Οι "βλαμμένοι" στο Μέγαρο (Θεσσαλονίκης)





Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.868
Reaction score
85.018
Ας επιστρέψουμε στην Aida, με μια σύγχρονη ηχογράφηση, η οποία κέρδισε μάλιστα το βραβείο για την καλύτερη ηχογράφηση όπερας της χρονιάς 2016 απο το περιοδικό gramophone :


IMG_0733.JPG



Μετα τις δυο αγαπημένες μου ηχογραφήσεις (Serafin/Callas 1955-Mono, Muti/Caballe 1986), μια εξαιρετική σύγχρονη ηχογράφηση που τουλαχιστον τις ανταγωνίζεται, με το πλεονέκτημα και της εξαιρετικής σύγχρονης παραγωγής.

Streamάρετε την οπωσδήποτε να πάρετε μια ιδέα, και μετα οποίος θελει ψωνίζει κιόλας.
 
Last edited:

Μηνύματα
5.983
Reaction score
15.467

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.868
Reaction score
85.018
Να κανω και μια ερωτηση καθοτι ασχετος (...),η ορχηστρα ετσι πρεπει να 'ναι ? μεσα στο λακκο ? ετσι ειναι παντου ?
Ναι, στην οπερα ειναι καπως ετσι σε ολες τις αιθουσες, "στο λάκκο".

Στην κλασική (πχ συμφωνική) οχι, τους βγαζουν απο τον λάκκο :)
 


indikos001

Games
Editor
Μηνύματα
4.174
Reaction score
4.207
Η eVolution DanceTheater είναι μια διεθνώς φημισμένη ομάδα χορού, που δημιουργήθηκε το 2008 στη Ρώμη από τον Αμερικανό Anthony Heinl, πρώην χορευτή και χορογράφο των MOMIX. Ο Heinl είναι διάσημος για τη θεατρική του ευαισθησία και την ικανότητά του να συνδυάζει αριστοτεχνικά το ανθρώπινο σώμα με τα εντυπωσιακά εφέ, χρησιμοποιώντας ένα συναρπαστικό μείγμα επιστήμης και τέχνης.
Με τεχνολογία που ενσωματώνει τη νέα τεχνική του Μαύρου Θεάτρου, την ψευδαίσθηση, το video art, τα τολμηρά ακροβατικά, το θέατρο και το χορό, ο Heinl δημιουργεί έναν μαγικό κόσμο στον οποίο τα αδύνατα γίνονται δυνατά.
Το Electricity, η καινούργια παράσταση της ομαδας eVolution Dance Theater, είναι μια “υψηλής τάσης” παραγωγή που “ηλεκτρίζει” την ατμόσφαιρα και τις αισθήσεις. Όπως και στις προηγούμενες παραστάσεις, έτσι και εδώ, το σκηνικό θέαμα είναι ένας δυνατός συνδυασμός χορού, ακροβατικών, θεάτρου, video art, οπτικών εφέ και προηγμένης τεχνολογίας. Ονειρικές εικόνες διαδέχονται η μία την άλλη, ενώ πυροτεχνήματα, πεφταστέρια, κύματα ωκεανού, λαμπρές αστραπές και απότομες βουνοπλαγιές συνθέτουν το ιδανικό σκηνικό στο οποίο το φανταστικό συναντά το μαγικό, σε ένα πρωτότυπο, γοητευτικό και αλησμόνητο θέαμα που ενθουσιάζει συνεχώς το κοινό, μαγνητίζοντας μικρούς και μεγάλους.

25 Οκτωβρίου 2016
Τρι 21:00 (ΑΙΘΟΥΣΑ ΦΙΛΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ Μ1)

Τιμές εισιτηρίων: 35€ (18€*), 30€ (15€*), 25€ (13€*), 18€ (10€*), 10€
* Τιμές εισιτηρίων για μαθητές, φοιτητές, κατόχους κάρτας ανεργίας

 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.461
Reaction score
36.023
Καλοκαίρι.... σινεμαδάκι.
Ίσως όχι αυτό που νομίζουν οι περισσότεροι, πάντως σινεμά: τι κι αν είναι βωβή η ταινία; Έχουμε (ζωντανή) μουσική που τη ντύνει.




 



Μηνύματα
2.466
Reaction score
3.081

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.868
Reaction score
85.018
Ήταν μια σπάνια ευκαιρία να ακούσουμε μια σημαντική ορχήστρα στην πόλη μας. Δεν συμβαίνει συχνά, 1-2 φορές τον χρόνο. Στην Αθήνα είστε πολύ πιο τυχεροί, βλέπω το πρόγραμμα στο Μέγαρο και στο Ηρώδειο και ζηλεύω...

Η RPO είναι μια ορχήστρα που ξυπνάει αναμνήσεις από τα χρόνια μου στο Λονδίνο. Το Cadogan Hall όπου είναι η έδρα της ήταν πολύ κοντά στο σπίτι μου, με τα πόδια, και είχα την τύχη να παρακολουθήσω μερικές συναυλίες της.

Screen Shot 2022-10-15 at 1.27.24 PM.png


Οπότε όταν είδα την ανακοίνωση για την συναυλία στη Θεσσαλονίκη αγόρασα καλά εισιτήρια χωρίς δεύτερη σκέψη.
Από το καλοκαίρι λοιπόν έβαλα στα favourites του Tidal κάποιες εκτελέσεις των έργων που θα ακουγόντουσαν, για να εξοικειωθώ μαζί τους και να απολαύσω περισσότερο την βραδιά:


Screen Shot 2022-10-15 at 1.40.33 PM.png



Screen Shot 2022-10-15 at 1.42.18 PM.png



Screen Shot 2022-10-15 at 1.35.13 PM.png



Screen Shot 2022-10-15 at 1.37.15 PM.png


(Έχω την πολυκάναλη έκδοση)


(συνεχίζεται...)
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.868
Reaction score
85.018
Η αίθουσα ήταν φυσικά γεμάτη, ελάχιστα καθίσματα άδεια, τουλάχιστον όσο έφτανε το μάτι μου.

Δεν θα σχολιάσω την καλλιτεχνική πλευρά. Δεν μας παίρνει να κάνουμε κριτική σε live από τόσο μεγάλα ονόματα-σύνολα, ποιος είμαι εγώ που θα έχω άποψη; Το μόνο που θα γράψω είναι πως συνολικά ενθουσιάστηκα, όπως και η υπόλοιπη οικογένεια.

Να σημειώσω εδώ πως ο Petrenko θεωρείται εξαιρετικός μαέστρος:

Ακούστε εδώ το βραβευμένο άλμπουμ
Screen Shot 2022-10-15 at 2.33.01 PM.png


Όπως έχω ξαναγράψει, μισώ την ακουστική του Μεγάρου Θεσσαλονίκης. Όπως έχει πει και η γυναίκα του @Abessalom "στο σπίτι μας ακούγεται καλύτερα", και να σκεφτείτε πως τότε δεν είχε ούτε σαμπς, σκέτα τα μπιενταμπλεγιου παίζανε....

Ειδικά στα δυο πρώτα έργα, κυρίως στον Prokofiev και δευτερευόντως στο κοντσέρτο του Bruch όπου η ορχήστρα ήταν μικρότερη, η αίθουσα λειτούργησε σαν "ρουφήχτρα", αφαιρώντας πολύ από την δυναμική της ορχήστρας.
IMG_2403.jpeg


Ο βιολιστής κατάφερε να ακουστεί, αλλά μην ξεχνάμε πως όντας όρθιος και στα αριστερά του μαέστρου, το pattern του βιολιού του ακούγεται καλύτερα προς το κοινό, ενώ τα καθιστά strings στέλνουν τον ήχο προς τα πάνω... Τα δε πνευστά, όντας σε χαμηλή πλατφόρμα έχαναν και αυτά απο τα πρίμα τους. Και όλα αυτά στην 5η σειρά. Δεν θέλω να φανταστώ τι ακούγεται στην μέση της άιθουσας σε μικρά σύνολα.

Ευτυχώς στον Sibelius με πολυπληθέστερη ορχήστρα ακουγόταν πολύ πολύ πιο σωστά.
IMG_2408.jpeg


Είναι κατόρθωμα με τις διαθέσιμες σημερινές γνώσεις να έχει χτιστεί ένα σύγχρονο μέγαρο μουσικής όπου να ακούγονται σωστά μόνο μεγάλες ορχήστρες, και λίγο μικρότερα σύνολα να πασχίζουν να ακουστούν.

Χώρια τα θεωρεία που δεν έχουν πλήρη οπτική επαφή με την σκηνή. Η΄ το πάρκινγκ που δεν μπορείς να στρίψεις, για matchbox το έχουν φτιάξει. Τα συγχαρητήρια μου στους μηχανικούς που ανέλαβαν το έργο. :p

Τα χειροκροτήματα και στο πρώτο και στο δεύτερο μέρος ήταν ατελείωτα, και πήραμε από ένα encore για επιβράβευση:

Paganini Caprice n24 για βιολί από τον Krylov
Screen Shot 2022-10-15 at 2.22.04 PM.png

(Από τον ίδιο τον σολίστα το λινκ)

Brahms, Hungarian Dances n6 από την RPO
(To link από μια από τις αγαπημένες μου εκτελέσεις)
Screen Shot 2022-10-15 at 2.27.00 PM.png


Εκπληκτική βραδιά....
 


Μηνύματα
1.392
Reaction score
715
Και τώρα μπορεί να θεραπευθεί εν μέρει το μέγαρο μουσικής στην συμπρωτεύουσα αρκεί να θέλουν και φυσικά να διατεθούν τα κονδύλια. Όμως βλέπουμε και την διαφορά αντιμετώπισης, πως να αναπτυχθούν οι ορχήστρες της Θεσσαλονίκης, που σαφώς και είναι αξιόλογες, όταν δεν έχουν ένα χώρο να εκθέσουν τις δυνατότητες τους? Μιλάμε για την Ελλάδα του 2022. Μιλάμε για την συμπρωτεύουσα που είναι κοιτίδα και σταυροδρόμι πολιτισμών κλπ κλπ κλπ Κρίμα. Εδώ κατάπιε ολόκληρο Καβάκο..........
 


christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.916
Reaction score
14.694
Τι αιθουσα ειναι αυτη εχω παθει πλακα:thumbsdown: Δημητρη ποιος την σχεδιασε ;:frown:
Εγω εχω πολυ καλυτερη αιθουσα;)
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.892
Μηνύματα
2.955.171
Members
38.255
Νεότερο μέλος
konfan
Top