες θέλεις. Κάπου κολλάει το πράγμα εδω και δεκαετίες και δεν είναι η ανωτερότητα ή όχι (εαν υπάρχει και πόση - στην μουσική- ώστε να δικαιολογήσει όλη τη φασαρία). Ο κόσμος δεν είναι χαζός ή εξαπατημένος ή "αμμόρφωτος" τεχνικά, όπως τον θεωρούνε πολλοί εδω μέσα και όπως είπα παραπάνω, άλλα ήταν και ακόμη είναι, τα λάθη της βιομηχανίας. Δεν ξέρουν οι άνθρωποι σας λέω. Είναι joke αγορά συγκριτικά με άλλες. Δεν έχει τα κατάλληλα άτομε ουτε στο επιστημονικό της προσωπικό, ούτε στο διοικητικό της τα οποία θα φέρουν το "μπαμ". Και οι ταινίες θα λήξει και εκει τοπαραμύθι λόγω άλλων λόγων (καλλιτεχνικών αλλά και κερδοφορίας. Πόσα Spiderman και Alien θα βγούν ακόμη μέχρι να βαρεθείτε και να καταλάβετε. Σας το λένε κατάμουτρα οι ίδιοι, Γελάνε με τους ίδιους τους πελάτες τους (εσάς) οι μάνατζερ, λέω εγω τώρα ο χαζός.). Και οι νέοι που συζητάω το έχουν καταλάβει ακόμη και αυτοί.

Εγω προβλέπω, όπως το βίντεο που είχα ποστάρει παλιά (είμαι σίγουρος ότι θα το θυμάσαι), ότι ποτέ δεν θα πιάσει και θα περάσουμε κατευθείαν στα metamaterials στα μεγάφωνα (και πάλι μπορεί να μην είναι στο "Χάι Φαι" κοινό). Γενικώς με το δικάναλο ππεθαίνει (ή πέθανε ήδη) και το Χαι Φαι, ότι ήταν αυτό τελος πάντων. (και δεν ήταν, ούτε είναι .... η απόδοση).

Εγω πολύ λίγους ξέρω που έχουν όχι μόνο δικάναλο, αλλά ούτε τρανσιστοράκι. Πολυκάναλο θα κάνεις σε Ελληνικό σαλόνι. ? Δεν γίνονται, ούτε θα γίνουν ποτέ αυτά τα πράγματα (έτσι όπως είναι τώρα ογκώδη και πολλά σε αριθμό όπως λές, και όπως απαιτούνται απο τις απαιτήσεις που εσείς οι ίδιοι βλέπω να εκφράζετε όλοι εδω στο σαίτ ώστε να καταστεί όντως "Χαι Φαι¨ κλπ).

Εδω τώρα εμείς ζούμε στον κόσμο μας. Συνεχίστε να είστε "αισιόδοξοι". Χωρίς "αισιόδοξους" και θύματα δεν λειτουργεί ο κόσμος. :D Μόνο λίγο κρατεί , όταν οι άλλοι (όλος ο νορμάλ κόσμος δηλαδή) δεν σας ακολουθεί στον δρόμο σας. Ξέρει τι κάνει ο κόσμος και πότε θα αποδεχτεί ενα φορμάτ ή οτιδήποτε άλλο.
Ούτε εγώ είμαι αισιόδοξος, να φανταστείς έστησα το πολυκαναλο εδώ και κάποιους μήνες και ακούω ακόμη με το απμιξερ του automatic, το ταΐζω με ότι μουσική θέλω από το σποτιφαι. Μπλουρειπλειερ δεν σκοπεύω να πάρω στο άμεσο μέλλον, γιατί? για να ακούω μόνον κάτι πολυκαναλες μίξεις σε μουσικά είδη που με πιάνει χασμουρητό?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.528
Reaction score
57.637
Μερικές φορές ξεπερασμένο γίνεται κάτι σκόπιμα. :wink:
Εάν σκοπιμότητα θεωρείται η τεχνολογική πρόοδος έχει καλώς.Επισημαίνεται καθότι το πολυκαναλικό πρότυπο στην ηχητική αναπαραγωγή είχε συλληφθεί εδώ και αρκετές δεκαετίες,αλλά τότε δεν είχαν εξελιχθεί ακόμα τα τεχνικά μέσα (DSP) για την απρόσκοπτη υλοποίησή του.
Ούτε εγώ είμαι αισιόδοξος, να φανταστείς έστησα το πολυκαναλο εδώ και κάποιους μήνες και ακούω ακόμη με το απμιξερ του automatic, το ταΐζω με ότι μουσική θέλω από το σποτιφαι. Μπλουρειπλειερ δεν σκοπεύω να πάρω στο άμεσο μέλλον, γιατί? για να ακούω μόνον κάτι πολυκαναλες μίξεις σε μουσικά είδη που με πιάνει χασμουρητό?
Όσο και να το απαρνιέσαι,εξελίσσεσαι σταθερά προς χαϊενδικά πρότυπα. :roflmao:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.958
Reaction score
137.244
Μπλουρειπλειερ δεν σκοπεύω να πάρω στο άμεσο μέλλον, γιατί? για να ακούω μόνον κάτι πολυκαναλες μίξεις σε μουσικά είδη που με πιάνει χασμουρητό?
Τι μουσικές ακούς εσύ;
 


Μηνύματα
347
Reaction score
273
Εάν σκοπιμότητα θεωρείται η τεχνολογική πρόοδος έχει καλώς.Επισημαίνεται καθότι το πολυκαναλικό πρότυπο στην ηχητική αναπαραγωγή είχε συλληφθεί εδώ και αρκετές δεκαετίες,αλλά τότε δεν είχαν εξελιχθεί ακόμα τα τεχνικά μέσα (DSP) για την απρόσκοπτη υλοποίησή του.

Όσο και να το απαρνιέσαι,εξελίσσεσαι σταθερά προς χαϊενδικά πρότυπα. :roflmao:
Συμφωνούμε διαφωνώντας. :biggrin:
Άλλο έγραψα εγώ. Σκοπιμότητα στην απαξιώση του δικάναλου. Το ένα δεν.θα έπρεπε να αναιρεί το άλλο.
 

Μηνύματα
420
Reaction score
1.247
Προφανώς όλοι μας έτσι ξεκινήσαμε κάποτε.
2 ηχεία κει μπροστά, και η μουσική να ρέει.

Σιγά σιγά όμως, πέρασε η δεκαετία του '70 και μας αγγίζει πχιά το 2020, που ήταν τίτλος ταινιών επιστημονικής φαντασίας κάποτε, πέρασαν τα χρόνια...

Τώρα πια είναι παρών ο πολυκάναλος ήχος σε διάφορα φορμά, και υλοποιημένος σε πολλά σπίτια, με δόκιμο ή αδόκιμο τρόπο.

Τι γίνεται όμως με τη δικάναλη παρακαταθήκη του παρελθόντος;

Προφανώς οι παλιότεροι θαμώνες μας έχετε ψιλοβαρεθεί να σας λέμε να πάτε σε πολυκάναλο σετάπ, ακόμα και για το γνωστό παλιό δικάναλο διαθέσιμο υλικό, και κατά βάση τις ισχύουσες αποδεδειγμένες θεωρίες στο audio περί του θέματος τις έχετε δει οι περισσότεροι, αφού συχνά πυκνά δίνονται αναφορές σε μελέτες γνωστών μεγάλων ονομάτων.

Εδώ θα ήθελα όλοι μαζί να αναλύσουμε τεκμηριωμένα (pdf) αλλά και εμπειρικά, δια ακροάσεων, την υπάρχουσα αποδεδειγμένη θεωρία, αλλά και τις εντυπώσεις ακρόασης από αξιόλογα και σωστά στημένα πολυκάναλα ηχοσυστήματα χώρους που έτυχε ο καθείς να ακούσει.

Πάμε λοιπόν! ;)
Οι προλαλήσαντες κάλυψαν όλο το φάσμα όσων θα μπορούσαν να έχουν ειπωθεί. Και πλέον αυτού θα ΄λεγα! Επομένως δε σκοπεύω να πλατειάσω.
Ο αποθηκευμένος ήχος είναι μια σειρά ταξινομημένων «πληροφοριών» που «φυλάσσονται» μέσα σε μια αναλογική ή ψηφιακή «αποθήκη». Θέσφατο!
Όσο περισσότερη «πληροφορία» χωρέσει η αποθήκη τόσο «πιστότερη», προς το πρωτότυπο, θα είναι η αναπαραγωγή. Θέσφατο.
Ο στερεοφωνικός ήχος «μεταφέρει» περισσότερη πληροφορία από τον μονοφωνικό. Θέσφατο.
Ο τετρακάναλος ήχος –παταγώδης εμπορική αποτυχία– «μεταφέρει» περισσότερη πληροφορία από τον στερεοφωνικό. Θέσφατο.
Ο πολυκάναλος ήχος –εμπορική επιτυχία στον κινηματογράφο, αξιόλογη εμπορική επιτυχία στον αντίστοιχο οικιακό και παταγώδης αποτυχία στην οικιακή μουσική– «μεταφέρει» περισσότερη πληροφορία κι από τον στερεοφωνικό κι από τον τετρακάναλο. Θέσφατο.
Ο πολυκάναλος ήχος, αν και υπερτερεί εγγενώς σε πιστότητα, στερείται αναγνώρισης μέσω της χρήσης. Το κόστος απόκτησης, το πλήθος των συνεργαζόμενων συσκευών και η πολυπλοκότητα της μεταξύ τους διασύνδεσης, η απαίτηση ρυθμίσεων, η μικρή προσφορά πολυκαναλικών μουσικών παραγωγών και ο «πόλεμος» των formats, εμποδίζουν την ανάπτυξη και διάδοση του μέσου. Θέσφατο.

Στο, όχι κοντινό μέλλον, ο πολυκάναλος ήχος θα επικρατήσει συνεπικουρούμενος από την αντικατάσταση των ηλεκτροδυναμικών μεγαφώνων με ψηφιακούς μετατροπείς πίεσης «φέροντος» υπερήχων. Αυτοί θα είναι λιλιπούτειες φθηνές συσκευές υψηλότατης ευαισθησίας, που θα «παίζουν» με την ακύρωση του «φέροντος» υπερήχων μέσω αντιστροφών φάσης στη θέση (σύγκλισης) ακρόασης. Ανιχνευτές κίνησης θα εντοπίζουν μετακινήσεις από την αρχική και θα επαναρυθμίζουν το σύστημα στη νέα θέση ακρόασης . Θα υποστηρίζεται η ανίχνευση πολλαπλών σταθερών ακροατών με αντίστοιχη απόδοση «ακουστικής εικόνας» πολλαπλών θέσεων. Είμαι αυτήκοος μάρτυρας αυτής της τεχνολογίας που έρχεται –άγνωστο πότε θα υπάρξει εμπορική εφαρμογή της– κατά την επίσκεψή μου σε συνέδριο της AES στο Άμστερνταμ, πολλά χρόνια πριν, όταν ακόμα βρισκόταν στα σπάργανα.


https://audioxpress.com/article/MEMS-Microspeakers-Are-Truly-Digital-Transducers

https://patents.google.com/patent/US6631196B1/en

Η αναπαραγωγή των χαμηλών συχνοτήτων είναι η «αχίλλειος πτέρνα» αυτών των ηλεκτροακουστικών μετατροπέων. Κι αυτό διότι, λόγω μήκους κύματος, τα μπάσα μεταφέρουν ενέργεια που δονεί το σώμα κι ο παλμός συναθροίζεται, στον εγκέφαλο, με τις αρμονικές που «συλλαμβάνει» η ακοή. Η έρευνα έχει κι εδώ δώσει ενθαρρυντικά αποτελέσματα με τη χρήση «εξελιγμένων» bass-shaker που μεταφέρουν παλμούς αρχικά στο κάθισμα κι από εκεί στο σώμα του ακροατή-ακροατών.

Κατά την ταπεινότατή μου γνώμη αυτά τα συστήματα είναι το μέλλον και φυσικά θα επικρατήσουν. Θα είναι χαμηλού κόστους, απίστευτα μικρού όγκου, θα έχουν άφθονο «γκάζι» κι από βάρος ούτε λόγος! Η εγκατάστασή τους θα είναι παιχνιδάκι, θ’ απαιτούνται ελαχιστότατες αρχικές ρυθμίσεις και θα έχουν αμελητέες ενεργειακές απαιτήσεις.
Το κερασάκι στην τούρτα θα είναι το γεγονός πως θ’ ακούς όσο δυνατά θέλεις, όποια ώρα θέλεις και δεν θα ενοχλείς τους γείτονες, ακόμα και τους οικείους σου. Με τη σύγκλιση στον «στόχο» μέσω «ακυρώσεων» ελάχιστος ήχος θα διαρρέει πέριξ της «περιοχής». Οι δε δονήσεις του μπάσου θα συλλαμβάνονται μόνο από το σώμα του ακροατή και δεν θα διεγείρουν τον υπόλοιπο χώρο. Κάτι σαν ν’ ακούς με γιγάντια ακουστικά, χωρίς τ’ ακουστικά.

Μέχρι τότε ο πολυκάναλος ήχος πολύ δύσκολο να βρει το δρόμο προς το «σπίτι» αντικαθιστώντας τον στερεοφωνικό.
 

Attachments


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.644
Reaction score
30.542
Και τώρα που 'ξεκινάει" στα ακουστικά και στις ηχομπάρες βασίζεται (ή θα καταλήξει να βασίζεται), μπας και πάρει μπροστά.
Και πολύ καλά κάνει καθώς μια πολυκάναλη ηχομπάρα είναι πολύ καλύτερη από μια δικάναλη. Και μην ξεχνάμε ότι η πλειοψηφία του κόσμου που έχει κάτι, αυτό το κάτι είναι είτε μια απλή δικάναλη ηχομπάρα είτε ένα ζευγάρι απλά ηχεία με έναν ενισχυτή. Αυτό πρέπει να ξεπεράσει και όχι από το τίποτα να στήσει 5 & 7.1.4. Δεν υπάρχει αυτό και ούτε θα γίνει ποτέ (*1). Αυτός που δεν έχει τίποτα θα συνεχίσει να μην έχει τίποτα όσα φορμά και να βγουν. Ο στόχος είναι να πάνε από την απλή ηχομπάρα στην πολυκάναλη, και μετά βλέπουνε.

Για τα ακουστικά δεν θα αλλάξουν και πολλά καθώς η συντριπτική πλειοψηφία δεν έχει ακουστικά Apple των +200€ ώστε να εκμεταλλευτεί το Spatial Sound. Ακόμα και οι iphone users δεν αγοράζουν AirPods κατά μεγάλο ποσοστό. Όσοι έχουν και ζήσουν το Spatial Sound πιθανότατα θα πάνε σε κάποια ηχομπάρα. Ούτε ένας στους δέκα δεν πάει σε ξεχωριστό πολυκάναλο σύστημα. Αυτά είναι γνωστά, δεν αποτελούν κάποιον νέο ή αδυναμία επικράτησης του πολυκάναλου.

Η συντριπτική πλειοψηφία που θα φτιάξει ένα πολυκάναλο θα είναι με μια Atmos enabled soundbar και ασύρματα πίσω ηχεία, ακόμα και με μπαταρίες.

Είναι πολύ καλύτερο από την απλή ηχομπάρα, πόσο μάλλον από την καμία ηχομπάρα.

Οι συμμετέχοντες στα forums (καλή ώρα) σε παγκόσμιο επίπεδο δεν είναι μέτρο αναφοράς. Ποτέ δεν ήταν άλλωστε. Άσε που μελέτες δείχνουν πως τα εξειδικευμένα forums έχουν χάσει την αίγλη που είχαν στις προηγούμενες δεκαετίες. Το διαδίκτυο γενικά και συγκεκριμένα το YouTube είναι πλέον η πηγή πληροφοριών ακόμα και για έρευνα μελλοντικών αγορών.

(*1) εξαίρεση η αδερφή μου που στο γάμο της το 2012 (παρακαλώ) της πήρα δώρο πολυκάναλο σύστημα all in one Pioneer (με σαμπγούφα) για να είναι όλα σε ένα και μαζεμένα. Άσε που κατά τη κατασκευή του σπιτιού πήγα και πέρασα κανάλια σε πάτωμα και τοίχους να τα έχω έτοιμα για τα ηχεία. 🙂 Κουκλί βγήκε, δεν φαίνεται τίποτα. Όλα τα δικάναλα με upmixing τα ακούν, δεν ξέρουν τίποτα. Προσηλυτισμός 😅
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.528
Reaction score
57.637
Οι προλαλήσαντες κάλυψαν όλο το φάσμα όσων θα μπορούσαν να έχουν ειπωθεί. Και πλέον αυτού θα ΄λεγα! Επομένως δε σκοπεύω να πλατειάσω.
Ο αποθηκευμένος ήχος είναι μια σειρά ταξινομημένων «πληροφοριών» που «φυλάσσονται» μέσα σε μια αναλογική ή ψηφιακή «αποθήκη». Θέσφατο!
Όσο περισσότερη «πληροφορία» χωρέσει η αποθήκη τόσο «πιστότερη», προς το πρωτότυπο, θα είναι η αναπαραγωγή. Θέσφατο.
Ο στερεοφωνικός ήχος «μεταφέρει» περισσότερη πληροφορία από τον μονοφωνικό. Θέσφατο.
Ο τετρακάναλος ήχος –παταγώδης εμπορική αποτυχία– «μεταφέρει» περισσότερη πληροφορία από τον στερεοφωνικό. Θέσφατο.
Ο πολυκάναλος ήχος –εμπορική επιτυχία στον κινηματογράφο, αξιόλογη εμπορική επιτυχία στον αντίστοιχο οικιακό και παταγώδης αποτυχία στην οικιακή μουσική– «μεταφέρει» περισσότερη πληροφορία κι από τον στερεοφωνικό κι από τον τετρακάναλο. Θέσφατο.
Ο πολυκάναλος ήχος, αν και υπερτερεί εγγενώς σε πιστότητα, στερείται αναγνώρισης μέσω της χρήσης. Το κόστος απόκτησης, το πλήθος των συνεργαζόμενων συσκευών και η πολυπλοκότητα της μεταξύ τους διασύνδεσης, η απαίτηση ρυθμίσεων, η μικρή προσφορά πολυκαναλικών μουσικών παραγωγών και ο «πόλεμος» των formats, εμποδίζουν την ανάπτυξη και διάδοση του μέσου. Θέσφατο.

Στο, όχι κοντινό μέλλον, ο πολυκάναλος ήχος θα επικρατήσει συνεπικουρούμενος από την αντικατάσταση των ηλεκτροδυναμικών μεγαφώνων με ψηφιακούς μετατροπείς πίεσης «φέροντος» υπερήχων. Αυτοί θα είναι λιλιπούτειες φθηνές συσκευές υψηλότατης ευαισθησίας, που θα «παίζουν» με την ακύρωση του «φέροντος» υπερήχων μέσω αντιστροφών φάσης στη θέση (σύγκλισης) ακρόασης. Ανιχνευτές κίνησης θα εντοπίζουν μετακινήσεις από την αρχική και θα επαναρυθμίζουν το σύστημα στη νέα θέση ακρόασης . Θα υποστηρίζεται η ανίχνευση πολλαπλών σταθερών ακροατών με αντίστοιχη απόδοση «ακουστικής εικόνας» πολλαπλών θέσεων. Είμαι αυτήκοος μάρτυρας αυτής της τεχνολογίας που έρχεται –άγνωστο πότε θα υπάρξει εμπορική εφαρμογή της– κατά την επίσκεψή μου σε συνέδριο της AES στο Άμστερνταμ, πολλά χρόνια πριν, όταν ακόμα βρισκόταν στα σπάργανα.


https://audioxpress.com/article/MEMS-Microspeakers-Are-Truly-Digital-Transducers

https://patents.google.com/patent/US6631196B1/en

Η αναπαραγωγή των χαμηλών συχνοτήτων είναι η «αχίλλειος πτέρνα» αυτών των ηλεκτροακουστικών μετατροπέων. Κι αυτό διότι, λόγω μήκους κύματος, τα μπάσα μεταφέρουν ενέργεια που δονεί το σώμα κι ο παλμός συναθροίζεται, στον εγκέφαλο, με τις αρμονικές που «συλλαμβάνει» η ακοή. Η έρευνα έχει κι εδώ δώσει ενθαρρυντικά αποτελέσματα με τη χρήση «εξελιγμένων» bass-shaker που μεταφέρουν παλμούς αρχικά στο κάθισμα κι από εκεί στο σώμα του ακροατή-ακροατών.

Κατά την ταπεινότατή μου γνώμη αυτά τα συστήματα είναι το μέλλον και φυσικά θα επικρατήσουν. Θα είναι χαμηλού κόστους, απίστευτα μικρού όγκου, θα έχουν άφθονο «γκάζι» κι από βάρος ούτε λόγος! Η εγκατάστασή τους θα είναι παιχνιδάκι, θ’ απαιτούνται ελαχιστότατες αρχικές ρυθμίσεις και θα έχουν αμελητέες ενεργειακές απαιτήσεις.
Το κερασάκι στην τούρτα θα είναι το γεγονός πως θ’ ακούς όσο δυνατά θέλεις, όποια ώρα θέλεις και δεν θα ενοχλείς τους γείτονες, ακόμα και τους οικείους σου. Με τη σύγκλιση στον «στόχο» μέσω «ακυρώσεων» ελάχιστος ήχος θα διαρρέει πέριξ της «περιοχής». Οι δε δονήσεις του μπάσου θα συλλαμβάνονται μόνο από το σώμα του ακροατή και δεν θα διεγείρουν τον υπόλοιπο χώρο. Κάτι σαν ν’ ακούς με γιγάντια ακουστικά, χωρίς τ’ ακουστικά.

Μέχρι τότε ο πολυκάναλος ήχος πολύ δύσκολο να βρει το δρόμο προς το «σπίτι» αντικαθιστώντας τον στερεοφωνικό.
Μέχρι δε να έλθει εκείνη η ώρα,αναμένεται να μας ζαλίζουν οι γνωστοί ιμερσιβίτες για τον παρατεταμένο θάνατο του δικαναλικού...Θέσφατο κι αυτό... :sneaky:
Συμφωνούμε διαφωνώντας. :biggrin:
Άλλο έγραψα εγώ. Σκοπιμότητα στην απαξιώση του δικάναλου. Το ένα δεν.θα έπρεπε να αναιρεί το άλλο.
Για να μη ζαλιζόμαστε ούτε με συνωμοσιολογίες,το επιμύθιον είναι πως άμα κάποιος ευχαριστιέται αυτό που έχει και ξέρει τι θέλει και πώς να το διαχειρίζεται,τότε δεν θα είχε την παραμικρή βαρύτητα οποιαδήποτε σκοπιμότητα προς απαξία ή...υπεραξία προερχόμενη από άλλους φορείς.
 

Μηνύματα
4.972
Reaction score
8.821
Οσο καλο και αν ειναι ενα φορματ δεν θα περπατησει αν δεν ειναι φιλικο προς τον χρηστη. Μου ερχεται στο μυαλο το σιντι που το αγαπησαν αμεσως και οι ιδιοι μετα στραφηκαν στις υπηρεσιες στριμινγκ χωρις η ποιοτητα να αποτελει καθοριστικο παραγοντα.
την εποχη του στριμινγκ φανταζει η κατοχη ψηφιακων ή αναλογικων μεσων ως κατι ξεπερασμενο.
καλες και ποιοτικες οι πολυκαναλες μιξεις αλλα δεν θα προσαρμοστουμε εμεις στην δικη τους πραγματικοτητα ,αυτοι θα πρεπει να βρουν τον τροπο να κουμπωσουν με το σημερα.
Αλλιως θα καθομαστε σαν κατι χαιενταδες να ακουμε 40 φορες το ιδιο πολυκαναλο αλμπουμ των κραφτβερκ, την τελευταια δουλεια του μομπι και κατι βιολες και βιολοντζελα.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.648
Μηνύματα
2.947.640
Members
38.217
Νεότερο μέλος
zero_IQ
Top