Tesla

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.511
Reaction score
135.821
Εδώ είμαστε, που αγοράζω; 😃
Μη το γελάς καθόλου.

Είναι κάτι εκατομμύρια κόσμου που περιμένουν με το δάχτυλο στη σκανδάλη για να χτυπήσουν προπαραγγελία, τη στιγμή που θα το ανοίξουν.

Θα γίνει κάτι το πρωτόγνωρο, είναι ασύλληπτο το νούμερο του κόσμου που θέλει Τέσλα με 20-25 χιλιάρικα (κι αν βγάλεις την επιδότηση να πηγαίνει δεκακάτι χιλιάρικα, τι λες τώρα), ασχέτως του πως θα είναι εξωτερικά, σουβ ή χατσμπακ ή Σεντάν.
Μάλλον σουβοειδές ψηφίζω εγώ πως θα είναι, τύπου κρος. Αλλά προπαραγγελία θα ρίξω ανεξαρτήτως του τι και πως θα είναι. 😎

 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.409
Reaction score
30.265
Καλά, ότι και να πάρω, πρώτα θα έχει περάσει ένα χρόνο στο δρόμο, και με εκτεταμένη παρακολούθηση στο διαδίκτυο σε tests και ομάδες χρηστών. Έτσι κάνω πάντα στις περισσότερες αγορές μου από κάποιο ποσό και πάνω.
 

Μηνύματα
471
Reaction score
120
Σχετικά με το πού θα αρχίσει η παραγωγή (δεν διαφωνώ ότι σε δεύτερη φάση έχει νόημα η παραγωγή και στην Κίνα):
He has now released some information through Axios that confirms Musk wanted to build the new next-gen vehicles in Mexico first, but the plan changed in May – just a few months after the announcement.

Isaacson reported on statement Musk made to him:

“Tesla engineering will need to be on the line to make it successful, and getting everyone to move to Mexico is never going to happen.”
The biographer said that it resulted in a change of plan in May 2023. The decision was made to have both the next-generation cars and robotaxis be built in Austin first.
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.511
Reaction score
135.821
@costas EAR Εξ όσων γνωρίζεις, το Tesla model 2 θα έχει παρόμοιες διαστάσεις με το iD.3;
Ρε συ, κανένας δε ξέρει. Κάπου στα 4,10-4,20 φαντάζομαι. "Μικρό" το λένε αυτό, αν και το σωστό το ωραίο το "μικρό" θα ήταν 3,85-3,95, αλλά που μυαλό.

Θεωρητικά θα είναι ανταγωνιστής στην κατηγορία του iD.2 και του νέου Ρενό 5. Αλλά είναι τόσο αμερικανοί, που μπορεί να το βγάλουν 4,35-4,45 και να το θεωρούν extra small.. 😁😂🤪🤣

4,26 το iD.3.
 
Last edited:


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.409
Reaction score
30.265
To Jeep Avenger είναι 4.10m, και το βρήκα..... κάπως μικρό. 🤔

Το Renault 5EV θα είναι 3.90m. 😕
To Clio είναι 4.05m

To Fiat 500e που είναι σα πορδή είναι 3.60m.

Μακάρι το Tesla να είναι 4.20m.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.511
Reaction score
135.821
To Jeep Avenger είναι 4.10m, και το βρήκα..... κάπως μικρό. 🤔
Ναι, γιατί έχει πολύ μεγάλη μούρη, τζάμπα κι άδικα.

Με σωστή εκμετάλλευση του μήκους για καμπίνα και πορτπαγκαζ, όπως το iD.3 ας πούμε, μπορεί να βγει πολύ άνετο αυτοκίνητο στα 4μ.

Ευτυχώς, ως τώρα όλα τα renderings που έχω δει του model 2, δείχνουν πολύ μικρή μούρη. Καλομελετα κι έρχεται..
 




alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.409
Reaction score
30.265
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.511
Reaction score
135.821
Η παραγωγή των 4680 από την ίδια την Τέσλα, είναι πλέον σημαντική:

"Tesla is producing about 80 MWh of 4680 battery cells per week at Gigafactory Texas. At a battery pack capacity of 65 kWh, that would be enough to produce over 1,200 vehicles per week."


Εφόσον έχει στανταριστεί η διαδικασία παραγωγής, από δω και πέρα τα πράγματα είναι απλά, rump up και copy της παραγωγής σε όλα τα εργοστάσια.

Λίαν συντόμως, όλα τα Gigafactory θα παράγουν 4680 με ακόμα μεγαλύτερους ρυθμούς.

Πλέον η Τέσλα μπαίνει δυναμικά στο παιχνίδι ως και παραγωγός μπαταριών, μειώνοντας σημαντικά το κόστος κατασκευής των EV.👍

Δεν υπάρχει άλλη αυτοκινητοβιομηχανία που να παράγει η ίδια της μπαταρίες της, πλην της κινεζικής BYD. 😎
 

Μηνύματα
7.435
Reaction score
1.515
1200 οχήματα την εβδομάδα = 62.400 το έτος. Επί τρία γιγαφάκτορι μας κάνει λιγότερο από 190.000 οχήματα ετησίως. Τι χάνω; Παραπάνω μονάδες παραγωγής ανά γιγαφάκτορι;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.511
Reaction score
135.821
Χάνεις την ουσία.

Μέχρι χθες, τις 4680 τις αγόραζε από LG.

Μόνον "δείγματα" είχε καταφέρει να φτιάξει.
Δεν είχε καταφέρει σημαντική παραγωγή για να στηρίξει γραμμή παραγωγής EV.

Από χθες, ξεκίνησε να τις φτιάχνει.
Ξεκίνησε σημαντική παραγωγή.

Το ζήτημα, ήταν να καταφέρει να τις φτιάχνει. Να ολοκληρωθεί η γραμμή παραγωγής.

Σήμερα, φτιάχνει αρκετές για 1200 EV τη βδομάδα.

Κάνοντας rump up τη διαδικασία παραγωγής, κανένας δεν ξέρει πόσες θα καταφέρει να φτιάχνει, μπορεί πιθανώς να καλύψει όλη την παραγωγή της, με δικές της μπαταρίες.

Μη ξεχνάμε πως το εργοστάσιο στο Βερολίνο, έκανε 2-3 μήνες για να φτάσει την παραγωγή στα 1200 EV την εβδομάδα. Τα πρώτα 1000 τους πήραν 1 μήνα.. τώρα, έχει σημαντικό rump up η παραγωγή, και θα πάρει κι άλλο.

Μη ξεχνάμε πως έχει ξεκινήσει να βγάζει πρώτες ύλες για μπαταρίες, και ξεκινάει και νέες μονάδες για πρώτες ύλες (λίθιο, κλπ) με σκοπό να τις χρησιμοποιήσουν οι ίδιοι.

Θα είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που θα κάνει in house όλα τα εξαρτήματα ενός EV, batteries included.

Ήδη κάνει in house τη συντριπτική πλειοψηφία των εξαρτημάτων των EV, μάλιστα σε τέτοιο βαθμό, που καμία άλλη αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει επιτύχει.
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.511
Reaction score
135.821
ναι καλά είναι όλα αυτά αλλά οι 4680 δεν είναι το μέλλον στις μπαταρίες
Μπορεί να μην είναι, μπορεί και να είναι.

Θα δείξει πόσο θα εμπλακούν οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης και πότε, και σε τι κλίμακα και για ποιες ακριβώς εφαρμογές.

Μέχρι το 2040 ή ίσως και 2050, μπορεί οι 4680 να είναι οι καλύτερες επιλογές στα EV, και από ότι έχουν πει στην BMW, κι αυτοί εκεί πάνε.

Για αποθήκες ενέργειας, ήδη είναι οι καλύτερες επιλογές.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.511
Reaction score
135.821
Βεβαίως και η Τογιότα μπαίνει στο παιχνίδι με τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης, ή τουλάχιστον έτσι λέει 😁😂🤣 , με στόχο να αρχίσει η παραγωγή καλό 2027-2028, και βλέπουμε (πες 2030 και ίσως).


Εάν όλα εξελιχθούν ιδανικά, τότε οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης έχουν 5 πλεονεκτήματα:

1. Περισσότερο ασφαλείς όσον αφορά φωτιά, χρήσιμο σε τρακαρίσματα.

2. Μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, άρα ελάττωση βάρους για την ίδια χωρητικότητα.

3. Ταχύτερη φόρτιση.

4. Μεγαλύτερη αντοχή και σταθερότητα σε ακραίες θερμοκρασίες, κυρίως υψηλές.

5. Μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.


Ωστόσο, θεωρείται πως για πολλά χρόνια ακόμα, θα είναι πολύ ακριβότερες οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης από τις κοινές μπαταρίες που ήδη χρησιμοποιούνται επιτυχώς στα αυτοκίνητα, και πλέον υπάρχει αρκετή εμπειρία.


Ο αντίλογος σε αυτά τα 5 πλεονεκτήματα, είναι ο εξής:

1. Ήδη έχουμε μπαταρίες πολύ ασφαλείς για φωτιά, αναλόγως τρόπου κατασκευής.

2. Ανεβαίνει συνεχώς η ενεργειακή πυκνότητα των ήδη διαθέσιμων μπαταριών.

3. Η ταχύτητα φόρτισης ήδη έχει φτάσει τα 5C αλλά δεν χρησιμοποιείται.

4. Η αντοχή των μπαταριών ήδη είναι δεδομένη, από τη χρήση στη Νορβηγία και άλλες βόρειες χώρες, αλλά και σε χώρες υψηλών θερμοκρασιών.

5. Η διάρκεια ζωής των μπαταριών που τώρα κυκλοφορούν, θεωρείται υπεραρκετή (1 εκατομμύριο χιλιόμετρα +)


Άρα, στην τελική, βλέπω μόνον 3 πολύ χρήσιμες εφαρμογές για μπαταρίες στερεάς κατάστασης:

1. Σε αεροπλάνα, όπου η αντοχή σε εξτριμ θερμοκρασίες είναι πραγματικά χρήσιμη, όπως και η μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα.

2. Σε αγωνιστικά αυτοκίνητα, φόρμουλα 1 κλπ.

3. Σε πολύ ακριβά και υψηλών επιδόσεων IX.


Για τα "αυτοκίνητα του λαού", οι απλές φτηνές μπαταρίες, μια χαρά είναι, σε όλες τις παραμέτρους που έχουν σημασία.

Άλλωστε, όλες οι μπαταρίες δεν είναι ίδιες, και υπάρχουν ειδικές φόρμουλες και χημείες για κάθε χρήση, με τα πλεονεκτήματα κάθε σχεδίασης να είναι προς διαφορετικούς άξονες (ασφάλεια, επιδόσεις, βάρος, ανθεκτικότητα, κλπ)


Τα προβλήματα που έχουν μπροστά τους να λύσουν οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης είναι ακόμα αρκετά:

 
Last edited:



Τελευταια Μηνυματα

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.338
Μηνύματα
2.937.318
Members
38.172
Νεότερο μέλος
GBOUGAS
Top