Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.341
Reaction score
128.536
Σιγά, κι εγώ έχω. :p Να το είχα χρησιμοποιήσει κιόλας έστω μία φορά. :biggrin:
Α, κι εγώ κατεβαίνω πολύ σπάνια κέντρο, ως τώρα το χρησιμοποίησα 5 φορές.
 

Μηνύματα
56
Reaction score
98
Ο δήμος σας έχει δωρεάν φορτιστές; Στην Αθήνα υπάρχουν σε διάφορα σημεία και η αλήθεια είναι ότι βολεύει τόσο για φόρτιση, όσο και και παρκάρισμα+φόρτιση ταυτόχρονα. Όσο και να ακούγεται περίεργο, παρόλο που είναι δωρεάν , υπάρχει σωστή χρήση. Πχ δεν τα αφήνουν πέρα της φόρτισης και οι περισσότερες θέσεις είναι ελεύθερες από θερμικά αυτοκίνητα. Σπάνια έχω δει πιασμένη θέση από θερμικό. Έχουν πει ότι θα είναι δωρεάν μέχρι το 2022. Να δούμε αν θα πάρει παράταση όπως και η στάθμευση.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.354
Reaction score
42.145
Τα ταξί είναι δουλειά/επιχείρηση, δεν είναι γούστα, δεν είναι άνεση.
Σε μια αγορά όπως η Ελληνική, όπου ο πυρήνας της δουλειάς του ταξί έχει πέσει και οι απολαβές ακόμη πιο πολύ, το πρώτο και το κύριο κριτήριο επιλογών είναι το κόστος.
Τα 2-3 χιλιάρικα που ζητάνε για το αυτόματο, και όπου υπάρχει η επιλογή, συν το αυξημένο κόστος κατανάλωσης (μέχρι πρότινος), συν την αυξημένη πιθανότητα βλάβης, συν το αυξημένο κόστος σε περίπτωση βλάβης, συν το ότι πάνω από τα μισά τα οδηγούν οδηγοί εκμεταλλευτές άλλοι από τους ιδιοκτήτες που αγοράζουν το αυτοκίνητο, καθιστά την επιλογή αυτόματο μη ορθολογική.
Ρίξτε μια ματιά γύρω σας και δείτε τι αυτοκίνητα κυκλοφορούν. Η συντριπτική πειοψηφία skoda octavia. Το πιο μεγάλο φθηνό και από τα φθηνά ίσως το πιο αξιόπιστο αυτοκίνητο στη manual έκδοση του βεβαίως. Γιατί αλλιώς για DSG7....
Εριξα μια ματιά στο τρέχον μοντέλο, στην πετρελαιοκίνητη έκδοση δεν έχει καν επιλογή για αυτόματο!
Οπου δείτε mercedes ή άλλο αυτοκίνητο που είναι αυτόματο αυτό συνήθως αφορά αυτοκίνητο που το δουλεύει ο ίδιος ο ιδιοκτήτης και είτε έχει κύκλο εργασιών που δικαιολογεί το αυξημένο κόστος αγοράς (αυτοκινήτου και εξοπλισμού) είτε θέλει να βγάλει γούστα (για κάποιους είναι και το μοναδικό οικογενειακό αυτοκίνητο) είτε έχει αποκτήσει πρόβλημα στη μέση και δεν μπορεί πλέον να πατάει συμπλέκτη όλη μέρα.
 



melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.354
Reaction score
42.145
Αγάπη κυκλοφόρησαν κάποια prius, δεν υπήρχε και τίποτα άλλο σε υβριδικό κάποτε. Και ήταν/είναι βενζίνη μόνο. Δεν έχω ακούσει πόσο ευχαριστημένοι έμειναν οι ιδιοκτήτες. Πάλι μόνο ιδιοκτήτης που το δουλεύει θα το έπαιρνε, αποκλείεται να το έδιναν σε άλλους οδηγούς για εκμετάλλευση.
Δεν έχω τις τιμές αλλά είμαι σχεδόν σίγουρος ότι έκανε πολύ περισσότερα από το αντίστοιχο πετρέλαιο avensis που φορέθηκε πολύ της toyota ή το best seller skoda octavia. Σε χώρους επίσης ήταν πολύ μικρότερο από τα αναφερόμενα.

Θα πρέπει να δει κανείς τα πραγματικά νούμερα για να δει αν βγαίνει το όφελος και σε πόσα χρόνια. Τα ταξί δεν είναι τυχαία πετρελαιοκίνητα, ο συνετός οδηγός έχει άνετα καταναλώσεις κάτω από ή κοντά στα 5l/100Km. Αυτό μεταφράζεται σε 10-15 λίτρα το πολύ σε μια καλή βάρδια (12ωρη). Μέχρι πέρσι το πετρέλαιο είχε περίπου €1.5 το λίτρο, €1.2 χωρίς το ΦΠΑ, πιο παλιά ακόμα πιο λίγο. Αν λοιπόν σε ένα άλλο αυτοκίνητο είχε 4/100 κατανάλωση (20% μείωση), 1 λίτρο διαφορά δηλαδή, είχε στη βάρδια βαριά 2.5 λίτρα εξοικονόμηση άρα 3 ευρώ. Και αυτό αν ήταν πετρέλαιο το καύσιμο, αν ήταν βενζίνη μόνο από τη διαφορά τιμής το όφελος μπορεί να έπεφτε τουλάχιστον στο μισό. Πολύ πολύ χοντρά λοιπόν άντε να είχε 1000 ευρώ το χρόνο στο καύσιμο στο ιδανικό σενάριο. Στα 5 χρόνια ένα 5χίλιαρο. Δεν ξέρω πόσο ήταν η διαφορά στην τιμή αλλά πολύ λίγοι ταξιτζήδες θα έμπαιναν στην παραπάνω λογική να δώσουν upfront ένα κεφάλαιο (που συνήθως δεν έχουν και μπαίνει και το δάνειο και το έξτρα κόστος αποπληρωμής του δανείου στη μέση) και να πάρουν ένα διαφορετικό, μη εξαντλητικά δοκιμασμένο στην "πιάτσα" αυτοκίνητο, για να πάρουν πίσω το οφελος μετά από 5-6-7 χρόνια. Για αυτό και κυκλοφόρησαν λίγα. Για αυτό και τα ηλεκτρικά θα αργήσουν να γίνουν η κανονικότητα στα ελληνικά ταξί. Οπως σε όλες τις αγορές θα επαληθευθεί και εδώ η καμπύλη ωρίμανσης της αγοράς.
 

Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.594
Reaction score
75.479
επίσης τα dual clutch είναι ντεμέκ αυτόματα, β εθνική.
:roflmao: :roflmao: :roflmao:

Μα έλεος. Τα ταχύτερα και πιό σπορ αυτόματα ήταν αποκλειστικά διπλού συμπλέκτη, της Getrag κυρίως αλλά και Tremec και ZF (Porsche), και πολύ πρόσφατα τα πλησίασαν κάπως τα υβριδικά ZF μετατροπέα ροπής.
 

Μηνύματα
15.572
Reaction score
21.777
Σαν λειτουργία λέω , σαν ταχύτητα είναι άλλο θέμα.
Το κλασσικό αυτόματο έχει χαρίσματα που κανένας ξηρός συμπλέκτης δε θα βρει ποτέ.
Για τα Prius πριν κάποια χρόνια μπήκα σε ένα τέτοιο του επιστημονικού κλάδου, με τα πολλά ο τύπος ήταν τριευτυχισμενος γιατί αφενός του έβγαζε εύκολα 4 στα 100 όταν το vw που είχε τότε τον έβγαζε 6 , δεν είχε να βγάζει τουρμπίνα για σέρβις λέει δεν τον ένοιαζε από πού θα 3βαζε πετρέλαιο και λόγω μετάδοσης λέει ηρέμησε το γόνατο του.
Αντίστοιχο σήμερα είναι το Corolla hybrid σε έκδοση station. Σύμφωναε τα λεγόμενα ετέρου επιστήμονα που πήρα προψές , είναι 5χιλαιρικα ακριβότερο στην αγορά από τα κλασικά Octavia . Νομίζω ότι 5χιλιαρικα στην 10ετια γίνονται εύκολα απόσβεση από κατανάλωση ζημιές και συντήρηση και βγάζεις και κέρδος.
Τα Corolla τα υβριδικά πλέον πάνε εύκολα 3.5 λίτρα στα 100 στην πόλη και έχουν αισθητά μειωμένες απαιτήσεις συντήρησης σε κινητήρα (ατμοσφαιρικός ) και μετάδοση.
Στα 10 χρόνια το Octavia θέλει εύκολα 7 συμπλέκτες , χώρια τα γκλινγκ γκλανγκ από τους τζογους σε κιβώτιο ημιαξόνια κλπ που δεν τα φτιάχνει ποτέ κανείς και δε θα τα δεις εύκολα σε μετάδοση cvt/ηλεκτροκινητήρα
 



melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.354
Reaction score
42.145
Σαν λειτουργία λέω , σαν ταχύτητα είναι άλλο θέμα.
Το κλασσικό αυτόματο έχει χαρίσματα που κανένας ξηρός συμπλέκτης δε θα βρει ποτέ.
Για τα Prius πριν κάποια χρόνια μπήκα σε ένα τέτοιο του επιστημονικού κλάδου, με τα πολλά ο τύπος ήταν τριευτυχισμενος γιατί αφενός του έβγαζε εύκολα 4 στα 100 όταν το vw που είχε τότε τον έβγαζε 6 , δεν είχε να βγάζει τουρμπίνα για σέρβις λέει δεν τον ένοιαζε από πού θα 3βαζε πετρέλαιο και λόγω μετάδοσης λέει ηρέμησε το γόνατο του.
Αντίστοιχο σήμερα είναι το Corolla hybrid σε έκδοση station. Σύμφωναε τα λεγόμενα ετέρου επιστήμονα που πήρα προψές , είναι 5χιλαιρικα ακριβότερο στην αγορά από τα κλασικά Octavia . Νομίζω ότι 5χιλιαρικα στην 10ετια γίνονται εύκολα απόσβεση από κατανάλωση ζημιές και συντήρηση και βγάζεις και κέρδος.
Τα Corolla τα υβριδικά πλέον πάνε εύκολα 3.5 λίτρα στα 100 στην πόλη και έχουν αισθητά μειωμένες απαιτήσεις συντήρησης σε κινητήρα (ατμοσφαιρικός ) και μετάδοση.
Στα 10 χρόνια το Octavia θέλει εύκολα 7 συμπλέκτες , χώρια τα γκλινγκ γκλανγκ από τους τζογους σε κιβώτιο ημιαξόνια κλπ που δεν τα φτιάχνει ποτέ κανείς και δε θα τα δεις εύκολα σε μετάδοση cvt/ηλεκτροκινητήρα
Οταν μιλάνε οι επιστήμονες οι υπόλοιποι βγάνουμε το σκασμό και το καπέλο :hi:

:roflmao:
 

Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.594
Reaction score
75.479
Μπορείτε να μην συζητάτε για θέματα του παρελθόντος στο παρόν νήμα; Ευχαριστώ.

Θα γράφω ασταμάτητα για το πόσο καλύτερο είναι το υβριδικούλι μας που συνδυάζει τα καλά των δύο τεχνολογιών με όλα τα λούσα. :tongue:
Κι αν δε σας αρέσει και σχολιάσετε αρνητικά, μπαν. :biggrin:



2,3l/100km στα τελευταία 2.000 χιλιόμετρα το Ντολμαδάκι, συν 8-9KWh κάθε νύχτα.
Όποτε τύχει να το πάρω, 2-3 φορές το μήνα, με βρίζει γιατί της χαλάω τη μουαγιέν με τα κωλίκια και θα το είχε ρίξει κάτω απο 2 και είμαι αντιοικολόγος και καταστρέφω το περιβάλλον που πίνω νερό απο μισόλιτρα γιατί τα τρία μισόλιτρα έχουν 5-6 γραμμάρια περισσότερο πλαστικό απο το εναμισόλιτρο. :party:
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.354
Reaction score
42.145
Θα γράφω ασταμάτητα για το πόσο καλύτερο είναι το υβριδικούλι μας που συνδυάζει τα καλά των δύο τεχνολογιών με όλα τα λούσα. :tongue:
Κι αν δε σας αρέσει και σχολιάσετε αρνητικά, μπαν. :biggrin:



2,3l/100km στα τελευταία 2.000 χιλιόμετρα το Ντολμαδάκι, συν 8-9KWh κάθε νύχτα.
Όποτε τύχει να το πάρω, 2-3 φορές το μήνα, με βρίζει γιατί της χαλάω τη μουαγιέν με τα κωλίκια και θα το είχε ρίξει κάτω απο 2 και είμαι αντιοικολόγος και καταστρέφω το περιβάλλον που πίνω νερό απο μισόλιτρα γιατί τα τρία μισόλιτρα έχουν 5-6 γραμμάρια περισσότερο πλαστικό απο το εναμισόλιτρο. :party:
να μάθεις με χουφτίτσες να της βγεις από πάνω

drinking-water-stream-2716753.jpg
 


melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.354
Reaction score
42.145
Απ' το ρέμα;
Οχι, στα ρέματα πάνε πιο πάνω από κει που πίνεις και κατ'ράνε, όλοι το ξέρουν αυτό.
Από τις πηγές τις γάργαρες.

Για αρχή, και για προπόνηση, άφηνε τη βρύση ανοιχτή και κάνε χουφτίτσες. Είναι κι αυτό μια βελτίωσις.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.341
Reaction score
128.536
Ως τώρα, Αθήνα (Golden Hall), ΣΕΑ Ψαθόπυργου, ΣΕΑ Αταλάντης, και Λάρισα.

Επόμενα λένε για Θεσσαλονίκη, και Γρεβενά.
 


n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.977
Reaction score
12.735
μιλάμε για επαγγελματικό όχημα με διάρκεια ζωής 7-14 χρόνια το πολύ
Ακούω τις (π)ορδές των Octavia MkI και Merc W210 εκεί έξω να κορνάρουν "νια νια νιανια νια"...

επίσης για ταξί πάλι, ποιος ο λόγος επιλογής σεντάν;
Ε δε θα μας ακυρώσεις και το "σύνδρομο κούρσας" τώρα!
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.321
Μηνύματα
2.897.456
Members
38.026
Νεότερο μέλος
d tv
Top