Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)


symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.493
Reaction score
7.877
Καντο λίγο πιο λιανά αυτό..
Όταν αγοράζεις ένα εταιρικό αυτοκίνητο, τότε εκτός πολύ συγκεκριμένων περιπτώσεων, θεωρείται "παροχή σε είδος".

Εν τω μεταξύ η ίδια η έμπνευση αυτής της επιβάρυνσης, είναι μια ένδειξη του πόσο μπουρδέλο είναι το κράτος και το φορολογικό σύστημα.

Σου λέει λοιπόν, αν αγοράσεις αυτοκίνητο για έναν πωλητή σου (που είναι όλη μέρα στον δρόμο), ή έναν τεχνικό σου (που πηγαίνει σε διάφορα σημεία να επιδιορθώσει βλάβες) τότε όλα καλά, δεν επιβαρύνεσαι κάπως. Αν όμως αγοράσεις αυτοκίνητο για ένα "στέλεχος", τότε ακόμα κι αν ας πούμε δικαιολογείται να έχει αυτοκίνητο, η εφορία το θεωρεί "παροχή σε είδος". Δηλαδή θεωρεί πως είναι μια παροχή που δίνεις στο στέλεχος, αλλά αντί να του τη δίνεις σε λεφτά (ως αύξηση μισθού) τη δίνεις σε είδος.

Σε αυτή την περίπτωση, με βάση μια κλίμακα ανάλογα με την αξία του αυτοκινήτου, προστίθεται ένα έξτρα εισόδημα στην φορολογική σου δήλωση, σαν να έπαιρνες μεγαλύτερο μισθό και προφανώς πάνω σε αυτό το επιπλέον εισόδημα, πληρώνεις επιπλέον φόρο.

Πρόσεξε βέβαια το παράδοξο. Σου λέει αν η θέση δικαιολογεί απόλυτα το αυτοκίνητο, δεν πληρώνεις τίποτα. Αν η θέση/εταιρεία δεν δικαιολογεί με τίποτα το αυτοκίνητο, τότε είναι παράνομο να το περάσεις στα έξοδα (όπως πόσταρε παραπάνω ο @dapost ). Αν όμως το δικαιολογεί, αλλά "λίγο", τότε άααντε, πάρ'το, αλλά θα μου το πληρώσεις. :rofl:

Βασικά σου λέει επειδή όλοι πάτε και παίρνετε αυτοκίνητα εκεί που δεν δικαιολογείται και για να μην μπλέξω να ελέγχω τον καθένα ξεχωριστά και να μπαίνω σε αντιδικίες "είναι-δεν είναι", πάρτε τα, πληρώστε κάτι και τελειώνετε.

Στα EV υπάρχει απαλλαγή από την παροχή σε είδος για ποσό 50.000€ προ φόρων αν θυμάμαι καλά, κάτι τέτοιο.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.969
Reaction score
11.407
Απλώς το έχεις μπλέξει λίγο όσον αφορά τα EVs. Ή μάλλον δεν το έχεις μπλέξει, απλά έτσι όπως το ρώτησες αρχικά ίσως δημιουργείται λάθος εντύπωση.

Αυτά που (σωστά) αναφέρεις, αφορούν γενικά το αν ένας επιχειρηματίας ή ελ. επαγγελματίας μπορεί να δικαιολογήσει την αγορά (ή τη μίσθωση) ενός αυτοκινήτου στην εταιρεία. Δεν σχετίζονται με την υπεραπόσβεση ή τα υπόλοιπα κίνητρα που αφορούν συγκεκριμένα τα EVs.

Αν λοιπόν ένας επιχειρηματίας μπορεί να δικαιολογήσει αυτοκίνητο, τότε αγοράζοντας EV θα έχει μεγαλύτερο όφελος. Αν δεν μπορεί να δικαιολογήσει αυτοκίνητο, τότε είτε αγοράσει EV και το περάσει στην εταιρεία είτε συμβατικό, παρανομεί (εκτός αν αναμορφώσει, όπως αναφέρει το κείμενο που παρέθεσες).

Τώρα το αν σε κάθε συγκεκριμένη περίπτωση ο κάθε λογιστής/επιχειρηματίας θεωρεί ασφαλές το να αγοράσει εταιρικό αυτοκίνητο, είναι κάτι που απασχολεί τις εταιρίες εδώ και πάρα πολλά χρόνια και δεν σχετίζεται με τα κίνητρα των ηλεκτρικών. Άλλοι είναι πιο συντηρητικοί, άλλοι παίρνουν μεγαλύτερα ρίσκα, άλλοι εν γνώσει τους κλέβουν όπου μπορούν.

Και αυτό δεν περιορίζεται στα αυτοκίνητα. Πάρε τα ηχεία και τον λοιπό AV εξοπλισμό, στον οποίο πολλοί εξ'ημών ξοδεύουμε μεγάλα ποσά (κάποιοι μεγαλύτερα και από τα αυτοκίνητα). Γνωρίζω ότι πολλοί περνάνε αυτά τα έξοδα στην εταιρεία τους, ενώ σε καμία περίπτωση κάτι τέτοιο δεν μπορεί να δικαιολογηθεί από τη δραστηριότητα της εταιρείας, ούτε καν "τραβηγμένα" όπως το αυτοκίνητο. Το κάνουν όμως, παίρνουν το ρίσκο. Εγώ δεν το έκανα, δεν μπορούσα με τίποτα να δικαιολογήσω (στον εαυτό μου, ή σε ενδεχόμενο έλεγχο) ένα τόσο μεγάλο άσχετο έξοδο στην εταιρεία.

Έκανα καλά; Φιλοσοφική ερώτηση. Ηθικά ναι, οικονομικά μιλώντας όμως, ξεκάθαρα όχι. Γιατί οι έλεγχοι σε μικρές κερδοφόρες εταιρείες είναι ανύπαρκτοι οπότε αξίζει το ρίσκο. Και ακόμα κι αν υπάρξει κάποια στιγμή έλεγχος, έχεις μεγαλύτερο όφελος περνώντας ό,τι έξοδο κάνεις (όσο άσχετο κι αν είναι) και γλιτώνοντας εν τω μεταξύ τεράστια ποσά, αφού με τον έλεγχο "θα τα βρεις". Αν είσαι (εσύ ή ο λογιστής σου) τέτοιος...

Όπως και σε όλα τα θέματα, στην Ελλάδα το σύστημα δουλεύει βασιζόμενο απλώς και μόνο στην καλή θέληση του πολίτη. Έλεγχος και (αποτρεπτική) τιμωρία, δεν υφίστανται.

Υ.Γ. Άσχετο, απλά το θυμήθηκα τώρα: Το μεγαλύτερο κίνητρο για την αγορά εταιρικού EV δεν είναι η υπεραπόσβεση. Είναι η απαλλαγή από την παροχή σε είδος, κάτι που δεν αναφέρεται συχνά.
Πολύ ωραία τα ξεκαθάρισες και έκανες περίληψη του "γκρίζου" θέματος έξοδα ελ. επαγγελματιών και εταιριών. Οι νόμοι είναι στο περίπου και τελικά είναι θέμα ρίσκου, λογιστή και "περαίωσης" το τί θα περάσεις ως έξοδο (ηχεία, αυτοκίνητα, κλπ.)

Ανέδειξα το θέμα γιατί είναι σχετικό και επίκαιρο με τα κίνητρα των EVs. (Και γιατί με ενδιαφέρει και προσωπικά αλλά είμαι κότα και δε θέλω μπλεξίματα.)
Βασικά σου λέει επειδή όλοι πάτε και παίρνετε αυτοκίνητα εκεί που δεν δικαιολογείται και για να μην μπλέξω να ελέγχω τον καθένα ξεχωριστά και να μπαίνω σε αντιδικίες "είναι-δεν είναι", πάρτε τα, πληρώστε κάτι και τελειώνετε.
Ακριβώς αυτό. Μήπως γίνεται μόνο με τα αυτοκίνητα; Δε γίνεται με τις κατοικίες; Μην αρχίσω. Ασταδιαλα.
 
Last edited:

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.751
Reaction score
42.918
Αλλο το αυτοκίνητο που χρησιμοποιείται για τις ανάγκες παραγωγής της εταιρείας πχ το αυτοκίνητο του πωλητή, του περιοδεύοντος τεχνικού και άλλο το αυτοκίνητο που δίνεται ως παροχή στο στέλεχος ως μέρους του πακέτου ανταμοιβής. Το ένα είναι εργαλείο της δουλειάς και το άλλο "κερασάκι στην τούρτα¨.
Για την εταιρεία τελικά είναι το ίδιο και στις δύο περιπτώσεις. Περνάει στα έξοδα της μισθώματα και καύσιμα.
Αυτό που αλλάζει είναι η φορολογική επιβάρυνση του στελέχους από τον παροχή που λαμβάνει σε είδος. Αυτό πρωτομπήκε τον πρώτο χρόνο της σύγχρονης μνημονιακής ιστορίας μας από τον Παπακωνσταντίνου τότε. Σου λέει αντί χρημάτων παίρνεις ένα αυτοκίνητο, ως τότε δεν σε φορολογούσαν για αυτό καθόλου. Πλέον θα φορολογείσαι και για αυτό, έστω ως ένα ποσοστό με κάποια κριτήρια. Αν τυχόν φύγει το στέλεχος το φορτώνεται φορολογικά ο τσέο :D.
Αν επιλέξεις EV ή PHEV αυτή η φορολογική επιβάρυνση (στο στέλεχος) είναι μικρότερη από ότι αν ήταν συμβατικό αυτοκίνητο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.830
Reaction score
136.850
Αυτό μάλιστα, αυτό είναι σωστό μέτρο.

Όλα τα υπόλοιπα είναι ημίμετρα.

 

Μηνύματα
4.115
Reaction score
3.542

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.556
Reaction score
98.581
Έλα μωρέ, σιγά τα προβλήματα
  • -Δεν εκκινεί ο κινητήρας όταν κάνει κρύο.
  • -Δεν ανοίγουν οι χειρολαβές όταν κάνει κρύο.
  • -Ακούγονται έντονα τριξίματα.
  • -Δεν εκκινεί ο κινητήρας όταν κάνει ζέστη.
  • -Εμφανίζονται φουσκάλες στα καθίσματα.
  • -Χαλαρώνει η βάση των εμπρός καθισμάτων.
  • -Το χείλος του πορτ-μπαγκάζ συγκεντρώνει νερό της βροχής.
  • -Το Autopilot δεν δουλεύει καλά.
  • -Η σύνδεση με το διαδίκτυο είναι υπερβολικά αργή.
  • -Δυσλειτουργία των υαλοκαθαριστήρων.
  • -Το αυτοκίνητο τρίζει όταν περνά από σαμαράκια και λακούβες.
  • -Χαλαρά πλαστικά στο εσωτερικό.
  • -Τα φώτα δεν δουλεύουν σωστά.
  • -Οι πόρτες σταματούν να δουλεύουν και ενίοτε ανοίγουν μόνες τους.
  • -Ο υπολογιστής ταξιδίου δεν δουλεύει.
  • -Εμφανίζονται κίτρινα πλαίσια περιμετρικά των οθονών.
  • -Τα παράθυρα δεν σφραγίζουν όταν κλείνουν.
  • -Ηλεκτρονικά συστήματα κάνουν επανεκκίνηση μόνα τους.
  • -Προβλήματα με τη διαδικασία φόρτισης της μπαταρίας.
  • -Μείωση απόδοσης ισχύος του κινητήρα.
  • -Προβλήματα σκουριάς σε καινούργια αυτοκίνητα (ειδικά στο Model 3).
  • -Φτωχή ποιότητα βαφής, καθιστά αναγκαία το βάψιμο του αυτοκινήτου εκ νέου.
  • -Προβλήματα με το σύστημα κλιματισμού.
  • -Μικρότερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας από αυτή που ισχυρίζεται η Tesla.
 




gonis

Luger
Μηνύματα
4.408
Reaction score
12.060
Έλα μωρέ, σιγά τα προβλήματα
  • -Δεν εκκινεί ο κινητήρας όταν κάνει κρύο.
  • -Δεν ανοίγουν οι χειρολαβές όταν κάνει κρύο.
  • -Ακούγονται έντονα τριξίματα.
  • -Δεν εκκινεί ο κινητήρας όταν κάνει ζέστη.
  • -Εμφανίζονται φουσκάλες στα καθίσματα.
  • -Χαλαρώνει η βάση των εμπρός καθισμάτων.
  • -Το χείλος του πορτ-μπαγκάζ συγκεντρώνει νερό της βροχής.
  • -Το Autopilot δεν δουλεύει καλά.
  • -Η σύνδεση με το διαδίκτυο είναι υπερβολικά αργή.
  • -Δυσλειτουργία των υαλοκαθαριστήρων.
  • -Το αυτοκίνητο τρίζει όταν περνά από σαμαράκια και λακούβες.
  • -Χαλαρά πλαστικά στο εσωτερικό.
  • -Τα φώτα δεν δουλεύουν σωστά.
  • -Οι πόρτες σταματούν να δουλεύουν και ενίοτε ανοίγουν μόνες τους.
  • -Ο υπολογιστής ταξιδίου δεν δουλεύει.
  • -Εμφανίζονται κίτρινα πλαίσια περιμετρικά των οθονών.
  • -Τα παράθυρα δεν σφραγίζουν όταν κλείνουν.
  • -Ηλεκτρονικά συστήματα κάνουν επανεκκίνηση μόνα τους.
  • -Προβλήματα με τη διαδικασία φόρτισης της μπαταρίας.
  • -Μείωση απόδοσης ισχύος του κινητήρα.
  • -Προβλήματα σκουριάς σε καινούργια αυτοκίνητα (ειδικά στο Model 3).
  • -Φτωχή ποιότητα βαφής, καθιστά αναγκαία το βάψιμο του αυτοκινήτου εκ νέου.
  • -Προβλήματα με το σύστημα κλιματισμού.
  • -Μικρότερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας από αυτή που ισχυρίζεται η Tesla.
Περιμενε να μπει ο εαρ να διαβάσει και να τους δώσει λύση
Ακου Μασκ και μ@λ@κιες8-)
 





costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.830
Reaction score
136.850
Σ μα, τους τσιπηδες! 😁😂🤣😜

Ανευ πλάκας πάντως, τα πρώτα Τεσλα είχαν και γμω τα προβλήματα, και αυτοί οι Νορβηγοί που ξεκίνησαν πολύ νωρίς να παίρνουν τέτοια τελσα, κέρδισαν ήδη μια σοβαρή αποζημίωση δικαστικά από την Τεσλα, νομίζω 20 χιλιάρικα.
 

Μηνύματα
16.551
Reaction score
23.483
Ασχετοι Νορβηγοί,να πα να πάρουν μερσεντε :roflmao:
έχουν πάρει και τους καταριέται η μερσεντέ γιατί είχε την καταπληκτική ιδέα να προσφέρει 30 χρόνια εγγύηση για σκουριά και στην περιοχή αποδεδειγμένα αντέχουν μόνο τα σουηδικά οχήματα.
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.643
Reaction score
27.540
Παπάρια καλαβρέζικα αντέχουν τα σουηδικά.
Εχουμε δει saab όλο σάπιο απο κάτω.
Οχι ένα , πολλά .
Οι αμερικανοί , σταμάτησαν να αγοράζουν saab για αυτόν ακριβώς τον λόγο ,εδω και πολλά χρόνια , πριν κλείσει .
Αυτά πουθ αποδεδειγμένα αντέχουν είναι κάτι audi που είναι full aluminum.
Και κάτι αρχαία DAF άντεχαν .
 

TGD

Μηνύματα
8.600
Reaction score
8.621
Ήταν Saab από την εποχή που την είχε αγοράσει η Opel.
Τα κινέζικα Volvo άραγε αντέχουν;
 



ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.579
Μηνύματα
2.944.895
Members
38.201
Νεότερο μέλος
danstefan
Top