Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.397
Reaction score
31.384
Ας ελπίσουμε να μην είναι σαν το Ινδικό με τιμή 23.000€ - 25.000€ (η βασική έκδοση). 8-)
 
Last edited:

Μηνύματα
6.999
Reaction score
5.550
107 είναι η τελική. Δεν σημαίνει ότι θα πηγαίνεις με 107.

90 max, 150 χλμ αυτονομία, μια χαρά.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.397
Reaction score
31.384
Αχ τι καλά, να τους πούμε και ευχαριστώ τότε. :dance2:

25 χιλιάρικα (όπως φαίνεται) για να πηγαίνουμε μέχρι 90χλμ ταχύτητα και μέχρι 150χλμ απόσταση. :headbang:

Βρε όλοι οι μπρούκληδες εδώ μαζευτήκατε;

:lolsign:

Τέτοια οχήματα δεν θα έπρεπε καν να υπάρχουν, όχι να τα βγάζουν προς πώληση.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.397
Reaction score
31.384
Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης - Δημόσια Διαβούλευση. (Τελείωσε χθες)

Τα βασικά με μια πολύ γρήγορη "περασιά":
- Εξετάζεται ο συνδυασμός "επιδότηση για BEV - απόσυρση ICE". Πιθανότατα θα παίζει ρόλο και η παλαιότητα του οχήματος για το τελικό ποσό επιδότησης. Εξετάζεται επίσης και η επιδότηση βάσει αξίας BEV. Τα ακριβότερα BEVs θα επιδοτούνται λιγότερο (ίσως και καθόλου) σε σχέση με τα φθηνότερα BEVs, που θα φτάνουν μέχρι και στο maximum της επιδότησης.
- Μείωση ΦΠΑ της ενέργειας στους δημόσιους φορτιστές από 24% στο 6%. Όπως στο οικιακό τιμολόγιο δηλαδή.
- Δημιουργία ζωνών μηδενικών ρύπων εντός πόλεων και εσόδου ICE με διόδια.
- Επιδοτούμενο πρόγραμμα Charge@Work (και πιθανή προσθήκη φωτοβολταικών).
- Kίνητρα στους ιδιοκτήτες ιδιωτικών σημείων φόρτισης να μοιραστούν το σημείο φόρτισης μέσω ενός δικτύου κοινής φόρτισης, το οποίο αφενός θα αντισταθμίσει το ενεργειακό κόστος και την επένδυση στο wallbox και αφετέρου θα παρέχει μεγαλύτερο αριθμό επιλογών φόρτισης σε περιοχές με γενική έλλειψη ειδικών χώρων στάθμευσης.
- κ.α.

"Το 66% και το 67% των νοικοκυριών στις μητροπολιτικές περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, αντίστοιχα, δεν έχουν πρόσβαση σε ιδιωτικό χώρο στάθμευσης, γεγονός που καθιστά απολύτως αναγκαία την ανάπτυξη επαρκούς αριθμού δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης στη χώρα μας."

Screenshot_20230617_120220_Drive.jpg


"Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ο χάρτης παρουσιάζει ενδεικτικές τοποθεσίες. Ο πραγματικός σχεδιασμός των θέσεων φόρτισης εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως οι διαθέσιμοι χώροι, η προθυμία των ενδιαφερομένων να εγκαταστήσουν σημεία φόρτισης, η βέλτιστη σύνδεση με το δίκτυο και, φυσικά, τα ήδη εγκατεστημένα σημεία φόρτισης. Από την ανάλυση των σεναρίων υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων προκύπτουν τρία σενάρια υποδομών φόρτισης με βάση την επίτευξη του στόχου να υπάρχει 1 σημείο φόρτισης ανά 10 ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2030 (Πίνακας 4):"

Screenshot_20230617_115901_Drive.jpg


Σενάριο ΕΣΕΚ: Πιθανή άρση των επιδοτήσεων μετά το 2023 θα καθυστερήσει το πρόγραμμα εξηλεκτρισμού οχημάτων της χώρας κατά 7-10 χρόνια.

"Ο αριθμός των επιβατικών οχημάτων στην Ελλάδα εκτιμάται σε περίπου 5,5 εκατομμύρια το 2020, με περισσότερο από το 56% του ελληνικού στόλου να αποτελείται από οχήματα ηλικίας 10-20 ετών, ενώ το 25% είναι άνω των 20 ετών. Ο μέσος όρος ηλικίας των επιβατικών αυτοκινήτων είναι 16,6 έτη, ενώ την ίδια στιγμή στην ΕΕ είναι μόλις 11,8 έτη. Με μέσο όρο ηλικίας για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα τα 20,2 έτη, για τα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα τα 21,4 έτη και για τα λεωφορεία τα 19,4 έτη, τα ελληνικά οχήματα είναι τα παλαιότερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.). Επίσης, η μέση ηλικία του στόλου των εμπορικών οχημάτων και των ταξί στην Ελλάδα υπερβαίνει τα 15 και 12 έτη αντίστοιχα."


 




Μηνύματα
6.999
Reaction score
5.550
Αχ τι καλά, να τους πούμε και ευχαριστώ τότε. :dance2:

25 χιλιάρικα (όπως φαίνεται) για να πηγαίνουμε μέχρι 90χλμ ταχύτητα και μέχρι 150χλμ απόσταση. :headbang:

Βρε όλοι οι μπρούκληδες εδώ μαζευτήκατε;

:lolsign:

Τέτοια οχήματα δεν θα έπρεπε καν να υπάρχουν, όχι να τα βγάζουν προς πώληση.
Επειδή δεν καλύπτει τις δικές σου προσωπικές ανάγκες μετακίνησης σε συνδυασμό με δεδομένο μπάτζετ, δεν σημαίνει ότι βγαίνει άκυρο το eC3, ή το Topolino ή οποιοδήποτε άλλο μοντέλο.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.397
Reaction score
31.384
Αν έχεις σπίτι σε κανένα μικρό νησί όπως το Αγκίστρι είναι μια χαρά. Έχει και πλάκα.
Αντί να πάρεις μια γουρούνα ας πούμε, που δεν τις πάω μια, παίρνεις αυτό.



Επειδή δεν καλύπτει τις δικές σου προσωπικές ανάγκες μετακίνησης σε συνδυασμό με δεδομένο μπάτζετ, δεν σημαίνει ότι βγαίνει άκυρο το eC3, ή το Topolino ή οποιοδήποτε άλλο μοντέλο.
Μα αυτό λέω. Είναι απόλυτα λογικό να δώσεις +20.000€ για τελική 100χλμ και μέχρι 100χλμ απόσταση. Τι ποιο λογικό.

:headbang:

ηλεκτρικό να ναι και ότι να ναι :headbang:
 
Last edited:


Μηνύματα
7.557
Reaction score
1.738
Είναι το citroen ami με άλλα πλαστικά (και χωρίς πόρτες) το οποίο "επηρεάστηκε" από το Fiat 500 Jolly (και όχι το Topolino, του οποίου το όνομα έχει).

Ως εναλλακτική σε σκούτερ ή γουρούνα για τα νησιά είναι εξαιρετική. Αυτοκίνητο δυστυχώς δεν είναι, όπως και το (εξαιρετικό κατά τα άλλα) ami.
 


TGD

Μηνύματα
9.134
Reaction score
9.147
Είπα τι θέλω:
Ένα eUp στην τιμή του eUp, αλλά να κάνει το Βόλος - Τρίκαλα χωρίς να πρέπει να συγκρατιεμαι στην εθνική.

Σημειώστε ότι το eUp είχε 18980 μετά την επιδότηση και τα μεταχειρισμένα με 120000χλμ σήμερα στις αγγελίες έχουν 16000…
 

Μηνύματα
481
Reaction score
137


Μηνύματα
7.557
Reaction score
1.738
Αυτό μια μέρα που το ΄δα μες την κίνηση, νόμιζα ότι είχε φύγει ρουλεμάν από κάποιο αυτοκίνητο
Σαν μέγεθος είναι μια χαρά για την πόλη, αν ήταν κατασκευασμένο με προδιαγραφές π.χ. Smart θα ήταν άψογο. Αλλά τότε θα κόστιζε και τα διπλάσια.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.253
Reaction score
139.829
Είπα τι θέλω:
Ένα eUp στην τιμή του eUp, αλλά να κάνει το Βόλος - Τρίκαλα χωρίς να πρέπει να συγκρατιεμαι στην εθνική.
Το Βόλος Τρίκαλα είναι 120χλμ.

Όταν λες "να μη συγκρατιεμαι στην εθνική" ας υποθέσουμε πως σημαίνει να πηγαίνεις με 130, και ασχέτως εάν δεν είναι εφικτό να κάνεις όλη αυτή την απόσταση με σταθερή ταχύτητα στα 130, ας υποθέσουμε πως αυτό απαιτείται, για να δούμε τι χρειάζεται ώστε να επιτευχθεί.

Η κατανάλωση στα 130 εξαρτάται από την αεροδυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις υψηλές ταχύτητες, το οποίο είναι ανάλογο του συντελεστή οπισθέλκουσας και του εμβαδού της πρόσθιας επιφάνειας.

Τιπ: Ο χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας είναι ευκολότερο να επιτευχθεί σε μεγάλου μήκους αυτοκίνητα, παρά σε μικρά.

Τέλος πάντων, ένα μικρό αυτοκίνητο που κυρίως χαρακτηρίζεται ως "πόλης", συνήθως έχει κακή αεροδυναμική σχεδίαση, πράγμα που σημαίνει πως σε υψηλές ταχύτητες κίνησης θα εμφανίζει υψηλότερη κατανάλωση από πολύ μεγαλύτερα αυτοκίνητα, σχεδιασμένα κατά κύριο λόγο για ταξίδια σε αυτοκινητόδρομους.

Εκτιμώ πως αναμενόμενη κατανάλωση στα 130 θα έχει 20-22 kWh/100km, και πιο κοντά στα 22..

Άρα, για αυτή τη διαδρομή, θα χρειαστεί 20-22*1,2= 24-26,5 kWh.

Αν αυτή η διαδρομή γίνεται συχνά, δε θα πρέπει να τερματίζει την μπαταρία (από 100% σε 0%) δηλαδή θα πρέπει να είναι η χρήσιμη χωρητικότητα, δηλαδή το 60% της μπαταρίας ώστε να ξεκινήσεις με 80% και να φτάσεις με 20%.

Έτσι θα έχεις και περιθώριο να χάσει ένα 10% της μπαταρίας το αυτοκίνητο με τη χρήση, αλλά να έχεις κι ένα περιθώριο ενέργειας για ακραίες θερμοκρασίες με δυνατή χρήση κλιματισμού και μειωμένη απόδοση της μπαταρίας.

Αν το 60% της μπαταρίας είναι 24-26,5 kWh, τότε το 100% της μπαταρίας είναι μια τυπική 40-44-αρα μπαταρία, πες 45-αρα και είσαι μέσα.

Δηλαδή αυτή που φοράει ας πούμε το nissan leaf.
Ή η μικρή μπαταρία στο iD.3.

To e-up έχει χρήσιμη χωρητικότητα 32 kWh.
Στα πρώτα χρόνια θα χάσει ένα 10% της χωρητικότητας, και θα έχει χρήσιμη χωρητικότητα πες 29-26 kWh για μια 10-ετια και περισσότερο.

Άμα το τιγκαρεις 100% θα βγάλει τη διαδρομή που λες, αλλά θα φτάσεις με την ψυχή στο στόμα, με τη μπαταρία πρακτικά άδεια, θα την φθείρεις με τέτοια χρήση, και σε ακραίες θερμοκρασίες δεν θα σου φτάσει.
 
Last edited:

Μηνύματα
281
Reaction score
390
Σαν μέγεθος είναι μια χαρά για την πόλη, αν ήταν κατασκευασμένο με προδιαγραφές π.χ. Smart θα ήταν άψογο. Αλλά τότε θα κόστιζε και τα διπλάσια.
Για κυκλοφορία στο κέντρο της Αθήνας μια χαρά είναι, από κει και πέρα σε ανοιχτές λεωφόρους τύπου Κύμης, Κηφισίας, Συγγρού κ.λ.π. θεωρώ ότι είναι επικίνδυνο να βρίσκεται κανείς σε ένα τέτοιο όχημα, δεν μιλάω για παραλιακή ή Κηφισό…
Χαλλόου, τα ρουλμάν είναι στρογγυλά! :tongue: :biggrin:
Κι αυτό το καημένο σαν παραμορφωμένος κύκλος είναι :roflmao:… το κοιτάς και δεν ξέρεις ποιο είναι το μπροστά κ ποιο το πίσω
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • n_olympios
    Μαντιναδόρος!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.355
Μηνύματα
2.972.693
Members
38.301
Νεότερο μέλος
antavent
Top