- Μηνύματα
- 16.557
- Reaction score
- 23.493
το ακυβέρνητο καράβι είναι μια περιγραφή που απευθύνεται στην ικανότητα του οχήματος ΣΕ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟ με τον χειριστή του να ελιχθεί σε μια ή περισσότερες συνεχόμενες στροφές με ασφάλεια, ταχύτητα και αμοιβαία πληροφόρηση.
αυτή η ικανότητα συνήθως χάνεται όταν βαραίνει το όχημα (χωρίς να ληφθούν αντισταθμιστικά μέτρα στον σχεδιασμό της ανάρτησης), όταν απομακρύνεται αισθητά ο λόγος βάρους μπρός πίσω από το 50-50, όταν ψηλώνει το όχημα και για άλλους λόγους.
το Υ είναι ένα όχημα ψηλό και βαρύ , πολύ βαρύ (2Τ), όχι σαν το έκτρωμα την ΧΜ (καμία σχέση με citroen, θα πρέπει να τους κάνουν μήνυση οι Γάλλοι) και από ότι δείχνει δεν βοηθάει τον χειριστή του να κινηθεί σε "φιδίσιους" δρόμους με ταχύτητα και ασφάλεια. μπορεί να έχει αποδεκτό πέρασμα στην δοκιμή του 77κμ (γιατί έχει αποδεκτή ταχύτητα) αλλά δεν είναι το όχημα που θα επιτρέψει στον χειριστή του να κινηθεί γρήγορα με άμεση πληροφόρηση οτι πλησιάζεις στο όρια κόψε.
αυτό είναι ένα χρήσιμο χαρακτηριστικό για να δεις πόσο καλά έχει σχεδιαστεί η ανάρτηση/διεύθυνση σε ένα όχημα, ωστόσο αν σκοπεύεις να κινηθείς μακριά από τα όρια του οχήματος στον δρόμο δεν έχει ιδιαίτερη σημασία πλέον.
υπαρκτό μεν χαρακτηριστικό αλλά περιορισμένης πρακτικής χρησιμότητας δε.
σε δικό μου παράδειγμα, μιας και οδηγώ 3 σουβ διαφορετικών γενιών (hrv 99, cx7 08, Vitara 19), μπορώ να κινηθώ σχετικά σβέλτα και με τα 3, με το παλαιότερο να πιάνει τον χαρακτηρισμό σχετικά νωρίς.
στα άλλα δύο αν και το ζούκι είναι νεότερο , γίνεται ακυβέρνητο καράβι επίσης νωρίτερα από το μαζδα το οποίο είχε χαρακτηριστεί (τότε) υπερυψωμένο σπόρ επιβατικό παρά suv (τέλοςπάντων πάει μια χαρά και γρήγορα παντού , εκτός από τις πολύ κλειστές στροφές)
πρακτικά περιορισμό στην ταχύτητα μετακίνησης θέτει μόνο το χοντάκι ,τα άλλα δύο αν και μεγάλες διαφορές σε απόλυτες τιμές, πρακτικά κινούνται με την ίδια ταχύτητα παντού γιατί έχουμε επιλέξει να απέχουμε από το κυνήγι του ορίου και να κινούμαστε μακριά από αυτό , τόσο ώστε και σε μια αναπάντεχη στιγμή να υπάρχει καβάτζα και με τα δύο.
άρα καμία έκπληξη για κάποιον που είχε σβέλτο ελαφρύτερο όχημα στο παρελθόν να του φαίνεται (και να είναι ) α/κ το Υ , αλλά στην καθημερινότητά του δεν θα τον ενοχλήσει.
αυτή η ικανότητα συνήθως χάνεται όταν βαραίνει το όχημα (χωρίς να ληφθούν αντισταθμιστικά μέτρα στον σχεδιασμό της ανάρτησης), όταν απομακρύνεται αισθητά ο λόγος βάρους μπρός πίσω από το 50-50, όταν ψηλώνει το όχημα και για άλλους λόγους.
το Υ είναι ένα όχημα ψηλό και βαρύ , πολύ βαρύ (2Τ), όχι σαν το έκτρωμα την ΧΜ (καμία σχέση με citroen, θα πρέπει να τους κάνουν μήνυση οι Γάλλοι) και από ότι δείχνει δεν βοηθάει τον χειριστή του να κινηθεί σε "φιδίσιους" δρόμους με ταχύτητα και ασφάλεια. μπορεί να έχει αποδεκτό πέρασμα στην δοκιμή του 77κμ (γιατί έχει αποδεκτή ταχύτητα) αλλά δεν είναι το όχημα που θα επιτρέψει στον χειριστή του να κινηθεί γρήγορα με άμεση πληροφόρηση οτι πλησιάζεις στο όρια κόψε.
αυτό είναι ένα χρήσιμο χαρακτηριστικό για να δεις πόσο καλά έχει σχεδιαστεί η ανάρτηση/διεύθυνση σε ένα όχημα, ωστόσο αν σκοπεύεις να κινηθείς μακριά από τα όρια του οχήματος στον δρόμο δεν έχει ιδιαίτερη σημασία πλέον.
υπαρκτό μεν χαρακτηριστικό αλλά περιορισμένης πρακτικής χρησιμότητας δε.
σε δικό μου παράδειγμα, μιας και οδηγώ 3 σουβ διαφορετικών γενιών (hrv 99, cx7 08, Vitara 19), μπορώ να κινηθώ σχετικά σβέλτα και με τα 3, με το παλαιότερο να πιάνει τον χαρακτηρισμό σχετικά νωρίς.
στα άλλα δύο αν και το ζούκι είναι νεότερο , γίνεται ακυβέρνητο καράβι επίσης νωρίτερα από το μαζδα το οποίο είχε χαρακτηριστεί (τότε) υπερυψωμένο σπόρ επιβατικό παρά suv (τέλοςπάντων πάει μια χαρά και γρήγορα παντού , εκτός από τις πολύ κλειστές στροφές)
πρακτικά περιορισμό στην ταχύτητα μετακίνησης θέτει μόνο το χοντάκι ,τα άλλα δύο αν και μεγάλες διαφορές σε απόλυτες τιμές, πρακτικά κινούνται με την ίδια ταχύτητα παντού γιατί έχουμε επιλέξει να απέχουμε από το κυνήγι του ορίου και να κινούμαστε μακριά από αυτό , τόσο ώστε και σε μια αναπάντεχη στιγμή να υπάρχει καβάτζα και με τα δύο.
άρα καμία έκπληξη για κάποιον που είχε σβέλτο ελαφρύτερο όχημα στο παρελθόν να του φαίνεται (και να είναι ) α/κ το Υ , αλλά στην καθημερινότητά του δεν θα τον ενοχλήσει.