head-stef
Headphones
- Μηνύματα
- 634
- Reaction score
- 2.205
Είχα υποσχεθεί πριν λίγο καιρό ότι θα αναφερθώ πιο λεπτομερώς στα Neumann NDH 30, κάνοντας παράλληλα και μια μίνι σύγκριση με τα Sennheiser HD 650 (με μετρήσεις). Αν και έχω ήδη γράψει κι έχουμε συζητήσει γι αυτά στα ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΑΝΑΦΟΡΑΣ χωρίς ανάγκη ισοστάσθμισης , ανοίγω ιδιαίτερο νήμα γιατί είμαι σίγουρος ότι τα NDH 30 θα συζητηθούν πολύ στο μέλλον καθώς συγκεντρώνουν δυσεύρετα χαρακτηριστικά στην κατηγορία τους και ήχο εντελώς απρόσμενο για τα € 639 που κοστίζουν σήμερα. Διακινδυνεύοντας τη γραφικότητα θα γράψω "ανεξαρτήτως κόστους" και θα αφήσω το μέλλον να το δείξει...
Άφησα μια εβδομάδα επιπλέον να περάσει πριν γράψω για να μην παρασυρθώ (πολύ) από τον ενθουσιασμό μου και να έχω σαφέστερη άποψη για τον ήχο τους. Ο ενθουσιασμός μου όμως αυξήθηκε καθώς φαίνεται πως βρήκα εκείνο που έψαχνα χρόνια: ένα ακουστικό που να αποτελεί σημαντική βελτίωση σε σχέση με τα HD 600/650/660 - που τόσο έχουν αγαπηθεί παγκοσμίως και θεωρούνταν χωρίς ανταγωνισμό ως τα € 1.000 τουλάχιστον. Και ταυτόχρονα να μην υπερτονίζουν τις υψηλές συχνότητες, όπως κάνουν για παράδειγμα τα HD-800S, ούτε άλλη συχνοτική περιοχή, με άλλα λόγια να μη χρειάζονται ισοστάθμιση (EQ). Χαρακτηριστικό που δεν το έχουν ακόμη και ακουστικά πολλών χιλιάδων ευρώ.
Ακούγοντας μια εξαιρετική τονική ισορροπία, θέλησα να το επιβεβαιώσω με μια απλή σύγκριση με τα HD-650.
Χρησιμοποίησα ένα ωραίο "παιχνίδι" που είχα από καιρό: το μετρητικό σύστημα miniDSP EARS (€ 200) με software το πολύ γνωστό και αξιόλογο REW (δωρεάν).
Φυσικά δεν μπορεί να τα βάλει με μετρητικά συστήματα και dummy heads των χιλιάδων ευρώ, αλλά είναι πολύ χρήσιμο για συγκρίσεις παρόμοιων ακουστικών και για μέτρηση των διαφορών που επιφέρουν αλλαγές στα μαξιλαράκια ή μικρομετατροπές των ακουστικών.
Ορίστε λοιπόν μια πρώτη, απλή σύγκριση (κόκκινο: NDH 30, πράσινο: HD 650):
(1/6 octave smoothing και χρήση της καμπύλης διόρθωσης "HEQ", μια από τις τρεις που δίνει έτοιμες η MiniDSP).
Όμως δεν είναι πια η άριστη τονική ισορροπία το θαυμαστό σ΄αυτά τα ακουστικά. Είναι ο απίστευτος συνολικός ήχος. Ο εντυπωσιακός έλεγχος και πληροφορία στις χαμηλές συχνότητες, η τρομερή (και πρωτόγνωρη για μένα) φυσικότητα φωνών και οργάνων και - το σημαντικότερο - τα αδιανόητα ποσά πληροφορίας σε κάθε μουσική φράση, αναπνοή, νύξη, φύσημα, χτύπημα. Κι όλα αυτά χωρίς υπερτονισμένες υψηλές στις οποίες καταφεύγουν πολλά άλλα (και πολύ ακριβά) ακουστικά. Κι όμως, παρόλα αυτά, συνέχεια ξεχνιέμαι και θαυμάζω μουσικές και ερμηνευτές, ξενυχτάω απολαμβάνοντας πολλή μουσική και ξαφνιάζομαι από το πόσο σημαντικά καλύτερες είναι οι καλές ηχογραφήσεις και πόσο σημαντικά χειρότερες οι κακές. Ξεχνώντας εντελώς τα ακουστικά που φοράω (περιττό να γράψω πόσο άνετα είναι).
Δεν γράφω περισσότερα για την ώρα αλλά είμαι βέβαιος ότι θα πούμε και πολλά περισσότερα. Και μακάρι αυτή η ποιότητα ήχου να αρχίσει να τιμολογείται πιο "σεμνά" όπως έκανε τώρα η Νeumann γιατί τα τελευταία χρόνια οι κατασκευαστές έχουν ξεφύγει εντελώς...
Άφησα μια εβδομάδα επιπλέον να περάσει πριν γράψω για να μην παρασυρθώ (πολύ) από τον ενθουσιασμό μου και να έχω σαφέστερη άποψη για τον ήχο τους. Ο ενθουσιασμός μου όμως αυξήθηκε καθώς φαίνεται πως βρήκα εκείνο που έψαχνα χρόνια: ένα ακουστικό που να αποτελεί σημαντική βελτίωση σε σχέση με τα HD 600/650/660 - που τόσο έχουν αγαπηθεί παγκοσμίως και θεωρούνταν χωρίς ανταγωνισμό ως τα € 1.000 τουλάχιστον. Και ταυτόχρονα να μην υπερτονίζουν τις υψηλές συχνότητες, όπως κάνουν για παράδειγμα τα HD-800S, ούτε άλλη συχνοτική περιοχή, με άλλα λόγια να μη χρειάζονται ισοστάθμιση (EQ). Χαρακτηριστικό που δεν το έχουν ακόμη και ακουστικά πολλών χιλιάδων ευρώ.
Ακούγοντας μια εξαιρετική τονική ισορροπία, θέλησα να το επιβεβαιώσω με μια απλή σύγκριση με τα HD-650.
Χρησιμοποίησα ένα ωραίο "παιχνίδι" που είχα από καιρό: το μετρητικό σύστημα miniDSP EARS (€ 200) με software το πολύ γνωστό και αξιόλογο REW (δωρεάν).
Φυσικά δεν μπορεί να τα βάλει με μετρητικά συστήματα και dummy heads των χιλιάδων ευρώ, αλλά είναι πολύ χρήσιμο για συγκρίσεις παρόμοιων ακουστικών και για μέτρηση των διαφορών που επιφέρουν αλλαγές στα μαξιλαράκια ή μικρομετατροπές των ακουστικών.
Ορίστε λοιπόν μια πρώτη, απλή σύγκριση (κόκκινο: NDH 30, πράσινο: HD 650):
(1/6 octave smoothing και χρήση της καμπύλης διόρθωσης "HEQ", μια από τις τρεις που δίνει έτοιμες η MiniDSP).
Όμως δεν είναι πια η άριστη τονική ισορροπία το θαυμαστό σ΄αυτά τα ακουστικά. Είναι ο απίστευτος συνολικός ήχος. Ο εντυπωσιακός έλεγχος και πληροφορία στις χαμηλές συχνότητες, η τρομερή (και πρωτόγνωρη για μένα) φυσικότητα φωνών και οργάνων και - το σημαντικότερο - τα αδιανόητα ποσά πληροφορίας σε κάθε μουσική φράση, αναπνοή, νύξη, φύσημα, χτύπημα. Κι όλα αυτά χωρίς υπερτονισμένες υψηλές στις οποίες καταφεύγουν πολλά άλλα (και πολύ ακριβά) ακουστικά. Κι όμως, παρόλα αυτά, συνέχεια ξεχνιέμαι και θαυμάζω μουσικές και ερμηνευτές, ξενυχτάω απολαμβάνοντας πολλή μουσική και ξαφνιάζομαι από το πόσο σημαντικά καλύτερες είναι οι καλές ηχογραφήσεις και πόσο σημαντικά χειρότερες οι κακές. Ξεχνώντας εντελώς τα ακουστικά που φοράω (περιττό να γράψω πόσο άνετα είναι).
Δεν γράφω περισσότερα για την ώρα αλλά είμαι βέβαιος ότι θα πούμε και πολλά περισσότερα. Και μακάρι αυτή η ποιότητα ήχου να αρχίσει να τιμολογείται πιο "σεμνά" όπως έκανε τώρα η Νeumann γιατί τα τελευταία χρόνια οι κατασκευαστές έχουν ξεφύγει εντελώς...