Featured Λόγοι να μη χρειαζόμασταν sub και κατά πόσον θα ίσχυαν...

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.218
Reaction score
56.362
Θα πρέπει ίσως να δούμε πιο σοβαρά πως εξαρτάται το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα όσον αφορά την αντιληπτή ποικιλία επιτυχούς αναπαραγωγής διαστάσεων στην 3D μουσική σκηνή, σε σχέση με την απόσταση ακρόασης.

Να κάνουμε ένα poll να γελάσουμε; 🤪😁🤪🤣😂

Προσωπικά ψηφίζω 2-2,5 μέτρα για μουσική, και 2,5-3μ για σινεμά (με μεγάλη οθόνη, εννοείται). 😎

Παρότι επί σειράς ετών είχα ευχάριστη εμπειρία σε απόσταση ακρόασης πολύ μεγάλη (από 3,5 έως και 5μ - κάποτε και στα 6μ) για τους γνωστούς λόγους, στην πορεία έχω ..αλλάξει προτιμήσεις.

Ομοίως είχα κάποτε έρωτα με τα πολύ μεγάλα ηχεία δαπέδου, αλλά με το πέρασμα του χρόνου, δεν τα θεωρώ καλή επιλογή, με μόνη εξαίρεση κάποιες εξειδικευμένες υλοποιήσεις, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σε μικρές αποστάσεις ακρόασης, όπως το θαυμάσιο τέρας της Γαλλίδας φοκαλ, που αλλάζει κατά το δοκούν τις γωνίες των δομών της καμπίνας του με το κάθε μεγάφωνο ξεχωριστά, ώστε να εστιάσει άριστα και σε μικρή απόσταση ακρόασης (2μ). Αλλά τέτοια ηχεία είναι τόσο ακριβά, που δεν έχει νόημα να τα συζητάμε ούτε ακαδημαϊκά, άσε που στα συγκεκριμένα φοκαλ μπαίνει στη μπρίζα το (υπο)γούφερ τους χωρίς να είναι καν ενεργό, έλεος κάπου. 🤪😁🤪🤣😂

Πω, πολλά έγραψα πάλι. Τι α κάεις; 🤪😁🤣😂
Ενεργό είναι μονάχα το μαγνητικό σύστημα στο μεγάφωνο - ηλεκτρομαγνήτης (field coil) αντί μόνιμου μαγνήτη.
Δεν αξίζει να... μαλώσεις για κάτι τέτοιο. :wink:
 

Μηνύματα
15.506
Reaction score
17.845
@costas EAR

Εαν και εμένα ο δικός μου σκοπός ήταν άλλος και να καταδείξω πολλά λάθη που διαβάζω στο ίντερνετ (εδώ περιορισμένα κυρίως στα χαμηλά, άρα αναγκαστικά και στο χώρο που παίζει ακόμη μεγαλύτερο ρόλο για αυτά αλλά και στην υψηλή στάθμη ακρόασης απο σπόντα και πάλι θέλοντας να καταδείξω κάτι σχετικό που δεν το ολοκλήρωσα) ακόμη και πράγματα που θεωρούνται απο τους audio people αξιώματα σίγουρα σαν τον θάνατο και αφορούν ακόμη και τεχνικά θέματα και απο αυτά μάλιστα τα λάθη κάνουν extrapolation σε άλλα που δίνουν θέση και χώρο σε παραπέρα εξαγωγή συμπερασμάτων και αυτές ξανά σε άλλες κ.ο.κ. και οδηγούν μετά σε μύθους ή θεωρητικές προσεγγίσεις που στην πραγματικότητα δεν έχουν εφαρμογή σε κάποιες συνθήκες επειδή μόνο και μόνο διακρίνουν μια πιθανότητα να λειτουργούν σε άλλες συνθήκες αλλά και άλλες εντελώς διαφορετικές τεχνικές και είδη μηχανημάτων αλλά και επειδή χρησιμοποιούνται επίσης και άλλα αξιώματα που ισχύουν για κάποιες συνθήκες ακρόασης και μεταφέρονται σε οικιακές συνθήκες .... παρόλα αυτά διαβάζω το πόστ σου που μπορεί κανείς να κάνει πολλή συζήτηση πάνω σε αυτά τα θέματα, και θα ήθελα να κάνω δυο τρείς ερωτήσεις - παρατηρήσει που με ενεδιαφέρουν αλλά θέλει χρόνο και κούραση.

Να πω μόνο πως έτσι και αλλιώς τον μικρό χώρο δεν περιορίζεις την διαρροή του οπότε πήγαινε καλύερα για μεγάλο χώρο έτσι και αλλιώς που σου δίνει δυνατότητες και ελευθερίες παρέμβασης σε πολλά πράγματα απο τα subs μέχρι την παθητική φροντίδα, την επιλογή θέσης ακρόασης αλλά υπαρχει νομίζω τρόπος να έχεις και κάποιο καλό αποτέλεσμα παρόλο το απαισιόδοξο συμπέρασμα σου στο spoiler "μειονεκτήματα" που ναι μεν σωστά και εκεί τα λές και ίσα ίσα που δικαιώνομια που λέω ότι δεν είναι δυνατόν να τα έχεις όλα ..... μια συμβιβαστική λύση που δεν περιλαμβάνεις - και δεν ξέρω γιατί - είναι η nearfield ακρόαση αλλά μέσα σε μεγάλο αρκετά χώρο όποτε και με τις κατάλληλες παρεμβάσεις είτε με παθητική φροντίδα είτε με τα dsp και subs που ξέρετε εσείς ... θα απέδιδε πολυ καλύτερα. Επίσης να ξέρεις ότι αυτά τα μεγάλα είδωλα δεν είναι μόνο απο την έμμεση αλλά είναι και πολλές εγγραφές έτσι γραμμένες όταν έχουν λίγα όργανα (το γιατί ας το αφήουμε για τώρα, είναι θέμα της παραγωγής ηχογράφησης, το κάνουν γαι καλύτερα). Οπότε δεν ξέρουμε σίγουρα τι συμβιβασμός ικανοποιητικός είναι εφικιτός ή τουλάχιστον το καλύτερο δυνατόν εφικτό. Απο την εμπιρία μου πάντως δεν φταίει η έμμεση αλλά η ηχογράφηση. Εαν έφταιγε αυτή εγώ δεν θα είχα ηχογραφήσεις (καμιά) που να έπιαζε με μικρή σκηνή ενώ έχω πολλές. ¨Ασε που έστω και μια να είχα (λογικά και απο άποψη φυσικής) θα απεδείκνυε το λάθος του συσχετισμού σου. Τέσπα ένταξει μιά μπορεί να ήταν κάτι προβλημαυική πρός την αντίθετη. Πάντως έχω πολλές. Εμένα μπορεί να είναι τεράστια και αμέσως την επόμενη στιγμή άλλη ηχογράφηση να είναι μικρή. Και. για να σε προλάβω το είχα αυτό και πρίν τον φροντίσω, αλλά να είμαι δίκαιος δεν θυμάμαι να σου δώσω συσχετισμό μεταξύ των δύο κάταστάσεων (πρότερης και φροντισμένης) σε ποσοστό. Πάντως δεν θα είναι τεράστιο αλλιώς θα μου έκανε και εντύπωση μεγάλη και θα το θυμόνουνα. Αλλά τεσπά τώρα δεν έχω τέτοιο πρόβλημα άρα ότι είναι.... είναι κάπως διαχειρίσιμο.

Για το πολυκάναλο δεν ξέρω ..... εξάλλου έχει πεθάνει αυτό. Δεν έξησε και ποτέ. :D :D :D Οι λογικοί άνθρωποι σε σπιτι ασχολούνται μόνο με στέρεο. :D:D Αλλά και αυτό σε αυτά που μιλάμε τα ίδια περίπου (ισώς και περισσότερα) ισχύουν απο έξοδα περιοποίησης , χώρου κλπ. Τα άλλα που ισχυρίζεσαι είναι conjecture αλλά και αλήθινα να είναι δεν θα το μάθουμε ποτέ. :D:D

Εκτός απο τα υπογραμμισμένα τα άλλα είναι πλάκα ε , δεν μπορεσα να αντισταθώ. χα χα. Το λέω για αυτούς που δεν θα το καταλάβουν, όχι για εσένα χα χα.

Πάντως οτι δεν υπάρχουν modes στους ανηχοικούς θαλάμους επειδή το μπερδεύουν με τις ανακλάσεις είναι το αγαπημένο μου που κυκλοφορεί σαν εντύπωση των 99 % στο ίντερνετ. Αλλά και reverberation field επειδή το λέει ο ορισμός του. :D Έχει και άλλους πολλούς. Λογικό σου λέει ο άλλος αφού διαβάζω ότι η απορρόφηση με το συντελεστη είναι 99 % χα χα. Και απο αυτό μόνο να καταλάβεις ότι και ο άλλος μύθος που ανέφερα ότι 100 χρόνια ο συντελεστής είναι λάθος στην μαθηματική εξίσωση που χρησιμοποιείται για να υπολογίσει τα πάντα ακόμη και τα μοντέλα πρόβλεψης .... αλλά είναι σταθερά. Σου διορθώνω και τον Σαμπιν τον Θεό, τι άλλο θες ρε φίλε, να κατέβω για Πρόεδρος του Σύριζα για να με πιστέψεις ; :D:D

Και να σου λύσω και την άλλη απορία με όρισμό που εκτός της επιστήμης δεν υπάρχει μόνο ένας το ίδιο και για την φιλοσοφία, θα σου πω όμως εγώ τον δικό μου χωρίς κουλτούρα : Φιλοσοφία είναι απλά να σκέφτεσαι πάρα πάρα πάρα πολύ για ένα πράγμα. ¨Αρα είσαι φιλόσοφος του audio θες δεν θες. χα χα
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.156
Reaction score
134.507
Ενεργό είναι μονάχα το μαγνητικό σύστημα στο μεγάφωνο - ηλεκτρομαγνήτης (field coil) αντί μόνιμου μαγνήτη.
Δεν αξίζει να... μαλώσεις για κάτι τέτοιο. :wink:
Ακριβώς. Και δε ξέρω γιατί το έκαναν κιόλας, λες και τους έβγαινε ακριβός ο μαγνήτης νεοδυμίου.. τες πα.
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.156
Reaction score
134.507
Να πω μόνο πως έτσι και αλλιώς τον μικρό χώρο δεν περιορίζεις την διαρροή του οπότε πήγαινε καλύερα για μεγάλο χώρο έτσι και αλλιώς που σου δίνει δυνατότητες
Ας πάμε στα βασικά, definitions.
Προσδιόρισε επακριβώς τι θεωρείς μικρό χώρο, και τι μεγάλο.

Κυρίως τα εξής σενάρια (τα πιο τυπικά)
Τα 20τμ τι είναι;
Τα 25;
Τα 30;
Τα 35;
Τα 40;

Συν:
Προφανώς (για όλους) ένας χώρος >50τμ, δηλαδή πάνω από 6*8μ δωμάτιο, θεωρείται "μεγάλος". Είναι;

Μπόνους ματίριαλ:
Άμα η μία διάσταση δεν έχει τοιχωματικό όριο τι είναι; μεγάλος χώρος;
Τα τοιχωματικα όρια καθορίζουν τις διαστάσεις που θα καθορίσουν το μέγεθος; άμα είναι μικρός χώρος (16 τμ) από ξύλο στην εξοχή;

μια συμβιβαστική λύση που δεν περιλαμβάνεις - και δεν ξέρω γιατί - είναι η nearfield ακρόαση αλλά μέσα σε μεγάλο αρκετά χώρο όποτε και με τις κατάλληλες παρεμβάσεις είτε με παθητική φροντίδα είτε με τα dsp και subs που ξέρετε εσείς ... θα απέδιδε πολυ καλύτερα
Η near field ακρόαση, είτε σε μικρό είτε σε μεγάλο, τα ίδια πλεονεκτήματα έχει.

Στον "μεγάλο" μπορεί να έχει μεγαλύτερα "προβλήματα", από φλατερ Έκο μέχρι έκο. Ασχέτως απόστασης ηχείων από τοιχωματικα όρια.

Εμένα μπορεί να είναι τεράστια και αμέσως την επόμενη στιγμή άλλη να είναι μικρή
Βιαγκρα θες.

Σοβαρά.

Όχι εντάξει, πες πως κάνω πλάκα. Πες. Ή μη λες, αλλά αν μιλάμε για ηχογραφήσεις, υπάρχουν και αυτές που δεν έχουν καθόλου χώρο. Σκέτα όργανα. Κανένα ίχνος χωρικής πληροφορίας. Κι έτσι θα πρέπει να βγαίνουν, κι είναι πολλές. Χωρίς χώρο, όπως γράφτηκαν. Pipa. 🤪🤣😂😁
Πως γκένεν αυτό καλέ; 😆
Εμείς έχουμε ένα χόμπι κύριε, δε μελετάμε μόνον τα ηχεία που πήραμε (Νιούμαν) ή τα ηχεία που είχαμε πριν, αλλά οτιδήποτε κυκλοφορεί, από του Κεν μέχρι τα χαρμπεθ και ρεντεκο.

Όχι τίποτε άλλο, αλλά για να έχουμε υλικό για θάψιμο όταν πάμε για κρέατα.
Ξέρεις, κουσκους.
 

Μηνύματα
15.506
Reaction score
17.845
Ας πάμε στα βασικά, definitions.
Προσδιόρισε επακριβώς τι θεωρείς μικρό χώρο, και τι μεγάλο.

Κυρίως τα εξής σενάρια (τα πιο τυπικά)
Τα 20τμ τι είναι;
Τα 25;
Τα 30;
Τα 35;
Τα 40;

Συν:
Προφανώς (για όλους) ένας χώρος >50τμ, δηλαδή πάνω από 6*8μ δωμάτιο, θεωρείται "μεγάλος". Είναι;

Μπόνους ματίριαλ:
Άμα η μία διάσταση δεν έχει τοιχωματικό όριο τι είναι; μεγάλος χώρος;
Τα τοιχωματικα όρια καθορίζουν τις διαστάσεις που θα καθορίσουν το μέγεθος; άμα είναι μικρός χώρος (16 τμ) από ξύλο στην εξοχή;


Η near field ακρόαση, είτε σε μικρό είτε σε μεγάλο, τα ίδια πλεονεκτήματα έχει.

Στον "μεγάλο" μπορεί να έχει μεγαλύτερα "προβλήματα", από φλατερ Έκο μέχρι έκο. Ασχέτως απόστασης ηχείων από τοιχωματικα όρια.


Βιαγκρα θες.

Σοβαρά.

Όχι εντάξει, πες πως κάνω πλάκα. Πες. Ή μη λες, αλλά αν μιλάμε για ηχογραφήσεις, υπάρχουν και αυτές που δεν έχουν καθόλου χώρο. Σκέτα όργανα. Κανένα ίχνος χωρικής πληροφορίας. Κι έτσι θα πρέπει να βγαίνουν, κι είναι πολλές. Χωρίς χώρο, όπως γράφτηκαν. Pipa. 🤪🤣😂😁

Εμείς έχουμε ένα χόμπι κύριε, δε μελετάμε μόνον τα ηχεία που πήραμε (Νιούμαν) ή τα ηχεία που είχαμε πριν, αλλά οτιδήποτε κυκλοφορεί, από του Κεν μέχρι τα χαρμπεθ και ρεντεκο.

Όχι τίποτε άλλο, αλλά για να έχουμε υλικό για θάψιμο όταν πάμε για κρέατα.
Ξέρεις, κουσκους.
Επιεδή μιλάμε για χαμηλό τώρα (άσε τα m2 γαιτί υπάρχουν και άλλες πιθανές διατάξεις χωροταξικά που θα μπορούσαν να δώσουν καλό αποτελεσμα εάν ξέρεις τι κάνεις και όχι το ιδεατό παραλληλόγραμμο μόνο) .... τουλάχιστον 200 m3 για να αρχίσουμε να μιλάμε για κάπως καλό χαμηλό.

Όχι φυσικά να φτάσεις και το Μιουσικφεράιν του Κου Χρήστου @christos77 βέβαια. 😍 😍 Αυτός άστον ξέρω τι σου λέω ...έχει κάνει δουλειά που δεν έχετε καταλάβει ούτε εσείς ούτε αυτός (τεχνικά). Μουσικά την καταλαβαίνει. Ποιός μάγκας, ΠΟΛΥ μάγκας γνώστης πραγματικός επιστήμονας φυσικός τον συμβούλευσε ; .... δεν ξέρω.
 
Last edited:

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.517
Reaction score
27.278
Ακριβώς. Και δε ξέρω γιατί το έκαναν κιόλας, λες και τους έβγαινε ακριβός ο μαγνήτης νεοδυμίου.. τες πα.
Δεδομένου του πηνίου φωνής , του διάκενου ,της γραμμικής διαδρομής , δεν είχαν άλλο τρόπο από το να χρησιμοποιήσουν ηλεκτρομαγνήτη.
Κανένα νεοδήμιο ή έστω συνδυασμός νεοδημίων δεν έβγαζε επαρκές μαγνητικό πεδίο .
Αν θυμάστε είχαν πειραματιστεί με κάμποσα νεοδήμια εν είδη μαργαρίτας ,αλλά δεν .
Ετσι προέκυψε ο ηλεκτρομαγνήτης . Με σημαντικά μεγαλύτερο μαγνητικό πεδίο .
 

Μηνύματα
15.506
Reaction score
17.845
Η near field ακρόαση, είτε σε μικρό είτε σε μεγάλο, τα ίδια πλεονεκτήματα έχει.

Στον "μεγάλο" μπορεί να έχει μεγαλύτερα "προβλήματα", από φλατερ Έκο μέχρι έκο. Ασχέτως απόστασης ηχείων από τοιχωματικα όρια.
Δεν είναι σωστό το σκεπτικό σου νομίζω καθώς θα έχεις όμως καλο χαμηλό και τα πλεονεκτήματα του nearfield και εάν το φροντίσεις κιόλας θα είσαι fixed. Δεν υπάρχει κάτι άλλο καλύτερο να κάνεις. Υπάρχει ένας τρόπος να φροντίσεις τον πίσω τοίχο, θα στον πω άλλη φορά. Επίσης την γλυτώνεις και με επιλεκτική και ασύμμετρη τοποθέτηση στα πολύ χαμηκλά τουλάχιστον (των sub αλλά και της φροντίδας).
Βιαγκρα θες.
Σε λίγο εσυ θα μας πείς ότι κάνεις σέξ ακόμη σε αυτή την ηλικία. Τι άλλο θα ακούσουμε ; :D

Βέβαια λεφτά έχεις μπορεί και να κάνεις. :D

Παμε στον Κασσελάκη τώρα να δούμε τι γίνεται να γελάσουμε. Φτάνει. Κουράστηκα. χα χα
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.156
Reaction score
134.507
Δεδομένου του πηνίου φωνής , του διάκενου ,της γραμμικής διαδρομής , δεν είχαν άλλο τρόπο από το να χρησιμοποιήσουν ηλεκτρομαγνήτη.
Κανένα νεοδήμιο ή έστω συνδυασμός νεοδημίων δεν έβγαζε επαρκές μαγνητικό πεδίο .
Αν θυμάστε είχαν πειραματιστεί με κάμποσα νεοδήμια εν είδη μαργαρίτας ,αλλά δεν .
Ετσι προέκυψε ο ηλεκτρομαγνήτης . Με σημαντικά μεγαλύτερο μαγνητικό πεδίο .
Τηθ κοντήθ πθωλήθ, οι μακριέθ τρίχεθ τηθ φταίν.


ΥΓ.
Να πα να ρωτήσουν τον Κεν πως κάνει υπογούφερ αν δε ξέρουν, έστω τη Νιούμαν, την περλιστεν, την τζενελεκ, τον φίλο μου τον παππού στην me geithain:

5008.jpg


5011.jpg


5012.jpg


5010.jpg

Είναι η μοναδική στη σύγχρονη βιομηχανία όντιο, που χρησιμοποιεί τέτοια τεχνική των 50'τις σε (υπο)γούφερ, και είναι η χειρότερη βιομηχανία όντιο για να διαλέξεις δικό της σαμπ. 🤣🤪😂😁

Τυχαίο; δε νομίζω...🤪🤣😂😁

Χειρότερο μπάσο από τη Γαλλίδα, ούτε η χρεπομπιεντάμπλεγιου δεν έχει. 🤪🤣😂😁
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.156
Reaction score
134.507
Ο παππούς που λες thva, εκεί στη me geithain, φτιάχνει κάτι (υπο)γούφερ ο καriolis, να σου κόβεται η ανάσα στον κτύπο τους.

Κι η Γαλλίδα, στη μπρίζα.

Τι ρεζιλικια είναι αυτά ρε;

Αυτοί είναι ... (νεο)δήμιοι στις τιμές ... :sneaky:
Η μόνη λογική εξήγηση.
Και να παίζεις με τη στάθμη από κει. Λες και δεν υπάρχουν άλλοι τρόποι, αλλά όχι, πουλ Μουρ, φτιάχνεις "πιτς" και καλά, βόισινγκ, κατά το δοκούν δήθεν, και λοιπά green horses 🐴🐎🐴🐎🐴.

Nα'χαμε να λέγαμε, βόισινγκ στην 1η οκτάβα, να σηκωθούν τα πόδια να βαραν το κεφάλι.
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.517
Reaction score
27.278
Αν θεωρείς πως γνωρίζεις καλύτερα από την Focal. Οκ .
Εγω΄πάλι όχι.
Οχι ότι τους γουστάρω ιδιαίτερα , κάθε άλλο.
Αλλά αν αυτοί το έχουν ψάξει και το μόνο που τους κάνει είναι ηλεκτρομαγνήτης , ποιός είμαι γω να τους πω , ότι κάνουν π@π@ριές ?
 


JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.517
Reaction score
27.278
Ναι δεν αντιλέγω.
Ομως για να καταφύγουν σε κάτι τέτοιο , μάλλον δεν είχαν άλλη λύση , Νομίζω.
 

Μηνύματα
15.506
Reaction score
17.845
Δεν θα θέλανε να έχουν οικονομική και διάθεσης εξάρτηση Νεοδυμίου απο την Κίνα. :D

Και οι άλλοι τσίπηδες είναι , να χρησιμοποιούσαν Νιτρίδιο του Σιδήρου που είναι πιο δυνατός, όπως κάνει και η Τέσλα στους κινητήρες της. :D
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.218
Reaction score
56.362
...
Αλλά αν αυτοί το έχουν ψάξει και το μόνο που τους κάνει είναι ηλεκτρομαγνήτης , ποιός είμαι γω να τους πω , ότι κάνουν π@π@ριές ?
Υπό την ιδιότητα του κατόχου... CORAL μεγαφώνων. :sneaky:

Επιεδή μιλάμε για χαμηλό τώρα (άσε τα m2 γαιτί υπάρχουν και άλλες πιθανές διατάξεις χωροταξικά που θα μπορούσαν να δώσουν καλό αποτελεσμα εάν ξέρεις τι κάνεις και όχι το ιδεατό παραλληλόγραμμο μόνο) .... τουλάχιστον 200 m3 για να αρχίσουμε να μιλάμε για κάπως καλό χαμηλό.
...
Σιγά μη θέλαμε και... Palais des sports. :roflmao:
 




Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.140
Μηνύματα
2.930.304
Members
38.141
Νεότερο μέλος
Marfil
Top