Featured Λόγοι να μη χρειαζόμασταν sub και κατά πόσον θα ίσχυαν...

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.162
Reaction score
134.522
Ξαναδιαβασε τι έγραψα, και μην επιμένεις.

Οποιοσδήποτε δορυφόρος σωστά κροσαρισμένος στους 80 κύκλους, άμα παίξεις μπιταδικη μουσική με φουλ περιεχόμενο στην 3η οκτάβα, θα δεις το/τα "γουφερ" του δορυφόρου να εκτελούν σοβαρές διαδρομές, και σε μεγάλες στάθμες να τερματίζουν.

Μόμπι. Απλά πράγματα. 😎
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
38.934
Reaction score
79.429
καλά τα spl....αλλά το βασικότερο πρόβλημα που λύνει η χρήση σαμπς είναι τα ρουμ μόουντς....

ο χώρος καθορίζει τι χαμηλό θα ακούσουμε στη θέση ακρόασης.....
που από 2 ηχεία....όσο ζώα και να είναι...όση καλή απόκριση και να έχουν στα μπασίδια...εκεί που πρέπει να τοποθετηθούν=ισόπλευρο τρίγωνο....δεν θα μας δώσουν σχεδόν ΠΟΤΕ σωστά τις πρώτες οκτάβες
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.520
Reaction score
2.080
Δεν θα χρησιμοποιήσει ποτέ το xmax του για την τρίτη οκτάβα ,δεδομένου ότι είναι αρκετά ανώτερη συχνοτικά . ΔΕΝ ΧΡΕΙΆΖΟΝΤΑΙ ΜΕΓΆΛΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΈΣ ΣΤΗΝ ΤΡΊΤΗ ΟΚΤΆΒΑ.
Χμμμ ...
Οταν το μικρό ηχείο τροφοδοτείται με τις 2 πρώτες οκτάβες, ακόμα και με προσεκτικό χειρισμό θα πλησιάσει το xmax για πάρτη τους. Τότε αρχίζει η μη γραμμική παραμόρφωση (αυτή δηλαδή που "ακούγεται") , και ο ήχος χαλάει ψηλά.
Οταν αφαιρεθούν οι 2 πρώτες οκτάβες, για να πλησιάσει την ζώνη μη γραμμικής παραμόρφωσης και να χαλάσει ο ήχος, πρέπει να αρχίσει να εξαντλεί την xmax, και αυτό τώρα πρέπει να γίνει στην τρίτη οκτάβα που όπως λες χρειάζεται μικρότερες διαδρομές. Αρα έχεις μεγαλύτερο περιθώριο να ανεβάσεις στάθμη πριν ο ήχος χαλάσει. Μπορείς λοιπόν είτε να παίξεις πιο δυνατά από πριν με την ίδια μη γραμμική παραμόρφωση, είτε το ίδιο δυνατά με πριν στα "μερακλώματα" αλλά χωρίς μη γραμμική παραμόρφωση.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα που μου έρχεται αμέσως στο μυαλό, το περίφημο B110, όπου η KEF συνιστούσε μέγιστη ισχύ 50W μουσικό πρόγραμμα full range, αλλά 100W αν το χρησιμοποιούσες καθαρά σαν μηντ σε τρίδρομο
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.162
Reaction score
134.522
Οχι σε 85 db στάθμη . Στα 105 db.
Δυστυχώς, δεν φτάνουν τα 105 dB SPL (στο 1μ) τα δικά μου 8,25" μιντγούφερ του 3-δρομου δορυφόρου μου με 3% THD στην 3η οκτάβα:

1000008830.jpg


Φτάνουν ακριβώς τα 106,8 dB SPL (στο 1μ) σε αυτό το εύρος στην αρχή της 3ης οκταβας και τέλος της 2ης (50-100Hz), αλλά με πολύ υψηλότερο THD (10%, δεν φαίνεται σε αυτό το διάγραμμα).

Γενικά, δε τα ταλαιπωρώ τόσο. Εκεί, αλλάζουν "τονικότητα", γίνεται εύκολα αντιληπτή η παραμόρφωση συμπίεσης, όπως έχουμε εξηγήσει.

ΥΓ. Στους 30 κύκλους, όπως και στους 40 κύκλους, οι max SPL δυνατότητες αυτού του μεγαφώνου, είναι γελοίες, τυπικές για οποιοδήποτε 8" μεγάφωνο. Δεν γίνονται θαύματα.. 😎
 
Last edited:

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.516
Reaction score
27.276
Γενικά, δε τα ταλαιπωρώ τόσο. Εκεί, αλλάζουν "τονικότητα", γίνεται εύκολα αντιληπτή η παραμόρφωση συμπίεσης, όπως έχουμε εξηγήσει.
Είναι εκεί που αρχίζει και η παραμόρφωση ενδοδιαμόρφωσης , και έχει αλληλοκάλυψη η μία με την άλλη , σε πολύ υψηλές στάθμες.
 

Μηνύματα
4.817
Reaction score
8.468
Τελικά το θέμα σαμπ ξεκινάει από την δεκαετία του 70 και μάλιστα όχι από τον χώρο του σινεμά όπως πολλοί ενδεχομένως μέχρι σήμερα πιστεύουν. Έβλεπα ένα πρόσφατο βιντεακι του Raphael Vogt όπου ανέφερε πως η ιστορία με το υπογουφερ έχει τις ρίζες του στο 1973 και σχετίζεται με την παραγωγή ενός άλμπουμ των Steely Dan στο στούντιο. Μεταγενεστερα προκύπτει στο σινεμά η ανάγκη για ξεχωριστό κανάλι το γνωστό. .1 LFE για να καλύψουν το δυναμικό εύρος στις ταινίες δράσης κτλπ με αφετηρία απ οτι άκουσα το 1979 και την ταινία Apocalypse Now.
Έψαξα λίγο στο ίντερνετ και βρήκα άρθρα όπως το παρακάτω.
,, Το έτος είναι 1969: Ο Jonas Miller ανοίγει ένα από τα πρώτα καταστήματα ήχου υψηλής ποιότητας στον κόσμο στο Beverly Hills. Λίγα χρόνια αργότερα, συνεργάστηκε με τον Ken Kreisel, έναν νεαρό μηχανικό ήχου από την Καλιφόρνια, και ίδρυσε την Miller & Kreisel Sound – M&K Sound για συντομία. Οι απαρχές των δύο επιχειρηματιών πάνε πίσω στο 1973. Ο Steely Dan βρίσκεται στη διαδικασία μίξης του θρυλικού τους LP “Pretzel Logic”. Το μπάσο στο στούντιο τους από τα μόνιτορ ηχεία είναι πολύ αδύναμο για αυτούς και προλαμβάνουν την M&K Sound για καλύτερο σύστημα. Το αποτέλεσμα είναι το πρώτο subwoofer στον κόσμο. Ο ήχος υπογούφερ M&K γίνεται αναπόσπαστο μέρος των ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης. Η ζήτηση για συστήματα ήχου M&K αυξάνεται μεταξύ παραγωγών, σκηνοθετών, ηθοποιών και μουσικών.,,
 

Μηνύματα
277
Reaction score
455
Τελικά το θέμα σαμπ ξεκινάει από την δεκαετία του 70 και μάλιστα όχι από τον χώρο του σινεμά όπως πολλοί ενδεχομένως μέχρι σήμερα πιστεύουν. Έβλεπα ένα πρόσφατο βιντεακι του Raphael Vogt όπου ανέφερε πως η ιστορία με το υπογουφερ έχει τις ρίζες του στο 1973 και σχετίζεται με την παραγωγή ενός άλμπουμ των Steely Dan στο στούντιο. Μεταγενεστερα προκύπτει στο σινεμά η ανάγκη για ξεχωριστό κανάλι το γνωστό. .1 LFE για να καλύψουν το δυναμικό εύρος στις ταινίες δράσης κτλπ με αφετηρία απ οτι άκουσα το 1979 και την ταινία Apocalypse Now.
Έψαξα λίγο στο ίντερνετ και βρήκα άρθρα όπως το παρακάτω.
,, Το έτος είναι 1969: Ο Jonas Miller ανοίγει ένα από τα πρώτα καταστήματα ήχου υψηλής ποιότητας στον κόσμο στο Beverly Hills. Λίγα χρόνια αργότερα, συνεργάστηκε με τον Ken Kreisel, έναν νεαρό μηχανικό ήχου από την Καλιφόρνια, και ίδρυσε την Miller & Kreisel Sound – M&K Sound για συντομία. Οι απαρχές των δύο επιχειρηματιών πάνε πίσω στο 1973. Ο Steely Dan βρίσκεται στη διαδικασία μίξης του θρυλικού τους LP “Pretzel Logic”. Το μπάσο στο στούντιο τους από τα μόνιτορ ηχεία είναι πολύ αδύναμο για αυτούς και προλαμβάνουν την M&K Sound για καλύτερο σύστημα. Το αποτέλεσμα είναι το πρώτο subwoofer στον κόσμο. Ο ήχος υπογούφερ M&K γίνεται αναπόσπαστο μέρος των ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης. Η ζήτηση για συστήματα ήχου M&K αυξάνεται μεταξύ παραγωγών, σκηνοθετών, ηθοποιών και μουσικών.,,
Οι Steely Dan ήταν γνωστοί ψυχάκηδες με τον ήχο τους. Κανένας synth ηπ ος που υπάρχει σε άλμπουμ τους δεν μπορεί να αναπαραχθεί.
Προσωπικά, κάποια κομμάτια τους τα χρησιμοποιώ σαν reference όταν ακούω ένα νέο σύστημα για να καταλάβω που χάνει.
 

Μηνύματα
4.817
Reaction score
8.468
Αν και πότε δεν κόλλησα με το στυλ αυτό της μουσικής τους, θα βάλω να ακούσω αυτό το άλμπουμ :)
Το έγραψα πιο πολύ για να σταματήσουν να μας αποκαλουν εμάς τους κατόχους υπογουφερ σινεματζηδες :biggrin:
 

Μηνύματα
15.515
Reaction score
17.873
Τελικά το θέμα σαμπ ξεκινάει από την δεκαετία του 70 και μάλιστα όχι από τον χώρο του σινεμά όπως πολλοί ενδεχομένως μέχρι σήμερα πιστεύουν. Έβλεπα ένα πρόσφατο βιντεακι του Raphael Vogt όπου ανέφερε πως η ιστορία με το υπογουφερ έχει τις ρίζες του στο 1973 και σχετίζεται με την παραγωγή ενός άλμπουμ των Steely Dan στο στούντιο. Μεταγενεστερα προκύπτει στο σινεμά η ανάγκη για ξεχωριστό κανάλι το γνωστό. .1 LFE για να καλύψουν το δυναμικό εύρος στις ταινίες δράσης κτλπ με αφετηρία απ οτι άκουσα το 1979 και την ταινία Apocalypse Now.
Έψαξα λίγο στο ίντερνετ και βρήκα άρθρα όπως το παρακάτω.
,, Το έτος είναι 1969: Ο Jonas Miller ανοίγει ένα από τα πρώτα καταστήματα ήχου υψηλής ποιότητας στον κόσμο στο Beverly Hills. Λίγα χρόνια αργότερα, συνεργάστηκε με τον Ken Kreisel, έναν νεαρό μηχανικό ήχου από την Καλιφόρνια, και ίδρυσε την Miller & Kreisel Sound – M&K Sound για συντομία. Οι απαρχές των δύο επιχειρηματιών πάνε πίσω στο 1973. Ο Steely Dan βρίσκεται στη διαδικασία μίξης του θρυλικού τους LP “Pretzel Logic”. Το μπάσο στο στούντιο τους από τα μόνιτορ ηχεία είναι πολύ αδύναμο για αυτούς και προλαμβάνουν την M&K Sound για καλύτερο σύστημα. Το αποτέλεσμα είναι το πρώτο subwoofer στον κόσμο. Ο ήχος υπογούφερ M&K γίνεται αναπόσπαστο μέρος των ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης. Η ζήτηση για συστήματα ήχου M&K αυξάνεται μεταξύ παραγωγών, σκηνοθετών, ηθοποιών και μουσικών.,,
Πάλι αυτός ο Ραφαέλ ; Τι έγινε ο Τζουζέπε, μας τελείωσε ; Δεν ξέρει ; :D 😍

Κοίτα (απολογητή τώρα εσύ αμέσως και ο Ραφαέλ του σινεμά, που θα τα ρίξεις τώρα στους στουντιάδες χα χα). Δεν ξέρω τι λέει για τους Steely Dan αλλά σίγουρα δεν ισχύει για δύο λόγους. Εξάλλου οι Steely Dan o παραγωγός - ηχολήπτης τους τους , (μάλλον οι ίδιοι) κάνανε άλλα τρελά σε αυτό το άλμπούμ γιατί ψάχνανε τον ήχο των ντραμς και ψάχνανε τον "τέλειο" ντράμερ δοκιμάζοντας 20-30 ντράμερ και τελικά βάλανε το πρώτο σύνθ ντράμ. Μετά έγινε καθεστώς με τους Asia.

Η πρώτη απόπειρα για χειραγώγηση του κοινού του σινέμα έγινε ήδη απο το 1913 με τις ταινίες horor Φρανκεστάιν, the Creature of the black laggon (ή κάπως έτσι δε θυμάμαι ακριβώς το όνομα της ταινίας) και τα ρέστα που είχαν και έχουν εάν τις ακούσεις και τώρα έναν συνεχή κτυπογενή ρυθμικό ήχο στα 30-40 Hz και αυξάνει την αγωνία κάθε φορά που θα επρχόταν κάτι κακό στην ταινία. Μάλιστα εκεί έγινε η πρώτη μελέτη που έγινε και εργασία για τα ill effects στην υγεία και στην ψυχολογία του ανθρώπου κάποια απο τα οποία (αύξηση άγχους , τρόμος, ζαλάδα και αποπροσανατολισμός) - γιατί το χρησιμοποιούσαν το εφέ για αρκετη ώρα και όποτε (πολύ συχνά) γινόταν κάτι κακό στην ταινία . Και σήμερα εάν νοικιάσιες μια τέτοια ταινία (εάν βρείς) θα το ακούσεις. Η έρευνα έγινε απο την τότε (ναι υπήρχε) SEMPTE. Είχαν χρησιμοποιηθεί νομίζω πολλά folded horns.


Μετά και αργότερα ακολούθησαν και άλλες μελέτες και σύγχρονες απο τους bioacoustics people χα χα με αυτά που ανέφερα λίγο εγώ σαν ευρήματα και νομίζω καλύτερα ο συμφουρίτης που έλεγε για τον καρδιολόγο του και είχε δίκιο. (και εσείς τον κοροιδεύατε χα χα, για αυτό εξάλλου και ασχολήθηκα, όποιον κοροιδεύουν εγώ πάντα υποστηρίζω. Είμαι άλλη γενιά εγώ χα χα).

Το πρωτο έργο στο σινεμά (έτσι και για την ιστοτρία εσάς των σινεματζηδων, που δεν ξέρετε κάν την ιστορία σας χα χα) που έγινε αυτό και ξεκίνησαν όλα απο εκεί και μετά ήταν ..... (όχι το Αποκλάλυψη) αλλά το Earthquake 1974.

Μπορείς να δείς τα ηχεία της Cerwin-Vega και το σύστημα που χρησιμοποίησαν εδώ για την ταινία και μετά συνεχίστηκε με σειρά ταινιών (τους λέει το λινκ). Νομζω ήταν 10-20 Hz (εάν δεν το λέει το λίνκ, στο λέω εγώ).


Εδώ η ταινία :

 
Last edited:

Μηνύματα
898
Reaction score
1.090
Τελικά το θέμα σαμπ ξεκινάει από την δεκαετία του 70 και μάλιστα όχι από τον χώρο του σινεμά όπως πολλοί ενδεχομένως μέχρι σήμερα πιστεύουν. Έβλεπα ένα πρόσφατο βιντεακι του Raphael Vogt όπου ανέφερε πως η ιστορία με το υπογουφερ έχει τις ρίζες του στο 1973 και σχετίζεται με την παραγωγή ενός άλμπουμ των Steely Dan στο στούντιο. Μεταγενεστερα προκύπτει στο σινεμά η ανάγκη για ξεχωριστό κανάλι το γνωστό. .1 LFE για να καλύψουν το δυναμικό εύρος στις ταινίες δράσης κτλπ με αφετηρία απ οτι άκουσα το 1979 και την ταινία Apocalypse Now.
Έψαξα λίγο στο ίντερνετ και βρήκα άρθρα όπως το παρακάτω.
,, Το έτος είναι 1969: Ο Jonas Miller ανοίγει ένα από τα πρώτα καταστήματα ήχου υψηλής ποιότητας στον κόσμο στο Beverly Hills. Λίγα χρόνια αργότερα, συνεργάστηκε με τον Ken Kreisel, έναν νεαρό μηχανικό ήχου από την Καλιφόρνια, και ίδρυσε την Miller & Kreisel Sound – M&K Sound για συντομία. Οι απαρχές των δύο επιχειρηματιών πάνε πίσω στο 1973. Ο Steely Dan βρίσκεται στη διαδικασία μίξης του θρυλικού τους LP “Pretzel Logic”. Το μπάσο στο στούντιο τους από τα μόνιτορ ηχεία είναι πολύ αδύναμο για αυτούς και προλαμβάνουν την M&K Sound για καλύτερο σύστημα. Το αποτέλεσμα είναι το πρώτο subwoofer στον κόσμο. Ο ήχος υπογούφερ M&K γίνεται αναπόσπαστο μέρος των ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης. Η ζήτηση για συστήματα ήχου M&K αυξάνεται μεταξύ παραγωγών, σκηνοθετών, ηθοποιών και μουσικών.,,
Ακόμη θυμάμαι τον πατέρα μου να έχει ένα ζευγάρι δορυφόρους τύπου BBC LS3/5a μαζί με ένα κρυμμένο μεγάλο κουτί σε μία γωνία, που είχε ένα 15άρι εμπρός:). Μιλάμε για τη δεκαετία του 80...Αυτό χρησιμοποίησα στα πρώτα μου βήματα στον ήχο τα τέλη της δεκαετίας του 90. Ο πατέρας μου ως τεχνικός στην ΕΡΤ έφτιαχνε ενισχυτές, όχι λαμπάτους, με σχετική ευκολία οπότε δοκίμαζε διάφορα. Ο ήχος που άκουγα τότε δεν είχε σχέση με κανένα αλλά σπίτι που είχα βρεθεί σαν παιδί...και μου άρεσε.
 

Μηνύματα
4.817
Reaction score
8.468
Αυτός ο Ραφαέλ λέει και κάτι πιο προχωρημένο, ότι η προσθήκη ενός υπογουφερ αποδίδοντας καλό μπάσο και σε χαμηλότερες οκτάβες βελτιώνει αισθητά την μεσαία περιοχή για 2 λόγους. Πρώτον διότι ως γνωστόν απαλλασονται δορυφόροι και ενισχυτές από την αναπαραγωγή των χαμηλών και δεύτερον κυρίως γιατί το σύστημα ακοής εάν κατάλαβα σωστά, γιατί η πρόταση είναι κανονικός σιδηρόδρομος,
δεν προσπαθεί να <<αναπλασει>> τον ηχο εκεί κάτω, διότι πλέον είναι υπαρκτός.
Είμαι σίγουρος ότι το έπιασες το νόημα @thva :D
 

Μηνύματα
15.515
Reaction score
17.873
Αυτός ο Ραφαέλ λέει και κάτι πιο προχωρημένο, ότι η προσθήκη ενός υπογουφερ αποδίδοντας καλό μπάσο και σε χαμηλότερες οκτάβες βελτιώνει αισθητά την μεσαία περιοχή για 2 λόγους. Πρώτον διότι ως γνωστόν απαλλασονται δορυφόροι και ενισχυτές από την αναπαραγωγή των χαμηλών και δεύτερον κυρίως γιατί το σύστημα ακοής εάν κατάλαβα σωστά, γιατί η πρόταση είναι κανονικός σιδηρόδρομος,
δεν προσπαθεί να <<αναπλασει>> τον ηχο εκεί κάτω, διότι πλέον είναι υπαρκτός.
Είμαι σίγουρος ότι το έπιασες το νόημα @thva :D
Που να ξέρω εγω τι λέει ο καθένας για να πουλήσει και ποιός είναι αυτός πάλι ο Ραφαέλ χα χα. Είμαι και βλάκας.

Αλλά έτσι όπως τον μεταφράζεις το κλισέ που λένε όλοι οι audio people λέει. Όλοι τα ίδια λένε έαν δεις στο ιντερνετ λές και τους έχει γεννήσει η ίδια μάνα. χα χα

Τώρα πως και τι αναπλάθει το αυτί και το για δήθεν αρμονικές και ψεύτικα room gain των δικάναλων αλλά όταν είναι για subs αυτά τότε δεν πειράζουν και τότε τα modes είναι καλά να τα εξιτάρουμε και υπαρκτά .... δεν ασχολούμαι με ακουστική φυσική, εγώ μόνο με την φυσική και κάποια βασικά που θυμάμαι χα χα. Πες στον Ραφαέλ και σε όλους τους experts ότι το αυτί με το τυμπανάκι του που είναι πόσο ; 0.7 -1.0 - 1.3 εκατοστά ακούει μόνο 6 μέχρι 8 Κ Hz. Όλα απο εκεί και κάτω δεν ακούει τίποτε. Όλα αρμονικές.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.162
Reaction score
134.522
Έψαξα λίγο στο ίντερνετ και βρήκα άρθρα όπως το παρακάτω.
,, Το έτος είναι 1969: Ο Jonas Miller ανοίγει ένα από τα πρώτα καταστήματα ήχου υψηλής ποιότητας στον κόσμο στο Beverly Hills. Λίγα χρόνια αργότερα, συνεργάστηκε με τον Ken Kreisel, έναν νεαρό μηχανικό ήχου από την Καλιφόρνια, και ίδρυσε την Miller & Kreisel Sound – M&K Sound για συντομία.
Έλα, πάρε πάρε πάρε..

(Λίγα πόστς πριν, έδειξα και εξαιρετικούς δορυφόρους του Κεν)


Αντιγράφω από το ανωτέρω λινκ:

<<Ken Kreisel recommends using two or more subwoofers in any audio system>>

&

<<All Ken Kreisel Subwoofers and Satellites are sealed design.>>


ΥΓ: "Subwoofers and Satellites". Αυτά έχει, αυτά πουλάει. Κάτι άλλο, δεν εχ.
 
Last edited:

Μηνύματα
15.515
Reaction score
17.873
Ν.Κ. αυτά τα cultural references για το Sensurround τα είδες ; Καλά ιστορικά ζητήματα δεν ξέρουμε, ούτε στίχους δεν ψάχνουμε απο τα αγαπημένα μας συγκροτήματα ; Ε ; Εεεεεεε ; :D 😍

============

On their 1977 album Never Mind The Bollocks Here's The Sex Pistols, the punk rock group the Sex Pistols referenced Sensurround in their song "Holidays in the Sun" in the opening of the second verse ("It's in Sensurround sound in a two inch wall, I was waiting for the communist call").

The English gothic rock band The Sisters of Mercy reference Sensurround in the song "Body Electric" from their 1984 EP Body and Soul. ("Through the cables and the underground now The faceless breathless calls, This is Babel, Sensurround now, This place is death with walls").

The alternative pop/rock band They Might Be Giants released a song titled "Sensurround" that was incorporated in the soundtrack to Mighty Morphin Power Rangers: The Movie and (in a different, faster-paced recording) their EP S-E-X-X-Y. The song makes several references to the innovation, especially as used in Earthquake.

An early FoxTrot comic has Jason presenting his dinosaur movie in Sensurround.

In the 1993 film Matinee, Mant!, Matinee's film-within-a-film, was filmed in "Rumble-Rama", a not-so-subtle nod to Sensurround.

The alternative rock band Manic Street Preachers references Sensurround in the chorus of the song "Small Black Flowers That Grow In The Sky" ("Want to get out, won't miss you Sensurround") from the 1996 album Everything Must Go.

The Sensurround process is parodied in the 1979 film Kentucky Fried Movie in a sketch in which the fictional film See You Next Wednesday is screened in "Feel-Around", whereby a uniformed usher touches the viewer in time with the action on the screen, including assaulting and kissing them.

In its 1981 anti-materialism song "Elevator Muzik", the Resurrection Band references the process in the lyric "Elevating sales at the speed of sound, soon you'll be shopping in Sensurround".

Superman IV included a reference to a "Sensurround 100" early in the plot when Lex Luthor is escaping prison guards.

In Mystery Science Theater 3000 episode 401 Space Travelers, during the opening, Frank suddenly sneezes and shakes the set, Dr. Forrester exclaims "Oh no, Frank's sneezes are in Sensurround!"

===========
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.520
Reaction score
2.080
Τελικά το θέμα σαμπ ξεκινάει από την δεκαετία του 70 και μάλιστα όχι από τον χώρο του σινεμά . . . . . . η ιστορία με το υπογουφερ έχει τις ρίζες του στο 1973 και σχετίζεται με την παραγωγή ενός άλμπουμ των Steely Dan στο στούντιο. Μεταγενεστερα προκύπτει στο σινεμά η ανάγκη για ξεχωριστό κανάλι το γνωστό. .1 LFE για να καλύψουν το δυναμικό εύρος στις ταινίες δράσης κτλπ με αφετηρία απ οτι άκουσα το 1979 και την ταινία Apocalypse Now.
. . .
Φτου! Οι Steely Dan με πρόλαβαν κατά ~6 χρόνια. :(

Ωστόσο!
Πιτσιρικάς είχα δει την ταινία καταστροφής "Σεισμός" της Universal, με το σύστημα "Sensurround" όπου μία σειρά δεν ξέρω τι βαθυφώνων κάτω από την οθόνη ταρακουνούσε την αίθουσα και τους θεατές μαζί. Η ταινία βγήκε το 1974, άρα η αρχική σύλληψη/επεξεργασία του κόνσεπτ μπορεί και να προηγείτο των Steely Dan.
Το σύστημα πάντως του τότε ΣΙΝΕΑΚ σίγουρα δεν ήταν το ορίτζιναλ των υποήχων 120dB της Cerwin Vega, του οποίου τα κατορθώματα μπορείτε να διαβάσετε εδώ :roflmao::roflmao: (κατεβείτε στην παράγραφο "Sensurround" ) :
 

Μηνύματα
15.515
Reaction score
17.873
Μπράβο βρε Toulou, πέστα. :D :D

Ήταν και μεγάλες οι αίθουσες, όχι σαν κάτι οικιακά συστήματα. :D :D
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.162
Reaction score
134.522
ψεύτικα room gain των δικάναλων αλλά όταν είναι για subs αυτά τότε δεν πειράζουν
Πάντα "πειράζουν".

Πάντα προτιμούμε άφθονη άμεση, και την ελάχιστη έμμεση, ακόμα και στο σαλόνι μας ή την κουζίνα μας όταν μιλάμε μεταξύ μας.


Τα ανωτέρω, είναι χρήσιμα σε κάθε οικιακό και εργασιακό χώρο, ασχέτως της ύπαρξης κάποιου audio σεταπ, διότι οι αρχιτέκτονες και μηχανικοί που φτιάχνουν τα σπίτια μας, είτε είναι σκράπες στο θέμα της ακουστικής, είτε απλώς δεν ασχολούνται με αυτό.
 
Last edited:

Μηνύματα
15.515
Reaction score
17.873
Πάντα "πειράζουν".

Πάντα προτιμούμε άφθονη άμεση, και την ελάχιστη έμμεση, ακόμα και στο σαλόνι μας ή την κουζίνα μας όταν μιλάμε μεταξύ μας.

Τι είναι αυτά ; Αυτά δεν κάνουν τίποτε. :D Μα καλά του Κου Χρήστου δεν τα έχεις δεί ;

Θες και πρόταση ; Μόνο Real Acoustix, εάν θες να κάνεις κάποια έστω δουλειά. (Τι μόνο ο ΝΚ και εσείς θα λέτε μάρκες ?). :D:D
Πάντα πειράζουν.

Πάντα προτιμούμε άφθονη άμεση, και την ελάχιστη έμμεση
Να τέτοια λέτε εσείς της "ακουστικής" φυσικής και οι της κανονικής φυσικής φλιπάρουν και δεν σας μιλάνε. :D

Για vector διάδοση κυμάτων λές ή και για χαμηλές ; :D

Εάν δεν υπήρχαν τα modes δεν θα υπήρχε κάν ήχος. Τι σου λέω τώρα ε ; :D

Όπως και οι αρμονικές στα μηχανήματα έτσι και εδώ η διευθέτηση τους είναι το όλον θέμα. ¨Οχι το THD. :D
 
Last edited:

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.520
Reaction score
2.080
"Ken Kreisel invented the world's first powered subwoofer (active subwoofer) in 1977
Δεν ξέρω αν ανήκει εκεί η πρωτιά και καλό το μάρκετινγκ, αλλά και το Wireless World είχε δημοσιεύσει το 1978 αυτήν την εργασία του Σερ Λίνκβιτζ (που ασφαλώς την είχε υλοποιήσει αρκετά πιο πριν) :
... δεν πρόκειται ακριβώς για "powered subwoofer", αλλά όλο το κόνσεπτ είναι εκεί.

Τον ίδιο χρόνο, ο Ηχος δημοσίευσε μία παθητική έκδοση ενός παρόμοιου συστήματος από τον Θ.Σπίνουλα. Αυτό ήταν και το πρώτο δικό μου σαμπ. Ωραία χρόνια.
 



ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.143
Μηνύματα
2.930.508
Members
38.141
Νεότερο μέλος
Marfil
Top