alexis
Reticular Activating System
- Μηνύματα
- 16.708
- Reaction score
- 30.616
Τσιμπάει τσιμπάει;;;
Τα κομμένα ποδάρια δεν γνωρίζω αν έχουν τα ίδια προσόντα με τα άκοπα διότι άλλος ο τρόπος που συνδέονται τα main, εκτός εάν μέσω του ΜU-1 γίνεται αλλοιώς το κόλπο.Δεν είναι θέμα δορυφόρων, το μόνο καινούργιο είναι ένα ίδιο με "κομμένα" πόδια που το προωθούν για κεντρικό. Το 5.1 είναι νέο λογισμικό στο MU-1, το οποίο είναι προφανώς απαραίτητο για τη συγκεκριμένη εφαρμογή (από την άλλη, μπορεί λογικά να χρησιμοποιηθεί και με άλλα έξυπνα ηχεία, κατά προτίμηση, ως λέγεται για πλήρη εκμετάλλευσή του, με είσοδο AES-EBU).
Θα κάνω μια ερώτηση, ελπίζω να μη θεωρηθεί αδιάκριτη. Εσύ τα έχεις με το σαμπ τους ή σκέτο το άνω μέρος?
Δεν ψάρωναν τα ψάρια ε ? χα χαΓύρισα.
Κουβά πήγα.
Κυριολεκτικά.
Αλ6 εσύ?Άμα τον συναντήσω σε καμία έκθεση, θα τον χαϊδέψω την κεφάλα με κατανόηση, και θα του ψιθυρισω καθαρά στα αγγλικά:
View attachment 255254
Κι ότι καταλάβει. Δε θα κάτσω να σκάσω κιόλας.
Ο πραγματικός σπόρτ αντρίκιος ψαράς (κυνηγός) είναι δίκαιος με την λεία του. Ψαρεύει σε mono. Τι είσαι αλιευτικό? χα χα. Ρίξε και δυναμίτη τότε. Και ας γυρνάει νηστικός με άδεια χέρια. χα χαΞέρω τι έφταιγε. Ψάρευα mono, ένα καλάμι, μία πετονιά. Έπρεπε να ρίχνω immersive εεεε πολυάγκιστρο εννοώ.
Ε, ναι αλλιώς τι ? ... το τρώμε στην ταβέρνα.Ένας προς έναν που λένε..
Μερικές φορές ξεπερασμένο γίνεται κάτι σκόπιμα.Δεν πρόκειται περί διπλωματίας...Το ακροαματικό πρότυπο του κλασσικού δικαναλικού setup είναι πλέον ξεπερασμένο ως προς τις παραμέτρους του.Το αν θα εξαφανιστεί τελικώς ή όχι εξαρτάται οπωσδήποτε και από άλλους παράγοντες που αφορούν περισσότερο στην καθημερινή πρακτική κι ευελιξία από πλευράς χρηστών ενώ είναι λιγότερο εξαρτώμενοι από την υπεροχή διάφορων προδιαγραφών.
Ούτε εγώ είμαι αισιόδοξος, να φανταστείς έστησα το πολυκαναλο εδώ και κάποιους μήνες και ακούω ακόμη με το απμιξερ του automatic, το ταΐζω με ότι μουσική θέλω από το σποτιφαι. Μπλουρειπλειερ δεν σκοπεύω να πάρω στο άμεσο μέλλον, γιατί? για να ακούω μόνον κάτι πολυκαναλες μίξεις σε μουσικά είδη που με πιάνει χασμουρητό?@Bhutia
++ ..... αλλά με πεπερασμένο το πλήθος σε ανεξάρτητες μεταξύ τους ηχειακές πηγές,δηλαδή λιγότερα αυτόνομα ηχεία-δορυφόρους αντί για διαρκώς αυξανόμενο αριθμό...... ++
Μήπως, ίσως μόνο δύο ? (ή άντε ακουστικά)
Υ.Γ :
"Ο θάνατος τους δικάν(β)αλου και γιατί ?"
Τουλάχιστον το δικάναλο όταν και εαν πεθάνει, θα έχει ζήσει πρώτα και πολλές δεκαετίες μάλιστα (και ακόμη ζεί.).
Το πολυκάναλο, που είναι δεκαετιών ιστορία και ακόμα εδω ελπίζετε ακόμα, δεν έχει καν ξεκινήσει να ζει. Και όπως ζεί είναι για ταινίες και αυτός ήταν και ο ρόλος και οι ιστορικές ρίζες της ίδρυσης του, όπως η ίδια η βιομηχανία το έχει ¨ορίσει", το "προόριζε" και έχει καθορίσει την πορεία του. Και τώρα που 'ξεκινάει" στα ακουστικά και στις ηχομπάρες βασίζεται (ή θα καταλήξει να βασίζεται), μπας και πάρει μπροστά.
Κάτι "δήθεν" ανώτερα φορμάτ , όπως λές, τα έχει καταπιεί το δικάναλο αμάσητα χα χα. Κοίτα μην αρχίσει να πεθαίνει η δήθεν ανωτερότητα τους που έχει σπρωχθεί απο την βιομηχανία, τόσα χρόνια και ξαναγυρίσει ο κόσμος , όπως διαφαίνεται στα παλιά χα χα. Απο τις ψυχολογικές αντιδράσεις και του έτερου στρατοπέδου βλέπω ότι έχει χάσει πολυ την ψυχραιμία του. Η ανωτερότητα, δεν χάνει την ψυχαραιμία της , έχει αμπιστοσύνη ότι θα εδριαωθεί. Εαν έχει χάσει την ψυχραιμία της δείχνει ότι κάποια πράγμτα (δικαίως ή αδίκως να αφήσουν την κλάψα, επιστημονική δήθεν ή άλλη) , έχουν κάνει πολλά λάθη στις προβλέψεις τους. ή δεν κατάλαβαν ποτέ πραγματικά τι "παίζεται"¨ , ποιές είναι οι ανάγκες, δεν παν να είναι ο Αινστάιν. Το ίδιο βεβαια ισχύει και για το δικάνλο , εκεί που κατάντησε αλλά δεν είναι η ίδια η ιστορική πορεία του δικάναλου που κάποτε έπαιξε ρόλο σωστό, για κάποια τουλάχιστον περίοδο στην συνείδηση και ανάγκες του κόσμου και της εκάστε παρελθοντικής κοινωνίας.
Και πολλοί που βλέπω ότι το υποστηρίζουν εδω μέσα (έστω θεωρητικά στα λόγια και στο όνομα κάποιας ανωτερότητας, δικαιώς ή αδίκως να μην το εξετάσω) ..... δεν βλέπω να έχουν στημένο πολυκάναλο (όχι αστείο πολυκάναλο) ούτε να put their money where their mouth is. Θεωρίες, σου λέω εγω όσες θέλεις. Κάπου κολλάει το πράγμα εδω και δεκαετίες και δεν είναι η ανωτερότητα ή όχι (εαν υπάρχει και πόση - στην μουσική- ώστε να δικαιολογήσει όλη τη φασαρία). Ο κόσμος δεν είναι χαζός ή εξαπατημένος ή "αμμόρφωτος" τεχνικά, όπως τον θεωρούνε πολλοί εδω μέσα και όπως είπα παραπάνω, άλλα ήταν και ακόμη είναι, τα λάθη της βιομηχανίας. Δεν ξέρουν οι άνθρωποι σας λέω. Είναι joke αγορά συγκριτικά με άλλες. Δεν έχει τα κατάλληλα άτομε ουτε στο επιστημονικό της προσωπικό, ούτε στο διοικητικό της τα οποία θα φέρουν το "μπαμ". Και οι ταινίες θα λήξει και εκει τοπαραμύθι λόγω άλλων λόγων (καλλιτεχνικών αλλά και κερδοφορίας. Πόσα Spiderman και Alien θα βγούν ακόμη μέχρι να βαρεθείτε και να καταλάβετε. Σας το λένε κατάμουτρα οι ίδιοι, Γελάνε με τους ίδιους τους πελάτες τους (εσάς) οι μάνατζερ, λέω εγω τώρα ο χαζός.). Και οι νέοι που συζητάω το έχουν καταλάβει ακόμη και αυτοί.
Εγω προβλέπω, όπως το βίντεο που είχα ποστάρει παλιά (είμαι σίγουρος ότι θα το θυμάσαι), ότι ποτέ δεν θα πιάσει και θα περάσουμε κατευθείαν στα metamaterials στα μεγάφωνα (και πάλι μπορεί να μην είναι στο "Χάι Φαι" κοινό). Γενικώς με το δικάναλο ππεθαίνει (ή πέθανε ήδη) και το Χαι Φαι, ότι ήταν αυτό τελος πάντων. (και δεν ήταν, ούτε είναι .... η απόδοση).
Εγω πολύ λίγους ξέρω που έχουν όχι μόνο δικάναλο, αλλά ούτε τρανσιστοράκι. Πολυκάναλο θα κάνεις σε Ελληνικό σαλόνι. ? Δεν γίνονται, ούτε θα γίνουν ποτέ αυτά τα πράγματα (έτσι όπως είναι τώρα ογκώδη και πολλά σε αριθμό όπως λές, και όπως απαιτούνται απο τις απαιτήσεις που εσείς οι ίδιοι βλέπω να εκφράζετε όλοι εδω στο σαίτ ώστε να καταστεί όντως "Χαι Φαι¨ κλπ).
Εδω τώρα εμείς ζούμε στον κόσμο μας. Συνεχίστε να είστε "αισιόδοξοι". Χωρίς "αισιόδοξους" και θύματα δεν λειτουργεί ο κόσμος. Μόνο λίγο κρατεί , όταν οι άλλοι (όλος ο νορμάλ κόσμος δηλαδή) δεν σας ακολουθεί στον δρόμο σας. Ξέρει τι κάνει ο κόσμος και πότε θα αποδεχτεί ενα φορμάτ ή οτιδήποτε άλλο.
Εάν σκοπιμότητα θεωρείται η τεχνολογική πρόοδος έχει καλώς.Επισημαίνεται καθότι το πολυκαναλικό πρότυπο στην ηχητική αναπαραγωγή είχε συλληφθεί εδώ και αρκετές δεκαετίες,αλλά τότε δεν είχαν εξελιχθεί ακόμα τα τεχνικά μέσα (DSP) για την απρόσκοπτη υλοποίησή του.Μερικές φορές ξεπερασμένο γίνεται κάτι σκόπιμα.
Όσο και να το απαρνιέσαι,εξελίσσεσαι σταθερά προς χαϊενδικά πρότυπα.Ούτε εγώ είμαι αισιόδοξος, να φανταστείς έστησα το πολυκαναλο εδώ και κάποιους μήνες και ακούω ακόμη με το απμιξερ του automatic, το ταΐζω με ότι μουσική θέλω από το σποτιφαι. Μπλουρειπλειερ δεν σκοπεύω να πάρω στο άμεσο μέλλον, γιατί? για να ακούω μόνον κάτι πολυκαναλες μίξεις σε μουσικά είδη που με πιάνει χασμουρητό?
Τι μουσικές ακούς εσύ;Μπλουρειπλειερ δεν σκοπεύω να πάρω στο άμεσο μέλλον, γιατί? για να ακούω μόνον κάτι πολυκαναλες μίξεις σε μουσικά είδη που με πιάνει χασμουρητό?
Συμφωνούμε διαφωνώντας.Εάν σκοπιμότητα θεωρείται η τεχνολογική πρόοδος έχει καλώς.Επισημαίνεται καθότι το πολυκαναλικό πρότυπο στην ηχητική αναπαραγωγή είχε συλληφθεί εδώ και αρκετές δεκαετίες,αλλά τότε δεν είχαν εξελιχθεί ακόμα τα τεχνικά μέσα (DSP) για την απρόσκοπτη υλοποίησή του.
Όσο και να το απαρνιέσαι,εξελίσσεσαι σταθερά προς χαϊενδικά πρότυπα.
Οι προλαλήσαντες κάλυψαν όλο το φάσμα όσων θα μπορούσαν να έχουν ειπωθεί. Και πλέον αυτού θα ΄λεγα! Επομένως δε σκοπεύω να πλατειάσω.Προφανώς όλοι μας έτσι ξεκινήσαμε κάποτε.
2 ηχεία κει μπροστά, και η μουσική να ρέει.
Σιγά σιγά όμως, πέρασε η δεκαετία του '70 και μας αγγίζει πχιά το 2020, που ήταν τίτλος ταινιών επιστημονικής φαντασίας κάποτε, πέρασαν τα χρόνια...
Τώρα πια είναι παρών ο πολυκάναλος ήχος σε διάφορα φορμά, και υλοποιημένος σε πολλά σπίτια, με δόκιμο ή αδόκιμο τρόπο.
Τι γίνεται όμως με τη δικάναλη παρακαταθήκη του παρελθόντος;
Προφανώς οι παλιότεροι θαμώνες μας έχετε ψιλοβαρεθεί να σας λέμε να πάτε σε πολυκάναλο σετάπ, ακόμα και για το γνωστό παλιό δικάναλο διαθέσιμο υλικό, και κατά βάση τις ισχύουσες αποδεδειγμένες θεωρίες στο audio περί του θέματος τις έχετε δει οι περισσότεροι, αφού συχνά πυκνά δίνονται αναφορές σε μελέτες γνωστών μεγάλων ονομάτων.
Εδώ θα ήθελα όλοι μαζί να αναλύσουμε τεκμηριωμένα (pdf) αλλά και εμπειρικά, δια ακροάσεων, την υπάρχουσα αποδεδειγμένη θεωρία, αλλά και τις εντυπώσεις ακρόασης από αξιόλογα και σωστά στημένα πολυκάναλα ηχοσυστήματα χώρους που έτυχε ο καθείς να ακούσει.
Πάμε λοιπόν!
Και πολύ καλά κάνει καθώς μια πολυκάναλη ηχομπάρα είναι πολύ καλύτερη από μια δικάναλη. Και μην ξεχνάμε ότι η πλειοψηφία του κόσμου που έχει κάτι, αυτό το κάτι είναι είτε μια απλή δικάναλη ηχομπάρα είτε ένα ζευγάρι απλά ηχεία με έναν ενισχυτή. Αυτό πρέπει να ξεπεράσει και όχι από το τίποτα να στήσει 5 & 7.1.4. Δεν υπάρχει αυτό και ούτε θα γίνει ποτέ (*1). Αυτός που δεν έχει τίποτα θα συνεχίσει να μην έχει τίποτα όσα φορμά και να βγουν. Ο στόχος είναι να πάνε από την απλή ηχομπάρα στην πολυκάναλη, και μετά βλέπουνε.Και τώρα που 'ξεκινάει" στα ακουστικά και στις ηχομπάρες βασίζεται (ή θα καταλήξει να βασίζεται), μπας και πάρει μπροστά.
Μέχρι δε να έλθει εκείνη η ώρα,αναμένεται να μας ζαλίζουν οι γνωστοί ιμερσιβίτες για τον παρατεταμένο θάνατο του δικαναλικού...Θέσφατο κι αυτό...Οι προλαλήσαντες κάλυψαν όλο το φάσμα όσων θα μπορούσαν να έχουν ειπωθεί. Και πλέον αυτού θα ΄λεγα! Επομένως δε σκοπεύω να πλατειάσω.
Ο αποθηκευμένος ήχος είναι μια σειρά ταξινομημένων «πληροφοριών» που «φυλάσσονται» μέσα σε μια αναλογική ή ψηφιακή «αποθήκη». Θέσφατο!
Όσο περισσότερη «πληροφορία» χωρέσει η αποθήκη τόσο «πιστότερη», προς το πρωτότυπο, θα είναι η αναπαραγωγή. Θέσφατο.
Ο στερεοφωνικός ήχος «μεταφέρει» περισσότερη πληροφορία από τον μονοφωνικό. Θέσφατο.
Ο τετρακάναλος ήχος –παταγώδης εμπορική αποτυχία– «μεταφέρει» περισσότερη πληροφορία από τον στερεοφωνικό. Θέσφατο.
Ο πολυκάναλος ήχος –εμπορική επιτυχία στον κινηματογράφο, αξιόλογη εμπορική επιτυχία στον αντίστοιχο οικιακό και παταγώδης αποτυχία στην οικιακή μουσική– «μεταφέρει» περισσότερη πληροφορία κι από τον στερεοφωνικό κι από τον τετρακάναλο. Θέσφατο.
Ο πολυκάναλος ήχος, αν και υπερτερεί εγγενώς σε πιστότητα, στερείται αναγνώρισης μέσω της χρήσης. Το κόστος απόκτησης, το πλήθος των συνεργαζόμενων συσκευών και η πολυπλοκότητα της μεταξύ τους διασύνδεσης, η απαίτηση ρυθμίσεων, η μικρή προσφορά πολυκαναλικών μουσικών παραγωγών και ο «πόλεμος» των formats, εμποδίζουν την ανάπτυξη και διάδοση του μέσου. Θέσφατο.
Στο, όχι κοντινό μέλλον, ο πολυκάναλος ήχος θα επικρατήσει συνεπικουρούμενος από την αντικατάσταση των ηλεκτροδυναμικών μεγαφώνων με ψηφιακούς μετατροπείς πίεσης «φέροντος» υπερήχων. Αυτοί θα είναι λιλιπούτειες φθηνές συσκευές υψηλότατης ευαισθησίας, που θα «παίζουν» με την ακύρωση του «φέροντος» υπερήχων μέσω αντιστροφών φάσης στη θέση (σύγκλισης) ακρόασης. Ανιχνευτές κίνησης θα εντοπίζουν μετακινήσεις από την αρχική και θα επαναρυθμίζουν το σύστημα στη νέα θέση ακρόασης . Θα υποστηρίζεται η ανίχνευση πολλαπλών σταθερών ακροατών με αντίστοιχη απόδοση «ακουστικής εικόνας» πολλαπλών θέσεων. Είμαι αυτήκοος μάρτυρας αυτής της τεχνολογίας που έρχεται –άγνωστο πότε θα υπάρξει εμπορική εφαρμογή της– κατά την επίσκεψή μου σε συνέδριο της AES στο Άμστερνταμ, πολλά χρόνια πριν, όταν ακόμα βρισκόταν στα σπάργανα.
The Parametric Digital Transducer Array Loudspeaker
For my capstone project that I completed at RMIT University I conducted a bunch of research into experimental loudspeaker designs such as Digital and Parametric Loudspeaker Arrays. As a result of t…dalegi.com
https://audioxpress.com/article/MEMS-Microspeakers-Are-Truly-Digital-Transducers
https://patents.google.com/patent/US6631196B1/en
Η αναπαραγωγή των χαμηλών συχνοτήτων είναι η «αχίλλειος πτέρνα» αυτών των ηλεκτροακουστικών μετατροπέων. Κι αυτό διότι, λόγω μήκους κύματος, τα μπάσα μεταφέρουν ενέργεια που δονεί το σώμα κι ο παλμός συναθροίζεται, στον εγκέφαλο, με τις αρμονικές που «συλλαμβάνει» η ακοή. Η έρευνα έχει κι εδώ δώσει ενθαρρυντικά αποτελέσματα με τη χρήση «εξελιγμένων» bass-shaker που μεταφέρουν παλμούς αρχικά στο κάθισμα κι από εκεί στο σώμα του ακροατή-ακροατών.
Κατά την ταπεινότατή μου γνώμη αυτά τα συστήματα είναι το μέλλον και φυσικά θα επικρατήσουν. Θα είναι χαμηλού κόστους, απίστευτα μικρού όγκου, θα έχουν άφθονο «γκάζι» κι από βάρος ούτε λόγος! Η εγκατάστασή τους θα είναι παιχνιδάκι, θ’ απαιτούνται ελαχιστότατες αρχικές ρυθμίσεις και θα έχουν αμελητέες ενεργειακές απαιτήσεις.
Το κερασάκι στην τούρτα θα είναι το γεγονός πως θ’ ακούς όσο δυνατά θέλεις, όποια ώρα θέλεις και δεν θα ενοχλείς τους γείτονες, ακόμα και τους οικείους σου. Με τη σύγκλιση στον «στόχο» μέσω «ακυρώσεων» ελάχιστος ήχος θα διαρρέει πέριξ της «περιοχής». Οι δε δονήσεις του μπάσου θα συλλαμβάνονται μόνο από το σώμα του ακροατή και δεν θα διεγείρουν τον υπόλοιπο χώρο. Κάτι σαν ν’ ακούς με γιγάντια ακουστικά, χωρίς τ’ ακουστικά.
Μέχρι τότε ο πολυκάναλος ήχος πολύ δύσκολο να βρει το δρόμο προς το «σπίτι» αντικαθιστώντας τον στερεοφωνικό.
Για να μη ζαλιζόμαστε ούτε με συνωμοσιολογίες,το επιμύθιον είναι πως άμα κάποιος ευχαριστιέται αυτό που έχει και ξέρει τι θέλει και πώς να το διαχειρίζεται,τότε δεν θα είχε την παραμικρή βαρύτητα οποιαδήποτε σκοπιμότητα προς απαξία ή...υπεραξία προερχόμενη από άλλους φορείς.Συμφωνούμε διαφωνώντας.
Άλλο έγραψα εγώ. Σκοπιμότητα στην απαξιώση του δικάναλου. Το ένα δεν.θα έπρεπε να αναιρεί το άλλο.