Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.553
Reaction score
98.547
22 AC και ένας...γρήγορος 50 DC... :headbang:

Όσο τα διαβάζω, τόσο αναρωτιέμαι αν έκανα σωστά που παρήγγειλα ηλεκτρικό.

Αλήθεια πόσοι φορτιστές >150 kW (μόνο αυτούς θεωρώ ταχυφορτιστές) υπάρχουν στους μεγάλους οδικούς άξονες;
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.545
Reaction score
84.035
Γιατί; Λόγω της δυνατότητας κράτησης;
Κάνε εσύ την κράτηση να λειτουργήσει
προς όφελός σου.
Μόνο προβλήματα προβλέπω για καμιά διετία.
 

Μηνύματα
1.005
Reaction score
2.811
Αλήθεια πόσοι φορτιστές >150 kW (μόνο αυτούς θεωρώ ταχυφορτιστές) υπάρχουν στους μεγάλους οδικούς άξονες;
Καλά, μην αγχώνεσαι να τους μετρήσεις... Μια γουλιά καφέ χρόνο θα σου πάρει :biggrin:! Και πολύ λέω.
Πρακτικά ανύπαρκτοι.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.820
Reaction score
136.780
22 AC και ένας...γρήγορος 50 DC... :headbang:

Όσο τα διαβάζω, τόσο αναρωτιέμαι αν έκανα σωστά που παρήγγειλα ηλεκτρικό.

Αλήθεια πόσοι φορτιστές >150 kW (μόνο αυτούς θεωρώ ταχυφορτιστές) υπάρχουν στους μεγάλους οδικούς άξονες;
Έρχεστε στα λόγια μου..😁😂🤪😜

Οι 50-αρηδες στα ΣΕΑ είναι κατάντια.
Βέβαια καλύτερα από το τίποτα, αλλά δε παλεύεται μετά από ένα σημείο..

Οτιδήποτε από 100kW και πάνω, είναι ok στη χρήση. Η αναμονή φόρτισης, είναι πλέον σε λογικά επίπεδα.

Υπάρχουν σε λίγα σημεία, εμένα με βόλεψε πχ αυτός ο 120-αρης στην είσοδο της Βέροιας.

Υπάρχουν και 2-3 (λίγοι τελοσπαντων) σε ΣΕΑ. Αλλά θέλει πολύ δουλειά ακόμα.

Το πρόβλημα θα επιδεινωθεί, πριν βελτιωθεί, διότι όσο αυξάνονται τα EV στους δρόμους, τόσο θα φαίνεται η ανεπάρκεια του 1 φορτιστή 50kW στα ΣΕΑ, ή ενός 120 kW.

Η δουλειά γίνεται σωστά σε Τέσλα σουπερτσάρτζερς, οι οποίοι μπαίνουν ανά 4-δες ή ανά 8-αδες.

Η ταχύτητα φόρτισης είναι πραγματικά υψηλή στους Τέσλα SC, και ήδη το ταξίδι Θεσσαλονίκη Αθήνα γίνεται βούτυρο, χωρίς εκπλήξεις. 😎
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.820
Reaction score
136.780
Όπως;
Αναλόγως δυνατοτήτων του αυτοκινήτου.

Το iD.3 λόγου χάριν, με το νέο σοφτγουερ, έχει ένα peak στα 135 kW για λίγο διάστημα, μεταξύ 5-20%. Μετά, οτιδήποτε πάνω από 100kW είναι άχρηστο, δεν μπορεί να το χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο.

Πρέπει να ξέρεις τις καμπύλες φόρτισης του αυτοκινήτου σου, για να καταλάβεις τι χρειάζεται.

Αυτές είναι του iD.3

FB_IMG_1678627857683.jpg


Με το παλιό software, δεν ξεπερνούσε τα 100kW, αλλά με το νέο, στο διάστημα μεταξύ 5-30% βρίσκεται πάνω από 100kW, με κορύφωση τα 135 στο 19%.

Πρακτικά, με έναν 120-αρη, το iD.3 είναι στα Μαξ του.

Σε κάθε περίπτωση, στο 73% της μπαταρίας, το iD.3 πέφτει στα 50 kW, δε πα να'χεις 300-αρη φορτιστή.

Δηλαδή, όταν βρίσκεσαι σε εθνική οδό και βιάζεσαι, σταματάς για φόρτιση με τη μπαταρία να έχει φτάσει κάτω από 10% και φορτίζεις μέχρι 73% και φεύγεις.
(εκτός κι αν σου αρκεί λιγότερο, οπότε φεύγεις νωρίτερα )

Το 10-73% σε έναν 120-αρη φορτιστή, με μέση ταχύτητα φόρτισης ~80kW (80kWh την ώρα), για την 58-αρα μπαταρία (63% των 58 είναι 36,5 kWh) θα χρειαστεί ~25'.

Η ίδια ποσότητα (36,5 kWh) σε 50-αρη φορτιστή θα χρειαστεί ~45', καταντάει ανυπόφορο.

Τα 25' παλεύονται, χωρίς να είναι τρελή επίδοση (δεν μπορεί το αυτοκίνητο). Αλλά τα 45' δε παλεύονται...

Βεβαίως, εάν έχεις αυτοκίνητο με υψηλές δυνατότητες ταχύτητας φόρτισης, πάνω από 150 kW στις κορυφές, αναλόγως σχεδιαγράμματος, σταματάς για κάνα τέταρτο.

Μεγάλες ταχύτητες φόρτισης, έχουν τα αυτοκίνητα με 800 βολτ αρχιτεκτονική, όπως το EV 6, το Porsche Taycan, το Audi e-tron, κλπ, και βεβαίως μεγάλες ταχύτητες φόρτισης έχουν τα Τέσλα.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.820
Reaction score
136.780
Να ένα (αρκετά παλιό) συγκριτικό των σχεδιαγραμμάτων φόρτισης διαφόρων EV:

p3-charging-index-2019-02-min-888x444~2.png


Από τότε, και τα iD έχουν ανέβει πάνω από 130 kW στις κορυφές, και τα Τέσλα έχουν βελτιωθεί κι άλλο.

Καλύτερα από τα Τέσλα στην ταχύτητα φόρτισης, είναι μόνον όσα έχουν 800 βολτ αρχιτεκτονική.

Όπως βλέπεις, στο διάστημα 20-80%, η μέση ταχύτητα φόρτισης σε Porsche Taycan (800V) ήταν 224 kW (!!!) και του Τέσλα ήταν 149 kW (👍).

Εδώ τα επίσημα στοιχεία της βελτίωσης της ταχύτητας φόρτισης στα Τέσλα, μέσω συλλογής δεδομένων από χρόνους φόρτισης χρηστών, οι οποίοι κάποτε έφταναν έως 40 λεπτά (32-40'), και τώρα δεν ξεπερνούν τα 27' (25-27'), η διαφορά είναι πολύ σημαντική, και στον τελευταίο χρόνο υπήρξε μείωση του χρόνου φόρτισης κατά 5':

Screenshot_20230312-164131~2.png


Γενικά στα Τέσλα, αν παραμείνεις στα υψηλά kW του σχεδιαγράμματος φόρτισης (κορυφή έως 250 kW), οι στάσεις φόρτισης μπορούν να είναι στο τέταρτο, χρόνος εξαιρετικός. 👍

Όπως και στα iD, η εκπαίδευση των χρηστών, να παραμένουν στα υψηλά του σχεδιαγράμματος φόρτισης, κερδίζει χρόνο στο ταξίδι, ενώ η παραμονή του αδαή μέχρι το 100% της μπαταρίας είναι τζάμπα σπατάλη χρόνου.
 
Last edited:

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.640
Reaction score
27.528
Τιχες Γιάννη τιχα πάντα.
Δεν πάνε. Μέχρι 160 τα περισσότερα. Αντε 250 τα TESLA .
Αργούν να γεμίσουν. Βενζίνη top off , διάρκεια το πολύ 2 λεπτά. Το EV θέλει min 25 λεπτά στην καλύτερη.
Είναι σαν ανάποδα γαμώτο . Νταξ όχι όλα.


Μην παίρνετε Βενζίνη δεν επαρκεί για όλους.


:gamer:
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.572
Reaction score
30.472
Είπαμε. Τα ηλεκτρικά δεν είναι για όλους. Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και με τα MAC - iOS, με τα Windows, με τα iPhones, με τα Androids, με τα πικάπ, με τα streams, ενεργά vs παθητικά ηχεία, TVs vs Projectors, και τόσα άλλα.

Εδώ υπάρχουν άνθρωποι που "τσακώνονται" αν είναι καλύτερο το net metering ή το αυτόνομο. :biggrin:
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.820
Reaction score
136.780
Τιχες Γιάννη τιχα πάντα.
Εδώ συμφωνούμε. 😂😁

Στα υπόλοιπα, όχι. Πάμε:

Δεν πάνε. Μέχρι 160 τα περισσότερα. Αντε 250 τα TESLA .
Μέχρι 160 πάνε και τα περισσότερα ice που βλέπω στο δρόμο, και βλέπω από παλιά γιαρις και Φίατ πάντα, μέχρι κάτι ξεχασμένα κουβαδάκια, που άμα πιάσουν 160 θα πετάξουν.

Ταυτόχρονα, στα 250 πάνε πολύ λίγα ice, και αγκωμαχώντας τα περισσότερα, ενώ ένα πλαντ φτάνει 350 χλμ/Ω και σε λογικά κοστολογια, ενώ για ice θες μια περιουσία.

Τα Τέσλα πιάνουν τα 250 σε ασύλληπτο χρόνο, και οι επιταχύνσεις 0-100, ακόμα και στην απλή LR έκδοση (που πλέον είναι πολύ οικονομική) είναι ασύλληπτες για την συντριπτική πλειοψηφία των λογικού κοστολογιου ice.

Κανένα από τα αυτοκίνητα που είχα τα τελευταία 10 χρόνια δεν έφτανε 250. Πολλά δεν έφταναν ούτε 200.

Άσε που πάνω από 150-160 ήταν τα περισσότερα (λίαν επιεικώς) επικίνδυνα.

Αργούν να γεμίσουν. Βενζίνη top off , διάρκεια το πολύ 2 λεπτά. Το EV θέλει min 25 λεπτά στην καλύτερη.
Με ice έκανα 4 γεμίσματα το μήνα, όπου (μαζί με την παράκαμψη να βγω από το δρόμο για το βενζινάδικο) έχανα συνολικά κάνα 10-λεπτο κάθε φορά, κατά μέσο όρο, γιατί άμα είχε κόσμο μπροστά, περίμενα.. άρα 40 λεπτά το μήνα για βενζίνη.

Τους τελευταίους 20 μήνες έχω κερδίσει αυτά τα 40 λεπτά κάθε μήνα, διότι φορτίζει το βράδυ στο σπίτι χωρίς καμία αναμονή, χωρίς να βγω από το δρόμο.

Άρα έχω κερδίσει 800 λεπτά, 13+ ώρες που θα τις έτρωγα στα βενζινάδικα.

Αναρωτιέμαι πόσες φορές στα τελευταία 2 χρόνια έχεις κάνει διαδρομή πάνω από 500 χιλιόμετρα. Έτσι από περιέργεια.

Που μια στάση 20' αρκεί και για το id.3, άσε τα Τέσλα..

Είναι σαν ανάποδα γαμώτο . Νταξ όχι όλα.
Σαν ανάποδα γαμωτο είναι τα περισσότερα ice.
Κάτσε ήσυχα.

Μην παίρνετε Βενζίνη δεν επαρκεί για όλους.
Ακριβώς το ανάποδο.
Και να θες, τα EV δε φτάνουν για όλους.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.572
Reaction score
30.472
Ντέφι να γίνει, 250. 🙂

Τα 250 είναι daily use ας πούμε και μας ενδιαφέρει τόσο πολύ; Τα 200 ίσως; Τα 180; Γιατί όσες φορές βγαίνω Αττική οδό με 120 άντε 130 max περνάω πάνω από τα μισά οχήματα.
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.640
Reaction score
27.528
Ντέφι να γίνει, 250. 🙂

Τα 250 είναι daily use ας πούμε και μας ενδιαφέρει τόσο πολύ; Τα 200 ίσως; Τα 180; Γιατί όσες φορές βγαίνω Αττική οδό με 120 άντε 130 max περνάω πάνω από τα μισά οχήματα.
Είναι με τις ώρες τους . Πολλές φορές , ιδίως μεσημέρι αττική οδό πηγαίνουμε κάμποσοι με 150-160 , πολλά αυτοκίνητα.
Με ice έκανα 4 γεμίσματα το μήνα, όπου (μαζί με την παράκαμψη να βγω από το δρόμο για το βενζινάδικο) έχανα συνολικά κάνα 10-λεπτο κάθε φορά, κατά μέσο όρο, γιατί άμα είχε κόσμο μπροστά, περίμενα.. άρα 40 λεπτά το μήνα για βενζίνη.

Τους τελευταίους 20 μήνες έχω κερδίσει αυτά τα 40 λεπτά κάθε μήνα, διότι φορτίζει το βράδυ στο σπίτι χωρίς καμία αναμονή, χωρίς να βγω από το δρόμο.

Άρα έχω κερδίσει 800 λεπτά, 13+ ώρες που θα τις έτρωγα στα βενζινάδικα.

Αναρωτιέμαι πόσες φορές στα τελευταία 2 χρόνια έχεις κάνει διαδρομή πάνω από 500 χιλιόμετρα. Έτσι από περιέργεια.

Που μια στάση 20' αρκεί και για το id.3, άσε τα Τέσλα..
Εδώ εσύ βγαίνεις για φαί ή πας στο lidl να φορτίσεις . Τι μου λες τώρα? Υπολόγισες τον χρόνο εξόδου και τον συνολικό χρόνο που τρώς για να βάλεις βενζίνη? πλάκα μας κάνεις?
Γεμίζω βενζίνη στο Πρατήριο του αεροδρομίου είτε αργά μεσημέρι είτε βράδυ. Ποτέ δεν έχω κάτσει πάνω από 5 λεπτά.
Εκτός από την αλλαγή βάρδιας , που κάνουν στις 11¨00 το βράδυ , οπότε και φεύγω.
Τα τελευταία δύο χρόνια έχω πάει τρίκαλα 5-6 φορές , και Σαλλονίκη- καβάλα άλλες 4 , για μία μέρα. Πρωί ανέβηκα βράδυ κατέβηκα.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.545
Reaction score
84.035
Εδώ εσύ βγαίνεις για φαί ή πας στο lidl να φορτίσεις . Τι μου λες τώρα? Υπολόγισες τον χρόνο εξόδου και τον συνολικό χρόνο που τρώς για να βάλεις βενζίνη? πλάκα μας κάνεις?
Δεν κατάλαβες
 

Μηνύματα
3.424
Reaction score
11.335
Σε λίγο για να παρεις ev, θα είναι προαπαιτούμενο ένα master στα μαθηματικά, ένα PhD στους ηλεκτρολόγους μηχανικούς , ένα αυτόνομο φωτοβολταϊκό, αγορά θέσης στάθμευσης με φορτιστή, 5 σεμινάρια για ανάγνωση πινάκων και διαγραμμάτων , 3 μαθήματα ασφαλούς οδήγησης για έλεγχο γκαζιού -
επιταχυνσης -φρένου, 8 συνεδρίες διαχείρισης θυμού στις θέσεις φόρτισης , 2 lexotanil, 4 zanax …….

Άσε με παιδάκι μου, είμαι και σε δύσκολη ηλικία.


Να αυτά δε μπορώ γιαυτό πήρα θερμικό 4x4 , 200hp, turbo, 7DCT ……. και ησύχασα.

Βενζινούλα……… λεφτά υπάρχουν άλλωστε, γιατί να το κρύψωμεν άλλωστε :roflmao:
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.553
Reaction score
98.547
Έρχεστε στα λόγια μου..😁😂🤪😜

Οι 50-αρηδες στα ΣΕΑ είναι κατάντια.
Βέβαια καλύτερα από το τίποτα, αλλά δε παλεύεται μετά από ένα σημείο..
Θα σου 'λεγα τίποτα για τα λόγια σου τόσο καιρό, αλλά δεν μου το επιτρέπει η ανατροφή μου... :tongue:
 






Staff online

  • rose.athens
    Not in the mood Mod
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.568
Μηνύματα
2.944.553
Members
38.199
Νεότερο μέλος
Alex Nik
Top